Suomessa on tilattu tänä vuonna noin 3500 uutta henkilöautoa, mutta dieseleitä ei lainkaan

Anonyymi

Suomessa on tilattu tänä vuonna noin 3  500 uutta henkilöautoa, mutta dieseleitä ei niiden joukossa ole ollut ainuttakaan. Pienten dieselautojen suosio on romahtanut täysin. Romutuspalkkion ansiosta Suomessa on tilattu tänä vuonna noin 3  500 uutta henkilöautoa, mutta dieseleitä ei niiden joukossa ole ollut lainkaan, kertoo Autoalan Keskusliiton AKL:n toimitusjohtaja Pekka Rissa. Vain ulkomailta tuotuja käytettyjä on rekisteröity.

15

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pienissä ei kannata dieseliä hankki mutta tilanne muuttuu kun hankitaan nielemään kilometrejä maasturi tai iso farkku/sedan. Sellaisten ostajat eivät mitenkään romutuspalkkiosta hyödy.

      • Anonyymi

        Iso sedan on esim Camry tai Lexus Es tai Ls, käytettynä Gs, kaikki tietysti itselataavia täyshybrideitä. Dieselit on jo kielletty Saksassa ja kohta myös Helsingissä kun vihreät pääsi valtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iso sedan on esim Camry tai Lexus Es tai Ls, käytettynä Gs, kaikki tietysti itselataavia täyshybrideitä. Dieselit on jo kielletty Saksassa ja kohta myös Helsingissä kun vihreät pääsi valtaan.

        Saksassa dieselit eivät ole kiellettyjä, joissakin kaupungin keskustoissa ei vanhoilla dieseleillä saa ajaa. Euro6- tason dieseleillä saa ajaa koko Saksassa.
        Diesel-hysteria menee pian ohi ja ihmiset alkavat ymmärtää, että diesel on taloudellinen ja ympäristöä säästävä koska toimii kierrätyspolttoaineella hienosti. Toyotan näennäishybridit eivät ole ratkaisu mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa dieselit eivät ole kiellettyjä, joissakin kaupungin keskustoissa ei vanhoilla dieseleillä saa ajaa. Euro6- tason dieseleillä saa ajaa koko Saksassa.
        Diesel-hysteria menee pian ohi ja ihmiset alkavat ymmärtää, että diesel on taloudellinen ja ympäristöä säästävä koska toimii kierrätyspolttoaineella hienosti. Toyotan näennäishybridit eivät ole ratkaisu mihinkään.

        Euro 6 dieselit ei sovi Pohjolan talveen.

        https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/te-uudet-euro-6-dieselit-sopivat-huonosti-suomen-talveen-moottoria-ei-voi-enaa-esilammittaa-edes-tulipalopakkasilla-6720662

        Itselataava täyshybridi toimii kaikkina vuodenaikoina.


      • Anonyymi

        Itselataava=bensalla lataava.
        Huippu kusetus.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ei tänä vuonna ole mitään romutuspalkkiota..

      • Anonyymi

        Terot elävät menneisyydessä, mikä selittää myös autovalinnat.


    • Anonyymi

      Aloitus oli mitä oli, alkuvuoden 3kk aikana on ensirekisteröity dieseleitä 40% vähemmän kuin vuonna 2016 ja vuoden 2018 alkuun nähden 20% vähemmän. Suuntaus on selvästi dieseleistä pois.
      Vanhoja päästöhuijausromuja tulee kyllä edelleen maahan.

    • Anonyymi

      Ei niitä kannata Suomesta ostaa, kun ulkomailta saa vähän käytettyjä diesel-autoja hyvinkin edullisesti.

      Traficom: "Dieselautojen osuus autokannasta kasvaa edelleen tasaisesti. Romutusikäisistä autoista vain pieni osa on dieselkäyttöisiä. Dieselautojen osuutta kannasta kasvattaa myös käytettyjen autojen maahantuonti, sillä suurin osa käytettynä maahantuoduista autoista on dieselkäyttöisiä. "

      • Tilanne muuttuu kun tämä mainittu iso diesel autokanta tulee romutusikään. Nyt myydyt/ (tuodut) bensa-autot eivät ole romutusiässä vielä siinä vaiheessa ja näin ollen bensa-autojen osuus kasvaa.


      • Anonyymi
        MyyjäX kirjoitti:

        Tilanne muuttuu kun tämä mainittu iso diesel autokanta tulee romutusikään. Nyt myydyt/ (tuodut) bensa-autot eivät ole romutusiässä vielä siinä vaiheessa ja näin ollen bensa-autojen osuus kasvaa.

        Kyllä dieselautoja ostetaan vielä pitkään etenkin isommissa ja kalliimmissa autoissa. Uusi dieselteknologia on pienikulutuksisia ja pienipäästöistä. Sähkömoottori yhdistetään kunnolliseen automaattilaatikkoon, ei mitään kuminauha-automaatteja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä dieselautoja ostetaan vielä pitkään etenkin isommissa ja kalliimmissa autoissa. Uusi dieselteknologia on pienikulutuksisia ja pienipäästöistä. Sähkömoottori yhdistetään kunnolliseen automaattilaatikkoon, ei mitään kuminauha-automaatteja.

        Kyllä diesel pitää pintansa. Lähinnä kommentoin meikäläistä autokannan muutosta pitkällä aikavälillä. Suomessa autot menevät paaliin noin 17 vuoden ikäisinä. Siinä ajassa lapsenlapsetkin ehtivät rippikouluikään.


    • Anonyymi

      Dieselit henkilöautoissa on menneen talven lumia. Kaikenlaiset hybridit on tulevaisuutta. Portaaton automaatti on tulevaisuutta ja suorakytky-nytky arpomislaatikot kohtapuolin historiaa VW ei tosin ole kummastakaan osannut vielä tehdä kestävää ja toimivaa. Pitkä on vielä matka Toyotan erinomaiseen portaattomaan joka toimii kuin unelma ja kestää isoisältä pojanpojaöle.

      • Anonyymi

        On siinä pojanpojalla kova kohtalo, ajella ruosteisella Tojolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe