Sutta ja sekundaa - ei ikinää Fooordia

Viisastunut

Mulla oli 2006 Focus ja oli tosi murheenkryyni auto. Tässä vikalistaa. Kun osti, oli ajettu 60000kilsaa ja myydessä 160000kilsaa. Tässä vikalistaa:
- molemmat etulaakeri vaihdettiin
-molemmat etutukivarret vaihdettiin
-esp korjaus..jokin venttiili jumittui..kuulemma tyyppivika
-takajousi poikki..molemmat vaihtoon
-etuiskarit vaihdettiin..alko vuotamaan
-tietysti jarrupaloja ja levyjä vaihdettiin
-konepellin lukko rikki..jouduttiin rikkomaan maski ja uusi lukko
-takaluukku reistaili kosteilla ilmoilla..aukes itsestään, miten sattui

No tietty pääsen taivaaseen, kun olen kokenut maanpäällisen helveton. No auto myyty pois ja tilalle ostin EN FOOORDIA

50

1554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • egtwwetwetewt

      pikku vikoja heleppo korjata

      osa noista vois kattoa peiliin

      etuiskarit pakkasella kunnolla kuoppaan riittää hajoittamaan ne
      sama tukivarret kuoppateillä kärsii
      ajatko paljon pölyisiä hiekkateitä kun etupyöränlaakerit noin ajois meni mulla kesti 250 000
      takajouset maantiesuolaa ja liikaa olutta eestistä tai muuta ylikuormaa>alustapesukin välillä pitäis tehä
      jarrut kuluvia osia ennakoivaa ajoa ja vaihteella jarruttamista opettelemaan
      ainut täs listasoi esp/ konepelt laitotko koskään lukkoöljyä?i ja takaluukku mitä ongelmia mun fokkeris ollu koskaan.

      • on.kyllä.joo

        Helpompia vaihtaa ja kestävämpiäkin etupyöränlaakeriratkaisuja on olemassa kuin foordissa. Sama foordin alusta mitä volvo myös käyttää niin sama juttu.


    • Henry.F

      Fixed Or Repair Daily se pitää omakohtaisesti kokea.

    • Seitsemästaivas

      Kulutusosaa vaihdettu, oma ajotyylikin ratkaisee ainakin jarru- ja alusta osien vaihto tiheyttä, Focuksen pyöränlaakerit ovat tyyppivika, tehty liian huonoksi jo alun pitäen(lue halvalla ei saa hyvää) sama vika kaikissa uudemmissakin ns. laatumerkeissä. Selviää vaan halvemmalla Fordin kanssa ja jos on teeseitse henkeä vielä halvemmalla.
      Uudet autot ovat kertakäyttökamaa jotka tarkoituksella tehdään heikommaksi että saataisiin taas varaosia myytyä, näin toimii markkinatalous. ….

      Ja viatonta ja korjaamatonta autoa ei ole vielä tehtykään, eli jos sellaista haluaa ja etsii autoa jota ei tarvitse korjata tai huoltaa on parempi kulkea apostolin kyydillä.

      • on.kyllä.joo

        Menis kyllä joo muuten vielä ne etupyöränlaakerit sen heikonkestävyyden kanssa jos ne olisi helpommat vaihtaa eli ei tarviis koko pakettia irrottaa prässiin, jota kaikilla tee se itse tekijöillä ei edes ole.


    • Toyotamies

      Ostakaa vaan Foordi, niin ei oo vapaa-ajanongelmia. Aika menee korjaamiseen ja korjaamolla odottamiseen.
      Ja taivaspaikka on taattu.

      • oletIhanaSetämies

        No Toyotavaarina olet tottunut jo tuohon tyyliin, mutta lisäksi autosi on tuhnu, meluisa ja kurja ajaa, että sinä se pääset varmasti 70 neitsyen kanssa paratiisiin.


    • Olisit ostanut Focuksen sijasta Mondeon, olisit säästynyt monelta murheelta.

    • RaimoSa

      Tunnen yhden kaupungin korjaamopäällikön, joka kertoi, että kun kaupunki vaihtoi autokantansa Foordiin, nousi korjauskulut huippuunsa.
      Kaupunki oli saanut Ford-edustukselta halvin tarjouksen ja kaupungin käyttöön oli ostettu uusia Fordeja yli 50 autoa alkajaisiksi. Autot ostettiin muistaakseni 6 vuoden sopimusella. Ei siis kaikkia kerralla.
      No korjaamopäälikkö kertoi, että mekaanikot oli aluksi innoissaan hienoista autoista, mutta sitten alkoi helvetto. Jatkuvasti Fordit pajalla ja ihmeellisiä vikoja.
      Koko homma tuli lopuksi kallimmaksi.

    • köffff

      Fordin insinöörit ovat olleet todella innovatiivisia, kun laittoivat konepellin lukon edestä avattavaksi.
      Ei tarvitse sisältä vetää pelliä auki, vaan avaimella edestä logon alta.
      Ikävää vaan on, että koko lukkosysteemi likaantuu helposti ja kun sen joutuu korjaamaan, pitää hajoittaa koko etumaski ja lukko.
      Innovattiivinen keksinto on. Harmi vaan, että Fordi luopui tästä ratkaisusta.

    • Anonyymi

      Opetelkaa ajamaan sillä ajamalla se auto rikotaan


      https://www.youtube.com/watch?v=emhHXaRLHYQ


      tässä jeremy kehuu foorttia

      tietysti uutena ei ole mitään vikaa tuskin ostanu käytettyä vaimolle ja täällähän valitetaan niistä yli 150 000 ajetuista missä kuluvaa osaa alkaa menee vaihtoo

      • Anonyymi

        Ota nyt siitä 150 000 kilometristä yksi nolla pois, niin olet lähempänä totuutta.

        Parta-äijä. Koski T.L


    • Anonyymi

      Osta Megane , niin elämä on täynnä yllätyksiä. Auto kesti myyjän pihasta omaan pihaan, parin päivän päästä kokeilin käynnistää, niin ajonesto löi päälle. Sitten purkaamo haki ja kirjoitti romutustodistuksen. Mikään toinen auto ei ole ollut noin lyhytikäinen. Ei kannattanut korjata, kun oli niin paljon suunnitteluvirheitä sähkölaitteiden sijoittelussa. Pääsulakkeiden kotelo tuulilasin alla vesisateessa.

    • Anonyymi

      Onneton rimpula helmat ruostuu!

      • Anonyymi

        Focusko ruostuu? Meganet eivät.


    • Anonyymi

      Viimeisen Focuksen 2010 pistin kiertoon, enkä Fordia enään koskaan osta. 20 vuotta ajoin ja korjasin, Mondeoita ja Focuksia, kaikissa sähköt päin persettä. Lukot toimii miten sattuu, ikkunat aukeilee omia aikojaan, muitakin sähkövikoja aivan tarpeeksi tässä lueteltavaksi. Haukuttu Daciakin pesee nykyfordit mennen tullen vaikka paskoja ovatkin. Ihmetellä täytyy, miksei Ford vaihtanut jo vuosia sitten noita sähköpuolen alihankkijoita, täyttä secundaa kaikki.

    • Anonyymi

      Ei tule Fordia tähänkään taloon, mikäli minä saan asiasta päättää. Yhdessäkään autossani ei ole ollut niin paljon vikaa, kun mun uutena ostetussa Mondeossa. Eikä ollut ajamalla rikottu. Hajosi ihan itsekseen ja omaa huonouttaan. 0-105tkm kesti sitä piinaa, kunnes auto vaihtui Volvoon. Viat ja ongelmat loppuivat siihen paikkaan.

    • Anonyymi

      Uudessa Fokkerissa on se seikkailunappi ja mua kiinnostaa kaikki seikkailut..hih..hih..
      Minkähän napin ne keksii ensi vuonna ???


      T. köff

    • Anonyymi

      Ihme satuja tältä voi lukea 🙄 Itse olen ajanut Fordeilla vuodesta 1988 ilman suurempia ongelmia. Pisimmillään Focus TDDi 2002 340.000 km. Nyt perheessä Fiesta 2016 ja Focus 2019. Ajokilometrejä n. 75.000 km/vuosi.

      • Anonyymi

        Eli et ole edes ajanut vielä autoa kun minuun vertaa...olet pelkkä märkäkorva.Lähdetään siitä että olet ajanut 3 miljoonaa km, niin voit edes alkaa mua tervehtiä, sitä ennen kantsuu pysyä pois saitilta missä aikuiset keskustelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ole edes ajanut vielä autoa kun minuun vertaa...olet pelkkä märkäkorva.Lähdetään siitä että olet ajanut 3 miljoonaa km, niin voit edes alkaa mua tervehtiä, sitä ennen kantsuu pysyä pois saitilta missä aikuiset keskustelee.

        Olerpas tykännyt Fordeista kun noin paljon olet ajanut!


    • Anonyymi

      Onhan Foordi niin tuttu jo monista vioista. Kaikki autokorjaajat sanovat, että eniten vikoja on juuri fooordeissa ..
      Ja pääseehän foordin omista taivaaseen, koska on kokenut maanpäällisen helvetin.

      • Anonyymi

        Kas kun en tunne heitä. Liikun eri piireissä 😔


      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Minulla oli kerran Ford. Oli ensimmäinen ja viimeinen. Auto on sitä vaten, että sillä ajetaan, ei seisottamaan korjaamolla.

        Lasu


    • Anonyymi

      Monista vioista mistä päättelet esson baarinko juttuja eikähän ne korjaamot kiitä ja kumarra wv :n kippoja

    • Anonyymi

      Normaaleja kuluvia osia:
      molemmat etulaakeri vaihdettiin
      -molemmat etutukivarret vaihdettiin
      -takajousi poikki..molemmat vaihtoon
      -etuiskarit vaihdettiin..alko vuotamaan
      -tietysti jarrupaloja ja levyjä vaihdettiin

      Alkuperäiset laakerit kesti ennen vanhaan 200tkm, nykyään uusissa autoissa jopa rikkoontuvat 20tkm ja jos hyvin käy niin 100tkm. Etuiskarit myös 100tkm jos ajetaan nätisti, riippuu vähän autosta ja sen painosta ja käytös

      Itsellä parilla tonnilla ostettu 400tkm ajettu bensa mk3 Mondeo ja on kyllä ollut huoleton peli...50tkm itse ajanut ja jarrut on pitänyt huoltaa. Varmasti on jo ainakin kolmas kierros menossa iskareista/jousista ja pyöränlaakereista.

    • Anonyymi

      ei tuo kovin paha mielestäni oo monessa muussakin vois olla samat. Kyllä mulle ford kelpais.

    • Anonyymi

      - molemmat etulaakeri vaihdettiin
      Täysin normaalia kulumaa ajokilometreihin suhteutettuna.

      -molemmat etutukivarret vaihdettiin
      Täysin normaalia kulumaa ajokilometreihin suhteutettuna.

      -esp korjaus..jokin venttiili jumittui..kuulemma tyyppivika
      Suhteellisen normaalia, ei merkki huonoudesta

      -takajousi poikki..molemmat vaihtoon
      Täysin normaalia kulumaa ajokilometreihin suhteutettuna.

      -etuiskarit vaihdettiin..alko vuotamaan
      Täysin normaalia kulumaa ajokilometreihin suhteutettuna.

      -tietysti jarrupaloja ja levyjä vaihdettiin
      Täysin normaalia kulumaa ajokilometreihin suhteutettuna.

      -konepellin lukko rikki..jouduttiin rikkomaan maski ja uusi lukko
      tyyppivika, hajoa n. 15€ muoviosa, joka todellakin on vaihdettavissa ilman maskin rikkomista max n. tuntiin (jos asentaja on täysin käsi)

      -takaluukku reistaili kosteilla ilmoilla..aukes itsestään, miten sattui
      Takaluukun mikrokytkin, 60€ vaihto max 2h.

      • Anonyymi

        oisko mittään äikän tunti, ei oikkeen lausehet rakennu loppuhu. Suhtautehttua....


    • Anonyymi

      Yhdyn äskeiseen. Minulla oli kerran Ford, ensimmäinen ja viimeinen. seioi jatkuvasti korjaamolla. Eipä ole ollenkaan tuulesta temmattu lause, jonka mukaan Fordit eivät ole autoja.

      Täälläpäin Koski T.L:ssä on eräs suku; jos leipää olisi Fordia, sitä ostaisivat ja söisivät vaikka olisi kuinka huonoa. On pyhä velvollisuus, koska isällään oli myös Ford.

      Eräs heistä, rahamies tosin, tunnusti: kun uuden ostat, kestää 40000 km, jonka jälkeen alkavat murheet.

      Parta-äijä Koskelta T.L

    • Anonyymi

      Kohta 2 miljoonaa km Fordeilla. Ajetaan n. 80.000 km/vuosi. Käytössä 2 autoa.

    • Anonyymi

      2006 mallisessa Volvo s 40 aivan samat käsittämättömät ongelmat. Nyt käsitän, sehän olikin enemmän Ford kuin Volvo . Pelkkä merkki ei takaa laatua. M.O.T. Kannattaa suhtautua varauksella tiettyihin alliansseihin ja konserni sekä yhteistyökuvioihin . Niillä etsitään vain parempaa kannattavuutta , ei parempaa laatua. Esimerkkejä ei juurikaan tarvi etsiä.

    • Anonyymi

      Fokkeri lähti vaihtoon..joku sai hyvän koslan ja ei tuu aika pitkäksi, kun seisoo pajoilla.
      Tilalle ostin Toyota Auriksen..

    • Anonyymi

      Vm 2006 Focuksen omistaneena sanon että pahinta siinä oli ruostuvuus ja talvella niin helvatun kylmä. Ei auttanut termostaatin vaihto.

      • Anonyymi

        Ja onhan nyt foortin sivuilla Renee=Volvo Puranen lässyttämässä täyttä paskaa mies joka oli Volvon foorumillakin täysi paska.Taitaa nykyisellä volvon foorumillakin ajoittain käyvän "renee" tunnuksella länkyttämässä.


    • Anonyymi

      ite avasin pellin ja kippasin ämpärin sepeliä venakoppaan sissään. Sit vuan kaasu runtata mattoon kiin ja kuunnella osien kimpoolua pitkin asvallipihhaa. Ajella poeies mk6 gti

    • Anonyymi

      Tuota termari vikaa ja vaihtoon.Myös laturi meni hetkessä ja nuo etupyörän laakeriviat.Ilmastoinnin lauhdutin myös ruostui puhki pesuista huolimatta.
      Metallivärit taas yhtä tuskaa hakea oikeaa.
      Isompi koneissa myös nelosvaihteen huono kykeytyminen.Myös kytkin meni kun työsylinteri petti ja luisti pitkähiljaa ja vauhtipyörä meni myös samalla.
      Mitään fordia pidä ostaa enään aivan uutena mallina kun viimeistelyn hoitaa asiakas.

    • Anonyymi

      Ostin II-koppaisen Mondeon uutena. Ajoin 100tkm ja vikoja oli ja paljon. Enimmäisellä viikolla murtui tuulilasinpesunesteen korkki. Seuraavaksi putosi takaikkuna alas ja kovilla pakkasilla. Sitten ruostui takaovi. Paikkamaalattiin rumasti. Myöhemmin meni muutkin ovet vaihtoon ja maalattiin huonosti. Helmoista lähti maalit. Keskuslukko ei toiminut ja lukot pompsahtivat itsestään auki. Takaluukku ei pysynyt kiinni, lukko oli murtunut irti. Kuskin ovi alkoi roikkumaan ja korjattiin vaihtamalla puolet saranasta. 10tkm ja roikkui taas entistä pahemmin. Vetoakselien kumit vuosivat rasvaa ja korjattiin. Takajarrulevyt kuumenivat ajossa ; vaihdettiin 38tkm ajettuina. Koiranluut 50tkm. 100tkm:n huollossa kertoivat, että seuraavassa huollossa pitää vaihtaa käsijarrumekanismi ja takatukivarret. Ex vaimo heitti siinä vaiheessa pyyhkeen nurkkaan ja avaimet mulle ja sanoi ottavansa mun Volvon ja pyysi viemään Mondeon pois pihasta. Vaihdoin sen Volvoon ja kaikenlainen korjaaminen loppui siihen paikkaan. Ei tule Fordia tähän pihaan.

    • Anonyymi

      Tytölle ostettiin muutama kuukausi sitten kesäpeliksi 2002 mallin 1.6 Focus, Zetec se näyttää pannussa lukevan, 165tkm oli mittarissa nyt pikkasen yli 170 tkm, tosi edullinen oli ja hyvin pelittänyt, mutta nytpä voi mielenkiinnolla odotella noita vikoja joita monen mielestä tuntuu riittävän, mutta kun edullinen oli niin eipä hätiä, tosin kaveri suositteli: ajeli Focus farmarilla 400tkm oli kuulemma muutaman vuoden vanhempi malli kun tyttären: kaverikin sanoi että kaikki haukkui pystyyn Fordin kun moisen osti..sanoi kyllä että lähtö oli aika paha: seuraavana päivänä jäi välille..laturi oli kärähtänyt kuulemas oli tyyppivika, se meni takuuseen ja sen jälkeen toimi kuin kello sinne 400tkm paikkeille ja toimii kuulemma edelleenkin uudella omistajalla..., tuurillahan mennään, mutta ei sitä kunnon autoa olekaan jos uskoo kaikki eri merkkien keskustelut, ps itellä oli Pösö 407 ja jos siitä auto huononee sen täytyy jo olla jotain kauheaa..

      • Anonyymi

        Päivitystä tähän, Foorttihan on toiminut kiitettävästi, 180tkm reipas mittarissa, eli 15tuhatta tyttö ajellut, viikko sitten käytin katsastuksessa ja läpihän se meni, ainut moite tuli taka rekisterikilven kiinnityksestä kun oli nippusiteillä, piti ruuvit laittaa heh.., no jakonaru pitää vaihtaa kun "kesäauto" osoittautunut luotettavaksi niin eiköhän tuolla tyttö vielä pitkään päästele, 8v / 80tkm ajettu hihnalla, eli vaihdettu 2012 100tkm ajettuna, Foortista ei kokemuksia jakopään osalta, onkohan kuinka ikävä vaihdettava, kuulin että tarvisi lukitustyökalun kun kampiakselin hihnapyörissä ei ole kiilaa ? moiseen en ole törmännyt, pitäneekö paikkansa ?


    • Anonyymi

      Ford-insinöörin älyväläys oli laittaa etupellin avaus edestä Ford-logon alta.
      On ollut tosi fiksua.
      Naapurilla meni lukko rikki ja eikun maski täytyi hajottaa ja uusi lukkopesä..
      Hullua sekoilua Foordilla

    • Anonyymi

      Kolmas vuosi menossa vanhan fokkerin kanssa ja on täytynyt ihmetellä voiko autoilu olla näin halpaa ja huoletonta. Jonkun kerran keskuslukko on napsahdellut omia aikojaan mutta aina ovet on mennyt kiinni ja auenneet nappia painamalla. Kaikki sähkövarusteet ja ilmastointikin pelaa.

      Etulokarin kaaressa on vähän ruostetta vänkärin puolella ja samoin ovien alareunoissa, saatanpa noita vähän raaputella ja laittaa jotain maalia päällä jos nyt viitsin. Maalipinta on muuten ihan siisti. Pohjassa ei ole ruostetta.

      Oikeastaan mitään huoltoja tai korjauksia en ole autoon tehnyt, en edes vaihtanut tulppia tai öljyjä. Ilmasuodattimen vaihdoin kun olin ostanut auton ja termostaattikotelo piti vaihtaa kun alkoi vuotaa vettä (on heppoinen muoviosa).

      Auto on jämäkkä ajaa, mutta mikään hiljainen auto se ei ole. Etupenkillä autossa on tilaa erittäin hyvin, takapenkkiä en ole kokeillut. Ehdottomasti halvin ja huolettomin auto pitää mitä toistaiseksi olen omistanut.

      • Anonyymi

        Minkä ikäinen Focus on kyseessä ja minkä verran ajettu ?


    • Anonyymi

      Alle kaksivuotias Focus vuosituhannen vaihteessa maksoi 52 000 markkaa ja sitä korjattiin seuraavan vuoden aikana 36 000 markan edestä. Autoa ostaessa sillä oli ajettu 60 000 kilometriä.

      Olikohan rekkari BIX-874. Tämä on tosi juttu, josta korjaukset menivät maahantuojan maksettavaksi. Eivät mondeot tehneet tähän suurta poikkeusta.

    • Anonyymi

      Taitaa Fordilla olla laatu edelleen samaa paskaa kuin 1980 ostetussa Ford Taunuksessa, oli meinaan enemmän remontissa kuin tienpäällä.

      60 000 ajettuna vaihdoin pois, ostin uutena eli osa vioista meni takuuseen..
      Toista kertaa en ole samanlaiseen paskaan polkenut vaikka kulkuneuvoja on ollut Ladasta Mersuun kaikkea mahdollista vuosikymmenten varrella..

      Paskamaisinta kun koskaan ei tiennyt pääseekö perille, missä särkyy oli kesä tai talvi..

    • Anonyymi

      läski pösökuski aina moittii foordia

      vaalea 508 taas oli viinakaupan pihassa

      • Anonyymi

        läskillä pösökuskillä mennyt vaihtoarvo dieselistä niin ittuilee muille


    • Anonyymi

      itsellä oli viimeisen mallisarjan focus bensa vm 2004 ja ainut vika oli etusähköikkunan jumiutuminen ylös asentoon...

    • Anonyymi

      kilsat 1750000

    • Anonyymi

      Niin, kyllä Focus on huono! Siinä on kuluvia osia joita pitää vaihtaa aina joskus. Sitten kun niitä vaihtelee niin siinä voi käydä niin, että huomaamatta onkin jo 400tkm mittarissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe