Vauva+koiran ulkoilutus

Vauvajakoira

Kysyisin muilta ketkä on/on ollut samassa tilanteessa tai olisi jotain vinkkejä.
Elikkäs raskaana olen rv 14 menossa, yksinhuoltaja tulen olemaan ja minulla on koira niin miten hoitaa lenkitys vaunujenkanssa 3krt päivään?
Ensimmäisen 1kk koiralla tiedossa jo hoitopaikka mutta sen jälkeen?
Vauvan nukkuessa ehkä helpoin mutta hereillä ollessa? Aamuisin? Illalla?
Kysymyksiä hirveesti mutten vastauksia löytänyt mihinkään oikeestaan
Välillä saan lenkitysapua yms ja silloin tällöin vauvan hoitoapua mutta pääasiassa pitäisi itse lenkitykset jokapäivä hoitaa ja haluan tässä vaiheessa jo tietää että miten

8

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1säpappa

      Itse kävin koiran kanssa metsälenkkejä, vauva rintarepussa. Ei ollut kyllä vaunulenkeissäkään mitään ongelmaa, hihna vaan käteen kun lykin vauja..
      Toki mun koirani ei ollut mikään riuhtoja, metsään päästyäni päästin koiran vapaaksi (asuin silloin maalla).
      Kun lapsi osasi kävellä, hän käveli tietenkin metsässä mukana.

      Vauvan nukkuessa ei voinut lähteä, sillä eihän pientä voi jättää yksin kotiin (ekan puol vuotta tosin lapsen äitikin oli vielä kotona, sitten muutti pois).

      • Juupelisjoo

        Tarkotin että vauvan nukjuessa vaunuissa mukana😂mutta eiköhän tulla pärjäämään
        Ap


      • 1säpappa
        Juupelisjoo kirjoitti:

        Tarkotin että vauvan nukjuessa vaunuissa mukana😂mutta eiköhän tulla pärjäämään
        Ap

        Riippuu tietenkin vähän siitä, onko koirasi kiskova ja räksyttävä. Sellaisiakin valitettavasti näkee.

        Yleensä kuitenkin koira ymmärtää, että vauva on pentu ja lauman pentuja pitää suojella. Muista siis esitellä vauva heti alussa sille koiralla. Ihan heti ekana!
        (siskoani ei osattu esittää, ja koira luuli sitä saaliiksi kun löysi sen. Kun sitä tietenkin toruttiin siitä, kyseinen koira vihasi siskoani loppuikänsä. seuraavaa lasta taas rakasti)


      • Anonyymi

        Toki tulee vauvaan tutustumaan aikalailla heti mutta pikkuhiljaa 😅


    • 1säpappa

      Tietysti en tiiä missä asut, mutta ehdottaisin noita metsälenkkejä rintarepussa tai -liinassa (jos nyt ois vauva, niin koittaisin mieluummin liinaa). Tieysti jos fysiikka kestää; puolivuotiaskin jo painaa yllättävän paljon parin tunnin jälkeen. Toisaalta vauva aina lähellä on hyvä molemmille.

    • neppariina

      Meillä meni vauvavaihe hyvin koiran kanssa. Työlästähän se toki on mutta vauvat nukkuvat paljon, joten vaunulenkit alkuun ja manducan/kantoliinan kanssa pääsi siitten metsäänkin. Vauvan rytmit on vielä epäsäännölliset ja vaunulenkille pääsee illemmallakin. Meillä koira asui alkuajankin kotona ja hyvin otti vauvan vastaan. Ulkoilutukseen sain apua, kun äiti ja sisko asuivat vuorotellen ensimmäiset viikot meillä. Ota siis kaikki apu vastaan mitä alkuun saat.
      Nyt kun lapsi on jo kaksi vuotias ja päivärytmi on muotoutunut selkeämmäksi, on iltalenkki jäänyt itkuhälyyttimen kantaman mittaisiksi kierroksiksi lapsen nukkuessa kotona. Aamulla ja iltapäivällä tehdään sitten pidemmät lenkit.

      Älä siis huoli, hyvin se menee!

      • Anonyymi

        Itse tulen saamaan apua mutta pääsääntösesti yksin tulen olemaan ja sillä koira hoidossa ensimmäisen 1kk että pääsis sit kunnolla liikkumaan vähäsen paremmin, toki koira tulee meilläkin sinä aikana olemaan ja tottumaan vauvaan 😅


    • Anonyymi

      Pitikö nyt sitten hankkiutua raskaaksi, narsisti. Minäminäminä ja minun hauva ja vauva. On varmaan kiva kun saat komentaa ja pomottaa päivät pitkät

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      452
      4901
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1357
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1248
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      905
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe