Virago 1100 vm95 hyytyy kiihdyttäessä täysin

Anonyymi

Pyöräni on Yamaha virago 1100 vm -95 vapaasti hengittävä kaasarikone siis. Sillä on ajettu noin 37 000km. Pyörä on alkuperäisessä kunnossa, mitään sähköisiä osia ei ole vaihdettu sytytystulppia lukuun ottamatta, jotka ovat lähes uudet.
Viime kesänä alkoivat veto-oireet. Eli lämmintä konetta kiihdyttäessä yli 80 vauhtiin kone menettää yhtäkkiä kaikki kierrokset ja veto loppuu täysin. Kaasua pidettäessä samassa asennossa muutaman sekunnin jälkeen kone ottaa taas normaalit kierrokset ja pakoputkessa saattaa paukahtaa. Tämä voi toistua uudelleen välittömästi tai sitten ei. Tasaiselle kaasulla ongelmaa ei esiinny, tai esiintyy hyvin harvoin. Tyhjäkäynnissä ei ole mitään ongelmaa. Ongelma pukkaa päälle vain lämpimällä koneella ja kiihdyttäessä. Kun veto loppuu yhtäkkiä, kierroslukumittari näyttää nollaa. Kaikki valot palavat kuitenkin eli mikään black out ei ole kyseessä. Kun veto loppuu ja hellitän kaasusta, kone käy ihan normaalisti tyhjäkäynnillä. Vika on pahentunut selkeästi koko ajan.
Itse olen tuuminut, että kaasarissa ei ole vikaa, koska pakoputkessa paukkuu. Eikä bensan tulo lakkaa veitsellä leikaten. Sähkö voi katketa totaalisesti, mutta vain katkoksen seurauksena, tuskin oikosulun takia. Siitä päättelen, että tappokytkin ja seisontatuen kytkin toimivat, koska niissä pitäisi tulla oikosulku, jotta ne saisivat aikaan ko ilmiön. Tappokytkimen liittimen ja kosketuspinnat olen putsannut ja se toimii. Seisontatuen kytkin näyttää ulkoapäin erinomaiselta, sinne tuskin on päässyt kosteutta. Sen liittimen olen puhdistanut. Ylipäätään istuimen alla ja lähellä olevat sähköliittimet olen käynyt läpi ja puhdistanut. En ole koskenut puoliin enkä siihen keskusboksiin penkin alla, paitsi sen liittimeen. Virtalukon pohjan olen myös puhdistanut.
Mikä mahtaisi olla todennäköisin ongelman aiheuttaja? Voisiko esim. sytkässä olla kosketusvikaa? Jos toinen puola olisi poissa pelistä, niin toisen pitäisi toimia eivätkä kierrokset häviäisi totaalisesti. Entä se keskusboksi siellä penkin alla? Meikäläisen tietotaito kyllä loppuu tähän.

8

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milloin säädit/tarkistit venttiilit viimeksi?

      • Anonyymi

        Venttiilit on säädetty hiljattain. Ei kyllä liity mitenkään aiheeseen:)


      • Anonyymi

        Minun mielestäni kuuluu aiheeseen siten, että jos säädellään venttiileitä hiljattaiin, mutta ei viimekesän veto-oireita samalla selvitetä, on syytä viedä se jammu huoltoon kipikapi.


    • Anonyymi

      Kyllä siinä loppuu bensa kiihdyttäessä, toimineeko kiihdytyspumppu ollenkaan. Se paukahtelu putkessa johtuu liian laihaksi menevästä seoksesta. Sähköpuolelta ei tuollaista vikaa löydy.

    • Anonyymi

      Kyllä siinä imuventtiilit lakkaavat toimimasta kun kaasuttaa mopedia!

    • Anonyymi

      sama vika täällä,epäilen sytytyspoksia

    • Anonyymi

      sama vika täällä,venttiinit säädetty tulpat vaihdettu liittimet kokeiltu.normikierroksilla ok kiihdytyksessä kakoo ja paukkuu. epäilen sytytyspoksia aiheuttajaksi.kysynkin onks tietoo

      • Anonyymi

        Kyllähän sitä tietoa on.
        Viekää se muodista jo aikapäiviä sitten poismennyt japsicustomi johonkin hyvämaineiseen moottoripyöräkorjaamoon, kyllä siellä ammattiasentajat sen kuntoon laittaa.
        Mutta älkää sitten mitään itkua vääntäkö, kun laskun näette.
        Se lasku nimittäin on satoja ja taas satoja euroja, ja siitä huolimatta pyörän myyntihinta on kuntoon laitettunakin tonnista muutamaan tonniin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe