kreikassa torakoita?

ari

onko kreikassa torakoita hotelleissa?

19

3334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipi olla

      Kerran oli huoneessa semmonen vaaksan mittainen ja lihava vipeltäjä, torakaksi sitäkin mainitsivat.

      Noin muuten ei ole ollut koskaan mitään kummempia, ei torakoita eikä muitakaan koppiaisia. Kolmisenkymmentä kertaa käyty kreikassa joka sivumennen sanoen on hieno maa.

    • JiiPee

      Onhan niitä torakoita joka maassa. Löytyy niitä Suomestakin. Toki lämpimissä maissa niitä on enemmän, mutta ne kerrat, kun olen Kreikassa ollut, niin ei niistä ole mitään riesaa ollut. Hotelleissa en ole törmännyt yhteenkään torakkaan.

      • ari

        vaan kun olin perheen kanssa kyproksella niin sielllä niitä tuli hotellihuoneeseen asti eikä ollu mukavaa kun ei ne edes kuole millään.


      • huh
        ari kirjoitti:

        vaan kun olin perheen kanssa kyproksella niin sielllä niitä tuli hotellihuoneeseen asti eikä ollu mukavaa kun ei ne edes kuole millään.

        En ikänä oo nähäny niitä Rodoksella enkä Kreetalla.


    • Kiti

      Kyllä niitä, ainakin kaikilla saarilla joilla olen käynyt. Älä vaan missään nimessä mene lätkimään torakoita millään esineillä. Tahtoovat nimittäin tulla koko perhe helposti sitten hautajaisiin ja sitten ei ole kellään kivaa. Jos meinaa tappaa niin sumutteella tai muulla vastaavalla.

    • kreikkafani

      En ole koskaan nähny torakoita Kreikassa, jonku kerran käyny ja taas keväällä mennään. Espanjassa jokunen tullu vastaan... ei kivoja.

    • kreikkafani

      En ole koskaan nähny torakoita Kreikassa, jonku kerran käyny ja taas keväällä mennään. Espanjassa jokunen tullu vastaan... ei kivoja.

    • kreikan kävijä

      Kaikki hotellithan on rakennettu ensisijaisesti torakoille.... sitten vasta turistit

    • kyllä niitä

      olen joka kerta nähnyt käydessäni kreikassa, kuin myös espanjassa.
      Eihän ne mitään mukavan näköisiä kavereita ole, mutta eipä ne mitään tee, olen yleensä liiskannut ne jollakin esineellä kun ovat sattuneet samaan aikaan huoneeseen eksymään.
      Mutta eipä niitä montaa ole tullut, kreikassa olen käynyt 12 kertaa ja huoneessa nähnyt niitä reilusti vajaan kymmenen.
      Joten rohkeasti kreikkaan vaan.

      • Antsu

        Tottakai siellä on torakoita. Sellaisia ruskeita 5-7 senttisiä. Niitä liikkuu ulkona yleisesti ja usein tavernan lattiallakin vilistää. Kyllä ne huoneeseenkin voivat tulla vaikka pitkin talon seiniä, jos on ikkuna auki.
        Kumma, että sana "torakka" saa monet kauhun valtaan. Jos sitä kutsuttaisiin joksikin muuksi tai vaikkapa vain koppakuoriaiseksi, niin se ei herättäisi läheskään samanlaisia reaktioita.
        Johtuisiko siitä, että Suomessa torakalla on sellainen maine, että niitä on vain siivottomissa paikoissa. Jopa ihmisten kotona ainakin entisinä aikoina.


    • Miksu

      Mulla on kokemusta vain Rodoksen torakoista..Oon melkei 30 kertaa käyny kys saarella ja nähnyt melkein joka reissulla torakan tai pari esim tiellä,mutta hotellissa kai vain 2 kertaa.Toisen kerran partsilla ja toisen kerran hississä:)Oli muuten torakka enemmän peloissaan kun 4 naista kiljui ja hyppi hississä:)Joo mutta aika vähän niitä siellä liikuskelee siis vaikka itekki aina suht vaatimattomissa hotelleissa ollu.Ja ton oon itekki kuullu että jos ne liiskaa niin lajitoverit haistaa sen ja tulee hakee ruumiin pois.Eli mieluummin hätistelee tai sumuttaa..Ovat kyllä arkoja ja vikkeliä kavereita:)

    • torakkaa koko

      maassa. etkö ole kuullut että kreikasta on jokaikinen torakka tapettu sukupuuttoon jo ajat sitten...miten nyt voit kuvitellekkaan sellaista että jossakin maassa voisi olla torakoita !!!
      taidat olla aika pahvi

    • kille

      no on ja todella isoja onkin...yritin kurkkia jalkoihin kun käveltiin ympäri ämpäri mestoja mutta yllättäen niitä kiipeileekin puiden rungoissa ja lehdissa..mutta vaikka helvetin rumia ovatkin niin vaarattomia kyllä!!hotellissa en nähnyt minkäänlaisia ötököitö toisin kuin espanjassa jossa niitä killui jopa uima-altaassa...

    • Torakka kammoinen

      Ei nähty!:>
      Ei rodoksella nähty kyllä yhtään torakkaa, paitsi jos ei lasketa sellaista sentin pituista pientä otökkää, josta emme olleet ihan varmoja mikä se oli!:D Olin todella tyytyväinen etten löytänyt torakoita mistään, koska olen Canarialla saanut sellaiset traumat niistä!!!!

      • Ollut paljonkin

        80-90 luvulla törmäsin usein torakoihin hotelleissa. Joskus niitä saattoi vipeltää pieni lauma kun sytytin yöllä valot. Yksi torakka käveli erään naisen hiuksissa tavernassa.
        Mutta tämä on vielä pientä verrattuna Israeliin. Siellä pimeän tultua alkaa helvetillinen rapina viemäreistä kaduilla. Jalkojen alta kuuluu vaan räts räts kun kuljeskelee ulkona.


    • x

      Miten erottaa kuusi ja mänty toisistaan? Luonnontieteen tuntemus samaa tasoa hyönteisten osalta. Kaskaita on jo pelkästään Suomessa satoja eri lajeja ja mitenkähän lienee Kreikassa..

    • Olly

      Onhan niitä, mutta torakka ei ole mikään vaarallinen elukka. Rapisevat sängyn alla mutta eivät tee pahaa.

    • Eroja on

      Kyllä Kas kasin ja torakan erottaa toisistaan. Niilä ei ole mitään samaa kuin korkeintaan väri.

      • kakrotti

        Torakoiden suhteen mieluummin Kreikan saarilla kun vanhassa Helsingin keskustahotellissa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2963
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      11
      2011
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1463
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1355
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1321
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1151
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe