Kuinka helposti se tulee? Eli sairastuuko siihen tosiaan useimmat?
Turistiripuli Alanyasta?
26
353
Vastaukset
- Anonyymi
Pari kertaa neljän hengen perheenä oltu Alanyassa. Kellään ei mitään vatsataudin oireita. Salaatteja syöty, irtojäätelöä syöty yms. Kaikki ottaneet reissulla maitohappobakteereita.
- Anonyymi
12x käynyt, 1x vähäinen. Tosin en syö majoneesia, hampaat pessyt hanavedellä, ei käsidesiä. Tosin en kärsi vaivasta Suomessakaan vaikka takana muutamia vuosikymmeniä:)
- Anonyymi
Meitä myös neljän hengen seurue, eikä oireiltu, vaikka syötiin monissa eri paikoissa.
- Anonyymi
Ruiskuttakaa käsidesillä kaikkea mitä aiotte koskea.
Eivät ne ruikulikakkabakteerit ruoista eikä juomista tule vaan omista sormista.- Anonyymi
Gambiassa syksyllä, vaimo käytti käsidesiä, minä en. Vaimo sai ripulin, minä en.
- Anonyymi
Ruiskutti väärään paikkaan.
- Anonyymi
Kaksi kolmesta.
Hotelleissa syön kaikkea mahdollista, eikä koskaan ripulia Turkissa. Turvallinen ja hyvä turistikohde.
- Anonyymi
Se iskee kuin salama taivaalta. Sitä on nyt Suomessakin, Noroviiruksen nimellä.Lähden pakoon, tanskaan.
- Anonyymi
Kymmenisen matkaa Turkkiin vuosien aikana matkakumppanin kanssa. Yhden kerran ollut kummallakin sen verran oireita, että puoli päivää piti kuljeskella lähietäisyydellä hotellista.
Käsidesiä käytetty satunnaisesti muutamalla reissulla, yleensä sitä ei ole edes mukana. Jääpaloja ei, eikä majoneesia ja vain pullovesiä. Syöty on kaikkea mitä vastaan on tullut, pääosin pikkukuppiloissa ja osin lokantaseissa. Pari kertaa myös all i-matkalla, jolloin ruuat seisovat vaihtelevia aikoja tarjoilupöydillä.
Liekö ollut "hullun tuuria", vai mitä, kun ei ole tauti iskenyt - Anonyymi
Turkki taitaa olla muslimimaista puhtoisin.
Menkääpäs Egyptiin. Sieltä saatte sellaiset mahakouristukset että muistatte ne lopun ikänne.
Viime vuoden lopulla Hurghadassa kuoli pari brittituristia; 2 hotellia suljettiin ja matkatoimisto kotiutti satoja matkailijoita kesken lomansa.- Anonyymi
Mites noi kuolemat liittyy ripuliin?
Turkissa kuolee kymmeniä turisteja vuosittain esim väkivallan uhrina - Anonyymi
Etkö osaa lukea? Kyse oli hygieniasta ja vatsataudeista? Koita ymmärtää lukemasi!
- Anonyymi
Onnistuisiko sellainen homma että kävisi täällä kotimaassa ennen matkaa turkkilaisissa ravintoloissa ja sairastaisi ne ripulit jo täällä ja sitten lähtisi sinne Turkkiin kun on saanut vastustuskyvyn.
- Anonyymi
ei, koska ollaan täysin eri lämpötiloissa! Jos pidät huolen omasta käsihygieniastasi ja katsot minne menet syömään, ei ongelmia tule.
Käsihygienia?
Kyllä ne ruikkupaskapöpöt tulevat ruoista. Aivan sama millä tavoin niitä suuhusi tunget; haarukalla, lusikalla vai sormin.
Kuppilaa katsomalla et niitä ulosteperäisiä pöpöjä näe.
Ne tulevat kokkipoikien sormista, taavi.- Anonyymi
Tuolla logiikalla ei kannata myöskään uida uima-altaissa. Kannattaa perehtyä aiheeseen ennen kuin alkaa "tietää"., taavi olet itse!
Katso mitä syöt !
Johan se tulee nanda devi ravintolankin ruuista tampereella kun mättää sitä ihan sikana kun on niin hyvää :'D
- Anonyymi
Ruikulikakkelibakteerit ovat aina ulosteperäisiä.
Se on hyvä asia että tiedämme mistä taudin aiheuttaja on tullut. Kokkipoikien huusseista ovat usein paperi ja vesi loppuneet.
Eipä hätiä mitiä kyllä ne puhdistuvat kun pizzataikinaa veivaa.- Anonyymi
Alanyasta salmonella muutaman vuosi sitten...tosin retkellä ei ollut eväitä ja nälkään syötiin broileria laivalla. Nyt Turkissa lomalla eikä mitään vatsaoireita. Ruoka oli hyvää, tosin broilerin jätin välistä. Suosittelen.
- Anonyymi
Olen käynyt Turkissa/Alanyassa 6-8 kertaa. Muutaman kerran olen saanut ripulin, ja olen melko varma että kaikilla kerroilla oli kyseessä huono käsihygienia! Eli käsidesi ahkeraan käyttöön. Ruokamyrkytyksenkin siellä kokeneena voin sanoa että aamupalalle/lounaalle heti kun se tarjoillaan, etenkin jos on buffet! Jos siellä 30 asteessa juustot ja leikkeleet pöydässä 3 tuntia niin voi olla riski. Ja vatsahappo bakteerieita ehdottomasti ja aloita nauttiminen jo ennen matkaa.
- Anonyymi
Ja jumalauta, montako kertaa pitää sanoa etteivät ne ruikkupaskabakteerit tule omista käsistä jos olette pesseet ne peräpääpyyhinnän jälkeen.
Ne tulevat ruoista joten on samantekevää lappaatteko pöperöt naamaanne lusikalla, haarukalla tai sormin.
Bakteerit ovat aina ulosteperäisiä ja tulevat kokkipoikien pesemättömistä käsistä.
Tunnen yhden linnankundin. Hän kertoi sotkeneensa yhden vähemmän pidetyn sällin sapuskaan paskaa.
Uskon että tekevät näin ainakin meille hyvin vihamielisessä maassa Egyptissä koska siellä aivan kaikki matkailijat sairastuvat. - Anonyymi
Muutaman kerran Alanyassa käyneenä kokemukseni on tämä: yhden kerran on ollut korkea-kuumeinen turistiripuli, kolme viimeistä matkavuorokautta sängyssä (ja vessassa). Luulen saaneni tuon bakteerin ravintolasta, joka jälkiruoaksi tarjosi - talon laskuun "ouzoa", mikä maistui pelkältä kraanavedeltä, ei siinä mitään alkoholia ollut.
Aikaisemmimilla kerroilla olen asunut huippuluokan hotelleissa ja syönyt siellä, eikä mitään suolistovaivoja!
Siis, valitkaa mahdollisimman hyvätasoinen hotelli ja syökää siellä, taikka sitten menkää apartement-hotelliin, jossa on oma keittiö joka huoneistossa ja tehkää ruokanne itse. - Anonyymi
Juurikin näin jos nyt sitten on pakko Alanyassa lomailla.
Korkeatasoisemmissa hotelleissa uskon että pomot hieman vahtivat kokkipoikiensa hygieniaa. Sairastunut matkailija on heille kiusallinen.
Turistiluokan hotellit ovat sesonkina täyteen buukattuja eivätkä pomot välitä paskojakaan mistään hygieniasta. Pääasia on että rulla pyörii.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä712388Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on711460Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461447Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2551425- 831252
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3801222Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421215- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3441156