Turistiripuli Alanyasta?

Anonyymi

Kuinka helposti se tulee? Eli sairastuuko siihen tosiaan useimmat?

26

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pari kertaa neljän hengen perheenä oltu Alanyassa. Kellään ei mitään vatsataudin oireita. Salaatteja syöty, irtojäätelöä syöty yms. Kaikki ottaneet reissulla maitohappobakteereita.

      • Anonyymi

        12x käynyt, 1x vähäinen. Tosin en syö majoneesia, hampaat pessyt hanavedellä, ei käsidesiä. Tosin en kärsi vaivasta Suomessakaan vaikka takana muutamia vuosikymmeniä:)


    • Anonyymi

      Meitä myös neljän hengen seurue, eikä oireiltu, vaikka syötiin monissa eri paikoissa.

    • Anonyymi

      Ruiskuttakaa käsidesillä kaikkea mitä aiotte koskea.
      Eivät ne ruikulikakkabakteerit ruoista eikä juomista tule vaan omista sormista.

      • Anonyymi

        Gambiassa syksyllä, vaimo käytti käsidesiä, minä en. Vaimo sai ripulin, minä en.


      • Anonyymi

        Ruiskutti väärään paikkaan.


    • Anonyymi

      Kaksi kolmesta.

    • Hotelleissa syön kaikkea mahdollista, eikä koskaan ripulia Turkissa. Turvallinen ja hyvä turistikohde.

    • Anonyymi

      Se iskee kuin salama taivaalta. Sitä on nyt Suomessakin, Noroviiruksen nimellä.Lähden pakoon, tanskaan.

    • Anonyymi

      Kymmenisen matkaa Turkkiin vuosien aikana matkakumppanin kanssa. Yhden kerran ollut kummallakin sen verran oireita, että puoli päivää piti kuljeskella lähietäisyydellä hotellista.
      Käsidesiä käytetty satunnaisesti muutamalla reissulla, yleensä sitä ei ole edes mukana. Jääpaloja ei, eikä majoneesia ja vain pullovesiä. Syöty on kaikkea mitä vastaan on tullut, pääosin pikkukuppiloissa ja osin lokantaseissa. Pari kertaa myös all i-matkalla, jolloin ruuat seisovat vaihtelevia aikoja tarjoilupöydillä.
      Liekö ollut "hullun tuuria", vai mitä, kun ei ole tauti iskenyt

    • Anonyymi

      Turkki taitaa olla muslimimaista puhtoisin.

      Menkääpäs Egyptiin. Sieltä saatte sellaiset mahakouristukset että muistatte ne lopun ikänne.
      Viime vuoden lopulla Hurghadassa kuoli pari brittituristia; 2 hotellia suljettiin ja matkatoimisto kotiutti satoja matkailijoita kesken lomansa.

      • Anonyymi

        Mites noi kuolemat liittyy ripuliin?
        Turkissa kuolee kymmeniä turisteja vuosittain esim väkivallan uhrina


      • Anonyymi

        Etkö osaa lukea? Kyse oli hygieniasta ja vatsataudeista? Koita ymmärtää lukemasi!


    • Anonyymi

      Onnistuisiko sellainen homma että kävisi täällä kotimaassa ennen matkaa turkkilaisissa ravintoloissa ja sairastaisi ne ripulit jo täällä ja sitten lähtisi sinne Turkkiin kun on saanut vastustuskyvyn.

      • Anonyymi

        ei, koska ollaan täysin eri lämpötiloissa! Jos pidät huolen omasta käsihygieniastasi ja katsot minne menet syömään, ei ongelmia tule.


      • Käsihygienia?
        Kyllä ne ruikkupaskapöpöt tulevat ruoista. Aivan sama millä tavoin niitä suuhusi tunget; haarukalla, lusikalla vai sormin.

        Kuppilaa katsomalla et niitä ulosteperäisiä pöpöjä näe.
        Ne tulevat kokkipoikien sormista, taavi.


      • Anonyymi

        Tuolla logiikalla ei kannata myöskään uida uima-altaissa. Kannattaa perehtyä aiheeseen ennen kuin alkaa "tietää"., taavi olet itse!


    • Katso mitä syöt !

      • Johan se tulee nanda devi ravintolankin ruuista tampereella kun mättää sitä ihan sikana kun on niin hyvää :'D


    • Anonyymi

      Ruikulikakkelibakteerit ovat aina ulosteperäisiä.
      Se on hyvä asia että tiedämme mistä taudin aiheuttaja on tullut.

    • Kokkipoikien huusseista ovat usein paperi ja vesi loppuneet.
      Eipä hätiä mitiä kyllä ne puhdistuvat kun pizzataikinaa veivaa.

    • Anonyymi

      Alanyasta salmonella muutaman vuosi sitten...tosin retkellä ei ollut eväitä ja nälkään syötiin broileria laivalla. Nyt Turkissa lomalla eikä mitään vatsaoireita. Ruoka oli hyvää, tosin broilerin jätin välistä. Suosittelen.

    • Anonyymi

      Olen käynyt Turkissa/Alanyassa 6-8 kertaa. Muutaman kerran olen saanut ripulin, ja olen melko varma että kaikilla kerroilla oli kyseessä huono käsihygienia! Eli käsidesi ahkeraan käyttöön. Ruokamyrkytyksenkin siellä kokeneena voin sanoa että aamupalalle/lounaalle heti kun se tarjoillaan, etenkin jos on buffet! Jos siellä 30 asteessa juustot ja leikkeleet pöydässä 3 tuntia niin voi olla riski. Ja vatsahappo bakteerieita ehdottomasti ja aloita nauttiminen jo ennen matkaa.

    • Anonyymi

      Ja jumalauta, montako kertaa pitää sanoa etteivät ne ruikkupaskabakteerit tule omista käsistä jos olette pesseet ne peräpääpyyhinnän jälkeen.

      Ne tulevat ruoista joten on samantekevää lappaatteko pöperöt naamaanne lusikalla, haarukalla tai sormin.
      Bakteerit ovat aina ulosteperäisiä ja tulevat kokkipoikien pesemättömistä käsistä.

      Tunnen yhden linnankundin. Hän kertoi sotkeneensa yhden vähemmän pidetyn sällin sapuskaan paskaa.
      Uskon että tekevät näin ainakin meille hyvin vihamielisessä maassa Egyptissä koska siellä aivan kaikki matkailijat sairastuvat.

    • Anonyymi

      Muutaman kerran Alanyassa käyneenä kokemukseni on tämä: yhden kerran on ollut korkea-kuumeinen turistiripuli, kolme viimeistä matkavuorokautta sängyssä (ja vessassa). Luulen saaneni tuon bakteerin ravintolasta, joka jälkiruoaksi tarjosi - talon laskuun "ouzoa", mikä maistui pelkältä kraanavedeltä, ei siinä mitään alkoholia ollut.

      Aikaisemmimilla kerroilla olen asunut huippuluokan hotelleissa ja syönyt siellä, eikä mitään suolistovaivoja!

      Siis, valitkaa mahdollisimman hyvätasoinen hotelli ja syökää siellä, taikka sitten menkää apartement-hotelliin, jossa on oma keittiö joka huoneistossa ja tehkää ruokanne itse.

    • Anonyymi

      Juurikin näin jos nyt sitten on pakko Alanyassa lomailla.
      Korkeatasoisemmissa hotelleissa uskon että pomot hieman vahtivat kokkipoikiensa hygieniaa. Sairastunut matkailija on heille kiusallinen.

      Turistiluokan hotellit ovat sesonkina täyteen buukattuja eivätkä pomot välitä paskojakaan mistään hygieniasta. Pääasia on että rulla pyörii.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe