......kattia kanssa. Sen kuvan perusteella, mitä Yle ja TV7 sekä You Tuben matkaohjelmat antavat Israelista ei Israeliin kannata lähteä viemään eurojaan. Siellä ei ole kuin paljaita kukkuloita, aavikkoa, ja jonkin sortin pöpelikköä pohjoisessa, karuja ja ankeita hiekkakivitaloja ja uskontokulttuuria. Israeliin matkustava vain häviää ellei halua käydä pyhiksi kuvitelluilla paikoilla. Israel on luonnontilaisesti todella köyhä maa, vaikka aavikkoeläimiä piisaakin. Jos pitää rumista ihmiselämälle kelpaamattomista luonnonolosuhteista niin siitä vaan. Minä en pidä Israelista maana enkä ortodoksijuutalaisista ulkonäöllisesti, koska he ovat mielestäni outoja. En ymmärrä Israel-fanitusta alkuunkaan enkä ole koskaan ymmärtänyt. Israelilla ei ole maailmalle mitään muuta annettavaa kuin uskontokulttuuriset kirjoituksensa, joihin monien moraali kokonaan tai osittain perustuu.
Israelko kaunis maa......
14
138
Vastaukset
- Anonyymi
Jutskuille olis silloin aikoinaan pitänyt lainata se aiottu pala Venezuelaa, eivät olis Lähi-Idässä härkkimässä palestiinalaisten kanssa! Toivioretkeläisiäkin olis paljon vähemmän, kun lennot olisi paljon pidempiä. Sää kyllä vois houkutella...
- Anonyymi
Et tiedä näköjään mitää Israelista. Kukahan niitä palopommeja ja raketteja ampuu Israeliin . Israelissa paljon metsää palanut kun palestiinalaiset tekevät tuhoa. Jos et tiedä asiasta niin kannattais olla hiljaa.
- Anonyymi
Junttieinarin kannattaa tosiaan pysyä Suomessa. Kannattaa Suomen sisälläkin miettiä missä liikkuu. Eteen voi tulla jotain, josta ei pidä.
- Anonyymi
Israel on kaunis maa. pohjoisessa vihreää ja kukat kukkivat. paljon hedelmäpuita. ja istutuksia .Jerusalemissa historiallisia rakennuksia ja paljon historiallisia paikkoja. Eilat aivan upea Punaisen meren kaupunki. Et voi tietää maasta yhden tv ohjelman kautta ellet ole siellä itse käynyt. Minä matkusta joka vuosi sinne,on paras matkakohde. Suosittelen muillekin. Ensi vuonna Jerusalemissa.
- Anonyymi
Israelin luonto on rikas. Paljon erillaisia lintulajeja, kasvillisuutta ja erillaisia hedelmäpuita, kukkia, ja mineraalirikas kuollutmeri. kannattaa matkustaa Israeliin.Itse vien mielelläni eurot sinne, ainakin kerran vuodessa.Taidat olla aika tietämätön asiasta.
- Anonyymi
Tel Aviv on jotenkin ristiriitainen kaupunki. Tunnelma ei ole ollenkaan Välimeren kaupungin kaltainen vaikka se on sen meren melkein eteläisin kaupunki. Se kai johtuu siitä, että asukkaat eivät ole alkuperäisiä Välimeren asukkaita. On paljon venäläistä roskaväkeä, jotka ovat saaneet kansalaisuuden hämärillä perusteilla. Toisaalta kuvittelin joskus, että kaupungissa pidetään kovaa kuria arabeille ja virkapukuisia poliiseja näkyisi kaikkialla. Itse asiassa en nähnyt niitä kuukauden aikana ainoatakaan, kun taas Jerusalemissa näin niitä paljon. Paljon puhutaan bilekulttuurista siellä, mutta helmikuussa en nähnyt moista menoa ollenkaan ja sen ymmärränkin, kun juomat rannan tuntumassa ravintoloissa ovat 10 euroa/ olutlasi. Ei houkuttele uudelleen.
- Anonyymi
Israel oli erittäin köyhä maa ennen juutalaisten tuloa ja sielä on vieläkin rähjäistä ja suttusen oloista. Menkää TA n keskusbussiasemalle niin näette 3.maailman maan. lisäksi maa on kallis. Turismibusinnes tarvitsisi ulkopuolista konsulttiapua esim. Espanjasta tai Kreikasta. Palvelut puuttuu, kahvilat, kaupat.. Paikalliset itse käyvät Kreikassa lomalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israel oli erittäin köyhä maa ennen juutalaisten tuloa ja sielä on vieläkin rähjäistä ja suttusen oloista. Menkää TA n keskusbussiasemalle niin näette 3.maailman maan. lisäksi maa on kallis. Turismibusinnes tarvitsisi ulkopuolista konsulttiapua esim. Espanjasta tai Kreikasta. Palvelut puuttuu, kahvilat, kaupat.. Paikalliset itse käyvät Kreikassa lomalla.
Eikös siellä ole jutskut olleet 5000 vuotta, siitä lähtien kun paratiisista karkoitettiin? Ja terrorisoineet kaikkia "pakanakansoja"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös siellä ole jutskut olleet 5000 vuotta, siitä lähtien kun paratiisista karkoitettiin? Ja terrorisoineet kaikkia "pakanakansoja"?
Joitakin on ollut niistä ajoista lähtien mutta köyhyys on ajanut lähes kaikki pakoon. Eräs Jerusalemin parturi oli aikansa ja lähti Suomeen kun rahat ja asiakkaat loppuivat. Nytkin ovat rahat ja asiakkaat loppuneet sen ylimielisyyden takia.
- Anonyymi
Soveltuu rantojen takia turismimaaksi, mutta TA on rähjäinen ja kallis.
Jerusalem on mielenkiintoinen, mutta sielä on uhkaava tunnelma.
Eilat on liian pieni ja taasen kallis laatuun nähden. Se on tietenkin turvallisempi kuin terrori-Egypti. - Anonyymi
Mitä? Israelko muka huono? Ei silleen. Ei sitten tosiaankaan. Israel on kerrassaan ihana ja KAUNIS maa. On siellä tosin aavikkoakin, mutta paljon vähemmän, kuin ennen. Juutalaiset ovat raivanneet niitä ja saaneet ne tuottamaan satoa. Erinomaista aikaan saannosta ja osoittaa, miten ahkera työ on kannattanut. Se jatkuu edelleen. Ja on Israelissa varsin monipuolinen ja vaihteleva luonto. Jopa suota löytyy vielä jonkin verran. Israel on erinomainen matkailukohde. Siellä, jos missä kannattaa todella käydä ja vaikka kuinka monta kertaa.
- Anonyymi
Paskapuhetta! Rauhaa rakastavat ihmiset eivät ihannoi terroristejä ja terroristivaltiota.
- Anonyymi
Hyvä. Oikeaa puhetta. Israel on ihana maa. Sen parempata matkakohdetta ei olekaan.
- Anonyymi
Suomesta menee paljon ihmisiä töihin kibbutsiin auttamaan näitä Jeesuksen tappajia murhaamaan alkuperäiskansaa. Jos näin ei olisi niin juttskut joutuisivat itse temään töitä elääkseen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882