Kunnon palkkojen maksaminen saattaisi auttaa asiaan.
Metallialalla on kuulemma hirveä (halpa)työvoimapula
11
70
Vastaukset
- TekijämiestenPula
Laiskoille, juopoille suomalaisille läskeille nyt ei mitään kannatakaan maksaa, joille hiki tulee jo pelkästä työmaalle ilmestymisestä. Kaikesta kitisemisen kyllä osaavat, ja sen että ruokatunnilta ei varmasti myöhästytä sekuntiakaan. Haalareita näille käveleville sydäninfarkteille saa sitten tilailla joka vuosi pari tuumaa isompaa kokoa, mitään kattoa ei tässä asiassa liene olemassakaan. Perjantaina sitten odotellaan suihkunraikkaana kellokortilla jo varttituntia ennen, että päästään h-hetkellä samantien kotiin kossun juontiin.
- Niinpäniinjoo
Peruspalkkaan ei vielä sisälly työnteko, sehän on selvä. Työnteon tapaisista optioista piitä pitää maksaa lisää.
Halpatyövoimalla tarkoitetaan sellaista joukkoa ihmisiä, jotka ovat ymmärtäneet asian siten, että jo peruspalkallakin tehdään töitä ja vieläpä pelottavan ripeästi ja laadukkaasti.- JoulupukinVerstas
Joo, ja ei kannata elätellä toiveita että palkka nousee jos tekee helvetisti töitä ja on erityisen huolellinen. Todennäköisemmin korotus menee työkaverille joka näplää kännykkää koko päivän, tai sille joka nukkuu vessassa. Tämä on totuus!
- Metalliala
JoulupukinVerstas kirjoitti:
Joo, ja ei kannata elätellä toiveita että palkka nousee jos tekee helvetisti töitä ja on erityisen huolellinen. Todennäköisemmin korotus menee työkaverille joka näplää kännykkää koko päivän, tai sille joka nukkuu vessassa. Tämä on totuus!
Metalliala on kyllä siitä jännä ala, että kovimmat palkat tuntuivat olevan niillä, jotka saivat vähiten aikaan, mutta olivat hyvissä väleissä pomojen kanssa.
- Anonyymi
Joo, mutta ei meillä kaikilla ole niin hyvät vuorovaikutustaidot. Joillakin meistä on tosi huonotkin. Ammatinvalintakin selittyy joskus sillä. Ei se silti tarkoita että aina pitäisi olla niin. Näitä taitoja voi kehittää. Siihen mihin käyttää aikaa ja vaivaa, siinä kehittyy. Mitä eroa on ihmisellä joka istuu hiljaa ja uskoo itseensä ja ihmisellä joka istuu hiljaa mutta ei usko itseensä. Ajatukset heidän päässään, mitä he kertovat itselleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, mutta ei meillä kaikilla ole niin hyvät vuorovaikutustaidot. Joillakin meistä on tosi huonotkin. Ammatinvalintakin selittyy joskus sillä. Ei se silti tarkoita että aina pitäisi olla niin. Näitä taitoja voi kehittää. Siihen mihin käyttää aikaa ja vaivaa, siinä kehittyy. Mitä eroa on ihmisellä joka istuu hiljaa ja uskoo itseensä ja ihmisellä joka istuu hiljaa mutta ei usko itseensä. Ajatukset heidän päässään, mitä he kertovat itselleen.
Oleellisempaa olisi kehittää "tuotannollisessa työssä" niitä taitoja, joilla tuotanto toimii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oleellisempaa olisi kehittää "tuotannollisessa työssä" niitä taitoja, joilla tuotanto toimii.
Sama Suomeksi Kiitos
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama Suomeksi Kiitos
Enemmän työteknistä taitoa ja vähemmän perseennuolemista.
- Anonyymi
Kuten aiempi kirjoittaja mainitsi, neuvosi meni vähän huti. Voit olla myös varma että moni asia menee metallialalla huti, ja ensimmäisenä palkkaus, toisena työolot, kolmantena arvostus ja neljäntenä yleismotivaatio.
- Anonyymi
Olin lomautettuna ja ilmoittaduin sitten huvin vuoksi kurssille. Kurssilla ollessani sain muutaman työtarjouksen joissa palkkaa tarjottiin 10-13 euroa / tunti. Tuo 10 euron tarjous oli kaikista huvittavin, koska esitti sen puhelimessa niin rehvakkaasti, piti varmaan itse sitä huippupalkkana.
- Anonyymi
Se on kyllä hullua, että esim. McDonalds maksaa peruspalkkaa 10.01e/h! Kun alkaa miettimään, niin kyllä metalliteollisuuden palkat Suomessa ovat aika pohjamudissa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289