Galluppi !!

Pääseekö Taivaaseen jos kieltää Jeesusta?
Yritän kysellä sellaisia kysymyksiä jotka ovat kielettyjä sun seurakunnassa

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RupsahdaRauhassaRakkaani

      Olen niin pettynyt. Missä on vaihtoehdot? Kyllä vai ei.

    • toisessa.kanootissa

      Mitä aloittaja taroittaa? Miten Jeesuksen kieltäminen ja jonkun puljun höpöoppien kieltäminen liittyvät toisiinsa?

      Helluntailaisuushan on vapaamuurarien pilkallaan luoma, itseensäkin nähden täysin ristiriitainen "oppi"-kokoonpano kaikista mahdollisista kristinuskon jo alunalkaenkin kieltämistä harhaopeista!

      Näiden kieltäminen on viisauden alku. Johan pelkästään Savista lukemalla voi todeta,
      ettei siellä ole kaikki inkkarit samassa kanootissa.
      *

    • Tuon jeesuksen kieltäminen on hyvä alku, eihän satuolentoihin kannata uskoa.

      Ihan siltä varalta, että oikea jumala vastoin kaikkea todennäköisyyttä on olemassa, ei kannata uskoa lainkaan näihin ihmisen keksimiin epäjumaliin.

      Suosittelen odottelemaan ihan kaikessa rauhassa, jos tuo oikea jumala joskus antaisi itsestään tietoa.

      Ihmistä ei oikea jumala sananviejäkseen tarvitse, joten jokainen jumalastaan avautuva on automaattisesti epäjumalan mainosmies.

      • tunteekojumalaa

        >>>Ihmistä ei oikea jumala sananviejäkseen tarvitse<<<

        Sinä tunut tuntevan hyvin "sen oikean jumalan" koska tiedät,mitä
        hän ei tarvitse. Tiedät varmaan myös sen, mitä hän tarvitsee.
        Kerro meille tietämättömille tarkemmin jumalastasi, jonka tunnet.
        Mistä hänet voidaan löytää ja miten tuntea? Koska tunnet hänet,
        sinä osaat opettaa toisille hänestä.


      • tunteekojumalaa kirjoitti:

        >>>Ihmistä ei oikea jumala sananviejäkseen tarvitse<<<

        Sinä tunut tuntevan hyvin "sen oikean jumalan" koska tiedät,mitä
        hän ei tarvitse. Tiedät varmaan myös sen, mitä hän tarvitsee.
        Kerro meille tietämättömille tarkemmin jumalastasi, jonka tunnet.
        Mistä hänet voidaan löytää ja miten tuntea? Koska tunnet hänet,
        sinä osaat opettaa toisille hänestä.

        Ilmeisesti luetun- tai muu ymmärryksesi on vajavaista.

        Kirjoitan hitaasti.
        Selkokieltä.
        Ymmärrät paremmin.

        Jumalasta ei ole kuultu.
        Ei yhdestäkään jumalasta.
        Vain epäjumalia on ihminen luonut.
        Jumala voi olla olemassa.
        Ei kannata uskoa epäjumaliin.

        Jos tarvitset tavuviivat, voit lisätä ne harjoitustehtävänä.
        Saat papukaijamerkin.


    • RupsahdaRauhassaRakkaani

      Uskon että savis on ulkomailta Suomeen muuttanut. Arvelen, että kotimaa josta lähti hän, olisi Tiibet.

      • savis.on.hurumykke

        Minä luulen, että hän on Ruotsista paluumuuttanut suomalainen. Ellei sitten Ruotsissa asuva. Poliittisesti ruotsimielinen.

        Sanavarasto on kohtalaisen hyvä mutta sanojen taivutukset sitä ja tätä. Toinen vanhemmista suomalainen, kotikieli ehkä ruotsi.


      • Sittisuuta

        Minä tiedän Saviksen olevan ihminen.


      • RupsahdaRauhassaRakkaani

        Jospa onkin botti


      • EiOlisAinut

        Tai vaikka kiusanhenki.


    • qypROCK

      Ei pääse, mutta loppujen lopuksi kaikki tulevat ylistämään Isän jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra. Kaikki.

    • Silloin on menossa ihan eri suuntaan kuin taivas.
      Armosta voi Jumala uudestisynnyttää ylhäältä jos olet ihan hukassa ilman sinun tekojasi taikka raamatunlukujasi....silloin et kiellä enään Jeesusta vaan lähinnä tulee mieleen että sehän olen minä kuten Jeesus ilmoitti raamatussa...
      Se kenellä ei ole hänen henkeään ei ole hänen omansa.
      On ruvennut tässä parin vuoden sisään olo tuntumaan ihan itseltäni ja Jeesus tutummalta ja tutummalta kokoajan , ja viitoittaa minulle tietä kohti totuutta ja elämää , ai että :)
      Seurakunnat ja lahkot olen jättänyt omaan arvoonsa , he nautiskelevat palkkaansa juurikin niissä liitereissään syntisinä.
      Miten olisi opetuslapseus ja suora seuraaminen ilman välijuttuja niin pysyisi homma selkeänä???
      Seli seli eiks je? ;)

    • Jopi48

      Jes.45:23. Fil.2:10-11. Room.14:11 Sillä kirjoitettu on: Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuvan ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa.

    • Jisreel

      Jeesuksen kieltäjä ei tule viettämään iäisyyttään taivaassa.

    • puurot.ja.vellit

      Eli Pietarikin meni siis kadotukseen ?

      67 ja nähdessään Pietarin lämmittelevän hän katsoi häneen ja sanoi: "Sinäkin olit Nasaretilaisen, tuon Jeesuksen, kanssa".
      68 Mutta hän kielsi sanoen: "En tiedä enkä käsitä, mitä sanot". Ja hän meni ulos pihalle. Ja kukko lauloi.
      69 Ja nähdessään hänet siellä palvelijatar rupesi taas sanomaan lähellä seisoville: "Tämä on yksi niistä".
      70 Mutta hän kielsi uudestaan. Ja vähän sen jälkeen lähellä seisovat taas sanoivat Pietarille: "Totisesti, sinä olet yksi niistä, sillä olethan sinä galilealainenkin".
      71 Mutta hän rupesi sadattelemaan itseänsä ja vannomaan: "En tunne sitä miestä, josta te puhutte".
      72 Ja samassa kukko lauloi toisen kerran. Niin Pietari muisti Jeesuksen sanat, jotka hän oli sanonut hänelle: "Ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät". Ja hän ratkesi itkuun.

      • Kirjakääröt

        Mark.14:31 Biblia (1776) Mutta hän sanoi vielä enemmin: jos minun pitäis kuoleman sinun kanssas, en minä ikinä kiellä sinua. Niin sanoivat myös kaikki. (Ja samoin sanoivat kaikki muutkin." Siis kaikki meni kadotukseen?


    • Mitä sanot kun et te mitä Hän pyytä sinulta??
      Niin miten on kun kiellät ystäväsi kun hän pyytä sinulta jotain ? Menkää pois en ole koskaan tuntenut teidät sanoi Jeesus ryhmälle joka oli mukamas tehneet paljon hyvä ja parantaneet sairaita.

    • Eikiitosjeesus

      Jokainen pääsee taivaaseen...
      hiilidioksidina.
      Siinä kaikki. En paljon panostaisi asiaan.

    • Minä saan tehdä syntiä suuressa armossa,,,koska niin opetetaan uskonnollisessa suvaitsemisopissa. Saako noin kieltä Jeesusta ja kumminkin pelastut ?

      • Hieman_Vain_Raamattua

        Sun jorinat on pahempia kuin toraistien. Heillä on sentään selkeät pelisäännöt. Kunpa oppisi olisi kylmä tai palava, mutta kun se on penseä (sotket lain sekaan armoa ja armon sekaan lakia), se on oksennettu jo ajat sitten ulos.


      • Rauhallistajoulua

        Tuota kutsutaan halvaksi armoksi eli oikein kysyt.


      • tÄMÄ_ON_NÄIN
        Rauhallistajoulua kirjoitti:

        Tuota kutsutaan halvaksi armoksi eli oikein kysyt.

        Uskovien puhe pitää sisällään paljon käsitteitä, jotka loistavat poissaolollaan Raamatussa. Yksi sellaisista on "halpa armo". Tällaisia kasvannaisia on paljon. Mistäköhän se kertoo?
        Jos me pohdimme Kristuksen uhria ja sitä, millaisia syntejä se kattaa, kumpi näkemys pitää tuota uhria halvempana - sekö, jonka mukaan uhri kattaa ainoastaan rajallisen määrän syntejä ja sisältää kaiken lisäksi ehtoja astuakseenn voimaaan, vaiko se, jonka mukaan tuo uhri kattaa rajattoman määrän syntejä ja tulee voimaan ilman ehtoja? Entä kumpi näkemys seuraavista pitää Kristuksen uhria halvempana - sekö, jonka mukaan tuo uhri ei riitä sinällään, vaan se tarvitsee anteeksiantamisen todellistumiseksi (ja pysymiseksi) tuekseen katumusta/parannuksenteko(j)a ja uskoa ja pyhittymistä, vaiko se, jonka mukaan uhri on kaikkiriittävä ja sen sisältämä anteeksiantamus todellistuu jokaisen syntisen kohdalla uskon myötä?
        Koetetaanpa vertausta. Kuvitellaan, että saan itselleni asunnon, jonka omistaja lupaa sen minulle ilmaiseksi loppuiäkseni syystä siitä, että siskoni oli hänen kihlattunsa ja siskoni pyysi syöpäpotilaana kuolinvuoteellaan vuokranantajalta tällaista palvelusta. Vuokranantaja toimii minua kohtaan ihmeellisen anteliaasti silkasta rakkaudesta siskoani ja hänen muistoaan kohtaan. Kummassa tapauksessa MINÄ pidän siskoni muistoa halpana (eli kunnioitan ja arvostan hänen muistoaan VÄHEMMÄN): silloinko, kun olen kuukausittain tarjoamassa OMAA osuuttani vuokrasta - vaikkapa kolmasosaa - vuokranantajalleni, vaiko silloin, kun nautin ilmaisesta asumisesta vaivaamatta koskaan päätäni "omista osuuksistani"? Kumpi asenteistani pitää siskoni muistoa "halpana"?
        Halvasta armosta huolestuneina koohkaavat ovat niitä, jotka yrittävät maksaa vuokranantajalle "oman osuutensa" asumisoikeudestaan eli kusevat siskonsa muiston päälle. Eli - yllätys yllätys -ne, jotka moralistiseen äänensävyyn saarnaavat "halvasta armosta", ovatkin ITSE NIITÄ, JOTKA PITÄVÄT ARMOA HALPANA.


    • Sovitus elikkä uhri kattaa kaiken kun sinä otat sen vastaan. Katso Jumalan Karitsa joka pois ottaa maailman synnin sinulta..


      SIIS TIEDÄTKÖ TOSIAAN MITÄ E KATTA JA MIKSI HÄN ILMESTYI MEIDÄN JUMALA???

      1. Joh. 3:5
      Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.

      • kadotukseenko

        Eli Pietarikin meni siis kadotukseen ?

        67 ja nähdessään Pietarin lämmittelevän hän katsoi häneen ja sanoi: "Sinäkin olit Nasaretilaisen, tuon Jeesuksen, kanssa".
        68 Mutta hän kielsi sanoen: "En tiedä enkä käsitä, mitä sanot". Ja hän meni ulos pihalle. Ja kukko lauloi.
        69 Ja nähdessään hänet siellä palvelijatar rupesi taas sanomaan lähellä seisoville: "Tämä on yksi niistä".
        70 Mutta hän kielsi uudestaan. Ja vähän sen jälkeen lähellä seisovat taas sanoivat Pietarille: "Totisesti, sinä olet yksi niistä, sillä olethan sinä galilealainenkin".
        71 Mutta hän rupesi sadattelemaan itseänsä ja vannomaan: "En tunne sitä miestä, josta te puhutte".
        72 Ja samassa kukko lauloi toisen kerran. Niin Pietari muisti Jeesuksen sanat, jotka hän oli sanonut hänelle: "Ennenkuin kukko kahdesti laulaa, sinä kolmesti minut kiellät". Ja hän ratkesi itkuun.

        Pietari ei kieltänyt vain kerran vaan jopa kolmasti !

        Joten menikö kadotukseen Savis ?


      • Ei Pietarilla ollut Voima muuta kun kieltä Jeesusta ! Mutta Hän Rakasti Hänet niin paljon että ei olis kieltänyt Hänet jos Jeesus olis voinut antaa hänelle tuolla puolella Risti Voima ja muutos ettei hän olis tavinnut kieltä hänet niin kuin hän toivoi ja aikoi lihassa. Ja se pelasti Hänet ! Ei liha mitään hyödytä koska on heikko ja ei otollinen , Mutta jos on Voima joka pois ottaa sun synti ja muuttaa sinut voimakas ja voittokas ja jos kiellät Hänet ja Ristiin työ,,, niin ei ole uutta uhria saatavina sinulle.

        Miksi kiellät Hänet ja Herätyksen joka antaa sinulle Iankaikkisen Voiton joka Jeesus saavutti ja järjesti sinulle Golgatalla ??


      • kadotukseenko
        Savis kirjoitti:

        Ei Pietarilla ollut Voima muuta kun kieltä Jeesusta ! Mutta Hän Rakasti Hänet niin paljon että ei olis kieltänyt Hänet jos Jeesus olis voinut antaa hänelle tuolla puolella Risti Voima ja muutos ettei hän olis tavinnut kieltä hänet niin kuin hän toivoi ja aikoi lihassa. Ja se pelasti Hänet ! Ei liha mitään hyödytä koska on heikko ja ei otollinen , Mutta jos on Voima joka pois ottaa sun synti ja muuttaa sinut voimakas ja voittokas ja jos kiellät Hänet ja Ristiin työ,,, niin ei ole uutta uhria saatavina sinulle.

        Miksi kiellät Hänet ja Herätyksen joka antaa sinulle Iankaikkisen Voiton joka Jeesus saavutti ja järjesti sinulle Golgatalla ??

        Yritä nyt edes itse ensin päättää se, että miten asia on, ennen kuin alat tälläisä kyselyjä suorittamaan !

        Siis miten päin se nyt olikaan lopulta Savis ?

        Pääseekö Jeesuksen kieltäjä taivaaseen vai ei ?

        Eli pääsikö Pietari taivaaseen vai ei ja onko muille eri säännöt kuin hänelle ?


      • Vastasin sinulle nikki voivoi !! Mutta olet niin sekaisin että et edes huomaa sitä sinun raivoavassa vihassa Oikea Herätystä joka puhdistaa Uskova ja puhdisti Pietari siitä kieltämisestä kun uudestisyntyi Ylhäältä siis kastettiin Jeesuksessa se elävä vesi se kasteen joka vie meidät elämään elävänä KRISTUKSESSA SE VESI JOSTA SANOTAAN ETTÄ JOS JUOT NIIN ET JANOA ENÄÄ IKINÄ !!


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Vastasin sinulle nikki voivoi !! Mutta olet niin sekaisin että et edes huomaa sitä sinun raivoavassa vihassa Oikea Herätystä joka puhdistaa Uskova ja puhdisti Pietari siitä kieltämisestä kun uudestisyntyi Ylhäältä siis kastettiin Jeesuksessa se elävä vesi se kasteen joka vie meidät elämään elävänä KRISTUKSESSA SE VESI JOSTA SANOTAAN ETTÄ JOS JUOT NIIN ET JANOA ENÄÄ IKINÄ !!

        Mitäs sitten, kun Pyhä Henki lähtee ihmisestä, kun hän on luopunut uskostaan ja alkanut seurata villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja:

        1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

        Janottaako ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs sitten, kun Pyhä Henki lähtee ihmisestä, kun hän on luopunut uskostaan ja alkanut seurata villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja:

        1. Tim. 4:1 Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

        Janottaako ?

        Janottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Janottaa.

        Ja synti houktaa


    • Anonyymi

      Jokainen meistä tekee syntiä. Uskossa tai ilman uskoa.

      Pietari koki inhimillistä heikkoutta, häntä pelotti kun hän oli nähnyt Jeesuksen pidätyksen. Mitä nyt tapahtuisi? Kuinka nyt opetuslasten käy? Tapetaanko heidät kaikki?

      Pietarin itsesuojeluvaisto ja hetkellinen heikkous sai hänet kieltämään Jeesuksen. Hän lankesi. Mutta kun hän siitä nousi, hänestä tuli koko se kallio, jolle Jeesus sanoi perustavansa kirkkonsa, seurakuntansa.

      Ei "synnittömien" tekopyhien, vaan inhimillisten, lankeavien, katuvien syntisten uskovien heikolle ja samalla vahvalle kalliolle.

      Pietari ristiinnaulittiin omasta pyynnöstään pää alaspäin Rooman nyk. Vatikaanikukkulalle ja jonka Pietarin ristin ympärille kasvoi sittemmin koko nyk. Vatikaani. Pietarin risti seisoi sillä paikalla jonka nyk. päällä olevan savupiipun valkoinen savu ilmoittaa Rooman uuden piispan, paavin valinnasta.

      • Saathan sä puolustaa syntiä ja inhimillistä heikkoutta joka ei ole Jumalasta ja joka tulisi poistua jokaisesta Uskovista.


        Ei ihminen voi tehdä parannusta ilman Jumalan Voima. Eikö Pyhä Henki ole opettanut sua mitään? Kato nyt miten paljon parannusta Paavali Room7 pystyi tekemään. Pitäisikö kaikki Parannuskehoituksia poista Pyhästä Raamatusta että saa sen istumaan sun oppisi mukaan?


        Ainoastaan Herätys ja todellinen muutos joka Uskova saa kokea Ristinkuolemassa kun hän kuolee Kristuksessa ja nousee ylös vahvana Pietarina.


        Ei Pietarin päällä mikään seurakunta rakennettiin vaikka niitä Pietarin feikikirkkoja on. Ainoa Kallio on Jumala ja hänen Sana ja sen päälle ja kautta Rakennettiin Seurakunta että Hän on sen Pää ja Keho on Seurakunta.


      • Anonyymi
        Savis kirjoitti:

        Saathan sä puolustaa syntiä ja inhimillistä heikkoutta joka ei ole Jumalasta ja joka tulisi poistua jokaisesta Uskovista.


        Ei ihminen voi tehdä parannusta ilman Jumalan Voima. Eikö Pyhä Henki ole opettanut sua mitään? Kato nyt miten paljon parannusta Paavali Room7 pystyi tekemään. Pitäisikö kaikki Parannuskehoituksia poista Pyhästä Raamatusta että saa sen istumaan sun oppisi mukaan?


        Ainoastaan Herätys ja todellinen muutos joka Uskova saa kokea Ristinkuolemassa kun hän kuolee Kristuksessa ja nousee ylös vahvana Pietarina.


        Ei Pietarin päällä mikään seurakunta rakennettiin vaikka niitä Pietarin feikikirkkoja on. Ainoa Kallio on Jumala ja hänen Sana ja sen päälle ja kautta Rakennettiin Seurakunta että Hän on sen Pää ja Keho on Seurakunta.

        Jaaha. Harakoille meni kaunis puhe.


      • Hyvä harakat iloitse niistä ja pyytä lisä ruoka niistä.


    • Anonyymi

      Olen Jisreel!

      Pietari katui ja tunnusti Jeesuksen marttyyrikuolemaan asti.

      • Eikö Pietari tarvinnut Kuolla Kristuksessa kun oli katunut ? Ei kait Jumalan puheet ovat olleet turhia sun kohdalla?


      • Juudas ei kuollut Kristuksessa mun tietääkseen ja veikkaan että hänelle kävi huonosti ?? Tässä näkyy että katui mutta ei hyötynyt mitään että oli kieltänyt Herransa ja Mestarin . Meni pois ja hirtti itsensä. >> 27:3 Kun Juudas, hänen kavaltajansa, näki, että hänet oli tuomittu, silloin hän katui ja toi takaisin ne kolmekymmentä hopearahaa ylipapeille ja vanhimmille..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1507
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      866
    3. 37
      862
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      58
      809
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      809
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      782
    7. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      735
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      719
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      672
    10. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      43
      667
    Aihe