Elinluovutus

Puhdas Sydän

Mä oon allekirjoittanut elinluovutuskortin, jotta kun kuolen joku toinen saa mahdollisuuden jatkaa elämäänsä.

Eikö ole järkevä päätös? Ehkä sunki kannattais?!!

10

2637

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päätös
      • .......

mullakin on ja hain sen apteekista.

• jatkuu

Eikä ainoastaan yksi vaan parhaassa tapauksessa monta.
      Ainakin seuraavia elimiä siirretään. Sydän, sysän keuhkot, maksa, munuaiset,silmän sarveiskalvo, ihoa tms.

• anemone

Elinten luovutustestamentti minulla on ollut kukkarossa jo yli 10 vuotta.

• ---

Esim. liikenneonnettomuuden uhrien elimet eivät kelpaa luovutukseen, koska mihin tahansa elimeen voi olla onnettomuudessa tullut vaurioita, joei voida mitenkään havaita, mutta haittaavat elimen toimintaa.

Vain harvassa tapauksessa elimet todella kelpaavat luovutettaviksi. Esim. isku vain päähän on sellainen suolinsyy, joka ei vaurioita muita elimiä kuin päässä olevia.

• minun

sisuskaluni luovutukseen???
      Olen sairastanut syövän.
      Siis kannattaako tehdä tuo elinluovutustestamentti.

• todellakin

Voit tehdä, et ole vastuussa siitä mitä luovutat. lääkärit hoitavat tarkastamisen yms. luovutukseen sopivia elimiä ei laiteta. aina kannattaa yrittää ainakin auttaa.

• kolttamummu

juuri näin Ruotsalaisen tutkimuksen missä yksi ihminen voi pelastaa 15 ihmisen hengen....

• Jos kelpaa

Tietosuoja estää hoitohenkilökuntaa tutkimasta lompakkoa sairaalassa tahi muualla. Kuinka he saavat selville että olen tehnyt eliluovutustestamentin, jos mihinkään tietokantaan ei tule merkintää? Onko pakko olla yhteydessä esimerksiksi omaan henkilääkäriin asiassa?

• RIITTTA

minulta saa kaiki mikä vaan kelpaa !on elinluovutuskortti rahnapussis! MIES EI HALUA ANTAA YHTÄÄN MITÄN? ONNEKS MUKULAT ON SAMAA MIELTÄ ,KUI MINÄ!RIIKASTA TULEE SAIRAANHOITAJA ENNEN JOULUA! MIRVA ON KUNNON KOTIEMO ,MARKO KIVA MUSIIKKO!ONNEKS NE KAIKKI TULEE ÄITIINSÄ!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2628
    2. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      116
      2516
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      26
      2224
    4. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      58
      1973
    5. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      30
      1783
    6. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      320
      1323
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      60
      1073
    8. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259