25.3.2019 14:58
Hei
Olen syönyt somac 40 mg 4 kk annostuksella 2 x40/ vrk. Vatsatulehduksen hoitoon. Nyt syön vain 1 tabletin päivässä.
N.3kk syötyäni lääkettä, alkoi tulla kuivaa yskää, ärstystystä limakalvoilla ja ruokatorven/ henkitorven suulla. Tuntui epämiellyttävälle kihelmöinnille/ kutinalle. En osannut heti yhdistää sitä somaciin, mutta nyt olen varma, että se aiheuttaa nuo vaivat. Olen kysellyt lääkäriltä, ei kukaan noteeraa asiaa. Löysin erään ainesosan, joka voisi oireet selittää.
Natriumlauryylisulfaatti, jota on somacissa, voi aiheuttaa limakalvoärstystä yms.
Onko kellään samanlaista kokemusta somacin käytöstä ja/tai yleensäkään edellä mainituista haitoista?
Minulla ei ole refluksia, tähystetty on vähän aikaa sitten. Minulla on toiminnallinen häiriö ylävatsalla, mutta siihen suositellaan happosalpaajia käyettäväksi. Somac vaan ei taida sopia...
Kiitos kaikille jo etukäteen asiallisista vastauksista 🙂
Somac 40 mg
Talvilapsi
0
281
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2412751- 1011154
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231131Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581005Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 58905
- 63851
- 130830
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238825