No, ei todellakaan yllättänyt

Anonyymi

Että kansanedustajien palkkioita korotetaan muutamalla sadalla eurolla.
Yllätys olisi ollut, että palkat olisi jäädytetty.
- Lensi hiekkaa köyhien rattaisiin.

Ja ettei syntyisi epäselvää, tämän avauksen teki Anonyymi.

10

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin. Kyllähän kikyn jälkeen epäjohdonmukaisuus ihmetyttää.
      Tosin ei vain ole ensimmäinen kerta: toisaalla vaaditaan palkkamalttia ja ne jotka päättävät, "palkitaan".
      Tiitinenkö aiemmin päätti näistä?
      Saa korjata.
      En tarkoita, etteikö kansanedustajienkin palkkoja tule tarkistaa, mutta kun vaaditaan palkanalennuksia tai paikallista sopimista, niin jotenkin oudoksuttaa.
      Uutinen oli sekin, kun tuore kansanedustaja tultuaan valituksi, kymmenkertaisti tulonsa...

      • Anonyymi

        Edellisen kerranhan niitä korotettiin roimasti (muistaakseni), ei kovin kauan sitten, koska olivat muka jääneet tasosta (?) liian paljon. Se tapahtui juurikin jonkun nollapalkka kierroksen jälkeen.
        Mistä tuo korotuspaine lie syntynyt heti kun uudet oli valittu?


      • Anonyymi

        Täytyy maksaa takaisin kampanjavelkoja?


      • Tuo minunkin silmääni heti pisti, että asiasta ilmoitettiin oitis vaalien jälkeen.
        Ei tarvinnut ehdokkaiden vastata kansalaisten kiusallisiin kysymyksiin, joita varmasti olisi tullut, jos asia olisi tiedetty aiemmin.
        Leikkauksia ja/tai veroja, kun kuitenkin tarjottiin kansalaisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisen kerranhan niitä korotettiin roimasti (muistaakseni), ei kovin kauan sitten, koska olivat muka jääneet tasosta (?) liian paljon. Se tapahtui juurikin jonkun nollapalkka kierroksen jälkeen.
        Mistä tuo korotuspaine lie syntynyt heti kun uudet oli valittu?

        ei pitäisi antaa tuollaisia kommentteja, että korotettiin toimasti, kun et kerran asian todenperäisyyttä tiedä


    • Anonyymi

      Kyllä yllätti.
      Kun tuli pyytämättä ja yllättäen.
      Minulta lensi silmät päästä ja korvat korvilta kuulokkeineen päivineen.
      Enempi huolissani olen niistä kuulokkeista kuin korvistani: marshall.
      Kansalaisvelvoitteeni (yksi eläkkeistäni) taisi nousta noin 9 euroa, milloinhan se oli?

    • Anonyymi

      Miksi siis tämä kansa ei saa sen laitoksen edustajamäärää puolitettua?

      Nm. Pelleporukka puoliksi

    • Anonyymi

      Miten olisi kehityskeskustelut ja siihen sidottu palkka?
      Pelkkää matematiikkaa.
      Loppupiste valmiiksi ja pikkasen muuttuvia tekijöitä, jotta ei t a r v i t s e korottaa palkkaa. Hassu ohjelma sekin. Lumetusta.

      Beng

      • Anonyymi

        On kai ollut kuisketta siitäkin, että eduskunta pärjäisi satasella, sata edustajaa. Silloinhan hallituksenkin voisi muodostaa 51 edustajalla. Jokaiselle olisi jotain jobia, kun on valiokuntia ja mitä siellä onkaan?
        Ja mikä säästö. Miljoonista voi puhua per edustuskausi.


      • Anonyymi

        Niin olisihan se säästöä
        100 x 12 x 7000 100 × 7000:25x36:2 (lomarahat vai voisiko lomarahaa otullakin 2,5 kuukaudelta) eli n. 9 miljoonaa sivukulut (mitähän nekin?).
        Tähän lisättynä kulukorvaukset.
        Jo tuolla 9 millillä palkkaisi n. 300 hoitajaa ja kulukorvauksilla lääkäreitä.
        Nykyisin on kaikenmaailma avustajat.
        Muistan Pertti Salolaisen muisteloa nuorena edustajana ja sitä, miten pitkiä päiviä paiskoivat.

        Beng


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe