Minulle ei ole oikein auennut pilkintä. Miksi pitää mennä henkensä kaupalla heikoille jäille pilkkimään. Odotettais vähän aikaa, että jäät sulaa, sitten vois pilkkiä veneestä. Onhan nyt paljon mukavampaa harrastaa pilkintää veneestä kesällä. Ei tarvi kairata avantoja, ja voi helpost siirtyä tarvittaessa. Ehkä joku pilkkimies tai - nainen vois kertoa😊
Pilkkiminen
5
70
Vastaukset
- Anonyymi
Pilkkiminen on koukuttava harrastus. Tänä keväänä on ollut ollut hyvät säät ja muutama superpäivä. Pilvetön taivas, tyyntä, aamulla pikkupakkasta ja iltapäivällä poskia kuumottaa; mukava istua avannolla ja seurailla mitä järvellä tapahtuu; puhe, avannon kairaus,askelten rouskutus kuuluvat yli 1km:n päästä ja teeret kukertavat ja lokit laulavat(kirkuvat). Minulle saalis ei ole pääasia.Talvipilkintä on siiitä mukavaa, kun saa kairata avantoja ja jää ei keiku, kuten vene. En ole lähtenyt järvelle koskaan henkeni kaupalla,siispä lähden huomenna lauantaina aamuvarhain pilkille Karjalan Pyhäjärvelle. Saathampa lähtiä vielä sunnuntainakin. Toissa vuonna luovuin veneestäni;totesimpahan, että olen keikkunut veneellä aallokossa jo tarpeeksi. Ukko 73v
- Anonyymi
Jäät ovat yllättävän huonot.
- Anonyymi
Pilkkijä kaipaa esiisiensä elinalueita.
Elikkä haluaa muuttua Kalaksi. - Anonyymi
Itse olen ihmetellyt miksi otetaan niin tosissaan, jonkun kuminpalan perässä kilvoittelu,luostimet jalassa lukstellaan ja kilpaillaan kuka saa kuminpalan jseammin toisen maaliin? Ei mitään hyötyö, pilkkimisessä saa sentään kaloja joita voi syödä.
- Anonyymi
Minulle on auennut pilkintä. Heikoille jäille ei kokemattoman kannata mennä pilkkimään, mutta kantavaa jäätä Suomessa on. Avovesillä veneestä voi toki pilkkiä, mutta muitakin kalastusmuotoja on pilvin pimein. On tosin paljon mukavampaa harrastaa pilkintää kevätauringon paisteessa istuskellen, kuin taiteiolla keikkkuvassa veneessä kesällä. Jäällä kävely ja avantojen kairaaminen on hyötyliikuntaa, jota ei veneessä saa. Siirtymisetkin sujuvat heti kun ei tarvitse ankkuriköysien kanssa pelata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2002665
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1252476En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761688Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2021215Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va561159- 471088
- 99991
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6803- 106798
- 46793