Onko Oba alueena miten vilkas ja palveluita sisältävä vs. keskusta?
Hotelleja näyttää olevan paljon alueella. Taksit ja domusbussit lienevät kätevin ja edullisin kulkumuoto, vai?
Oba alueena
11
134
Vastaukset
- Anonyymi
Venäläisiä täynnä.Jos vertaa vaikka keskustaan tai alle 2km keskustasta,niin oba tuntuu ns.köyhältä,likaiselta kaupunginosalta.Toki siellä all inc.hotlia,joissa siis venäläisiä runsaasti.
Itse olin 2x yhtenä kesänä Alanyassa ja ekalla kerralla keskustan lähistöllä toisen poikani kanssa ja pari viikkoa myöhemmin taas obassa toisen poikani kanssa ja tuntui kun olisin ihan eri maassa,kuin jossain Venäjällä tms.
Ranta on sielläkin hyvä ja kauppoja löytyy,saattaa löytyä edullisemminkin,mutta jos itse mahd.valita,niin en välttämättä sinne menisi.Fiilis ihan eri.
Ja busseilla ja takseilla sinne hyvin pääsee ja ravintoloita myös löytyy hyvin.Usein äkkilähtöjä sinne halvalla eli siis oban hotelleihin,siksi mekin mentiin uudelleen,koska oli halpa äkkilähtö. - Anonyymi
Vilkkailla turistialueilla on paljon hotelleja ja muita rakennuksia.
Kulkuneuvot ovat hyvä tapa liikkua kävelemisen lisäksi.- Anonyymi
Tämähän oli loistava vastaus aloittajan kysymykseen.
En olisi itse keksinyt parempaa.
- Anonyymi
pAIKALLISTEN RIKOLLISJENGIEN SUOSIMA KAUPUNGINOSA.
vARSINKIN aTILLA HOTELLIN NURKILLA ÖISIN HYVINKIN LEVOTONTA - Anonyymi
Oba on ihan kiva alue, mutta vähän pieni, joten kauppiaat pitävät samoja hintoja ja tinkaaminen voi olla turhaa tiettyyn rajaan asti. Siisti alue kyllä mutta se on sellainen paikallinen keskusta. Venäläisiä siellä kaikkialla joten Oba ei mitenkään eroa sen vuoksi. Niiden kanssa vaan pitää pitää puolensa ja sanoa päin naamaa jos etuilevat tai muuten häiritsevät. Se kyllä pääsääntöisesti riittää. En näe mitään syytä mennä Obaan muuta kuin että keskustaan on jonkin verran matkaa. Muuten ihan ok.
- Anonyymi
Paljon taloja ja hotelleja on alueella ja autojakin huristelee.
Tietä ylittäessänne on syytä katsoa ensin vasemmalle, sitten oikealle ja vielä kerran vasemmalle.
Jos reitti on selvä niin sitten vain kipin kapin kadun yli. - Anonyymi
Vaimon kanssa olemme usein seisoneet hotellin edessä ja odottaneet tilaisuutta päästä kadun toisella puolella olevaan markettiin. Olimme ostaneet sieltä pari tölkkiä olutta ja pientä suolapalaa illaksi, juustoa ja meetwurstia.
Niitä olisi ollut mukavaa nauttia töllöä katsellen.
Aina meidät on kaapannut joku taxi ja taas olemme löytäneet itsemme matto-kulta- tai nahkakaupasta teetä juomasta.
Pirhana vieköön. - Anonyymi
Ihan hyvä alue , venäläisiä ihan saman verran kuin muuallakin, polkupyörän vuokraamista voi suositella itse operoitu Obasta - Keskustaan sekä Cleopatra beachille päivittäin . Ainoa minkä olen huomanut niin kannattaa ottaa mummo konkelit sporttipyörät useasti huonommassa kunnossa.
- Anonyymi
Oban kaupunginosa on aika kulahtanut ja nuhjuinen, ei kovin viihtyisä, mutta jos tällaisilla asioilla ei ole lomailijalle merkitystä, niin kyllähän se ihan OK on. Palveluita on riittävästi. Venäläisistä ei pääse eroon olipa missä päin Alanyaa tahansa, mutta eipä noista yleensä kovin paljon haittaa ole.
- Anonyymi
Noin puolet Alanyan alueelle saapuvista turisteista on tällä hetkellä venäläisiä. Ja siihen kun vielä lisätään entiset Neuvostoliiton alusmaat mm. Valko-Venäjä, Kazakstan, Ukraina niin ollaankin jo lähes tilanteessa että 7 kymmenestä molottaa saman kuuloista kieltä. Ei ihme että mainoskyltit on kyyrisillä kirjaimilla ja basaarikauppiaiden sloganit alkavat privjetillä.
- Anonyymi
Oba on ok, mutta vähän suppea alue kuitenkin, siis jos haluat katsella ympärillesi. Ja totta, venäläisiä ei pääse pakoon minnekään. Niille vaan täytyy näyttää jonossa paikka. Turkkilaisetkin ovat ihan kypsiä heihin, ainakin mitä muutaman turkkilaisen kanssa olen jutellut. Mutta he tuovat rahaa, joten eroon heistä ei pääse. Ehkäpä josku oppivat käyttäytymään paremmin. Hyviä ravintoloita löytyy kyllä ja taxilla ei kauaa kestä porhaltaa keskustaan, jos haluaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176