Elinluovutus

Puhdas Sydän

Mä oon allekirjoittanut elinluovutuskortin, jotta kun kuolen joku toinen saa mahdollisuuden jatkaa elämäänsä.

Eikö ole järkevä päätös? Ehkä sunki kannattais?!!

10

2673

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päätös
      • .......

mullakin on ja hain sen apteekista.

• jatkuu

Eikä ainoastaan yksi vaan parhaassa tapauksessa monta.
      Ainakin seuraavia elimiä siirretään. Sydän, sysän keuhkot, maksa, munuaiset,silmän sarveiskalvo, ihoa tms.

• anemone

Elinten luovutustestamentti minulla on ollut kukkarossa jo yli 10 vuotta.

• ---

Esim. liikenneonnettomuuden uhrien elimet eivät kelpaa luovutukseen, koska mihin tahansa elimeen voi olla onnettomuudessa tullut vaurioita, joei voida mitenkään havaita, mutta haittaavat elimen toimintaa.

Vain harvassa tapauksessa elimet todella kelpaavat luovutettaviksi. Esim. isku vain päähän on sellainen suolinsyy, joka ei vaurioita muita elimiä kuin päässä olevia.

• minun

sisuskaluni luovutukseen???
      Olen sairastanut syövän.
      Siis kannattaako tehdä tuo elinluovutustestamentti.

• todellakin

Voit tehdä, et ole vastuussa siitä mitä luovutat. lääkärit hoitavat tarkastamisen yms. luovutukseen sopivia elimiä ei laiteta. aina kannattaa yrittää ainakin auttaa.

• kolttamummu

juuri näin Ruotsalaisen tutkimuksen missä yksi ihminen voi pelastaa 15 ihmisen hengen....

• Jos kelpaa

Tietosuoja estää hoitohenkilökuntaa tutkimasta lompakkoa sairaalassa tahi muualla. Kuinka he saavat selville että olen tehnyt eliluovutustestamentin, jos mihinkään tietokantaan ei tule merkintää? Onko pakko olla yhteydessä esimerksiksi omaan henkilääkäriin asiassa?

• RIITTTA

minulta saa kaiki mikä vaan kelpaa !on elinluovutuskortti rahnapussis! MIES EI HALUA ANTAA YHTÄÄN MITÄN? ONNEKS MUKULAT ON SAMAA MIELTÄ ,KUI MINÄ!RIIKASTA TULEE SAIRAANHOITAJA ENNEN JOULUA! MIRVA ON KUNNON KOTIEMO ,MARKO KIVA MUSIIKKO!ONNEKS NE KAIKKI TULEE ÄITIINSÄ!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      409
      3457
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      315
      1571
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      85
      1379
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      110
      1377
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1348
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1306
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1199
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1115
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      29
      1007
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      34
      913
    Aihe