"Ohjaustunnossa ei ole valittamista. Auto käyttäytyi tasapainoisesti myös hieman tavallista rajummassa mutka-ajossa. Ei puskenut eikä tarjonnut perää eteen.
Ajomukavuus 4,5/5.
Yllätys tavallaan - Corollan 2-litrainen hybridiversio on varsin miellyttävä ajettava useimmilla tienpinnoilla. Hiljainen myös.
En etukäteen odottanut, että saattaisin jotenkin mieltyä tähän koko kansan autoon, mutta niin vain kävi. Miellyttävä tuttavuus."
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/ec7a54f9-a550-423d-8a69-b441375249e7
Toyota Corolla Touring Sports ei vain näytä hyvältä, vaan sillä on myös hyvä ajaa.
37
<50
Vastaukset
- Koeajettu
Kovimpa oli tojotalasit päässä ajettu koeajo meluakin kehu pieneksi ja Tuulilasi sanoi samanlaisesta Corollasta että ohjaus edelleenkin tunnoton ja melu kovahko...kovin ammattilaiset arvostelee erilailla..joita tietysti voidaan uskoa enempi..
- häviääkö.dieselille
"Koeajon kulutus pääkaupunkiseudun ajossa liikkui 5,5-5,7 litran vaiheilla."
Ei kehumista. Mitähän kuluttaisi motarilla 120 todellista mittarissa.- Quattro190hp
Katsotaan sitten kun on mukana TM vertailussa.
Sen mitä itse ajanut kehä kolmosen sisällä diesel audilla niin kulutus liikkuu >7L tasolla naftaa. Siihen nähden tuo _bensan_ kulutus on varsin maltillista.
Isommalla ja vanhemma voimalinjalla oleva IS300H vei TMssä 6 vuotta sitten 120 vauhdissa 7.5L bensaa. Hyvä veikkaus olisi Corolla farkulle 5-6L. Tuo moottori on hyötysuhteeltaan parempi kuin VAG diesel ja sähkömoottori vielä parantaa tilannetta.
On muuten ensimmäinen Tojotin missä on ratin säädöt ja penkki kuten ne pitääkin olla. - EikäYritetty
Ehkä sinun pitäisi lukea tarkemmin, tämä ei ollut taloudellisen ajon testi
"Vaikka koeajossa ei virallisin arvoihin päästykään, eikä yritetty, niin kulutus pysyi erittäin kohtuullisena. Hybriditekniikka tuntuisi toimivan."
Suurin ero kulutuksessa tulee kaupunkiajossa hybridin hyödyksi. - Hdyhf
Quattro190hp kirjoitti:
Katsotaan sitten kun on mukana TM vertailussa.
Sen mitä itse ajanut kehä kolmosen sisällä diesel audilla niin kulutus liikkuu >7L tasolla naftaa. Siihen nähden tuo _bensan_ kulutus on varsin maltillista.
Isommalla ja vanhemma voimalinjalla oleva IS300H vei TMssä 6 vuotta sitten 120 vauhdissa 7.5L bensaa. Hyvä veikkaus olisi Corolla farkulle 5-6L. Tuo moottori on hyötysuhteeltaan parempi kuin VAG diesel ja sähkömoottori vielä parantaa tilannetta.
On muuten ensimmäinen Tojotin missä on ratin säädöt ja penkki kuten ne pitääkin olla.Tuossa T M:ssä koeajetussa IS:ssä oli niin leveät ja matalat renkaat, että sen normikukutuskin oli 12% suurempi kuin perusmallin, joka kuluttaa selvästi vähemmän. Toisaalta taas uusin Prius kulutti samassa nopeudessa tasan 6 litraa sadalla. Arvelisin Corollan kuluttavan vastaavassa nopeudessa 6,x litraa sadalla.
- Sportless
Onko humina korvia huumaavaa vai korin natinaa kuin volvoissa?
- Seonmenoa
Nyt humisee korvissa vain verenpaine konsernimerkkien myyjillä.
- Trollinmetsästäjän_fani
Seonmenoa kirjoitti:
Nyt humisee korvissa vain verenpaine konsernimerkkien myyjillä.
Eräällä trollilla verenpainetta nostaa paljastumisensa reilu vuosi sitten ja eilinen syväkyykyttämisensä. Vapisee ja tärisee vieläkin ja paita tuskanhiestä märkä.
- P-Ilmala
Montako litraa öljyä lisättiin koeajon aikana ja miten usein automaatti jäi arpomaan mikä vaihde jos mikään ?
- e.cvt
Toyotaan ei tarvitse lisätä öljyä juuri koskaan jos ne vaihdetaan kerran vuodessa eikä hybrideissä ole vaihteita arvottavaksi!!!
- LukemisenYmmärtäminen
e.cvt kirjoitti:
Toyotaan ei tarvitse lisätä öljyä juuri koskaan jos ne vaihdetaan kerran vuodessa eikä hybrideissä ole vaihteita arvottavaksi!!!
P-Ilmala tarkoittikin VW konsernin tekeleitä.
- Tojo_jyrää
e.cvt kirjoitti:
Toyotaan ei tarvitse lisätä öljyä juuri koskaan jos ne vaihdetaan kerran vuodessa eikä hybrideissä ole vaihteita arvottavaksi!!!
Toyotassa ei tartte öljynvahdon lisäksi joka onkin tavallista useammin , siksi että ei tarttis sitä lisäillä , ja jos 30 tkm ajettais tiedä kuinka paljon joutuis lisäämään korvatulppien uusinta aina öljynvaihdon yhteydesdä kuskille talon puolesta vielä..
- Autonvaihto
Olipa aika makia tuo 2 litran hybridi farkku.
Aikoinaan toyosta siirryin vw autoon ja nyt olis auton vaihto.
Oli kyllä huima parannus mitä edellinen 10 mallin ave oli. - Hunsvot
Kyllä sedan on komiampi ko farkku tai luiskaperä.
https://www.autotalli.com/autokuvat?carId=36830756
Näky jo taksissakin yks tallane, kai siinä sitten on tarpeeks tilava takaluukku.- Autonvaihto
On komeempi tuo sedan,mutta käytännön syistä pitää olla farkku.
Minä kyllä tykästyin.
- P-Ilmala
Tojon portaaton planeettavaihteisto hakkaa mennetullen VW kaksoikytkin viritykset. Ja on noin 10 kertaa kestävämpi ja luotettavampi.
https://www.apu.fi/artikkelit/tsi-ja-tfsi-moottorit-syovat-liikaa-oljya-tyyppivika- Dsg_nykyaikaa
Miksi jaksat jauhaa vanhoja asiota vw nykymoottorit ei kuluta enää öljyä..piste..DSG tyyppisiä vaihteistoja tekevät muutkin valmistajat ovat nykyaikaa..tojotan variaattorit alkaa oleen jo aikansa eläneitä virityksiä..
- DSG-POS
Paitsi että hybrideissä ei ole käytössä variaattoria, vaan voimansiirto toteutetaan planeettavaihteistolla.
- VelluKoivula
Dsg_nykyaikaa kirjoitti:
Miksi jaksat jauhaa vanhoja asiota vw nykymoottorit ei kuluta enää öljyä..piste..DSG tyyppisiä vaihteistoja tekevät muutkin valmistajat ovat nykyaikaa..tojotan variaattorit alkaa oleen jo aikansa eläneitä virityksiä..
Uudessa Ford Focuksessa luovuttiin kaksoiskytkin vaihteistosta. Myyjän mukaan perinteinen on parempi ja kestävämpi.
- Quattro190hp
Dsg_nykyaikaa kirjoitti:
Miksi jaksat jauhaa vanhoja asiota vw nykymoottorit ei kuluta enää öljyä..piste..DSG tyyppisiä vaihteistoja tekevät muutkin valmistajat ovat nykyaikaa..tojotan variaattorit alkaa oleen jo aikansa eläneitä virityksiä..
Vain VAG saa tehtyä siitä huonon käytökseltään, ainakin 7v öljykylpyaski (190hp diesel).
Koeajo Lexuksessa avasi silmät lopullisesti. En ymmärrä miksi pitää olla VAG nytkytirobottivaihteisto. - 67567567
VelluKoivula kirjoitti:
Uudessa Ford Focuksessa luovuttiin kaksoiskytkin vaihteistosta. Myyjän mukaan perinteinen on parempi ja kestävämpi.
Fordin tapauksessa samaa Focusta myydään ympäri maailmaa. Usassa ja Kiinassa eivät halua DCT askeja. Tai no ei ainakaan VAGn tekemiä. Passatkin myydään Usassa perinteisella automaatilla.
- Polokuski
Quattro190hp kirjoitti:
Vain VAG saa tehtyä siitä huonon käytökseltään, ainakin 7v öljykylpyaski (190hp diesel).
Koeajo Lexuksessa avasi silmät lopullisesti. En ymmärrä miksi pitää olla VAG nytkytirobottivaihteisto.Mikä siinä Lexuksessa on parempaa kuin VW DCT:ssä ?
- Quattro190hp
Polokuski kirjoitti:
Mikä siinä Lexuksessa on parempaa kuin VW DCT:ssä ?
Tojottimen hybriveto ei viivyttele kun hölkkävahdissa alkaa painaa kaasua. Ei toki viivyttele juuri VAG kuivakytkin askitkaan mutta märkäkytkin aski viityttelee ikvästi. Lisäksi turboviive on aivan tolkuton. Erityisesti tuo askin viivyttely tekee ajamisesta ikävän kulmikasta.
Paikaltaan aski reagoi välittömästi nykyään.
Lisäksi aski nykii rajustikin tämän tästä. Kalibrointi pitäisi tehdä n. 5tkm välein jotta toimisi kuten oikeat automaatit.
Lekan portaaton ei luonnollisesti nyi missään tilanteesta ja lähtee hölkkävauhdissa reagoimaan välittömästi kuten sähköavusteiselta voi odottaakin.
Itseaissa myös Aven 1.8L vapari ja CVT reagoi salamana. Se tuottaa ekan sekunnin aikana paljon enemmän voimaa kuin oman Audin 190hp diesel-turbo. Vaparit nyt vaan ovat sellaisia. Antavat heti voimaa. Audi on ratkaissut tämän avustavalla sähköisella ahtimella mutta sellainen on vain hinnat päättyen koneissa. Selvä merkki kuitenkin turboviiveen ongelmista. - Tasaista_konsernilaatua
Dsg_nykyaikaa kirjoitti:
Miksi jaksat jauhaa vanhoja asiota vw nykymoottorit ei kuluta enää öljyä..piste..DSG tyyppisiä vaihteistoja tekevät muutkin valmistajat ovat nykyaikaa..tojotan variaattorit alkaa oleen jo aikansa eläneitä virityksiä..
Muut valmistajat saavat omat dsg:t toimimaan ja kestämään , toisin kuin Vw. Vielä uusimpiakin Vw-dsg autoja moititaan nykimisestä varsinkin liikkeellelähdöissä ja kestävyyshän on tunnettua konsernilaatua eli joskus kestää yli 100tkm, yleensä ei.
- Anonyymi
Kerrotko vielä miten planeettavaihteistosta saadaan portaattomasti toimiva .
- Anonyymi
Kahden sähkömoottorin, taajuusmuuttajien ja hyvän softan avulla.
- Anonyymi
Lauantaiaamun autottomissa liikennevaloissa ei kuulunut muuta kuin peipposen laulu viereisetä puusta. Se on uskomatonta juhlaa se. Nimittäin Toyotan hybridillä ajaminen.
- Anonyymi
Uskomattoman mukava ajettava. Ihmeen tasaista menoa kuoppaisellakin asfaltilla. Ja hiljaista. Kävin juuri koeajamassa.
- Anonyymi
Lohkolämmitin on sikahintainen eli vaatis lämpöisen tallin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lohkolämmitin on sikahintainen eli vaatis lämpöisen tallin?
Toyotan lohkolämmittimien hinnoissa ei ole mitään eroa muiden automerkkien myyjien hintoihin.
Lohkolämmitinhän on jo vanhanaikainen. Erillisä lämmittimiä ei tarvita enää sisätilaankaan:
https://www.webasto-comfort.com/fi-fi/laemmitys/auto-pysaekoeintilaemmitin/saehkoelaemmitys/
- Anonyymi
Kävin perjantaina koeajamassa Uuden 2.0 Corolla-farmarin. Päällimmäisenä jäivät mieleen hyvä ja liiankin riittävä suorituskyky, vaivattomuus, mukavuus, hiljaisuus ja alhainen kulutus ja päästöt. Kulutus 4,8 l/100 km. Tuota tehon ja kulutuksen yhdistelmää ei löydy kyllä muualta.
- Anonyymi
2L moottorin mukana tulee myös tehokkaampi sähkömoottori ja paremmat väännöt. Korkeampi puristussuhde ja eroja moottorissa. Uudempaa suunnittelua
Pieni ero moottttoreiden koossa 1.8 vs 2L mutta 2 l on 40nm enemmän vääntöä ja tehoa enemmän.- Anonyymi
Toyota on kehittänyt maailman energiatehokkaimman bensiinimoottorin. Tuossa Corollassa on juuri tämä moottori:
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/toyota-vaittaa-kehittaneensa-maailman-energiatehokkaimman-bensiinimoottorin-hyotysuhde-40-6704876
- Anonyymi
Toyota on kehityksen kärjessä. Myös Suomen Armeija luottaa Toyotaan.
- Anonyymi
Puolustusvoimat on suuri asiakas Suomen Toyotalle. Kohta parikymmentä vuotta armeija on ostanut Toyotan maastoautoja, joista saadut kokemukset on viety uusiin malleihin. Tämä on erittäin arvokasta tietoa Toyotalle. Ja tästä hyötyy myös tavalliset kuluttajat. Esim. Toyotan kaikkien mallien lämmityslaitteet toimivat hyvin Suomen talvessa.
- Anonyymi
Uudessa Corolassa on kaikki peleottavan hyvin.
- Anonyymi
Juu, kyllä 60-80 nopeutta ajelee markettiin millä autolla tahansa, 160 on jo eri juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2392506Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691786Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881630- 561589
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin162153490-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491279Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2591228- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56939Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62847