melkoisen aneeminen kevätpäräys...68 kilpailijaa???? kymmenen vuotta sitten saman verran oli yhdessä luokassa...onko pori itse pilannut kisansa vai mistä moinen kato johtuu???
pori 2019 kevät
11
68
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä se vaan niin on. Satakunnan kansassa oli luku 180 kuskia.
- Anonyymi
La ja su osallistujamäärät laskettu yhteen. Samoja kuskeja molempina päivinä.
- Anonyymi
150 kuskia oli kitin mukaan ilmoittautunut,,,ja sekin jaetaan kahdella, eli ei ole ollut varikolla ruuhkaa...ja saunassakin lämmin vesi riittänyt, tai olikohan sitä lämmitettykään noin pienen porukan takia, porissa kun kaikki on suurta, ainakin maksut...
- Anonyymi
Hyvät kapinathan siellä oli ja raksu ja okj luokissa ihan hyvin osallistujakin
- Anonyymi
N.330 kuljettajaa oli parhaillaan kahdellepäivälle. Syy löytyy varmaan omasta porukasta, miksi ei enää sinne haluta.
- Anonyymi
harrastajamäärät ovat nykyään pienet ettei kisailijoita yksinkertaisesti ole tuon enempää. laji on sen verran kallis, että harvaa kiinnostaa laittaa tonnia yhteen viikonloppuun kiinni, kun sieltä ei sarjapisteitä saa ja tavoiteena ei muutenkaan ole F1, niin miksi mennä kansalliseen kisaan.
- Anonyymi
Porissa oli ennätysvuonna 2009 kevätpäräyksessä 275 ilmoittautunutta kuskia kaikissa luokissa. Paikalle taisi tulla 272. Nyt on vähän hiljaisempaa ikävä kyllä.
- Anonyymi
Joskus -70 ja -80 luvuilla kun lajissa ei ollut niin paljon sääntöjä eikä varsinkaan "luokiteltuja" renkaita, moottoreita, runkoja jne jne jne, oli osallistujia paljon enemmän. Itsetehdyillä rungoilla pärjäsi usein yhtä hyvin kuin ostorungoillakin ja alumiinipellistä tehtiin vanteita jotka olivat 1/3-osa painosta näihin valettuihin verrattuina. Jarrulaikkamateriaalitkin pääsi itse valitsemaan.
Nykyisin laji pn pelkkää rahastusta ja nelitahtimoottoreihin pakottamista. Tilanne meni pieleen aikoinaan kun Suomeen alettiin väkipakolla ajamaan japanilaisia moottoreita ja kovia renkaita. Sitä ennen jos ajoi Suomessa kolmen kärkeen, oli PM-tasolla viiden kärjessä ja EM-tasolla kymmenen sakissa. Luistimoottoreiden kadottua putosi PM:ssä jo sijaluvulla sinne 15:sta huonommalle puolelle.
Kyllä lajin kattojärjestö on tehnyt kaikkensa tämänkin lajin tuhoamiseksi koittamalla repiä jokaisen euron jonka sieltä saa. Tämä bensojen ja tankkien kuljettelu, karanteeni ja osteskelu, se on sitten niin naurettavaa että oksat pois. Meinasin että josko olisi aloittanut jonkun rungon maahantuonnin mutta eräs kaveri sanoi että ei halua lannistaa käyppäs nyt ensin katsomassa muutama kisa ja mietin sitten uudestaan. Joo, kävin katsomassa eikä tarvinnut kauaa miettiä.
Saas nähdä teenko edes koemielessä osia joilla mm. sadekelillä vs. kuivalla kelillä saadaan autoon ihan erilainen pito. Parilla pikku kikalla saadaan taka-akselille tasauspyörästön tapainen käytös ja kääntminen mutkaan on ihan eri sfääreissä. Samoin kurviin ajo muuttuu oleellisesti. Auto ei enää puske suoraan vaan jopa vetää kurviin päin.
Saa nähdä kannattaako uhrata aikaa. Laji on jo kuolonkorinoissaan. Vanha kunnon C-luokka, 125cc ja luistimoottorit, siinä oast olisivat parhaimmillaan. - Anonyymi
mitkä ihmeen nelitahtimoottorit??? mitkä ihmeen japanilaiset moottorit??? elätkö kuussa?????
- Anonyymi
Pori teki tämän ihan itse. 20 vuotta rahastusta. Kiitos ja viimeinen sammuttaa valot.
- Anonyymi
mihinkähän porin kerho on menneinä vuosina saadut rahat laittanut?? ne pari mökkiä varikolla ei paljon maksa...asvaltti on ties kuinka vanhaa, ja olisi pitänyt jo uusia...martinmutkan rakennelmat hirveitä rytökasoja...on mahtaneet olla melkoiset peijaiset aina kisojen jälkeen ydinporukalle...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682550
- 592492
- 681732
- 211512
- 201450
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91400- 151312
- 381183
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81127- 251056