Minua ei ärsytä.
Ärsyttääkö "vittu" ja muut rumat sanat?
35
508
Vastaukset
- ketut
Mua oikeat vi*u**aa tänään. Ihan kaikki. Heti aamusta alkoi räjähtävällä voimalla.
- ei_ärsytä_mikää
Ymmärrän, minuakin toisinaan.
Minä olen vankkumaton sanan-vapauden-kannattaja.
Kannatan innokkaasti myös koulussa opittuja sanoja.
Nee..ri, Mula..i, seka-sikiö, hullu, kampura-jalka, Rampa, Homo, Lesbo jne.
Vi..u sopii myös hyvin.
Kaiken-maailman -vammaiset eivät oikein istu suuhuni, eivätkä muutkaan väkisin-väännetyt kikkailut, salailut ja hienostelut.
Vanhoista sanonnoista Muna on joissain paikoissa väärin.
Etenkin siellä missä Muna roikkuu, eikä seiso.
H.- Eivät
Mulkosilmä, äpärä, kyttyrä.
- useimmat_oppii
Etkö ole kansakoulun jälkeen oppinut enää uutta, vai onko sinulle muuten vain tärkeää päästä käyttämään "Nee..ri" -sanaa?
- mimmimum-..mi
Kyllä ärsyttää ...sitä kuulee jo aivan liikaa oikeassa elämässä varsinkin nuorten jutuissa ....onneksi ei omien nuorten...
Eikä varsinkaan meidän ikäisten palstalla ole kovinkaan kaunista puhetta ....sille sanalle jos "ketuttaa" ....kenkuttaa on monta synonyymia...- ei_ärsytä_mikää
Onko tuo ongelma sukupuolisidonnainen, vai ärsyttääkö esimerkiksi "kyrpä" yhtä paljon?
- Kullitettu
Kielenkäyttö mediassa on muuttunut paljon viime vuosina. Viikolla oli Iltalehdessä käytetty kyrpä sanaa, ja täytyy sanoa aika rujolta näkyy ja kuulostaa, paine on ihan toista kuin vittu sanassa.
Sanonta: mies, nyrkki ja kyrpä, siinä kolme kovaa.- ei_ärsytä_mikää
Vaikka ei ärsytä, niin ei tuo sanonta kyllä mielihyvääkään tuota.
- Kyllästynytkiroilemiseen
Todella paljon kun kuuntelen nuoria bussissa, Heillä alkaa puhe kiro sanalla ja välissä monta kirosanaa
sekä ne lopettaa puhumisen kiroilemiseen. Mitä se auttaa heitä sitä olen kyllä ihmetellyt monta kertaa. Saman asijan voi kertoa ilman kiroilimista ja sama tulos luulisin. - heppi.hei
Puhetavasta fiksun ihmisen tuntee, sivistyneet eivät tarvitse kirosanoja, ovat oppineet kielemme sanat ja osaavat niitä käyttää.
- Terskat-vaan
Miksi "kirosanat" on kirosanoja? Nehän on vain sanoja, mistä ne juontuu?
Suomessa on todella paljon härskiä paikannimiäkin. Joista varmaan juontuu eri sanontoja "viddujen kevät ja kyr pien takatalvi" jne. Joku maapaikka voi olla Kyr pälä, eroaako se jostain Penttilästä tai Koivulasta tai muustakaan?
Eipä tuo ole haitannut yhtään. Kansankieltä. Miksi se sana mielletään rumaksi? Perustelut?
- joskusärsyttää
Muuten siihen ei enää nykyään kiinnitä huomiota jos joku kiroo, mutta kun nuorella tytöllä esim bussissa joka toinen sana on v...u niin tekisi jo mieli huomauttaa...…..
Sitä näköjään monet käyttävät sellaisena tyhjänaikaisena välisanana, kuten sanoja "niinku" ja "tota".
Turhan änkyttämiseltähän se kuulostaa, mutta paljon enemmän tarvittaisiin, että voisin sanoa sen ärsyttävän.Kyllä se on enemmänkin nuorison tauti, myös vähävaraisten ja kaljaa litkivien, kuin aikuisempi työssäkäyvä, ehkä perheellinen suoltaisi moista voimasanaa.
Ehkä eläkeläisetkään eivät sorru kovin helposti. Irrallisena se on ruma sana.
- Lemmenkäinen
Aina mieless :-* https://youtu.be/FviEFAOB8_I
- bobgeldof
Ei sinänsä, ihmeissään lähinnä joskus kun tuollaisten vielä kolmikymppistenkin suusta pursuaa, nuoremmista puhumattakaan. Kyllä se "Perkele" monenmonta muutakin saattaa omastakin suusta luiskahtaa jos vaikka vasaralla sormilleen kajauttaa.
- ei_ärsytä_mikää
Sanopa muuta, auttaa ihan eri tavalla kuin joku "pahus" tai "himskatti".
Jos oudommassa porukassa, ja julkisilla paikoilla käyttää rumaa puhetapaa, niin kyllä se on sivistyksenpuutetta. Naurunalaiseksi siinä itsensä tekee.
Nainen koetaan remseäksi, kun käyttää kirosanoja, kuka kokee, kuka ei.
Itsekseen sama, mitä purilastaa.- Jonkun.sortin.tavat
Tavallisessa puheessa kirosanat tuntuvat hölmöiltä. Ehkä itsekin kun vähän hermostun niin saattaa pari tulla. Kyllä ottaa korvaan kun bussissa lauma juttelee ja usein v-sana vilahtaa.
- Panos
Kyllä suomenkielisissä voimasanoissa on ihan toinen paino kuin esimerkiksi ruotsalaisissa, joku jevlan hokeminen ei juuri kuulosta miltään. Siinä on tunnetta , kun Edwin Laineen Tuntemattomassa alik. Lehto lyö kämmenellä selkään vänrikki Koskelaa päräyttäen ärrää : voi p*rrkele. Siinä oli suomalaisen miehen kiitos ja kunnia.
- Bengalitikku
Ärsyttää.
Voi saastemakkara! - Permaleen.papanat
Ilmastohelevetti tuli silmille menossa olevien vaalilupausten siivellä. Ihan kirvelee silmiä ja myötä-intuitio köhittää. Ysk ysk.
- Heikunkeikku
Jokainen puhuu, miten puhuu.
Minua ei ärsytä, kunhan vaan itsekseni totean, että toi on nyt sitten tommonen tyypiltään.
Minusta sivistykseen ei kuulu nuo "vee-sanat".
Mun perheessä, siis kun lapset kotona ja silleen, niin meillä ei "harrastettu" minkäänlaisia kirosanoja.
Lapset sai kiroilla, mutta piti mennä tontin rajojen ulkopuolelle. Näin heille sanoimme, kun oli se aika, että oli "muotia" kiroilu. Määrätty ikä siis.
Kun nuorin lapsi oli jotain 6v tai 7v, niin hänellä oli kaveri kylässä. He olivat pojan huoneessa. Kuulin keittiöön, kun tämä kaveri veteli aikamoisesti kirosanoja. Hetken päästä mun poika sanoi kaverilleen, kohteliaalla äänellä, että meidän katon alla ei saa kiroilla ja jos haluaa kiroilla, niin pitää mennä aidan toiselle puolelle. Kaveri oli hetken hiljaa ja minäkin sielä keittiössä ja hetken päästä kaveri sanoi, että "aijaa". Sen aijaan jälkeen kaveri ei kiroillut kertaakaan.
Minua huvitti asia. Ja olin toki samalla peräti ylpeä, kun poika kaverilleen niin sanoi. Hän noudatti meidän antamia sääntöjä. - vittu-ku-kiva-aihe
Periaatteessa ei ärsytä,
mutta
itse hoen vittu vittu vittu jatkuvasti kaikkeen
se ärsyttää ku en voi olla sanomatta ,
hävettää ku tykkään snanasta vittu lisäkkeenä ilmaisuun,
kaikki vituttaa,
vaikka ei vitustasakaa,
niin sanon esm. vittu ku kiva,
siis vittu sana on jonkilainen lisä-sana lisäke jokun asian ilmaisemiseen,
oli asia sitten mukava tai ärsyttävä,
vittu sana on kuin suola ruuassa, siis mauste ,,,
maistuva mauste hiukan joka paikkaan, heh, - KYYSKYTPULS
Ne ovat maustesanoja jotka liian vahvoina ärsyttävät.
- Anonyymi
Itseäni ärsyttää kiroilu. Pitäisi sakottaa kiroilusta. Kunnolliset ihmiset eivät kiroile toisten kuulleen.
- Anonyymi
Televisiosta pois kaikki kiroilu, heti!
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Televisiosta pois kaikki kiroilu, heti!
BengNämä koomikot, joka toinen sana v*ttu ja yleisö nauraa.
- Anonyymi
Vittu sana ei ärsytä
sitä kun höpöttää kun oikein vituttaa eikä mistää tule mitään,
kummasti helpottaa olo,
en vaan kehtaa toisten kuulle laukoa kirosanoaja,
joten vittuilen itteksen ihan hiljaa tupisen, - Anonyymi
Vitutus on ihan luonnollista, jos jokin asia ei mene suunnitelmien mukaan. Mutta jos naisen elimestä puhutaan vittuna, niin se ärsyttää. On kai sille nyt nätimpiäkin nimiä.
- Anonyymi
Vittu ei pitäisi olla ruma sana,,,
onhan suomen lapissa, ruotsin ja suomen rajalla paikkakunta
viralliselta nimeltään VITTULA,,,
sinne on jopa tienviitat ja opasteet olemassa,,
joten erotettaan sana vittu kokonaan pois naisen imagosta,,
jos naisesta on kysymys niin sanotaan aina PIMPPA
tai jotain muuta nättiä sanaa käytetään, pimpeli, - Anonyymi
Onhan kiroilu rumaa, mutta pakko tunnustaa, että usein lipsahtaa "paskoja ja perkeleitä" asian painavuutta tehostaakseni. Mutta "vtu" lipsahtaa vain privaatisti, aika usein. Sorry.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262686Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242042Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1111548- 761309
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71208Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381166- 641016
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10944Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70891- 102877