Opiskelemaan Tarttoon

chalkeia

Näillä näkymin ensi syksystä alkaen vaikutan vuoden opiskelijana Tartu Ülikoolissa. Matkaan ei lähde vain minä vaan myös kaksi lastani.
Mielelläni kuulisin Tartossa tai yleensäkin Eestissä asuneiden kokemuksista ja ajtuksista.

Mikäli jolla kulla on käytännön neuvoja jaettavanaan niin hienoa! Järjestettävien asioiden lista on parin mailin pituinen, mutta alkaa perusasioista kuten asunto, päivähoito jne.

8

946

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha ukko asustelen täällä, voisin aikani kuluksi kysyä jostain jotain, tüdar opib tarto ülikoolis ja asuu vuokralla yksityisellä,siellä on myös täysin uudistetut asuntolat soluineen. en voi luvata et järjestän heti jotain, mut kysyn ja annan inffiä.

• chalkeia

Tulipa viestisi sopivaan aikaan. Väsäilen juuri apurahapapereita, joihin muunmuassa kuuluu kustannusarvion laatiminen. Osaisitko esimerkiksi kertoa keskimääräisen vuokran hintaa?
        Kyllästyttää tämä Suomen 'kliinisyys' ja mielelläni asuisin vähän vaatimattomammissa oloissa ja vuoden nyt asuu aika pienessäkin. Yliopiston asuntolat eivät houkuttele, varsinkaan lasten kanssa! Ja jokatapauksessa mieluummin 'alkuasukkaiden' kuin opiskelijoiden parissa!

Postia saa laittaa [email protected]

Kiitos, kiitos!

• chalkeia kirjoitti:

Tulipa viestisi sopivaan aikaan. Väsäilen juuri apurahapapereita, joihin muunmuassa kuuluu kustannusarvion laatiminen. Osaisitko esimerkiksi kertoa keskimääräisen vuokran hintaa?
        Kyllästyttää tämä Suomen 'kliinisyys' ja mielelläni asuisin vähän vaatimattomammissa oloissa ja vuoden nyt asuu aika pienessäkin. Yliopiston asuntolat eivät houkuttele, varsinkaan lasten kanssa! Ja jokatapauksessa mieluummin 'alkuasukkaiden' kuin opiskelijoiden parissa!

Postia saa laittaa [email protected]

Kiitos, kiitos!

on melko suuri,, kaksiot ca. 2000-3000eek,,likka tuttavien tuttavalla 1500;- itse tapetoiden.

• väljak

Millä kielellä on opetus ?

Osaatko jo viroa ?

• Kass

opetus on eesti keeles.Helppo oppia,kun vähän paneutuu asiaan.

• eestifiili

Vietin vuoden Tartossa... mailaa, jos haluat! Minulla on tuttuja edelleen siella, voisivat auttaa.
        finnteach@hotmail,com

• Junkkarinen

Onko Tartossa muita suomalaisia opiskelijoita ?

Miten heihin saisi yhteyttä ?

• chalkeia

Suurkiitokset kaikille auttavan käden ojentaneille ja keskusteluun osallistuneille!
      Elokuu ja lähtö lähenee ja suurimmat järjestelyt ovat takana. Aika urakka, mutta sehän oli vain odotettavissa!
      Mikäli joku haluaa vielä informoida jostain tai muuten vaan kommentoida niin osoite on [email protected]

Hyvää kesää itse kullekin :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3850
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      187
      3100
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2966
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2461
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      363
      2260
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1880
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1575
    8. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1485
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1398
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1372
    Aihe