Toivoisin että nimittely ja herjaaminen puolin ja toisin lopetetaan. Joudun poistamaan hyvänkin avauksen, jos kommentit ovat kautta linjan pelkkää riidan haastamista. Jos kukaan ei lähde provosointiin mukaan, ei riitaa myöskään synny. Kirjoittajat itse ovat avainasemassa siinä millainen ilmapiiri palstalla on.
Siirrettyjä ketjuja ovat tällä kertaa mm. Maanantai- ja Tiistaiaamu –avaukset, jotka löytyvät Ajanviete/Rakas päiväkirja –sivulta. Linkin hakutoiminnon ohjeisiin olen antanut aikaisemmin, ja se löytyy myös etusivun alareunasta.
Riitelystä
13
1533
Vastaukset
- Ajomies
Tällaista selkeyttävää tietoa olen näillä palstoilla kaivannut. Lienet ensimmäinen "palstoilla" toimiva sheriffi, jonka koen oivaltaneen tehtävänsä. Opastusta me tarvitsemme ja tietoa keskusteluihin liittyvissä asioissa.
Poistaminen perustelematta tuntuu varmasti kirjoittajastakin epämieluisalta ja siitä kärsii aina koko keskustelun kokonaisuus.
Rohkenen aloittaa uuden keskustelun aiheesta, jota varten on myös erikoispalstansakin,
mutta se liittyy meidän kaikkien elämääm olennaisena jokapäiväisenä asiana.
Katsokaamme miten suhtaudut avaukseeni ?- Ihmettelevä
EI saa koskea perhettä (joutuu päiväkirjapalstalle paitsi jos kirjoittaja on eräs määrätty setä),sairautta (joutuu lääkäripalstalle),ruokaa (joutuu ruokapalstalle),urheilua (joutuu urheilupalstalle),TV-ohjelmia (joutuu TV-palstalle), eläimiä (joutuu eläinpalstalle)
Lisäkis Ei saa kiroilla,mainita ketään nikkiä nikkinimellä tai arvostella ketään,ei saa puhua kenestäkään yleensäkään (joutuu henkilöt-palstalle)
Niin ja RUNOJA ei saa kirjoitta koska ne kuuluvat runo-palstalle,vai??? - Ajomies
Ihmettelevä kirjoitti:
EI saa koskea perhettä (joutuu päiväkirjapalstalle paitsi jos kirjoittaja on eräs määrätty setä),sairautta (joutuu lääkäripalstalle),ruokaa (joutuu ruokapalstalle),urheilua (joutuu urheilupalstalle),TV-ohjelmia (joutuu TV-palstalle), eläimiä (joutuu eläinpalstalle)
Lisäkis Ei saa kiroilla,mainita ketään nikkiä nikkinimellä tai arvostella ketään,ei saa puhua kenestäkään yleensäkään (joutuu henkilöt-palstalle)
Niin ja RUNOJA ei saa kirjoitta koska ne kuuluvat runo-palstalle,vai???Heitinpä juuri pari täkyä. Kirjallisuusaiheisen, jonka toivon saavan olla paikallaan sekä ikääntyvien seksuaalisuusasiat ja yritin hieman perustella, miksi tein näin.
Miksi me kainostelemme ja pidämme edelleen tabuina monia asioita, joiden soisi kuuluvan meidän kaikkien arkipäivään.
Antoisimmat "terveysvalistuskeskustelut" käydään, ei suinkaan terveyskeskuksissa tai neuvoloissa, vaan usein mummojen kahvipöytäkeskusteluina. - muoriska
Ajomies kirjoitti:
Heitinpä juuri pari täkyä. Kirjallisuusaiheisen, jonka toivon saavan olla paikallaan sekä ikääntyvien seksuaalisuusasiat ja yritin hieman perustella, miksi tein näin.
Miksi me kainostelemme ja pidämme edelleen tabuina monia asioita, joiden soisi kuuluvan meidän kaikkien arkipäivään.
Antoisimmat "terveysvalistuskeskustelut" käydään, ei suinkaan terveyskeskuksissa tai neuvoloissa, vaan usein mummojen kahvipöytäkeskusteluina.sinun mielestäsi ovat?
Mummojen kahvikestit??
No okei! Heitetäänpäs läppää sitten.
Ajomies-mummo saa aloittaa! - Mitä tapahtuu
sheriffi. Olen lukenut vasta vähän aikaa teidän keskustelujanne ja olen ihan pihalla. Olisi kiva ruveta juttelemaan, mutta kun en ymmärrä yhtään mitään. Valistakaa nyt hyvät ihmiset minua tyhmää.Miten ne jutut häviävät?
- Ajomies
muoriska kirjoitti:
sinun mielestäsi ovat?
Mummojen kahvikestit??
No okei! Heitetäänpäs läppää sitten.
Ajomies-mummo saa aloittaa!Isonkyrön vallesmanni kirjoitti jopa kirjan: "Herrain kanssa marjassa"
niin miksen minäkin voi kirjoittaa tähän yhden puheenvuoron:"Mummojen kanssa marjassa."
Olen muuten ollut lukemattomia kertoja marjastamassa mummojen kanssa. Kovin mielellään lähtevät kun ovat huomanneet kykyni löytää parhaat marjamaat.
Usein homma menne kuitenkin tattien keräilyyn.
"Kivitatit" ovat suurta herkkua, joskus syksyn tullen lampaankääpä maistuu.
Myöhäsyksyllä on mieluista kun saa kuusikon kosteista sammalmättäistä kopeloida "suppiksia".
Juttu käy - marjojen vitamiineista ja sienten hivenistäkö - ei suinkaan, vaan lystiä riittää kun joku löytää muodokkaan herkkutatin ja sitä sitten joukolla hipeloimaan ja ihmettelmään.
- Onpas komea yksilö ! - täällä on
Mitä tapahtuu kirjoitti:
sheriffi. Olen lukenut vasta vähän aikaa teidän keskustelujanne ja olen ihan pihalla. Olisi kiva ruveta juttelemaan, mutta kun en ymmärrä yhtään mitään. Valistakaa nyt hyvät ihmiset minua tyhmää.Miten ne jutut häviävät?
Tällä palstalla on sferiffin laki, vain hän lopullisesti vyhäksyy saako juttu olla tällä palstalla. Valinta perustuu sheiffin täyteen mielivaltaan, mitään valitus- tai perusteluiokeutta ei ole.
Täällä voi esittää vain mitäänsanomattomia asioita, koska kaikki asiapitoinen kuuluu
eri otsikon alle ja se poistetaan täältä.
Esimerkkejä: Voit kertoa lennätkö avai istutko
oksalla?. Onko puolisosi löytänyt tänään vaatteensa?. Onko runsaat vai niukat? jne... - Ajomies
Mitä tapahtuu kirjoitti:
Muistan kun koulussa opetettiin "aineen häviämättömyyden lakia". Mikään ei häviä vaan muuttaa olomuotoaan. Joskus toivoisi, että
puhuttu ja kirjoitettu häviäisi.
"Paljolla kirjain tekemisellä" ei maailma ole tullut paremmaksi.
Monesti harmittelen kun kunnon kommunistin kanssa yritän viritellä keskustelua Marxin Pääomasta
eikä hän tiedä siitä enempää kuin "sika pohjantäheistä".
Uskonnon puolella on usein sama juttu.
Viime päivinä olen kokenut ihmeen. Keskustelu seksuaalisuudesta maailman uskonnoissa erään mummon kanssa laittaa tietämykseni todella koetukselle...
Siis, mihin jutut häviävät ?
Tämäkin saattaa hävitä, mutta jättää aina jäljen koneen muistiin, minun muistiini sekä sinun ja muitten lukijain muistiin.....
Häviämättömyyden laki pätee täälläkin ! - bmw34
Ajomies kirjoitti:
Isonkyrön vallesmanni kirjoitti jopa kirjan: "Herrain kanssa marjassa"
niin miksen minäkin voi kirjoittaa tähän yhden puheenvuoron:"Mummojen kanssa marjassa."
Olen muuten ollut lukemattomia kertoja marjastamassa mummojen kanssa. Kovin mielellään lähtevät kun ovat huomanneet kykyni löytää parhaat marjamaat.
Usein homma menne kuitenkin tattien keräilyyn.
"Kivitatit" ovat suurta herkkua, joskus syksyn tullen lampaankääpä maistuu.
Myöhäsyksyllä on mieluista kun saa kuusikon kosteista sammalmättäistä kopeloida "suppiksia".
Juttu käy - marjojen vitamiineista ja sienten hivenistäkö - ei suinkaan, vaan lystiä riittää kun joku löytää muodokkaan herkkutatin ja sitä sitten joukolla hipeloimaan ja ihmettelmään.
- Onpas komea yksilö !Kiitos vihjeestä ;D
bmw34 kirjoitti:
Kiitos vihjeestä ;D
kiitän hauskasta vihjeestä;D.
Vähän on outoja nämä ihmisten polut,mutta niiltä poluilta ne opit näköjään pitää hakea(lainata).
- mitään.
Taidat olla tosi hyvä vartija, kun olen törmännyt sinuun=Sheriffiin ainoastaan tällä palstalla eka kerran. Se on hyvä, mutta muiden puolesta en voi puhua, koska niin paljon ihmisiä maailmassa.
- Ajomies
Olen viime aikoina kirjoittanut Ajomies-nikillä avaamassani ketjussa; Ikääntyvien seksistä ja "Minä, kirjat ja maailma" sekä rekatulla Pilmari-nikillä.
Pyydän kertomaan omista havainnoistanne linkkinä olevan naapuripalstan kirjoittajan väitteisiin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000007005063 - Ajomies
Ajomies kirjoitti:
Olen viime aikoina kirjoittanut Ajomies-nikillä avaamassani ketjussa; Ikääntyvien seksistä ja "Minä, kirjat ja maailma" sekä rekatulla Pilmari-nikillä.
Pyydän kertomaan omista havainnoistanne linkkinä olevan naapuripalstan kirjoittajan väitteisiin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=563&posting=22000000007005063Nimi pitäisi kirjoittaa kuten nimen haltija sen
itse kirjoittaa, pyydän anteeksi virhettäni.
Alkneen rakentavan hyvän keskustelun jatkumista toivoen
- esittämäni virheelliset tiedot toivon korjattavan välittömästi kun ne havaitaan mielellään siinä keskustelussa sen puheenvuoron jälkeen, jossa näin on havaittu tapahtuneen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle513326Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472782Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1412573Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572291Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3552014- 1511634
- 761485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231308Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.351258- 241164