Virago 1100 vm95 hyytyy kiihdyttäessä täysin

Anonyymi

Pyöräni on Yamaha virago 1100 vm -95 vapaasti hengittävä kaasarikone siis. Sillä on ajettu noin 37 000km. Pyörä on alkuperäisessä kunnossa, mitään sähköisiä osia ei ole vaihdettu sytytystulppia lukuun ottamatta, jotka ovat lähes uudet.
Viime kesänä alkoivat veto-oireet. Eli lämmintä konetta kiihdyttäessä yli 80 vauhtiin kone menettää yhtäkkiä kaikki kierrokset ja veto loppuu täysin. Kaasua pidettäessä samassa asennossa muutaman sekunnin jälkeen kone ottaa taas normaalit kierrokset ja pakoputkessa saattaa paukahtaa. Tämä voi toistua uudelleen välittömästi tai sitten ei. Tasaiselle kaasulla ongelmaa ei esiinny, tai esiintyy hyvin harvoin. Tyhjäkäynnissä ei ole mitään ongelmaa. Ongelma pukkaa päälle vain lämpimällä koneella ja kiihdyttäessä. Kun veto loppuu yhtäkkiä, kierroslukumittari näyttää nollaa. Kaikki valot palavat kuitenkin eli mikään black out ei ole kyseessä. Kun veto loppuu ja hellitän kaasusta, kone käy ihan normaalisti tyhjäkäynnillä. Vika on pahentunut selkeästi koko ajan.
Itse olen tuuminut, että kaasarissa ei ole vikaa, koska pakoputkessa paukkuu. Eikä bensan tulo lakkaa veitsellä leikaten. Sähkö voi katketa totaalisesti, mutta vain katkoksen seurauksena, tuskin oikosulun takia. Siitä päättelen, että tappokytkin ja seisontatuen kytkin toimivat, koska niissä pitäisi tulla oikosulku, jotta ne saisivat aikaan ko ilmiön. Tappokytkimen liittimen ja kosketuspinnat olen putsannut ja se toimii. Seisontatuen kytkin näyttää ulkoapäin erinomaiselta, sinne tuskin on päässyt kosteutta. Sen liittimen olen puhdistanut. Ylipäätään istuimen alla ja lähellä olevat sähköliittimet olen käynyt läpi ja puhdistanut. En ole koskenut puoliin enkä siihen keskusboksiin penkin alla, paitsi sen liittimeen. Virtalukon pohjan olen myös puhdistanut.
Mikä mahtaisi olla todennäköisin ongelman aiheuttaja? Voisiko esim. sytkässä olla kosketusvikaa? Jos toinen puola olisi poissa pelistä, niin toisen pitäisi toimia eivätkä kierrokset häviäisi totaalisesti. Entä se keskusboksi siellä penkin alla? Meikäläisen tietotaito kyllä loppuu tähän.

8

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milloin säädit/tarkistit venttiilit viimeksi?

• Anonyymi

Venttiilit on säädetty hiljattain. Ei kyllä liity mitenkään aiheeseen:)

• Anonyymi

Minun mielestäni kuuluu aiheeseen siten, että jos säädellään venttiileitä hiljattaiin, mutta ei viimekesän veto-oireita samalla selvitetä, on syytä viedä se jammu huoltoon kipikapi.

• Anonyymi

Kyllä siinä loppuu bensa kiihdyttäessä, toimineeko kiihdytyspumppu ollenkaan. Se paukahtelu putkessa johtuu liian laihaksi menevästä seoksesta. Sähköpuolelta ei tuollaista vikaa löydy.

• Anonyymi

Kyllä siinä imuventtiilit lakkaavat toimimasta kun kaasuttaa mopedia!

• Anonyymi

sama vika täällä,epäilen sytytyspoksia

• Anonyymi

sama vika täällä,venttiinit säädetty tulpat vaihdettu liittimet kokeiltu.normikierroksilla ok kiihdytyksessä kakoo ja paukkuu. epäilen sytytyspoksia aiheuttajaksi.kysynkin onks tietoo

• Anonyymi

Kyllähän sitä tietoa on.
        Viekää se muodista jo aikapäiviä sitten poismennyt japsicustomi johonkin hyvämaineiseen moottoripyöräkorjaamoon, kyllä siellä ammattiasentajat sen kuntoon laittaa.
        Mutta älkää sitten mitään itkua vääntäkö, kun laskun näette.
        Se lasku nimittäin on satoja ja taas satoja euroja, ja siitä huolimatta pyörän myyntihinta on kuntoon laitettunakin tonnista muutamaan tonniin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      29
      5460
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      167
      1929
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      159
      1561
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1324
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      28
      1238
    6. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1145
    7. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1124
    8. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      50
      1065
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      210
      1053
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      38
      895
    Aihe