Kilpailutan sähkösopimusta. Ei ole kyllä helppo valinta vaikka kuinka olen sitä mieltä, että pitäisi valita ympäristölle ja ilmastolle paras vaihtoehto. Kulutukseni on lähempänä 10 000 kw/v ja käytössä yösähkö. Kyllä on vihreillä tekemistä, että saavat ihmiset valitsemaan vähemmän saastuttavan vaihtoehdon. Kun asetetaan yrityksille päästöveroa, se lankeaa palveluja tuottavan asiakkaan maksettavaksi. Valitsevatkohan nämä puhtaan Suomen puolesta julistavat itse kalliimman ja vähemmän saastuttavan.
Laitan tähän esimerkin yhdestä itselleni halvimmasta yhtiöstä.
Kaikki tuotantomuodot; päivä ja yö, 5,39 - ei perusmaksua
Uusiutuva; päivä ja yö, 5,98 - perusmaksu 1,50
Eko ja Tuuli; Päivä ja yö 6,38 - perusmaksu 1.50
Ero fossiilisten ja luontoa säästävän vuosikulutusmaksuni välillä 0n 50stä reilu 80iin valinnasta riippuen.
Valitsetko uusiutuvan sähkön, ratkaiseeko hinta
29
<50
Vastaukset
- VastuullinenkoValintasi
Mielestäni kysymys on vuositasollakin varsin pienistä summista, joten ei ole vaikea valita ympäristöystävällistä vaihtoehtoa. Kannattaa säästää jossain muualla.
Suojellaan luontoa ja yritetään pitää huolta, että seuraavat sukupolvet saavat elää turvallisesti.- 2vkoa.aikaa.valintaan
Mikä sähköntuottomuoto sinun omassa rivi-tai omakotitalossasi on? Kerrostalossa asuessa maksetaan pelkästään taloussähkö, se on vain pieni osuus asunnon lämmityssähköstä.
2vkoa.aikaa.valintaan kirjoitti:
Mikä sähköntuottomuoto sinun omassa rivi-tai omakotitalossasi on? Kerrostalossa asuessa maksetaan pelkästään taloussähkö, se on vain pieni osuus asunnon lämmityssähköstä.
Nykyisessä kodissani Suomessa on kaukolämö, niin oli omakotitalossammekin, joten maksoimme vain taloussähköstä. Kaupungillamme oma sähköyhtiö, joka tulouttaa varojaan kaupungin kassaan, siksi solidaarisuussyistä ei sitä sopimusta kilpailutettu.
Espanjan kodissani lämmitys tapahtuu sähköllä, ja täällä sähkö on todella kallista. Siitä huolimatta siirsin hiljattain sopimukseni pohjoismaiselle sähköyhtiölle, joka käyttää vihreää sähköä.
Yhden pienen ihmisen pieni teko ei maailmaa pelasta, mutta jos kaikki me....
- Rehellisyyttä
Minä haluan aina ydinvoimalla tuotettua sähköä . Esim , vesisähkön padot eivät sovi tähän aikaan.
En lähde vaihtamaan yhtiöitä, sähkö on sähköä.
Joitakin puhelin soittoja tullut joissa tarjottu halvempaa sähköä, mikä takaa että halvin sähkö on halvin vuosien päästä, eli jos aina menisin halvimman mukaan se saattaisi olla vehtaamista.- 2vkoa.aikaa.valintaan
Miten niin vuosien päästä. Kyllä halpa hinta tulee voimaan heti, kun sopimus astuu voimaan. En oikein ymmärrä mitä tarkoitat.
Naapurin tapaus tuli mieleen kun oli vuosia takaperin tehdyt uuden sähkösopimuksen halvemman mukaan, myöhemmin oli alkuperäisen tuottajan hinta pudonnut uuden sopimuksen alle, niin naapuri oli todennut eihän tässä kerkiä muuta kun sopimuksia vaihtamaan jos aikoo maksaa halvemman mukaan.
Näin luulisin puhelin operaattorienkin kanssa kun muistavat soitella vaikka harvemmin.
- köyhämuteikipee
En ole koskaan kilpailuttanut sähköyhtiöitä, paikallinen yhtiö ollut siitä asti kun tähän kaupunkiin muutin 80-luvulla eikä ole ollut tarvetta vaihtaa.....viimeisin sähkölaskuni oli vajaa 13 € kuukaudelta......ei sitä yksi ihminen paljoa kuluta :)
- valokitti
Minulla sähköä kuluu ok- talokiinteistössä vuosittain 14000- 19000 kWh per vuosi. Se tekee sähkölaskussa kilpailutusten jälkeen noin 1200- 1500 euroa per vuosi ja sähkön siirrosta laskutus on suunnilleen samaa luokkaa.
- Anonyymi
valokitti kirjoitti:
Minulla sähköä kuluu ok- talokiinteistössä vuosittain 14000- 19000 kWh per vuosi. Se tekee sähkölaskussa kilpailutusten jälkeen noin 1200- 1500 euroa per vuosi ja sähkön siirrosta laskutus on suunnilleen samaa luokkaa.
Olet varmaan nyt aika lirissä. Nykyiset hinnat ihan kamalia.
Mulla nousee vuosikulutus noin 6000 euroon vuosi.
- Kaivontekijä
Sitä halvinta muu on teeskentelyä , maailma pelastuu, ja Aasiassa tuprutetaan nokisumussa.
- turh
Sähkölaskun loppusummaa kilpailutus ei alenna juuri yhtään, ehkä euron-kaksi,
koska siirtohinta on niin suuri. Se ei muutu.
Ihan turhaa vertailua ja kilpailutusta säästömielessä.- 2vkoa.aikaa.valintaan
Tässä tapauksessa sähkölaskun loppusumma juuri muuttuu n. 80 eurolla. Puhun siis nimenomaan sähkön myyntihinnasta, en siirtohinnasta, se on ihan erikseen.
Kilpailutan aina ja sentin tarkkuudella,
asia, joka useinkin ratkaisee on kiinteä kuukausimaksu,
siinä olen huomannut isoja eroja.
Teen kahden vuoden sopimuksen ja olen sitten ennen sopimuksen umpeutumista saanut uuden hyvän tarjouksen. Olen ollut jo kauan saman sähköntoimittajan asiakas.
Siirtomaksuun en voi vaikuttaa, mutta jos onpieni sähkökulutus niin sillä toimittajan perimällä kuukausimaksulla on isompi merkitys.- Tottakai-kannattaa
Kilpailutan säännöllisesti.
Nimikkeistä viitut veisaan, hinta ratkaisee.
Aina ilman perusmaksua per kk.
Riittää kun valitsee jonkun muun kuin voimassa olevan yhtiön.
Eipä aikaakaan kun voimassa oleva ottaa yhteyttä, yleensä soittaa. Sille voi valehdella, sain paremman tarjouksen ilman kuukausimaksua. Jo vain heilläkin on varaa tiputtaa hinta "sille tasolle" - ja sopimus jatkuu peruutusoikeuden puitteissa eli voi jatkaa vanhaa sopimusta uusilla hinnoilla.
Yleensä valitsen määräaikaisen 12 kk 18 kk tai 24 kk.- onkosevoimassa
Voimassa oleva yhtiö...on sinulla termit kohdillaan!
- Voimansa-tunnossa
onkosevoimassa kirjoitti:
Voimassa oleva yhtiö...on sinulla termit kohdillaan!
Esimerkiksi tällä hetkellä sopimukseni on voimassa oleva Helen firman kanssa.
Toinen on Loiste.
Kesäkuuhun saakka jolloin voin kilpailuttaa.
Nämä voimassa olevat (sopimukset) yhtiöt päättävät jatkanko heidän kanssaan vai siirrynkö johonkin muuhun yhtiöön panemaan voimaan.
- Maine-ratkaisee
Kynnyskysymykseni on Tsernobyl sähkö. Sitä on saatava hinnalla millä hyvänsä.
Ottaisin Fukusimankin sähköä, mutta on pitkä toimitusmatka laivarahtina.
Sähköä 200 litran tynnyreissä riittäisi pitkäksi aikaa.- einiihinmahdu
200 litran tynnyrit eivät kuitenkaan ole 200 litran tynnyreitä...
- Voe-voe-lämmin-leipä
Eli tynnyritkin ovat petoksia kuin suomen eduskunta.
- einiihinmahdu
Voe-voe-lämmin-leipä kirjoitti:
Eli tynnyritkin ovat petoksia kuin suomen eduskunta.
Oletin sinun tarkoittavan nimenomaan vanhanmallisia öljytynnyreitä, niiden tilavuus kun oli yksi barreli eli 159 litraa.
Barreli on edelleen maailman öljymarkkinoilla litraa tai sen kerrannaisia tunnetumpi ja yleisempi mittayksikkö.
- e.lä.mä
Sähkö on halpaa mutta siirtomaksu on kallis ja siihen vero päällä siis kokonaisuus hyvin kallista.
Minulle on aivan sama mistä sähkö tulee.Minulla kuuluu vuokraan sähkö.
558€/kk/sis.sähkön ja veden.
On alkanut epäilyttää, maksanko vuokrassa sähköstä liikaa.
Verrattuna samoissa rivareissa asuviin.
He lataavat sähkömoponsa, lämmittävät autojansa talvella talon sähköllä.
Pitävät kolmea pakastinta, pyörittävät kuivarummussa sukulaistensakin pyykkejä.
Käyttävät lämmönlisänä sähköpattereita.
Ym.ym.
Itselläni ei ole mitään noista edellämainituista.
Sähkölasku tasataan rivarien asukkaiden kesken.
Kaikille sama.
Nyt kele nousen kapinaan ja haluan joka iikalle mittarin.
Myös vesimittarin.
Menen uhoamaan seuraavaan kevätkokoukseen.- henrjii
noin satanen kuukaudessa sähköön ja veteen on normaali kulutus,
loput on vuokraa, veikkaan henrjii kirjoitti:
noin satanen kuukaudessa sähköön ja veteen on normaali kulutus,
loput on vuokraa, veikkaanhenr
Hei haloo.
Miten niin satanen ja mistä?
Minulla on jääkaappi/pakastin mikro, sähköhella ja pesukone.
Ei saunaa
Ei kylppärissä lämpölattiaa
Ei autoa
Ei ylimääräistä pakastinta
Yksinäisen ihmisen vedenkulutus.
Mieti hiuka.
- Hohhoijaaa
Jos näätte vaivaa kilpailuuttaa sähköä,, minä en viitsi.
Juoksette kaupoissa punaisten lappujen tarjouksia, bensaa mistä milloinkin, on hirveesti keinoja miten venyttää rahaa, esimerkiksi laskea millä ruokamäärällä pysyy hengissä, todennäköisesti syömällä pelkkää kaurapuuroa.- Laiskuuden-huippua
Mitä vaivaa on sähkön kilpailuttamisessa?
Samassa ajassa kun hohhoijasit oman tekstisi olisi "kilpailuttanut" sähkönkin.
Koska sitä ei tarvitse kilpailuttaa. Menee vaan oikeaan osoitteeseen, syöttää omat perustiedot ja sieltä pumpsahtaa pitkä lista ehdotuksia, joista voi valita.
Itse kilpailutan piruuttani ja protestina, en wattiakaan pihiyttäni, koska itse siirtoa ei voi kilpailuttaa. - vastikkeeton
Minä en kaupoissa näe vaivaa punaisten lippujen perässä juoksemisella, mutta sähköni olen kilpailuttanut niin kauan kuin se on ollut mahdollista. Kolmen- viiden minuutin ajanhaaskauksella parin vuoden välein olen vuosien mittaan nipistänyt ihan vaan kilpailuttamalla sähkölaskuistani yhteensä noin 2000 Euroa.
Sähkönkulutukseni toki on moninkertainen johonkin pieneen kerrostaloluukkuun verrattuna, mutta näin meillä.
Sähkölaskuni eivät tule maksetuiksi yhtiövastikkeiden tms. kylkiäisenä, nimittäin yhtiövastikkeita meillä ei makseta!
- Anonyymi
Onpas mielenkiintoinen ketju luettavaksi nyt syksyllä 2022.
Jatkossa kannustakaa Suomeen parituhatta tällaista lisää:
https://afry.com/fi-fi/projektit/kissakosken-vesivoimalaitos-ja-kalatie-hirvensalmella https://www.sssoy.fi/kissakosken-vesivoimalaitos/
Katsokaa ketä äänestätte. Kummasti on ikävä Inkoon hiilivoimalaakin nyt.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1186144Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631543956Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503315Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4772793Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2731795Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321463- 871416
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1611310- 771278