Miehen ex on minulle ongelma

Anonyymi

Lyhyesti: Miehen ex petti ja halusi eron. Tapasin mieheni vasta heidän erottuaan. Miehellä oli lapset joka toinen viikko parin vuoden ajan, kunnes hän muutti kanssani yhteen toiselle paikkakunnalle, missä siis minä ja lapseni asumme. Miehen toinen lapsi halusi muuttaa myös meille ja näin tapahtui. Molemmat miehen lapset olivat joka toinen viikonloppu yhdessä, vuoroviikoin isän tai äidin luona, muuten he asuivat eri osoitteissa.

Lähilapsi sopeutui meidän sääntöihin ja asiat alkoivat alkuhankaluuksien jälkeen sujua. Etälapsi taas ei sopeutunut ja miehen ex alkoi puuttua asiaan. Meillä ei kohdeltu lapsia tasapuolisesti, säännöt olivat liian tiukkoja, piti tehdä kotitöitä, pelaamista rajoitettiin... ja pian oltiin siinä tilanteessa, että äiti ilmoitti, ettei etälapsen "tarvi" tulla. Mies sai tavata vapaasti lasta, mutta lapsi ei tullut enää meille.

Minusta tehtiin syntipukki isän ja lapsen vieraannuttamiselle, koska kasvatustapani on tiukempi, enkä hyväksynyt esim lasten nyrkkitappeluita, huonoa käytöstä tai jatkuvaa pelaamista. Tapaamiset harvenivat. Mies ei ollut halukas riitauttamaan asiaa, koska uskoi aidosti, ettei lapsi halunnut tulla meille. Kaikki muut, asiantuntijoita myöten, olivat sitä mieltä että äiti vieraannuttaa lasta isästä.

Nykyisin miehen ex kyselee mieheltä, aikooko tämä tavata lasta esim isänpäivänä. Lapsi ei siis tule meille, joten miehen pitäisi tavata lasta jossain muualla, eikä hän isänpäivänä lähde sellaiseen. Kärsin siitä että olen syntipukki, enkä saa "korjata" tilannetta mitenkään. Lapsi olisi jo näiden vuosien kuluessa tottunut olemaan meillä, meidän tiukempiin sääntöihin, mutta hänen äitinsä ei halua että lasta rajoitetaan mitenkään. Meidän pitäisi elää niin, että tällä yhdellä lapsella on eri säännöt kuin muilla! Toinen miehen lapsista kuitenkin asuu meillä, eikä hänen kohdallaan äidilläkään tunnu olevan mitään ongelmaa asiassa. En ymmärrä.

Vuosien kuluessa tähän on totuttu, enkä ole nähnyt miehen toista lasta useampaan vuoteen. Ongelmani on, etten siedä miehen exää yhtään ja jos tulee tilanne, että joudun olemaan hänen kanssaan samassa tilassa, jätän väliin. Tämä on ongelma esim meillä asuvan lapsen juhlien järjestämisessä, mutta en pääse vihantunteesta yli enkä ympäri. Olen myös pettynyt mieheeni tämän asian hoitamisessa, tai lähinnä siinä, että hän on hiljaisesti hyväksynyt asian.

24

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et voi asialle mitään joten anna olla. Viha vaan katkeroittaa sinut. Ei lasta voi pakottaa jos ei tahdo. Mieti asiaa niin päin hyväksyisitkö sinä että uusi äitipuoli pakottaisi sinun lapsesi tiukkoihin sääntöihin ja lapsesi sanovat sinulle että ei kestä näitä äitipuolen sääntöjä. Pääasia että isä ja etälapsi näkevät, sen ei pitäisi olla ongelma sinulle.

    • Anonyymi

      Ap onko toi mielestäsi "lyhyesti?"

    • Anonyymi

      Itse olen ollut vähän vastaavanlaisessa tilanteessa, jossa mieheni exä veteli narujaan psykologisesti ja pelasi peliä mieheni suhteen (mitä mies ei halunnut nähdä taikka aidosti ei nähnyt).

      Oli hirvittävän raskas kuvio. Reagoin vähän väliä järkyttyneenä exän vetoihin. Vuosia olin ihan romuna, sillä oli vaikeaa rakentaa yhteistä perhettä siinä härdellissä.

      Nyt kun niistä vaiheista on kulunut 15 vuotta, ja olen saanut perspektiiviä ja elämänviisautta - antaisin suurimman osan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja keskittyisin vain omaan elämääni. En ottaisi paineita, en syytöstä, en edes kauheasti välittäisi.

      Ehdottomasti; itsesi takia; älä kerää vihaa ja kaunaa vaikka olisit kuinka väärin kohdeltu. Yritä katsoa positiivisiin, anna ukollesi anteeksi, ja älä provosoidu.

    • Anonyymi

      Miksi suomessa erotaan vaikka lapset ovat pieniä ja hetikohta uusiin naimisiin lapsille ikävää kulkea paikasta toiseen ja sitten vielä riidellään pikkuasioista kun molemmat luulee olevansa oikeassa enimmäkseen äidit riitelee .Lapset toissijaisia kun sitä ollaan aluksi niin rakastuneita ..Ja murrosikäiset lapsetkaan ei tykkää että talouteen tulee hänelle vieras komentelemaan että ET saa tehdä sitä tai tätä aina vain kielletään ,ei ihme jos nuori kapinoi..

    • Anonyymi

      Meillä miehen uus suttura yrittää tunkeutua meidän elämään, jo monta vuotta. Yrittää varmaan niin kauan kun pääsee. No ei pääse ikinä. Meillä kun on upee hirsitalo ja pari autoa, ja varakkuutta on ja mies on käyhä kun kirkonrotta.
      Naikkonen yrittää ystävystyä minun kanssa, ei onnistu edes lapset ei halua nähdä moista sutturaa. Luojan kiitos ettei, meillä menisi elämä pilalle jos moinen harakka tunkeutuisi meidän elämään. Meidän lapsia ei yksikään suttura pilaa. eikä näe.
      Mieskin sanoo ettei voi tuoda naikkosta meidän elämään, siitä ei ole kuin haittaa ja ties mitä pöllisi meiltä.
      varakkaat kun on näköjään suosiossa, luulee että yötyisi jotain meistä.

      onneksi mies on samoilla linjoilla meidän kanssa eikä pakota meitä tulemaan sutturan kotiin. Lapsilla ei ole mitään velvollisuutta nähdä sutturoita, pääasia että isä käy heitä katsomassa ja viettää aikaa. Kaikenlaisia omituisuuksia sitä on. Ensin rikkoo perheen ja estää isän näkemästä lapsiaan ja olemssa sukunsa ja läheisten kanssa tekemisissä ja sitten yrittää ujuttautua meidän vauraaseen perheeseen kuin ei mitään. lapsetkin ihmettelee miten naikkonen kehtaa ja haluaa viedä meidän rahat? Miehen sukuin on vyöhykkeessä!
      Onneksi meis on meidän puolella eikä pääsätä sutturaa lähellemme. Emme voisi kuvitellakkaan että päästäisimme meille tai me menisimme sutturan kotiin.

      • Anonyymi

        Olkaa uskollisia toisillenne! Erossa on niin paljon tuskaa monelle. Ei ollut väärin, että ennen sanottiin aviorikos, koska se rikkoo niin monia asioita ja tuo monille vuosikausia jatkuvan surun. Miksi ei ponnistella perheen eteen, ja ajatellaan, että vaihtamalla paranee. Asia ei ole niin, ellei ole kysymys henkisestä tai ruumiillisesta väkivallasta.
        Eikä ole mitenkään luonnotonta, että ei ole helppoa nähdä puolisonsa uutta 'rakkautta' Se sattuu.


      • Anonyymi

        Toi on tietty vitsillä kirjoitettu, vai mitä? Aika surkee esitys kuitenkin. Voi, voi sitä sun exääsi. Miten se nyt on sellasen sutturan kynsiin joutunutkaan, vaikka kotona olis ollut tollanen fiksu ja filmaattinen rikas nainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on tietty vitsillä kirjoitettu, vai mitä? Aika surkee esitys kuitenkin. Voi, voi sitä sun exääsi. Miten se nyt on sellasen sutturan kynsiin joutunutkaan, vaikka kotona olis ollut tollanen fiksu ja filmaattinen rikas nainen?

        Ihan tosissani kirjoitin. Semmosia ne kaikki perheenrikkojat ovat. Tunkelijoita,m rikkojia, ällöttäviä. Oikeesti, meillä hyvä aia kun mies on meidän puolella, ei sutura uskalla tulla meille, emmekä me mene sen märksää katsomaan, Hyi. Mies sanookin että hän pitää meidän puolta, pääasia että sutura pysyy poissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tosissani kirjoitin. Semmosia ne kaikki perheenrikkojat ovat. Tunkelijoita,m rikkojia, ällöttäviä. Oikeesti, meillä hyvä aia kun mies on meidän puolella, ei sutura uskalla tulla meille, emmekä me mene sen märksää katsomaan, Hyi. Mies sanookin että hän pitää meidän puolta, pääasia että sutura pysyy poissa.

        "sutura" tarkoittaa kirurgin, puoskarin yms. tekemää haavaommelta :D


      • Anonyymi

        Ensin on kupattu erossa miehen maksama talo, autot, mökki...ym ja sitten vielä nyljetään ex-miehen viimeisetkin rahat elatusmaksuilla. Sellaisia te suomilehmät olette, ja ilkeätte saatana valittaa. Älkää miehet menkö naimisiin, ei tarvitse hankkia lehmää, jos tarvitsee muutaman kupi maitoa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin on kupattu erossa miehen maksama talo, autot, mökki...ym ja sitten vielä nyljetään ex-miehen viimeisetkin rahat elatusmaksuilla. Sellaisia te suomilehmät olette, ja ilkeätte saatana valittaa. Älkää miehet menkö naimisiin, ei tarvitse hankkia lehmää, jos tarvitsee muutaman kupi maitoa..

        Ayrshire lehmä lypsää hyvin ja ei yhdellä mitään tee, pitää olla ainakin 25 lehmää , jos haluaa jonkinmoisen maitotilin.


    • Anonyymi

      Tarinan opetus: älä sekaannu vakavasti yh porukoihin.Kaiken maailman riesat saat niskaasi.Huonoimmassa tapauksessa nyksäsi vertaa sinua exään ja jopa tapailee selän takana " lenkillä" sitä kun huomaa ettei ruoho olekaan vihreämpää aidan takana..Minulle kävi näin ja menetin luottoni siihen bitchiin.Etsikää vapaita lapsettomia ihmisiä, niin ette joudu kiistakapulaksi nyksän ja exän touhuihin.itse ovat soppansa keittäneet ja eronneet joten ei ole teidän riesanne.Kannattaidi miettiä ennenkuin tekee niitä lapsia..ja kenen kanssa.
      .

    • Anonyymi

      Meillä elettiin vuosikausia tilanteessa, jossa uusioperheen lapsilla oli eri säännöt. Minun kolme lastani, jotka asuivat meillä, joutuivat kaikki vuorollaan tekemään kotitöitä pienin (6 v) mukaan lukien. Mutta miehen lasten (teini-ikäiset) ei tarvinnut. Koska isälle olisi tullut huono omatunto ja ex-muija oli ylpeänä ilmoittanut, ettei heidän tarvitse kotonakaan tehdä. Näiden, viikon aina kerrallaan vierailevien teinien huone oli kuin kaatopaikka (tiskit, likaiset vaatteet jne lojui lattialla). Ja niitä pyykkejä sitten minun piti alkaa kiireellä sunnuntaina pesemään, että saa äidilleen kaikki puhtaana mukaan.
      Olin tietysti se ilkeä akka, joka yrittää pitää jotain rotia hommassa, kun miehelleni asioista huomautin. Niille vauvoille (=teineille) ei saanut huomauttaa.
      No onneksi lapset kasvaa ja niistä pääsee sillä tavalla eroon. Mutta jos seuraavassa elämässä tulisi vastaan samanlainen tilanne, en muuttaisi yhteen miehen kanssa, jolla on lapsia...paitsi aikuisia (omillaan olevia).
      En ole "ollut mikään kodinrikkoja" suttura. Vaan omillani toimeentuleva. Ja puolisoni tapauksessa myös naisen pettäminen oli eron syy alkujaan.
      Eli aloittajalle... onneksi lapset kasvaa ja aloittaa joskus oman elämän!

    • Anonyymi

      Nyt on varmaan jo myöhäistä korjata tilannetta, jos se kerran on jatkunut vuosia. Ihmisillä on erilaiset kasvatusperiaatteet ja sitä pitäisi kunnioittaa sekä sinun että exän, enkä oikein ymmärrä, mikset sinä voinut joustaa vähän omistasi silloin, kun tuo etälapsi tuli käymään niin tilanne ei olisi päässyt kärjistymään näin pahaksi. Ihan olette molemmat naiset syyllisiä siihen, että lapsi ei halua tulla ja mies joutuu ramppaamaan. Sinä syytät exää ja hän sinua.

    • Anonyymi

      Joka kodissa eri säännöt ja mukuloiden pitää sopeutua niihin. Tehkööt äidin paasattava mitä lystää, mutta on ihan ok, että isän puolella säännöt on tiukemmat. Niihän se joka tapauksessa menee. Toisella on tiukemmat säänöt, ja toisella löyhemmät. Itse näen, että asia on vain erokipuilua, ja sitä ettei osaa oikein hyväksyä uutta tilannetta ja isän uutta kumppania.

      • Anonyymi

        Joo meillä miehen lapsilla on tiukemmat säännöt kuin mun lapsillani. Miehen lapset on niin itsepäisiä ja villejä että huolestuttaa että mun lapset ottaa mallia. Toivottavasti ei, ovat paljon fiksumpia. Minä yritän kasvattaa heitä kaikilla tavoilla mutta ei mene jakeluun. Olemmekin rajoittaneet heidän täällä oloa kertaan per kaksi kuuautta, sekin on liikaa, sillä he saavat talomme remonttikuntoon päivässä.
        Mintään eui uskota eikä mua totella, ahukutaan vaan vaikka kuinka autan ja neuvon ja opetan, myös heidän äitiään opastan miten lapsia kasatetaan. Postia laitan joka p-ivä, mutta ei varmasti lue, tai ei osaa lukea.
        En käsitä että ovat tuommoisia lapsia saaneet aikaseksi, kun mies on paras mahdollinen mies, mutta äitiinsä ovat tulleet.
        Emme yhtään kaipaa heitä, on niin rauhaisaa kun ovat poissa. Miskin on rauhallinen ja ihana, mutta kun lapset tulee niin olemme kaikki järkyttyneitä.


    • Anonyymi

      Näitä kun lukee, niin ei voi todeta muuta, kuin että ei kannata muuttaa yhteen ihmisen kanssa, jolla on pieniä lapsia. Se ei ole kaiken väännön ja tuskan arvoista. Lapsethan tästä eniten kärsii.

    • Anonyymi

      mITEN EX VOI PETTÄÄ?

    • Anonyymi

      On se kumma kun näitä perheenrikkojia ei kukaan saa kuriin. Ei edes laki. Käskyissäkin on joku sanoma että lä kajoa toisen perheseen tai aviomieheen... sekään ei auta lehmiä olemana erossa toisten miehestä ja perheestä.

      Lakiin pitäisi keijrata että se joka vie perheen isän joutuu maksamaan lapsille ja miehen vaimolle 100 000 e sakkoa, ja maksamaan muita kuluja, Mies on velvollinen jaktamaan korotettua elaria, vaikka 5 tonnia per naama.

      Nyt kun ei mitää sanktiota tuu, niin perheenrikkomista tapahtuu kejuna, yksi kun on hoidettu tehdään toinen... jne. Kaiken huipuksi viedään miehen rahat ja omaisuus ja siirtyvät naikoset seuraaavaan,

    • Anonyymi

      "Käskyissäkin on joku sanoma että lä kajoa toisen perheseen tai aviomieheen..."

      Mikäs hihhuli se siellä kirjoittelee. Myös mm avioton seksi on kielletty, et tietenkään ole siihen syyllistynyt?

    • MIks otit ukon, jolla on jo ennestään lapsia toisen muijan kans ? Mä en ainakaan hyväksy sitä, et jos mä tapaisin jonkun, johon oon rakastunu ja se muhun, et sillä EI SAA OLLA OMIA LAPSIA MUIDEN KANSSA. Koska vanhempia ei saa erottaa omista lapsistaan ikinä. Niin sanoo oikea järkikin.

    • Anonyymi

      Nyt eletäään kuitenkin teidän yhteistä elämää, ja on hyvä että on sääntöjä. Mies yrittää kuitenkin pitää kaikki tyytyväisinä, koska vaikuttaa, että EX nainen on melko vahva persoona.
      Ehkä käyttää lapsia siinä hyväkseen kiristääkseen miestään, tai muuten vaan on sairas ajattelutapa.
      Ole tiukka ja tee säännöt, miehen pitää ottaa miehen rooli, niin hyvässä kuin pahassa.
      Toivon että asiat menee hyvään suuntaan ja aika antaa ymmärrystä.
      T. helvetin nähnyt

      • Anonyymi

        Ainoa kiusa tässä kommuunissa on tuo uusio. Hänen käytös on ala arvoista jos kuvittelee olevansa jumala. Hih, nätähän on maa täynnä jotka luulee itsestänsä liikoja.
        Onneksi miet nauraa heille ja pitää exä ja lastensa puolta, ja siksipä uusiot ovat niiiin katkeria ja lapsellisia, että kitisevät jo siitä että miehellä on lapsia upean exän kanssa. Siitä pitääkin olla ktalteellinen ja huomata oma huonommuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa kiusa tässä kommuunissa on tuo uusio. Hänen käytös on ala arvoista jos kuvittelee olevansa jumala. Hih, nätähän on maa täynnä jotka luulee itsestänsä liikoja.
        Onneksi miet nauraa heille ja pitää exä ja lastensa puolta, ja siksipä uusiot ovat niiiin katkeria ja lapsellisia, että kitisevät jo siitä että miehellä on lapsia upean exän kanssa. Siitä pitääkin olla ktalteellinen ja huomata oma huonommuus.

        Oletpa katkera ja kännissä.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe