Elinluovutus

Puhdas Sydän

Mä oon allekirjoittanut elinluovutuskortin, jotta kun kuolen joku toinen saa mahdollisuuden jatkaa elämäänsä.

Eikö ole järkevä päätös? Ehkä sunki kannattais?!!

10

2715

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päätös
      • .......

mullakin on ja hain sen apteekista.

• jatkuu

Eikä ainoastaan yksi vaan parhaassa tapauksessa monta.
      Ainakin seuraavia elimiä siirretään. Sydän, sysän keuhkot, maksa, munuaiset,silmän sarveiskalvo, ihoa tms.

• anemone

Elinten luovutustestamentti minulla on ollut kukkarossa jo yli 10 vuotta.

• ---

Esim. liikenneonnettomuuden uhrien elimet eivät kelpaa luovutukseen, koska mihin tahansa elimeen voi olla onnettomuudessa tullut vaurioita, joei voida mitenkään havaita, mutta haittaavat elimen toimintaa.

Vain harvassa tapauksessa elimet todella kelpaavat luovutettaviksi. Esim. isku vain päähän on sellainen suolinsyy, joka ei vaurioita muita elimiä kuin päässä olevia.

• minun

sisuskaluni luovutukseen???
      Olen sairastanut syövän.
      Siis kannattaako tehdä tuo elinluovutustestamentti.

• todellakin

Voit tehdä, et ole vastuussa siitä mitä luovutat. lääkärit hoitavat tarkastamisen yms. luovutukseen sopivia elimiä ei laiteta. aina kannattaa yrittää ainakin auttaa.

• kolttamummu

juuri näin Ruotsalaisen tutkimuksen missä yksi ihminen voi pelastaa 15 ihmisen hengen....

• Jos kelpaa

Tietosuoja estää hoitohenkilökuntaa tutkimasta lompakkoa sairaalassa tahi muualla. Kuinka he saavat selville että olen tehnyt eliluovutustestamentin, jos mihinkään tietokantaan ei tule merkintää? Onko pakko olla yhteydessä esimerksiksi omaan henkilääkäriin asiassa?

• RIITTTA

minulta saa kaiki mikä vaan kelpaa !on elinluovutuskortti rahnapussis! MIES EI HALUA ANTAA YHTÄÄN MITÄN? ONNEKS MUKULAT ON SAMAA MIELTÄ ,KUI MINÄ!RIIKASTA TULEE SAIRAANHOITAJA ENNEN JOULUA! MIRVA ON KUNNON KOTIEMO ,MARKO KIVA MUSIIKKO!ONNEKS NE KAIKKI TULEE ÄITIINSÄ!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysely : Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan

Ylen kysely: Juuri kukaan ei halua nykyisen hallituksen jatkavan – eivät edes halli­tus­puolueiden omat kannattajat Kes
      Hallitus
      126
      1496
    2. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      142
      1314
    3. Kelan mukaan veronpalautukset ovat tuloa tuet lähti

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012225387.html Verohallinnon maksama veronpalautus tulee niille, jotka ovat mak
      Maailman menoa
      109
      794
    4. Sinkkujen tilanne kiinassa katastrofaalinen

800 naista osallistui sinkkujen iltaan, paikalle saapui 0 miestä. Ei mahdollisuuksia, kun nainen on 38 -vuotias, ja
      Sinkut
      120
      761
    5. Mies, minkä tiedon juuri nyt haluaisit

tietää hänestä, naisesta?
      Ikävä
      62
      695
    6. 53
      671
    7. Aloitan kiertotalouden

Aloitin tänään kiertotalouden, ei mulla nyt oikeastaan muuta MOI
      Lieksa
      37
      571
    8. Minne katosi Sofian Jeff-rakas ystävä?

Seiskalehden mukaan Jeffreytä ei ole näkynyt, kuin kesäkuussa maininta Sofian ommissassa insramissa. Onko jo tullut ero
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      549
    9. Kuka hukkui

Kuka hukkui eilen kätkytniementiellä?
      Pyhäjärvi
      6
      515
    10. Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?

https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt
      Maailman menoa
      286
      509
    Aihe