Saanko pyytää

Anonyymi

Miehet rakastakaa vaimojanne niinkuin Jeesus rakasti seurakuntaa antaen itsensä alttiiksi sen edestä.

59

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satujen jeesus kylläkin viihtyi poikaporukassa, toki mukaan mahtui yksi homoemo, mutta tätä älköön luettako satujeesukselle virheeksi.

      Ei myöskään voida lukea satujeesuksen virheeksi sitä, ettei kukaan huomannut tähteä tai viisaita itämaan tietäjiä hänen syntyessää. Kukaan ei noteerannut satujeesuksen elämänsä aikana tekemiä ihmetekoja, ei myöskään kuolemaansa saati väitettyä ylösnousemustaan.

      Sqtujeesus ei ole myöskään syyllinen satuihin, joita hänen väistetystä ooemassaolostaan sävellettiin kymmeniä vuosia hänen väitetyn kuolemansa jälkeen.

      Jaasussatujen kirjoittajien mielenlaatu sensijaan olisi tutkimuksen kannalta erittäin mielenkiintoinen aihe.

      • Anonyymi

        Jaasusatut?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaasusatut?

        547uj335u5!


      • Ja silti se "satujeesus" kiinnostaa sua hirmuisesti päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Jostain kumman syystä sun täytyy päivästä. viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen vakuutella (ilmeisesti etenkin itsellesi) tämän "satujeesuksen" olemattomuutta.

        Jostain syystä mun ei tarvitse vakuutella itselleni ja muillekaan satuallahin ja muiden epäjumalien olemattomuutta. Merkillistä.


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Ja silti se "satujeesus" kiinnostaa sua hirmuisesti päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Jostain kumman syystä sun täytyy päivästä. viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen vakuutella (ilmeisesti etenkin itsellesi) tämän "satujeesuksen" olemattomuutta.

        Jostain syystä mun ei tarvitse vakuutella itselleni ja muillekaan satuallahin ja muiden epäjumalien olemattomuutta. Merkillistä.

        Mitä sä vihjailet?eikö sussa ole miestä sanomaan suoraan asiat?


      • Tipale kirjoitti:

        Ja silti se "satujeesus" kiinnostaa sua hirmuisesti päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. Jostain kumman syystä sun täytyy päivästä. viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen vakuutella (ilmeisesti etenkin itsellesi) tämän "satujeesuksen" olemattomuutta.

        Jostain syystä mun ei tarvitse vakuutella itselleni ja muillekaan satuallahin ja muiden epäjumalien olemattomuutta. Merkillistä.

        Satuahan se allahkin on, mutta sinä pidät satujeesustasi jotenkin parempana kuin satuallahia.

        Molemmat ovat selkeästi ihmisen luomia epäjumalia ja siten jumalvalheita.

        Jumalvalheen levittäminen on mielestäni syytä nostaa pöydälle aina sitä havaittaessa, koska pyynnöistä huolimatta jumalvalheen levittäjillä ei ole mitään epäjumalansa tueksi esitettävissä.


    • Anonyymi

      Saa pyytää, mutta on turha odottaa. Toki tavoitteita olla pitää, mutta niihin kannattaa suhtautua realismilla. Joillekin miehille sekin olisi valtavaa edistystä, jos lakkaisivat inhoamasta naisia.

      • Anonyymi

        Et kai sorru miesten syyllistämiseen?
        Jos haluat kaipaamasi rakkautta niin sitä saat muslimimiehiltä. Ota ero niinkuin helluntaisisaresi. Itseppä olet kasvattanut miehesi.

        Miesten vaimentaminen ja alasajo ei kehitä yhteistä parisuhdetta.
        Vie parisuhde ongelmasi seurakunnan sielunhoitajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et kai sorru miesten syyllistämiseen?
        Jos haluat kaipaamasi rakkautta niin sitä saat muslimimiehiltä. Ota ero niinkuin helluntaisisaresi. Itseppä olet kasvattanut miehesi.

        Miesten vaimentaminen ja alasajo ei kehitä yhteistä parisuhdetta.
        Vie parisuhde ongelmasi seurakunnan sielunhoitajalle.

        Ei, kyllä se on miehen äiti, joka on hänet kasvattanut niinkuin sinutkin ovat sinun vanhempasi kasvattaneet.

        Kotikasvatuksella on suuri merkitys myöhempien tapahtumien kannalta.

        Sivusta tämä -ST-


      • Anonyymi

        Kannattaa viedä parisuhdeongelmat seurakuntasi pastorille tai sielunhoitajalle.
        Teetkö niin rakas lähimmäinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa viedä parisuhdeongelmat seurakuntasi pastorille tai sielunhoitajalle.
        Teetkö niin rakas lähimmäinen?

        Onhan se tietysti jännä nähdä kumpaa pastori yrittää hiplata.


    • Anonyymi

      Miksi naiset tekee huonoja valintoja miesten suhteen. Sitä saa mitä tilaa.
      En usko et miehesi on pakottanut sinut naimisiin.
      Purkautukaa naiset miesongelmista suoli24 palstalla niin se tuo helpotusta.
      Mutta neuvoisin valitsemaan jonkun muun tien.
      Oletko ollut uskoton tai miksi miehesi on ollut sinulle uskoton?

      • Anonyymi

        Kuka on muka ollut uskoton. Miksi olet vainoharhainen?


    • Anonyymi

      Aloitus on efesolaiskirjeestä. On hyvä miesten myös tiedostaa, mikä vastuu heilläkin on sekä vaimon, että koko perheen hyvinvoinnin kannalta.

      Ihan kuin nausella on myös omat vastuualueensa.

      -ST-

      • Anonyymi

        Mikä on vaimon vastuu?
        Naisten jyrä lähtee vaatimuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on vaimon vastuu?
        Naisten jyrä lähtee vaatimuksista.

        Naisen vastuu tuossa samaisessa kirjeessä olla kuuliaisia ja alamaisia miehelleen.

        Molempien on hyvä tiedostaa oma alueensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisen vastuu tuossa samaisessa kirjeessä olla kuuliaisia ja alamaisia miehelleen.

        Molempien on hyvä tiedostaa oma alueensa.

        Miehellä on suuri vastuu alueestaan ja asemastaan. Hänen on kohdeltava vaimoaan ja oerhettään hyvin ja rakastaen antaen itsensä sen edestä.

        Ja vaimon tulee kunnioittaa miehen asemaa perheenpäänä ja olla alamainen.
        Muehen ja naisen asema on kuitenkin yhtä arvokas ja tärkeä.
        -ST-


    • he-ma likvidoitava.

    • Anonyymi

      "Jeesus rakasti seurakuntaa"
      Seurakunta tekee kaiken nurisematta, heti ja parhaansa mukaan kun Jeesus pyytää / käskee.
      usein, ellei "aina" se mitä Jeesus pyytää ja tekee, ei ole mieluisaa!

      Joten, voinko pyytää että naiset eivät arvostele saati pidä halpana, mitä ikinä mies sitten pyytäkään vaimolta, olkoon se vaimon mielestä hyvää tttahi pahaa.

      Toki Jokainen vaimo ja nainen sitten tahtoo, rakastaa Kunniottaa miestään kuten tulee?

      22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
      23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
      24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.
      25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
      26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
      27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

      32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.
      33 Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.

      Mitä ja miten osoittaa Kunnioitusta, Jumalaa ja miestä, herraansa kohtaa?

      3. Moos. 18:5
      Noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni, sillä se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Minä olen Herra.

      Jos tätä sovellettaan avioliittoon, niin se on terve ja vahva ja ei ikinä kuole :)
      ja sama
      Sananl. 19:16
      Joka käskyt pitää, saa henkensä pitää; joka ei teistänsä välitä, on kuoleman oma.

      Joh. 14:21
      Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

      1. Joh. 3:24
      Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

      Joten voinko pyytää vaimojaj / naisia, myös rakastamaan miestään!

      Joten, nyt tee "hyvät" naiset näyttäkää toteen että te rakastatte miestänne ja kunnoitatte häntä.

      usein, jos tahdotaan ajaa omaa asiaa otettaan yksi paikka sieltä ja toinen tääältä..
      MUTTA kun koko asia yhteys on esillä, se ei kestä "päivän" valoa!

      Mark. 7:6
      Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;


      Nyt Jos vaimo/nainen "vaatii" rakastamista, niin toki on hyvää pitää mielessä, mikä on suurin ja ensimmäinen käsky!

      5. Moos. 6:1
      4 Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
      5 Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.
      6 Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi.
      7 Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi.
      8 Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi.
      9 Ja kirjoita ne talosi pihtipieliin ja portteihisi.

      Matt. 22:
      37 Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
      38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.

      Niin JEESUS sanoi!

      "25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,"

      Millä tavalla sitten Jeesus rakasti seurakuntaa?
      tekemällä kaiken mitä seurakunta tahtoi ja toivoi?
      Kysymällä seurakunnalta neuvoa ja opastusta?
      Tekemäällä huuto-äänestyksen?

      vai oli ja ON, niinkuin yksinvaltias ja tekeväänsä niinkuin itse tahtoo?
      oli kyseessä sitten rakkain tahi heikoin "lapsi".

      joten, toki miehen on hyvä rakastaa vaimoaa/naisia kuten Jeesus!

      ei Herra turhaa, HYVÄ PAIMEN, vitsaa ja sauvaa kanna!

      vieläkö naisille "maistuu" Jumalan kehoittaman / käskemä, kehoitus ja käsky!

      • Anonyymi

        Jos käsket vaimoasi tappamaan lapsenne, hän tuskin tekee sitä.

        Vain mies, joka ei itse rakasta vaimoaan nii kuin käsky on, pyytää vaimoaan tekemään vastoin Jumalansanaa.

        Eihän Jeesuskaan mielivaltaisia tekoja tehnyt vaan Isän sanan mukaan.

        Eikö vain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käsket vaimoasi tappamaan lapsenne, hän tuskin tekee sitä.

        Vain mies, joka ei itse rakasta vaimoaan nii kuin käsky on, pyytää vaimoaan tekemään vastoin Jumalansanaa.

        Eihän Jeesuskaan mielivaltaisia tekoja tehnyt vaan Isän sanan mukaan.

        Eikö vain?

        "vai oli ja ON, niinkuin yksinvaltias ja tekeväänsä niinkuin itse tahtoo?"

        "Eihän Jeesuskaan mielivaltaisia tekoja tehnyt vaan Isän sanan mukaan."
        Viittaatko tässä edellä olevaa kohtaa vai mihin?

        Ps. 135:6
        Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;

        Yksin valtias, tekee mitää itse tahtoo, kenestäkäään välittämättä, se että Jumala rakastaa ihmistä ja jopa elukoita, ja pitääää heistä huolen, niin se on meidän onnemme.

        Ihmisen jolla on yksinvaltiaan valta, tekee mitä suurimalla todennäköisyydellä pahaa, niin että "kaikki" saavat kärsiä jja kokea kovia.

        Mutta, vaikka Jumala tekee juuri niin kuin itse tahtoo, niin sekin, mitä me nyt havaitsemme olevan kovaa ja kärsimystä sekä vaivaa että muuta "pahaa", niin sen lopputulema on hyvä.

        Kyllä olet .kommentisi, TÄSSÄ kohtaa oikeassa:
        "vaan Isän sanan mukaan."

        MUTTA alku osa on vastoin Jumalan Sanan ilmoitusta:

        "Jos käsket vaimoasi tappamaan lapsenne, hän tuskin tekee sitä.

        Vain mies, joka ei itse rakasta vaimoaan nii kuin käsky on, pyytää vaimoaan tekemään vastoin Jumalansanaa."

        Kuka oli ja on se Jumala ja Kaikkivaltias, joka tuhosi koko menneen maailma Nooan aikana ja kuka on se Jumala joka tulee täydellisesti tuhoamaan koko maan vielä kerran?

        Mikä On Karitsan viha?

        Ilm. 6:16
        ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!

        Isä, Jumala Herra, jonka nimi on PYHÄ, istuu edelleen jja loppun asti, valtaiistuimelle, kunnes Poika antaa SAAMANSA vallan takaisin:

        1. Kor. 15:24
        sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Jumalan eli Pojan viha tulee ja tuhoaa kaiken!
        ja Isä, istuu ja katselee!

        Nyt, JOS ja kun Jumala, eli Poika, pyytää tahi käskee, ihminen kuolee!

        Ap. t. 5:1
        1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,

        11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

        KUKA lähetti kuolettavan Sanan?

        ja, se mitä uskovat EIVÄT TAHDO uskoa on tässä:

        Ilm. 2:1
        22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
        23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

        KUKA ON TÄSSÄ. "minä" // Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, (tautivuode, kuolinvuode josta ei nousta jos ei tee parannusta)

        Jes. 38:1
        1 Niihin aikoihin sairastui Hiskia ja oli kuolemaisillaan; ja profeetta Jesaja, Aamoksen poika, tuli hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Näin sanoo Herra: Toimita talosi; sillä sinä kuolet etkä enää parane".

        2. Kun. 20:1
        1 Niihin aikoihin Hiskia sairastui ja oli kuolemaisillansa; ja profeetta Jesaja, Aamoksen poika, tuli hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Näin sanoo Herra: Toimita talosi; sillä sinä kuolet etkä enää parane".
        2 Niin hän käänsi kasvonsa seinään päin ja rukoili Herraa sanoen:

        Nyt Herra Jeesus on jo näyttänyt mitä tulee, ei niin että mahdollisesti tulee vaan varmasti:

        21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

        EI TAHDO tehdä parannusta, joten:
        Jeesus sitten teke mitä?

        23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan
        ja taas KUKA on "minä"?

        Joten, et kirjjoita sitä mikä on Jumalan ja mitä sinun tulisi tietää vaan, sitä mitä uskovat tyahtovat kuulla!

        Mutta JUMALA, sanoo Poikansa suun kautta:
        Minä annan sinulle taudin joka on kuolemaksi ja minä tapan sinun lapsesi:

        KOSKA

        et tahdo parannusta tehdä!


        ja tässä on paha "virhe"::
        Vain mies, joka ei itse rakasta vaimoaan nii kuin käsky on, pyytää vaimoaan tekemään vastoin Jumalansanaa."

        Ei Jumala tee vastoin omaa SANAANSA ja ei Jeesus tee mitään VASTOIN JUMALAN SANAA!

        se että on yksin valtias, ja tekee mitä itse ikinä tahtoo, mielivalta, ei tarkoita sitä että tekee vastoin Jumalan Sanaa!

        "Eikö vain? "
        hah hah ja haha
        Tyhmyys on nainen sanoo Jumalan HENKI Kuningsa Salomin kautta!

        Sananl. 9:13
        Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.

        viisaus ja tyhmyys on vastakkaisia ominaisuuksia!

        Hoos. 14:9
        (14:10) Kuka on viisas ja ymmärtää nämä? Kuka taitava ja käsittää nämä? Sillä Herran tiet ovat suorat: vanhurskaat niillä vaeltavat, mutta luopiot niillä kompastuvat.

        Jaak. 3:17
        Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.

        On ainakin kahdenlaista viisautta, Jumalalta, ylhäältä ja sitten ihmisen, ja mahdollisesti, perkeelen eli riivaajien viisautta.

        Mitä arvelet, oliko Salominilla ylhääält tullut viisaus?

        AINA te eksytte,
        sillä:

        Matt. 22:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos käsket vaimoasi tappamaan lapsenne, hän tuskin tekee sitä.

        Vain mies, joka ei itse rakasta vaimoaan nii kuin käsky on, pyytää vaimoaan tekemään vastoin Jumalansanaa.

        Eihän Jeesuskaan mielivaltaisia tekoja tehnyt vaan Isän sanan mukaan.

        Eikö vain?

        "Vain mies, joka ei itse rakasta vaimoaan nii kuin käsky on, pyytää vaimoaan tekemään vastoin Jumalansanaa."

        Kirjaimeet tulivat käytettyää loppuun joten laitttan vielä lyhytkäisesti:

        Ilm. 2:
        22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
        23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

        Arveletko että Jeesus itse tulee ja lyö kuoliaaksi kepillä tahi nuijalla tahi kirveellä?

        Ilm. 11:10
        Ja ne, jotka maan päällä asuvat, iloitsevat heidän kohtalostaan ja riemuitsevat ja lähettävät lahjoja toisilleen; sillä nämä kaksi profeettaa olivat vaivanneet niitä, jotka maan päällä asuvat.

        Kaksi Profeettaa jotka varmasti tulevat, niin he VAIVAAVAT IHMISIÄ ja:

        6 Heillä on valta sulkea taivas, niin ettei sadetta tule heidän profetoimisensa päivinä, ja heillä on valta muuttaa vedet vereksi ja lyödä maata kaikkinaisilla vitsauksilla, niin usein kuin tahtovat.

        he tekevät juuri niinkuin itse tahtovat ja kenelle ja missä tahtovat!
        eli täydellinen mielivalta tahi yksivaltias!

        "kaikkinaisilla vitsauksilla"

        Joten, Jumalalla on paljon erilaisia vitsauksia, mitä he voivat tehdä ja mitä ei ole ilmoitettu, niin voivat tehdä senkin!

        eli he ovat oman mielivallan mukaan tekevät ja Jumala katsoo.
        eli tiedättt toki ettei vitsaukset ole "siunaus" vaan kirous!

        Eikö vain? :)

        joten, se että monet eivät ymmärrä, mikä virka oon ISÄLLÄ, mikä virka on Pojalla, ja mikä virka on uskovilla, esim paimenella, on se että, uskvoat eiväät lue Jumalan SANAA!

        se että, Jumala kutsuu, "pahan" maan pääälle on totta!

        1 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"

        Enkelit omasta tahdosta tekevät mitä tahtovat vai ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä?

        Vesi sade on hyvä jos se on pieni ja virkistävä. mutta rankka sade ei ole!

        Jes. 55:1
        8 Sillä minun ajatukseni eivät ole teidän ajatuksianne, eivätkä teidän tienne ole minun teitäni, sanoo Herra.
        9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
        10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
        11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.

        " niin on myös minun sanani"
        tekee sen mitä vareten se on lähetetty!

        Matt. 7:25
        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
        28 Ja kun Jeesus lopetti nämä puheet, olivat kansanjoukot hämmästyksissään hänen opetuksestansa,
        29 sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin heidän kirjanoppineensa.

        eikö siis Jeesus opettanut "vain" rakkautta ja rakkautta ja rakkautta!

        ei vaan sen että meillä on mahdollisuus PAETA JUMALAN ja Karitsan VIHAA!

        Vihan päivä tulee:: Jumalan viha, mutta meillä on mahdollisuus olla turvassa!

        joten, se ettää Jeesus sanoo kuole jollekin tahi sanoo jollkin ihmiselle, mahdolliesti profetalle, tapa. ei ole Jumalan SANAN vastaista..

        tietäisit sen JOS LUKISIT!

        Matt. 22:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vai oli ja ON, niinkuin yksinvaltias ja tekeväänsä niinkuin itse tahtoo?"

        "Eihän Jeesuskaan mielivaltaisia tekoja tehnyt vaan Isän sanan mukaan."
        Viittaatko tässä edellä olevaa kohtaa vai mihin?

        Ps. 135:6
        Kaiken, mitä Herra tahtoo, hän tekee, sekä taivaassa että maassa, merissä ja kaikissa syvyyksissä;

        Yksin valtias, tekee mitää itse tahtoo, kenestäkäään välittämättä, se että Jumala rakastaa ihmistä ja jopa elukoita, ja pitääää heistä huolen, niin se on meidän onnemme.

        Ihmisen jolla on yksinvaltiaan valta, tekee mitä suurimalla todennäköisyydellä pahaa, niin että "kaikki" saavat kärsiä jja kokea kovia.

        Mutta, vaikka Jumala tekee juuri niin kuin itse tahtoo, niin sekin, mitä me nyt havaitsemme olevan kovaa ja kärsimystä sekä vaivaa että muuta "pahaa", niin sen lopputulema on hyvä.

        Kyllä olet .kommentisi, TÄSSÄ kohtaa oikeassa:
        "vaan Isän sanan mukaan."

        MUTTA alku osa on vastoin Jumalan Sanan ilmoitusta:

        "Jos käsket vaimoasi tappamaan lapsenne, hän tuskin tekee sitä.

        Vain mies, joka ei itse rakasta vaimoaan nii kuin käsky on, pyytää vaimoaan tekemään vastoin Jumalansanaa."

        Kuka oli ja on se Jumala ja Kaikkivaltias, joka tuhosi koko menneen maailma Nooan aikana ja kuka on se Jumala joka tulee täydellisesti tuhoamaan koko maan vielä kerran?

        Mikä On Karitsan viha?

        Ilm. 6:16
        ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!

        Isä, Jumala Herra, jonka nimi on PYHÄ, istuu edelleen jja loppun asti, valtaiistuimelle, kunnes Poika antaa SAAMANSA vallan takaisin:

        1. Kor. 15:24
        sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.

        Jumalan eli Pojan viha tulee ja tuhoaa kaiken!
        ja Isä, istuu ja katselee!

        Nyt, JOS ja kun Jumala, eli Poika, pyytää tahi käskee, ihminen kuolee!

        Ap. t. 5:1
        1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,

        11 Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.

        KUKA lähetti kuolettavan Sanan?

        ja, se mitä uskovat EIVÄT TAHDO uskoa on tässä:

        Ilm. 2:1
        22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
        23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.

        KUKA ON TÄSSÄ. "minä" // Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, (tautivuode, kuolinvuode josta ei nousta jos ei tee parannusta)

        Jes. 38:1
        1 Niihin aikoihin sairastui Hiskia ja oli kuolemaisillaan; ja profeetta Jesaja, Aamoksen poika, tuli hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Näin sanoo Herra: Toimita talosi; sillä sinä kuolet etkä enää parane".

        2. Kun. 20:1
        1 Niihin aikoihin Hiskia sairastui ja oli kuolemaisillansa; ja profeetta Jesaja, Aamoksen poika, tuli hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Näin sanoo Herra: Toimita talosi; sillä sinä kuolet etkä enää parane".
        2 Niin hän käänsi kasvonsa seinään päin ja rukoili Herraa sanoen:

        Nyt Herra Jeesus on jo näyttänyt mitä tulee, ei niin että mahdollisesti tulee vaan varmasti:

        21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.

        EI TAHDO tehdä parannusta, joten:
        Jeesus sitten teke mitä?

        23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan
        ja taas KUKA on "minä"?

        Joten, et kirjjoita sitä mikä on Jumalan ja mitä sinun tulisi tietää vaan, sitä mitä uskovat tyahtovat kuulla!

        Mutta JUMALA, sanoo Poikansa suun kautta:
        Minä annan sinulle taudin joka on kuolemaksi ja minä tapan sinun lapsesi:

        KOSKA

        et tahdo parannusta tehdä!


        ja tässä on paha "virhe"::
        Vain mies, joka ei itse rakasta vaimoaan nii kuin käsky on, pyytää vaimoaan tekemään vastoin Jumalansanaa."

        Ei Jumala tee vastoin omaa SANAANSA ja ei Jeesus tee mitään VASTOIN JUMALAN SANAA!

        se että on yksin valtias, ja tekee mitä itse ikinä tahtoo, mielivalta, ei tarkoita sitä että tekee vastoin Jumalan Sanaa!

        "Eikö vain? "
        hah hah ja haha
        Tyhmyys on nainen sanoo Jumalan HENKI Kuningsa Salomin kautta!

        Sananl. 9:13
        Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.

        viisaus ja tyhmyys on vastakkaisia ominaisuuksia!

        Hoos. 14:9
        (14:10) Kuka on viisas ja ymmärtää nämä? Kuka taitava ja käsittää nämä? Sillä Herran tiet ovat suorat: vanhurskaat niillä vaeltavat, mutta luopiot niillä kompastuvat.

        Jaak. 3:17
        Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas, sitten rauhaisa, lempeä, taipuisa, täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä, se ei epäile, ei teeskentele.

        On ainakin kahdenlaista viisautta, Jumalalta, ylhäältä ja sitten ihmisen, ja mahdollisesti, perkeelen eli riivaajien viisautta.

        Mitä arvelet, oliko Salominilla ylhääält tullut viisaus?

        AINA te eksytte,
        sillä:

        Matt. 22:29
        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia.

        Kuin Jeesus on seurakunnan niin myös mies on perheenpäö ja naisen pää.

        Ei Jeesus tehnyt omassa lihassaan seurakunnan turmioksi päötöksiä vaan kuunnellen Jumalaa.

        Samoin miehenkin joka on vaimon ja perheenpää tulee tehdä päätöksiä ei lihassaan vaan kuunnellen Jumalaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuin Jeesus on seurakunnan niin myös mies on perheenpäö ja naisen pää.

        Ei Jeesus tehnyt omassa lihassaan seurakunnan turmioksi päötöksiä vaan kuunnellen Jumalaa.

        Samoin miehenkin joka on vaimon ja perheenpää tulee tehdä päätöksiä ei lihassaan vaan kuunnellen Jumalaa ?

        Joh. 5:19
        Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

        Joh. 5:30
        En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

        JEESUS ei tehnyt itsestään mitään!
        ei yhtään mitään!

        vaan kaikki oli ISÄLTÄ!

        ja taas osaksi oikein ja osaksi ei!

        "Ei Jeesus tehnyt omassa lihassaan seurakunnan turmioksi päötöksiä vaan kuunnellen Jumalaa."

        Ap. t. 5:1
        1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,

        eikö tämä ollut, osan seurakunnan palvelijoista TURMIOKSI!

        vai miten LUET:
        onko valhehtelijan osa hyvä Jumalan edesssä?

        Ilm. 21:8
        Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        joten, oletus on etteivät ehtineet tehdä parannusta valheesta!

        joten onko tämä turmio vai ei?

        "Samoin miehenkin joka on vaimon ja perheenpää tulee tehdä päätöksiä ei lihassaan vaan kuunnellen Jumalaa ? "

        sekä miehen että paimenen tehtävä saattaa olla kivulias::

        1. Tim. 1:20
        Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

        Iloitsivatko, Hymenyes ja Aleksander, Paavalin päätöstä eli TUOMIOTA!

        1. Kor. 5:12
        Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

        1. Kor. 5:13
        Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        "Samoin miehenkin joka on vaimon ja perheenpää tulee tehdä päätöksiä ei lihassaan vaan kuunnellen Jumalaa ? "

        Nyt miten Jumala sanoo ja kehottaa ja KÄSKEE tehdä, joissakin asioissa, mikä ei ole miehelle mieleen?

        onko miehellä valta kurittaa tahi muuta tehdä vaimolle?
        viittaus asemaan persustuvaa valtaa.

        Mitä JOS vaimo on uskoton, voiko juottaa "myrkkyä" niin että kuolee?

        läläää ihan heti sano ei.

        vaan TUTKI mitä Jumala sanoo asiasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 5:19
        Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.

        Joh. 5:30
        En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.

        JEESUS ei tehnyt itsestään mitään!
        ei yhtään mitään!

        vaan kaikki oli ISÄLTÄ!

        ja taas osaksi oikein ja osaksi ei!

        "Ei Jeesus tehnyt omassa lihassaan seurakunnan turmioksi päötöksiä vaan kuunnellen Jumalaa."

        Ap. t. 5:1
        1 Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,

        eikö tämä ollut, osan seurakunnan palvelijoista TURMIOKSI!

        vai miten LUET:
        onko valhehtelijan osa hyvä Jumalan edesssä?

        Ilm. 21:8
        Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        joten, oletus on etteivät ehtineet tehdä parannusta valheesta!

        joten onko tämä turmio vai ei?

        "Samoin miehenkin joka on vaimon ja perheenpää tulee tehdä päätöksiä ei lihassaan vaan kuunnellen Jumalaa ? "

        sekä miehen että paimenen tehtävä saattaa olla kivulias::

        1. Tim. 1:20
        Niitä ovat Hymeneus ja Aleksander, jotka minä olen antanut saatanan haltuun, kuritettaviksi, etteivät enää pilkkaisi.

        Iloitsivatko, Hymenyes ja Aleksander, Paavalin päätöstä eli TUOMIOTA!

        1. Kor. 5:12
        Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella? Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella?

        1. Kor. 5:13
        Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."

        "Samoin miehenkin joka on vaimon ja perheenpää tulee tehdä päätöksiä ei lihassaan vaan kuunnellen Jumalaa ? "

        Nyt miten Jumala sanoo ja kehottaa ja KÄSKEE tehdä, joissakin asioissa, mikä ei ole miehelle mieleen?

        onko miehellä valta kurittaa tahi muuta tehdä vaimolle?
        viittaus asemaan persustuvaa valtaa.

        Mitä JOS vaimo on uskoton, voiko juottaa "myrkkyä" niin että kuolee?

        läläää ihan heti sano ei.

        vaan TUTKI mitä Jumala sanoo asiasta!

        Sanoo sen jo Suomen lakikin ettei saa juottaa ja uskovaisen tulee olla kuuliainen esivallalle.

        On myös käsky ; älä tapa!

        Jumala ei hyväksy perheen sisällä väkivaltaa missään muodossa eikä siihen ole kummallakaan osapuolella oikeutta. Ei henkiseen eikä fyysiseen.


    • Anonyymi

      Naista ei luotu miehen jalasta: ettei häntä tallottaisi.
      Naista ei luotu miehen päästä: ettei olisi miehen hallitsija.
      Vaan: nainen luotiin miehen kylkiluusta, että he olisivat tasavertaisia

      • Anonyymi

        Syntiinlankeemus lyhyesti.

        Eeva teki oman lihan ja saatanan tahdon mukaan.
        Houkutteli Aatamin.
        - molemmat rikkoivat Jumalan käskyä vastaan

        Saatana => Nainen (Eva) => Mies (Adam)

        Tästä (syntiinlankeemus) saamme kaikki ihmiset kärsiä.


      • Anonyymi

        Naiset tulkitsevat Raamattua "naisen logiikalla" esim. Jumalan luomistyötä ihmisen kohdalla.

        Naiset ovat kovia tulkitsemaan myös arjessa eri ihmisten tekemisistä ja ominaisuuksista. Ei tosin kaikki.
        Se pettämätöntä tuo "naisen logiikka" höystettynä juoruihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset tulkitsevat Raamattua "naisen logiikalla" esim. Jumalan luomistyötä ihmisen kohdalla.

        Naiset ovat kovia tulkitsemaan myös arjessa eri ihmisten tekemisistä ja ominaisuuksista. Ei tosin kaikki.
        Se pettämätöntä tuo "naisen logiikka" höystettynä juoruihin.

        Rakastakaa ja täyttäkää lakia älkääkä höliskö koko ajan. Ei tuota jaksa enää erkkikään lukea.
        Uskovainen mieskin voi olla väkivaltainen tai nainen. Rakastakaako mies oahaa vaimoaan tai vaimo pahaa miestään loputtomiin ja henkensä kaupalla? Jotain rajaa nyt sentään.


      • Anonyymi

        Naisen logiikka kylkiluista luomisessa.

        Miehellä on 24 kylkiluuta.

        Voidaan sanoa 1/24 osaa miehen kylkiluista on Jumalan luomaa naista. Yhtä kylkiluuta ei voi arvostaa ihmisen tärkeimmäksi luuksi muuta kuin naisen logiikalla. Entä jos mieheltä puuttuu yksi kylkiluu 1/24 mitä se haittaa?


      • Anonyymi

        Montako naista ja miestä löytyy seurakunnastasi jotka eivät rakasta puolisoitaan?
        Tämä tuntuu olevan heluntailaisnaisten suurin ongelma.

        Naiset vaativat miehiltä mutta mitä naisten pitäisi tehdä että miehet rakastaisivat enemmän vaimojaan?
        Eiköhän se rakkaus kukoistanut kun menitte naimisiin.


      • Anonyymi

        Moni helluntailainen rakastaa vaimoaan ja miestään. Monet ovat yhdessä rakastaen toisiaan ja ovat kasvaneet yhdeksi lihaksi.
        Hyvin monet.


      • Anonyymi

        "Vaan: nainen luotiin miehen kylkiluusta, että he olisivat tasavertaisia "

        NAINEN EI OLE TASA--ARVOINEN, vaan miehen vallan alla!"

        ei alistettu vaan ASEMAAN perustava Jumalan PÄÄTÖS!


        kuten armeijassa, miehet kyllä ovat "tasa-arvoisia", mutta kapteeni on kuitenkin isompi ja enemmän valtaa kuin sotamiehellä!

        ja sotamies tule sen havaitsemaan "korpin" kautta.

        seurakunta ei ole tasa-arvoinen Jeesuksen kanssa vaan Jeesksen vallan alla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntiinlankeemus lyhyesti.

        Eeva teki oman lihan ja saatanan tahdon mukaan.
        Houkutteli Aatamin.
        - molemmat rikkoivat Jumalan käskyä vastaan

        Saatana => Nainen (Eva) => Mies (Adam)

        Tästä (syntiinlankeemus) saamme kaikki ihmiset kärsiä.

        "Syntiinlankeemus lyhyesti.

        Eeva teki oman lihan ja saatanan tahdon mukaan.
        Houkutteli Aatamin.
        - molemmat rikkoivat Jumalan käskyä vastaan

        Saatana => Nainen (Eva) => Mies (Adam)

        Tästä (syntiinlankeemus) saamme kaikki ihmiset kärsiä. "

        Missä on ILMOITETTU tahi Jumala syyttää naista, paratiisissa jostain?

        Ei Jumala syytää naista mistään eikä tuomitse mistään!

        lue uudelleen tämä:

        1. Moos. 3:
        13 Niin Herra Jumala sanoi vaimolle:

        14 Ja Herra Jumala sanoi käärmeelle:

        17 Ja Aadamille hän sanoi:

        perkeleelle ja Aatamille sanotaan::

        "KOSKA näin teit"

        naiselle ei sanota!

        ""Koska kuulit vaimoasi ja söit puusta, josta minä kielsin sinua sanoen:"

        ja se että Jumala ei sanonut naiselle: "ÄLÄ SYÖ"
        miehelle Jumala sen sanoi!

        1 Moos 2
        15 Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
        16 Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
        17 mutta hyvän-ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
        18 Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".

        Ihminen. aatami: viljele ja varjele.
        ÄLÄ syö "omenaa"
        jos syöt kuolet!
        eli menet yhteyden Jumalaa.
        Jumala tekee Eevan-

        Missä vaiheessa Jumala sanoo naiselle vilje ja varjele?
        Missä vaiheessa Jumala sanoo Eevalle, ÄLÄ SYÖ, tahi kuolet?

        ei vaan perkele sen sanoo!

        Suuresti ihmettelen, missä on nyky-ihmisen miehen, LOGIIKKA!

        eikö asiat ole tässä ja muissa paikoissa kerrottu, miten ne tehtiin!

        4 Tämä on kertomus taivaan ja maan synnystä, kun ne luotiin. Siihen aikaan kun Herra Jumala teki maan ja taivaan,
        5 ei ollut vielä yhtään kedon pensasta maan päällä, eikä vielä kasvanut mitään ruohoa kedolla, koska Herra Jumala ei vielä ollut antanut sataa maan päälle eikä ollut ihmistä maata viljelemässä,

        ja lisäää huokaisuja....


    • Anonyymi

      Mitä raamattu sanoo miehestä joka käyttää sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa niin vaimoaan kuin lapsiaan kohtaan?
      Mitä vaimon tulisi kyseisessä tilanteessa tehdä?

      • Anonyymi

        Hän voi erota, mutta ei mennä uudelleen naimisiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän voi erota, mutta ei mennä uudelleen naimisiin!

        Entä jos mies ei suostu eroon? Jos mies on perheenpää eikä anna erota niin pitääkö naisen jatkaa yhdessä asumista ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos mies ei suostu eroon? Jos mies on perheenpää eikä anna erota niin pitääkö naisen jatkaa yhdessä asumista ?

        onko sanassa erota, jokin seikka mittä en ymmärrä? tahi sinä!

        eli ei enää asu eikä elä saman katon alal tahi edes samassa kaupunkissa tahi maassa!

        Jos mies kahlehtiin naisen ketingillä patteriin ja lapset ovat kellarissa, tulee joskus mahdollisuus paeta tahi kutsua oikeuden palvelijat paikalle!

        ei vaan, HÄN, nainen tahi mies voi erota.

        eli menne pois!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko sanassa erota, jokin seikka mittä en ymmärrä? tahi sinä!

        eli ei enää asu eikä elä saman katon alal tahi edes samassa kaupunkissa tahi maassa!

        Jos mies kahlehtiin naisen ketingillä patteriin ja lapset ovat kellarissa, tulee joskus mahdollisuus paeta tahi kutsua oikeuden palvelijat paikalle!

        ei vaan, HÄN, nainen tahi mies voi erota.

        eli menne pois!

        Oletko suomalainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko suomalainen?

        mitä sillä on merkitystä, mistä olen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mitä sillä on merkitystä, mistä olen?

        Kun et ymmärtänyt kysymystäni.


    • Anonyymi

      Ei kait kukaan mene ja ota vaimoa että saisi siitä vaivaa ja kärsimystä?
      tahi ei nainen mene miehelle, naimisiin että saisi olla hellan ja nyrkin välissä?

      Joten se RAKKAUS mik alussa oli PALAVA, on syystä tahi toisesta sammunut!

      joten sen voi saada uudelleen palavaksi :)

      se että tämä metoo ka muut kampanjjjat ovat esillää ja vahvistuvat eivät ole hyväksi uskoville eikä kenenlekkäään
      mutta se on valitettava tosi-asia.

      mutta JUMALALLA on siihen jo lääke!

      eli mies rakastaa vaimoa ja vaimo on alamainen ja kunnioittaa ja rakastaa miestä!

      ellei lääkettä ota, ei tule tarveeksi!

      • Anonyymi

        Entä jos ei kykene tuohon? Jos vaikka on psykopaatti tai narsisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos ei kykene tuohon? Jos vaikka on psykopaatti tai narsisti.

        2. Moos. 15:26
        Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".


        SILLÄ
        "sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".
        parantajasi on lääkäri.

        ei ole mitään mitä Jumala ei voi parantaa eli lääkitä!

        22 sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.
        hengelle, eli henkiset ominaisuudet.
        sielulle joka on osa henkisiä ominaisuuksia
        keho eli ruumis eli vartalo..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2. Moos. 15:26
        Hän sanoi: "Jos sinä kuulet Herraa, Jumalaasi, ja teet, mikä on oikein hänen silmissänsä, tarkkaat hänen käskyjänsä ja noudatat kaikkea hänen lakiansa, niin minä en pane sinun kärsittäväksesi yhtäkään niistä vaivoista, jotka olen pannut egyptiläisten kärsittäviksi, sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".


        SILLÄ
        "sillä minä olen Herra, sinun parantajasi".
        parantajasi on lääkäri.

        ei ole mitään mitä Jumala ei voi parantaa eli lääkitä!

        22 sillä ne ovat elämä sille, joka ne löytää, ja lääke koko hänen ruumiillensa.
        hengelle, eli henkiset ominaisuudet.
        sielulle joka on osa henkisiä ominaisuuksia
        keho eli ruumis eli vartalo..

        Entä ne kiltit naiset, jotka pääsevät hengestään väkivaltaisessa avioliitossaan?
        Tiedän ainakin yhden tällaisen tapauksen. Olisiko naisen pitänyt lähteä jo aijemmin kun hakkaaminen oli kestänyt jo vuosia, muttei uskaltanut peloltaan.


    • Anonyymi

      Jos epäilee puolisoa narsistiksi tai psykopaatiksi niin ei kai auta muu kuin muuttaa erilleen tai jos voi olla yhdessä niin rukoilla ,että Jumala toimittaa oikeuden.

      Luukas 18

      1 Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä.
      2 Hän sanoi: "Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei peljännyt Jumalaa eikä hävennyt ihmisiä.
      3 Ja siinä kaupungissa oli leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luoksensa ja sanoi: 'Auta minut oikeuteeni riitapuoltani vastaan.'
      4 Mutta pitkään aikaan hän ei tahtonut. Vaan sitten hän sanoi mielessään: 'Vaikka en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä,
      5 niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa, minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni.'"
      6 Niin Herra sanoi: "Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo!
      7 Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa?

      • Anonyymi

        Etenkin jos on lapsia. Äitien tulee suojella lapsiaan tuollaisissa tapauksissa ja viedä lapset pois pahan ulottuvilta.


      • Anonyymi

        Epäily ei vielä anna aihetta huoleen vaan kun tieto on näytteiden ja hedelmien kautta todettu.
        Jos puoliso esim mukiloi ja käyttää rahat, todennäköisesti tapaus on selvä.


    • Anonyymi

      eikö täällä enää ole naisia jotka pyytävät, vaativat miehiää rakastamaan niinkuin Jeesus?

      joten arvasin että, heitto, jota ei itse kestä!

      se vähä mitä olen punaisesta pilleristä kuunnellut, eli englantia ymmärtänyt, niin naiset, yleensä, se on tutkijan päätelmä, on että naisten rakkaus on ehdollista!

      Miehen rakkaus on ehdotonta!
      Kuten Jumalan tahi Jeesuksen.

      eli naiset ovat alusta asti vaatineet, sitä ja tätä, mutta mies ei vaadi.
      Yleensä!

      joten, se SIEMEN minkä Jumala on mieheen alusta asti laitttanut toimii moitteetomati jopa synnin alla!

      se että meetoo , tahtoo poistaa kunnia merkit esim miehiltä, kuitenkin sen tausta on että juuri suojelemalla naista, lapsia ja kotia ja isäänmaata, uskontoa, ovat ne mitallit ja mertkit ANSAINEET!

      Joten, kuten olen esille tuonnut:

      Sananl. 9:13
      Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä.

      Joten naisen logiikka, jos poistetaan mieheltä, mahdollisuus ANSAITA kunnia sillä että suojelee naista ja lapsia, poistetaan niin sitten tapahtuu hyväää!

      ei vaan se että ne poistetaan tekee juuri päin vastoin!

      ja nyt he, naiset, pyytävät, "vaativat" että suojele ja rakasta!

      Yksi on Jumalalla, mitä Jumala ei suostu jakamaan!

      Jes. 42:8
      Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.

      Jes. 48:11
      Itseni, itseni tähden minä sen teen; sillä kuinka onkaan minun nimeäni häväisty! Kunniaani en minä toiselle anna.

      Jos et kunnoita Jumalaa, mitä se merkitsee?

      Joh. 5:44
      Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?

      Joh. 7:18
      Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.

      joten, se mitä on ilmestyskirjassa ilmoitettu, tulee, valitettavasti.
      ensiksi USKOVILLE ja sitten maailmalle.

      • Anonyymi

        Raamatussa miehiä kehotetaan miehiä rakastamaan vaimojaan niinkuin Kristus seurakuntaa. Se on ihan raamatullinen kehoitus eikä naisen keksimä vaatimus.

        Kun mies rakastaa vaimoaan kuin Kristus seurakuntaa ja vaimo on alamainen miehelleen, silloin se on raamatun mukainen käytäntö.


      • Anonyymi

        Joudut joskus vastuuseen noista todistuksistasi joita teet naisista. Älä lausu väärää todistusta naisista joita et tunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joudut joskus vastuuseen noista todistuksistasi joita teet naisista. Älä lausu väärää todistusta naisista joita et tunne.

        Mitää arvelet, oliko Salomonilla.
        1 Jumalan antama, viisaus, ymmärrys ja äly, oppia ja tietäää ja erottaa hyvä pahasta?
        2 Oliko Salomonilla hyvin laaja, kokemus naisista ja vaimoista?

        Jos molemmat ovat totta mielestäsi, niin olisiko asia harvinaisen selvä jos Jeesuksessa oleva Pyhä Henki sen olisi ilmoittanut?

        ja heti, Jeesus on paljon suurempi kuin Salomo, mutta ei kait Jumala mitalla mittaa viisautta ja Hengeään?

        eli astia oli täynnä
        Jeesuksen astia on paljon suurempi ja laajempi lkuin Salomomin mutta samoin oli virka pienempi.

        Joten oma kokemus naisista on sama kuin aina viisaan Salomonin vaikka ei yhtä laaja.
        mutta toki toisen viisaudesta voi ottaa oppia?

        "oppikaa minusta"
        "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja. "

        joten, voimmeko oppia Salomonin viisaudesta vai emme?

        Missä olen launut väärn todistuken naisista?


    • Anonyymi

      Etsiikö, naisen rakkaus omaansa vai toisen, miehen tahi lapsen hyväää?

      Miten on, Saaran laita?
      1. Moos. 16:
      Koko tapaus.. lue ja ihmettele naisen rakkautta!

      1 Saarai, Abramin vaimo, ei synnyttänyt hänelle lasta. Mutta Saarailla oli egyptiläinen orjatar, jonka nimi oli Haagar.
      2 Ja Saarai sanoi Abramille: "Katso, Herra on sulkenut minut synnyttämästä; yhdy siis minun orjattareeni, ehkä minä saisin lapsia hänestä". Ja Abram kuuli Saaraita.

      Minun orjani, haagar, tee lapsia ja ne ovat minun!

      1. Moos. 21:1

      9 Ja Saara näki egyptiläisen Haagarin pojan, jonka tämä oli Aabrahamille synnyttänyt, ilvehtivän
      10 ja sanoi Aabrahamille: "Aja pois tuo orjatar poikinensa, sillä ei tuon orjattaren poika saa periä minun poikani, Iisakin, kanssa".
      11 Aabraham pahastui suuresti tästä puheesta poikansa tähden.

      enää tässä vaiheessa, orjattaren poika ei ollut, "minun rakas poikani"
      vaan täysin yhden tekevä!

      ja jokainen tiesi niinä aikoina, mikä kohtalo oli naisella ja pojalla jolla ei ollut "isää".

      sen ttähden Jumala vihaa hylkäämistä!

      mutta,....
      mitä se naista koskee jos itse saa sen mitä tahtoo!

      ja näitä tapauksia on lukuisia!

      1. Moos. 27
      Rebekka
      Kenen hyvää Rebekka etsi?
      Oliko joku toinen nainen edessä joka tuotti harmia?
      minun rakas poikani, MINUN poikani!

      11 Mutta Jaakob sanoi äidillensä Rebekalle: "Katso, veljeni Eesau on karvainen, mutta minä olen sileäihoinen.
      12 Entä jos isäni tunnustelee minua? Silloin minä joudun hänen silmissään pilkkaajaksi ja hankin itselleni kirouksen enkä siunausta."
      13 Hänen äitinsä sanoi hänelle: "Kohdatkoon se kirous minua, poikani; kuule vain, mitä minä sanon, mene ja nouda".
      14 Niin hän meni noutamaan ne ja toi ne äidilleen; ja hänen äitinsä laittoi herkkuruuan, hänen isänsä mieliruuan.

      no ei kukaan saa tietää petosta, j oten tee kuten sanon ,rakas poikani!

      46 Ja Rebekka sanoi Iisakille: "Minä olen kyllästynyt elämääni Heetin tyttärien tähden. Jos Jaakobkin ottaa vaimon Heetin tyttäristä, tässä maassa syntyneen, sellaisen kuin nämä, niin mitä varten minä enää elän?"

      voi heettiläisiä, miksi heidän sallitaan elävän, he tekevät elmäni kurjaksi!

      eli mitää sanoo, pyyteetön rakkaus, joka on ehdotonta?

      Rakkaus ei etsi omaansa!

      miten se tulee esille tässä?

      1 Silloin Iisak kutsui Jaakobin ja siunasi hänet; hän käski häntä ja sanoi hänelle: "Älä ota vaimoksesi ketään Kanaanin tyttäristä,
      2 vaan nouse ja mene Mesopotamiaan, isoisäsi Betuelin kotiin, ja ota sieltä itsellesi vaimo enosi Laabanin tyttäristä.
      3 Ja Jumala, Kaikkivaltias, siunatkoon sinua ja antakoon sinun tulla hedelmälliseksi ja lisääntyä, niin että sinusta tulee suuri kansojen joukko.
      4 Ja hän suokoon sinulle Aabrahamin siunauksen, sinulle ynnä sinun jälkeläisillesi, että saisit omaksesi maan, jossa sinä muukalaisena asut ja jonka Jumala on antanut Aabrahamille."
      5 Niin Iisak lähetti Jaakobin matkalle, ja hän lähti Mesopotamiaan Laabanin luo, joka oli aramilaisen Betuelin poika ja Rebekan, Jaakobin ja Eesaun äidin, veli.

      Petetty isä RAKASTAA omaa lastaan ehdottomasti ja siunaa parhaalla mitää on tarjolla!

      joten, miten on:

      naiset rakastakaa miehiääniinkuin miehet rakatavat teitä!

      saanko pyytää, kaikkien miesten puolesta?

      • Anonyymi

        Sellaista miestä on hyvä rakastaa, joka kohtelee rakkaudella vaimoaan sekä lapsiaan. Ja anteeksi antaminen molemmin puolin, koska jokainen on erehtyväinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista miestä on hyvä rakastaa, joka kohtelee rakkaudella vaimoaan sekä lapsiaan. Ja anteeksi antaminen molemmin puolin, koska jokainen on erehtyväinen.

        Jeesuskin rakastaa meitä hyvien tekojen perusteella?
        vai ilman?

        Onko Jeesuksen rakkaus ehdotonta, mitä tulee vasta-rakkauteen Jumalan puolelta?

        Sellaista Jumalaa on helppo seurata joka aina tekee mieliksi eikä ikinä koettele eli kiusaa?
        Sellaista Jumalaa on helppo seurata joka aina tekee kuten pyydän?

        Jos rakkaus perusta on toisen hyvyys, mitä se merkitsee?

        Onko se rakkautta vaimoa ja lapsia kohtaa jos heitä kurittaa eli lyö?
        vitsalla tahi sauvalla?

        Sananl. 13:24
        Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa.

        Hepr. 12:6
        sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".

        väkivaltainen oman tyytymättömyyden purkaminen vaimoon tahi lapsiin ei ole rakkautta!

        Jos ja kun, Jumala lyö ja ruoskii, niin toki miesten tulee sitten saurata, Jumalan antamaa esimerkkiä?

        se että nyky-päivänä, saa kaikki lasten suojelijat, kimpuunsa jos heitä kurittaa, niin on totta, mutta mitä ja mistä se tulee?

        Jes. 3:12
        Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

        Tietysti, jos kysytään lapsilta tahi naisilta onko oikein, kurittaa heitä niin toki vastaus on että se ei ole rakkautta!

        joten Jumala on taas, sitten eryhtynyt? vai nainen lapsineen?
        sitä kutsutaan myös laittomuudeksi, kuten Jeesus asian ilmaisee!

        Matt. 24:12
        Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

        1. Joh. 3:4
        Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.

        nyt sisi näet.. itseään ruokkiavan "pyörän".
        laittomuus lisääntyy ja sen perusteella, rakkaus kylmenee.
        kun rakkaus kylmenee tekee se sitten tekoja jotka taas ruokkivat laittomuutta!

        ja kuka saa "kunnia" tästä ?
        kuka tahtoo hallita ja vallita?
        onko hyvä kysyä, lapsilta ja naisilta?

        Kysyykö Jeesus seurakunnalta, että onko tuleva vaiva ja koettelemus hyväksi teille ja tahdotteko sen?

        Mitä Jeesus sanoo?
        Mark. 10:39
        He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;

        Siis Jeesus pakottaa meidät juomaan sen maljan jos itse sanoo, menköö se ohitseni?

        Luuk. 22:42
        sanoen: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun".

        No Isä, ei ottanut sitä pois vaan oli juotava se maljja pohjaan asti.

        Nyt Jos ja kun Jeesus pakottaa meidät juomaan oman maljamme, onko se rakkautta vai ilkeyttä ja pahutta meitä kohtaan?

        joten, me emme tahdo riisutua vaan olla omassa, pa-..ka liemessä!

        mitä sanoo se joka tietää mitä Jumala tekee?

        2. Kor. 12:10
        Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

        Joten toki sellaista, jees.miestä on helppo rakastaa!
        mutta jos se mies pyytääkin jotain mikä ei ole mieleen?

        esim sanoo. älä käytä meikkejä ja laita huivi päähään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuskin rakastaa meitä hyvien tekojen perusteella?
        vai ilman?

        Onko Jeesuksen rakkaus ehdotonta, mitä tulee vasta-rakkauteen Jumalan puolelta?

        Sellaista Jumalaa on helppo seurata joka aina tekee mieliksi eikä ikinä koettele eli kiusaa?
        Sellaista Jumalaa on helppo seurata joka aina tekee kuten pyydän?

        Jos rakkaus perusta on toisen hyvyys, mitä se merkitsee?

        Onko se rakkautta vaimoa ja lapsia kohtaa jos heitä kurittaa eli lyö?
        vitsalla tahi sauvalla?

        Sananl. 13:24
        Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa.

        Hepr. 12:6
        sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".

        väkivaltainen oman tyytymättömyyden purkaminen vaimoon tahi lapsiin ei ole rakkautta!

        Jos ja kun, Jumala lyö ja ruoskii, niin toki miesten tulee sitten saurata, Jumalan antamaa esimerkkiä?

        se että nyky-päivänä, saa kaikki lasten suojelijat, kimpuunsa jos heitä kurittaa, niin on totta, mutta mitä ja mistä se tulee?

        Jes. 3:12
        Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

        Tietysti, jos kysytään lapsilta tahi naisilta onko oikein, kurittaa heitä niin toki vastaus on että se ei ole rakkautta!

        joten Jumala on taas, sitten eryhtynyt? vai nainen lapsineen?
        sitä kutsutaan myös laittomuudeksi, kuten Jeesus asian ilmaisee!

        Matt. 24:12
        Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

        1. Joh. 3:4
        Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.

        nyt sisi näet.. itseään ruokkiavan "pyörän".
        laittomuus lisääntyy ja sen perusteella, rakkaus kylmenee.
        kun rakkaus kylmenee tekee se sitten tekoja jotka taas ruokkivat laittomuutta!

        ja kuka saa "kunnia" tästä ?
        kuka tahtoo hallita ja vallita?
        onko hyvä kysyä, lapsilta ja naisilta?

        Kysyykö Jeesus seurakunnalta, että onko tuleva vaiva ja koettelemus hyväksi teille ja tahdotteko sen?

        Mitä Jeesus sanoo?
        Mark. 10:39
        He sanoivat hänelle: "Voimme". Niin Jeesus sanoi heille: "Sen maljan, jonka minä juon, te tosin juotte, ja sillä kasteella, jolla minut kastetaan, kastetaan teidätkin;

        Siis Jeesus pakottaa meidät juomaan sen maljan jos itse sanoo, menköö se ohitseni?

        Luuk. 22:42
        sanoen: "Isä, jos sinä tahdot, niin ota pois minulta tämä malja; älköön kuitenkaan tapahtuko minun tahtoni, vaan sinun".

        No Isä, ei ottanut sitä pois vaan oli juotava se maljja pohjaan asti.

        Nyt Jos ja kun Jeesus pakottaa meidät juomaan oman maljamme, onko se rakkautta vai ilkeyttä ja pahutta meitä kohtaan?

        joten, me emme tahdo riisutua vaan olla omassa, pa-..ka liemessä!

        mitä sanoo se joka tietää mitä Jumala tekee?

        2. Kor. 12:10
        Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

        Joten toki sellaista, jees.miestä on helppo rakastaa!
        mutta jos se mies pyytääkin jotain mikä ei ole mieleen?

        esim sanoo. älä käytä meikkejä ja laita huivi päähään!

        Tuskin kukaan avioliittoon mennessään haluaa jatkossa saada turpiin mieheltään tai mies kuullakseen olevansa riittämätön. Yleensä avioon mennään, koska toisen kanssa on hyvä olla molempien.

        Kurittaminen, fyysinen väkivalta avioliitossa ei ole Jumalan tahto.

        Jumala on rakkaus.

        En osaa muiden puolesta vastata. En meikkaa ja voin käyttää huivia, koska raamatussa lukee niin. Ehkä joku toinen voi ajatella toisin.

        Derec Princen vaimo Ruuth


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin kukaan avioliittoon mennessään haluaa jatkossa saada turpiin mieheltään tai mies kuullakseen olevansa riittämätön. Yleensä avioon mennään, koska toisen kanssa on hyvä olla molempien.

        Kurittaminen, fyysinen väkivalta avioliitossa ei ole Jumalan tahto.

        Jumala on rakkaus.

        En osaa muiden puolesta vastata. En meikkaa ja voin käyttää huivia, koska raamatussa lukee niin. Ehkä joku toinen voi ajatella toisin.

        Derec Princen vaimo Ruuth

        Käytti huivia seurakunnassa kun joskus olen katsonut Orincen opetuksia. Keskustelimme tuosta naisten kanssa ja totesimme sen olevan raamatun mukaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytti huivia seurakunnassa kun joskus olen katsonut Orincen opetuksia. Keskustelimme tuosta naisten kanssa ja totesimme sen olevan raamatun mukaista.

        Jatkan vielä. Jos mies lyö vaimoaan, silloin hän tekee väärin ja ajaa vaimon pois luotaan. Jos mies lyö lapsiaan, kasvatta hän heidän vihaansa.

        Lyöminen on heikkouden merkki.


    • Anonyymi

      45- vuotta rakastettu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pitkä aika on kulunut

      Kaikki on muuttunut. Huomenta tänne. 😌😧☕🐺❤️
      Ikävä
      232
      3784
    2. Odotan näkemistäsi

      tällä viikolla. Pelkään sitä myös. Saat minut tuntemaan niin paljon. Odottavan aika on pitkä.
      Ikävä
      111
      2771
    3. Eläkeläinen omistatko omaisuutta? Kohta PS vie sen

      Ministeriön ehdotus: Näille eläkeläisille uusi maksu – omaisuus syyniin Nykyisellään iäkkäiden ihmisten pitkäaikaishoiv
      Maailman menoa
      271
      2754
    4. Jes! Miljoonat diesel-autot joutumassa ajokieltoon

      Erittäin hyvä ilmastouutinen! https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a1277257-1244-4700-9bd7-399ef4d4313c "Tuo ajokiel
      Maailman menoa
      325
      2658
    5. On aika helvetillistä näytellä introverttina

      normaalia sosiaalissa ympyröissä kuten työpaikat, koulut jne. Kyllähän tuo onnistuu, mutta käytännössä kaikki vapaa-aika
      Ikävä
      350
      2189
    6. Kaipaan sinua, mies

      Tiedän, että tämä on väärin molemmille. Mutta silti mulla on ikävä sua 🫠 Terveisin, V
      Ikävä
      41
      1645
    7. Voi minne taas hävisit?

      Harmittaa. 🥹
      Ikävä
      21
      1510
    8. Kaikki meni silti hyvin

      Elämä jatkuu aina, kaikesta huolimatta. Hyvää iltaa ja hyvää yötä. 🙏🏼🐺☕🌜❤️
      Ikävä
      96
      1509
    9. Mitä haluat muuttaa kaivatussasi?

      Et ehkä uskalla sanoa sitä? Jotain on vikaa oltava. Muuten olisitte yhdessä jo.
      Ikävä
      99
      1480
    10. Kahvin juominen tyhmentää

      Tutkimuksen mukaan kahvin juominen rapauttaa aivoja. Kahvi ei siten ole viisasten juoma kuten viina. https://www.hs.fi/
      Maailman menoa
      145
      1468
    Aihe