Oon ihan kassalla joten voitteko auttaa

Anonyymi

Oon 14-vuotias tyttö ja oon menossa rippileirille. Mulla ei oo mitään tietoa mitä siellä tehdään tai pitäsikö mun jotenkin valmistautua sinne.🤷🏼‍♀️ Onko siellä joku ”läpipääsykoe”? Pitääkö siellä opetella jokin rukous tai pitääkö sinne mennessä osata jokin rukous? Jos siellä opetellaan joku ruokous, niin mikä ja voinko opetella sen jo kotona ennen leiriä? Pitäiskö mun tietää/osata jotain muuta sinne mennessä? Onks ne oppitunnit samallaisia ku koulussa, esim. jos ei opi jotain nii leiriä ei pääse ”läpi”????

Oon vähän ujo niin pitäiskö siellä olla jotenki ”ulospäinsuuntautuva” ja että tutustuu helposti uusiin ihmisiin? Jos tulee jotain muuta mieleen nii voitteko kertoo koska oon vähän paniikissa😁😩

4

80

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun on vaan oma perussuomalainen itsensä niin se on kaikille ja sulle ittellehi, aika taatusti se vähiten kiusallisin (jos kohta kiusallinen ensinkään) vaihtoehto, olip sit ujo kuin piimä, rohkea kuin rotansyöjä tahi mitä vaan niiden väliltä ja vierustoilta.
      Minä olin ujo ribbikoulussa silloon -98 ja niioo vieläki; tai ainahi varovainen, hitaastilämpiivä, hiljaanen ja tarkkasilmänen tarkkailija. Silloon net avut/avuttomuudet saatti sterssatamua ja hevilläkään en muuten unhota sitä ko olin telttassa nukkummaan käymässä ja muutamaisa rippiäinen vielä iltavalkean ääressä kökötti isohkosten seurasa. Sieltä sattui muudan jäsen A asiatarkasti tölväisemään (luuli kai minun nukkuvan) että " ....toinen niistä kaveruksista koko ajan nauraa kikertää ja äänessä on, toinen ei puhu mittään (tarkotti mua). inhoittavalta se tuntui ja kun vielä isosethi kuuli sen siinä. Ja kuinka moni siinä teltassa oleva. Vaan siitäkään ny näi jälkeenpäi miettien mitn ois kuitengkaa tullu jos oisin läksiny jotenni nöyrästi brassailemaan ja jotani muuta kuin tseäni esittämään.
      En nyt musita oikeen mitä sielä teoriatunneilla tehthin mutta tuskin ihmeita tarvii opeetella. opettaa ne sielä ja lie aikaa oppiakin.
      jonnillaane loppukoe oli, oiskoon siinä 10 kyssää ollu. Rippipappi muistaakseni järjesti sen linja-autossa, jaettuaan kaikille papeerit ynnä kynät. olimma palaamassa vaelteluripaarilta Lapista. Kun kaikki olivat vastauksensa kirjottaneet, veimä ne hänele ja kukin kävi vuorollaan hakemassa kokeensa takas ja kuulemassa samalla miten koe meni. Kenkään ei muistaakseni tarvinnut uusia ripariansa

    • Anonyymi

      Päästä nyt joku aikuinen sinne kassalle. Sinä voit männä vaikka hyllyjä täyttäämään. Se on hyvä kesätyö, ellei kummempaa löydy

    • Anonyymi

      En tajua tätä. Miksi joku haluaa mennä ripariin?

      • Anonyymi

        -Viikko poissa kotoa
        -Hyvää ruokaa
        -Uusia ystäviä
        -Mahtava tunnelma
        -Ikimuistonen kokemus
        -Tietoa ev. lut. kirkosta ja kristinuskosta, tietoa ympäröivästä yhteiskunnasta, perinteistä ja niiden merkityksestä.
        -Kummius mahdollisuus
        -Lupa käydä ehtoollisella
        -Mahdollistaa kirkkohäät
        Ja vaikka mitä, nuo tulivat ensimmäisen 30s aikana mieleen...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe