Elinluovutus

Puhdas Sydän

Mä oon allekirjoittanut elinluovutuskortin, jotta kun kuolen joku toinen saa mahdollisuuden jatkaa elämäänsä.

Eikö ole järkevä päätös? Ehkä sunki kannattais?!!

10

2680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päätös
      • .......

mullakin on ja hain sen apteekista.

• jatkuu

Eikä ainoastaan yksi vaan parhaassa tapauksessa monta.
      Ainakin seuraavia elimiä siirretään. Sydän, sysän keuhkot, maksa, munuaiset,silmän sarveiskalvo, ihoa tms.

• anemone

Elinten luovutustestamentti minulla on ollut kukkarossa jo yli 10 vuotta.

• ---

Esim. liikenneonnettomuuden uhrien elimet eivät kelpaa luovutukseen, koska mihin tahansa elimeen voi olla onnettomuudessa tullut vaurioita, joei voida mitenkään havaita, mutta haittaavat elimen toimintaa.

Vain harvassa tapauksessa elimet todella kelpaavat luovutettaviksi. Esim. isku vain päähän on sellainen suolinsyy, joka ei vaurioita muita elimiä kuin päässä olevia.

• minun

sisuskaluni luovutukseen???
      Olen sairastanut syövän.
      Siis kannattaako tehdä tuo elinluovutustestamentti.

• todellakin

Voit tehdä, et ole vastuussa siitä mitä luovutat. lääkärit hoitavat tarkastamisen yms. luovutukseen sopivia elimiä ei laiteta. aina kannattaa yrittää ainakin auttaa.

• kolttamummu

juuri näin Ruotsalaisen tutkimuksen missä yksi ihminen voi pelastaa 15 ihmisen hengen....

• Jos kelpaa

Tietosuoja estää hoitohenkilökuntaa tutkimasta lompakkoa sairaalassa tahi muualla. Kuinka he saavat selville että olen tehnyt eliluovutustestamentin, jos mihinkään tietokantaan ei tule merkintää? Onko pakko olla yhteydessä esimerksiksi omaan henkilääkäriin asiassa?

• RIITTTA

minulta saa kaiki mikä vaan kelpaa !on elinluovutuskortti rahnapussis! MIES EI HALUA ANTAA YHTÄÄN MITÄN? ONNEKS MUKULAT ON SAMAA MIELTÄ ,KUI MINÄ!RIIKASTA TULEE SAIRAANHOITAJA ENNEN JOULUA! MIRVA ON KUNNON KOTIEMO ,MARKO KIVA MUSIIKKO!ONNEKS NE KAIKKI TULEE ÄITIINSÄ!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      32
      5104
    2. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      240
      4500
    3. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      39
      4431
    4. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      36
      4254
    5. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      219
      4242
    6. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      26
      4092
    7. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      69
      3878
    8. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      140
      3656
    9. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      20
      3004
    10. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      27
      2971
    Aihe