Iso kiitos päättäjille, että pystyitte viimein perumaan ja myöntämään virheenne, (oman "typerän" päätöksenne) mini60 luokan alasajon sama tilanne jun/yl- lisenssijako on nyt mennyttä aikaa. Mini60- luokasta on nyt jälleen kehittymässä se suomen isoin ja edullisin SMJ luokka, mitä se oli joskus Kartingliiton alaisuudessa. Tämä näkyy kuljettajien kiinnostuksena jälleen SM-luokkia kohtaan, tulee näkymään jatkossa myös suomalaisten osallistumisena KV-kilpailuissa.
Harrastajien ja kilpailijoiden usko on palaamassa AKKn alle
SJM mini60-luokka
28
118
Vastaukset
- Asiotaseuraava
Et paljon tiedä asioista ja sekoitat asioita. Eikä mini tule olemaan suurin luokka. Eiköhän x sarjakin sen hylännyt, ette varmaan ymmärrä itse miksi ?
- Anonyymi
Ilmeisesti et ole itse asioista perillä jos kuvittelen X sarjan hylänneen Mini 60 luokan jostain muusta kuin nöyryytyksestä ja taloudellisista syistä. Sarjassa kun ei paljon Iame moottorisia näkynyt.
- Kilpailija
Täällä tiedetään paljon eikä sekoilla. Mini60 tulee olemaan isoin SJM - luokka, todennäköisesti jo tänä vuonna ja varmasti viimeistään 2020 kun se toinen lopetetaan ja ajetaan cup-arvolla. X hylkäsi Minin vain sen vuoksi kun väärän merkkisillä koneilla pärjättiin liian hyvin. Hyvältä näyttää pikkuluokkien tilanne tällä hetkellä.
- kylläMaksajatTajuu
Eiköhän toi mennyt tosiasiassa siten, ett harrastajat päättivät nyt ajaa mini60 luokan AKKn SJM kilpailut. Eivätkä halunneet yksinkertaisesti x30 luokan yksmerkkiluokan koneita. Koneet menee arvalla, eivät ole tasavertaisia missään nimessä, koneet huolletaan, jos huolletaan, mikäli tulee ongelmia. Joudut ostamaan toisen koneen mikäli haluut treenata vähääkään kilpailuviikonlopun ulkopuolella
- tajuton
yksmerkkiluokkahan tuo toinenkin käytännössä on. merkki vaan vaihtuu vuosittain. päivitykset kesken vuoden. jostain saa parempaa kuin muualta. sitä ei kaikki tiedä eikä kerrota. katsastus on oma lukunsa. halpuus ja tasapuolisuus on mielikuva. totuus voi olla ihan muuta.
- iamesuck
tajuton kirjoitti:
yksmerkkiluokkahan tuo toinenkin käytännössä on. merkki vaan vaihtuu vuosittain. päivitykset kesken vuoden. jostain saa parempaa kuin muualta. sitä ei kaikki tiedä eikä kerrota. katsastus on oma lukunsa. halpuus ja tasapuolisuus on mielikuva. totuus voi olla ihan muuta.
iameuskovainen yrittää edistää omaa sarjaansa/luokkaansa...ihan turhaan, ne romut on jo opittu tuntemaan...
- maxter
tajuton kirjoitti:
yksmerkkiluokkahan tuo toinenkin käytännössä on. merkki vaan vaihtuu vuosittain. päivitykset kesken vuoden. jostain saa parempaa kuin muualta. sitä ei kaikki tiedä eikä kerrota. katsastus on oma lukunsa. halpuus ja tasapuolisuus on mielikuva. totuus voi olla ihan muuta.
"päivitykset kesken vuoden, haloo nyt "Tajuton" jotain konkreettista faktaa peliin.
"merkki vaan vaihtuu vuosittain" yli 10v vedetty kolmella merkillä Parilla, Lenzo TM nyt viimeisenä. Joten ei nyt ihan vuosittain merkit vaihdu.
Mutt mikäli seuraat Italian kisoja, siellä juostaan aina sen moottorimerkin perässä, mitä eniten lähtöviivalla,
Tehtaat satsaa kuskeihin. Täällä seurataan enempi moottorimerkkiä, kuskit sen tuloksen kuitenkin tekevät.
- Näyttihyvältä
Pojalta kysyttiin viime talvena haluaako hän ajaa SJM-sarja vai Iame-seriesiä ja vastaus oli, että SJM-sarjaa. Oltais ajettu muutama Iamen kisakin, mutta nyt ei näköjään tarvitse. Vituiksi meni Mikko.
- Kokenutmies
Kovat on luulot minissä, paljonko on sääntöjen vastaisia moottoreita, joita katsastus ei tunnista. Tasapuolisuudesta, no kaikki tietää sen oikeasti, vain hölmö uskoo.
- koneonkone
nämä laittomista koneista vinkuvat ovat niitä, joiden päähän ei mahdu ajatus, ettei se meidän janipetteri kertakaikkiaan voi olla kuskina hitaampi kuin muut...eli vika ei ole isin laittamassa moottorissa tai pikku janissa...ei, vaan vika on muiden laittomissa koneissa...tätä kyllä ilmenee ihan kaikissa luokissa...
- oldstoryes
koneonkone kirjoitti:
nämä laittomista koneista vinkuvat ovat niitä, joiden päähän ei mahdu ajatus, ettei se meidän janipetteri kertakaikkiaan voi olla kuskina hitaampi kuin muut...eli vika ei ole isin laittamassa moottorissa tai pikku janissa...ei, vaan vika on muiden laittomissa koneissa...tätä kyllä ilmenee ihan kaikissa luokissa...
Ettei vaan olis just päinvastoin. Kun se oma petteri on auttamattoman hidas hommataan viripajalta apuja...eli vika ei ole janissa vaan kaupan moottorissa. Näinkin saadaan kuskien välisiä eroja kavennettua ja luokasta tasapuolisempi...tätä ei kyllä ilmene ihan kaikissa luokissa...
- ettäfaktaa
Faktaa
AKK mini60 -luokka numerovarauksia --80
X30 mini-luokka numerovatauksia --20
x30 cadet-luokka numerovarauksia --12- jokumuukone
sama trendi on koko x-luokassa...suurin häviäjä tänä vuonna...moottoreiden surkea laatu alkaa pikkuhiljaa valkenemaan vannoutumeimpia uskovaisia lukuunottamatta...eihän siinä paljon muuta vikaa olisi, paitsi ettei alakerta kestä, eikä sylinteri kestä...eikä kulje mihinkään...
- global
jokumuukone kirjoitti:
sama trendi on koko x-luokassa...suurin häviäjä tänä vuonna...moottoreiden surkea laatu alkaa pikkuhiljaa valkenemaan vannoutumeimpia uskovaisia lukuunottamatta...eihän siinä paljon muuta vikaa olisi, paitsi ettei alakerta kestä, eikä sylinteri kestä...eikä kulje mihinkään...
Taitaa vain olla suosituin ihan maailmanlaajuisesti ja ihan kaikilla mantereilla. Suomessa vain tyhmyys tiivistyy niin kovin helposti.
- iameonpaska
global kirjoitti:
Taitaa vain olla suosituin ihan maailmanlaajuisesti ja ihan kaikilla mantereilla. Suomessa vain tyhmyys tiivistyy niin kovin helposti.
oli...oli ehkä suosituin...viimevuonna eivät saaneet edes ranskan maailmanfinaaliin kuskeja...eivät vaikka sai ilmoittautumalla osallistua, oikea maailmanfinaalin irvikuva, englannissa ja muissa isoissa kartingmaissa suosio on mennyttä vuosikertaa, suomi tulee tutusti jälkijunassa, mutta jo tänävuonna selvä laskusuunta...eivät ihmiset tyhmiä ole, ellei koneen laatu parane, iame haudataan 5v. sisällä...ihan helvetin kallis ylläpidettävä kone, verrataan ihan mihin tahansa muuhun...OK-luokkaa ajaa samalla rahalla ja laitteet toimii ja kulkee, jisoissa saa ajaa eikä vain odotella...iame haalinut aivan liikaa luokkia samaan kisaan...kun konsepti ei miellytä kilpailijoita, tulos näkyy viivalla...
- sikaniska
iameonpaska kirjoitti:
oli...oli ehkä suosituin...viimevuonna eivät saaneet edes ranskan maailmanfinaaliin kuskeja...eivät vaikka sai ilmoittautumalla osallistua, oikea maailmanfinaalin irvikuva, englannissa ja muissa isoissa kartingmaissa suosio on mennyttä vuosikertaa, suomi tulee tutusti jälkijunassa, mutta jo tänävuonna selvä laskusuunta...eivät ihmiset tyhmiä ole, ellei koneen laatu parane, iame haudataan 5v. sisällä...ihan helvetin kallis ylläpidettävä kone, verrataan ihan mihin tahansa muuhun...OK-luokkaa ajaa samalla rahalla ja laitteet toimii ja kulkee, jisoissa saa ajaa eikä vain odotella...iame haalinut aivan liikaa luokkia samaan kisaan...kun konsepti ei miellytä kilpailijoita, tulos näkyy viivalla...
jaa, no missäs luokissa esim. englannissa nuo maan mestaruudet ratkotaan? onko ok?
- valinta
sikaniska kirjoitti:
jaa, no missäs luokissa esim. englannissa nuo maan mestaruudet ratkotaan? onko ok?
Voit tietty mennä sinne Enkkuihin ja ajaan mestaruudesta siellä. Ei koske mitenkään omia SM- sarjojamme.
- Ntff
Edelliset lajiryhmät nosti mini60 sjm luokaksi . Kahtena edellisenä vuonna noin 10 kuljettajaa. Toivottavasti edes nyt paranee.
- BisnesEiPyöri
Missäs nää mini60 kuskit ajais, ellei sit AKKn sarjoissa ja kisoissa. Ei ole enää mitään asiaa / luokkaa x30 kisoissa. Mikko & Kumppanit hylkäsi teidät. Koettavat nyt kosiskella sitt vaihteellisia mukaan, kun mini60 siirtyneet ajaan taas AKKn ja kartingliiton kisoja.
Uskon, ett vaihteelliset ajaa myös mieluummin vironsarjaa, mistä hyvä kokemus viimevuodelta.
Missä lie syy, olisko ollut virhearvio ja väärä tulkinta harrastajakyselyistä. - mietithän
Hyvältä näyttää. Onnexx nyt on suomessa mini 60- luokalle luotu elämisenmahdollisuus, ihan pidemmällä aikajänteellä ja vielä kansainvälisesti CIK alaisuuteen jatkossa.
X30 tulee hiipumaan monestakin syystä, harmi harrastajia, ketkä sukelsivat yksityisten vetämään bisnekseen.
Jo pelkillä x- ilmoittautumismaksuilla 220€/kisa/ sarja, ajat useamman kisan SM-sarjassa.- Anonyymi
"Jo pelkillä x- ilmoittautumismaksuilla 220€/kisa/ sarja, ajat useamman kisan SM-sarjassa."
Oikeesti? :-) - Anonyymi
Toho vielä lisää sarjailm oittautuminen, rengaskulut 2 sarjaa, majoituskulut, ekomaksu, varikkosähkö, plommimaksut järjestäjälle
- Anonyymi
Moottorien sairalloinen huudattaminen varikkokäytävillä ja ilme kuin ekaa kertaa mopon selässä. Se on mini 60-isän viikonloppu-uni jota tuskin kukaan x:n varikolla jää kaipaamaan. On todella hyvä asia että teille on löytynyt oma paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jo pelkillä x- ilmoittautumismaksuilla 220€/kisa/ sarja, ajat useamman kisan SM-sarjassa."
Oikeesti? :-)Saa siinä Iamen 3 kisan maksulla meilkein kaikki 5 kilpailua jos osallistumismaksusta puhutaan, eli on se SJM edullisempi kisamaksuiltaan, muutoin kulut ovat melkein käytännössä samat. Rengaskulut on samat, polttoainetta menee saman verran, Öljy on hieman halvempaa kun ei ole pakotettu Wladoiliin joka syö moottorit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saa siinä Iamen 3 kisan maksulla meilkein kaikki 5 kilpailua jos osallistumismaksusta puhutaan, eli on se SJM edullisempi kisamaksuiltaan, muutoin kulut ovat melkein käytännössä samat. Rengaskulut on samat, polttoainetta menee saman verran, Öljy on hieman halvempaa kun ei ole pakotettu Wladoiliin joka syö moottorit.
Ei kannata aina halvimman perässä juosta. Varsinkaan köyhän. Menee pieni raha täysin hukkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kannata aina halvimman perässä juosta. Varsinkaan köyhän. Menee pieni raha täysin hukkaan.
Vain tyhmä maksaa liikaa :D Maksaa siitä ilosta että saa nyppiä narua laitteesta joiden tasaisuus loppuu ensimmäisen kilpailun jälkeen, toisessa kilpailussa jo todennäköisesti saa moottorin jossa on enemmän metrejä kuin toisessa.
Jos jokaisen kilpailun jälkeen moottoreihin vaihdetaan männät samalla tarkkuudella, niin sitten hyvä, en vain usko. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain tyhmä maksaa liikaa :D Maksaa siitä ilosta että saa nyppiä narua laitteesta joiden tasaisuus loppuu ensimmäisen kilpailun jälkeen, toisessa kilpailussa jo todennäköisesti saa moottorin jossa on enemmän metrejä kuin toisessa.
Jos jokaisen kilpailun jälkeen moottoreihin vaihdetaan männät samalla tarkkuudella, niin sitten hyvä, en vain usko.no se on aivan tasan varma, ettei noihin moottoreihin tehdä yhtään mitään huoltoa koneen sisälle...jos viitsivät edes ketjuöljyt ja muut paskat pestä joka kisan jälkeen, sekin on jo ihme...
- Anonyymi
Kyllä on komea määrä ilmoittatunut Vihtiin kilpailijoita. Tulee hienot kisat junnuille!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075658Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453723Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4552601Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2641641- 871376
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito141322Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321313- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511206