Hyvä päiväreissu moottoripyörällä Pattayalta.

Muutaman viikon päästä olisi edessä seuraava Thaimaan matka, siitä osan vietän Pattayalla.
Vaikka olen Pattayalla(kin) ollut lukuisina lomina, niin jostain syystä juuri kyseisessä kohteessa/kohteesta ei ole tullut mitään kovin pitkiä yhtämittaisia moottoripyöräreissuja tehtyä, vaikka useissa muissa kohteissa niitä on tullut harrastettua.

Aloin miettimään olisiko jollain jotain hyvää vinkkiä päiväpituiseen "lenkkiin" joka alkaisi ja päättyisi Pattayalle ja ei olisi pelkästään ihan tylsää liikenteen seassa ajamista (oletuksellisesti katupyörällä taikka sitten isolla Maxi Skootterilla liikkeellä).
Pituus saisi olla varmaan jossain 300-400km:n luokkaa, että sen saisi rauhakseen valoisana aikana ajettua.

81

160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko varma, että prätkäsi kestää Sika-Amalian painon?

    • Anonyymi

      Moottoritielle ei prätkällä ole asiaa ja muut isot tiet on kivipölyisiä, tylsiä, ruuhkaisia ja vähän vaarallisiakin Pattayan ympäristössä. Pikkutiet kulkee taasen jatkuvien kylien läpi ja ovat täynnä risteyksiä. Kylien välissä on sitten suoria pätkiä (tylsää).

      Korkeuserojen puuttumisen vuoksi mutkateitä ei ole. Tämä on syy miksi en ole hommannut PCX:ää kummempaa Pattayalle. Joutuu ajamaan kauas ennenkuin pääsee "kunnon" prätkäteille.

      Mutta jos tykkää körötellä varovasti pienempiä teitä niin sitten kannattaa suunnata suoraan itään vaikkapa Khao Chamao kansallispuistoa kohti Nong Pla Lhai järven vierestä. Siellä on rauhallinen liikenne ja maalaismaisemaa. Siitä alas tielle 3471 ja taas itään.

      Bangkokin suuntaan ei kannata lähteä ja Rayongin suunta on taas tylsä ja ruuhkaisempi. Itä on hyvä vaihtoehto, tai oikeastaan ainoa hyvä vaihtoehto.

      PS: Sensei. Osallistun vain asiakeskusteluihin joten piruilusi menee hukkaan, jotka tähän perään kirjoitat joka tapauksessa. Kotona ollaan.

      T 2010unreg

      • Hyvä ja asiallinen kirjoitus.
        Hyvä että osallistut vain asiallisesti.
        En piruile ellei kerjätä.
        Pidä myös ryhmäsi asialinjalla niin kaikki ok.


      • Anonyymi
        SenssuChiangMai kirjoitti:

        Hyvä ja asiallinen kirjoitus.
        Hyvä että osallistut vain asiallisesti.
        En piruile ellei kerjätä.
        Pidä myös ryhmäsi asialinjalla niin kaikki ok.

        saunatonttu on pukeutunut smurffiksi, mitähän vielä.


      • Pattayalta etelään (U-Tapaon lentokentälle asti) on tullut jonkin verran ajeltua, ja sitten taasen kolmella lomalla on tullut majoituttua noilla Rayongin itäpuolisilla ranta-alueilla, joten on tiedossa että nuo Pattayan lähiailueiden tiet eivät ole mitään Pohjois-Thaimaan vuoristoalueiden (missä on pariin-kolmeen otteeseen tullut käytyä ajamassa) veroisia moottoripyörä reittejä, mutta tosiaan nyt jotain mielenkiintoisia vinkkejä olisin vastaanottamassa jos/kun niitä on jollakulla antaa.

        Tiedän kyllä että joku PCX on erittäin kätevä liikkumisväline (ja sellainen minullakin on monella lomalla ollut vuokrattuna, viimeksi Tammikuussa Khao lakissa), mutta kun itselleni noiden hieman isompien kaksipyöräisten vuokraaminen on yksi iso osa Thaimaan loman viehätystä, niin uskon että tälläkin kertaa tulee vuokrattua joku hieman isompi menopeli. Riippuen mitä "kivaa" on tarjolla kohtuulliseen hintaan. Viimeksikin (Lokakuussa) sain Pattayalta vuokralle Kawasakin tuliterän (ajettu alle 1000km.) Z900:n hintaan 1000Thb./päivä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Pattayalta etelään (U-Tapaon lentokentälle asti) on tullut jonkin verran ajeltua, ja sitten taasen kolmella lomalla on tullut majoituttua noilla Rayongin itäpuolisilla ranta-alueilla, joten on tiedossa että nuo Pattayan lähiailueiden tiet eivät ole mitään Pohjois-Thaimaan vuoristoalueiden (missä on pariin-kolmeen otteeseen tullut käytyä ajamassa) veroisia moottoripyörä reittejä, mutta tosiaan nyt jotain mielenkiintoisia vinkkejä olisin vastaanottamassa jos/kun niitä on jollakulla antaa.

        Tiedän kyllä että joku PCX on erittäin kätevä liikkumisväline (ja sellainen minullakin on monella lomalla ollut vuokrattuna, viimeksi Tammikuussa Khao lakissa), mutta kun itselleni noiden hieman isompien kaksipyöräisten vuokraaminen on yksi iso osa Thaimaan loman viehätystä, niin uskon että tälläkin kertaa tulee vuokrattua joku hieman isompi menopeli. Riippuen mitä "kivaa" on tarjolla kohtuulliseen hintaan. Viimeksikin (Lokakuussa) sain Pattayalta vuokralle Kawasakin tuliterän (ajettu alle 1000km.) Z900:n hintaan 1000Thb./päivä.

        Pattayalta vuokratessasi muista kertoa vuokraajalle rehellisesti missä aiot ajella. Muutoin vaativat lisärahaa palautettaessa. Ei paljoa, mutta kuitenkin. Niissä on jäljityssirut niissä pyörissä ja he tietävät tarkkaan missä ne menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saunatonttu on pukeutunut smurffiksi, mitähän vielä.

        Saunatonttu? Mikä ihmeen saunatonttu? Lienen minäkin nyt sitten savusaunatonttu kun "pitkästä" aikaa olen taas savusaunaa lämmitellyt koko aurinkoisen aamupäivän?

        Saunatontusta minulle tulee mieleen vain positiivisiä asioita. Senssustakin muutama positiivinen asia, mutta yleistäen - ikävää kyllä - vain muutama positiivinen mielikuva. Saunatontun vertaaminen Senssuun mielestäni onkin kuin vertaisi Mämmiä Paskaan. Koen tämän tällaisen sekä provokatiivisenä yllytyksenä, sekä ja että erittäin loukkaavana toimintana.

        Hmm.... jään nyt miettimään... mitä tästä tuumaakaan... vai ei mitään...
        Ystäväni(?) Hua Hinistä?

        PS. Mitä ihmettä täällä on muuten tapahtunut?
        En pysty vastaamaan nimimerkilläni - usein "lainatullakin" - PakWan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saunatonttu? Mikä ihmeen saunatonttu? Lienen minäkin nyt sitten savusaunatonttu kun "pitkästä" aikaa olen taas savusaunaa lämmitellyt koko aurinkoisen aamupäivän?

        Saunatontusta minulle tulee mieleen vain positiivisiä asioita. Senssustakin muutama positiivinen asia, mutta yleistäen - ikävää kyllä - vain muutama positiivinen mielikuva. Saunatontun vertaaminen Senssuun mielestäni onkin kuin vertaisi Mämmiä Paskaan. Koen tämän tällaisen sekä provokatiivisenä yllytyksenä, sekä ja että erittäin loukkaavana toimintana.

        Hmm.... jään nyt miettimään... mitä tästä tuumaakaan... vai ei mitään...
        Ystäväni(?) Hua Hinistä?

        PS. Mitä ihmettä täällä on muuten tapahtunut?
        En pysty vastaamaan nimimerkilläni - usein "lainatullakin" - PakWan.

        Haluan heti ensimmäiseksi pahoitella aloittajalle / Santulle sitä, että kirjoitin asialliseen aloitukseensa mitä kirjoitin. Asiaansa itseasiassa liittymätöntä. En tiedä voinko edes erään aivopesua, sen onnistumista, lieventävänä asianhaarana käyttää. Vaikka ihan kohta olen altistuva "ruoskintaan" savusaunassa.

        Omat ja kaverieni kokemukset itse kysymykseesi noudattelevat lähes täydellisesti 2010:n kertomaa. Suuntaa kompassi siis kohti itää... tai siis idästä pohjoisen suuntaan reittisi kaartuvaksi.

        Aijaiai... nyt alkaapi olla mukavat löylyt savusaunassa. Kaverini jo ihmettelevät, että mitä ihmettä teen, miksi näpyttelen vaimoni i-päddiä....

        Voi Hoi Hoi Hoi...

        T: PakMaa


      • Onko tuolla "itäsuunnassa" jotain suositeltavia yksittäisiä kohteita joiden kautta kannattaa nimenomaisesti ajaa ja mahdollisesti pysähtyä?


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Onko tuolla "itäsuunnassa" jotain suositeltavia yksittäisiä kohteita joiden kautta kannattaa nimenomaisesti ajaa ja mahdollisesti pysähtyä?

        Siellä on matkan varrella temppeliä, ravintolaa, nähtävyyksiä ja järvellä uimapaikkaa ja kalastuspaikkaa jne.

        Sen Nong Pla Lhai järven voi ajaa ympäri rantaa pitkin ja käydä rantaresortissa virvokkeella tai vaikka pitää oman piknikin. Kylää toria ja kauppaa on kaikkialla.

        Jos esim tuutte Rayongin suunnan kautta takaisinpäin "alakautta" niin 3191 tien varressa on iso kasvitieteellinen puutarha sun muuta.

        Kannattaa lähteä ajoissa liikkeelle kun päiväretkestä on kyse. Tulee pitkä päivä joka tapauksessa. 400km noilla teillä vie taukoineen helposti 8-10 tuntia.

        Tuossa klipissä on Pattayan lähialueiden pikkuteitä ymmärtääkseni Rayongin suunnassa. Aikamoista tetsaamista noin pienillä teillä ja luvassa lukuisia U-käännöksiä.

        https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=QPTy786epbI

        Gepsit toimii nykyään ilmaiseksi ilman wifiä ja mobiilidataakin, ja kannattaa etukäteen miettiä reittiensä pääsuunnat, ni ei mene seikkailuksi yötä myöten. Juomatauolla on hyvä tarkistaa sijainti.

        Aikoinaan tulin ilman GPS:ää pohjoisesta prätkällä takaisin Pattayalle. Auringonlaskun aikaan eksyin ja ajauduin Bangkokin länsipuolelle. Sieltä kesti 4 tuntia että löysin moottoriteitä välttelevän reitin Pattayalle. Se on tunnettu tosiasia että paikalliset ovat todella surkeita neuvomaan reittiä.

        T 2010


      • santtu_1975X kirjoitti:

        Pattayalta etelään (U-Tapaon lentokentälle asti) on tullut jonkin verran ajeltua, ja sitten taasen kolmella lomalla on tullut majoituttua noilla Rayongin itäpuolisilla ranta-alueilla, joten on tiedossa että nuo Pattayan lähiailueiden tiet eivät ole mitään Pohjois-Thaimaan vuoristoalueiden (missä on pariin-kolmeen otteeseen tullut käytyä ajamassa) veroisia moottoripyörä reittejä, mutta tosiaan nyt jotain mielenkiintoisia vinkkejä olisin vastaanottamassa jos/kun niitä on jollakulla antaa.

        Tiedän kyllä että joku PCX on erittäin kätevä liikkumisväline (ja sellainen minullakin on monella lomalla ollut vuokrattuna, viimeksi Tammikuussa Khao lakissa), mutta kun itselleni noiden hieman isompien kaksipyöräisten vuokraaminen on yksi iso osa Thaimaan loman viehätystä, niin uskon että tälläkin kertaa tulee vuokrattua joku hieman isompi menopeli. Riippuen mitä "kivaa" on tarjolla kohtuulliseen hintaan. Viimeksikin (Lokakuussa) sain Pattayalta vuokralle Kawasakin tuliterän (ajettu alle 1000km.) Z900:n hintaan 1000Thb./päivä.

        Tämän kerran ajopeliksi Pattayalle (ja lähiympäristöön) valikoitui tuliterä (ajettu vuokralle ottaessa alle 700km.) Honda Forza Maxi-skootteri.
        Mielestäni erinomainen kompromissi Isomman moottoripyörän (ei kauhean kätevä ruuhkaliikenteessä) ja perus skootterin väliltä.
        Tuo uusi malli (itse ajan uudella mallilla ensimmäisen kerran) on aivan selkeä parannus verrattuna vanhaan Forzaan, selvästi urheilullisempi (kevyempi kuin vanha) ja parempi käsitellä, hyvin varusteltu (ABS, luistonesto, sähkösäätöinen pleksi, avoimeton käynnistys yms.) ja ainakin itselleni juuri sopiva ajo-asento ja mielestäni paljon parempi moottorin/vaihteiston yhteistyö (nyt vastaa kaasuun välittömästi) kuin vanhassa mallissa.
        Jos asuisin Thaimaassa ja pitäisi joku yleiskulkupeli hankkia itselleni, niin tuossa olisi kyllä hyvin vahva ehdokas siihen (Hinta varusteista riippuen noin 180 000Thb.).


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Tämän kerran ajopeliksi Pattayalle (ja lähiympäristöön) valikoitui tuliterä (ajettu vuokralle ottaessa alle 700km.) Honda Forza Maxi-skootteri.
        Mielestäni erinomainen kompromissi Isomman moottoripyörän (ei kauhean kätevä ruuhkaliikenteessä) ja perus skootterin väliltä.
        Tuo uusi malli (itse ajan uudella mallilla ensimmäisen kerran) on aivan selkeä parannus verrattuna vanhaan Forzaan, selvästi urheilullisempi (kevyempi kuin vanha) ja parempi käsitellä, hyvin varusteltu (ABS, luistonesto, sähkösäätöinen pleksi, avoimeton käynnistys yms.) ja ainakin itselleni juuri sopiva ajo-asento ja mielestäni paljon parempi moottorin/vaihteiston yhteistyö (nyt vastaa kaasuun välittömästi) kuin vanhassa mallissa.
        Jos asuisin Thaimaassa ja pitäisi joku yleiskulkupeli hankkia itselleni, niin tuossa olisi kyllä hyvin vahva ehdokas siihen (Hinta varusteista riippuen noin 180 000Thb.).

        On paras.
        Mikä skootteri muuten se jonka suomeen olit hankkinut sähköpyöräsi, kyykkysi ja bemun lisäksi rivistöösi?
        Mitä mieltä siitä suomen pelistä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        On paras.
        Mikä skootteri muuten se jonka suomeen olit hankkinut sähköpyöräsi, kyykkysi ja bemun lisäksi rivistöösi?
        Mitä mieltä siitä suomen pelistä?

        Taiwanilaisen TGB:n X-Motion Skootteri, vuosimalli taisi olla 2013 (vaiko 2014).
        Fyysiseltä kooltaan käytännössä samassa kokoluokassa kuin Forza/XMax mutta varustettuna vain (valitettavasti) 125cc koneella (vajaat 14hv.).
        Laatutasoltaan noiden Japanilaisten valmistajien alapuolella, mutta sitten selkeästi noiden ”Kiinan skootterien” yläpuolella.
        Viime kesänä tuli ajettua suhteellisen paljon, monasti tuli hypättyä skootterin selkään auton sijasta kun toimistolle ajoin.
        Kaupungissa suhteellisen näppärä mutta sitten loppuvat tehot kesken jos isolle tielle lähtee (huiput jossain 115-120km/h luokkaa, mutta 100km/h nopeuksissa ei voimaa juuri ole reservissä).
        Samaa (muuten identtistä) mallia on saatavana myös 300cc versiona ja varmasti olisi selvästi parempi. Mutta kun tuo tuli ostettua tyyliin ”liian halpa olla ostamatta”, niin hinta laatu-suhde tuossa on erittäin kohdallansa.
        Tekisi mieli ostaa joku tuollainen Forzan laatuinen skootteri ajoon, mutta valikoimaa on vähän (Käytännössä vain XMax) hinnat sillä tasolla ettei sellaista osta ihan vain huvin vuoksi.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Tämän kerran ajopeliksi Pattayalle (ja lähiympäristöön) valikoitui tuliterä (ajettu vuokralle ottaessa alle 700km.) Honda Forza Maxi-skootteri.
        Mielestäni erinomainen kompromissi Isomman moottoripyörän (ei kauhean kätevä ruuhkaliikenteessä) ja perus skootterin väliltä.
        Tuo uusi malli (itse ajan uudella mallilla ensimmäisen kerran) on aivan selkeä parannus verrattuna vanhaan Forzaan, selvästi urheilullisempi (kevyempi kuin vanha) ja parempi käsitellä, hyvin varusteltu (ABS, luistonesto, sähkösäätöinen pleksi, avoimeton käynnistys yms.) ja ainakin itselleni juuri sopiva ajo-asento ja mielestäni paljon parempi moottorin/vaihteiston yhteistyö (nyt vastaa kaasuun välittömästi) kuin vanhassa mallissa.
        Jos asuisin Thaimaassa ja pitäisi joku yleiskulkupeli hankkia itselleni, niin tuossa olisi kyllä hyvin vahva ehdokas siihen (Hinta varusteista riippuen noin 180 000Thb.).

        On harkinnassa sama skootteri mutta ostin just yamaha aerox 3000 kilsaa olen sillä jo ajanut, pitää kuitnkin ajaa vähintään 15,000 että kannattaa vaihtaa...


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Tämän kerran ajopeliksi Pattayalle (ja lähiympäristöön) valikoitui tuliterä (ajettu vuokralle ottaessa alle 700km.) Honda Forza Maxi-skootteri.
        Mielestäni erinomainen kompromissi Isomman moottoripyörän (ei kauhean kätevä ruuhkaliikenteessä) ja perus skootterin väliltä.
        Tuo uusi malli (itse ajan uudella mallilla ensimmäisen kerran) on aivan selkeä parannus verrattuna vanhaan Forzaan, selvästi urheilullisempi (kevyempi kuin vanha) ja parempi käsitellä, hyvin varusteltu (ABS, luistonesto, sähkösäätöinen pleksi, avoimeton käynnistys yms.) ja ainakin itselleni juuri sopiva ajo-asento ja mielestäni paljon parempi moottorin/vaihteiston yhteistyö (nyt vastaa kaasuun välittömästi) kuin vanhassa mallissa.
        Jos asuisin Thaimaassa ja pitäisi joku yleiskulkupeli hankkia itselleni, niin tuossa olisi kyllä hyvin vahva ehdokas siihen (Hinta varusteista riippuen noin 180 000Thb.).

        Kiitos Santulle kokemusperäisestä tiedosta.

        Paljonko tuollaiseen skootteriin (jos itselleen tai tyttöystävälleen ostaa) maksavat vakuutukset Thaimaassa? Millaisia vakuutuksia suosittelette?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos Santulle kokemusperäisestä tiedosta.

        Paljonko tuollaiseen skootteriin (jos itselleen tai tyttöystävälleen ostaa) maksavat vakuutukset Thaimaassa? Millaisia vakuutuksia suosittelette?

        En tiedä tuota forzaa mutta honda psx ja yamaha aerox maksaa verot 3 euroa vuodessa, liikennevakuutus 15 euroa, ja vapaaehtoinen vakuutus eräänlainen kasko (1st) 55 euroa vuodessa eli about 70 euroa vuodessa.
        T; NumBall


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä tuota forzaa mutta honda psx ja yamaha aerox maksaa verot 3 euroa vuodessa, liikennevakuutus 15 euroa, ja vapaaehtoinen vakuutus eräänlainen kasko (1st) 55 euroa vuodessa eli about 70 euroa vuodessa.
        T; NumBall

        Auto uudehko nissan navara ja toyota camry myös uudehko, navara maksaa vero ja liikenne vakuutus yhteensä noin 5500 paateroa, eli eli noin 150 euroa, lisäksi kasko (1st) noin 600 euroa. toyota suunnilleen sama hinta, vakuutusyhtiöitä on satoja, kannattaa mennä vakuutusmeklarille ja kysyä tarjous useasta yhtiöstä, hinnat voi vaihdella paljonkin, lisäksi näillä meklareilla on yleensä tarjouksia tietyltä vakuutusyhtiöltä, nämä on keskihintoja, itse olen saannut vakuutukset tuohon navaraan 1st kaskoon noin 12.000 paaterolla noin 300 eurolla kun on ollut monta vakuutusta samasta meklarilla pitkän aikaan..


      • Anonyymi

        Poju olet vahvasti paranoidinen, minulla ei ole forzaa kävin ajamassa, mutta ostin yamaha aerox, vaimolla honda pcx, tuo aerox on minulle hieman liian pieni, ostan kun tuolla olen ajanut 15.000 tuon forzan, tai sitten en, yamahalla on myös iso skootteri, aivan hyvä sekin, ja saan vaihdossa tuosta yamahasta paremman hinnan... Rolls Royce on tekeillä kuntoon saattaminen on vaiheessa, katsotaa asiaa ensi vuonna tuli muutama takaisku, mutta ne saa korjattua...

        varsinaisesti tuo 2010 eli ole esittänyt juurikaan järkeviä kysymyksiä, etkä muuten ole sinäkään, mitta sinä olet tuota osakaslaina miestä selvästi sairaampi, katkeruutta en ole palstalla havainut kitkeryyttä kylläkin mutta se on enemmän sinun ominaisuus...


      • Anonyymi

        Hauska tuo toinen lause meinaisin katketa nauruu, kerroppas poju mikä sinulla on... muuta kuin valtava tarve mielialalääkkeille repppana, alan ymmärtää miksi pattaya on sinulle paratiisi, ei sinulla reppanalla ole paljonkaan vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä tuota forzaa mutta honda psx ja yamaha aerox maksaa verot 3 euroa vuodessa, liikennevakuutus 15 euroa, ja vapaaehtoinen vakuutus eräänlainen kasko (1st) 55 euroa vuodessa eli about 70 euroa vuodessa.
        T; NumBall

        Kiitos NumBall vastauksestasi.

        55 euroa vuodessa "kaskosta" ei vaikuta pahalta.
        Tietty riippuu siitä mitä se korvaa?


      • Anonyymi

        Hehhee että allas kismittää.


      • Anonyymi

        Kiitos NumBall............. hetkinen........ et taida olla aito NumBall?

        Paitsi sitä.... jotta että......en uskalla kirjautua sisälle tuohon videoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos NumBall............. hetkinen........ et taida olla aito NumBall?

        Paitsi sitä.... jotta että......en uskalla kirjautua sisälle tuohon videoon.

        resu ei juutuupi videoon tarvi kirjautua, eikä kävijöiden kirjautumistiedot näy muille kuin ylläpidolle vaikka kirjautuisikin... kirjoitan tätä resupetteri altaasta ja mulla on vespakin täällä altaassa... satulan patja ei kuivu ikinä ja männäntappi on likomärkä. joudun viilaamaan kampikammion ja säätämään tuulettimen porpelin uudelleen mutta sitten pojat mennäänkin.. tsiuh vaan ja khiai!


      • Anonyymi

        kerro resupetteri mitä näet.. minä näen vain pensaläikän uima altaani pinnassa.. ysikasia vuotaa altaaseen. joudun imemään tankin pillillä tyhjäksi ja laittamaan uuden pensa annoksen.. mutta mulla on rahaa.. kerro mun kirjautumistiedot heti mulle tai vedän sun yli navaralla melko uusi..
        Numboll


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kerro resupetteri mitä näet.. minä näen vain pensaläikän uima altaani pinnassa.. ysikasia vuotaa altaaseen. joudun imemään tankin pillillä tyhjäksi ja laittamaan uuden pensa annoksen.. mutta mulla on rahaa.. kerro mun kirjautumistiedot heti mulle tai vedän sun yli navaralla melko uusi..
        Numboll

        100% maksettu ja kokonaan oma.


      • Anonyymi

        Sinun aloitukset ja kommentit, ylipyyhityt on poistettujen ennätyssijalla, joten Navara-ajoa suosittelen jättäen kotiin älylaitteen.
        Navaraa ajaessasi ei tuolloin ole Navarassasi läsnä mitään älyllistä, muuta kuin tietysti se hieno navigaattori joka opastaa ajamaan suoraa tietä eteenpäin harhautumatta risteyksissä.

        T Mode


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        resu ei juutuupi videoon tarvi kirjautua, eikä kävijöiden kirjautumistiedot näy muille kuin ylläpidolle vaikka kirjautuisikin... kirjoitan tätä resupetteri altaasta ja mulla on vespakin täällä altaassa... satulan patja ei kuivu ikinä ja männäntappi on likomärkä. joudun viilaamaan kampikammion ja säätämään tuulettimen porpelin uudelleen mutta sitten pojat mennäänkin.. tsiuh vaan ja khiai!

        No voihan hittunen sentään!

        Tuossa poistetussa viestissä oli linkki YouTube videoon:
        Kyrpä Ankka - Ripulioravien valtakunta.

        Googleta tuo video. Lukeeko siinä jotain että:
        Kirjaudu sisään vahvistaaksesi ikäsi
        Video ei ehkä sovellu kaikille katsojille.

        Mitä NumBall on sinulle tehnyt jotta sinua noin hituttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No voihan hittunen sentään!

        Tuossa poistetussa viestissä oli linkki YouTube videoon:
        Kyrpä Ankka - Ripulioravien valtakunta.

        Googleta tuo video. Lukeeko siinä jotain että:
        Kirjaudu sisään vahvistaaksesi ikäsi
        Video ei ehkä sovellu kaikille katsojille.

        Mitä NumBall on sinulle tehnyt jotta sinua noin hituttaa?

        Ei minulle kukaan mitään ole tehnyt. Nettitrollin on vaan turha kuvitella saavansa asiallista vastinetta. Pelle on aina pelle ja Hiekkaharju ei siirry Thaimaahan eikä sammakosta tule prinssiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulle kukaan mitään ole tehnyt. Nettitrollin on vaan turha kuvitella saavansa asiallista vastinetta. Pelle on aina pelle ja Hiekkaharju ei siirry Thaimaahan eikä sammakosta tule prinssiä.

        Tee kuule poju kalasta itselles flesu.
        Kyllä olet kertonut olleesi koulukiusattu ja olen varma että olet aiheen itse aiheuttanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulle kukaan mitään ole tehnyt. Nettitrollin on vaan turha kuvitella saavansa asiallista vastinetta. Pelle on aina pelle ja Hiekkaharju ei siirry Thaimaahan eikä sammakosta tule prinssiä.

        Neiti lerpattaja jäi sitten taas kerran kiinne paskan puhumisesta!
        => Tuon juuppivideon nähdäkseen täytyy kirjautua.
        Kiva olisi nähdä luonnossa millainen tissiposki siellä lässyttää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulle kukaan mitään ole tehnyt. Nettitrollin on vaan turha kuvitella saavansa asiallista vastinetta. Pelle on aina pelle ja Hiekkaharju ei siirry Thaimaahan eikä sammakosta tule prinssiä.

        Resupetteri olet oikeassa Hiekkaharju ei siirry Pattayalle ei edes Thaimaahan, ihan vähäisin kustannuksin, mutta en oikein ymmärrä miksi sen pitäisi siirtyä, ethän sinäkään resupetteri ole siirtynyt muutakuin vahvimpiin mielialalääkkeisiin, etkä sinä ole pattayalla etkä edes thaimaassa, siis miksi hiekkaharjun pitäisi olla, täällä... tulemme hyvin toimeen ilman hiekkaharjuakin mutta varmasti ilman sinuakin.
        T:NumBall


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Resupetteri olet oikeassa Hiekkaharju ei siirry Pattayalle ei edes Thaimaahan, ihan vähäisin kustannuksin, mutta en oikein ymmärrä miksi sen pitäisi siirtyä, ethän sinäkään resupetteri ole siirtynyt muutakuin vahvimpiin mielialalääkkeisiin, etkä sinä ole pattayalla etkä edes thaimaassa, siis miksi hiekkaharjun pitäisi olla, täällä... tulemme hyvin toimeen ilman hiekkaharjuakin mutta varmasti ilman sinuakin.
        T:NumBall

        Hoitokodin lerppa on tosiasiassa Hiekkaharjussa ja lääkekanta ei vieläkään riitä, saamaan häntä kuntoon, lääkärit huolissaan lerpasta ja harhaluuloistaan, Thaimaassa asumisesta.


      • "Moottoritielle ei prätkällä ole asiaa ja muut isot tiet on kivipölyisiä, tylsiä, ruuhkaisia ja vähän vaarallisiakin Pattayan ympäristössä. Pikkutiet kulkee taasen jatkuvien kylien läpi ja ovat täynnä risteyksiä. Kylien välissä on sitten suoria pätkiä (tylsää)."

        Nyt itseasiassa tulee sellainen Thaimaan tieliikennettä koskeva kysymys joka on ollut useampaan otteeseen mielessä, mutta ikinä ei ole tullut kysyttyä, mutta tänäin kyseisen ongelman kanssa painiskelin usempaan otteeseen (kävin noin 8h. kestäneellä ajolenkillä).
        Thaimaassahan ei tosiaan saa Moottoritiellä ajaa skootterilla/moottoripyörällä, mutta millä tunnuksilla/tieluokituksilla nuo moottoritiet on sitten merkitty mihin noilla kaksipyöräisillä ei ole asiaa. Pariinkin otteeseen tänäin havahduin siihen että ajoin tieosuudella missä ei kumpaankaan suuntaan kulje kaksipyöräisiä, ja oletuksellisesti en olisi siellä itsekkään saanut ajaa...

        Kilometrejä on Thaimaassa tullut ajettua kyllä suhteellisen paljon lomilla, mutta tuo asia tosiaan on jäänyt epäselväksi (sen tiedän että nuo "tullitiet" ovat kaksipyöräisiltä kiellettyjä, mutta miten muiden kanssa).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Resupetteri olet oikeassa Hiekkaharju ei siirry Pattayalle ei edes Thaimaahan, ihan vähäisin kustannuksin, mutta en oikein ymmärrä miksi sen pitäisi siirtyä, ethän sinäkään resupetteri ole siirtynyt muutakuin vahvimpiin mielialalääkkeisiin, etkä sinä ole pattayalla etkä edes thaimaassa, siis miksi hiekkaharjun pitäisi olla, täällä... tulemme hyvin toimeen ilman hiekkaharjuakin mutta varmasti ilman sinuakin.
        T:NumBall

        ja paljonko päivystystunteja tänään kasassa.? tuleeko ennätys.? olet kyllä melkoinen surkimus.


      • Anonyymi

        Ahaaa......täällä siis ei saa ollatietämätön eikä kysyä........hienoa.......täällä täytyy olla täydellinen kuten meidän Neitimme illuusiomatkailija 2010.

        Ole varovainen Santtu, olet nimittäin hyvin lähellä Neitiä siellä Pattayalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaaa......täällä siis ei saa ollatietämätön eikä kysyä........hienoa.......täällä täytyy olla täydellinen kuten meidän Neitimme illuusiomatkailija 2010.

        Ole varovainen Santtu, olet nimittäin hyvin lähellä Neitiä siellä Pattayalla.

        nämä kaksi sankaria, ballimies ja satuolento peukaloinen. aivan valmista lataamokamaa, luulevat tietävänsä thaimaasta kaiken. kukaan muu ei tiedä mitään ja ainoastaan he ovat oikeassa... omaa mielipidettä ei saa olla koska ainoastaan he ovat oikeassa.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        "Moottoritielle ei prätkällä ole asiaa ja muut isot tiet on kivipölyisiä, tylsiä, ruuhkaisia ja vähän vaarallisiakin Pattayan ympäristössä. Pikkutiet kulkee taasen jatkuvien kylien läpi ja ovat täynnä risteyksiä. Kylien välissä on sitten suoria pätkiä (tylsää)."

        Nyt itseasiassa tulee sellainen Thaimaan tieliikennettä koskeva kysymys joka on ollut useampaan otteeseen mielessä, mutta ikinä ei ole tullut kysyttyä, mutta tänäin kyseisen ongelman kanssa painiskelin usempaan otteeseen (kävin noin 8h. kestäneellä ajolenkillä).
        Thaimaassahan ei tosiaan saa Moottoritiellä ajaa skootterilla/moottoripyörällä, mutta millä tunnuksilla/tieluokituksilla nuo moottoritiet on sitten merkitty mihin noilla kaksipyöräisillä ei ole asiaa. Pariinkin otteeseen tänäin havahduin siihen että ajoin tieosuudella missä ei kumpaankaan suuntaan kulje kaksipyöräisiä, ja oletuksellisesti en olisi siellä itsekkään saanut ajaa...

        Kilometrejä on Thaimaassa tullut ajettua kyllä suhteellisen paljon lomilla, mutta tuo asia tosiaan on jäänyt epäselväksi (sen tiedän että nuo "tullitiet" ovat kaksipyöräisiltä kiellettyjä, mutta miten muiden kanssa).

        Hyvä kysymys Santulta.
        Itsekin ihmetellyt tätä, että miksi Thaimaassa ei ole asiaa moottoriteille kaksipyöräisillä. Ymmärrettävää että ei jollain 125 cc ja alle vekottimilla, mutta miksi ei näillä, jotka kulkevat kovempaa kuin useimmat autot?
        Ehkäpä joku asioista minua tietävämpi, kuten vaikkapa NumBall tai 2010 voisi ystävällisesti asiaa hieman avata? Senssu tuskin tästä mitään tietää.
        Tästä aiheesta voisi joku tehdä ihan oman aloituksen silläkin uhalla, että sekopää
        Senssu-mode aloituksen poistaa.
        Kiitos etukäteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys Santulta.
        Itsekin ihmetellyt tätä, että miksi Thaimaassa ei ole asiaa moottoriteille kaksipyöräisillä. Ymmärrettävää että ei jollain 125 cc ja alle vekottimilla, mutta miksi ei näillä, jotka kulkevat kovempaa kuin useimmat autot?
        Ehkäpä joku asioista minua tietävämpi, kuten vaikkapa NumBall tai 2010 voisi ystävällisesti asiaa hieman avata? Senssu tuskin tästä mitään tietää.
        Tästä aiheesta voisi joku tehdä ihan oman aloituksen silläkin uhalla, että sekopää
        Senssu-mode aloituksen poistaa.
        Kiitos etukäteen.

        Onko senssu kiusannut sinua kuten kaverisi alakoulussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko senssu kiusannut sinua kuten kaverisi alakoulussa?

        Kiitos kysymyksestäsi Senssu(?).

        Kaverini alakoulussa tai muissakaan kouluissa eivät ole minua kiusanneet ainakaan siten, kuten sinä reppana kiusaamisen ymmärrät. Jokunen ei kaveri toki taisi yrittää, mutta yrityksensä yleensä loppuivat nopeasti ja joistakin tuli sitten kavereitani.

        Miten on sinun Senssu elämäsi sujunut? Kiusattiinko sinua jo alakoulussa? Miksi?
        Mitä sinulle on oikeastaan tapahtunut, että nyt olet 24/7 häiriköit täällä jo vuosia?

        Miten voisin sinua auttaa, kerro?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kysymyksestäsi Senssu(?).

        Kaverini alakoulussa tai muissakaan kouluissa eivät ole minua kiusanneet ainakaan siten, kuten sinä reppana kiusaamisen ymmärrät. Jokunen ei kaveri toki taisi yrittää, mutta yrityksensä yleensä loppuivat nopeasti ja joistakin tuli sitten kavereitani.

        Miten on sinun Senssu elämäsi sujunut? Kiusattiinko sinua jo alakoulussa? Miksi?
        Mitä sinulle on oikeastaan tapahtunut, että nyt olet 24/7 häiriköit täällä jo vuosia?

        Miten voisin sinua auttaa, kerro?

        Miksi sinua joku taisi yrittää kiusata, oliko heillä syy vai ihan syyttä yrittivät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kysymyksestäsi Senssu(?).

        Kaverini alakoulussa tai muissakaan kouluissa eivät ole minua kiusanneet ainakaan siten, kuten sinä reppana kiusaamisen ymmärrät. Jokunen ei kaveri toki taisi yrittää, mutta yrityksensä yleensä loppuivat nopeasti ja joistakin tuli sitten kavereitani.

        Miten on sinun Senssu elämäsi sujunut? Kiusattiinko sinua jo alakoulussa? Miksi?
        Mitä sinulle on oikeastaan tapahtunut, että nyt olet 24/7 häiriköit täällä jo vuosia?

        Miten voisin sinua auttaa, kerro?

        Hän vastaa kysymyksellä ja kysyy vastauksella.
        https://www.youtube.com/watch?v=lIHbat8GDFE
        Laulu kertoo "senseistä"


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kysymyksestäsi (?).

        Eipähän ollutkaan minun kysymykseni sinulle Senssu (?).

        Minun kysymyksistä sinulle oleellisin oli mikä?

        Olisiko se ollut jotta että miten voisin sinua auttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipähän ollutkaan minun kysymykseni sinulle Senssu (?).

        Minun kysymyksistä sinulle oleellisin oli mikä?

        Olisiko se ollut jotta että miten voisin sinua auttaa?

        Klikkaa nazi smurffia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klikkaa nazi smurffia.

        Kuksauttele kuule Senssu sinä vaan sitä hammaslääkäriäsiäsi siellä Italiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuksauttele kuule Senssu sinä vaan sitä hammaslääkäriäsiäsi siellä Italiassa.

        Resupetteri,aijaa sinä vaan kuvia vuokra vosuistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Resupetteri,aijaa sinä vaan kuvia vuokra vosuistasi.

        Pak nyt Maa-ten ja jatkaa sitten yksinpuheluaan huomenissa savusaunan jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pak nyt Maa-ten ja jatkaa sitten yksinpuheluaan huomenissa savusaunan jälkeen.

        Pätkää lainateksini;) "asiahan ei tietyyysti minulle kuulu, mutta".... PakMaa on tainnut taas kerran pyyhkiä Senssulla tatamia mennen tullen 6 - 0 ?


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        "Moottoritielle ei prätkällä ole asiaa ja muut isot tiet on kivipölyisiä, tylsiä, ruuhkaisia ja vähän vaarallisiakin Pattayan ympäristössä. Pikkutiet kulkee taasen jatkuvien kylien läpi ja ovat täynnä risteyksiä. Kylien välissä on sitten suoria pätkiä (tylsää)."

        Nyt itseasiassa tulee sellainen Thaimaan tieliikennettä koskeva kysymys joka on ollut useampaan otteeseen mielessä, mutta ikinä ei ole tullut kysyttyä, mutta tänäin kyseisen ongelman kanssa painiskelin usempaan otteeseen (kävin noin 8h. kestäneellä ajolenkillä).
        Thaimaassahan ei tosiaan saa Moottoritiellä ajaa skootterilla/moottoripyörällä, mutta millä tunnuksilla/tieluokituksilla nuo moottoritiet on sitten merkitty mihin noilla kaksipyöräisillä ei ole asiaa. Pariinkin otteeseen tänäin havahduin siihen että ajoin tieosuudella missä ei kumpaankaan suuntaan kulje kaksipyöräisiä, ja oletuksellisesti en olisi siellä itsekkään saanut ajaa...

        Kilometrejä on Thaimaassa tullut ajettua kyllä suhteellisen paljon lomilla, mutta tuo asia tosiaan on jäänyt epäselväksi (sen tiedän että nuo "tullitiet" ovat kaksipyöräisiltä kiellettyjä, mutta miten muiden kanssa).

        Vaikeakysymys mutta täällä hua hinin puolella ei ole teitä mitä et voi ajaa moottoripyörällä oli kuutiotilavuus mikä tahansa ajat sitten missa tahansa, samoin bangkokin puolella olen havainnut että ainoastaan tietullialueet on kielletty prätkiltä, katselin kartaa ja yritin löytää jonkin logiikan asiaan, en löytänyt, mutta tuollaisen huomion tien, karttaan on merkitty sama tie usealla ei tavalla, otetaan vaikkapa tie 35 aluksi tiennumero on valkoisella pohjalla, Thailand route 35 sitten se yhtäkkiä muuttaa vihreäksi pohjaksi Rama II roadiksi, samut sakhonissa lisäksi kaistoja tulee lisää... Jos mp;llä on luvallista ajaa ainoastaan frontage rd:lle... tuolla alueella, kokemukseni mp:llä liikkumisesta perustuu vain hua hinin, saraburin ja pattyan seudulla ajamiseen, lähialuella, joten viisaammat kertokoon jos paremmin tietävät.


      • Anonyymi

        "Moottoritielle ei prätkällä ole asiaa ja muut isot tiet on kivipölyisiä, tylsiä, ruuhkaisia ja vähän vaarallisiakin Pattayan ympäristössä. Pikkutiet kulkee taasen jatkuvien kylien läpi ja ovat täynnä risteyksiä. Kylien välissä on sitten suoria pätkiä (tylsää)."

        Kukahan nero tämänkin on kirjoittanut, ainoat suorat tiet on moottoritiet tietullit on todella tylsiä, aidattua alue missä saa ajaa 120 kilsaa tunnissa, väliiä näkee liikenne onnettomuuksia, 7 tiellä on lepo ja kaffialue, muualla ei ole vastaan tullut.

        Teiden rakenteesta yksinumeroiset tiet on pääteitä tai moottoriteitä, kaksi numeroiset kantateita, kolminumeroiset ne tiedä, nelinumeroiset en tiedä sitäkään muutakuin asun 3216 tien varrella joka on erittäin vilkkaasti liikennöity, menee hua hinistä phetkasen roadilta asian highway 2 ja siitä eteen palaun vesiputouksille.


      • Anonyymi

        Johtuu ehkä siitä että Thaimaassa on vain kaksi moottoritietä numerot 7 ja 9.


      • Siinäpä pohdittavaa mitä senssu tietää ja mitä senssu ei tiedä.

        Tuossa muuten yksi motoristi rainan loppupuolella, hirveetä, aivan kauheeta.

        https://youtu.be/iGR8itcBOns


    • Anonyymi

      sensei on kova lämmittämään saunaa keskellä yötä... odotteli vieraita saapuvaksi " huvilalleen " yöriennoista..

      • Anonyymi

        Totta.
        Mitä sitten?
        Minä olen lämmitellyt savusaunaa jo aamusta.
        Melkein häiriöttä.
        Puolitoista tuntia sitten vaimoni sai mikälie messenger viestin.
        Ja eikä mitä. Tak tak ja pok pok..
        Täällä nuo nyt akateemiset naiset murskaavat nuijalla soviteltaeassaesiasteellise....
        Huh huh!


    • Anonyymi

      Khao Yain luonnonpuistossa on paljon näkemistä. Itse lähdin prätkällä aamukuudelta ja palasin illalla klo 19:15, mutta ensi kerralla yövyn tuolla, niin jäi paljon vielä näkemäti.

      • Anonyymi

        yksi thaimaan hienompia paikkoja, onnittelen valinnastasi,
        T:NumBall


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yksi thaimaan hienompia paikkoja, onnittelen valinnastasi,
        T:NumBall

        Lerppa kävi kerran Nilsiässä. Harmi että Samantha Fox oli lähtenyt 19 vuotta aiemmin.


      • Anonyymi

        Otin joskus mukaan matkamuistoksi, upea kansallispuisto thaimaan paras, en ole käynyt nilsiässä kuten en hiekkaaharjussakaan, huomaa ukon varpaat ne on ruskettuneet kuten koko ukko... tunnus WJh8p3


    • Anonyymi

      Tahko sijaitsee Kuopion Nilsiässä

      • Anonyymi

        Lerppa kävi siellä kerran ja olisi nähnyt tissin jos verhot ei olis olleet kiinni.


    • Anonyymi

      Syksyllä jos tulemme perheenä Pattayalle, niin nimimerkki 2010 voisi neuvoa minulle mistä kannattaa vuokrata moottoripyörä. Ajattelin ihan vaan testata vieläkö sitä osaa ajaa ja kyytsätä lapsiakin vähän.
      terkuin laiffi

      • Anonyymi

        Jepjep kyytsätä ja osaako vielä, joo, syksyllä ja että oikein 2010 voisi neuvoa maailman internetviisainta juujuu.


      • Anonyymi

        Menenkö vaiko enkö mene, entä kyytsäänkö.......hehheee
        ei hajuakaa
        terkuin laiffi


      • Anonyymi

        Beach roadilta käännyt mäkkärin nurkalta vasemmalle niin siinä oikealla puolella on heti se ensimmäinen isojen pyörien vuokraamo. Sitä pitää miellyttävä vanha pariskunta. Isot pärrät noin 1200-1500 baht vrk jos otat lyhyeksi aikaa. Viikoksi lähtee tonnin päivä.

        Siitä mestasta löytyy customejakin ja hakevat jos ei ole. 1700cc Vulcan on hyvä ja tukeva pyörä kyydittää.

        Eikä sinun tarvitse kuunnella lerppasensein luentoa "hyrrävoimista" jotka pitää kuulema tuntea ennenkuin saat aloittaa ajamisen. :D

        Älkää polttako sääriänne jos Vulcanin otatte. Suorat rosteriputket on melkoisen anteliaat järjestämään Pattaya- tattoot jalkoihin.

        Isot pyörät on thaimaalaisille vuokraajille arvokkaita pelejä. Siksi he ei mielellään anna niitä ilman että jätät passin sinne kaniin. Jotkut säilyttää vanhan passinsa ja jättävät sen heille. Minä olen tuossa mestassa niin tuttu, että tuovat kotiin parkkihalliin tunnin varoitusajalla pyörän ruutuun ja tipauttavat avaimen postilaatikkoon. Ei tarvi täytellä mitään papereita.

        T 2010


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Beach roadilta käännyt mäkkärin nurkalta vasemmalle niin siinä oikealla puolella on heti se ensimmäinen isojen pyörien vuokraamo. Sitä pitää miellyttävä vanha pariskunta. Isot pärrät noin 1200-1500 baht vrk jos otat lyhyeksi aikaa. Viikoksi lähtee tonnin päivä.

        Siitä mestasta löytyy customejakin ja hakevat jos ei ole. 1700cc Vulcan on hyvä ja tukeva pyörä kyydittää.

        Eikä sinun tarvitse kuunnella lerppasensein luentoa "hyrrävoimista" jotka pitää kuulema tuntea ennenkuin saat aloittaa ajamisen. :D

        Älkää polttako sääriänne jos Vulcanin otatte. Suorat rosteriputket on melkoisen anteliaat järjestämään Pattaya- tattoot jalkoihin.

        Isot pyörät on thaimaalaisille vuokraajille arvokkaita pelejä. Siksi he ei mielellään anna niitä ilman että jätät passin sinne kaniin. Jotkut säilyttää vanhan passinsa ja jättävät sen heille. Minä olen tuossa mestassa niin tuttu, että tuovat kotiin parkkihalliin tunnin varoitusajalla pyörän ruutuun ja tipauttavat avaimen postilaatikkoon. Ei tarvi täytellä mitään papereita.

        T 2010

        Sensei tulee ihan kohta kuuden puurolta ja kertoo sinun olevan poju ja vastuuton hunsvotti. Sitten hän kertoo sinulle vastaohjauksesta ja liikenteen vaaroista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Beach roadilta käännyt mäkkärin nurkalta vasemmalle niin siinä oikealla puolella on heti se ensimmäinen isojen pyörien vuokraamo. Sitä pitää miellyttävä vanha pariskunta. Isot pärrät noin 1200-1500 baht vrk jos otat lyhyeksi aikaa. Viikoksi lähtee tonnin päivä.

        Siitä mestasta löytyy customejakin ja hakevat jos ei ole. 1700cc Vulcan on hyvä ja tukeva pyörä kyydittää.

        Eikä sinun tarvitse kuunnella lerppasensein luentoa "hyrrävoimista" jotka pitää kuulema tuntea ennenkuin saat aloittaa ajamisen. :D

        Älkää polttako sääriänne jos Vulcanin otatte. Suorat rosteriputket on melkoisen anteliaat järjestämään Pattaya- tattoot jalkoihin.

        Isot pyörät on thaimaalaisille vuokraajille arvokkaita pelejä. Siksi he ei mielellään anna niitä ilman että jätät passin sinne kaniin. Jotkut säilyttää vanhan passinsa ja jättävät sen heille. Minä olen tuossa mestassa niin tuttu, että tuovat kotiin parkkihalliin tunnin varoitusajalla pyörän ruutuun ja tipauttavat avaimen postilaatikkoon. Ei tarvi täytellä mitään papereita.

        T 2010

        Voipa tuohon sanasen vastatakin koska Neiti-Helläkoukku-2010 anoo ja hänen kokopäiväpalveluksessa oleva peppuspörisijä kerjää.

        Ensinnäkin Vulcan on oiva moottoripyörä, onhan sen suunnittelijatkin ihannoineet Harrikkaa ja pitäneet tuotoksensa esikuvana Harrikkaa, heidän myös saavuttaen oivan kopion henkilöille jotka halvemmalla hinnalla saavat näin ..... sanonko..... no sanon.........Feikkiharrikkafiilistä.
        Sopii Laiffille, tulee äijämäinen olo.

        Mitä tulee hyrrävoimiin, niin eikös ne jo opittu lapsena lattialla.
        Tosin kun moottoripyörän ohjaamisesta puhutaan, niin kun Neiti kuuluu puheittensa mukaan 300 kerhoon mutta on ajanut 20 vuotta ennenkuin vahingossa hoksasi miten moottoripyörää ohjataan, niin hän voi esiintyä niin motoristina niin motoristina kuin lystää, ei mene läpi jutut muille kuin tietämättömille.

        Neiti näppärä muistaaksen aikoinaan kysyi mitä vuoristokansa myy kotikaupungissani, minkälaiset myssyt ja mitä ääniä lelut päästää.
        Ohessa muuten hyrrä kyseisiltä, jonka vieteri kiristetään kahvalla ja sitten kun nuppeloisesta painaa, niin hyrrä hyrähtää pyörimään valoja vilkkuen ja ääniä päästäen.

        https://aijaa.com/1XQI9C

        Suosittelen Laiffille hyrrää moottoripyörän sijaan, jos todellakaan ei voi suomessa ensin hieman ajella ensin yksin ja sitten myös lasten kanssa, sen sijaan että ekat metrit Thaimaassa.

        Uskokaa nyt hyvät Nuppeloiset, moottoripyörä ja Neidin sekä Peppusten kaltaiset asennevammaiset moottoripyörän kanssa, on aikapommeja ja heitä on turhan paljon mullan alla.


      • Anonyymi
        SenssuChiangMai kirjoitti:

        Voipa tuohon sanasen vastatakin koska Neiti-Helläkoukku-2010 anoo ja hänen kokopäiväpalveluksessa oleva peppuspörisijä kerjää.

        Ensinnäkin Vulcan on oiva moottoripyörä, onhan sen suunnittelijatkin ihannoineet Harrikkaa ja pitäneet tuotoksensa esikuvana Harrikkaa, heidän myös saavuttaen oivan kopion henkilöille jotka halvemmalla hinnalla saavat näin ..... sanonko..... no sanon.........Feikkiharrikkafiilistä.
        Sopii Laiffille, tulee äijämäinen olo.

        Mitä tulee hyrrävoimiin, niin eikös ne jo opittu lapsena lattialla.
        Tosin kun moottoripyörän ohjaamisesta puhutaan, niin kun Neiti kuuluu puheittensa mukaan 300 kerhoon mutta on ajanut 20 vuotta ennenkuin vahingossa hoksasi miten moottoripyörää ohjataan, niin hän voi esiintyä niin motoristina niin motoristina kuin lystää, ei mene läpi jutut muille kuin tietämättömille.

        Neiti näppärä muistaaksen aikoinaan kysyi mitä vuoristokansa myy kotikaupungissani, minkälaiset myssyt ja mitä ääniä lelut päästää.
        Ohessa muuten hyrrä kyseisiltä, jonka vieteri kiristetään kahvalla ja sitten kun nuppeloisesta painaa, niin hyrrä hyrähtää pyörimään valoja vilkkuen ja ääniä päästäen.

        https://aijaa.com/1XQI9C

        Suosittelen Laiffille hyrrää moottoripyörän sijaan, jos todellakaan ei voi suomessa ensin hieman ajella ensin yksin ja sitten myös lasten kanssa, sen sijaan että ekat metrit Thaimaassa.

        Uskokaa nyt hyvät Nuppeloiset, moottoripyörä ja Neidin sekä Peppusten kaltaiset asennevammaiset moottoripyörän kanssa, on aikapommeja ja heitä on turhan paljon mullan alla.

        Ajoin 80 kuutioisella penskana crossia. 13 vuotiaana 350 kuutioisella Hondalla kouluun. Ennen armeijaa oli jo tonnisatanen Suzuki jolla käytiin Algarvessa saakka ja sahattiin Alppeja edestakaisin.

        Opin vastaohjaukset ihan omatoimisesti ekalla Euroopan turneella alle 20 vuotiaana enkä ole ajanut koskaan yhtäkään onnettomuutta moottoripyörällä.

        Olen ajanut myös kolmella eri radalla ihan kohtuullisia aikoja, kun otetaan huomioon että kyseessä on ollut tavallinen katupyörä.

        Vaikea arvioida tarkkoja kilometrejä kaksipyöräisillä, mutta sanoisin että 140 tuhatta kilsaa Euroopassa ja ehkä 20-25 tuhatta Thaimaassa. Pisin yhtäjaksoinen retki oli exän kanssa 5500 kilsaa ympäri pohjois- ja keskithaimaata.

        Joten poju, se on ihan sama mikä laite laitetaan meidän alle, niin minä hallitsen sen paremmin ja minulla on moninverroin enemmän kokemusta moottoripyöristä kuin sinulla, jonka pyörät ovat mallia mielikuvitus custom.

        Jos alle otetaan Vulcan ja rinnalle Harley, niin niissä on sellainen ero että Harley hajoaa ja Vulcan porskuttaa eteenpäin väsymättä pienemmällä ravinnolla ja voimakkaammin. Kivannäköisiä jotkut Harleyt, mutta siihen se kivuus sitten jääkin.

        T 2010


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin 80 kuutioisella penskana crossia. 13 vuotiaana 350 kuutioisella Hondalla kouluun. Ennen armeijaa oli jo tonnisatanen Suzuki jolla käytiin Algarvessa saakka ja sahattiin Alppeja edestakaisin.

        Opin vastaohjaukset ihan omatoimisesti ekalla Euroopan turneella alle 20 vuotiaana enkä ole ajanut koskaan yhtäkään onnettomuutta moottoripyörällä.

        Olen ajanut myös kolmella eri radalla ihan kohtuullisia aikoja, kun otetaan huomioon että kyseessä on ollut tavallinen katupyörä.

        Vaikea arvioida tarkkoja kilometrejä kaksipyöräisillä, mutta sanoisin että 140 tuhatta kilsaa Euroopassa ja ehkä 20-25 tuhatta Thaimaassa. Pisin yhtäjaksoinen retki oli exän kanssa 5500 kilsaa ympäri pohjois- ja keskithaimaata.

        Joten poju, se on ihan sama mikä laite laitetaan meidän alle, niin minä hallitsen sen paremmin ja minulla on moninverroin enemmän kokemusta moottoripyöristä kuin sinulla, jonka pyörät ovat mallia mielikuvitus custom.

        Jos alle otetaan Vulcan ja rinnalle Harley, niin niissä on sellainen ero että Harley hajoaa ja Vulcan porskuttaa eteenpäin väsymättä pienemmällä ravinnolla ja voimakkaammin. Kivannäköisiä jotkut Harleyt, mutta siihen se kivuus sitten jääkin.

        T 2010

        Asenteesta oli kyse ja asenteesi taas osoitit.
        Oikein hyvä että omatoimisesti hoksasit ja hurjan paljon kilometrejä.

        Oikein hienoa myös että sinulla on moninverroin kokemusta, sääli vain että et kokemustasi jaa ympäristöllesi, siis Laiffille Vulcani siitä alle vaikka väität että et edes häntä tunne.

        Älä ole huolissasi, kylle me Harrikkamme itse ruuvaamme.

        Jatka kivaasi ja muista sitten jeesusteippi ja mustekalat kun sulla taas kivaa sen Kawas kanssa.


      • SenssuChiangMai kirjoitti:

        Asenteesta oli kyse ja asenteesi taas osoitit.
        Oikein hyvä että omatoimisesti hoksasit ja hurjan paljon kilometrejä.

        Oikein hienoa myös että sinulla on moninverroin kokemusta, sääli vain että et kokemustasi jaa ympäristöllesi, siis Laiffille Vulcani siitä alle vaikka väität että et edes häntä tunne.

        Älä ole huolissasi, kylle me Harrikkamme itse ruuvaamme.

        Jatka kivaasi ja muista sitten jeesusteippi ja mustekalat kun sulla taas kivaa sen Kawas kanssa.

        Lukaisun jälkeen hieman jatkoa kuules landenöösi.
        Mikäli olet kouluun ajellut 350 kuutioinen allasi, sitä et ole Lahdessa tehnyt.
        En ole laskenut, mutta arvioisin sinun kilometrisi olevan noin 1/3 minun kilometreistäni.
        Tahtoisin muuten nähdä ja varmaan moni muukin valokuvan kun kaltaisesi Kameli-Amalia roikkuvan mahansa kansa kyykyttää hyönteisellä tinderin pyllistäen takana, tai ilmankin olisi ihan hauska foto.
        Ei jumankekka mitä tarinaa pukkaat, tää Senssu nytte menee tuprauttamaan yhen siggen tonne laiturityömaalle, kun entinen uudelle venholle vähän heiveröinen.


      • Anonyymi
        SenssuChiangMai kirjoitti:

        Voipa tuohon sanasen vastatakin koska Neiti-Helläkoukku-2010 anoo ja hänen kokopäiväpalveluksessa oleva peppuspörisijä kerjää.

        Ensinnäkin Vulcan on oiva moottoripyörä, onhan sen suunnittelijatkin ihannoineet Harrikkaa ja pitäneet tuotoksensa esikuvana Harrikkaa, heidän myös saavuttaen oivan kopion henkilöille jotka halvemmalla hinnalla saavat näin ..... sanonko..... no sanon.........Feikkiharrikkafiilistä.
        Sopii Laiffille, tulee äijämäinen olo.

        Mitä tulee hyrrävoimiin, niin eikös ne jo opittu lapsena lattialla.
        Tosin kun moottoripyörän ohjaamisesta puhutaan, niin kun Neiti kuuluu puheittensa mukaan 300 kerhoon mutta on ajanut 20 vuotta ennenkuin vahingossa hoksasi miten moottoripyörää ohjataan, niin hän voi esiintyä niin motoristina niin motoristina kuin lystää, ei mene läpi jutut muille kuin tietämättömille.

        Neiti näppärä muistaaksen aikoinaan kysyi mitä vuoristokansa myy kotikaupungissani, minkälaiset myssyt ja mitä ääniä lelut päästää.
        Ohessa muuten hyrrä kyseisiltä, jonka vieteri kiristetään kahvalla ja sitten kun nuppeloisesta painaa, niin hyrrä hyrähtää pyörimään valoja vilkkuen ja ääniä päästäen.

        https://aijaa.com/1XQI9C

        Suosittelen Laiffille hyrrää moottoripyörän sijaan, jos todellakaan ei voi suomessa ensin hieman ajella ensin yksin ja sitten myös lasten kanssa, sen sijaan että ekat metrit Thaimaassa.

        Uskokaa nyt hyvät Nuppeloiset, moottoripyörä ja Neidin sekä Peppusten kaltaiset asennevammaiset moottoripyörän kanssa, on aikapommeja ja heitä on turhan paljon mullan alla.

        pistähän peukaloinen vähän lisää nousua jettien turbiineihin... olet melkoinen pelle juttuinesi..


      • Anonyymi
        SenssuChiangMai kirjoitti:

        Lukaisun jälkeen hieman jatkoa kuules landenöösi.
        Mikäli olet kouluun ajellut 350 kuutioinen allasi, sitä et ole Lahdessa tehnyt.
        En ole laskenut, mutta arvioisin sinun kilometrisi olevan noin 1/3 minun kilometreistäni.
        Tahtoisin muuten nähdä ja varmaan moni muukin valokuvan kun kaltaisesi Kameli-Amalia roikkuvan mahansa kansa kyykyttää hyönteisellä tinderin pyllistäen takana, tai ilmankin olisi ihan hauska foto.
        Ei jumankekka mitä tarinaa pukkaat, tää Senssu nytte menee tuprauttamaan yhen siggen tonne laiturityömaalle, kun entinen uudelle venholle vähän heiveröinen.

        Emme ihan hirveästi ole saaneet nauttia moottoripyörämatkailustasi tarinoiden muodossa. Se nyt ei ihan kelpaa tarinaksi että postitat onnettomuusvideoita ja tekniikan maailman ajokoulusta uutisia.

        Missähän sinä mahdat olla ajanut ne puoli miljoonaa kilometriäsi? Mikämikä maassa vai Tylypahkassa? Siinä sulle roikkomahaa. https://aijaa.com/fztgba

        Onko taas niinkuin ennenkin, että "nyt" kun olet Suomessa niin heräät kuitenkin Suomen aikaa seiskalta, kuten olet tehnyt jo vuosia? Se on aina seiskalta, olit sitten lomalla Abu Dhabissa tai Phuketissa tai Vaasan saaristossa. Aina seiskalta.

        Unohdin että sulla oli siihen "henkilökohtaiset syyt" ;)))


      • Anonyymi
        SenssuChiangMai kirjoitti:

        Lukaisun jälkeen hieman jatkoa kuules landenöösi.
        Mikäli olet kouluun ajellut 350 kuutioinen allasi, sitä et ole Lahdessa tehnyt.
        En ole laskenut, mutta arvioisin sinun kilometrisi olevan noin 1/3 minun kilometreistäni.
        Tahtoisin muuten nähdä ja varmaan moni muukin valokuvan kun kaltaisesi Kameli-Amalia roikkuvan mahansa kansa kyykyttää hyönteisellä tinderin pyllistäen takana, tai ilmankin olisi ihan hauska foto.
        Ei jumankekka mitä tarinaa pukkaat, tää Senssu nytte menee tuprauttamaan yhen siggen tonne laiturityömaalle, kun entinen uudelle venholle vähän heiveröinen.

        Kun ei nukuta (otin päiväunet) niin kerronpa siitä ekasta Euroopan moottoripyöräreissusta vähäsen, niin saadaan matkakertomusta.

        Samalla kylällä asuva YK- sotilas toi kyseisen pyörän Libanonista, ajoi sillä pari kesää ja myi sen minulle. Muuten vakio, mutta joku viriseppä oli oli keventänyt pyörää tekemällä neljä yhteen pakoputken. Muhkeampi satula kuin nykyisissä sporttijapseissa.

        Laukut tuli mukana ja takalaukkuun asennettiin rouvalle selkänoja, joita myytiin tuohon aikaan vaahtomuovisekoituksesta tehtynä. Varmaan löytyy vieläkin. Radiokasettisoitin, antenninvahvistin ja kypäräpuhelin-setti asennettiin vielä lisäksi.

        Kypäräpuhelimet oli langalliset kierrejohdoilla varustetut. Joskus oli komiikkaa kun unohdettiin irroittaa ne pysähtyessä ja toinen lähti siitä vauhdilla kävelemään. Kuuluvuus oli tosi hyvä. Se oli niin hyvä, että jouduin välillä irroittamaan kaapelin kun tuleva vaimoni alkoi jäkättämään. Hän oli vähän sellainen kermapeppu silloin teininä. Sittemmin karaistunut.

        Seawind taisi olla laiva jolla puikattiin Turusta Tukholmaan. Ei ollut GPS:iä siihen aikaan keksittykään ja mukanamme oli pari suurta taiteltavaa Euroopan karttaa ja joku karttakirja.
        Tankkilaukun muovikalvon alla oli ruutupaperille kirjoitettu milloin pitää kääntyä millekin tielle.

        Matkasuunnitelmana oli nähdä Alppien kaikki korkeimmat huiput mahdollisimman läheltä ja se onnistui varsin hyvin. Löydettiin vahingossa kuuluisimmat solatiet ja ajeltiin keskellä kesää viisimetristen lumivallienkin välissä auratulla tiellä vuoristossa.

        Ajoasut oli sen verran koomiset nykymittapuussa, että parempi kun en kerro niistä enempää. Vinkiksi olin saanut että kannattaa laittaa prätkän keulakatteisiin Suomen lippu- tarrat, niin saa ajella rajojen yli pysähtymättä. Se toimi. Emme näyttäneet kertaakaan passeja eikä meitä pysäytetty kertaakaan, vaikka ajoimme arviolta noin 15 maan halki.

        Alppireittimme alkoi idästä Itävallasta ensin Saksan läpi ajettuamme. Alpit teki lähtemättömän vaikutuksen. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä ja kuinka raikasta se ilma oli ja kaikki niin siistiä, tiet ei roudi ja maisemat on huikeat.

        Muutamasta paikasta tuli sellaisia että niissä kävin / käytiin tulevilla reissuilla aina uudestaan ja uudestaan. Matterhorn ja Zermatt esimerkiksi.

        Oli low season Zermattissa ja saatiin pilkkahintaan hieno huone alppihotellista, jonka kylpyosasto vesiputouksineen kellarikerroksessa oli kuin sadusta, eikä ketään muita kuin minä ja tuleva vaimo. Siellä tuli sitten tehtyä muutakin kuin kylvettyä.

        Ruotsia lukuunottamatta loistokelit oli sillä reissulla. Espanjassa aivan sikakuuma. Jäätiin Costa Bravan rannikolle viikoksi, kun exäni on aivan hullu rusketuksen perään. Hän makasi kaikki päivät altaalla ja minä ajelin ympäri pitäjää. Iltaisin otettiin sitten sangriaa.

        Siitä sitten Espanjan halki yhtä kyytiä Algarveen saakka. Siellä oltiin kolmisen päivää. Valokuvia oltiin otettu satoja ja jokaisesta maasta ostettiin pieni matkamuisto- kippo, jossa on maan tunnus. Exän tuntien ne on tallella edelleen.

        Portugalissa alkoi iskeä koti-ikävä vähän kummallekin ja ajeltiin sitten suorinta mahdollista reittiä, pitkiä, yli tuhannen kilometrin ajopäiviä Tukholmaan saakka. Silloin ei tainnut olla vielä sitä siltaa Tanskan ja Ruotsin välissä. Myöhemmin olen ajanut sen muutaman kerran. Tuulisella säällä hieman pelottava keikkua prätkällä korkeimmillaan yli 70 metrin korkeudessa.

        Se jäi myös mieleen kun Espanjan puolella heti Ranskan jälkeen alkaa toinen vuoristoseutu, niin siellä on varoitúkset siitä että vuorilta tuulee ja kovaa. Prätkällä joutui nojaamaan tuulta vasten varmaan 20 astetta, kun se tuuli tuli suoraan sivusta.

        Ekat kerrat kaikessa jää aina parhaiten mieleen. Oli hieno reissu. Muistan vielä ne senaikaiset hittibiisitkin jotka soi radiossa matkan aikana kaikissa maissa. Antenninvahvistin toimi niin hienosti, että Saksassa esim kuului varmaan satoja kanavia.

        Sarvessa oli nappi josta painamalla se haki aina seuraavan kanavan. Exä aina löi minua nyrkillä lapaluuhun merkiksi siitä, että anna tämän biisin soida.

        Sitten tulikin armeija väliin. Seuraava reissu oli vuonna 1989, jolloin kovin hittibiisi oli Chris Rean road to hell. Kyseisen musiikkivideon innoittamana minusta tuli Ford- Cosworth mies, heti kun siihen oli varaa.

        T 2010


      • Anonyymi kirjoitti:

        Emme ihan hirveästi ole saaneet nauttia moottoripyörämatkailustasi tarinoiden muodossa. Se nyt ei ihan kelpaa tarinaksi että postitat onnettomuusvideoita ja tekniikan maailman ajokoulusta uutisia.

        Missähän sinä mahdat olla ajanut ne puoli miljoonaa kilometriäsi? Mikämikä maassa vai Tylypahkassa? Siinä sulle roikkomahaa. https://aijaa.com/fztgba

        Onko taas niinkuin ennenkin, että "nyt" kun olet Suomessa niin heräät kuitenkin Suomen aikaa seiskalta, kuten olet tehnyt jo vuosia? Se on aina seiskalta, olit sitten lomalla Abu Dhabissa tai Phuketissa tai Vaasan saaristossa. Aina seiskalta.

        Unohdin että sulla oli siihen "henkilökohtaiset syyt" ;)))

        Jatketaampa vielä hieman kun kärpäset pörrää.

        Edelleen landenöösi, Lahdessa ei kakarat ole kouluun 350 kuutioisilla ajellut.

        Crossia ajelevat penskatkin tietää miten peliänsä ohjataan.

        Omatoimisesti hoksasit, voi hyvänen aika miten ihmeessä olet ennen hoksaamista väistellyt esim. pikkukiviä asfaltilla.....peppua sivuun ja potkua jalkatappiin.

        Oot tainnu saada pahasti pataan joltain Harrikkatyypiltä tai sitten olet perus dallaaja Harrikkakateellinen luulossas, että noi jutut pulttien sinkoilemisesta sun muuta muka aiheuttais muuta kuin hymyilyä.

        Kiusaksi laitoit Harrikkapaidan päälle ja valokuvasit itses, voi tumpelo, mee ny ostaan Kawasaki
        t-paita.

        Säälin tyttöystävääs, on lyöny kätensä totaalisesti paskaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei nukuta (otin päiväunet) niin kerronpa siitä ekasta Euroopan moottoripyöräreissusta vähäsen, niin saadaan matkakertomusta.

        Samalla kylällä asuva YK- sotilas toi kyseisen pyörän Libanonista, ajoi sillä pari kesää ja myi sen minulle. Muuten vakio, mutta joku viriseppä oli oli keventänyt pyörää tekemällä neljä yhteen pakoputken. Muhkeampi satula kuin nykyisissä sporttijapseissa.

        Laukut tuli mukana ja takalaukkuun asennettiin rouvalle selkänoja, joita myytiin tuohon aikaan vaahtomuovisekoituksesta tehtynä. Varmaan löytyy vieläkin. Radiokasettisoitin, antenninvahvistin ja kypäräpuhelin-setti asennettiin vielä lisäksi.

        Kypäräpuhelimet oli langalliset kierrejohdoilla varustetut. Joskus oli komiikkaa kun unohdettiin irroittaa ne pysähtyessä ja toinen lähti siitä vauhdilla kävelemään. Kuuluvuus oli tosi hyvä. Se oli niin hyvä, että jouduin välillä irroittamaan kaapelin kun tuleva vaimoni alkoi jäkättämään. Hän oli vähän sellainen kermapeppu silloin teininä. Sittemmin karaistunut.

        Seawind taisi olla laiva jolla puikattiin Turusta Tukholmaan. Ei ollut GPS:iä siihen aikaan keksittykään ja mukanamme oli pari suurta taiteltavaa Euroopan karttaa ja joku karttakirja.
        Tankkilaukun muovikalvon alla oli ruutupaperille kirjoitettu milloin pitää kääntyä millekin tielle.

        Matkasuunnitelmana oli nähdä Alppien kaikki korkeimmat huiput mahdollisimman läheltä ja se onnistui varsin hyvin. Löydettiin vahingossa kuuluisimmat solatiet ja ajeltiin keskellä kesää viisimetristen lumivallienkin välissä auratulla tiellä vuoristossa.

        Ajoasut oli sen verran koomiset nykymittapuussa, että parempi kun en kerro niistä enempää. Vinkiksi olin saanut että kannattaa laittaa prätkän keulakatteisiin Suomen lippu- tarrat, niin saa ajella rajojen yli pysähtymättä. Se toimi. Emme näyttäneet kertaakaan passeja eikä meitä pysäytetty kertaakaan, vaikka ajoimme arviolta noin 15 maan halki.

        Alppireittimme alkoi idästä Itävallasta ensin Saksan läpi ajettuamme. Alpit teki lähtemättömän vaikutuksen. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä ja kuinka raikasta se ilma oli ja kaikki niin siistiä, tiet ei roudi ja maisemat on huikeat.

        Muutamasta paikasta tuli sellaisia että niissä kävin / käytiin tulevilla reissuilla aina uudestaan ja uudestaan. Matterhorn ja Zermatt esimerkiksi.

        Oli low season Zermattissa ja saatiin pilkkahintaan hieno huone alppihotellista, jonka kylpyosasto vesiputouksineen kellarikerroksessa oli kuin sadusta, eikä ketään muita kuin minä ja tuleva vaimo. Siellä tuli sitten tehtyä muutakin kuin kylvettyä.

        Ruotsia lukuunottamatta loistokelit oli sillä reissulla. Espanjassa aivan sikakuuma. Jäätiin Costa Bravan rannikolle viikoksi, kun exäni on aivan hullu rusketuksen perään. Hän makasi kaikki päivät altaalla ja minä ajelin ympäri pitäjää. Iltaisin otettiin sitten sangriaa.

        Siitä sitten Espanjan halki yhtä kyytiä Algarveen saakka. Siellä oltiin kolmisen päivää. Valokuvia oltiin otettu satoja ja jokaisesta maasta ostettiin pieni matkamuisto- kippo, jossa on maan tunnus. Exän tuntien ne on tallella edelleen.

        Portugalissa alkoi iskeä koti-ikävä vähän kummallekin ja ajeltiin sitten suorinta mahdollista reittiä, pitkiä, yli tuhannen kilometrin ajopäiviä Tukholmaan saakka. Silloin ei tainnut olla vielä sitä siltaa Tanskan ja Ruotsin välissä. Myöhemmin olen ajanut sen muutaman kerran. Tuulisella säällä hieman pelottava keikkua prätkällä korkeimmillaan yli 70 metrin korkeudessa.

        Se jäi myös mieleen kun Espanjan puolella heti Ranskan jälkeen alkaa toinen vuoristoseutu, niin siellä on varoitúkset siitä että vuorilta tuulee ja kovaa. Prätkällä joutui nojaamaan tuulta vasten varmaan 20 astetta, kun se tuuli tuli suoraan sivusta.

        Ekat kerrat kaikessa jää aina parhaiten mieleen. Oli hieno reissu. Muistan vielä ne senaikaiset hittibiisitkin jotka soi radiossa matkan aikana kaikissa maissa. Antenninvahvistin toimi niin hienosti, että Saksassa esim kuului varmaan satoja kanavia.

        Sarvessa oli nappi josta painamalla se haki aina seuraavan kanavan. Exä aina löi minua nyrkillä lapaluuhun merkiksi siitä, että anna tämän biisin soida.

        Sitten tulikin armeija väliin. Seuraava reissu oli vuonna 1989, jolloin kovin hittibiisi oli Chris Rean road to hell. Kyseisen musiikkivideon innoittamana minusta tuli Ford- Cosworth mies, heti kun siihen oli varaa.

        T 2010

        Jaha että ei nukuta, no katsotaanpa.

        Kylällä olet asunut, et Lahdessa.

        Kuules stereopoika, jaha, vainiin, kyllä hyvä juttu, mikset ostanu homosohvaa heti laakista.
        Kypäräpuhelimet jepjep.

        Miten mahtoi nojailu tuuleen onnistua kun et ollut hoksannut sarviesi toimintaperiaatetta, siinä on pariskunta rystyset valkoisena nojaillu.

        En viitsi muuta, peppukärpäsesi saa jatkaa.


      • Anonyymi
        SenssuChiangMai kirjoitti:

        Jaha että ei nukuta, no katsotaanpa.

        Kylällä olet asunut, et Lahdessa.

        Kuules stereopoika, jaha, vainiin, kyllä hyvä juttu, mikset ostanu homosohvaa heti laakista.
        Kypäräpuhelimet jepjep.

        Miten mahtoi nojailu tuuleen onnistua kun et ollut hoksannut sarviesi toimintaperiaatetta, siinä on pariskunta rystyset valkoisena nojaillu.

        En viitsi muuta, peppukärpäsesi saa jatkaa.

        Tykkäsin enemmän tuosta nimimerkki 2010 matkakertomuksesta kuin sinun Senssu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tykkäsin enemmän tuosta nimimerkki 2010 matkakertomuksesta kuin sinun Senssu.

        Tykkäät toki, peukuta.
        Et vain oivalla illuusiota.
        Nyt on vaimo ollut ennen armeijaa ja euroopanreissukin 2 vuotta karheella moottoripyörällä, vaan ennen armeijaa neiti asui kaverinsa autossa asunnottomana ilman kyseistä neitoa.
        Kertomukset kertomuksina ja 26 vuotiaana siinä sivussa markkamiljonääriksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ei nukuta (otin päiväunet) niin kerronpa siitä ekasta Euroopan moottoripyöräreissusta vähäsen, niin saadaan matkakertomusta.

        Samalla kylällä asuva YK- sotilas toi kyseisen pyörän Libanonista, ajoi sillä pari kesää ja myi sen minulle. Muuten vakio, mutta joku viriseppä oli oli keventänyt pyörää tekemällä neljä yhteen pakoputken. Muhkeampi satula kuin nykyisissä sporttijapseissa.

        Laukut tuli mukana ja takalaukkuun asennettiin rouvalle selkänoja, joita myytiin tuohon aikaan vaahtomuovisekoituksesta tehtynä. Varmaan löytyy vieläkin. Radiokasettisoitin, antenninvahvistin ja kypäräpuhelin-setti asennettiin vielä lisäksi.

        Kypäräpuhelimet oli langalliset kierrejohdoilla varustetut. Joskus oli komiikkaa kun unohdettiin irroittaa ne pysähtyessä ja toinen lähti siitä vauhdilla kävelemään. Kuuluvuus oli tosi hyvä. Se oli niin hyvä, että jouduin välillä irroittamaan kaapelin kun tuleva vaimoni alkoi jäkättämään. Hän oli vähän sellainen kermapeppu silloin teininä. Sittemmin karaistunut.

        Seawind taisi olla laiva jolla puikattiin Turusta Tukholmaan. Ei ollut GPS:iä siihen aikaan keksittykään ja mukanamme oli pari suurta taiteltavaa Euroopan karttaa ja joku karttakirja.
        Tankkilaukun muovikalvon alla oli ruutupaperille kirjoitettu milloin pitää kääntyä millekin tielle.

        Matkasuunnitelmana oli nähdä Alppien kaikki korkeimmat huiput mahdollisimman läheltä ja se onnistui varsin hyvin. Löydettiin vahingossa kuuluisimmat solatiet ja ajeltiin keskellä kesää viisimetristen lumivallienkin välissä auratulla tiellä vuoristossa.

        Ajoasut oli sen verran koomiset nykymittapuussa, että parempi kun en kerro niistä enempää. Vinkiksi olin saanut että kannattaa laittaa prätkän keulakatteisiin Suomen lippu- tarrat, niin saa ajella rajojen yli pysähtymättä. Se toimi. Emme näyttäneet kertaakaan passeja eikä meitä pysäytetty kertaakaan, vaikka ajoimme arviolta noin 15 maan halki.

        Alppireittimme alkoi idästä Itävallasta ensin Saksan läpi ajettuamme. Alpit teki lähtemättömän vaikutuksen. Se oli rakkautta ensi silmäyksellä ja kuinka raikasta se ilma oli ja kaikki niin siistiä, tiet ei roudi ja maisemat on huikeat.

        Muutamasta paikasta tuli sellaisia että niissä kävin / käytiin tulevilla reissuilla aina uudestaan ja uudestaan. Matterhorn ja Zermatt esimerkiksi.

        Oli low season Zermattissa ja saatiin pilkkahintaan hieno huone alppihotellista, jonka kylpyosasto vesiputouksineen kellarikerroksessa oli kuin sadusta, eikä ketään muita kuin minä ja tuleva vaimo. Siellä tuli sitten tehtyä muutakin kuin kylvettyä.

        Ruotsia lukuunottamatta loistokelit oli sillä reissulla. Espanjassa aivan sikakuuma. Jäätiin Costa Bravan rannikolle viikoksi, kun exäni on aivan hullu rusketuksen perään. Hän makasi kaikki päivät altaalla ja minä ajelin ympäri pitäjää. Iltaisin otettiin sitten sangriaa.

        Siitä sitten Espanjan halki yhtä kyytiä Algarveen saakka. Siellä oltiin kolmisen päivää. Valokuvia oltiin otettu satoja ja jokaisesta maasta ostettiin pieni matkamuisto- kippo, jossa on maan tunnus. Exän tuntien ne on tallella edelleen.

        Portugalissa alkoi iskeä koti-ikävä vähän kummallekin ja ajeltiin sitten suorinta mahdollista reittiä, pitkiä, yli tuhannen kilometrin ajopäiviä Tukholmaan saakka. Silloin ei tainnut olla vielä sitä siltaa Tanskan ja Ruotsin välissä. Myöhemmin olen ajanut sen muutaman kerran. Tuulisella säällä hieman pelottava keikkua prätkällä korkeimmillaan yli 70 metrin korkeudessa.

        Se jäi myös mieleen kun Espanjan puolella heti Ranskan jälkeen alkaa toinen vuoristoseutu, niin siellä on varoitúkset siitä että vuorilta tuulee ja kovaa. Prätkällä joutui nojaamaan tuulta vasten varmaan 20 astetta, kun se tuuli tuli suoraan sivusta.

        Ekat kerrat kaikessa jää aina parhaiten mieleen. Oli hieno reissu. Muistan vielä ne senaikaiset hittibiisitkin jotka soi radiossa matkan aikana kaikissa maissa. Antenninvahvistin toimi niin hienosti, että Saksassa esim kuului varmaan satoja kanavia.

        Sarvessa oli nappi josta painamalla se haki aina seuraavan kanavan. Exä aina löi minua nyrkillä lapaluuhun merkiksi siitä, että anna tämän biisin soida.

        Sitten tulikin armeija väliin. Seuraava reissu oli vuonna 1989, jolloin kovin hittibiisi oli Chris Rean road to hell. Kyseisen musiikkivideon innoittamana minusta tuli Ford- Cosworth mies, heti kun siihen oli varaa.

        T 2010

        Kiitos 2010 hienosta matkakertomuksestasi.

        Tuli valtavasti mieleen muistoja ja tapahtumia omilta reissuiltani ennen GPS aikoja ja myöhemminkin. Näistä ehkä kertoilen myöhemmin, ehkä en.

        Hieman nyt odottelen ja toivon, että Senssu kertoisi edes jotain omista retkistään esim. Chiang Maissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos 2010 hienosta matkakertomuksestasi.

        Tuli valtavasti mieleen muistoja ja tapahtumia omilta reissuiltani ennen GPS aikoja ja myöhemminkin. Näistä ehkä kertoilen myöhemmin, ehkä en.

        Hieman nyt odottelen ja toivon, että Senssu kertoisi edes jotain omista retkistään esim. Chiang Maissa.

        Huomenta.
        Eikös sinulla ole jo riittävästi vääristeltävää ja irvailtavaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos 2010 hienosta matkakertomuksestasi.

        Tuli valtavasti mieleen muistoja ja tapahtumia omilta reissuiltani ennen GPS aikoja ja myöhemminkin. Näistä ehkä kertoilen myöhemmin, ehkä en.

        Hieman nyt odottelen ja toivon, että Senssu kertoisi edes jotain omista retkistään esim. Chiang Maissa.

        Kerrotaan nyt sitten resupetterit.. me ajettiin kerran oli vuori.. katseet vaan käänty ku potato potato kulki. vaimo istu omalla pyörällään mun tarakalla ja mä luovin vastaohjauksella vastatuuleen. poikaki oli KHIAI!!!
        T Senssu Siansai nyt paraisissa mutta herään täälläkin seitsemältä niinkuin apu tapissa ja siaminlahden puketissa tai juomakaapissa.


    • Hra T2010:n matkakertomus oli miellyttävää luettavaa. Kiitoksia !

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3050
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2091
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1573
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1232
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe