Oba alueena

Anonyymi

Onko Oba alueena miten vilkas ja palveluita sisältävä vs. keskusta?

Hotelleja näyttää olevan paljon alueella. Taksit ja domusbussit lienevät kätevin ja edullisin kulkumuoto, vai?

11

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Venäläisiä täynnä.Jos vertaa vaikka keskustaan tai alle 2km keskustasta,niin oba tuntuu ns.köyhältä,likaiselta kaupunginosalta.Toki siellä all inc.hotlia,joissa siis venäläisiä runsaasti.
      Itse olin 2x yhtenä kesänä Alanyassa ja ekalla kerralla keskustan lähistöllä toisen poikani kanssa ja pari viikkoa myöhemmin taas obassa toisen poikani kanssa ja tuntui kun olisin ihan eri maassa,kuin jossain Venäjällä tms.
      Ranta on sielläkin hyvä ja kauppoja löytyy,saattaa löytyä edullisemminkin,mutta jos itse mahd.valita,niin en välttämättä sinne menisi.Fiilis ihan eri.
      Ja busseilla ja takseilla sinne hyvin pääsee ja ravintoloita myös löytyy hyvin.Usein äkkilähtöjä sinne halvalla eli siis oban hotelleihin,siksi mekin mentiin uudelleen,koska oli halpa äkkilähtö.

    • Anonyymi

      Vilkkailla turistialueilla on paljon hotelleja ja muita rakennuksia.
      Kulkuneuvot ovat hyvä tapa liikkua kävelemisen lisäksi.

      • Anonyymi

        Tämähän oli loistava vastaus aloittajan kysymykseen.
        En olisi itse keksinyt parempaa.


    • Anonyymi

      pAIKALLISTEN RIKOLLISJENGIEN SUOSIMA KAUPUNGINOSA.
      vARSINKIN aTILLA HOTELLIN NURKILLA ÖISIN HYVINKIN LEVOTONTA

    • Anonyymi

      Oba on ihan kiva alue, mutta vähän pieni, joten kauppiaat pitävät samoja hintoja ja tinkaaminen voi olla turhaa tiettyyn rajaan asti. Siisti alue kyllä mutta se on sellainen paikallinen keskusta. Venäläisiä siellä kaikkialla joten Oba ei mitenkään eroa sen vuoksi. Niiden kanssa vaan pitää pitää puolensa ja sanoa päin naamaa jos etuilevat tai muuten häiritsevät. Se kyllä pääsääntöisesti riittää. En näe mitään syytä mennä Obaan muuta kuin että keskustaan on jonkin verran matkaa. Muuten ihan ok.

    • Anonyymi

      Paljon taloja ja hotelleja on alueella ja autojakin huristelee.
      Tietä ylittäessänne on syytä katsoa ensin vasemmalle, sitten oikealle ja vielä kerran vasemmalle.
      Jos reitti on selvä niin sitten vain kipin kapin kadun yli.

    • Anonyymi

      Vaimon kanssa olemme usein seisoneet hotellin edessä ja odottaneet tilaisuutta päästä kadun toisella puolella olevaan markettiin. Olimme ostaneet sieltä pari tölkkiä olutta ja pientä suolapalaa illaksi, juustoa ja meetwurstia.
      Niitä olisi ollut mukavaa nauttia töllöä katsellen.

      Aina meidät on kaapannut joku taxi ja taas olemme löytäneet itsemme matto-kulta- tai nahkakaupasta teetä juomasta.

      Pirhana vieköön.

    • Anonyymi

      Ihan hyvä alue , venäläisiä ihan saman verran kuin muuallakin, polkupyörän vuokraamista voi suositella itse operoitu Obasta - Keskustaan sekä Cleopatra beachille päivittäin . Ainoa minkä olen huomanut niin kannattaa ottaa mummo konkelit sporttipyörät useasti huonommassa kunnossa.

    • Anonyymi

      Oban kaupunginosa on aika kulahtanut ja nuhjuinen, ei kovin viihtyisä, mutta jos tällaisilla asioilla ei ole lomailijalle merkitystä, niin kyllähän se ihan OK on. Palveluita on riittävästi. Venäläisistä ei pääse eroon olipa missä päin Alanyaa tahansa, mutta eipä noista yleensä kovin paljon haittaa ole.

      • Anonyymi

        Noin puolet Alanyan alueelle saapuvista turisteista on tällä hetkellä venäläisiä. Ja siihen kun vielä lisätään entiset Neuvostoliiton alusmaat mm. Valko-Venäjä, Kazakstan, Ukraina niin ollaankin jo lähes tilanteessa että 7 kymmenestä molottaa saman kuuloista kieltä. Ei ihme että mainoskyltit on kyyrisillä kirjaimilla ja basaarikauppiaiden sloganit alkavat privjetillä.


    • Anonyymi

      Oba on ok, mutta vähän suppea alue kuitenkin, siis jos haluat katsella ympärillesi. Ja totta, venäläisiä ei pääse pakoon minnekään. Niille vaan täytyy näyttää jonossa paikka. Turkkilaisetkin ovat ihan kypsiä heihin, ainakin mitä muutaman turkkilaisen kanssa olen jutellut. Mutta he tuovat rahaa, joten eroon heistä ei pääse. Ehkäpä josku oppivat käyttäytymään paremmin. Hyviä ravintoloita löytyy kyllä ja taxilla ei kauaa kestä porhaltaa keskustaan, jos haluaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe