On aika helvetillistä näytellä introverttina

Anonyymi-ap

normaalia sosiaalissa ympyröissä kuten työpaikat, koulut jne. Kyllähän tuo onnistuu, mutta käytännössä kaikki vapaa-aika menee akkujen lataamiseen ja toipumiseen. Pahimpia ovat paikat, joissa hiljaiset tyypit joutuvat varmasti silmätikuiksi. Maskeeramalla pärjää, mutta sitä vaikuttaa varmasti ihmisten silmiin helvetin oudolta, koska ei ole luonnollinen.

338

1877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuota se nimenomaan on. Helvetillistä.

      • Anonyymi

        Tämä oli yksi iso syy miksi paloin loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli yksi iso syy miksi paloin loppuun.

        Heh. Minäkin paloin loppuun. Tuo iso syy omallakin kohdalla. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli yksi iso syy miksi paloin loppuun.

        Ei se mitenkään raskasta palstagubbe ole, sanojaki säästyy ja kaikkea


    • Anonyymi

      jeps.🫸🥹

    • Anonyymi

      Jos silmätikkuna on, niin kaikki on vähän elämää suurempaa ihan henkilöstä riippumatta.
      Sekin voi olla ihan mielenkiintoista noin psykologisesta kulmasta tarkasteltuna, kun se todellinen luonne tulee sieltä fasadien takaa.

      • Anonyymi

        No mitä tykkäät sit?


    • Anonyymi

      Kyllä näin on kun pitää hypähdellä kisujen pirteissä jutuissa mukana.

      • Anonyymi

        Just smile they hate it


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just smile they hate it

        Niin jaa kekkä se jäi nyt auki


    • Anonyymi

      Kyllä. Siksi minäkin pidän esimerkiksi erästä ihmistä normaalina, koska uskon hänen olevan samankaltainen kuin minä ja näen hänessä samoja introvertin piirteitä, joita itsessäni on.

      • Anonyymi

        No hänpä se onnen omena sit on normaaliksi luokiteltu


    • Anonyymi

      Samoin itse tiedän hänen olevan. Sanattomasti tiedämme ja siihen riittää pelkkä katse niin keskustelu onkin jo käyty.
      Toki haluaisin, niinkuin hänkin, että olisimme enemmän kuin nyt.
      Ei kuitenkaan niin kiire vaikka tiedän että ajattelemme toisiamme lähes koko ajan.
      Meillä molemmilla silti muutakin elämässä tässä, joka välillä vaatii huomiota.
      Olen kuitenkin sitoutunut vain häneen. Ehdottomasti.

      • Anonyymi

        Samankaltainen tuntemus, pelkkä katse hänen kanssa riittää siinä on kaikki koko maailma. Lämmin tunne ja syvä välittäminen. ♥️


      • Anonyymi

        💘💘💘💘


      • Anonyymi
        UUSI

        Kumpaan olet sitoutunut vaimoon vai tähän häneen ?


    • Anonyymi

      Noin se on. Siksi tykkään tehdä töitä pienessä ryhmässä ja mieluiten tuttujen työkaverien kanssa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Eikö ole vaarallista, jos et kykene tai malta niin nämä tutut työympyrät tulevat liiankin tärkeiksi jopa tärkeämmiksi kuin kotona olevat rakkaat ?


    • Anonyymi

      Toiset on kuoleman sairaita, toiset on tahtomattaan sodassa tai näkevät nälkään. Toiset on vaarallisten ekstroperttien armoilla. T. Intropertti.

      • Anonyymi

        Jaa ei minua jännitä sen enempää ku ennenkään


    • Anonyymi

      Mun pää ei kestänyt sosiaalisen roolin esittämistä
      työelämän pakottamana vaikka vaikka muuta luulinkin .
      ja hymypakkoa ja muuta sen semmoista Asiakaspalvelutyössä kuin 6 vuotta .
      Jouduin burnouttiin ... Ja eläkkeelle joitain vuosia siitä eteenpäin ... Oli aika hullua yritää edes.
      Oon sosiaalisissa kuvioissa ja varsinkin paineen alla tosi pelokas ja tresaantunu ..
      Nyt mä voin paremmin kun ihmiskontakteja on vähän .
      Hoidan kaiken minkä voin etänä yms .
      Ja jos oon joskus vielä töissä se on jotain missä teen tehtävääni itsenäisesti .
      Kyllä vuodet ja omat virheet opetti.
      Tiedän nyt mitä oon aidosti ... En yritä olla muuta.
      Naiselta sivusta.

      • Anonyymi

        Minäkin voin paremmin yksin mutta mahdotonta toteuttaa.


      • Anonyymi

        Voi että... Hyvä kun olet selvinnyt kuitenkin... ♥️


      • Anonyymi

        Esiinnytkö toisena naisena mies? Mä naisena ainakin pidän työskentelystä pienes ryhmäs! Kivan työkaverin kaa on kiva työskennellä! Taiat olla toi häirikkö mies, naisften ryysyissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esiinnytkö toisena naisena mies? Mä naisena ainakin pidän työskentelystä pienes ryhmäs! Kivan työkaverin kaa on kiva työskennellä! Taiat olla toi häirikkö mies, naisften ryysyissä!

        Taidat mies hieman trollata ns itseäsi


    • Anonyymi

      Olen miettinyt että juuri tuo maskaaminen, vei omat voimat loppuun pitkässä juoksussa. Lopulta kun suoritti vaan elämää niin hyvin kuin voi, olin itseltänikin jo ihan hukassa. Velvollisuudentuntoisena on ihan helvettiä ollut olla olemassakaan välillä. Tietysti jouduin vielä kyttäämisen kohteeksi vuosien ajaksi, niin ei siinä ollut enää mitään luonnollista.

      • Anonyymi

        Vais niin, ihmekkö tuo, teethän sä itse tota samaa stalkkaamista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vais niin, ihmekkö tuo, teethän sä itse tota samaa stalkkaamista!

        Avaatko tätä hieman, oletko varma ettei ole vaan esim kristalliheiluri?


    • Anonyymi

      Olen myös huomannut ettei sosiaaliala sovi introverteille. Tai ainakin pitäisi yhtä tiivistä sosiaalista kanssakäymis viikkoa kohden, saada kaksi viikkoa vapaata että saisi nollattua taas itsensä normi tilaan.
      Melkein yli-inhimillinen ponnistus olla esim. Saman ihmisen kanssa 8 tuntia päivässä ilman taukoja. Ihmisen joka on täysin erilainen vielä kuin sinä, sinulla ei ole oikeutta myöskään ilmaista eriäviä mielipiteitäsi mistään hänen kanssaan.
      Ei kukaan ole edes perheenjäsenen kanssa niin tiiviisti, ja ne on sentään tuttuja.
      Eipä tule niitä hommia ikävä.
      Nykyään nautin kun ei tarvitse joka päivä jonkun kaavan mukaan olla sosiaalinen, vaan voin olla yksin ja nauttia siitä.

      • Anonyymi

        Kuinkakohan moni niissä hommissa oikeasti edes on extrovertti?


    • Anonyymi

      Jos sä joudut esiintymään, niin silloin sä olet valinnut ihan vääriä porukoita, joissa pyörit. Miksi sä esität, jos se kerta (ymmärrettävästi) on rankkaa? Kukaan ei pakota kaveripiireihin, joissa joutuu esittämään. Tämän maan ihmisistä suurempi osa on introvertteja kuin ekstrovertteja. Introvertteja siis kyllä riittää kavereiksi sinullekin, eikä siinä seurassa tarvitse esittää ekstroverttia. Jos sä oikeasti joudut työpaikassasi esittämän, niin sä olet väärässä työpaikassa itsellesi tai ehkä jopa väärällä alalla (?). Jos sä olet joutunut koulussa seittämään, niin sitten sä olet ollut ihan väärässä koulussa. Itse en ole koskaan livenä törmännyt keneenkään, joka oikeasti olisi joutunut koulun takia esittämään yhtään mitään ja mä sentään olen käynyt jopa ilmaisutaitoon erikoituvia kouluja ja niissäkin on riittänyt introvertteja ja tilaa introverteille olla esittämättä mitään.

      • Anonyymi

        Introverttejä on vain noin 25 % ihmisistä. Suurin osa on ekstroverttejä ja siksi maailma on ekstroverteille tehty ja siksi introverteillä on niin hankalaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Introverttejä on vain noin 25 % ihmisistä. Suurin osa on ekstroverttejä ja siksi maailma on ekstroverteille tehty ja siksi introverteillä on niin hankalaa.

        Amerikassa ehkä 25%. Suomessa enemmistö on introvertteja. Suurin osa on molempia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amerikassa ehkä 25%. Suomessa enemmistö on introvertteja. Suurin osa on molempia.

        Introvertti on eri asia kuin tuppisuusuomalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Introverttejä on vain noin 25 % ihmisistä. Suurin osa on ekstroverttejä ja siksi maailma on ekstroverteille tehty ja siksi introverteillä on niin hankalaa.

        Suomen väestöstä 30-50 % on introvertteja. Meitä on siis tässä massa enemmistö ja se todellakin näkyy tässä maassa. Meitä on ehkä jopa puolet väestöstä, eli introvertit ovat vähemmistönä Suomessa. Kuten sanottua, niin se tosiaan näkyy meidän kulttuurissamme. Introverteillä on täällä helppoa, aivan äluttömän paljon helpompaa kuin monessa muussa maassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen väestöstä 30-50 % on introvertteja. Meitä on siis tässä massa enemmistö ja se todellakin näkyy tässä maassa. Meitä on ehkä jopa puolet väestöstä, eli introvertit ovat vähemmistönä Suomessa. Kuten sanottua, niin se tosiaan näkyy meidän kulttuurissamme. Introverteillä on täällä helppoa, aivan äluttömän paljon helpompaa kuin monessa muussa maassa.

        Siis ekstovertit ovat vähemmistö ... anteeksi epäselvä ilmaisuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Introvertti on eri asia kuin tuppisuusuomalainen.

        Se on kuule täsmälleen yksi ja sama asia. Ihan tiedoksi. 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen väestöstä 30-50 % on introvertteja. Meitä on siis tässä massa enemmistö ja se todellakin näkyy tässä maassa. Meitä on ehkä jopa puolet väestöstä, eli introvertit ovat vähemmistönä Suomessa. Kuten sanottua, niin se tosiaan näkyy meidän kulttuurissamme. Introverteillä on täällä helppoa, aivan äluttömän paljon helpompaa kuin monessa muussa maassa.

        30-50 % ei todellakaan ole enemmistö. Matematiikka, haloo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Introvertti on eri asia kuin tuppisuusuomalainen.

        Aivan ja siksi emme puhukaan "tuppisuusuomalaisista", vaan nimenomaan introverteista. Introvertit ovat suomessa suuri enemmistö ja se on ihan ymmärrettävää, kun otetaan huomioon se millaiset ihmiset täällä ovat historiassa pärjänneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30-50 % ei todellakaan ole enemmistö. Matematiikka, haloo.

        Kyllä se on. Kaikki eivät ole introvertteja tai ekstovertteja. Hyvin iso osa on myös ambivertteja. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on. Kaikki eivät ole introvertteja tai ekstovertteja. Hyvin iso osa on myös ambivertteja. 🙂

        Eli silloin ei ole introvertti. Ambivertti ei kärsi samalla tavalla ihmisten seurassa kuin introvertti.

        Tämä introvertti esim. alkaa saada sinusta jo tarpeekseen. Muutamassa minuutissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30-50 % ei todellakaan ole enemmistö. Matematiikka, haloo.

        Ilmeisesti asia oli taas epäselvä. Introvertteja on Suomessa selvästi enemmän kuin ekstrovertteja. Laskutavasta riippuen ambivertteja on ehkä kaikkein suurin osa, mutta introvertteja saattaa olla jopa heitä enemmän. Todennäköisintä on, että introverttien ja ambiverttien osuudet ovat varsin tasoissa, mutta ekstrovertteja on joka tapauksessa tässä maassa vähemmistö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli silloin ei ole introvertti. Ambivertti ei kärsi samalla tavalla ihmisten seurassa kuin introvertti.

        Tämä introvertti esim. alkaa saada sinusta jo tarpeekseen. Muutamassa minuutissa.

        Eikä hän ole myöskään ekstrovertti, joka viihtyisi ihmisten seurassa. Ambivertti on sekä että.

        Minäkin (introvertti) koen sinut erittäin rasittavaksi, vaikka yleensä siedän ihmisiä ihan hyvin. Tasoissa ollaan siis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti asia oli taas epäselvä. Introvertteja on Suomessa selvästi enemmän kuin ekstrovertteja. Laskutavasta riippuen ambivertteja on ehkä kaikkein suurin osa, mutta introvertteja saattaa olla jopa heitä enemmän. Todennäköisintä on, että introverttien ja ambiverttien osuudet ovat varsin tasoissa, mutta ekstrovertteja on joka tapauksessa tässä maassa vähemmistö.

        Ja kaikkein oleellisinta tässä kaikessa on se, että Suomi on introvertin taivas, mitä siihen pelkkään introverttiyteen tulee. Täältä löytyy paljon muitakin introvertteja ja tämän maan koko kulttuuri on kuin introverteille rakennettu. Suomessa, jos missä, saat olla aivan rauhassa tuppisuu ja epäsosiaalinen, eikä se häiritse juuri ketään. Jos Suomessa kokee vaikeaksi olla introvertti, niin sitten on tehnyt myös itse vääriä valintoja, mutta onneksi sitä ongelmaa on suht helppo lähteä korjaamaan, sillä introvertille löytyy tästä maasta paljon hyviäkin paikkoja. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kaikkein oleellisinta tässä kaikessa on se, että Suomi on introvertin taivas, mitä siihen pelkkään introverttiyteen tulee. Täältä löytyy paljon muitakin introvertteja ja tämän maan koko kulttuuri on kuin introverteille rakennettu. Suomessa, jos missä, saat olla aivan rauhassa tuppisuu ja epäsosiaalinen, eikä se häiritse juuri ketään. Jos Suomessa kokee vaikeaksi olla introvertti, niin sitten on tehnyt myös itse vääriä valintoja, mutta onneksi sitä ongelmaa on suht helppo lähteä korjaamaan, sillä introvertille löytyy tästä maasta paljon hyviäkin paikkoja. 🙂

        Netti on pahentanut introverttien ongelmia ihmisten kanssa. Ootte just muutaman vuoden liian nuoria muistamaan normaaleja aikoja kunnolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netti on pahentanut introverttien ongelmia ihmisten kanssa. Ootte just muutaman vuoden liian nuoria muistamaan normaaleja aikoja kunnolla.

        Ei se ole mitekään tuollaisiin vaikuttanut. Olen aivan riittävän vanha muistamaan oikein hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netti on pahentanut introverttien ongelmia ihmisten kanssa. Ootte just muutaman vuoden liian nuoria muistamaan normaaleja aikoja kunnolla.

        Tyitysti jos itse antaa itsensä vajota vain johonkin nettielämään, niin siitä syntyy ongelmia. Tuossakin kohtaa kuitenkin pätee se, että silloin on itse tehnyt virheitä. Se, että on introvertti ei ole pätevä tekosyy, jolla voisi pyyhkiä pois itse tekemänsä virheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mitekään tuollaisiin vaikuttanut. Olen aivan riittävän vanha muistamaan oikein hyvin.

        On se sen tehnyt. Suomalaiset on nykyään aivan hemmetin kipsissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyitysti jos itse antaa itsensä vajota vain johonkin nettielämään, niin siitä syntyy ongelmia. Tuossakin kohtaa kuitenkin pätee se, että silloin on itse tehnyt virheitä. Se, että on introvertti ei ole pätevä tekosyy, jolla voisi pyyhkiä pois itse tekemänsä virheet.

        Se vaikuttaa kyllä koko kulttuuriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Netti on pahentanut introverttien ongelmia ihmisten kanssa. Ootte just muutaman vuoden liian nuoria muistamaan normaaleja aikoja kunnolla.

        Ei nettiä voi syyttää siitä, että joku antaa itsensä erakoitua kotiinsa. Lopulta täytyy myös todeta, että ihmisellä on halutessaan täysi oikeus myös erakoitua kotiinsa. En tiedä kaipaisiko joku sitten sellaista interventiota yhteiskunnan puolelta, että häneltä katkaistaan kaikki pääsy internettiin ja pakotetaan ihmisten ilmoille ja soaiaalisiin tilanteisiin? Onko se oikeasti jotakin mitä yhteyskunnan pitäisi tehdä? Itsestäni tuollainen kuulostaa vähintään erikoiselta ratkaisulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se sen tehnyt. Suomalaiset on nykyään aivan hemmetin kipsissä.

        Ei se ole. Varmasti tilanne voi näyttää tuollaiselta, jos itse istuu vain kotonaan eikä ole juuri tekemisissä ihmisten kanssa. Eivät suomalaiset olleet mitenkään erityisen sosiaalisia ennen nettiäkään. Nettiä on ehkä tietyissä tilanteissa syyttää, mutta ei se ole valtaosalle introverteista mikään ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vaikuttaa kyllä koko kulttuuriin.

        Ei se ainakaan Suomen kulttuuriin ole mitenkään vaikuttanut. Ei tämä maa ole tämän sosiaalisempi ollut ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ainakaan Suomen kulttuuriin ole mitenkään vaikuttanut. Ei tämä maa ole tämän sosiaalisempi ollut ikinä.

        Hirveä ulina nyt. Suomi muuttui kun napista painaen silloin kun netti yleistyi voimalla. Kerkesin itse melkein aikuiseksi ennenkuin nettikulttuuri löi läpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vaikuttaa kyllä koko kulttuuriin.

        Miten se, että ihmisiä pakotettaisiin enempään sosiaalisuuteen auttaisi esittämisestä kärsiviä yksilöitä? Hehän esittävät jo ja kärsivät siitä. Ei se jatkuva esittäminen on tehnyt esittämistä yhtään sen siedettävämmäksi. Tuolla edellä mainittiin mm. sosiaaliala ja myyntiala, jotka monella tavalla ovat sellaisia, että kovin inrtovertin yksilön pitäisi ihan itse tajuta niiden olevan väärä valinta. Alaa ei voi syyttää siitä, että sillä nyt vain ollaan paljon tekemisissä muiden ihmisten kanssa ja monelle introvertille se on kuormittavaa. Sen sijaan kannattaa katsoa peiliin ja hyväksyä se, jos tuollainen ala on itselle väärä valinta. Mä voin sanoa ihan henkilökohtaisesta kokemuksesta, että myyntiala oli itselleni aikanaan aivan väärä valinta, mutta en minä voi syyttää siitä muita kuin itseäni. Ei se ole kenenkään muun vika, jos alalla nyt vain joutuu olemaan jatkuvasti tekemisissä muiden ihmisten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se, että ihmisiä pakotettaisiin enempään sosiaalisuuteen auttaisi esittämisestä kärsiviä yksilöitä? Hehän esittävät jo ja kärsivät siitä. Ei se jatkuva esittäminen on tehnyt esittämistä yhtään sen siedettävämmäksi. Tuolla edellä mainittiin mm. sosiaaliala ja myyntiala, jotka monella tavalla ovat sellaisia, että kovin inrtovertin yksilön pitäisi ihan itse tajuta niiden olevan väärä valinta. Alaa ei voi syyttää siitä, että sillä nyt vain ollaan paljon tekemisissä muiden ihmisten kanssa ja monelle introvertille se on kuormittavaa. Sen sijaan kannattaa katsoa peiliin ja hyväksyä se, jos tuollainen ala on itselle väärä valinta. Mä voin sanoa ihan henkilökohtaisesta kokemuksesta, että myyntiala oli itselleni aikanaan aivan väärä valinta, mutta en minä voi syyttää siitä muita kuin itseäni. Ei se ole kenenkään muun vika, jos alalla nyt vain joutuu olemaan jatkuvasti tekemisissä muiden ihmisten kanssa.

        Et sinä kyllä silloin näyttänyt mitenkään kärsivältä siellä myymälässä kun ohi kuljin siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveä ulina nyt. Suomi muuttui kun napista painaen silloin kun netti yleistyi voimalla. Kerkesin itse melkein aikuiseksi ennenkuin nettikulttuuri löi läpi.

        Ulina mistä? Missä sä näet jatkuvasti ulinaa ja mistä aiheesta? Mä en ainakaan ole huomannut ulinan lisääntyneen oikeastaan yhtään. Aiemmin ulistiin yleisönosastoilla ja kansanradiossa, nyt nettipalstoilla. Suomi ja sen ulina ei ole muuttunut mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirveä ulina nyt. Suomi muuttui kun napista painaen silloin kun netti yleistyi voimalla. Kerkesin itse melkein aikuiseksi ennenkuin nettikulttuuri löi läpi.

        Itse en näe mitään syytä olettaa, että kaikki nettiulisijat olisivat introvertteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä kyllä silloin näyttänyt mitenkään kärsivältä siellä myymälässä kun ohi kuljin siitä.

        En tiedä kenelle puhut. Mä en ole koskaan ollut töissä missään myymälöissä, vaikka ala olikin sama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulina mistä? Missä sä näet jatkuvasti ulinaa ja mistä aiheesta? Mä en ainakaan ole huomannut ulinan lisääntyneen oikeastaan yhtään. Aiemmin ulistiin yleisönosastoilla ja kansanradiossa, nyt nettipalstoilla. Suomi ja sen ulina ei ole muuttunut mihinkään.

        On kuule enemmän ulinaa nykyään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en näe mitään syytä olettaa, että kaikki nettiulisijat olisivat introvertteja.

        Siinä olet ihan oikeassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä kenelle puhut. Mä en ole koskaan ollut töissä missään myymälöissä, vaikka ala olikin sama.

        Oletko ollut häissä sitten ikinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kuule enemmän ulinaa nykyään!

        Ei sitä todellisuudessa ole. Ihiset ovat aina ulisseet ihan yhtälailla, mutta ennen nettiä se pysyi pienemmissä piireissä kyräilynä. Tietynlainen ulina ja nurina kuuluu suomalaiseen kansanluonteeseen. Ei se ole mihinkään muuttunut. Meillä ulistaan ja nuristaan ja sitten seuraavaksi kyräillään. Näin se on Suomessa aina ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä todellisuudessa ole. Ihiset ovat aina ulisseet ihan yhtälailla, mutta ennen nettiä se pysyi pienemmissä piireissä kyräilynä. Tietynlainen ulina ja nurina kuuluu suomalaiseen kansanluonteeseen. Ei se ole mihinkään muuttunut. Meillä ulistaan ja nuristaan ja sitten seuraavaksi kyräillään. Näin se on Suomessa aina ollut.

        Onko ihan varma?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kuule enemmän ulinaa nykyään!

        Sä olet ilmeisesti liian nuori muistamaan kunnolla aikaa ennen nettiä ja siksi oletat sen muuttaneen jotakin perustavanlaatuista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko ollut häissä sitten ikinä?

        Kai mä jossakin häissä olen joskut ollut, mutta hyvin harvoissa. Jätän menemättä sellaisiin, jos se vain on mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihan varma?

        Olen, täysin varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai mä jossakin häissä olen joskut ollut, mutta hyvin harvoissa. Jätän menemättä sellaisiin, jos se vain on mahdollista.

        Oletko muuten introvertti vai ambivertti jos saan kysyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet ilmeisesti liian nuori muistamaan kunnolla aikaa ennen nettiä ja siksi oletat sen muuttaneen jotakin perustavanlaatuista.

        Minkä ikäinen sinä olet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen, täysin varma.

        Miten voit olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko muuten introvertti vai ambivertti jos saan kysyä?

        Introvertti ja mitä ilmeisimin aikalailla ns. normityyppiä introvertimpi. Miksi niin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voit olla?

        Koska olen elänyt tässä maassa. Asia on hyvin helposti myös katsottavissa, kun menet vaikka tutkailemaan meidän populaarikulttuuri ajalta ennen nettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Introvertti ja mitä ilmeisimin aikalailla ns. normityyppiä introvertimpi. Miksi niin?

        Vajosin mietteisiin nyt... Näyttelet siis ekstroverttia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ikäinen sinä olet?

        Ilmeisesti vanhempi kuin sinä, jos olet hän, joka "kerkesit melkein aikuiseksi ennenkuin nettikulttuuri löi läpi". Mä olin jo ihan aikuinen siinä kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska olen elänyt tässä maassa. Asia on hyvin helposti myös katsottavissa, kun menet vaikka tutkailemaan meidän populaarikulttuuri ajalta ennen nettiä.

        Uskot siis elokuviin? Mikä on lempparielokuva?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajosin mietteisiin nyt... Näyttelet siis ekstroverttia?

        En ole koskaan näytellyt ekstroverttia. Miksi oletat, että olisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskot siis elokuviin? Mikä on lempparielokuva?

        En usko elokuviin, mutta kyllä nekin usein ajankuvina toimivat. Elokuvat tosin eivät ole siihen kaikkein parhaita, mutta pienen suolahippusen kanssa toimivat. Minulla ei ole lempparielokuvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti vanhempi kuin sinä, jos olet hän, joka "kerkesit melkein aikuiseksi ennenkuin nettikulttuuri löi läpi". Mä olin jo ihan aikuinen siinä kohtaa.

        Missä kohtaa, jos saan kysyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ulina mistä? Missä sä näet jatkuvasti ulinaa ja mistä aiheesta? Mä en ainakaan ole huomannut ulinan lisääntyneen oikeastaan yhtään. Aiemmin ulistiin yleisönosastoilla ja kansanradiossa, nyt nettipalstoilla. Suomi ja sen ulina ei ole muuttunut mihinkään.

        "Aiemmin ulistiin yleisönosastoilla ja kansanradiossa"

        Tai valitettiin Karpolle ja Karpo teki siitä jutun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan näytellyt ekstroverttia. Miksi oletat, että olisin?

        Jos olet myyjä ollut, niin osaat kyllä näytellä ovelasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko elokuviin, mutta kyllä nekin usein ajankuvina toimivat. Elokuvat tosin eivät ole siihen kaikkein parhaita, mutta pienen suolahippusen kanssa toimivat. Minulla ei ole lempparielokuvaa.

        Itse tykkään tuosta Vääpeli Körmy elokuvasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet myyjä ollut, niin osaat kyllä näytellä ovelasti.

        En sanonut olleeni myyjä. Sanoin olleeni myyntialalla. Vaikka olisin ollut myyjä, niin ei mun silti olisi tarvinut esittää ekstroverttia. Ei mun sosiaalisissa taidoissani mitään vikaa ole. Sosiaaliset tilanteet vain ovat hyvin kuormittavia ja syövät minulta valtavasti energiaa. Työ, jossa ollaan joka päivä jatkuvasti sosiaalisesti tekemisissä muiden ihmisten kanssa, on minulle liian kuormittava työ. Siksi lopetin sen työn, vaikka se ei mitään esittämistä vaatinutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aiemmin ulistiin yleisönosastoilla ja kansanradiossa"

        Tai valitettiin Karpolle ja Karpo teki siitä jutun.

        Tuokin on totta 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tykkään tuosta Vääpeli Körmy elokuvasta.

        Ok. Mä en taida olla nähnyt niistä yhtään kokonaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En sanonut olleeni myyjä. Sanoin olleeni myyntialalla. Vaikka olisin ollut myyjä, niin ei mun silti olisi tarvinut esittää ekstroverttia. Ei mun sosiaalisissa taidoissani mitään vikaa ole. Sosiaaliset tilanteet vain ovat hyvin kuormittavia ja syövät minulta valtavasti energiaa. Työ, jossa ollaan joka päivä jatkuvasti sosiaalisesti tekemisissä muiden ihmisten kanssa, on minulle liian kuormittava työ. Siksi lopetin sen työn, vaikka se ei mitään esittämistä vaatinutkaan.

        Jaksaistko olla jonkin elämän koululaisen kanssa päivittäin tekemisissä? Et luultavasti. Tarvitset agadeemisen ja herkän puolison.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Mä en taida olla nähnyt niistä yhtään kokonaan.

        Minä olen nähnyt ne kaikki jo kauan sitten. Olen niin vanha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaksaistko olla jonkin elämän koululaisen kanssa päivittäin tekemisissä? Et luultavasti. Tarvitset agadeemisen ja herkän puolison.

        Miksi minun pitäisi olla? Elämänkoululaisissakin on varmasti monenmoisia yksilöitä. Ei se liity mitenkään ekstroon tai introon. Enkä tajua miten akateemisuuskaan mihinkään liittyy. Herkkyys voi olla plussaa, mutta ei se aina niinkään mene. Ei yksi ominaisuus ole mitenkään ratkaiseva juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen nähnyt ne kaikki jo kauan sitten. Olen niin vanha.

        Kyllä mäkin olisin halutessani voinut nähdä ne jo tuoreeltaan. Eivät ole minun juttuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi olla? Elämänkoululaisissakin on varmasti monenmoisia yksilöitä. Ei se liity mitenkään ekstroon tai introon. Enkä tajua miten akateemisuuskaan mihinkään liittyy. Herkkyys voi olla plussaa, mutta ei se aina niinkään mene. Ei yksi ominaisuus ole mitenkään ratkaiseva juttu.

        Se on se laajempi kokonaisuus, kyllä. Olet selvästi älykäs introvertti. Varmaan työskentelet asian tuntija tehtävissä tai esimerkiksi labrassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on se laajempi kokonaisuus, kyllä. Olet selvästi älykäs introvertti. Varmaan työskentelet asian tuntija tehtävissä tai esimerkiksi labrassa.

        Kyllä mun työni varmaan asiantuntijatehtäväksi lasketaan, vaikka kyseessä onkin luova ala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mäkin olisin halutessani voinut nähdä ne jo tuoreeltaan. Eivät ole minun juttuni.

        Okei, ymmärrän. Eivät sovi älyköille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mun työni varmaan asiantuntijatehtäväksi lasketaan, vaikka kyseessä onkin luova ala.

        Minkälainen työnkuva sitten on? Autat kaikenlaisia ongelmanuoria?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei, ymmärrän. Eivät sovi älyköille.

        Eipä sillä sen kanssa taida olla mitään tekemistä. Mulla ei vain ole tavanomainen huumorintaju.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sillä sen kanssa taida olla mitään tekemistä. Mulla ei vain ole tavanomainen huumorintaju.

        Miten sitten menit nettiin kun olet niin vanha?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälainen työnkuva sitten on? Autat kaikenlaisia ongelmanuoria?

        Eikö tuollainen olisi jotain sosiaalityöhön viittaavaa? Mä en ole riittävän sosiaalinen tuollaiseen. Sehän olis vielä kuormittavampaa kuin myyntiala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sitten menit nettiin kun olet niin vanha?

        Opinnot, työ, huvi ... mitä näitä syitä nyt on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sitten menit nettiin kun olet niin vanha?

        Tietokoneet ovat tuttu juttu jo ajalta ennen yleisesti saatavilla olevaa nettiä. Voiko tietokoneiden kanssa muka nykyään tehdä jotankin kokonaan ilman nettiä? Ehkä jotain, mutta kovin rajoittuneesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö tuollainen olisi jotain sosiaalityöhön viittaavaa? Mä en ole riittävän sosiaalinen tuollaiseen. Sehän olis vielä kuormittavampaa kuin myyntiala.

        Olet kuitenkin ollut sosiaalialalla? Mikä sai lähtemään pois?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opinnot, työ, huvi ... mitä näitä syitä nyt on.

        Etkö järkyttynyt irstaudesta mitä netissä on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kuitenkin ollut sosiaalialalla? Mikä sai lähtemään pois?

        En ole koskaan ollut sosiaalialalla. Ajatuskin kuulostaa kauhealta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö järkyttynyt irstaudesta mitä netissä on?

        Eihän siinä ole mitään järkyttymisen arvoista. Ihmiset ovat irstaita myös IRL.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietokoneet ovat tuttu juttu jo ajalta ennen yleisesti saatavilla olevaa nettiä. Voiko tietokoneiden kanssa muka nykyään tehdä jotankin kokonaan ilman nettiä? Ehkä jotain, mutta kovin rajoittuneesti.

        Varmaan olet aikoinaan järkyttynyt anonyymeillä foorumeilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan olet aikoinaan järkyttynyt anonyymeillä foorumeilla.

        Enpä taida olla. Mua on vaikea järkyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan ollut sosiaalialalla. Ajatuskin kuulostaa kauhealta.

        No varmaan sulle sopii paremmin menestyjien seura?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän siinä ole mitään järkyttymisen arvoista. Ihmiset ovat irstaita myös IRL.

        Ahaa, eli se puoli on tullut tutuksi. En tuomitse tietenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmaan sulle sopii paremmin menestyjien seura?

        En tiedä mistä menestyjistä puhut. Kai sosiaalialallakin on paljon menestyjiä, jos sellaisia kaipaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä taida olla. Mua on vaikea järkyttää.

        Oletko sen verran mahtava jotenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, eli se puoli on tullut tutuksi. En tuomitse tietenkään.

        Jep, olen joskus elämässäni joutunut tapaamaan ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko sen verran mahtava jotenkin?

        Miten tuo liittyy mahtavuuteen? Lähinnä en ole herkästi järkyttyvää sorttia. Ei kuulu luonteeseeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, eli se puoli on tullut tutuksi. En tuomitse tietenkään.

        Luuletko oikeasti puhuttavasi jännäjonne asianomaista kun jutustelet äijän kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan olet aikoinaan järkyttynyt anonyymeillä foorumeilla.

        No kyllähän foorumeilla kaikkee skeidaa lukee esim noi paikkakunnat- näin parin jäbän keskustelun kerran huhuhuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko oikeasti puhuttavasi jännäjonne asianomaista kun jutustelet äijän kanssa?

        Mitähän sä nyt horiset?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, olen joskus elämässäni joutunut tapaamaan ihmisiä.

        Enää ei tarvitse, niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo liittyy mahtavuuteen? Lähinnä en ole herkästi järkyttyvää sorttia. Ei kuulu luonteeseeni.

        No mahtava ihminen ei järkyty, vaan on levollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä menestyjistä puhut. Kai sosiaalialallakin on paljon menestyjiä, jos sellaisia kaipaa.

        No et sovi rappio jengin joukkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enää ei tarvitse, niinkö?

        Ei ole ainakaan mikään ehdoton pakko. Ainakaan tavata siinä määrin kuin tuossa puhuttiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mahtava ihminen ei järkyty, vaan on levollinen.

        Meillä on selvästi erilainen määritelmä mahtavuudelle. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et sovi rappio jengin joukkoon.

        Tuskin sosiaalialalla kauheammin rappiojengiä työskentelee. Eikä asiakkaistakaan valtaosa taida olla mitään rappiojengiä, vaan tuikitavallisia ihmisiä. Se tosin ei mitenkään liity siihen, miksi sosiaaliala kuulostaa minusta kauhealta työpaikalta. Se olisi liian sosiaalista ja kuormittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ainakaan mikään ehdoton pakko. Ainakaan tavata siinä määrin kuin tuossa puhuttiin.

        Oletko mies vai nainen? Tajusit vanhemmalla iällä olevasi introvertti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on selvästi erilainen määritelmä mahtavuudelle. 🙂

        Jos olet sisäisesti mahtava?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ekstovertit ovat vähemmistö ... anteeksi epäselvä ilmaisuni.

        Jes en on marginaalissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin sosiaalialalla kauheammin rappiojengiä työskentelee. Eikä asiakkaistakaan valtaosa taida olla mitään rappiojengiä, vaan tuikitavallisia ihmisiä. Se tosin ei mitenkään liity siihen, miksi sosiaaliala kuulostaa minusta kauhealta työpaikalta. Se olisi liian sosiaalista ja kuormittavaa.

        Mikä siinä sitten kuormittaa, jos saa olla hyvällä asialla? Se sosiaalisuus? Hyvä että olet löytänyt introverttiutesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko mies vai nainen? Tajusit vanhemmalla iällä olevasi introvertti?

        Nainen ja olen aina, jo lapsesta saakka, tiennyt olevani introvertti. Tai siis vain lähinnä vain ollut sitä ihan luonnostani. En mä tietenkään tuollaista sanaa silloin tiennyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet sisäisesti mahtava?

        Enpä taida olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siinä sitten kuormittaa, jos saa olla hyvällä asialla? Se sosiaalisuus? Hyvä että olet löytänyt introverttiutesi!

        Jos koet noin, niin ehkä se on oikea ala sinulle. Minua ei kiinnosta lainkaan mikään hyvällä asialla olo. En ole löytänyt mitään, vaan ollut aina juuri tälläinen ja tiennyt sen aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen ja olen aina, jo lapsesta saakka, tiennyt olevani introvertti. Tai siis vain lähinnä vain ollut sitä ihan luonnostani. En mä tietenkään tuollaista sanaa silloin tiennyt.

        Millaisia ihmisiä sitten päästät lähellesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä taida olla.

        Ihan selvästi olet. Mitä ihmettä sä nyt intät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos koet noin, niin ehkä se on oikea ala sinulle. Minua ei kiinnosta lainkaan mikään hyvällä asialla olo. En ole löytänyt mitään, vaan ollut aina juuri tälläinen ja tiennyt sen aina.

        Oletpa sinä ovela nainen. Oikea peli löytyy aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaisia ihmisiä sitten päästät lähellesi?

        Riippuu miten lähelle päästäminen määritellään. En mä nyt vaikkapa työkavereitani itse valitse, mutta meillä koko porukka on niin introverttia, että siellä saa olla rauhassa hiljaa kenenkään häiritsemättä, vaikka koko päivän. Poislukien se, jos joutuu jotain projektiin liittyvää joskus selittämään.

        Jos puhutaan yksityiselämästä, niin itseni kanssa samanhenkisiä, poislukien sukulaiset. Sukulaisia joutuu kestämään, vaikka ovat toisinaan vähän rasittavia. Heitä ei ole voinut valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan selvästi olet. Mitä ihmettä sä nyt intät?

        Mä taisin jo todeta, että meillä on selkeästi eri määritelmä mahtavuudelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu miten lähelle päästäminen määritellään. En mä nyt vaikkapa työkavereitani itse valitse, mutta meillä koko porukka on niin introverttia, että siellä saa olla rauhassa hiljaa kenenkään häiritsemättä, vaikka koko päivän. Poislukien se, jos joutuu jotain projektiin liittyvää joskus selittämään.

        Jos puhutaan yksityiselämästä, niin itseni kanssa samanhenkisiä, poislukien sukulaiset. Sukulaisia joutuu kestämään, vaikka ovat toisinaan vähän rasittavia. Heitä ei ole voinut valita.

        Ajattelin lähinnä että minkälaiset kriteerit on. Toi samanhenkisyys jo tulikin, ja voisin otaksua että tietty älykköys ja mahtavuus on plussaa, kun olet itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä taisin jo todeta, että meillä on selkeästi eri määritelmä mahtavuudelle.

        Ihan selvästi olet täysin suvereeni yksilö. Ei siinä ole mitään vänkyttämisen sijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin lähinnä että minkälaiset kriteerit on. Toi samanhenkisyys jo tulikin, ja voisin otaksua että tietty älykköys ja mahtavuus on plussaa, kun olet itsekin.

        Mahtavuus ... siten miten itse sen määrittelen ... on valtaisa miinus.

        Älykköys on myös miinus. Ei valtaisa, mutta miinus kuitenkin. Älykkyys taas on ihan suotavaa.

        Kriteerit ovat väljähköt. Tuo samanhenkisyys jo periaatteessa kattaa kaiken oleellisen, mutta halutessaanhan sen voisi nyppiä vaikka tuhanteen pieneen palaan. Oleellista on yhteensopivuus tai -sovitettavuus. Elämänarvojen ja -tapojen pitää olla riittävän samankaltaiset. Ajatusmaailman, huumorintajun ja luonteen pitää olla riittävän samantyyppiset ja yhteensovitettavissa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan selvästi olet täysin suvereeni yksilö. Ei siinä ole mitään vänkyttämisen sijaa.

        Olen tyystin eri mieltä, mutta turhapa tuosta on kiistellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtavuus ... siten miten itse sen määrittelen ... on valtaisa miinus.

        Älykköys on myös miinus. Ei valtaisa, mutta miinus kuitenkin. Älykkyys taas on ihan suotavaa.

        Kriteerit ovat väljähköt. Tuo samanhenkisyys jo periaatteessa kattaa kaiken oleellisen, mutta halutessaanhan sen voisi nyppiä vaikka tuhanteen pieneen palaan. Oleellista on yhteensopivuus tai -sovitettavuus. Elämänarvojen ja -tapojen pitää olla riittävän samankaltaiset. Ajatusmaailman, huumorintajun ja luonteen pitää olla riittävän samantyyppiset ja yhteensovitettavissa jne.

        Mun täytyy sanoa että mä ihailen tota sun kunnon tyttö maailmaasi. Sehän on mulle täysin vieras maailma, niin siksi. Se vaan että löydätkö ekstroverteista riittävän samanhenkisiä ystäviä, niin et. Introverteista kyllä. Harmi vaan että vastakohdat vetää puoleensa. Siis introvertti ekstroverttia, ja päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun täytyy sanoa että mä ihailen tota sun kunnon tyttö maailmaasi. Sehän on mulle täysin vieras maailma, niin siksi. Se vaan että löydätkö ekstroverteista riittävän samanhenkisiä ystäviä, niin et. Introverteista kyllä. Harmi vaan että vastakohdat vetää puoleensa. Siis introvertti ekstroverttia, ja päinvastoin.

        Et näköjään ole onnistunut saamaan minusta lainkaan oikeaa kuvaa. "Kunnon tyttö maailma", tuota ei tunnistaisi kukaan, joka mut tuntee. Hyvä jos onnistuu tunnistamaan ajatusmaailmani edes naispuoliseksi, jollei asiaa tietäisi.

        Mä en ole koskaan viehättynyt ekstroverteista, eivätkä vastakohdat ainakaan mun kohdallani vedä lainkaan puoleensa, vaan päinvastoin. En ole koskaan ymmärtänyt tuota sanontaa, kun se on minulle vieras ajatus. Mä ylipäänsä edes tunnen hyvin vähän selkeästi ekstrovertteja ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tyystin eri mieltä, mutta turhapa tuosta on kiistellä.

        Siis olet selvästi hyvin tarvitseva myös. Monesti kaikkein mahtavimmat naiset on kaikkein tarvitsevimpia myös. Salaisuus, jota useimmat miehet eivät ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis olet selvästi hyvin tarvitseva myös. Monesti kaikkein mahtavimmat naiset on kaikkein tarvitsevimpia myös. Salaisuus, jota useimmat miehet eivät ymmärrä.

        Mitä mä nyt sitten tarvitsen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään ole onnistunut saamaan minusta lainkaan oikeaa kuvaa. "Kunnon tyttö maailma", tuota ei tunnistaisi kukaan, joka mut tuntee. Hyvä jos onnistuu tunnistamaan ajatusmaailmani edes naispuoliseksi, jollei asiaa tietäisi.

        Mä en ole koskaan viehättynyt ekstroverteista, eivätkä vastakohdat ainakaan mun kohdallani vedä lainkaan puoleensa, vaan päinvastoin. En ole koskaan ymmärtänyt tuota sanontaa, kun se on minulle vieras ajatus. Mä ylipäänsä edes tunnen hyvin vähän selkeästi ekstrovertteja ihmisiä.

        No siis kunnon tyttö siinä mielessä että olet hyvin organisoitu, järjestelmällinen ja miellyttävä. Luultavasti melko puhdas ja siisti, hyvin pukeutuva. Hallitset siis itsesi.

        Suomessa ekstrovertti tietenkin mukautuu kulttuuriin, mikä on introverttien määrittämä. Eli et välttämättä ulospäin näe kuka on ekstrovertti tai kuka ei. Kehityshäiriö tai päihdeongelma voi tietenkin paljastaa ekstroverttiuden selkeämmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mä nyt sitten tarvitsen?

        Luultavasti jonkun jossa yhdistyy rambo ja professori. Ihan teoreettisesti ajatellen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis kunnon tyttö siinä mielessä että olet hyvin organisoitu, järjestelmällinen ja miellyttävä. Luultavasti melko puhdas ja siisti, hyvin pukeutuva. Hallitset siis itsesi.

        Suomessa ekstrovertti tietenkin mukautuu kulttuuriin, mikä on introverttien määrittämä. Eli et välttämättä ulospäin näe kuka on ekstrovertti tai kuka ei. Kehityshäiriö tai päihdeongelma voi tietenkin paljastaa ekstroverttiuden selkeämmin.

        En taida olla oikein mitään noista ... tai no mielyttävä osaan olla, halutessani. Muut eivät taida sopia lainkaan. Tai no millainen on hyvin pukeutumista? Se lienee makukysymys. Kyllä mun vaatteeni puhtaita ja suht ehjiä yleensä ovat.

        Ei sitä ulospäin tarvitse nähdä. Kyllä sen ihmisen käytöksestä ja jutuista hyvin nopeasti huomaa. En mä muutoinkaan koskaan pelkään habitukseen ihastu. Pelkkä habitus ei edes vedä puoleensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luultavasti jonkun jossa yhdistyy rambo ja professori. Ihan teoreettisesti ajatellen.

        Nyt meni kyllä melkolailla niin täydellisesti pieleen kuin ikinä vain voisi mennä. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En taida olla oikein mitään noista ... tai no mielyttävä osaan olla, halutessani. Muut eivät taida sopia lainkaan. Tai no millainen on hyvin pukeutumista? Se lienee makukysymys. Kyllä mun vaatteeni puhtaita ja suht ehjiä yleensä ovat.

        Ei sitä ulospäin tarvitse nähdä. Kyllä sen ihmisen käytöksestä ja jutuista hyvin nopeasti huomaa. En mä muutoinkaan koskaan pelkään habitukseen ihastu. Pelkkä habitus ei edes vedä puoleensa.

        Ekstrovertteja on monenlaisia kylläkin. Lukenut ekstrovertti on aika erilainen kuin täysin sivistymätön. Eli ei sitä välttämättä kuitenkaan huomaa niin helposti.

        Yritätkö sanoa että sinussa on jokin salainen villi puoli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt meni kyllä melkolailla niin täydellisesti pieleen kuin ikinä vain voisi mennä. 🙂

        Siis tietenkin sen rambopankkiirimuusikon pitää olla rento ja karismaattinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekstrovertteja on monenlaisia kylläkin. Lukenut ekstrovertti on aika erilainen kuin täysin sivistymätön. Eli ei sitä välttämättä kuitenkaan huomaa niin helposti.

        Yritätkö sanoa että sinussa on jokin salainen villi puoli?

        Kyllä sen yleensä huomaa, kun ei se oikein tuohon sivistykseen liity. Siis ainakaan ne asiat joista minä puhun, kun sanon, että ekstrovertit eivät vedä puoleensa. Tietysti sivistys tekee ihmisestä kuin ihmisestä siedettävämmän, kunhan nyt ei mene ihan ylettömyyksiin.

        Ei minussa ole mitään salaista puolta. Mä olen hyvinkin avoin kirja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tietenkin sen rambopankkiirimuusikon pitää olla rento ja karismaattinen.

        Kaikki mainitsemasi asiat ovat turn off minulle. Rambo on rehellisesti sanoen suorastaan etova mietyyppi, eikä mikään noista muistakaan juuri pisteitä nosta. No soittaa saa osata, osaanhan mä itsekin, mutta muusikkous olisi jo liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen yleensä huomaa, kun ei se oikein tuohon sivistykseen liity. Siis ainakaan ne asiat joista minä puhun, kun sanon, että ekstrovertit eivät vedä puoleensa. Tietysti sivistys tekee ihmisestä kuin ihmisestä siedettävämmän, kunhan nyt ei mene ihan ylettömyyksiin.

        Ei minussa ole mitään salaista puolta. Mä olen hyvinkin avoin kirja.

        Miten määrittelet tällaisen ekstrovertin, joka ei vedä puoleensa? Mikä on se selkeä juttu mistä sen tunnistaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mainitsemasi asiat ovat turn off minulle. Rambo on rehellisesti sanoen suorastaan etova mietyyppi, eikä mikään noista muistakaan juuri pisteitä nosta. No soittaa saa osata, osaanhan mä itsekin, mutta muusikkous olisi jo liikaa.

        No mites sitten elämäntapaintiaani-seikkailija, profeetan ja näkijän, sekä heimopäällikön yhdistelmä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten määrittelet tällaisen ekstrovertin, joka ei vedä puoleensa? Mikä on se selkeä juttu mistä sen tunnistaa?

        Sellaiset ekstrovertit ovat yleensä ulospäinsuuntautuneita, hyviä seuraihmisiä, tykkäävät puhua ja jutustella, kysellä, aloittavat jutustelun ja jututtamisen, kertovat usein jotain juttuja ja ehkä pyrkivät jopa olemaan hauskoja jne. Sellaiset ihmiset ovat toki usein ihan mukavia, mutta minusta myös rasittavia. Eivät sopivaa seuraa minulle. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mites sitten elämäntapaintiaani-seikkailija, profeetan ja näkijän, sekä heimopäällikön yhdistelmä?

        Ei kuulosta hyvältä tuokaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaiset ekstrovertit ovat yleensä ulospäinsuuntautuneita, hyviä seuraihmisiä, tykkäävät puhua ja jutustella, kysellä, aloittavat jutustelun ja jututtamisen, kertovat usein jotain juttuja ja ehkä pyrkivät jopa olemaan hauskoja jne. Sellaiset ihmiset ovat toki usein ihan mukavia, mutta minusta myös rasittavia. Eivät sopivaa seuraa minulle. 🙂

        Mulla on ystävissäni pari tuollaista ekstroverttia. He ovat tosi mukavia ja mä tykkään heistä kyllä hyvin paljon. Mä en vain oikein jaksa viettää aikaa heidän kanssaan. Pari kertaa vuodessa riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaiset ekstrovertit ovat yleensä ulospäinsuuntautuneita, hyviä seuraihmisiä, tykkäävät puhua ja jutustella, kysellä, aloittavat jutustelun ja jututtamisen, kertovat usein jotain juttuja ja ehkä pyrkivät jopa olemaan hauskoja jne. Sellaiset ihmiset ovat toki usein ihan mukavia, mutta minusta myös rasittavia. Eivät sopivaa seuraa minulle. 🙂

        Niillä täytyy olla siihen lupa. Ovat esimerkiksi vanhempia elämää nähneitä herrasmiehiä, joista ymmärtää että ne nyt eivät ole iskemässä kun juttelevat sukulaistytölle mukavia. Nuorempi mies ei välttämättä tuosta noin vain voi mennä höpöttelemään opiskelukaverille samassa hengessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulosta hyvältä tuokaan.

        No mites jokin urheilullinen ja älykäs rento sählyjäbä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ystävissäni pari tuollaista ekstroverttia. He ovat tosi mukavia ja mä tykkään heistä kyllä hyvin paljon. Mä en vain oikein jaksa viettää aikaa heidän kanssaan. Pari kertaa vuodessa riittää.

        Ehkä niillä on se ekstroverttius poikkeuksellisen korostanutta? Sehän ei välttämättä ole sellaista kaikilla. Ambivertti on siis sellainen jolla molempia on noin 50/50. Jo 60/40 yhdistelmä tekee sen että on selkeästi jompaa kumpaa, puhumattakaan 80/20 suhteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niillä täytyy olla siihen lupa. Ovat esimerkiksi vanhempia elämää nähneitä herrasmiehiä, joista ymmärtää että ne nyt eivät ole iskemässä kun juttelevat sukulaistytölle mukavia. Nuorempi mies ei välttämättä tuosta noin vain voi mennä höpöttelemään opiskelukaverille samassa hengessä.

        Toki heillä lupa siihen on. Saa mulle jutella. Ei se luvallisuus siitä yhtään vähemmän rasittavaa tee. Kyllä mulle on aina jutella uskallettu. En ilmeisesti ole kovinkaan pelottava yksilö. Kuten sanoin, niin ei mun sosiaalisissa taidoissa mitään vikaa ole ja osaan käyttäytyä tilanteen mukaisesti. Sekään ei kuitenkaan tee ekstroverttiseurasta pidemmän päälle yhtään sen vähemmän rasittavaa. Ja siis tarkoitukseni ei ole mitenkään loukata tuolla määreellä rasittava. Eihän se nyt heidän vikansa ole, että minua ei kiinnosta sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mites jokin urheilullinen ja älykäs rento sählyjäbä?

        Tuollakaan kuvauksella ei hirveämmin nappaa. Sanotaan nyt vaikka, että en ottaisi yhteyttä tuon kuvauksen perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä niillä on se ekstroverttius poikkeuksellisen korostanutta? Sehän ei välttämättä ole sellaista kaikilla. Ambivertti on siis sellainen jolla molempia on noin 50/50. Jo 60/40 yhdistelmä tekee sen että on selkeästi jompaa kumpaa, puhumattakaan 80/20 suhteesta.

        Eivät he ole mitenkään korostuneen ekstrovertteja. Se vain on asia, jonka huomaa kyllä hyvin nopeasti, kun vähän enemmän viettää ihmisen seurassa aikaa. Sitä on vaikea sanallisesti selittää. Sen vain tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki heillä lupa siihen on. Saa mulle jutella. Ei se luvallisuus siitä yhtään vähemmän rasittavaa tee. Kyllä mulle on aina jutella uskallettu. En ilmeisesti ole kovinkaan pelottava yksilö. Kuten sanoin, niin ei mun sosiaalisissa taidoissa mitään vikaa ole ja osaan käyttäytyä tilanteen mukaisesti. Sekään ei kuitenkaan tee ekstroverttiseurasta pidemmän päälle yhtään sen vähemmän rasittavaa. Ja siis tarkoitukseni ei ole mitenkään loukata tuolla määreellä rasittava. Eihän se nyt heidän vikansa ole, että minua ei kiinnosta sellainen.

        Tein pikaista luonneanalyysia sinusta. Onko niin että sinua miellyttää rauhallinen ihminen, jossa on jonkin verran karismaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tein pikaista luonneanalyysia sinusta. Onko niin että sinua miellyttää rauhallinen ihminen, jossa on jonkin verran karismaa?

        Ennemmin tuo, kuin mikään aiemmin tarjottu. Ei tuokaan tosin ihan nappiin mene. Rauhallisuus on kyllä hyvä, kunhan ei mene flegmaattisuuden puolelle. Karisma taas on ominaisuus, jota en ole koskaan tajunnut. Ehkä karismaakin on monenlaista, mutta karismaattiseksi määritellyt eivät ole koskaan miellyttäneet minua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollakaan kuvauksella ei hirveämmin nappaa. Sanotaan nyt vaikka, että en ottaisi yhteyttä tuon kuvauksen perusteella.

        Entäs kiltti pahapoika? Herkkyyttä ja uhoa sopivasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he ole mitenkään korostuneen ekstrovertteja. Se vain on asia, jonka huomaa kyllä hyvin nopeasti, kun vähän enemmän viettää ihmisen seurassa aikaa. Sitä on vaikea sanallisesti selittää. Sen vain tietää.

        Siis normitaviksia, jotka räpättävät koko ajan? Korostunut ekstrovertti, ei mitään sen kummempaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs kiltti pahapoika? Herkkyyttä ja uhoa sopivasti?

        Pahapoika ... joo ei kiitos ja uhoajat pysyköön kaukana minusta. Herkkyydestä jo puhuttiinkin tuolla aiemmin. Kaikella on rajansa. Kovin herkkä ja kiltti ei kestäisi minua. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis normitaviksia, jotka räpättävät koko ajan? Korostunut ekstrovertti, ei mitään sen kummempaa.

        Eivät he ole tuollaisia "jotka räpättävät koko ajan". Täysin tavallisia ihmisiä he tietenkin ovat. En mä muuta tunnekaan kuin normitaviksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennemmin tuo, kuin mikään aiemmin tarjottu. Ei tuokaan tosin ihan nappiin mene. Rauhallisuus on kyllä hyvä, kunhan ei mene flegmaattisuuden puolelle. Karisma taas on ominaisuus, jota en ole koskaan tajunnut. Ehkä karismaakin on monenlaista, mutta karismaattiseksi määritellyt eivät ole koskaan miellyttäneet minua.

        Mystiseen vivahtava karismaattisuus päällimmäisenä, ja sitten rauhallista mutta tyylikästä miehekkyyttä, joko nappaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahapoika ... joo ei kiitos ja uhoajat pysyköön kaukana minusta. Herkkyydestä jo puhuttiinkin tuolla aiemmin. Kaikella on rajansa. Kovin herkkä ja kiltti ei kestäisi minua. 🙂

        Miksi ei kestäisi? Mitä sinussa on sellaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mystiseen vivahtava karismaattisuus päällimmäisenä, ja sitten rauhallista mutta tyylikästä miehekkyyttä, joko nappaa?

        Kuulostaa kamalalta, jos olen ihan rehellinen. 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa kamalalta, jos olen ihan rehellinen. 😀

        Hyväntahtoinen maalaispoika, jossa seikkailullisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät he ole tuollaisia "jotka räpättävät koko ajan". Täysin tavallisia ihmisiä he tietenkin ovat. En mä muuta tunnekaan kuin normitaviksia.

        No onko se sellaista kuplivaa dynaamista voimaa se ekstroverttius?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ei kestäisi? Mitä sinussa on sellaista?

        Se, että minä olen minä. Mä en ole erityisen herkkä, vaikka olenkin erityisherkkä 😂. Tunnistan hyin ihmisten tunnetilat, mutta on eri asia jaksanko mä aina ottaa ne huomioon. Enkä kyllä erityisen kilttikään. Chaotic neutral, ehkä jotain tuonnepäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, että minä olen minä. Mä en ole erityisen herkkä, vaikka olenkin erityisherkkä 😂. Tunnistan hyin ihmisten tunnetilat, mutta on eri asia jaksanko mä aina ottaa ne huomioon. Enkä kyllä erityisen kilttikään. Chaotic neutral, ehkä jotain tuonnepäin.

        No niin kun olet majesteettinen nainen. Et jaksa näperrellä aina. Välillä täytyy ottaa pikkuiset huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyväntahtoinen maalaispoika, jossa seikkailullisuutta?

        Ei nyt oikein toimi tuokaan. Mä en halua maalle, enkä myöskään olisi niin ilkeä, että raahaisin maalaispojan kaupunkiin. Tuollainen ei toimi. Hyväntahtoisuus on hyvä, kunhan se ei ole liiallista ja/tai naiivia hyvätahtoisuutta. Seikkailut ... no jaa, en oikeastaan tarvitse sellaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onko se sellaista kuplivaa dynaamista voimaa se ekstroverttius?

        Jokainen kuvaa sen miten kuvaa. Kyllä kai nyt jokainen tietää millaista extroverttiys on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin kun olet majesteettinen nainen. Et jaksa näperrellä aina. Välillä täytyy ottaa pikkuiset huomioon.

        Ei vieläkään toimi tuo kuvaus. Olen pahoillani. Mä jaksan kyllä näperrellä melkein loputtomiin. Enkä ajattele ketään pikkuisena. Mä otan mielelläni muut huomioon, mutta siinä on nyanssinsa. On eri asia ottaa jatkuvasti aktiivisesti huomioon, kuin vain sallia toisen olla vapaasti mitä on. Ensimmäinen on kauhean vaivalloista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen kuvaa sen miten kuvaa. Kyllä kai nyt jokainen tietää millaista extroverttiys on?

        No se on sitä kun on innostunut sonni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se on sitä kun on innostunut sonni?

        Jos sinä kuvaat sen noin, niin sitten se on varmaankin sinulle tuota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt oikein toimi tuokaan. Mä en halua maalle, enkä myöskään olisi niin ilkeä, että raahaisin maalaispojan kaupunkiin. Tuollainen ei toimi. Hyväntahtoisuus on hyvä, kunhan se ei ole liiallista ja/tai naiivia hyvätahtoisuutta. Seikkailut ... no jaa, en oikeastaan tarvitse sellaista.

        No entäs suojeleva alfa? King Kong, jossa James Bondia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vieläkään toimi tuo kuvaus. Olen pahoillani. Mä jaksan kyllä näperrellä melkein loputtomiin. Enkä ajattele ketään pikkuisena. Mä otan mielelläni muut huomioon, mutta siinä on nyanssinsa. On eri asia ottaa jatkuvasti aktiivisesti huomioon, kuin vain sallia toisen olla vapaasti mitä on. Ensimmäinen on kauhean vaivalloista.

        Ahaa, sinua rasittaa muodollinen sosiaalisuus. Ovatko ystäväsi epäluontevia jotenkin? Joku agenda taustalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No entäs suojeleva alfa? King Kong, jossa James Bondia?

        Miksi sä tyrkytät aina noita mahdollisimman etovia esimerkkejä? 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinä kuvaat sen noin, niin sitten se on varmaankin sinulle tuota.

        No juttelijamies, eli innostunut ja kiva, ja kiimainen; innostunut sonni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No entäs suojeleva alfa? King Kong, jossa James Bondia?

        No entä pälyilevä älykkö, jolle äiti valitsee vaatteet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa, sinua rasittaa muodollinen sosiaalisuus. Ovatko ystäväsi epäluontevia jotenkin? Joku agenda taustalla?

        Ei minua rasita muodollinen sosiaalisuus, yhtään sen enempää kuin sosiaalisuus ylipäänsä. Tyypillinen introvertti, sosiaaliset tilanteet ovat kuluttavia.

        He ovat aivan tavallisia ihmisiä, vaikka mitään sen kummempia agendoja. He vain ovat ekstrovertteja, jotka saavat energiaa sosiaalista tilanteista, tykkäävät mennä sosiaalisiin tilanteisiin ja tapahtumiin ja jopa järjestää niitä. Mä taas pikemmin keksin tekosyitä, miten voisin kohteliaasti kieltäytyä tai poistua keskenkaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juttelijamies, eli innostunut ja kiva, ja kiimainen; innostunut sonni.

        Miksi kuvittelet, että itseään normaalia ekstrovertimmäksi kuvaava haluaisi juttelijamiehen seuraa. Saa olla innostunut ja kiva, mutta voisiko sen tehdä puhumatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua rasita muodollinen sosiaalisuus, yhtään sen enempää kuin sosiaalisuus ylipäänsä. Tyypillinen introvertti, sosiaaliset tilanteet ovat kuluttavia.

        He ovat aivan tavallisia ihmisiä, vaikka mitään sen kummempia agendoja. He vain ovat ekstrovertteja, jotka saavat energiaa sosiaalista tilanteista, tykkäävät mennä sosiaalisiin tilanteisiin ja tapahtumiin ja jopa järjestää niitä. Mä taas pikemmin keksin tekosyitä, miten voisin kohteliaasti kieltäytyä tai poistua keskenkaiken.

        Mutta mitä jos olet vaan väsynyt, ja he ovat terveitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No entä pälyilevä älykkö, jolle äiti valitsee vaatteet?

        Ei kuulosta kaksiselta tuokaan. Miksei se osaa itse valita vaatteitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mitä jos olet vaan väsynyt, ja he ovat terveitä?

        He ovatkin terveitä ja niin olen minäkin. En mä ole yhtään väsynyt noissa tilanteissa. Väsymys ei kuvaa sitä tunnetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuvittelet, että itseään normaalia ekstrovertimmäksi kuvaava haluaisi juttelijamiehen seuraa. Saa olla innostunut ja kiva, mutta voisiko sen tehdä puhumatta.

        Hei, nyt löysin sun miestyypin. Jos se ei ole tämä, niin sitten sitä ei ole. Eli sen on pakko olla isällinen, huolehtiva, myönteinen ja innostava mies, joka pitää heikompien puolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuvittelet, että itseään normaalia ekstrovertimmäksi kuvaava haluaisi juttelijamiehen seuraa. Saa olla innostunut ja kiva, mutta voisiko sen tehdä puhumatta.

        Siis normaalia introvertimmäksi ... anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kuulosta kaksiselta tuokaan. Miksei se osaa itse valita vaatteitaan?

        No ei se osaa kun se rakastaa tietokoneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He ovatkin terveitä ja niin olen minäkin. En mä ole yhtään väsynyt noissa tilanteissa. Väsymys ei kuvaa sitä tunnetta.

        Sinä et oikeasti kuulu joukkoon? Se voi olla myös sitä, ja sitten introverttiutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, nyt löysin sun miestyypin. Jos se ei ole tämä, niin sitten sitä ei ole. Eli sen on pakko olla isällinen, huolehtiva, myönteinen ja innostava mies, joka pitää heikompien puolta.

        En kaipaa toista isää. Musta ei tarvitse huolehtia. Myönteisyys on ihan on, kunhan se ei ole mitään yletöntä opitimismia. Mä itse olen varsin realistinen yksilö, eikä kauhean yltiöoptimistinen kumppani olisi lainkaan kiva. Innostavuus ... no mulle riittää ihan vain kannustavuus tai oikeastaan vähän passiivisempikin usko ja luotto riittää, ei tarvitse innostaa sen kummemmin. Kenen heikompien puolta sen miehen nyt sitten pitäisi pitää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et oikeasti kuulu joukkoon? Se voi olla myös sitä, ja sitten introverttiutta.

        Tietenkin kuulun. En mä koe itseäni yhtään ulkopuoliseksi. Se on kivaa sen ajan kun se on ja sitten riitti. Ei siihen liity mitään sen kummempaa negaatiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se osaa kun se rakastaa tietokoneita.

        Mistä kohtaa se on sitten muka älykäs?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kaipaa toista isää. Musta ei tarvitse huolehtia. Myönteisyys on ihan on, kunhan se ei ole mitään yletöntä opitimismia. Mä itse olen varsin realistinen yksilö, eikä kauhean yltiöoptimistinen kumppani olisi lainkaan kiva. Innostavuus ... no mulle riittää ihan vain kannustavuus tai oikeastaan vähän passiivisempikin usko ja luotto riittää, ei tarvitse innostaa sen kummemmin. Kenen heikompien puolta sen miehen nyt sitten pitäisi pitää?

        Oliko toi nyt sitten kuitenkin se joka eniten resonoi? Siis tällainen vakaa mutta lempeä mies, joka keskittyy teoillaan näyttämään rakkauttaan, ja on rakentava yhteisön jäsen, ja sopivasti uhrautuva ja eteenpäin katsova?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kohtaa se on sitten muka älykäs?

        Voi kuule en minä tiedä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko toi nyt sitten kuitenkin se joka eniten resonoi? Siis tällainen vakaa mutta lempeä mies, joka keskittyy teoillaan näyttämään rakkauttaan, ja on rakentava yhteisön jäsen, ja sopivasti uhrautuva ja eteenpäin katsova?

        Ei se nyt oikein resonoinut yhtään. Yritin vain antaa rakentavampaa palautettu, kuin pelkkä ei kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule en minä tiedä..

        Eli ei ilmeisesti mistään kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin kuulun. En mä koe itseäni yhtään ulkopuoliseksi. Se on kivaa sen ajan kun se on ja sitten riitti. Ei siihen liity mitään sen kummempaa negaatiota.

        Nii. Se on varmaan muuten just noin. Kuningatar ja palvelijat. Onhan se vähän kiusallistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei se osaa kun se rakastaa tietokoneita.

        Ja siis ei siinä mitään. Nörtit ovat kyllä lähellä sydäntäni. Tuo kombinaatio ei vaan toimi lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se nyt oikein resonoinut yhtään. Yritin vain antaa rakentavampaa palautettu, kuin pelkkä ei kiitos.

        No jos tarkennan.. Rosoinen ja miehekäs mies joka tykkää koiranpennuista, ja on hellä? Noiden kahden edellisen lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ei ilmeisesti mistään kohtaa.

        No sekin on varmaan vaatimaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nii. Se on varmaan muuten just noin. Kuningatar ja palvelijat. Onhan se vähän kiusallistakin.

        Taas meni pieleen. Yksikään mut tunteva ei ikinä edes kuvittelisi mitään "kuningatarta". Mä olen hyvin kaukana sellaisesta. Pikemmin palvelija, jos jompikumpi pitäisi valita, mutta en kylläkään ystävilleni. Niissä ihmissuhteissa ollaan yhdenveroisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis ei siinä mitään. Nörtit ovat kyllä lähellä sydäntäni. Tuo kombinaatio ei vaan toimi lainkaan.

        Partainen lähiöfilosofi, joka nauttii belgialaisista oluista? IT-päällikkö!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas meni pieleen. Yksikään mut tunteva ei ikinä edes kuvittelisi mitään "kuningatarta". Mä olen hyvin kaukana sellaisesta. Pikemmin palvelija, jos jompikumpi pitäisi valita, mutta en kylläkään ystävilleni. Niissä ihmissuhteissa ollaan yhdenveroisia.

        Ollaanko? Oikeasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos tarkennan.. Rosoinen ja miehekäs mies joka tykkää koiranpennuista, ja on hellä? Noiden kahden edellisen lisäksi.

        Rosoinen ja miehekäs ... ei kiitos. Saattaa toki taas olla määrittelykysymys, mutta tuo ei kuulosta hyvältä. Saa tykätä koiranpennuista, mutta mä en halua koiranpentua. Enkä kyllä koiraa ylipäänsä. Mutta jos niistä tykkää silleen kauempaa, niin okei. Hellyydessä ei ole mitään vikaa, mutta mä en ole mitenkään hirveän halipusimusi tapaus, mutta sopivissa rajoissa ok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rosoinen ja miehekäs ... ei kiitos. Saattaa toki taas olla määrittelykysymys, mutta tuo ei kuulosta hyvältä. Saa tykätä koiranpennuista, mutta mä en halua koiranpentua. Enkä kyllä koiraa ylipäänsä. Mutta jos niistä tykkää silleen kauempaa, niin okei. Hellyydessä ei ole mitään vikaa, mutta mä en ole mitenkään hirveän halipusimusi tapaus, mutta sopivissa rajoissa ok.

        Hienostunut ja ylevä mies, joka ei puhu liikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Partainen lähiöfilosofi, joka nauttii belgialaisista oluista? IT-päällikkö!

        Mielummin ilman partaa, ilman filosofiaa, ilman belgialaisia ja ilman päällikyyttä, ainakin jos se päällikkyys on jotenkin persoonaan tmv. liittyvä ominaisuus. Päälliköksi voi tietenkin myös vain ajautua, ilman sen kummempaa tavoitetta päällikkyydestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaanko? Oikeasti?

        Kyllä. Mä olen hyvin huono tuollaisten "kuningatar ja palvelija" skenaarioiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienostunut ja ylevä mies, joka ei puhu liikaa?

        Jätetään se hienostunut ja ylevä pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielummin ilman partaa, ilman filosofiaa, ilman belgialaisia ja ilman päällikyyttä, ainakin jos se päällikkyys on jotenkin persoonaan tmv. liittyvä ominaisuus. Päälliköksi voi tietenkin myös vain ajautua, ilman sen kummempaa tavoitetta päällikkyydestä.

        Eli hyvin tyyni, vakaa, hiljainen mies, vankka ja rauhallinen. Ehkä jotain teknistä osaamista tai käytännöllistä osaamista? Tämäkö se on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Mä olen hyvin huono tuollaisten "kuningatar ja palvelija" skenaarioiden kanssa.

        Siinähän se ehkä onkin. Kun tulee tarve paeta. Siis spekulointia vain tietenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli hyvin tyyni, vakaa, hiljainen mies, vankka ja rauhallinen. Ehkä jotain teknistä osaamista tai käytännöllistä osaamista? Tämäkö se on?

        Jätetään pois tuo hyvin. Ei ole mikään pakko olla tyyni tai vakaa tai vankka. Noi ovat jo vähän ylettömyyksiin meneviä. Rauhallisuus käsiteltiin jo. Rauhallisuus on hyvä, kunhan ei flegmaattisuuteen saakka. Varmasti ihmisen on jo oman itsensä vuoksi hyvä osata jotakin. Eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän se ehkä onkin. Kun tulee tarve paeta. Siis spekulointia vain tietenkin.

        Ei lainkaan noin. Se on täysin eri tunne. Jos kyse olisi tuosta, niin he eivät ylipäänsä olisi ystäviäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätetään pois tuo hyvin. Ei ole mikään pakko olla tyyni tai vakaa tai vankka. Noi ovat jo vähän ylettömyyksiin meneviä. Rauhallisuus käsiteltiin jo. Rauhallisuus on hyvä, kunhan ei flegmaattisuuteen saakka. Varmasti ihmisen on jo oman itsensä vuoksi hyvä osata jotakin. Eikö?

        Rauhallinen mies, jossain määrin aktiivinen. Eli käytännöllinen, ahkera, terävä, mutta ei liian dominoiva? Eli täydellinen perusmies. Hyvä suomalainen perusmies?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lainkaan noin. Se on täysin eri tunne. Jos kyse olisi tuosta, niin he eivät ylipäänsä olisi ystäviäni.

        Mä oikeastaan saan kiinni kyllä siitä mitä tarkoitat. Mutta en arvuuttele enempää syitä ihan siksi ettei kukaan tunnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rauhallinen mies, jossain määrin aktiivinen. Eli käytännöllinen, ahkera, terävä, mutta ei liian dominoiva? Eli täydellinen perusmies. Hyvä suomalainen perusmies?

        Ei tarvitse olla käytännöllinen, ei ahkera. Riitää, että pärjää tässä elämässä, kykenee hoitamaan omat asiansa ja hoitaa ne. Mitään erityistä käytännöllisyyttä tai ahkeruutta ei tarvita. Terävyys riippuu miten se määritellään. Tietynlainen nopea äly, kyky ymmärtää asioita nopesti, on viehättävää. Eli jos tuo on terävyyttä, niin sitten voi käyttää tuota adjektiivia. Dominoivuuden voi jättää kokonaankin pois. Sitä ei tarvita mihinkään. Riittää, että pitää oman puolensa. Dominointiyritykset ovat tuhoon tuomittuja. Saa olla suomalainen. Ei suomalaisessa ole mitään vikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oikeastaan saan kiinni kyllä siitä mitä tarkoitat. Mutta en arvuuttele enempää syitä ihan siksi ettei kukaan tunnista.

        Ei tällaisista kukaan mitään tunnista. Ystäväni taas tietävät kyllä sen millainen mä olen. Eivät nämä heille yllätys ole, kun on sentään tunnettu teini-iästä asti. Kyse on ihan puhtaasti introvertin ja ekstrovertin erosta. Se on selvää, koska introverttiystävieni kanssa ei tuota samaa ongelmaa ole. Se on melko mielenkiintoistakin, sillä vaikka talo olisi täynnä introvertteja, niin tuota samaa tunnetta ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse olla käytännöllinen, ei ahkera. Riitää, että pärjää tässä elämässä, kykenee hoitamaan omat asiansa ja hoitaa ne. Mitään erityistä käytännöllisyyttä tai ahkeruutta ei tarvita. Terävyys riippuu miten se määritellään. Tietynlainen nopea äly, kyky ymmärtää asioita nopesti, on viehättävää. Eli jos tuo on terävyyttä, niin sitten voi käyttää tuota adjektiivia. Dominoivuuden voi jättää kokonaankin pois. Sitä ei tarvita mihinkään. Riittää, että pitää oman puolensa. Dominointiyritykset ovat tuhoon tuomittuja. Saa olla suomalainen. Ei suomalaisessa ole mitään vikaa.

        Nyt sun pitää kyllä kertoa millainen se on. Pyöritit nyt sellaiseen umpikujaan mut. Mikä se sun ihanne on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sun pitää kyllä kertoa millainen se on. Pyöritit nyt sellaiseen umpikujaan mut. Mikä se sun ihanne on?

        Ei mulla ole mitään ihannetta. Johan mä sen tuolla aiemmin kerroin "Kriteerit ovat väljähköt. Tuo samanhenkisyys jo periaatteessa kattaa kaiken oleellisen, mutta halutessaanhan sen voisi nyppiä vaikka tuhanteen pieneen palaan. Oleellista on yhteensopivuus tai -sovitettavuus. Elämänarvojen ja -tapojen pitää olla riittävän samankaltaiset. Ajatusmaailman, huumorintajun ja luonteen pitää olla riittävän samantyyppiset ja yhteensovitettavissa jne."

        Tärkeintä, että kykenee ajattelemaan "live and let live". Itselleni on hyvin vähän sellaisia asioita, jotka ovat ehdottomasti just näin. Enkä jaksaisi myöskään seuraa, jolle kovin moni asia on periaatteesta just näin. Tietysti minullakin on asioita, joilla on väliä, mutta eivät ne ole tuollaisia, joita sä olet luetellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tällaisista kukaan mitään tunnista. Ystäväni taas tietävät kyllä sen millainen mä olen. Eivät nämä heille yllätys ole, kun on sentään tunnettu teini-iästä asti. Kyse on ihan puhtaasti introvertin ja ekstrovertin erosta. Se on selvää, koska introverttiystävieni kanssa ei tuota samaa ongelmaa ole. Se on melko mielenkiintoistakin, sillä vaikka talo olisi täynnä introvertteja, niin tuota samaa tunnetta ei tule.

        Tarvitset turvallisen ympäristön, jossa saat rauhallisesti tehdä omia juttujasi. Ja samanhenkistä seuraa, eli ihmisiä joissa on rauhallinen henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mulla ole mitään ihannetta. Johan mä sen tuolla aiemmin kerroin "Kriteerit ovat väljähköt. Tuo samanhenkisyys jo periaatteessa kattaa kaiken oleellisen, mutta halutessaanhan sen voisi nyppiä vaikka tuhanteen pieneen palaan. Oleellista on yhteensopivuus tai -sovitettavuus. Elämänarvojen ja -tapojen pitää olla riittävän samankaltaiset. Ajatusmaailman, huumorintajun ja luonteen pitää olla riittävän samantyyppiset ja yhteensovitettavissa jne."

        Tärkeintä, että kykenee ajattelemaan "live and let live". Itselleni on hyvin vähän sellaisia asioita, jotka ovat ehdottomasti just näin. Enkä jaksaisi myöskään seuraa, jolle kovin moni asia on periaatteesta just näin. Tietysti minullakin on asioita, joilla on väliä, mutta eivät ne ole tuollaisia, joita sä olet luetellut.

        Hei, mulla välähti äsken kun olin jääkaapilla ja otin sieltä banaania ja jugurttia. Eli tarviit ehkä mielellään ulkomaalaisen miehen, jolla ei ole tätä suomalaisen kulttuurin yleistä ongelmaisuutta ja tukkoisuutta. Mies jolla on asiat kunnossa, rento ja vapaa suhtautuminen elämään, ja osaamista, mitä se ikinä onkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarvitset turvallisen ympäristön, jossa saat rauhallisesti tehdä omia juttujasi. Ja samanhenkistä seuraa, eli ihmisiä joissa on rauhallinen henki.

        Harvemmin se ympäristö nyt mitään muuta on kuin turvallinen, vaikka olisin noiden toistenkin ystävieni kanssa. Eikä sellaisessa tapauksessa, jossa talo on täynnä porukkaa, kukaan yleensä tee rauhallisesti omia juttujaan. Eikö se olis vähän outoa, jollei kyse sitten olisi jostain kommuunista, joka taas ei ole yhtään mun juttuni?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvemmin se ympäristö nyt mitään muuta on kuin turvallinen, vaikka olisin noiden toistenkin ystävieni kanssa. Eikä sellaisessa tapauksessa, jossa talo on täynnä porukkaa, kukaan yleensä tee rauhallisesti omia juttujaan. Eikö se olis vähän outoa, jollei kyse sitten olisi jostain kommuunista, joka taas ei ole yhtään mun juttuni?

        Nyt mä onnistuin saamaan kiinni sun jutusta. Mahdollisimman rento, sopivasti sosiaalisuutta, ei rajoja liikaa, yhdessäoloa, ei pönötystä, mutta kuitenkin ihmisiä joilla on perusasiat kunnossa. Leppoisaa meininkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, mulla välähti äsken kun olin jääkaapilla ja otin sieltä banaania ja jugurttia. Eli tarviit ehkä mielellään ulkomaalaisen miehen, jolla ei ole tätä suomalaisen kulttuurin yleistä ongelmaisuutta ja tukkoisuutta. Mies jolla on asiat kunnossa, rento ja vapaa suhtautuminen elämään, ja osaamista, mitä se ikinä onkaan.

        Saa olla ulkomaalainenkin. Ei kansallisuus ole mikään oleellinen tekijä. En mä kyllä ole ole huomannut suomalaisessa kulttuurissa mitään erityistä ongelmaisuutta tai tukkoisuutta, vaikka tuollaisia yksilöitä tietenkin on. Tietenkin pitäisi olla asiat suht kunnossa. Harvalla kai kuitenkaan on kaikki täydellisesti. Kyllä jokaisella yleensä elämäsään jotakin vikaakin on. Rento ja vapaa suhtautuminen elämään, no tavallaan. Mä olen itse tietyllä tavalla luonnonlapsi, mutta ei se tarkoita hälläväliä asennetta. Asioista ei vain aina tarvitse tehdä vaikeita. Ja kyllä ihmisen oman itsensä takia kannattaisi edes jotakin osata. Vaikea täällä on elää, jos ei yhtään mitään osaa ja ihminen ehkä tuntee itsensä kovin arvottomaksi, jos hän ei osaa yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt mä onnistuin saamaan kiinni sun jutusta. Mahdollisimman rento, sopivasti sosiaalisuutta, ei rajoja liikaa, yhdessäoloa, ei pönötystä, mutta kuitenkin ihmisiä joilla on perusasiat kunnossa. Leppoisaa meininkiä.

        Nyt menee taas vähän pieleen. Mahdollisimman rento ... jätetään se pois. Sopivasti sosiaalisuutta ... tuo on niin hirveän venyvä käsite, mutta tietenkin sopivasti on sopivasti. Mikä on sopivasti on sitten ihan oma kysymyksensä. Kyllä rajoja saa olla. Mun elämässäni on paljon rajoja, mutta typerät rajat ovat typeriä ja tarpeettomia. Kyllä, perusasioiden pitää olla kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa olla ulkomaalainenkin. Ei kansallisuus ole mikään oleellinen tekijä. En mä kyllä ole ole huomannut suomalaisessa kulttuurissa mitään erityistä ongelmaisuutta tai tukkoisuutta, vaikka tuollaisia yksilöitä tietenkin on. Tietenkin pitäisi olla asiat suht kunnossa. Harvalla kai kuitenkaan on kaikki täydellisesti. Kyllä jokaisella yleensä elämäsään jotakin vikaakin on. Rento ja vapaa suhtautuminen elämään, no tavallaan. Mä olen itse tietyllä tavalla luonnonlapsi, mutta ei se tarkoita hälläväliä asennetta. Asioista ei vain aina tarvitse tehdä vaikeita. Ja kyllä ihmisen oman itsensä takia kannattaisi edes jotakin osata. Vaikea täällä on elää, jos ei yhtään mitään osaa ja ihminen ehkä tuntee itsensä kovin arvottomaksi, jos hän ei osaa yhtään mitään.

        Eli miehen tulee olla sopivan rento eurooppalainen osaajamies. Ei hölösuu. Teknistä osaamista myös, hoituu arki. Ei liian tiukkoja sääntöjä, uskontoa, eikä mitään outoa kommuunimeininkiä, mutta ei myöskään liian tiukkoja vaatimuksia. Kunhan sopii sun maailmaan jotenkuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt menee taas vähän pieleen. Mahdollisimman rento ... jätetään se pois. Sopivasti sosiaalisuutta ... tuo on niin hirveän venyvä käsite, mutta tietenkin sopivasti on sopivasti. Mikä on sopivasti on sitten ihan oma kysymyksensä. Kyllä rajoja saa olla. Mun elämässäni on paljon rajoja, mutta typerät rajat ovat typeriä ja tarpeettomia. Kyllä, perusasioiden pitää olla kunnossa.

        Mä oon tuntenut joku puoli tuntia kiusausta sanoa tän: Voi mussukka kun sinä olet kiva. Mua liikuttaa jotenkin syvästi toi kaikki mitä sanot. En voi sille mitään. En siis oo mitenkään kyynelissä täällä, vaan toi sun juttu soittaa mussa jotain ihan erityistä kieltä. Mä oikeasti toivon sulle kaikkea hyvää, turvallisuutta ja rakkautta ja sitä kaikkein parasta hyvää myös ennenkaikkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli miehen tulee olla sopivan rento eurooppalainen osaajamies. Ei hölösuu. Teknistä osaamista myös, hoituu arki. Ei liian tiukkoja sääntöjä, uskontoa, eikä mitään outoa kommuunimeininkiä, mutta ei myöskään liian tiukkoja vaatimuksia. Kunhan sopii sun maailmaan jotenkuten.

        Taas menee pieleen. Ei ole mikään tarve olla mikään "eurooppalainen osaaja". Saa olla myös hölösuu, kunhan ei ole sitä aina. Kyllä mäkin puhua osaan, mutta voin kyllä tarpeen vaatiessa olla vaikka kuukauden hiljaakin. En mä kaipaa mitään teknistä osaamista. Saa osata, mutta ei se ole mulle mikään olennainen juttu. Ei mua haittaa vaikkapa uskonto, kuhan se touhu ei kosketa minua. Tietenkin on fakta, että harva uskova kykenee siihen, että antaisi toisen osapuolen vain olla uskomatta. Mutta noin periaatteessa mulle on yhdentekevää uskooko toinen vai ei. Sääntöjä saa olla ja kai niitä jokaisella on, vaatimuksiakin saa olla, myös täysin ehdottomia. Olennaista on, että ne ovat sovitettavissa yhteen. Jos toinen haluaa ehdottomasti jotakin ja toinen vastakkaista, niin se ei toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon tuntenut joku puoli tuntia kiusausta sanoa tän: Voi mussukka kun sinä olet kiva. Mua liikuttaa jotenkin syvästi toi kaikki mitä sanot. En voi sille mitään. En siis oo mitenkään kyynelissä täällä, vaan toi sun juttu soittaa mussa jotain ihan erityistä kieltä. Mä oikeasti toivon sulle kaikkea hyvää, turvallisuutta ja rakkautta ja sitä kaikkein parasta hyvää myös ennenkaikkea.

        Mä osaan ilmeisesti sitten huijata olevani kiva. 😉

        Kaikkea hyvää sullekin. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas menee pieleen. Ei ole mikään tarve olla mikään "eurooppalainen osaaja". Saa olla myös hölösuu, kunhan ei ole sitä aina. Kyllä mäkin puhua osaan, mutta voin kyllä tarpeen vaatiessa olla vaikka kuukauden hiljaakin. En mä kaipaa mitään teknistä osaamista. Saa osata, mutta ei se ole mulle mikään olennainen juttu. Ei mua haittaa vaikkapa uskonto, kuhan se touhu ei kosketa minua. Tietenkin on fakta, että harva uskova kykenee siihen, että antaisi toisen osapuolen vain olla uskomatta. Mutta noin periaatteessa mulle on yhdentekevää uskooko toinen vai ei. Sääntöjä saa olla ja kai niitä jokaisella on, vaatimuksiakin saa olla, myös täysin ehdottomia. Olennaista on, että ne ovat sovitettavissa yhteen. Jos toinen haluaa ehdottomasti jotakin ja toinen vastakkaista, niin se ei toimi.

        Mä oon nyt sisäisesti aivan liian liikutettu että mä voisin mitään kommentoida sen tarkemmin. Pitäköön katselmus sinusta huolta missä ikinä menetkin. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä osaan ilmeisesti sitten huijata olevani kiva. 😉

        Kaikkea hyvää sullekin. 🙂

        Siis kyllähän mä ymmärsin ne rivien välitkin ja pienet piikit ja isommatkin, mutta kun tavallaan tosta kaikesta kuitenkin piirtyy esiin se mitä sä niin hartaasti toivot...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis kyllähän mä ymmärsin ne rivien välitkin ja pienet piikit ja isommatkin, mutta kun tavallaan tosta kaikesta kuitenkin piirtyy esiin se mitä sä niin hartaasti toivot...

        Mitä mä sitten toivon hartaasti? En mä kyllä tiennyt toivovani mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä mä sitten toivon hartaasti? En mä kyllä tiennyt toivovani mitään.

        No et niin, mutta mä huijasin sut olemaan kiltti ja kertomaan... Ja hetken aikaa olitkin... Nyt oot taas piikit pystyssä, mutta hetken aikaa olit avoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et niin, mutta mä huijasin sut olemaan kiltti ja kertomaan... Ja hetken aikaa olitkin... Nyt oot taas piikit pystyssä, mutta hetken aikaa olit avoin.

        Sä kyllä luet mua harvinaisen huonosti. Mulla ei ole yhtään enempää tai vähempää piikit pystyssä kuin aiemminkaan ja olin koko ajan yhtä avoin. Ei mua tarvitse huijata olemaan avoin, sillä mä olen aina hyvinkin avoin kirja. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä kyllä luet mua harvinaisen huonosti. Mulla ei ole yhtään enempää tai vähempää piikit pystyssä kuin aiemminkaan ja olin koko ajan yhtä avoin. Ei mua tarvitse huijata olemaan avoin, sillä mä olen aina hyvinkin avoin kirja. 🙂

        No ne sun piikit on joku vähän erikoinen katkeruus tai joku loukatuksi tukemisen tunne. Mä yritin tosi kovasti olla vähättelemättä sua ja muutenkin olemaan puolustamatta itteeni mitenkään. Ja sait kun saitkin kerrottua ihan ilman mitään vinoiluja mitä haluat ja mitä arvostat. Mussukka...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä kyllä luet mua harvinaisen huonosti. Mulla ei ole yhtään enempää tai vähempää piikit pystyssä kuin aiemminkaan ja olin koko ajan yhtä avoin. Ei mua tarvitse huijata olemaan avoin, sillä mä olen aina hyvinkin avoin kirja. 🙂

        Ja sä saat oikeasti kokea just noin. Noissa sun toiveissa ja rajoissa ei ole mitään väärää. Mä en tohon kuvaan sovi, mutta ei se nyt olekaan olennaista millään tavalla. Kyllähän siellä oli se viesti että mitä mun pitäisi laittaa kuntoon, mutta se ei ole tärkeää. Mulla on ihan toiset kuviot. En edes yritä selittää niitä. Ja sä saat toivoa just sellaista miestä joka sopii sun maailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ne sun piikit on joku vähän erikoinen katkeruus tai joku loukatuksi tukemisen tunne. Mä yritin tosi kovasti olla vähättelemättä sua ja muutenkin olemaan puolustamatta itteeni mitenkään. Ja sait kun saitkin kerrottua ihan ilman mitään vinoiluja mitä haluat ja mitä arvostat. Mussukka...

        Ei ne ole. Sä vain luet noin. Mä n ole lainkaan katkera, enkä koe sun loukkaavan mua lainkaan, Ikävää, jos sust tuntuu tuolta, mutta sä todellakaan et loukkaa minua lainkaan. Yritän vain vilpittömästi kertoa, että luet minua täysin väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sä saat oikeasti kokea just noin. Noissa sun toiveissa ja rajoissa ei ole mitään väärää. Mä en tohon kuvaan sovi, mutta ei se nyt olekaan olennaista millään tavalla. Kyllähän siellä oli se viesti että mitä mun pitäisi laittaa kuntoon, mutta se ei ole tärkeää. Mulla on ihan toiset kuviot. En edes yritä selittää niitä. Ja sä saat toivoa just sellaista miestä joka sopii sun maailmaan.

        Tietysti saisin kokea, jos kokisin niin. En kuitenkaan koe mitään tuonne päinkään. Se on selvää, että sinä et kuvaan sovi, mutta ei sinun tarvitsekaan. Ei kenenkään tarvitse, kun en m ole enää vuosikausiin edes etsinyt mitään. En toivo ketään, en ole oikeastaan koskaan toivonutkaan. Sellainen ei vain olen mun luonteeni mukaista, että etsittäisiin tai toivottaisiin. Mä olen tyytyväinen juuri siitä miten asiat ovat. Se on ilmeisesti se asia, jota sä et kykene lukemaan oikein. Se, että en etsi, enkä tarvitse mitään. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti saisin kokea, jos kokisin niin. En kuitenkaan koe mitään tuonne päinkään. Se on selvää, että sinä et kuvaan sovi, mutta ei sinun tarvitsekaan. Ei kenenkään tarvitse, kun en m ole enää vuosikausiin edes etsinyt mitään. En toivo ketään, en ole oikeastaan koskaan toivonutkaan. Sellainen ei vain olen mun luonteeni mukaista, että etsittäisiin tai toivottaisiin. Mä olen tyytyväinen juuri siitä miten asiat ovat. Se on ilmeisesti se asia, jota sä et kykene lukemaan oikein. Se, että en etsi, enkä tarvitse mitään. 🙂

        Älä mussukka höpsi nyt. Ihminen ei aina tiedä mitä hän jutuillansa viestii ympärilleen, ja se kuva minkä annoit nyt, oli kyllä tosi suloinen, ja mä ihan todella toivon että se vielä toteutuu sun kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole. Sä vain luet noin. Mä n ole lainkaan katkera, enkä koe sun loukkaavan mua lainkaan, Ikävää, jos sust tuntuu tuolta, mutta sä todellakaan et loukkaa minua lainkaan. Yritän vain vilpittömästi kertoa, että luet minua täysin väärin.

        Nii. 😊 🤗🤗


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä mussukka höpsi nyt. Ihminen ei aina tiedä mitä hän jutuillansa viestii ympärilleen, ja se kuva minkä annoit nyt, oli kyllä tosi suloinen, ja mä ihan todella toivon että se vielä toteutuu sun kohdalla.

        Kyllä minä tiedän tasan tarkkaan mitä viestin. Viestin vain sitä mitä sanoin, ilman mitään rivien väleissä. Mä kerroin sulle olevani avoin kirja ja niin minä olen. Mitään sanomaani ei ole tarpeen tulkita, sillä niissä ei ole mitään tulkittavaa. On vain se mitä on sanottu. Tälläisessa tilanteessa tulkinta kertoo tulkitsijasta itsestään, joten ehkä sä olet sitten itsellesi jotenkin suloinen. Sinulla on jostain syystä tarve tulkita ja etsiä viestejä, joita ei ole olemassa. Ehkä sinä itse tiedät mistä tuo tarpeesi kumpuaa.

        Sinällään on ihan ymmärrettävää, että sä luet täysin väärin, koska sulla selvästi on tulkinta ja se ainakin kaikesta kirjoittamastasi päätelleen on hyvinkin stereotyyppinen. Sä et jostain syystä osaa lukea niin yksinkertaisen kirjaimellista ja tulkinnoista vapaata yksilöä kuin esimerkiksi minä olen. Sä etsit tulkittavaa ja merkityksiä paikoista, joissa niitä ei ole. Se on toisaalta harmi, mutta sinä olet sinä ja sinun mielesi toimii noin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä mussukka höpsi nyt. Ihminen ei aina tiedä mitä hän jutuillansa viestii ympärilleen, ja se kuva minkä annoit nyt, oli kyllä tosi suloinen, ja mä ihan todella toivon että se vielä toteutuu sun kohdalla.

        Ja siis se on tietenkin ihan suloista, että sinä olet näkevinäsi jotain suloista. Hieman harmillista on ehkä se, että se ei liity mitenkään minuun, vaan vain siihen mitä sinä haluat nähdä. Toisaalta sinun kaltaisellasi tavalla ajatteleva ei ikinä näkisi siinä todellisessa minussa mitään suloista, joten siksi on parempikin, että tulkitset minut täysin väärin. Onhan se parempi, että tulkintasi päättyy positiiviseen lopputulemaan, vaikka se onkin täysin väärä. 🙂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No siis kunnon tyttö siinä mielessä että olet hyvin organisoitu, järjestelmällinen ja miellyttävä. Luultavasti melko puhdas ja siisti, hyvin pukeutuva. Hallitset siis itsesi.

        Suomessa ekstrovertti tietenkin mukautuu kulttuuriin, mikä on introverttien määrittämä. Eli et välttämättä ulospäin näe kuka on ekstrovertti tai kuka ei. Kehityshäiriö tai päihdeongelma voi tietenkin paljastaa ekstroverttiuden selkeämmin.

        Kyllähän introvertit sisäänpäinkääntyneenä voivat tulla päihdeongelmaiseksi, jos eivät hallitse itseään pään sisällä pyörii kela kelan perään. Ovat tietyllä tavalla kovin sulkeutuneita.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua rasita muodollinen sosiaalisuus, yhtään sen enempää kuin sosiaalisuus ylipäänsä. Tyypillinen introvertti, sosiaaliset tilanteet ovat kuluttavia.

        He ovat aivan tavallisia ihmisiä, vaikka mitään sen kummempia agendoja. He vain ovat ekstrovertteja, jotka saavat energiaa sosiaalista tilanteista, tykkäävät mennä sosiaalisiin tilanteisiin ja tapahtumiin ja jopa järjestää niitä. Mä taas pikemmin keksin tekosyitä, miten voisin kohteliaasti kieltäytyä tai poistua keskenkaiken.

        Oletko mies ?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko mies ?

        En ole mies. Miksi niin? Ja ylläpidolle kysymys, että mikä tässä vastauksessa oli sensuroimisen arvoista?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä tiedän tasan tarkkaan mitä viestin. Viestin vain sitä mitä sanoin, ilman mitään rivien väleissä. Mä kerroin sulle olevani avoin kirja ja niin minä olen. Mitään sanomaani ei ole tarpeen tulkita, sillä niissä ei ole mitään tulkittavaa. On vain se mitä on sanottu. Tälläisessa tilanteessa tulkinta kertoo tulkitsijasta itsestään, joten ehkä sä olet sitten itsellesi jotenkin suloinen. Sinulla on jostain syystä tarve tulkita ja etsiä viestejä, joita ei ole olemassa. Ehkä sinä itse tiedät mistä tuo tarpeesi kumpuaa.

        Sinällään on ihan ymmärrettävää, että sä luet täysin väärin, koska sulla selvästi on tulkinta ja se ainakin kaikesta kirjoittamastasi päätelleen on hyvinkin stereotyyppinen. Sä et jostain syystä osaa lukea niin yksinkertaisen kirjaimellista ja tulkinnoista vapaata yksilöä kuin esimerkiksi minä olen. Sä etsit tulkittavaa ja merkityksiä paikoista, joissa niitä ei ole. Se on toisaalta harmi, mutta sinä olet sinä ja sinun mielesi toimii noin.

        Voi tyttö pieni mussukka. 😊


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tyttö pieni mussukka. 😊

        Kai se on hienoa, että saat näin vähästä noin maailmojasyleileviä tuntemuksia. Ei siihen kaibvoi sanoa, kuin ole hyvä, vsikka en minä voi tuosta yhtään kredittiä ottaa. Tuo on kaikki sinun omaa luomustasi, mutta tietysti positiivista. 👍


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se on hienoa, että saat näin vähästä noin maailmojasyleileviä tuntemuksia. Ei siihen kaibvoi sanoa, kuin ole hyvä, vsikka en minä voi tuosta yhtään kredittiä ottaa. Tuo on kaikki sinun omaa luomustasi, mutta tietysti positiivista. 👍

        Minua vaan hymyilyttää. 😊


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua vaan hymyilyttää. 😊

        Sehän on hyvä juttu. Hymyileminen tekee hyvää ja nauru kuulemma suorastaan pidentää ikää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on hyvä juttu. Hymyileminen tekee hyvää ja nauru kuulemma suorastaan pidentää ikää.

        Mitäs oot tehny tänään?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs oot tehny tänään?

        Lähinnä vain nauttinut hyvästä säästä. #lomalla


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä vain nauttinut hyvästä säästä. #lomalla

        Erittäin kaunis päivä oli. Muuten, mikä minusta pitäisi tulla isona? Kysyn nyt sinulta kun olet hyvä ihmistuntija.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin kaunis päivä oli. Muuten, mikä minusta pitäisi tulla isona? Kysyn nyt sinulta kun olet hyvä ihmistuntija.

        En mä ole mikään hyvä ihmistuntija, varsinkaan tuntemattomien ihmisten, pelkkien kirjoitusten perusteella. Sun täytyy itse miettiä mikä sinua kiinnostaa olla isona ja edetä sen mukaan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä ole mikään hyvä ihmistuntija, varsinkaan tuntemattomien ihmisten, pelkkien kirjoitusten perusteella. Sun täytyy itse miettiä mikä sinua kiinnostaa olla isona ja edetä sen mukaan.

        Noinhan se on. Eli ensin kun funtsii mikä voisi olla isona, niin sitten lähtee etenemään sen perusteella?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Erittäin kaunis päivä oli. Muuten, mikä minusta pitäisi tulla isona? Kysyn nyt sinulta kun olet hyvä ihmistuntija.

        Ja juu, oikein mukava sää olo. Vieläkin ihan ok lämpötila. Istun hetken vielä tässä terassilla, kuuntelen hepokatteja ja juon loppuun teeni. Harmi, että tänään ei näy enää revontulia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on. Eli ensin kun funtsii mikä voisi olla isona, niin sitten lähtee etenemään sen perusteella?

        Lienee se ainakin hieman järkevämpi vaihtoehto kuin edetä täysin miettimättä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juu, oikein mukava sää olo. Vieläkin ihan ok lämpötila. Istun hetken vielä tässä terassilla, kuuntelen hepokatteja ja juon loppuun teeni. Harmi, että tänään ei näy enää revontulia.

        Varo ettei tule mörköjä sieltä metsästä. Näitkö revontulia viime yönä?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee se ainakin hieman järkevämpi vaihtoehto kuin edetä täysin miettimättä.

        Näin. Onko hyvä tehdä jotain testejä esimerkiksi ja jutella asiantuntijoiden kanssa? Miten sinä päätit että mikä sinusta tulee?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Varo ettei tule mörköjä sieltä metsästä. Näitkö revontulia viime yönä?

        Ei täällä mitään metsää ole, vaikka on toi naapurin tontti melko pusikkoinen. Sieltä kuitenkin tulee korkeintaan siilejä.

        Kyllähän niitä näky juu. Varsin hienot revontulet, näin etelään. Vaikka eihän ne kaiken valosaasteen takaa niin hienosti näy. Revontulet ja meteoriparvi viime yönä ja sitä edellisenä paljon elosalamoita, kun kaukana ukkosti. 🙂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin. Onko hyvä tehdä jotain testejä esimerkiksi ja jutella asiantuntijoiden kanssa? Miten sinä päätit että mikä sinusta tulee?

        Mä en ole noin järjestelmällinen yksilö, mutta ei kai siitä haittaakaan ole. Ehkäpä siksi teinkin aikanaan sen yhden väärän valinnan. Nykynen työni on mun lapsuuden haaveeni tai toinen niistä. Sillon aikanaan se ei ollut yhtään realismia, mutta nykyään on. Joskus näinkin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei täällä mitään metsää ole, vaikka on toi naapurin tontti melko pusikkoinen. Sieltä kuitenkin tulee korkeintaan siilejä.

        Kyllähän niitä näky juu. Varsin hienot revontulet, näin etelään. Vaikka eihän ne kaiken valosaasteen takaa niin hienosti näy. Revontulet ja meteoriparvi viime yönä ja sitä edellisenä paljon elosalamoita, kun kaukana ukkosti. 🙂

        Niin oli ollut joo elosalamoita. Meteoripari on luultavasti sitten se perseidi!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole noin järjestelmällinen yksilö, mutta ei kai siitä haittaakaan ole. Ehkäpä siksi teinkin aikanaan sen yhden väärän valinnan. Nykynen työni on mun lapsuuden haaveeni tai toinen niistä. Sillon aikanaan se ei ollut yhtään realismia, mutta nykyään on. Joskus näinkin.

        Mikä oli se väärä valinta sitten? Ja minkälaista työtä teet?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin oli ollut joo elosalamoita. Meteoripari on luultavasti sitten se perseidi!

        Sehän se tähän aikaan vuodesta aina on. 🙂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se tähän aikaan vuodesta aina on. 🙂

        Laajalle leviää vissiin se parvi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä oli se väärä valinta sitten? Ja minkälaista työtä teet?

        Johan se tuolla aiemmin tuli mainittua, myyntialan töitä. Eivät sovi mulle noin pidemmän päälle.

        En mä lähde nykyisestä duunistani kertomaan, sen verran pienestä porukasta puhutaan. Sori.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Laajalle leviää vissiin se parvi.

        Kai se "pölypilvi" suht iso täytyy olla, kun niitä riittää useammalle päivälle. En tiedä sen enempää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan se tuolla aiemmin tuli mainittua, myyntialan töitä. Eivät sovi mulle noin pidemmän päälle.

        En mä lähde nykyisestä duunistani kertomaan, sen verran pienestä porukasta puhutaan. Sori.

        Mitä myit sitten? Ja miten päädyit nykyiseen duuniisi? Onko hyvä palkka?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kai se "pölypilvi" suht iso täytyy olla, kun niitä riittää useammalle päivälle. En tiedä sen enempää.

        Ai jaa se on niinkuin pilvi, en tiennytkään. Voisit olla tiedenainen jopa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä myit sitten? Ja miten päädyit nykyiseen duuniisi? Onko hyvä palkka?

        Monemoista, mm. asuntoja. Olin useemmassa työpaikassa silloin.

        Täysin sattuman kautta. Päätin vaihtaa alaa ja yhtäkkiä tajusin, että Suomessa omkin nykyään töitä tälläkin alalla. Vajaan viikon päästä olinkin jo koulussa jne. Ihan ok palkka, vaikka ei elämäni paras.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa se on niinkuin pilvi, en tiennytkään. Voisit olla tiedenainen jopa.

        Niinhän sen vähän on pakko olla. Leijua siellä jossain, kun me porhalletaan sen lävitse, tai jotain ja miten kukakin uskoo. Kyllä sen ihan muut on tutkineet ja saavat tutkia jatkossakin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Monemoista, mm. asuntoja. Olin useemmassa työpaikassa silloin.

        Täysin sattuman kautta. Päätin vaihtaa alaa ja yhtäkkiä tajusin, että Suomessa omkin nykyään töitä tälläkin alalla. Vajaan viikon päästä olinkin jo koulussa jne. Ihan ok palkka, vaikka ei elämäni paras.

        Sen on pakko olla jotain suunnittelutyötä. Olet vissiin jostain akateemisesta perheestä, ja luovasti lahjakas. Kuulostaa muutenkin siltä että olet saanut elämäsi kuntoon noin päällisin puolin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sen vähän on pakko olla. Leijua siellä jossain, kun me porhalletaan sen lävitse, tai jotain ja miten kukakin uskoo. Kyllä sen ihan muut on tutkineet ja saavat tutkia jatkossakin.

        Mitä muuten teema "anteeksiantamus" sinulle merkitsee? Miten tuttu olet aiheen kanssa, nyt kun liikutaan suurissa todellisuuksissa?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen on pakko olla jotain suunnittelutyötä. Olet vissiin jostain akateemisesta perheestä, ja luovasti lahjakas. Kuulostaa muutenkin siltä että olet saanut elämäsi kuntoon noin päällisin puolin.

        Jotain sen tyyppistä. Ei mun vanhemmillani ole akateemista koulutusta. Ihan perusduunareita, valtion pitkä ja kapea leipä tai miten se meni. Juu peruspalikat on ihan hyvin kohdillaan. Eipä tässä mitään hätää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä muuten teema "anteeksiantamus" sinulle merkitsee? Miten tuttu olet aiheen kanssa, nyt kun liikutaan suurissa todellisuuksissa?

        Eipä merkkaa mulle mitään. En ole uskonnollinen niin sitten yhtään. Mulle riittää, että osaan pyytää ja antaa anteeksi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain sen tyyppistä. Ei mun vanhemmillani ole akateemista koulutusta. Ihan perusduunareita, valtion pitkä ja kapea leipä tai miten se meni. Juu peruspalikat on ihan hyvin kohdillaan. Eipä tässä mitään hätää.

        Valtion duunareita? Okei... Varmaan olet siinä tapauksessa saanut aika jämerät perusarvot. Oliko niin että isäsi kuoli kun olit nuori?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä merkkaa mulle mitään. En ole uskonnollinen niin sitten yhtään. Mulle riittää, että osaan pyytää ja antaa anteeksi.

        Näen mielessäni miten pudistat päätäsi tomerasti! Etkö yhtään ole?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtion duunareita? Okei... Varmaan olet siinä tapauksessa saanut aika jämerät perusarvot. Oliko niin että isäsi kuoli kun olit nuori?

        No jaa. Kaikki on suhteellista. Ei mun isäni kuolemasta montaa vuotta ole.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No jaa. Kaikki on suhteellista. Ei mun isäni kuolemasta montaa vuotta ole.

        Sekoitan sut sitten johonkin toiseen. Onko miten monta vuotta, haluatko kertoa?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Näen mielessäni miten pudistat päätäsi tomerasti! Etkö yhtään ole?

        En pudistanut päätäni lainkaan. Juu en. Mussa ei taida olla yhtään uskonnollista solua.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En pudistanut päätäni lainkaan. Juu en. Mussa ei taida olla yhtään uskonnollista solua.

        Etkö varmasti? Ja mikä on uskonnollinen solu?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoitan sut sitten johonkin toiseen. Onko miten monta vuotta, haluatko kertoa?

        Vajaa kymmenen vuotta. Eipä siinä mitään sen ihmeempää puhuttavaa ole.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Vajaa kymmenen vuotta. Eipä siinä mitään sen ihmeempää puhuttavaa ole.

        Kyllä olet ovela kisu!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö varmasti? Ja mikä on uskonnollinen solu?

        Juu, ihan varmasti. Ei se yrityksestä ole kiinni. Kyllä mä yritin kovasti saada jotakin irti useammastakin vaihtoehdosta, mutta ei resonoi. Vain sitä, että eipä mussa ole hitustakaan uskonnollisuutta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olet ovela kisu!

        Pikemmin äärimmäisen tylsä. 🙂


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, ihan varmasti. Ei se yrityksestä ole kiinni. Kyllä mä yritin kovasti saada jotakin irti useammastakin vaihtoehdosta, mutta ei resonoi. Vain sitä, että eipä mussa ole hitustakaan uskonnollisuutta.

        Tuleeko musta jotenkin uskonnollinen viba, kun ei tunneta mutta tunnut olettavan että olen uskonnollinen ihminen?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko musta jotenkin uskonnollinen viba, kun ei tunneta mutta tunnut olettavan että olen uskonnollinen ihminen?

        En mä oleta mitään sinusta. Puhuin itsestäni.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikemmin äärimmäisen tylsä. 🙂

        Olet huippuovela! Miten paljon deittailet?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä oleta mitään sinusta. Puhuin itsestäni.

        Et vastannut kysymykseen. Sinua vaivaa siis ilmeisesti Jumala ja joku mies.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet huippuovela! Miten paljon deittailet?

        Voi sen noinkin tulkita, mutta usko pois mä olen juuri niin tylsä yksilö kuin annan ymmärtää.

        Mä en deittaile. En ole koskaan deittaillut. Enkä varmaankaan tule koskaan deittailemaan. En voi sanoa, että mua kiinnostaisi muuten vaan tavata ketään tuntemattomia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut kysymykseen. Sinua vaivaa siis ilmeisesti Jumala ja joku mies.

        Ei vaivaa jumala, eikä mieskään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sen noinkin tulkita, mutta usko pois mä olen juuri niin tylsä yksilö kuin annan ymmärtää.

        Mä en deittaile. En ole koskaan deittaillut. Enkä varmaankaan tule koskaan deittailemaan. En voi sanoa, että mua kiinnostaisi muuten vaan tavata ketään tuntemattomia.

        Kastelet kukkia päivisin ja juot teetä iltaisin? Ja haluat turvallisen osaajamiehen, introvertille sopivan ympäristön. Uskonto vaivaa, isä on kuollut, äidin kanssa juttelet miehistä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaivaa jumala, eikä mieskään.

        Ei vaivaa Jumalan rakkaus, eikä miehen rakkaus.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kastelet kukkia päivisin ja juot teetä iltaisin? Ja haluat turvallisen osaajamiehen, introvertille sopivan ympäristön. Uskonto vaivaa, isä on kuollut, äidin kanssa juttelet miehistä.

        Taas menee pahasti pieleen nuo arvaukset. Tuosta taisi osua kohdilleen ainoastaan tuo tieto, että isäni on kuollut.

        Kukkia kastelen joskus, jos sellaisia on. Teetä juon, jos tekee mieli. Se voi olla aamu, ilta tai vaikka ensi vuosi. Illalla voi juoda myös vettä tai olla juomatta, jos ei janota. En tee turvallisella osaajamiehellä, mikä se sitten lieneekin. Mikä lienee introvertille sopiva ympäristö? Mä olen kyllä onnistunut viihtymään monenlaisissa paikoissa. Uskonto ei vaivaa yhtään. En tajua mikä niissä muka voisi vaivata. Tuo, että puhuisin äidilleni miehistä, pisti suorastaan naurattamaan. Aihe, josta en taida olla koskaan puhunut äitini kanssa 😀.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaivaa Jumalan rakkaus, eikä miehen rakkaus.

        Ei vaivaa ei.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas menee pahasti pieleen nuo arvaukset. Tuosta taisi osua kohdilleen ainoastaan tuo tieto, että isäni on kuollut.

        Kukkia kastelen joskus, jos sellaisia on. Teetä juon, jos tekee mieli. Se voi olla aamu, ilta tai vaikka ensi vuosi. Illalla voi juoda myös vettä tai olla juomatta, jos ei janota. En tee turvallisella osaajamiehellä, mikä se sitten lieneekin. Mikä lienee introvertille sopiva ympäristö? Mä olen kyllä onnistunut viihtymään monenlaisissa paikoissa. Uskonto ei vaivaa yhtään. En tajua mikä niissä muka voisi vaivata. Tuo, että puhuisin äidilleni miehistä, pisti suorastaan naurattamaan. Aihe, josta en taida olla koskaan puhunut äitini kanssa 😀.

        Minkä takia et puhu äitisi kanssa miehistä? Voisi osata varoittaa vaikka pervoista.

        Haluat siis osaavan miehen jolla elämä kunnossa, jonka kanssa voit tiirata perseidejä elokuun iltoina ja jutella tieteestä muutenkin.

        Olet vissiin vahva ja kenties jääräpää hieman.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaivaa ei.

        Eli romantikko et ole. Arvostat käytännöllisiä asioita ja toimivuutta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä takia et puhu äitisi kanssa miehistä? Voisi osata varoittaa vaikka pervoista.

        Haluat siis osaavan miehen jolla elämä kunnossa, jonka kanssa voit tiirata perseidejä elokuun iltoina ja jutella tieteestä muutenkin.

        Olet vissiin vahva ja kenties jääräpää hieman.

        Ei siinä aiheessa ylipäänsä ole mitään puhuttavaa ja ajatus, että puhuisin siitä äitini kanssa, on suorastaan koominen. Ei mun äiti tarvitse varotella mua mistään. Voisi pikemmin toimia toisin päin, vaikka eipä mutsillakaan mitkään hätä ole.

        En edelleenkään halua mitäön osaavaa miestä. Mikä sellainen edes on ja mitä sen pitäisi osata? Mä en halua mitenkään ihmeemmin jutella tieteestä. Taivaalle saa tietysti tuijotella, jos tahtoo. Ei kuitenkaan ole pakko.

        Mussa on monta puolta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli romantikko et ole. Arvostat käytännöllisiä asioita ja toimivuutta.

        Ehdottomasti olen romantikko. En juurikaan arvosta, mutta ei noista haittaa ole.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siinä aiheessa ylipäänsä ole mitään puhuttavaa ja ajatus, että puhuisin siitä äitini kanssa, on suorastaan koominen. Ei mun äiti tarvitse varotella mua mistään. Voisi pikemmin toimia toisin päin, vaikka eipä mutsillakaan mitkään hätä ole.

        En edelleenkään halua mitäön osaavaa miestä. Mikä sellainen edes on ja mitä sen pitäisi osata? Mä en halua mitenkään ihmeemmin jutella tieteestä. Taivaalle saa tietysti tuijotella, jos tahtoo. Ei kuitenkaan ole pakko.

        Mussa on monta puolta.

        Mitä eri puolia sinussa on? Tuntuu että kiistät kaikki mitä sanon, mikä viittaa siihen että en ymmärrä jotain ollenkaan. Osaatko ja haluatko kertoa mikä on se juttu mitä en ymmärrä?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti olen romantikko. En juurikaan arvosta, mutta ei noista haittaa ole.

        Olet siis romantikko? Jopas jotain. Haluatko kätkeä sen puolen itsestäsi kun kaikki mitä sanot tuntuu kiistävän kaiken romanttisen?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä eri puolia sinussa on? Tuntuu että kiistät kaikki mitä sanon, mikä viittaa siihen että en ymmärrä jotain ollenkaan. Osaatko ja haluatko kertoa mikä on se juttu mitä en ymmärrä?

        Mä olen monin tavoin vastakkaisuuksien ihminen. Mä olen yhtä aikaa käytännön ihminen ja helvetin epäkäytännöllinen. Olen tunneihminen, mutta samalla hyvin analyyttinen järkiyksilö. Voin olla hyvinkin impolsiivinen ja nopea ratkaisuissani tai sitten äärimmäisen harkitseva. Jne. jne. jne. Oletan, että kaikissa ihmisissä on tuota, mutta ehkä kaikki eivät ole sisäistäneet sitä itsessään ... tai jotain.

        Sulla tuntuu olevan jokin oma muottisi, johon ehkä oletat kaikkien sopivan. Ehkä sä oletat kaikkien etsivän jotakin, tai että tietyillä ominaisuuksilla olisi kaikille jotakin väliä. Mulle valtaosalla tarjoamistasi asioista vain ei ole väliä. En mä esimerkiksi kaipaa ketään tekemään mitään käytännön hommia. Mun puolestani saa tehdä, jos haluaa ja kiinnostaa, jos ei niin ei sitten. Se on loppupeleissä melko yhdentekevää.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis romantikko? Jopas jotain. Haluatko kätkeä sen puolen itsestäsi kun kaikki mitä sanot tuntuu kiistävän kaiken romanttisen?

        Ei tässä keskustelussa ole vielä näkynyt mitään romanttista. Siksi tuo puoli varmaankaan ei ole tullut esille.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen monin tavoin vastakkaisuuksien ihminen. Mä olen yhtä aikaa käytännön ihminen ja helvetin epäkäytännöllinen. Olen tunneihminen, mutta samalla hyvin analyyttinen järkiyksilö. Voin olla hyvinkin impolsiivinen ja nopea ratkaisuissani tai sitten äärimmäisen harkitseva. Jne. jne. jne. Oletan, että kaikissa ihmisissä on tuota, mutta ehkä kaikki eivät ole sisäistäneet sitä itsessään ... tai jotain.

        Sulla tuntuu olevan jokin oma muottisi, johon ehkä oletat kaikkien sopivan. Ehkä sä oletat kaikkien etsivän jotakin, tai että tietyillä ominaisuuksilla olisi kaikille jotakin väliä. Mulle valtaosalla tarjoamistasi asioista vain ei ole väliä. En mä esimerkiksi kaipaa ketään tekemään mitään käytännön hommia. Mun puolestani saa tehdä, jos haluaa ja kiinnostaa, jos ei niin ei sitten. Se on loppupeleissä melko yhdentekevää.

        Voi että miten ihanaa. Olet varmasti pätevä häärääjä. Kun olet analyyttinen ja impulsiivinen. Välillä mietit otsa rypyssä, ja kohta mennään taas.

        Olenko minä teennäinen ja hölmö nyt?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä keskustelussa ole vielä näkynyt mitään romanttista. Siksi tuo puoli varmaankaan ei ole tullut esille.

        En uskalla ajatella mitä se voisi olla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi että miten ihanaa. Olet varmasti pätevä häärääjä. Kun olet analyyttinen ja impulsiivinen. Välillä mietit otsa rypyssä, ja kohta mennään taas.

        Olenko minä teennäinen ja hölmö nyt?

        No ainakin taas ihan täysin väärässä tulkintasi kanssa. Mä en esimerkiksi osa oikein lainkaan häärätä ja "kohta mennään taas" ei sovi kuvauksena lainkaan minuun.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En uskalla ajatella mitä se voisi olla.

        Onneksi sinun ei siis ole mikään pakko ajatella sitä 🙂.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin taas ihan täysin väärässä tulkintasi kanssa. Mä en esimerkiksi osa oikein lainkaan häärätä ja "kohta mennään taas" ei sovi kuvauksena lainkaan minuun.

        Ajattele miten huono mies olisin kun en yhtään ymmärrä... Ihan pihalla koko ajan.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi sinun ei siis ole mikään pakko ajatella sitä 🙂.

        Romantikko on sellainen että ihminen jota kohtaan hänellä on tunteita, omaa suuren vallan tähän romantikkoon.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattele miten huono mies olisin kun en yhtään ymmärrä... Ihan pihalla koko ajan.

        Ei kai se sinusta huonoa tee? Jostain syystä sä koet tarvetta kärjistää. Ehkä se liittyy sinun luonteeseesi? Mä voin olla monin tavoin vastakkainen, mutta se ei tarkoita, etteikö koko skaala olisi käytössä. Pohjimmiltaan olen hyvin hyvin tylsä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Romantikko on sellainen että ihminen jota kohtaan hänellä on tunteita, omaa suuren vallan tähän romantikkoon.

        Noinkin voi käydä. Ei tosin ihan aina. Ei romantikon tarvitse aina olla ihan aivoton.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kai se sinusta huonoa tee? Jostain syystä sä koet tarvetta kärjistää. Ehkä se liittyy sinun luonteeseesi? Mä voin olla monin tavoin vastakkainen, mutta se ei tarkoita, etteikö koko skaala olisi käytössä. Pohjimmiltaan olen hyvin hyvin tylsä.

        Olen liian dramaattinen? Näet niin selvästi tämänkin.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinkin voi käydä. Ei tosin ihan aina. Ei romantikon tarvitse aina olla ihan aivoton.

        Ainakin tunteiden kohteen sanomisilla on tavallista suurempi merkitys.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen liian dramaattinen? Näet niin selvästi tämänkin.

        En mä sun mahdollisesta dramaattisuudestasi mitään tiedä. En ole myökään viitannut sellaiseen mahdollisuuteen. Kärjistämiseen voi olla monta muutakin syytä ja se voi olla vaikka täysin tahallista. Totuuden tiedät vain sinä itse.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin tunteiden kohteen sanomisilla on tavallista suurempi merkitys.

        Toisinaan. Riippuu täysin mitä sanotaan ja miksi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä sun mahdollisesta dramaattisuudestasi mitään tiedä. En ole myökään viitannut sellaiseen mahdollisuuteen. Kärjistämiseen voi olla monta muutakin syytä ja se voi olla vaikka täysin tahallista. Totuuden tiedät vain sinä itse.

        Koetko että manipuloin sinua esimerkiksi juuri kärjistämisellä?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisinaan. Riippuu täysin mitä sanotaan ja miksi.

        Osaatko antaa esimerkin? Onko niin että jos tunteiden kohde on hölmö, niin silloin lähinnä teoilla on merkitystä?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Koetko että manipuloin sinua esimerkiksi juuri kärjistämisellä?

        En koe. Mulle on varsin yhdentekevää yritätkö manipuloida tai etkö yritä. Se on ihan sun oma asiasi, eikä se oikeastaan kosketa minua mitenkään. Mua saa ihan vapaasti vaikka yrittääkin manipuloida, jos kokee pystyvänsä siihen. Ei sillä ole mulle väliä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        En koe. Mulle on varsin yhdentekevää yritätkö manipuloida tai etkö yritä. Se on ihan sun oma asiasi, eikä se oikeastaan kosketa minua mitenkään. Mua saa ihan vapaasti vaikka yrittääkin manipuloida, jos kokee pystyvänsä siihen. Ei sillä ole mulle väliä.

        Hölmöt miehet ei kosketa sua mitenkään?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Osaatko antaa esimerkin? Onko niin että jos tunteiden kohde on hölmö, niin silloin lähinnä teoilla on merkitystä?

        Ei kai kenenkään ihmisen kaikilla sanomisilla mitään väliä ole. Ainakin itselleni aidosti vaikuttavia ovat vain sanomiset, joiden takana on jokin tunne.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöt miehet ei kosketa sua mitenkään?

        Hölmöys ei liity tähän mitenkään, eikä myöskään sukupuoli.


      • Anonyymi
        UUSI

        Ainakin itseäni täynnä 😉.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölmöys ei liity tähän mitenkään, eikä myöskään sukupuoli.

        Voi että miten hyvin näet asiat. Ja hallitset ne.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin itseäni täynnä 😉.

        No en nyt sanoisi että olet itseäsi täynnä, mutta sielunelämäsi on vahva.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi että miten hyvin näet asiat. Ja hallitset ne.

        Ai kun mua koskettavat yhtä vähän (tai paljon) niin miehet kuin naiset, älyllisestä kapasiteetista riippumatta? No jaa, voi kai sen noinkin nähdä.

        Tai sitten mä olen vain tylsä, kuten olen ehdottanut jo monta kertaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No en nyt sanoisi että olet itseäsi täynnä, mutta sielunelämäsi on vahva.

        Mä olen oikein mielelläni itseäni täynnä. Se sopii mulle vallan mainiosti. 😀


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        No en nyt sanoisi että olet itseäsi täynnä, mutta sielunelämäsi on vahva.

        Mutta nyt mä lähden nukkumaan, ennen kun halkean omaan erinomaisuuteeni. Hyvät yöt!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kun mua koskettavat yhtä vähän (tai paljon) niin miehet kuin naiset, älyllisestä kapasiteetista riippumatta? No jaa, voi kai sen noinkin nähdä.

        Tai sitten mä olen vain tylsä, kuten olen ehdottanut jo monta kertaa.

        Tylsä on vähän ikävä sana. Itse inhoan sitä että pitäisi olla jännittävä joidenkin mieslasten mieliksi.

        Anna luonneanalyysi minusta muutamalla lauseella. Ihan mielenkiinnosta haluan tietää miten sun vaisto pelaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen oikein mielelläni itseäni täynnä. Se sopii mulle vallan mainiosti. 😀

        No mun puolesta saat ollakin. Mitä toi nyt sitten tarkoittaakaan. 🤨


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tylsä on vähän ikävä sana. Itse inhoan sitä että pitäisi olla jännittävä joidenkin mieslasten mieliksi.

        Anna luonneanalyysi minusta muutamalla lauseella. Ihan mielenkiinnosta haluan tietää miten sun vaisto pelaa.

        Älä nyt. Tylsyys on ihanaa. Tylsyys on melkeinpä parasta maailmassa.

        En mä lähde ketään tuntematonta joidenkin palstakirjoitusten perusteella analysoimaan. En koe siihen mitään tarvetta, en varsinkaan kun mua väsyttää. Nyt nn.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt. Tylsyys on ihanaa. Tylsyys on melkeinpä parasta maailmassa.

        En mä lähde ketään tuntematonta joidenkin palstakirjoitusten perusteella analysoimaan. En koe siihen mitään tarvetta, en varsinkaan kun mua väsyttää. Nyt nn.

        No öitä sitten...


    • Anonyymi

      Introverttia, eli vetäytyvää henkilöä kojootti, show some graze man

      • Anonyymi

        Ja muutenki, mikä fakiiri luulet olevas mee vaik sallil eka ja vika


    • Anonyymi

      Miten niin helvetillistä , taidat olla tyhmä . Jokaikinen joka on asiakaspalvelu alalla , joutuu ajoittain näyttelemään , oli sitten intro tai ekstrovertti.

      • Anonyymi
        UUSI

        Luepas aloitus uudelleen. Ekstrovertti ei joudu näyttelemään "normaalia". Introvertti joutuu.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Luepas aloitus uudelleen. Ekstrovertti ei joudu näyttelemään "normaalia". Introvertti joutuu.

        Kyllä moni ekstro joutuu näyttelemään ihan yhtälailla, varsinkin Suomen kaltaisessa maassa.


    • Anonyymi
      UUSI

      Voi noi on noita kauniita lokerointeja kukaan meistä ei ole mitään sen enempää eikä vähempää kuin mitä ihan ite itsestään tekee

    • Anonyymi
      UUSI

      Niin. Ymmärrän tuskasi. Itsekin rehellisesti aina se mikä olen. Se on usein tuntunut olevan liikaa tai liian vähän. Viimeaikoinakin ollut rehellisesti vain semmonen kun on ja kustannuksellani on sitten leikitty ja huviteltu.Se on semmosta.. painetta on tullut teinistä saakka ei se ole uutta. En koskaan ole edes yrittänyt esittää täydellistä. Minulla on ongelmani ja voin niistä mainita rehellisesti. Toiset naiset pitävät hulluna kun en kuiskuttelekaan hissunkissun ja käyttäydy jotenkin normaalisti. Miehet pelkäävät tai sitten pitävät yhtenä äijistä myös tämän pikkupoikamaisen kropan takia joka kuitenkin luonut lapsia maailmaan, raskautunutkin helposti,(totakaan ei pitäisi sanoa) mutta ehei en varmasti ole nainen!! eikä kroppani toimi oikein etc! Kyllä se vaan on niin että moni käppänä läyhää suu vaahdossa tuolla noin tai täällä näin ;) ja kasvotusten ei mitään. Siinäpä syy sille miksi viihdyn oikein hyvin yksin

    • Anonyymi
      UUSI

      vaikutat aika laiskalta ja omahyväseltä tyypiltä... ei pahalla..

    • Anonyymi
      UUSI

      Introverteissakin on eroja. Luokiteltu esimerkiksi nelijaolla sosiaalisiin, ajatteleviin, ahdistuneisiin ja estyneisiin. Jolloin sosiaaliset introvertit on se klassinen tyyppi joka saa vuorovaikutuksesta jotain vaikkakin se rasittaa ja vaatii palautumista. Ja ajattelevat taas päiväunelmoijia. Ahdistuneet, ovatko sitten jo sama kuin sosiaalisen ahdistuksen persoonallisuushäiriö. Ja estyneet samoin persoonallisuushäirioksi asti sitä. Introvertin kategorian alle voidaan siis lukea astetta vakavampaakin ihmispelkoa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Mikä noista koet itse olevasi?


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pitkä aika on kulunut

      Kaikki on muuttunut. Huomenta tänne. 😌😧☕🐺❤️
      Ikävä
      232
      3574
    2. Odotan näkemistäsi

      tällä viikolla. Pelkään sitä myös. Saat minut tuntemaan niin paljon. Odottavan aika on pitkä.
      Ikävä
      100
      2494
    3. Eläkeläinen omistatko omaisuutta? Kohta PS vie sen

      Ministeriön ehdotus: Näille eläkeläisille uusi maksu – omaisuus syyniin Nykyisellään iäkkäiden ihmisten pitkäaikaishoiv
      Maailman menoa
      226
      2258
    4. On aika helvetillistä näytellä introverttina

      normaalia sosiaalissa ympyröissä kuten työpaikat, koulut jne. Kyllähän tuo onnistuu, mutta käytännössä kaikki vapaa-aika
      Ikävä
      337
      1867
    5. Jes! Miljoonat diesel-autot joutumassa ajokieltoon

      Erittäin hyvä ilmastouutinen! https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a1277257-1244-4700-9bd7-399ef4d4313c "Tuo ajokiel
      Maailman menoa
      208
      1631
    6. Kaipaan sinua, mies

      Tiedän, että tämä on väärin molemmille. Mutta silti mulla on ikävä sua 🫠 Terveisin, V
      Ikävä
      41
      1445
    7. Kaikki meni silti hyvin

      Elämä jatkuu aina, kaikesta huolimatta. Hyvää iltaa ja hyvää yötä. 🙏🏼🐺☕🌜❤️
      Ikävä
      95
      1424
    8. Mitä haluat muuttaa kaivatussasi?

      Et ehkä uskalla sanoa sitä? Jotain on vikaa oltava. Muuten olisitte yhdessä jo.
      Ikävä
      97
      1347
    9. Voi minne taas hävisit?

      Harmittaa. 🥹
      Ikävä
      19
      1333
    10. Kahvin juominen tyhmentää

      Tutkimuksen mukaan kahvin juominen rapauttaa aivoja. Kahvi ei siten ole viisasten juoma kuten viina. https://www.hs.fi/
      Maailman menoa
      135
      1282
    Aihe