Näillä näkymin ensi syksystä alkaen vaikutan vuoden opiskelijana Tartu Ülikoolissa. Matkaan ei lähde vain minä vaan myös kaksi lastani.
Mielelläni kuulisin Tartossa tai yleensäkin Eestissä asuneiden kokemuksista ja ajtuksista.
Mikäli jolla kulla on käytännön neuvoja jaettavanaan niin hienoa! Järjestettävien asioiden lista on parin mailin pituinen, mutta alkaa perusasioista kuten asunto, päivähoito jne.
Opiskelemaan Tarttoon
8
933
Vastaukset
vanha ukko asustelen täällä, voisin aikani kuluksi kysyä jostain jotain, tüdar opib tarto ülikoolis ja asuu vuokralla yksityisellä,siellä on myös täysin uudistetut asuntolat soluineen. en voi luvata et järjestän heti jotain, mut kysyn ja annan inffiä.
- chalkeia
Tulipa viestisi sopivaan aikaan. Väsäilen juuri apurahapapereita, joihin muunmuassa kuuluu kustannusarvion laatiminen. Osaisitko esimerkiksi kertoa keskimääräisen vuokran hintaa?
Kyllästyttää tämä Suomen 'kliinisyys' ja mielelläni asuisin vähän vaatimattomammissa oloissa ja vuoden nyt asuu aika pienessäkin. Yliopiston asuntolat eivät houkuttele, varsinkaan lasten kanssa! Ja jokatapauksessa mieluummin 'alkuasukkaiden' kuin opiskelijoiden parissa!
Postia saa laittaa [email protected]
Kiitos, kiitos! chalkeia kirjoitti:
Tulipa viestisi sopivaan aikaan. Väsäilen juuri apurahapapereita, joihin muunmuassa kuuluu kustannusarvion laatiminen. Osaisitko esimerkiksi kertoa keskimääräisen vuokran hintaa?
Kyllästyttää tämä Suomen 'kliinisyys' ja mielelläni asuisin vähän vaatimattomammissa oloissa ja vuoden nyt asuu aika pienessäkin. Yliopiston asuntolat eivät houkuttele, varsinkaan lasten kanssa! Ja jokatapauksessa mieluummin 'alkuasukkaiden' kuin opiskelijoiden parissa!
Postia saa laittaa [email protected]
Kiitos, kiitos!on melko suuri,, kaksiot ca. 2000-3000eek,,likka tuttavien tuttavalla 1500;- itse tapetoiden.
- väljak
Millä kielellä on opetus ?
Osaatko jo viroa ?- Kass
opetus on eesti keeles.Helppo oppia,kun vähän paneutuu asiaan.
- eestifiili
Vietin vuoden Tartossa... mailaa, jos haluat! Minulla on tuttuja edelleen siella, voisivat auttaa.
finnteach@hotmail,com
- Junkkarinen
Onko Tartossa muita suomalaisia opiskelijoita ?
Miten heihin saisi yhteyttä ? - chalkeia
Suurkiitokset kaikille auttavan käden ojentaneille ja keskusteluun osallistuneille!
Elokuu ja lähtö lähenee ja suurimmat järjestelyt ovat takana. Aika urakka, mutta sehän oli vain odotettavissa!
Mikäli joku haluaa vielä informoida jostain tai muuten vaan kommentoida niin osoite on [email protected]
Hyvää kesää itse kullekin :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2271993Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561251Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801075Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42794