Näyttö pyörii omia aikojaan

Keksiskö kukaan missä vika kun läppärin näyttö pyörii omia aikojaan hiirtä käytettäessä. Se etsii ihan kuin itse jonkun kohdan, johon se sit pysähtyy. Sivupalkista sivun saa skrollattua toivottuun kohtaan mutta hiirtä käytettäessä sivu ensin pysähtyy mutta lähtee sittee sitten omille teilleen pysähtyäkseen jossain itse päättämässään kohdassa.

Oire on ilmaantunut nyt ihan pari pvää sitten, saattaa liittyä edelliseen päivitykseen. Onko se muka joku näppärä uudistus vai bugi? On äärettömän raivostuttava kun sivu ei pysy paikoillaan, vain sivupalkista sen saa niitattua ja pysymään paikoillaan.

Olen hiiren asetuksista yrittänyt löytää ratkaisua mutta en ole löytänyt.

12

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miten_pyörii

      Siis näyttö pyörii miten?

      Itsellä kerran näyttö pyöri kuin vanhassa viallisessa putkitelevisiossa, ja vika oli silloin yhdessä kannettavan ruuvissa, joka oli liian pitkä ja otti kontaktia koneen emolevyyn. Korjaus oli vaihtaa ruuvi oikean mittaiseen.

      • Kun koskettaa hiiren scrollauspyörää se näyttö lähtee liikkeelle joko ylös- tai alaspäin ja pysähtyy sitten jossain kohtaa, ihan kuin se olisi jotenkin asemoitu pysähtymään johonkin määrättyyn kohtaan. Näytön saa pysymään paikoillaan vain jos painaa pyörää, heti kun irroittaa se lähtee liikkeelle ja etsii uuden paikan johon se pysähtyy. Haluamaansa paikkaan ja siinä pysymään, näytön saa vain jos sen asettaa paikalleen sivupalkin skrollaajalla, silloin se ei lähde liikkeelle. 🤬


      • hiiressäkö_pölyä
        skaippi kirjoitti:

        Kun koskettaa hiiren scrollauspyörää se näyttö lähtee liikkeelle joko ylös- tai alaspäin ja pysähtyy sitten jossain kohtaa, ihan kuin se olisi jotenkin asemoitu pysähtymään johonkin määrättyyn kohtaan. Näytön saa pysymään paikoillaan vain jos painaa pyörää, heti kun irroittaa se lähtee liikkeelle ja etsii uuden paikan johon se pysähtyy. Haluamaansa paikkaan ja siinä pysymään, näytön saa vain jos sen asettaa paikalleen sivupalkin skrollaajalla, silloin se ei lähde liikkeelle. 🤬

        Kokeilepa toisella hiirellä tai avaa hiiri ja yritä puhdistaa. Hiiren sisälle kertyy joskus pölyä yllättävänkin paljon.


      • hiiri_irralleen
        skaippi kirjoitti:

        Kun koskettaa hiiren scrollauspyörää se näyttö lähtee liikkeelle joko ylös- tai alaspäin ja pysähtyy sitten jossain kohtaa, ihan kuin se olisi jotenkin asemoitu pysähtymään johonkin määrättyyn kohtaan. Näytön saa pysymään paikoillaan vain jos painaa pyörää, heti kun irroittaa se lähtee liikkeelle ja etsii uuden paikan johon se pysähtyy. Haluamaansa paikkaan ja siinä pysymään, näytön saa vain jos sen asettaa paikalleen sivupalkin skrollaajalla, silloin se ei lähde liikkeelle. 🤬

        Pyöriikö näyttö myös kannettavan omalla touchpadilla käytettynä?
        Käsitän siis että vikasi ilmenee ulkoisella hiirellä.


      • hiiressäkö_pölyä kirjoitti:

        Kokeilepa toisella hiirellä tai avaa hiiri ja yritä puhdistaa. Hiiren sisälle kertyy joskus pölyä yllättävänkin paljon.

        Bingo! Avasin hiiren, poistin patterit ja puhaltelin paineilmalla ja tadaa, toimii taas! Optinen hiiri oli saanut roskan silmään 😜

        Kiitos kaikille arvuuttelijoille, problem solved! Tämä on hyvä palsta, täältä saa aina apua. Nykyään harvemmin edes tarvitsen mutta aikoinaan niihin mysteereihin tuli törmättyä useammin, kun piti tietääkin enemmän, nykyvehkeet kun tuppaavat toimimaan paremmin kuin toistakymmentä vuotta sitten.

        Vika oli siis hiiressä!


      • hiiri_irralleen kirjoitti:

        Pyöriikö näyttö myös kannettavan omalla touchpadilla käytettynä?
        Käsitän siis että vikasi ilmenee ulkoisella hiirellä.

        Ei pyörinyt, vika esiintyi vain hiirtä käytettäessä! Olet oikeassa, vika oli hiiressä.


      • Jos ei ole mitään sanomista niin ei kandeis vaivautua vastailemaan puuta heinää. Tällä palstalla on nimittäin ihan fiksujakin ihmisiä, jätä alusta heille ja etsi itsellesi ja tyhmille viisasteluillesi jokin sopivampi palsta.


    • WindowsOnTuskaa

      Kaikee se windows 10 keksiikiin ihmisten kiusaamiseksi.

    • exBersel

      Kokeile ensin pelkällä touchpadilla ja sitten erillisellä hiirellä, jos vika ilmenee vain erillisellä hiirellä, kyse on jostain asetuksesta tai viasta hiiressä. Oletko varma ettet paina vahingossa toisella kädellä touchpadia samalla kun käytät erillistä hiirtä. Myös tämä voisi skrollata sivua.

      • Vika oli hiiressä! Roska silmässä tai jotain. Paineilma paransi. 😃


    • Virusturva.kuntoon

      Minun koneellani tapahtui kerran kummia ja hiiri lähti toimimaan omia teitään. KYLLÄ- koneessa oli troijalainen. Onnekseni sain sen itse puhdistettua. Joten jos hiiri lähtee joskus tekemään omia juttujaan voi siellä olla vakavampaakin.

      • Hyvä tietää. Onneks nyt ei ollut.
        Mukavaa Pääsiäistä!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1792
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      123
      1240
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      245
      907
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      867
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe