Ujojako vai saamattomia?

Siis valokuvauksen harrastajat?

Eikö yksikään valokuvan tai digikuvan harrastaja ole niin varma mielipiteistään, että uskaltaa rekisteröityä? Niin kumman hiljaista on Anonyymikin palstalla ollut jotta kannattaako kokonaan sulkea vai aiotteko rohkaistua?

Nekin peilittömän saarnaajat jotka niin pontevasti moittivat pielikameran käyttäjiä melkein muumioiksi eivät uskalla millään muotoa esittää mielipiteitään tavalla jossa heidät voidaan tarpeen vaatiessa yksilöidä.

Itse olen jo vuosia sitten rekisteröitynyt eikä siitä ole isompaa ongelmaa syntynyt. Minä tosin kirjoitan vain siitä mitä itse olen havainnut joka on reaalimaailmaan sovellettavaa helposti.

65

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyseessä lienee protesti koska palvelu on olennaisesti huonontunut myös muilta osin. Joku voi pitää sitä myös sananvapauden rajoittamisena. Seuraavaksi varmaan rajoitetaan kirjoitusten pituutta ja pitää ostaa joku maksullinen lisäpalvelu... Jos laajennetaan kamerapalstan ulkopuolelle niin nimimerkillä ja tuntemattomana kirjoittaminen voi olla tärekeää ja jopa hyödyllistä keskustelun ja tiedon saannin sekä jakamisen kannalta.

      Henkilötiedot eivät ole 100% turvassa yhdelläkään palvelimella. Ainahan tietysti voi hankkia prepaidliittymän ja tehdä valeprofiilin, mutta se lienee ammatti ja hc trollien ja häiriköiden tapa toimia. Mikäli katsoisin aiheelliseksi rekisteröityä, niin se pitäisi tehdä melkein joka palstalle erikseen eri nimimerkillä. Itse en ainakaan haluaisi keskustella esim. kameroista, työstäni, terveysasioista, poliittisista mielipiteistäni ja ruuanlaitosta samalla nimimerkillä vaikka kaikilta osin tunnen itseni ihan tavalliseksi suomalaiseksi henkilöksi. Niistä joku voisi jo päätellä henkilöllisyyteni. Monesta asiasta kuten kameroista voisin kirjoittaa jopa omalla nimelläni koska seison minäkin sanojeni takana. Se olisi kuitenkin typerää koska riski joutua henkilökohtaisen vihan ja häirinnän kohteeksi olisi aika suuri. Nyt riittää sivustolta poistuminen.

      Tai voihan tietysti olla että ihmiset ovat huomanneet ettei heillä ole mitään järkevää sanottavaa ja että tietoa löytyy paremmin muualta jos viitsii nähdä vähän vaivaa ja ajatella asioita edes pienen hetken. Itselle kamerapalstalla on vain viihdearvoa, eikä sekään kovin korkea ole.

      • Lankun palvelu ei muutoin ole muuttunut huonompaan tai parempaan mutta viime aikoina se on hieman ryhdistäytynyt ja alkanut heittä pahimpia aivopieruja roskiin. Se on positiivista!

        Sananvapautta ei kirjautuminen rajoita kuin hyvässä mielessä, tulee hieman enemmän mietittyä, miten asian ilmaisee, ei sitä mitä ilmaisee. Olen aiemmin eräällä harrastepalstalla törmännyt samaan kun vapaat nikit muuttuivat kirjoittajien nimiksi, pari kuukautta oli hiljaiseloa mutta sitten se taas virkistyi ja tulos oli positiivinen tekstien laadun kannalta. Sitä täälläkin ajettaneen takaa.

        Itse käytän pääosin samaa nikkiä joka palstalla vaikka aikoinaan rekisteröin pari eri tarkoituksiin, tämä vakio on kuitenkin helpoin käytössä.

        Palstan tarpeellisuudesta voi olla montaa mieltä, joskus siinä on kommentteja joihin voi vastata joskus taas ei.


      • Anonyymi

        Tuohon on kyllä todettava että nimimerkkihän se on rekisteröity nimimerkkikin, eihän siitä ketään tunnista. Ja vaikka pitäisi kirjoittaa omalla nimellä niin ei sekään auta koska saman nimisiä on Suomessa kymmeniä ellei satoja. Muistaakseni uudistuksen yksi tarkoitus oli että nyt näkee selvemmin ketkä ovat rekisteröityneet ja ketkä eivät. Aika heikko perustelu koska rekisteröityneet nimimerkithän olivat (ja ovat edelleen) sinisellä ja muut mustia. Tosin tuo sininen olisi ollut parempi olla punainen koska erottuu paremmin kuin sininen. Eikä uudistus poista pahimpia aivopieruja niin kuin on väitetty, miksi poistaisi. Keksityn nimimerkin tilalla vaan lukee "Anonyymi".


      • Anonyymi

        "Tuohon on kyllä todettava että nimimerkkihän se on rekisteröity nimimerkkikin, eihän siitä ketään tunnista."

        Ei tunnista suoraan, mutta tällaisella monen täysin eri aihealueen foorumilla ei ole kiva kirjoittaa moneen aiheeseen samalla nimimerkillä. Jo kauan aikaa sitten esim. täällä valokuvauspuolella totesin erään kommentoijan kirjoitelleen toisella aihealueella aivan sekopäisiä, natsimielisiä juttuja. Sen verran häiritsi, että jätin hänen myöhemmät asiallisetkin kommentit huomiotta ns. omaan arvoonsa. Itsekään ei tulisi mieleenkään kirjoitella samalla nimimerkillä täällä ja esim. mielenterveyteen liittyvillä palstoilla. Pitäisi siis tehdä useampi nimimerkki, jotta homma pelaisi fiksusti. Sen verran olisi vaivaa, että mieluummin anonyymina sitten. Minulle nimimerkkien keksiminen oli myös oma hauskakin huvinsa.

        "Ja vaikka pitäisi kirjoittaa omalla nimellä niin ei sekään auta koska saman nimisiä on Suomessa kymmeniä ellei satoja."

        Riippuu nimestä. Ainakin minulla sattuu olemaan nimi, jota ei tiettävästi kellään muulla maailmassa ole. Kaikki saman sukunimen omaavat ovat sukulaisia. Joidenkin vaatima oman nimen käyttäminen on siten erittäin epätasa-arvoista. Helppohan se on jonkun tyyliin Mikko Virtasen omalla nimellään rekisteröityä.

        "Eikä uudistus poista pahimpia aivopieruja niin kuin on väitetty, miksi poistaisi."

        Tästä olen täysin samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Minua ärsyttää tuo loputon autojen ja liikennevalojen ynnämuiden klikkailu, en ymmärrä miksi yksi kerta ei riitä. Toisekseen ärsyttää että miksi toisten linkit (esim. itse otettu valokuva) hyväksytään ja toisten taas ei.

      • Kun rekisteröidyt niin se homma loppuu. Nythän ylläpito vain pyrkii poistamaan joukostamme epähenkilöt jotka syytävät valeuutista konevoimin.

        Kun olen rekisteröitynyt sitä ei kysytä mutta joskus nykyään kirjautuminen päättyy ja se pitää uusia, jos silloin tyydyn käyttämään Anolyyliä niin tuo valinta on iskenyt muutaman kerran. Aiemmin riitti kun aamulla kirjautui tai silloin kun sinä päivänä alkoi täällä touhuta, iltaan asti vaan nykyään se pitää tehdä useamman kerran päivässä. En tiedä onko kyseessä aika vai joku muu tekijä joka pudottaa uudelleen kirjautumaan.


      • Anonyymi

        Rekisteröityneenä voi kirjoittaa Anonyyminä, eikä tarvi klikkailla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rekisteröityneenä voi kirjoittaa Anonyyminä, eikä tarvi klikkailla.

        Mitä klikkailua siinä on? Jos olet rekisteröitynyt ja haluat olla anonyymi niin et uskalla olla itsesi.

        Osinhan palsta muistaa sinut kun tulet seuraavan kerran ja jos unohtaa niin käyt uudelleen kirjautumassa joka ei paljoa vaadi koska ainakin minun selaimeni muistaa kuka minä olen.


    • Anonyymi

      Ei kovin fiksu tapa tuhota palvelu.

      • Muutos S24 palvelussa ei sitä tuhoa vaan parantaa koska kirjoittelu alkaa muuttumaan asialliseen suuntaan vaikka se alkuun nikottelee teidän mutumiesten ansiosta.

        Sama oli aikoinaan erään harrastuspiirin keskustelupalstalla, toipuminen kesti näin jälkikäteen arvioiden luokkaa pari kuukautta. Tällä harrastepakstalla ei enää saanut julkaistua lainkaan nikillä vaan oma nimi siihen laitettiin ja laitetaan edelleen keskustelun silti käydessä vilkkaana.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Muutos S24 palvelussa ei sitä tuhoa vaan parantaa koska kirjoittelu alkaa muuttumaan asialliseen suuntaan vaikka se alkuun nikottelee teidän mutumiesten ansiosta.

        Sama oli aikoinaan erään harrastuspiirin keskustelupalstalla, toipuminen kesti näin jälkikäteen arvioiden luokkaa pari kuukautta. Tällä harrastepakstalla ei enää saanut julkaistua lainkaan nikillä vaan oma nimi siihen laitettiin ja laitetaan edelleen keskustelun silti käydessä vilkkaana.

        En ole ollenkaan varma tuosta. Yhdistelmä vapaa kirjoittaminen ja ihmisten tekemä moderointi on mielestäni paras vaihtoehto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole ollenkaan varma tuosta. Yhdistelmä vapaa kirjoittaminen ja ihmisten tekemä moderointi on mielestäni paras vaihtoehto.

        On parasta ja kehittävintä meille jokaiselle jotta moderoimme itse kirjoituksemme asuun jonka kehtaa antaa olla julki!


    • Anonyymi

      Minä myönnän ihan suoraan, että tykkään v!ttuilla ihmisille täällä suoli24:ssä. Toisinaan saatan kyllä kirjoittaa jotain hyödyllistäkin. Mutta siis anonymiteetti ja viestien unohdettavuus on tärkein syy olla täällä.

      Olen varma, että tämä foorumi kuolee lopullisesti pois. Ei keskusteluja pysty seuraamaan, jos kaikkien nimimerkki on Anonyymi. Olen vuosien aikana kirjoittanut monille sellaisillekin foorumeille, joissa pakko rekisteröityä. Ei se ole ollenkaan niin viihdyttävää. Siellä osuu paljon useammin kohdalle tyyppi, joka on selvästi minua fiksumpi....

      • Jos ihminen haluaa keskustella v-tuillakseen niin silloin on syytä mennä jonnekin jossa polla avataan ja katsotaan saako sen vielä kuntoon.

        Voit tietysti jos fiksu olet, aina allekirjoittaa viestisi omalla nimelläsi jolloin aina tiedämme mitä ei kannata lukea!


    • Anonyymi

      Osa tänne kirjoittamisen hauskuudesta (?) oli keksiä lysti nimimerkki, joka saattoi olla kertakäyttöinen tai sitten ei. Jos haluaa edelleen tunnistautua vaikka anonyymi onkin, voihan sen tehdä tällä tapaa:

      terveisin
      Nikon_kamera

    • Anonyymi

      Ongelma on se, että noita kirjautumista on liikaa. Jokapaikkaan pitää hankkia tunnukset ja pian ei muista mihin kaikkeen niitä on hankkinut.
      Parempi siis jättää vähempiarvoiset rekisteröimättää.
      Tuo anonyymi on vain paluuta entiseen.

    • Anonyymi

      Paremminkin viisautta olla kirjautumatta palstoihin, jotka ovat todellakin vähempiarvoisia. Sen vähäisen asian mitä itsekin kirjoitan tälle palstalle, voi kirjoittaa kirjautumatta ja jos joskus tulee niin, että kirjoittaminen vaatii kirjautumista, en sitten kirjoita. Minua ei kiinnosta väitellä peilittömien eikä peilillisten paremmuudesta, eikä mistään muustakaan.

    • Anonyymi

      Uskoin jo silloin kun harrastuksesta tehtiin tiedettä ja teknologoaa, että se oli lopun alku. Ny palsta on näivettynyt ikävä kyllä todella tylsäksi.
      Auttaisikohan asiaa jos palattaisiin Harrastukset otsikon alle.

      SE&O

      • Enpä usko koska kuvausharrastus on muuttunut suurimmalla osalla meitä kännykyvaukseksi. Kun olet vaikka retkellä porukan kanssa niin bussilastillisessa on kamera vain muutamalla ja niistä pari järkkäriä mutta 9 kymmenestä kuvaa kännyllään. Känny on pääasiassa automatiikalla kuvaamista joten ei siinä kukaan mitään ymmärrä opiskella.

        Kuulun kahteen kameraseuraan tässä lähiympäristössä. Jäsenet ovat pääosin eläkkeellä ja vain muutama riippuu siinä hilkulla. Nuoria ei juurikaan kiinnosta koska kännyllä saa kuvia joita voi laittaa naamakirjaan ja instaan ynnä muihin nettipalveluihin.

        Vaikka tänään valokuvataan vuodessa enemmän kuin ennen sadassa niin kiinnostus varsinaiseen valokuvaukseen ja sen tekniikkaan on hiipunut häviämisen partaalle.

        Se on valitettavaa! Tuohon kommenttiisi sanoisin valokuvauksen tänä päivänä olevan tiedettä ja tekniikkaa koska laitteet on pitkälti noissa piireissä kehitelty.


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Enpä usko koska kuvausharrastus on muuttunut suurimmalla osalla meitä kännykyvaukseksi. Kun olet vaikka retkellä porukan kanssa niin bussilastillisessa on kamera vain muutamalla ja niistä pari järkkäriä mutta 9 kymmenestä kuvaa kännyllään. Känny on pääasiassa automatiikalla kuvaamista joten ei siinä kukaan mitään ymmärrä opiskella.

        Kuulun kahteen kameraseuraan tässä lähiympäristössä. Jäsenet ovat pääosin eläkkeellä ja vain muutama riippuu siinä hilkulla. Nuoria ei juurikaan kiinnosta koska kännyllä saa kuvia joita voi laittaa naamakirjaan ja instaan ynnä muihin nettipalveluihin.

        Vaikka tänään valokuvataan vuodessa enemmän kuin ennen sadassa niin kiinnostus varsinaiseen valokuvaukseen ja sen tekniikkaan on hiipunut häviämisen partaalle.

        Se on valitettavaa! Tuohon kommenttiisi sanoisin valokuvauksen tänä päivänä olevan tiedettä ja tekniikkaa koska laitteet on pitkälti noissa piireissä kehitelty.

        > Kuulun kahteen kameraseuraan tässä lähiympäristössä. Jäsenet ovat pääosin eläkkeellä ja vain muutama riippuu siinä hilkulla. Nuoria ei juurikaan kiinnosta

        Taannoin tuli harkittua johonkin kameraseuraan liittymistä, mutta niistä toisaalta kuului sellaista puhetta, että tuppaavat olemaa melkoisia riitelykerhoja, joissa aina joku jäärä / korkeamman totuuden kuppikunta syöttää muille omaa ylivertaista totuuttaan. Esim siitä, mikä milloinkin on sovelias kuvauskohde. Kuten vaikkapa abstrakti kuva tyyliin aidantolpan varjo tai kuvasta poistuvat jalka. Maisemakuvat, hyi jotain automaattikameroilla räpsyttelevien räpsyjä. Samoin värikuvat ylipäätään.

        Jotenkin ei yllätä, että sinulle tuo istuu kuin nenä päähän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Kuulun kahteen kameraseuraan tässä lähiympäristössä. Jäsenet ovat pääosin eläkkeellä ja vain muutama riippuu siinä hilkulla. Nuoria ei juurikaan kiinnosta

        Taannoin tuli harkittua johonkin kameraseuraan liittymistä, mutta niistä toisaalta kuului sellaista puhetta, että tuppaavat olemaa melkoisia riitelykerhoja, joissa aina joku jäärä / korkeamman totuuden kuppikunta syöttää muille omaa ylivertaista totuuttaan. Esim siitä, mikä milloinkin on sovelias kuvauskohde. Kuten vaikkapa abstrakti kuva tyyliin aidantolpan varjo tai kuvasta poistuvat jalka. Maisemakuvat, hyi jotain automaattikameroilla räpsyttelevien räpsyjä. Samoin värikuvat ylipäätään.

        Jotenkin ei yllätä, että sinulle tuo istuu kuin nenä päähän.

        Ainahan sitä saa mutuilla. Ne kaksi kamera/valokuvausta harrastavien seuraa eivät juurikaan riitele ainakaan näkyvästi tai kuuluvasti, eivät ole sitä ainakaan tehneet niiden vuosien/vuosikymmenten kuluessa kun niiden kanssa olen liikkunut.

        Päin vastoin tulemme toimeen mainiosti, teemme yhteisiä retkiä jopa ulkomaille sekä eripuolille Suomea hakemaan uutta ruokaa kameroille. Mukana on monen sortin kameraa isoista järkkäreistä ainakin yhden intoon kuvata kännyllään. On siinä niitä superzoomejakin ja kaikilla on kuvia saanut ihan näyttelyihimme asti.

        Osa on paremmin laitteensa tuntevia ja osa niitä automaatti kuvaajia, tosin aika ajoin hieman kurssitamme halukkaita kameran käytössä.

        Tuntematta muita seuroja alalta niin kuitenkin omasta kokemuksestani suosittelen liittymään kamera/valokuvausseuraan, veikkaan siellä olevan ihan mukavaa seuraa kuvausretkille.

        Koska olen vapaaherra niin yleensä menen molempien seurojen retkille ja jos ne ovat yhtaikaa niin sille joka tuntuu mielenkiintoisemmalta. Sen lisäksi teen vuosittain omia jopa kuukauden mittaisia retkiä eri puolille pohjolaa ja aikoinaan Eurooppaa.


    • Anonyymi

      Ehkä joku muukin kuin sinä uskoo, että valokuvaus on kameran käyttämistä ja tekniikkaa.
      Minulle se on ensisijassa harrastus, ilmaisua, viestintää ja muistiin tallentamista – ”Yleistä valokuvauksesta” välineestä viis.
      ”Minulla on isompi” kameramerkkien paremmuudesta kinastelu ei minua kiinnosta.

      Onnea valitsemallasi tiellä
      SE&O

      • Harrastajanakin olet valokuvauksen tieteen ja tekniikan armoilla.

        Verrattuna filiaikaan on nykyinen valokuvaus paljon enemmän tieteen ja tekniikan sekä erilaisten ohjelmien hyväksi käyttöä.

        Minun tieni on valokuvauksen suhteen alkanut jo 1960 luvulla kun sain ostettua ekan kamerani. Siinä ei ollut paljoakaan muuta tekniikkaa kuin suljin joka varmuudella ei ollut verhomallia.

        Sen jälkeen olen hankkinut aina vain uusia kameroita/runkoja ja jatkanut harrastusta suuremmalla ja pienemmällä innolla. Minulla oli jopa oma labotatorio mv filmien kehitykseen ja projektori niiden tulostukseen joskun tuon -60 luvun lopulla. Tuon jälkeen siirryin diaan joka oli kehitettävä muualla.

        Kun nyt ostat uuden kameran niin verrattuna niihin "pokkareihin" -60 luvulla niin tiede ja tekniikka ovat todella saaneet aikaan täysin eri kameran ja sillä ominaisuuksia joista aikoinaan ei edes osannut uneksia.

        Tiede ja tekniikka saattaa tosiaan olla ihan ansiokas ympäristä valokuvaukseen. Taide puolihan jättäisi monet asiat lapsipuolen asemaan. Ota myös huomioon, että maailmassa on paljon muillakin aloilla niin tieteen kuin tekniikankin harrastajia!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Harrastajanakin olet valokuvauksen tieteen ja tekniikan armoilla.

        Verrattuna filiaikaan on nykyinen valokuvaus paljon enemmän tieteen ja tekniikan sekä erilaisten ohjelmien hyväksi käyttöä.

        Minun tieni on valokuvauksen suhteen alkanut jo 1960 luvulla kun sain ostettua ekan kamerani. Siinä ei ollut paljoakaan muuta tekniikkaa kuin suljin joka varmuudella ei ollut verhomallia.

        Sen jälkeen olen hankkinut aina vain uusia kameroita/runkoja ja jatkanut harrastusta suuremmalla ja pienemmällä innolla. Minulla oli jopa oma labotatorio mv filmien kehitykseen ja projektori niiden tulostukseen joskun tuon -60 luvun lopulla. Tuon jälkeen siirryin diaan joka oli kehitettävä muualla.

        Kun nyt ostat uuden kameran niin verrattuna niihin "pokkareihin" -60 luvulla niin tiede ja tekniikka ovat todella saaneet aikaan täysin eri kameran ja sillä ominaisuuksia joista aikoinaan ei edes osannut uneksia.

        Tiede ja tekniikka saattaa tosiaan olla ihan ansiokas ympäristä valokuvaukseen. Taide puolihan jättäisi monet asiat lapsipuolen asemaan. Ota myös huomioon, että maailmassa on paljon muillakin aloilla niin tieteen kuin tekniikankin harrastajia!

        > Harrastajanakin olet valokuvauksen tieteen ja tekniikan armoilla.

        Eläkekäisenäkin olet testosteronihuumassa meuhkaavan teinin tasolla. Ei todellakaan tuo ikä viisautta. Enemmäkin päinvastoin, kun narsistisen luonteenlaadun omaava "ikiteini" yrittää viimeisessä rypistyksessä löytää elämälleen tarkoitusta tai saada jotain mieliinpainuvaa aikaan. Kello käy ja päivät käy vähiin siinä puuhassa.

        Kieltämättä paha rasti, kun maailma on mennyt eteenpäin eikä vaari voikaan päteä vetämällä pitkiä luentoja aiheesta "parhaat filmilaadut ovat" ja sitä rataa.

        Senhän kivasti tunnustitkin, ettei kuvan sisällöllä yms. ole merkitystä. Oleellista on vain, että kuva on oikein otettu. Siis oikeanlaisella kalustolla. Jonka oikeellisuuden messiaaksi julistautunut välinerunkkari määrittää. Täydellisen tietämättömyyden suomalla varmuudella. Tässä ollaan perinteisten valokuva/kalustorunkkauskerhojen kovimmassa ytimessä.

        Kuten aina, varmin tieto siitä, että vehje X on kuraa on niillä, jotka eivät sitä koskaan ole kokeilleetkaan. Tai tiedot on jostain vuosikymmenen takaisesta vehkeestä. Eihän mikään kehity...(lue kehitys ei ole toivottavaa, kun mokoma johtaa siihen, että horiskon tietotaito vanhenee käsiin ja sitten on vaikeaa esittää huippuasiantuntijaa). Noh, ainahan voi yrittää pelata pöytään kortit "oon ex ammattilanen" ja "ostin just digipokkarit" = olen digitekniikan huippuasiantuntija ;-D

        Samalla lailla niihin filmivehkeisiinkin pätevöidyttiin yhdessä yössä ostamalla joku fix focus -kompakti. Eikös juu? Vai tuntuuko vertailu kiusalliselta?

        Ei sinällään mikään uusi ilmiö nämä teini-ikäisen asteelle taantuvat 60 vee kukonpojat. Samanlaiset ovat kautta aikain kunnostautuneet mm kitkerissä naapuririidoissa, jotka ovat jpa ammuskeluun päätyneet. Tai niinkuin eräässä taloyhtiössä, jossa yhtiökokouksessa viihdytti hallituksen jäsenien (kaikki eläkeikäisiä kääkkiä) turpakäräjät ;-D


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Harrastajanakin olet valokuvauksen tieteen ja tekniikan armoilla.

        Eläkekäisenäkin olet testosteronihuumassa meuhkaavan teinin tasolla. Ei todellakaan tuo ikä viisautta. Enemmäkin päinvastoin, kun narsistisen luonteenlaadun omaava "ikiteini" yrittää viimeisessä rypistyksessä löytää elämälleen tarkoitusta tai saada jotain mieliinpainuvaa aikaan. Kello käy ja päivät käy vähiin siinä puuhassa.

        Kieltämättä paha rasti, kun maailma on mennyt eteenpäin eikä vaari voikaan päteä vetämällä pitkiä luentoja aiheesta "parhaat filmilaadut ovat" ja sitä rataa.

        Senhän kivasti tunnustitkin, ettei kuvan sisällöllä yms. ole merkitystä. Oleellista on vain, että kuva on oikein otettu. Siis oikeanlaisella kalustolla. Jonka oikeellisuuden messiaaksi julistautunut välinerunkkari määrittää. Täydellisen tietämättömyyden suomalla varmuudella. Tässä ollaan perinteisten valokuva/kalustorunkkauskerhojen kovimmassa ytimessä.

        Kuten aina, varmin tieto siitä, että vehje X on kuraa on niillä, jotka eivät sitä koskaan ole kokeilleetkaan. Tai tiedot on jostain vuosikymmenen takaisesta vehkeestä. Eihän mikään kehity...(lue kehitys ei ole toivottavaa, kun mokoma johtaa siihen, että horiskon tietotaito vanhenee käsiin ja sitten on vaikeaa esittää huippuasiantuntijaa). Noh, ainahan voi yrittää pelata pöytään kortit "oon ex ammattilanen" ja "ostin just digipokkarit" = olen digitekniikan huippuasiantuntija ;-D

        Samalla lailla niihin filmivehkeisiinkin pätevöidyttiin yhdessä yössä ostamalla joku fix focus -kompakti. Eikös juu? Vai tuntuuko vertailu kiusalliselta?

        Ei sinällään mikään uusi ilmiö nämä teini-ikäisen asteelle taantuvat 60 vee kukonpojat. Samanlaiset ovat kautta aikain kunnostautuneet mm kitkerissä naapuririidoissa, jotka ovat jpa ammuskeluun päätyneet. Tai niinkuin eräässä taloyhtiössä, jossa yhtiökokouksessa viihdytti hallituksen jäsenien (kaikki eläkeikäisiä kääkkiä) turpakäräjät ;-D

        Kyse oli siitä onko valokuvaus tiedettä ja tekniikkaa. Siitähän tämä tässä keskustelun osassa muistaakseni lähti? Se hieman muuttui aloituksesta, vaan niinhän se monesti tekee. Suosittelen edelleen niitä rekisteröitymään jotka oikesti haluavat tehdä muutakin kuin lasketella aivopierujaan.

        Suoritukseltaan se on kamera on perin tekninen värkki maksoi se sitten 50€ tai 50'000€, sen kehitys varsinkin nyt digiaikana on paljolti tieteen saavutuksia onhan käyttökelpoinen herkkyynkin kennokehityksen myötä kehittynyt muutamasta sadasta ISO arvosta kymmeniin tuhansiin ja itsekin olen D500 tungolla käyttänyt ISO18'000 arvoa vähässä valossa. Ekalla D70 digirungolla oli jo ISO400 sitä top luokkaa jos ei rakastanut kohinoita.

        Siis tiedettä ja tekniikkaa mutta miten tuo sinun vuodatuksesi mahtaa aiheeseen sopia?


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Kyse oli siitä onko valokuvaus tiedettä ja tekniikkaa. Siitähän tämä tässä keskustelun osassa muistaakseni lähti? Se hieman muuttui aloituksesta, vaan niinhän se monesti tekee. Suosittelen edelleen niitä rekisteröitymään jotka oikesti haluavat tehdä muutakin kuin lasketella aivopierujaan.

        Suoritukseltaan se on kamera on perin tekninen värkki maksoi se sitten 50€ tai 50'000€, sen kehitys varsinkin nyt digiaikana on paljolti tieteen saavutuksia onhan käyttökelpoinen herkkyynkin kennokehityksen myötä kehittynyt muutamasta sadasta ISO arvosta kymmeniin tuhansiin ja itsekin olen D500 tungolla käyttänyt ISO18'000 arvoa vähässä valossa. Ekalla D70 digirungolla oli jo ISO400 sitä top luokkaa jos ei rakastanut kohinoita.

        Siis tiedettä ja tekniikkaa mutta miten tuo sinun vuodatuksesi mahtaa aiheeseen sopia?

        Oletko oikeasti noin tyhmä?

        Sinun tekisteröinti suosituksesi ovat suorastaan vastuuttomia.
        Jokainen asioista perillä oleva netin käyttäjä tietää, tai ainakin hänen pitäisi tietää tietoturvauhat ja niiltä suojautumisen tärkeyden.
        Aivan perustavaa laatua oleva keino on se, että omia yhteystietoja ja sähköpostiosoitteita ei kannata antaa minne tahansa. Tämä sivusto on juuri sellainen, jonka tietoturvaan ainakaan minä en luota. Enkä siis rekisteröidy tänne, vaikka käytössäni on kattava tietoturva ohjelmisto ja pätevä palomuuri.

        Ja rekisteröityminen tai rekisteröitynyttä jättäminen ei ole minkäänlainen tae asiantuntemuksesta tai osaamisesta. Omat aivopierusi sekä asiattomat kirjoituksesi ja muiden kirjoittajien nimittelysi ovat siitä paras mahdollinen todiste.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko oikeasti noin tyhmä?

        Sinun tekisteröinti suosituksesi ovat suorastaan vastuuttomia.
        Jokainen asioista perillä oleva netin käyttäjä tietää, tai ainakin hänen pitäisi tietää tietoturvauhat ja niiltä suojautumisen tärkeyden.
        Aivan perustavaa laatua oleva keino on se, että omia yhteystietoja ja sähköpostiosoitteita ei kannata antaa minne tahansa. Tämä sivusto on juuri sellainen, jonka tietoturvaan ainakaan minä en luota. Enkä siis rekisteröidy tänne, vaikka käytössäni on kattava tietoturva ohjelmisto ja pätevä palomuuri.

        Ja rekisteröityminen tai rekisteröitynyttä jättäminen ei ole minkäänlainen tae asiantuntemuksesta tai osaamisesta. Omat aivopierusi sekä asiattomat kirjoituksesi ja muiden kirjoittajien nimittelysi ovat siitä paras mahdollinen todiste.

        Täytyy sanoa, että on sinulla ongemia vaan ei kykyä ratkaista. Voit ihan vaan tätä varten avata uuden email osotteen jolloin tiedät heti jos joku sitä käyttää niin se on ylläpito tai joku verkon pöröpeikko.

        Itselläni on vanha liittymä jonka etuna on useiden alias osoitteiden mahdollisuus ja jos joku joutuu joskus kun uteliaisuuttani olen esim vastannut gallup kyselyyn jollekin listalle josta alkaa hirveä mainosvyöry niin minä vain poistan osoitteen ja homma on selvä. Kokemuksesta tiedän jotta parin kolmen kuukauden päästä siihen osoitteeseen ei enää tule ensimmäistäkään viestiä. Hupikäyttöön siis kannattaa käyttää alias osoitteita eikä isompaa ongelmaa synny.

        Kerro nyt sitten kun kerran olet syyttäjän penkillä mitä asiatonta olen kirjoittanut valokuvauksesta? Kun puhut monikossa niin ota kolme esimerkkiä jottet itse syyllisty asiattomaan kirjoitteluun!


    • Anonyymi

      Projektori mustavalkofilmien tulostukseen?
      – Tuota vähän jo epäilinkin :)

      • Jollainhan sinun piti projisoida ne mv negat siihen kuvapaperille! On sitä aikoinaan kutsuttu muillakin nimillä mutta kun kuvaa projisoidaan niin ilmaisu projektori sipii ainakin aika hyvin, vai?

        Niin ja eppäillähhän aina soppii!


    • Anonyymi

      Tuon "extyökkärin" kanssa ei kenenkään kannattaisi alentua minkäänlaiseen vänkäämiseen.
      Se on niin jäärä, ettei ymmärrä olevansa väärässä, eikä usko minkäänlaisia perusteluita.
      Tämän mainitsemani asian se varmaan todistaa ihan itse oikeaksi, kun se pikapuoliin kirjoittaa tänne ja vaatii perustelemaan, että miksi hän muka on väärässä.
      Siihen kenenkään ei pitäisi ryhtyä, koska "extyökkärin" kanssa vääntäminen on kuin loputon suo, joka johtaa vain pelkkään tuskastumiseen ja harmistumiseen.
      Luojan kiitos extyökkärit ovat kuitenkin pikkuhiljaa katoava ilmiö ja yhä useammat huomaavat sen, että vanhaan peilitekniikkaan perustuvat kamerat tulevat katoamaan markkinoilta uudemman sekä kehittyneemmän peilittömän kamerasukupolven tieltä.

      • Riippuu tietysti siitä miten olet perustellut minun olevan väärässä. Minä uskon kyllä jos esität faktoja mutta jos asia on vain mutu pohjalta niin sen vuoksi ei kannata mielipidettään muuttaa.

        Kun nyt tuolla linjalle lähdit niin laitapa edes pari esimerkkiä missä minun olisi pitänyt ymmärtää olevani väärässä. Tietysti jollain faktapohjaisella sitten sen oman mielipiteesi varmistat faktaksi.

        Jos et tuohon kykene niin helposti tulee mieleen jotta olen pahoittanut mielesi koska olen esittänyt asian muussa valossa kuin mihin olet tottunut jolloin se tuntuu sinusta väärältä koska et ymmärrä koko asiaa!

        Onhan täällä noita mutumestareita toisinaan ollut. Minä olen sentään jo vuosia uskaltanut toimia saman nikin alta joten pystyn kyllä vastaamaan jos esität tuon edellä mainitun todiste aineiston. Sinä taas et ole edes itse varma siitä mitä mieltä olet koska esiinnyt Anaalilyytinä!


      • Anonyymi

        Extyökkäri on edelleen ainoa rekisteröitynyt. Ei hän ainakaan auta asiaansa kirjoituksillaan. Luulee olevansa jotenkin muita korkea-arvoisempi. (Todennäköisesti korkean ikänsä vuoksi.) Hän on haukkunut muita jo ainakin ujoiksi, saamattomiksi, Analyyleiksi jne. Hän tuntuu näkevän kovin helposti muiden kommentit aivoipieruina tai ovat vaan kaikki väärässä. Hänellä on olevinaan jokin ylin oikeus määritellä fakta ja olla oikeassa. Ei sellaisen vänkääjän kanssa kukaan oikeasti odota asiallista keskustelua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Extyökkäri on edelleen ainoa rekisteröitynyt. Ei hän ainakaan auta asiaansa kirjoituksillaan. Luulee olevansa jotenkin muita korkea-arvoisempi. (Todennäköisesti korkean ikänsä vuoksi.) Hän on haukkunut muita jo ainakin ujoiksi, saamattomiksi, Analyyleiksi jne. Hän tuntuu näkevän kovin helposti muiden kommentit aivoipieruina tai ovat vaan kaikki väärässä. Hänellä on olevinaan jokin ylin oikeus määritellä fakta ja olla oikeassa. Ei sellaisen vänkääjän kanssa kukaan oikeasti odota asiallista keskustelua.

        Vaikkei kuvaajapalstalla löydy rekisteröityneitä niin muualta löytyy. Itse olen rekisteröitynyt jo kauan sitten kun niitä tolloja aina löytyi jotka yrittivät sillä pärjätä jotta alkoivat käyttää samaa nikkiä koska se on mahdollista ja halutaan sekoittaa keskustelua. Samaa ideaa jota itänaapurin feikkipersoona trollit käyttävät eri vaikuttamiskampanjoissaan.

        Jouduin tosin rekisteröitymään uudelleen koska ensimmäinen rekisteröity nikkini oli näköiskierrettävissä fontin ominaisuuksian vuoksi. Täällähän on mahdotonta huomata eroa seutaavien kahden kirjaimen välillä l ja I. Minä ainakaan en kykene sanomaan kumpi on pieni L ja kumpi iso i?

        Onhan se tai ainakin sen pitäisi olla reilu peli eli jokainen uskaltaa kirjoittaa tunnistettavasti, nyt meillä on noita analyytejä pilvin pimein ja pitää alkaa kirjoitustyylistä niitä tunnistamaan. Se osoittaa teidän analyytien olevan varsin kehittymätöntä ja omistakin mielipiteistänne epävarmaa porukkaa. Se ei ole sitä millä Suomi saadaan nousuun!

        En minä määrittele faktoja vaan maailmahan sen tekee, en tiedä mihin faktoihin viittaat mutta jos et olisi analyyti niin olisit esittänyt pari esimerkkiä siitä millaisia vääriä asioita olen faktaksi väittänyt ja mikä niissä kohden olisi sinun faktasi. Silloin voisimme keskustella mutta nyt tuo esityksesi ilman faktisia todisteita on pelkkää aivopierua!!

        Asiallinen keskustelu on juuri sitä mitä olen jo vuosia odottanut vaan sitä täällä lankulla harvoin näkee. Ala sinäkin asiallinen keskustelu niin siitä se lähtee kun on jo kaksi alkamassa, yksin keskustelu kun on hieman omituista.


    • Anonyymi

      Pyh ja pah
      Sinäkö muka peräänkuulutat asiallista keskustelua?
      SINÄ, joka todennäköisesti et edes tiedä, mitä asiallinen keskustelu on.
      Se ei ole sitä, mitä sinä olet harrastanut.
      Muiden nimittely ja väheksyminen sekä oman erinomaisuuden ja oman kuvauskaluston jatkuva ylistäminen on erittäin kaukana asiallisuudesta.

      • Laitapa pari esimerkkiä siitä missä olen jotain asiatonta kirjoittanut! En usko sinun löytävän!

        Pyrin vastaamaan samaan tyyliin kuin se kommentaattori on tehnyt jolle vastaan.

        En usko edes ylistäneeni omaa kuvauskalustoani joskin olen useasti kysynyt missä mielessä jonkun muun kehuma on parempi kuin se joita itse käytän. Siinä helposti se kehu menee sille vastapuolelle varsinkin nyt viime aikoina muutaman peilitön uskovan osalta ainakin. Hekään eivät ole kyenneet kertomaan miksi peilittömällä saisi parempia kuvia kuin peilillisellä. Osaatko sinä?

        Nyt sitten niitä esimerkkejä arvon Analyyli, Kiitos!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Laitapa pari esimerkkiä siitä missä olen jotain asiatonta kirjoittanut! En usko sinun löytävän!

        Pyrin vastaamaan samaan tyyliin kuin se kommentaattori on tehnyt jolle vastaan.

        En usko edes ylistäneeni omaa kuvauskalustoani joskin olen useasti kysynyt missä mielessä jonkun muun kehuma on parempi kuin se joita itse käytän. Siinä helposti se kehu menee sille vastapuolelle varsinkin nyt viime aikoina muutaman peilitön uskovan osalta ainakin. Hekään eivät ole kyenneet kertomaan miksi peilittömällä saisi parempia kuvia kuin peilillisellä. Osaatko sinä?

        Nyt sitten niitä esimerkkejä arvon Analyyli, Kiitos!

        Oletkos sinä tyhmä?
        Etkös ymmärrä edes itse, mitä olet tähänkin ketjuun kirjoittanut?
        Olet nimitellyt muita kirjoittajia tolloiksi, mutuilijoiksi, kehittymättömiksi ja analyyleiksi.
        Nämäkin esimerkit täysin asiattomasta tyylistäsi löytyivät alle minuutissa.
        Jos haluat käyttää muista rekisteröitymättömistä kirjoittajista jotakin nimitystä, niin oikea sana on anonyymi.
        Analyyli nimitys on asiatonta solvaamista.


      • Minä en ole samanlainen Anaalilyyli kuin sinä sillä ylläpito saa minut kyllä kiinni halutessaan jos alan kyllin epäsopivaksi.

        Sinä taas onnistuit heti saamaan ylläpidon siirtämään aivopierusi tunkiolle, onneksi olkoon vaan siitä saavutuksesta. Minä rekisteröityneenä saan vain vinkin jotta taas yksi anaali on vastannut ja jäljellä on enää tuo sininen ruutu!


      • Et sitten löytänyt esimerkkejä joita kyselin arvoisa Anaalilyyli?


      • Anonyymi

        Tiedätkö mitä teen jos reaalimaailmassa kaltaisesi itseriittoinen vänkääjä tulee kadulla vastaan?
        Minä siirryn kadun toiselle puolelle ja käännän katseeni muualle.


      • Minä olen Extyökkäri ja sinä nikistäsi päätellen Anaalilyyli! Sen näkee tuosta missä näytetään kirjoittajan nikki!

        Extyökkäri on sinisellä mutta anaali on mustaakin mustenpi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö mitä teen jos reaalimaailmassa kaltaisesi itseriittoinen vänkääjä tulee kadulla vastaan?
        Minä siirryn kadun toiselle puolelle ja käännän katseeni muualle.

        Mainiota, kerrankin jotain järkevää! Minäkään en haluaisi tyhmyreiden kanssa kulkea samaa puolta mutta en viitsi kokoaikaa kysellä!


      • Otan asian huomioon kun esität pätevyystodistuksen jolla osoitat olevasi pätevä tuon lausuman antoon!


      • Anonyymi

        > Muiden nimittely ja väheksyminen sekä oman erinomaisuuden ja oman kuvauskaluston jatkuva ylistäminen on erittäin kaukana asiallisuudesta.

        Kuulostaa ihan normaalilta. Aikoinaan tuli notkuttua eräälläkin rekisteröitymistä vaativalla valokuvausaiheisella sivustolla, vaan äkkiäkös sinne ilmaantui päälliköt, jotka julistivat Oikeaa Totuutta ja savustivat väärin ajattelevat pois. Silloin ehdottomina vaatimuksina oli mm. että kameran merkki oli Canikon (tosin Leicamiehiäkin siedettiin pitkin hampain) ja kuvat piti ottaa RAW muodossa. Muutoin ei ollut puheoikeutta missään asiassa.

        Ei ihan hirveästi yllätä, että täälläkin nyt yrittää jöötä pitää pari fossiilia, normi käytännön mukaan täydellisen tietämättömyyden suomalla varmuudella. Varminta tietoa saa aina näiltä "luin tämän netistä" ja/tai "minä vaan tiiän, että näin on", "näin on ollut aina ennenkin" ...vaikken ymmärrä miksi -miehiltä.

        Hyvin jatkavat tutulla linjalla... automaattitarkennus pilaa kuvat, 50 millinen vastaa ihmisen näkökenttää, digi ei koskaan peittoa filmiä, kennon liikutteluun perustuva kuvanvakaaja on mahdoton...


    • Anonyymi

      On tää anonyymi systeemi tosi hieno!

      • Anonyymi

        Onko siinä jotain hienoa, että täällä tuo eräs nimeltä mainitsematon jäärä dementikko häiriköi vuodesta toiseen?


      • Missähän ne saavutukset ovat jotka herra/rouva Anaalilyyli lupasi? Lupasit sivukaupalla joten olisi syytä muotoilla paremmin. Nythän muotoilussa lienee ollut pravdan hajua ja koko homma pantiin roskiin!


    • Anonyymi

      Melko ala-arvoista keskustelua, eikä yksi kirjautunut ainkaan nosta keskustelun tasoa, vaan provosoituu helposti väittelemään ja haukkumaan? Vähintäänkin kijautuneiden pitäisi malttaa mielensä ja koettaa käyttäytyä, jättää huonot kommentit omaan arvoonsa ja olla mieluummin vastaamatta niihin yhtään mitään?

      • Et sinäkään sitten malttanut mieltäsi ja kirjautunut?

        Mikä se siinä on niin vaikeaa? Vai pyritkö oikein trollikoulun primukseksi? Trollihan ei voi jättää jälkiä todellisesta itsestään vaikka miten esiintyisi "luotettavana" Väiski Vemmelsäärenä!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Et sinäkään sitten malttanut mieltäsi ja kirjautunut?

        Mikä se siinä on niin vaikeaa? Vai pyritkö oikein trollikoulun primukseksi? Trollihan ei voi jättää jälkiä todellisesta itsestään vaikka miten esiintyisi "luotettavana" Väiski Vemmelsäärenä!

        Ei tällaiseen viitsi kirjautua. Viikon pisin ketju käsittelee ihan muuta kuin valokuvaamista. Jos olisi palstan moderaattori, poistaisin koko ketjun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tällaiseen viitsi kirjautua. Viikon pisin ketju käsittelee ihan muuta kuin valokuvaamista. Jos olisi palstan moderaattori, poistaisin koko ketjun.

        Miksi et ole ottanut kanta valokuvauksen?

        Ei ole muiden vika vaan meistä jokaisen jos ei saa mitään sanottavaa valokuvauksesta! Sinä olet syyllinen siinä kuin muutkin.

        Otin aloituksessa kantaa myös valokuvaukseen ja siihen liittyviin teknisiin sovelluksiin joista vielä hetki sitten käytiin varsin vilkasta mutu keskustelua. Olisi syytä käydä myös reaalipohjalta samoista aiheista vaan ei siihen ole löytynyt kyvykkäitä.

        Sinä et liene moderaattosi, joten nyt voit alkaa uuden keskustelun valokuvauksen tiimoilta!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Et sinäkään sitten malttanut mieltäsi ja kirjautunut?

        Mikä se siinä on niin vaikeaa? Vai pyritkö oikein trollikoulun primukseksi? Trollihan ei voi jättää jälkiä todellisesta itsestään vaikka miten esiintyisi "luotettavana" Väiski Vemmelsäärenä!

        Ei muuta kuin lisää vaan vettä myllyyn extyökkäri, niin pidät hyvin huolta siitä, että palstan keskustelutaso ei ainkaan nouse?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta kuin lisää vaan vettä myllyyn extyökkäri, niin pidät hyvin huolta siitä, että palstan keskustelutaso ei ainkaan nouse?

        Ei kannata Anaalilyylin isotella, puskahuutajia ei oteta huomioon!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta kuin lisää vaan vettä myllyyn extyökkäri, niin pidät hyvin huolta siitä, että palstan keskustelutaso ei ainkaan nouse?

        Tuon työkkärin entisen asiakkaan typerät huutelut kannattaa jättää omaan olemattomaan arvoonsa.
        Tuosta tyypistä on selkeästi tullut palstan pelle ja kylähullu, joka sohii sanan säilällä summanmutikassa oikealla ja vasemmalle ja huutaa vielä pravdaa kaupan päälle.
        Täytyy kyllä ihmetellä sitä, että tällä palstalla tuollainen saa vapaasti haukkua ja mesota, eikä ylläpito puutu asiaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuon työkkärin entisen asiakkaan typerät huutelut kannattaa jättää omaan olemattomaan arvoonsa.
        Tuosta tyypistä on selkeästi tullut palstan pelle ja kylähullu, joka sohii sanan säilällä summanmutikassa oikealla ja vasemmalle ja huutaa vielä pravdaa kaupan päälle.
        Täytyy kyllä ihmetellä sitä, että tällä palstalla tuollainen saa vapaasti haukkua ja mesota, eikä ylläpito puutu asiaan.

        Anaalilyyli taas yrittää jotain mihin ei yllä.

        Voithan sinä aloittaa sen uuden keskustelun koska tahansa mutta sinulla ei taida olla sanottavaa. Et sitten taita olla kielitaitoinen ja ymmärtäväinen kielen tuntija! Pravdahan tarkoittaa sovellettua totuutta eli asiaa joka on humpuukia mutta se halutaan nähdä totena kuten naapuri minullekin on opettanut.

        Jos esiinnyt järkevällä tavalla niin mielipiteet saa esittää kunhan ne eivät riko lakeja. Nyt on sitä järkeä jäänyt kaikilta Anaalilyyleiltä käyttämättä joten ei muuta kuin kirjautumaan. Ei siitä henki lähde, olen jo vuosikausia testaillut.

        Minä en oikein ymmärrä mitä te pelkäätte, minä aikoinaan kirjauduin koska joku kaltaiselle pelle alkoi käyttämään typeryyksiinsä samaa nikkiä. Nyt te koko joukko haluatte kuulua siihen roskasakkiin njoka pelkää tietämättä edes mitä pelkäisi!


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Anaalilyyli taas yrittää jotain mihin ei yllä.

        Voithan sinä aloittaa sen uuden keskustelun koska tahansa mutta sinulla ei taida olla sanottavaa. Et sitten taita olla kielitaitoinen ja ymmärtäväinen kielen tuntija! Pravdahan tarkoittaa sovellettua totuutta eli asiaa joka on humpuukia mutta se halutaan nähdä totena kuten naapuri minullekin on opettanut.

        Jos esiinnyt järkevällä tavalla niin mielipiteet saa esittää kunhan ne eivät riko lakeja. Nyt on sitä järkeä jäänyt kaikilta Anaalilyyleiltä käyttämättä joten ei muuta kuin kirjautumaan. Ei siitä henki lähde, olen jo vuosikausia testaillut.

        Minä en oikein ymmärrä mitä te pelkäätte, minä aikoinaan kirjauduin koska joku kaltaiselle pelle alkoi käyttämään typeryyksiinsä samaa nikkiä. Nyt te koko joukko haluatte kuulua siihen roskasakkiin njoka pelkää tietämättä edes mitä pelkäisi!

        Höpötystä höpinää ja vouhotusta.
        Sinä et ole päällikkö, et johtaja, etkä mikään muukaan taho, joka voi määrätä mitä muut kommentoijat tekevät.
        Tänne voi kirjautua jos haluaa, mutta ei ole pakko kirjautua ellei halua.
        Se on HYVÄ systeemi.
        Kirjautuminen tai kirjautumatta jättäminen ei taatusti tee kenestäkään parempaa valokuvaajaa, asiantuntijaa eikä ihmistä. Ainakaan itse en halua jakaa yhteystietoja tai sähköposti osoitettani Suomi 24 palvelimelle.
        Tätäkään sinä et näköjään ymmärrä, eikä se todellakaan ole ainoa asia jota et näytä ymmärtävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta kuin lisää vaan vettä myllyyn extyökkäri, niin pidät hyvin huolta siitä, että palstan keskustelutaso ei ainkaan nouse?

        > Ei muuta kuin lisää vaan vettä myllyyn extyökkäri, niin pidät hyvin huolta siitä, että palstan keskustelutaso ei ainkaan nouse?

        Tämähän se pointti on. Tyhmä tynnyri meuhkaa, kunnes kaikki muut ovat poistuneet palstalta. Sitten on virhe maailmakaikkeudessa eli väärin ajattelevat korjattu. Möykkäri parin sivupersoonansa kanssa (mm. Tsuumikosh) kun ovat aina oikeassa. Jos joku muuta väittää, hänet poistetaan möykkärin herkkää hipiää häiritsemästä.

        No, saattaa tänne kyllä joku canontrollikin jäädä eksyneenä harhailemaan ja tyhjille seinille sanomaansa julistamaan.


    • Anonyymi

      Komea päivä tulossa. Vieläkö tämänkin vapun näkee?

      Tuurilla mennään.
      Ihan täällä vain ei Tuurissa käytynä ollenkaan.

    • Anonyymi

      Valokuvaus on sensitiivistä, että vielä ei valmis sellaiseen kokemukseen.
      Okei pitää ryhdistäytyä pikkuhiljaa.

    • Hieman olen pettynyt tälläkin valokuvaajien osastolla teidän Anaalilyylien aikaansaannoksiin kun ette sen vertaa saa aikaan järkeviä lauseita jotta ylläpidon pokka kestäisi.

      Aina te haukutte jos joku on kanssanne eri mieltä mutta ette ole koskaan valmiita osoittamaan edes sitä mistä muita/minua haukutte. Se on vähintä mitä voi tehdä, että jos jostain moittii niin esittää esimerkkejä eikä vain esiinny tyyliin kaikki on paskaa johon te ainakin lähes jokainen olette syyllistyneet.

      Jo se, ettette uskalla/kykene kirjautumaan osoittaa jottette edes itse tiedä mitä mieltä oikeasti olette vaan mielipiteenne perustuu erilaisiin mutuihin koska omat kokemukset eri laitteista/laitetyypeistä puuttuvat ja vedätte johtopäätöksiä muiden viesteistä ja ehkä mainoksista.

      Olette moittineet minua omien laitteideni "kehumisesta" ylivertaisiksi muihin nähden mutta kun olen pyytänyt esimerkkejä niin yhtäkään en ole vastauksiinne saanut. Minä kerron ainoastaan siitä millaisia kokemuksia minulla on niistä kameralaitteistoista joita itse käytän näpsien tuhansia kuvia vuosittain jos en kymmeniä tuhansia joskus. Parhaalla vajaan 4 viikon reissulla olen napsinut yli 6500 kuvaa, joten niitä syntyy kun tilaisuus tulee.

      Täällä oli niitä hyvin innokkaita peilitön uskovaisia yhteen aikaan, joskin homma lienee pitkälti sammunut. He haukkuivat antiikkisina Nikonin D500 ja D850 rungot koska niissä oli peili mutta kun kysyin millä tavalla peilittömän kuva on paljon parempi kuin peilijärkkärin niin yhtäkään eroa ei löytynyt heidän varastoistaan. Eikä löydy vieläkään. Erot noissa peili/ei peiliä lienevätkin mentaalisia sen muutaman sadan gramman lisäksi jonka ne ovat ainakin osin keveämpiä. Myös sarjakuvaus lienee nopeampaa peilittömällä mutta harva kuvaaja esim maisemassa tai makrossa ottaa kuvaa 15/sek vauhdilla tai edes 5/sek nopeudella.

      Suosittelen kirjautumista joka helpottaa keskustelua kun kaikki eivät ole samoja Anaalilyylejä. Lisäksi suosittelen kirjoittamaan valokuvaukseen liittyvistä asioista joskin myönnän ehkä olevani mielenkiintoinen kohde teille, jotka ette ajattele mutta kohtuus kaikessa, sanoisin!

      Onnea vaan parannuksen tielle teille jokaiselle. Älkää syytelkö muita siitä mihin itse joukolla syyllistytte, asiattomuuksiin!

      • Anonyymi

        Monien tunteman sanonnan mukaan nuoruus ja hulluus korreloivat samoin kuin myös vanhuus ja viisaus.
        Kaikissa asioissa on myös poikkeuksia.
        Sinä olet selkeästi se poikkeus.
        En ole lainkaan varma siitä, että kohdallasi vanhuus ja viisaus korreloivat keskenään.
        On hyvin epätavallista, että ikäisesi eläkeukko käyttäytyy yhtä törkeästi kuin sinä.
        Toisaalta ainahan porukassa on se yksi, joka ei sovi yleiseen muottiin. Sinä olet selkeästi se yksi.
        Sinun tapauksessasi on aivan turha olettaa, että oppisit edes alkeellisia keskustelupalstojen käytössääntöjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Monien tunteman sanonnan mukaan nuoruus ja hulluus korreloivat samoin kuin myös vanhuus ja viisaus.
        Kaikissa asioissa on myös poikkeuksia.
        Sinä olet selkeästi se poikkeus.
        En ole lainkaan varma siitä, että kohdallasi vanhuus ja viisaus korreloivat keskenään.
        On hyvin epätavallista, että ikäisesi eläkeukko käyttäytyy yhtä törkeästi kuin sinä.
        Toisaalta ainahan porukassa on se yksi, joka ei sovi yleiseen muottiin. Sinä olet selkeästi se yksi.
        Sinun tapauksessasi on aivan turha olettaa, että oppisit edes alkeellisia keskustelupalstojen käytössääntöjä.

        Keskustelupalstan säänööt lienevät kohdallaan koska en ole huomannut kommenttejani poistetun vaikka teiltä muilta niitä hiipuu kiihtyvää vauhtia. Tästäkin ketjusta on poistettu jo ainakin 15 viestiä teidän muiden epämääräisen käytöksen vuoksi teksteissänne.

        Et sinäkään tuossa yllä olevassa mihinkään valokuvausta koskevaan ole puuttunut vaikka tuossa edellä aika pitkäänkin selostin vanhempia keskusteluita ja sitä minne ne absoluuttiset peilitön pastorit ovat kadonneet. Hehän manasivat muut kamerat kamera helvettiin mutta eivät kyenneet sanomaan mitä erityistä hyötyä peilittömyydestä on kuvan kannalta ja että oikeasti etu on noin 300 grtammaa kevyempi runko ja muutama kuva sekunnissa nopeampi sarja mutta akku pystyy suuremman kulutuksen ansiosta vain korkeintaan puoleen siitä kuvamäärästä mihin peilijärkkäri yltää.

        Et siis kyennyt noihin mitään kantaa ottamaan joten sinulta puuttuu se tiedon luoma tuska ja olet tyytynyt pelkkään mutuun!

        Oppisit nyt edes kirjoittamaan palstan aiheen mukaan ja jos vielä osallistumaan keskusteluun joka lienee uusien näkemysten esittämistä enemmän kuin vain vanhojen moittimista. Mitä uutta olet tuonut keskusteluun?


      • Anonyymi
        Extyökkäri kirjoitti:

        Keskustelupalstan säänööt lienevät kohdallaan koska en ole huomannut kommenttejani poistetun vaikka teiltä muilta niitä hiipuu kiihtyvää vauhtia. Tästäkin ketjusta on poistettu jo ainakin 15 viestiä teidän muiden epämääräisen käytöksen vuoksi teksteissänne.

        Et sinäkään tuossa yllä olevassa mihinkään valokuvausta koskevaan ole puuttunut vaikka tuossa edellä aika pitkäänkin selostin vanhempia keskusteluita ja sitä minne ne absoluuttiset peilitön pastorit ovat kadonneet. Hehän manasivat muut kamerat kamera helvettiin mutta eivät kyenneet sanomaan mitä erityistä hyötyä peilittömyydestä on kuvan kannalta ja että oikeasti etu on noin 300 grtammaa kevyempi runko ja muutama kuva sekunnissa nopeampi sarja mutta akku pystyy suuremman kulutuksen ansiosta vain korkeintaan puoleen siitä kuvamäärästä mihin peilijärkkäri yltää.

        Et siis kyennyt noihin mitään kantaa ottamaan joten sinulta puuttuu se tiedon luoma tuska ja olet tyytynyt pelkkään mutuun!

        Oppisit nyt edes kirjoittamaan palstan aiheen mukaan ja jos vielä osallistumaan keskusteluun joka lienee uusien näkemysten esittämistä enemmän kuin vain vanhojen moittimista. Mitä uutta olet tuonut keskusteluun?

        Sinun kanssasi on aivan turhaa väitellä, koska olet itse mutuilijoiden kruunaamaton kuningas ja itse pidät itseäsi vähintään aurinkokuninkaana.
        Sinun kokemukseksi erilaisista kameroista on hyvin, tai jopa erittäin suppea.
        Täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella tyrmäät kaikki omistasi poikkeavat mielipiteet, joten ei ole mikään ihme, ettei kukaan halua aloittaa väittelemistä kanssasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun kanssasi on aivan turhaa väitellä, koska olet itse mutuilijoiden kruunaamaton kuningas ja itse pidät itseäsi vähintään aurinkokuninkaana.
        Sinun kokemukseksi erilaisista kameroista on hyvin, tai jopa erittäin suppea.
        Täydellisen tietämättömyyden tuomalla varmuudella tyrmäät kaikki omistasi poikkeavat mielipiteet, joten ei ole mikään ihme, ettei kukaan halua aloittaa väittelemistä kanssasi.

        Kerro nyt mitä olen mutuillut!

        Minä olen monesti kirjoittanut että minulla on kokemusta pääosin vain Nikon järkkäreistä, tosin vuosien mittaan monista eri versioista ja nyt viimeksi D850 ja D500. Muuta en ole koskaan väittänyt mutta olen kysynyt monesti perusteita muiden ajoittain uskomattomiin väitteisiin.

        Järjestelmistä minulla on kokemusta jostain -70 luvulta alkaen joskaan en muista minä vuonne Pentax ME:n ostin, se oli ekä järkkärini.

        Mutut tulevat muualta, jos kuitenkin haluat pysyä kannassasi niin kerro 3 mutua joita olen käyttänyt, kerro missä keskustelussa ja millä päivämäärällä jotta voin hieman tarkastella asiaa. Muutoin mutu tulee ja syö sinut!


    Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe