Moiks, aloittelin viimekeväänä kauan haaveena olleen
moottoripyöräilyn, mulla on sellanen customi,mulle
sopiva, niin itse asiaan:poltin pakareihin ajohousista pintamateriaalia, tarttui pakariin ku täi tervaan millä puhtaaks??Kiitos etukäteen.
Ajokelejä odotellessa.Sussu
Kromit puhtaaks??
12
6196
Vastaukset
- Timo
Oman kokemukseni perusteella voipi olla aika tiukassa saada kromeihin palanutta tekstiiliä tai kumia pois. Kokeile krominkiillotusaineella (esim. Autosol, saa jokaisesta autotarvikeliikkeestä.), tulosta parantaa jos sinulla on porakone ja siihen huopalaikka, jolla voit laikata kiilloitustöhnän kanssa. Samalla kiilloitat kaikki muutkin kromi- ja alumiiniosat.
Tietääköhän joku paremman konstin?- kiiltoa
Autosol yhtään hiovaa ainetta, eli kromiin tai alumiiniin ei siis jää kiillottamisesta hienoja hankausjälkiä.
- korkoa korolle
Näitä palovammoja on hoideltu kaikin konstein,on hinkattu puukepillä,puhalleltu kuumailmalla ja kokeiltu asetonia.
Kaikki konstit ovat enemmän ja vähemmän hyviä.
Itse vaimon kenkien pohjien jäämiä olen loppujen lopuksi kyllästyneenä hingannut patapadalla!
Se jättää pysyvät jäljet kromiin,muuta jos käyttää paljon liukastetta(saippua tai ym.)
ja hinkaa vain pahinta kohtaa varovasti voi saada välttävän tuloksen.- Klonkku
Patapata ei ainakaan rosteria naarmuta niinkauan ku vaahtoaa. Mut kuivana tulee hankausjäljet. On sitä monesti hangattu kengänkorkoja pakoputkista... Kandee tehdä 2mm rosterista sellainen tupakka-askin kokoinen suoja siihenkohtaan missä kengänkorko yleensä on. Siihen voi vaikka porailla reikia vieriviereen komiantähren ja kiinnituksen saa samaan ku jalkatappi on. Rosterin saa kiiltämään ku kromin siihen tarkoitetulla vahalla laikoilla.
- Kri
Irrottaa kromiin palaneen muovin/kumin pois, mutta kromille se ei kuitenkaan tee mitään.
Toinen tutumpi aine, joka vois tehota on tavallinen jarruneste. Ainakin se tuhoaa kaikki maalit ja monet muutkin aineet. Jarrunestettä vaikka rättiin ja laita se käsiteltävän alueen päälle useaksi tunniksi vaikuttamaan. Lämpötila pitäis olla sellanen huoneenlämpö vähintään.
Kerro sitten miten homma toimii!- Kri
Ja kun ilmeisesti olet paremman sukupuolen edustaja (Sussu) niin sinulla saattaa olla kynsilakanpoistoainetta. Sekin saattais tehota(?) koska kynsilakatkin ovat jonkunsortim muovia.
- vanha konsti
Kri kirjoitti:
Ja kun ilmeisesti olet paremman sukupuolen edustaja (Sussu) niin sinulla saattaa olla kynsilakanpoistoainetta. Sekin saattais tehota(?) koska kynsilakatkin ovat jonkunsortim muovia.
Niin yleisellä, melkein joka kodista löytyy, palasokeri. Luit aivan oikein. Kostuta palasokerin palaa ja hankaa sillä. Kokeiltu on ja tepsi. Lähti koreteksit pakoputkesta.
- jos voisit
vanha konsti kirjoitti:
Niin yleisellä, melkein joka kodista löytyy, palasokeri. Luit aivan oikein. Kostuta palasokerin palaa ja hankaa sillä. Kokeiltu on ja tepsi. Lähti koreteksit pakoputkesta.
kertoa, että mihin sitä pitää kostuttaa=)
- kokeillut
jos voisit kirjoitti:
Jep, se toimii. Hämmästytin vaimoa kotona käyttämällä samaa konstia keraamisen liesitason puhdistamiseen. Mutta kummassakin tapauksessa, muista poistaa sokeri!
- sokeripala
jos voisit kirjoitti:
Itse kostutin sokeripalan syljellä, kun ei vesipistettä ollut lähellä. Mutta Vedellä kostutus. Ei sulatus eikä aivan litimäräksi.
- xxxy
vanha konsti kirjoitti:
On muuten loistavan hyvä konsti ja halpa! Mulla lähti ruoste tosi hyvin sokerinpalalla!
- Jussi
Terppa
kokeile ksyleeni nimistä ainetta, saa joka maalikaupasta, eikä oo kamalan kallista.
Levitä jollain rätillä putkeen ja anna vaikuttaa n. 5 min ja irtoo!! ;)
muista vaan käyttää hanskoja ja äläkä paljon hengittele sitä käryä :(
Lopux sitten autosolilla kiiltoa kehiin :)>
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu463516- 1362525
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti172494Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151973- 161436
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731337- 1061324
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1531043- 931027
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21969