Vaatteiden nimikointi

Anonyymi

Aikaisempien ketjujen perusteella täällä on niitä, joiden läheinen on hoitolaitoksessa. Miten olette nimikoiden heidän vaatteensa. Kirjoitimme ´pesunkestävällä´ tussilla vaatteisiin nimen. Kaikki nimikoinnin haalistuneet tai kokonaan hävinneet. Katselin netistä, oli lähinnä lastentarhoihin silitettäviä nalletarroja ja nekin piti tilata jostakin. Mistä kaupasta saisin ostetuksi riittävän pysyvät nimikoinnit. On edellisistä nimikoinneista aikaa n. 40 vuotta. Historia näköjään toistaa itseään.

13

3321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mie ajoin kanttinauhaan ompelukoneella, (jolla voi ohjelmoida kirjaimet tekstiksi muistiin ) nimen ja jokaisen kiinnitin käsin vaatteisiin.

    • Tilasin netistä ihan sellaise silittämällä kiinnitettävät nimilaput, joissa eimmitään lapsellisuuksia vaan ihan sialliset perusnimilaput. Hyvin on toimineet. Kauppaa en laita koska täällä vissiin ei saa mainostaa mutta googlettava löytää.

      • siis ei mitään, asialliset.


      • Anonyymi
        siilivain kirjoitti:

        siis ei mitään, asialliset.

        Mites sukissa, laitatko ja kestävätkö?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mites sukissa, laitatko ja kestävätkö?

        Sukkiin ja sellaisiin materiaaleihin jotka eivät siedä silittämistä laitoin ja laitan laput ompelemalla kiinni. Ovat pysyneet.


      • siilivain kirjoitti:

        Sukkiin ja sellaisiin materiaaleihin jotka eivät siedä silittämistä laitoin ja laitan laput ompelemalla kiinni. Ovat pysyneet.

        siili
        Ovatko sukat löytäneet takaisin asukkaalle ja onko ompelukset pysyneet?

        Jostain syystä muutamassa palvelukodissa paikassa on sukkaongelma.

        Ratkaisin asian niin, että vein sukkapussin omaiseni kylppäriin ja kirjoitin, että omaiset pesee sukat.
        Nyt toimii.

        En silti ihmettele sukkien häviämistä
        Yhdellä pesukoneella pestään koko osaston pyykit.

        Eivätkä sukat varsinaisesti häviä mihinkään vaan ovat väärässä kaapissa.


      • 2lesken kirjoitti:

        siili
        Ovatko sukat löytäneet takaisin asukkaalle ja onko ompelukset pysyneet?

        Jostain syystä muutamassa palvelukodissa paikassa on sukkaongelma.

        Ratkaisin asian niin, että vein sukkapussin omaiseni kylppäriin ja kirjoitin, että omaiset pesee sukat.
        Nyt toimii.

        En silti ihmettele sukkien häviämistä
        Yhdellä pesukoneella pestään koko osaston pyykit.

        Eivätkä sukat varsinaisesti häviä mihinkään vaan ovat väärässä kaapissa.

        On löytäneet ja on pysyneet. Yhdet joululahjaksi saatujen pyjamanhousjen kohtalo on mysteeri. Eivät ole palautuneet edes nimettömien vaatteiden koriin.


      • 2lesken kirjoitti:

        siili
        Ovatko sukat löytäneet takaisin asukkaalle ja onko ompelukset pysyneet?

        Jostain syystä muutamassa palvelukodissa paikassa on sukkaongelma.

        Ratkaisin asian niin, että vein sukkapussin omaiseni kylppäriin ja kirjoitin, että omaiset pesee sukat.
        Nyt toimii.

        En silti ihmettele sukkien häviämistä
        Yhdellä pesukoneella pestään koko osaston pyykit.

        Eivätkä sukat varsinaisesti häviä mihinkään vaan ovat väärässä kaapissa.

        Sukat voi laittaa pieneen verkkopussiin, joka on nimikoitu.


      • Tellukka kirjoitti:

        Sukat voi laittaa pieneen verkkopussiin, joka on nimikoitu.

        Tell
        En nimikoi mitään verkkopusseja.
        Ompelutaitoni ovat nolla luokkaa.

        Käyn kaksikertaa viikossa hoivakodissa ja pesen itse sukat ja vien puhtaat mennessäni.

        Juuri oli pöydällinen merkkaamattomia vaatteita ja sukkia.
        Kenellekään ei kelpaa.

        On sitäpaitsi niin pieniä kokoja löytöpöydällä, ettei mahdu yhdellekään asukkaalle.

        Omaiset taas loistaa tuomalla nukenvaatteita lahjaksi.


      • 2lesken kirjoitti:

        Tell
        En nimikoi mitään verkkopusseja.
        Ompelutaitoni ovat nolla luokkaa.

        Käyn kaksikertaa viikossa hoivakodissa ja pesen itse sukat ja vien puhtaat mennessäni.

        Juuri oli pöydällinen merkkaamattomia vaatteita ja sukkia.
        Kenellekään ei kelpaa.

        On sitäpaitsi niin pieniä kokoja löytöpöydällä, ettei mahdu yhdellekään asukkaalle.

        Omaiset taas loistaa tuomalla nukenvaatteita lahjaksi.

        Tai hoitajat pesevät liian kuumalla, vaatteet kitistyy ja pesevät värilliset ja valkoiset samassa. Valkoisesta tulee vaaleanpunainen alta aikayksikön.


    • Anonyymi

      Mä olen tilannut tarrakiinnitteisiä, helpot laittaa ja pysyvät hyvin.

    • eppu2

      Vuosia sitten vein äidille sairaalaan saalin, oli aikoinaan 9kk pitkäaikaishoidossa.
      Ihan neulalla ja merkkuulangalla konepistoja jäljitellen neuloin nimen.
      Vaatteista, jotka usein pesussa käy saattaa tekstit haalistua ja ompeleet purkautua.
      Potilaiden vaatteita tuppaa kadota pyykkireissuilla.
      Muistan kuinka kerran käytiin pesulassa etsimässä kadonneita vaatteita.
      Hämmästyimme suuresti, kun siellä oli kokonainen huone, jossa hyllyt kattoon asti joka seinällä nimettömiä vaatteita.

      • Anonyymi

        Tarhaan silloin 40 vuotta sitten nimikoin merkkuulangalla, nytkin harkitsin samaa, istuisin siinä vanhuksen seurana, rupattelisin ja ompelisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe