Pyöräni on Yamaha virago 1100 vm -95 vapaasti hengittävä kaasarikone siis. Sillä on ajettu noin 37 000km. Pyörä on alkuperäisessä kunnossa, mitään sähköisiä osia ei ole vaihdettu sytytystulppia lukuun ottamatta, jotka ovat lähes uudet.
Viime kesänä alkoivat veto-oireet. Eli lämmintä konetta kiihdyttäessä yli 80 vauhtiin kone menettää yhtäkkiä kaikki kierrokset ja veto loppuu täysin. Kaasua pidettäessä samassa asennossa muutaman sekunnin jälkeen kone ottaa taas normaalit kierrokset ja pakoputkessa saattaa paukahtaa. Tämä voi toistua uudelleen välittömästi tai sitten ei. Tasaiselle kaasulla ongelmaa ei esiinny, tai esiintyy hyvin harvoin. Tyhjäkäynnissä ei ole mitään ongelmaa. Ongelma pukkaa päälle vain lämpimällä koneella ja kiihdyttäessä. Kun veto loppuu yhtäkkiä, kierroslukumittari näyttää nollaa. Kaikki valot palavat kuitenkin eli mikään black out ei ole kyseessä. Kun veto loppuu ja hellitän kaasusta, kone käy ihan normaalisti tyhjäkäynnillä. Vika on pahentunut selkeästi koko ajan.
Itse olen tuuminut, että kaasarissa ei ole vikaa, koska pakoputkessa paukkuu. Eikä bensan tulo lakkaa veitsellä leikaten. Sähkö voi katketa totaalisesti, mutta vain katkoksen seurauksena, tuskin oikosulun takia. Siitä päättelen, että tappokytkin ja seisontatuen kytkin toimivat, koska niissä pitäisi tulla oikosulku, jotta ne saisivat aikaan ko ilmiön. Tappokytkimen liittimen ja kosketuspinnat olen putsannut ja se toimii. Seisontatuen kytkin näyttää ulkoapäin erinomaiselta, sinne tuskin on päässyt kosteutta. Sen liittimen olen puhdistanut. Ylipäätään istuimen alla ja lähellä olevat sähköliittimet olen käynyt läpi ja puhdistanut. En ole koskenut puoliin enkä siihen keskusboksiin penkin alla, paitsi sen liittimeen. Virtalukon pohjan olen myös puhdistanut.
Mikä mahtaisi olla todennäköisin ongelman aiheuttaja? Voisiko esim. sytkässä olla kosketusvikaa? Jos toinen puola olisi poissa pelistä, niin toisen pitäisi toimia eivätkä kierrokset häviäisi totaalisesti. Entä se keskusboksi siellä penkin alla? Meikäläisen tietotaito kyllä loppuu tähän.
Virago 1100 vm95 hyytyy kiihdyttäessä täysin
8
489
Vastaukset
Milloin säädit/tarkistit venttiilit viimeksi?
- Anonyymi
Venttiilit on säädetty hiljattain. Ei kyllä liity mitenkään aiheeseen:)
- Anonyymi
Minun mielestäni kuuluu aiheeseen siten, että jos säädellään venttiileitä hiljattaiin, mutta ei viimekesän veto-oireita samalla selvitetä, on syytä viedä se jammu huoltoon kipikapi.
- Anonyymi
Kyllä siinä loppuu bensa kiihdyttäessä, toimineeko kiihdytyspumppu ollenkaan. Se paukahtelu putkessa johtuu liian laihaksi menevästä seoksesta. Sähköpuolelta ei tuollaista vikaa löydy.
- Anonyymi
Kyllä siinä imuventtiilit lakkaavat toimimasta kun kaasuttaa mopedia!
- Anonyymi
sama vika täällä,epäilen sytytyspoksia
- Anonyymi
sama vika täällä,venttiinit säädetty tulpat vaihdettu liittimet kokeiltu.normikierroksilla ok kiihdytyksessä kakoo ja paukkuu. epäilen sytytyspoksia aiheuttajaksi.kysynkin onks tietoo
- Anonyymi
Kyllähän sitä tietoa on.
Viekää se muodista jo aikapäiviä sitten poismennyt japsicustomi johonkin hyvämaineiseen moottoripyöräkorjaamoon, kyllä siellä ammattiasentajat sen kuntoon laittaa.
Mutta älkää sitten mitään itkua vääntäkö, kun laskun näette.
Se lasku nimittäin on satoja ja taas satoja euroja, ja siitä huolimatta pyörän myyntihinta on kuntoon laitettunakin tonnista muutamaan tonniin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812