Tyttö ei käy syömässä, terkkari teki lastensuojeluilmoituksen

Iskä14tyttö

Eli tyttäreni 14v ei käynyt syömässä, (nykyään on jo aloittanut käymään pikkuhiljalleen) joten lv lähetti hänet terkalle. Tyttö oli laihtunut 5 kiloa ja hemoglobiini oli hyvin alhainen. Terkkari teki siis lastensuojeluilmoituksen tästä, joka on meidän mielestämme turhaa. Lapsi on aloittanut taas syömisen, ilta ja aamupala joskus "unohtuu" onhan se hieman vakavaa kun niin pitkät ruokavälit, mutta tyttöhän on normaali painoinen ja pituinen. No joka tapauksessa sossut tulee koululle jutustelemaan tyttöä (onkohan tähän joku syy, eikös yleensä tulla kotiin tai toimistolle ehkäpä mutta KOULUUN)
vastatkaapas että tekikö terkkari tämän ihan kiusatakseen vai miltä teidän mielestä kuulostaa.

9

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sofia88

      Siis sinustako ei pitäisi huolestua jos tyttär ei oo syön nyt kunnolla ja ilmeisesti enemmän kun sen kerran tulokset sellaset kun on... onhan se hyvä juttu et saa apua pohtivat tytön kanssa yhdessä mistä tilanne johtuu.

      Tyttäresi on voinut kertoa jotain jota ei halua sinun kuulevan ja sossu tulee siksi koululle missä tyttö ja tämä "ongelma" on.

      • Anonyymi

        No mitä lastensuojeluilmoitus tässä asiassa auttaa?
        Lastensuojelu tekee töitä toisten viranomaisten suojelemiseksi ja oman selustan turvaamiseksi. Sitä ei kiinnosta, miten lapset ja vanhemmat voivat.


    • 1säpappa

      Terkkari on ihan syystä huolissaan. Älä silti nosta liian isoa numeroa, siitä tuleeenemmän vahinkoa.
      On kyllä aika selkeät anoreksian merkit.

      itse seurusten pitkään anorektikon (enkä huomannut merkkejä) kanssa, ja vasta myöhemmin opin huomaamaan ne. (Itse oöen luonnostani "anorektisen laiha" ja tyttö halusi olla samanlainen. ). Itse olen aina kärsinyt laihuudestani.

      Tasan ei käy; olen ikäni kärsinyt siitä kun olen laiha.

      • 1säpappa

        Anorektikot ovat ihan helvetin ovelia huijaamaan.
        Netissä löytyy sivostajakin jossa sitä opetetaan.


      • 1säpappa
        1säpappa kirjoitti:

        Anorektikot ovat ihan helvetin ovelia huijaamaan.
        Netissä löytyy sivostajakin jossa sitä opetetaan.

        Kaikki laihat ei silti ole anorektikkoja, ei edes ylilaihat, Ei pidä siis ihan ulkonäönkään perusteella diagnostoida.

        t: ylilaiha viiskymppinen, joka syö paljon muttei oksenna koskaan (paitti parisen kertaa vuodessa kun olen dogannut liikaa. silti mulla ei ole edes kaljamahaa).

        Silti aloitus tosiaan kuulostaa huolestuttavalta. Tunnen vastaavia.


    • Anonyymi

      Tekikö ikmoituksen vain yhden syönti kerran takia? Jos teki niin miestäni yli reagointia varsinkin kun on normaali painoinen. Teininä itsekkin tuli aikoinaan joskus unohdettua syödä. Tuo että vielä sossut puuttuu niin on kyllä ihme touhua.

    • Anonyymi

      Hän syö tosi harvoin koulussa ja opettajat hätistelee häntä syömään, mutta ei suostu sinne menemään. Luokallaan on hänen hyvä kaveri joka ei myöskään syö, onkohan ryhmäpaineita. Tyttö sanoo ettei vaan ole nälkä, eikä hän siltä vaikutakaan. Joskus on ollut yli 24 tuntia syömättä ja hän sanoo "ei vain ole nälkä". Hän ei ole anoreetikon laiha, eikä laiha muutenkaan, lyhyt ja tavallisen painoinen. Pienesti kuulemma ylipainoinen.
      -Yp

      • Anonyymi

        Jos lapsi tai nuori on 24h syömättä eikä tunne nälkää siinä ajassa, on jo todellakin syytä huolestua. Se ei ole normaalia kehon toimintaa vaan silloin kehon normaalit singnaalit ovat jo häiriintyneet. Tällaiset muutokset johtavat helposti erilaisiin syömishäiriöihin, mm. anoreksiaan.
        On hyvä että asiaan on puututtu koulun taholta kun selvästikään et vanhempana tajua asian vakavuutta.


    • Anonyymi

      Jos voi olla 24 tuntia syömättä mitään pitäisi sinunkin JO HUOLESTUA eikä kysellä pitäisikö huolestua suositus kun on että pitäisi noin 3-4 tunnin välein syödä...
      Nälänpuute voi johtua siitä että maksa antaa kahvikupin verran polttoainetta elimistölle.... mitä pitäisi välttää... lapsesi pitää syödä säännöllisesti ja jos ei ilmainen kouluruoka maistu pakkaa sitten omat eväät kouluun samoin pitäisi tehdä tyttösi ystävä... syöminen on tärkeätä ettei tule myöhemmin mitään sairauksia sen takia ettei syönyt... jos on taustalla joku huoli/asia josta ei voi puhua teille vanhemmille älä kiellä avunantoa tärkeintä on kuitenkin että lapsesi hyvinvointi...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      88
      2079
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1692
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1162
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1136
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1123
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      787
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe