Pilkki siima

Amatööri

Kuinka oleellinen seikka on pilkki siiman valinta? Ite ostin halvimman pilkki vavan ja laitoin siihen virveliin tarkoitettua 0,35mm valkoista siimaa... Onko hyvä/huono? Ja onks tolla siiman värillä jotain väliä?

Mites pysty pilkin värillä, onks joku ehdoton väri sille?

3

2410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paleleeko sormia

      se niin tarkkaa oo ku kala sattuu oleen syönnillään. Ahventa ja haukea yms. kalaa kyllä saa jos sitä sattuu oleen. Huonommalla syönnillä sitte niitä taikoja tarvitaan enempi. Siiman vahvuushan riippuu paljolti siitä minkä kokoista kalaa pyytää; hyvälaatuinen ohuempikin siima kestää paremmin. Pilkki taasen ui uhuemmalla siimalla paremmin kuin paksulla. Toi sun kolmivitonen siima sopis ankkuruköydeksi, 0,20 mm riittää, jos et kovin suuria kaloja pyydä. Eläkä vedä siimaa poikki, kun pilkki tarttuu kairanreikään. Väri riippuu veden väristä, kirkkaaseen veteen kirkkaampi pilkki ja päinvastoin. Pienempi koukku pyytää myös pienempiä kaloja. Laita siihen vaikka kärpäsentoukka.
      Kaikkea mitä edellä kirjoitin voidaan väittää epätodeksi, sehän kai kalastuksesta niin hauskaa tekeekin.
      Kurkkaa vaikka www.luonnossa.net

    • tiipotti

      Vahva siima pilkkiin sopii hauen tai siian ongittamiseen. Osta pilkkisiimaa värillistä keltainen hyvä väri näkyy jos jää kiinni avannon reunaan kysy kalastusliikkeestä. Riippuen siitä mitä pilkit sen mukaan siimat. Löytyy niitä myös vahvempiakin siimoja tietysti kalliimpaa kuin uistin siima mut käytössä eron huomaat. Liian paksu siima mormuska ei elä niinkuin pitäs. Ohut siima mormuska elää hyvin. Yleensä pilkin väri on joko kupari, kirkas, kulta, hopea. Itse käytän hopeasiipeä niitäkin on eri värisiä ja kokoisia. Mormuskat on yleensä värillisiä, itse käytän kultaa, punaista, neonväriä sisältäviä morreja. Myös neon oranssi iskusilmällä on hyvä. Kirkas jossa sinistä on hyvä. Huom toukkia niin paljon koukkuun kun mahtuu max. 6kpl. Ai niin käytä vain perhokoukkuihin tehtyjä morreja ne ei mene poikki vaik se iso affen tarttuis kiinni. Kokemusta perhokoukuista siikapilkillä vahva uistin siima ja perhokoukkumorri sain elämäni isoimman siian paino noin 1,5 kg eli siinä jotain tietoa. Kireitä siimoja

      • Amatööri

        Värjäsin siiman pissilläni, nyt on keltaista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3527
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      157
      2143
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1845
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1756
    5. 80
      1175
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      320
      1136
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      132
      1031
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      73
      919
    Aihe