pori 2019 kevät

Anonyymi

melkoisen aneeminen kevätpäräys...68 kilpailijaa???? kymmenen vuotta sitten saman verran oli yhdessä luokassa...onko pori itse pilannut kisansa vai mistä moinen kato johtuu???

11

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se vaan niin on. Satakunnan kansassa oli luku 180 kuskia.

      • Anonyymi

        La ja su osallistujamäärät laskettu yhteen. Samoja kuskeja molempina päivinä.


      • Anonyymi

        150 kuskia oli kitin mukaan ilmoittautunut,,,ja sekin jaetaan kahdella, eli ei ole ollut varikolla ruuhkaa...ja saunassakin lämmin vesi riittänyt, tai olikohan sitä lämmitettykään noin pienen porukan takia, porissa kun kaikki on suurta, ainakin maksut...


    • Anonyymi

      Hyvät kapinathan siellä oli ja raksu ja okj luokissa ihan hyvin osallistujakin

    • Anonyymi

      N.330 kuljettajaa oli parhaillaan kahdellepäivälle. Syy löytyy varmaan omasta porukasta, miksi ei enää sinne haluta.

    • Anonyymi

      harrastajamäärät ovat nykyään pienet ettei kisailijoita yksinkertaisesti ole tuon enempää. laji on sen verran kallis, että harvaa kiinnostaa laittaa tonnia yhteen viikonloppuun kiinni, kun sieltä ei sarjapisteitä saa ja tavoiteena ei muutenkaan ole F1, niin miksi mennä kansalliseen kisaan.

      • Anonyymi

        Porissa oli ennätysvuonna 2009 kevätpäräyksessä 275 ilmoittautunutta kuskia kaikissa luokissa. Paikalle taisi tulla 272. Nyt on vähän hiljaisempaa ikävä kyllä.


    • Anonyymi

      Joskus -70 ja -80 luvuilla kun lajissa ei ollut niin paljon sääntöjä eikä varsinkaan "luokiteltuja" renkaita, moottoreita, runkoja jne jne jne, oli osallistujia paljon enemmän. Itsetehdyillä rungoilla pärjäsi usein yhtä hyvin kuin ostorungoillakin ja alumiinipellistä tehtiin vanteita jotka olivat 1/3-osa painosta näihin valettuihin verrattuina. Jarrulaikkamateriaalitkin pääsi itse valitsemaan.

      Nykyisin laji pn pelkkää rahastusta ja nelitahtimoottoreihin pakottamista. Tilanne meni pieleen aikoinaan kun Suomeen alettiin väkipakolla ajamaan japanilaisia moottoreita ja kovia renkaita. Sitä ennen jos ajoi Suomessa kolmen kärkeen, oli PM-tasolla viiden kärjessä ja EM-tasolla kymmenen sakissa. Luistimoottoreiden kadottua putosi PM:ssä jo sijaluvulla sinne 15:sta huonommalle puolelle.

      Kyllä lajin kattojärjestö on tehnyt kaikkensa tämänkin lajin tuhoamiseksi koittamalla repiä jokaisen euron jonka sieltä saa. Tämä bensojen ja tankkien kuljettelu, karanteeni ja osteskelu, se on sitten niin naurettavaa että oksat pois. Meinasin että josko olisi aloittanut jonkun rungon maahantuonnin mutta eräs kaveri sanoi että ei halua lannistaa käyppäs nyt ensin katsomassa muutama kisa ja mietin sitten uudestaan. Joo, kävin katsomassa eikä tarvinnut kauaa miettiä.

      Saas nähdä teenko edes koemielessä osia joilla mm. sadekelillä vs. kuivalla kelillä saadaan autoon ihan erilainen pito. Parilla pikku kikalla saadaan taka-akselille tasauspyörästön tapainen käytös ja kääntminen mutkaan on ihan eri sfääreissä. Samoin kurviin ajo muuttuu oleellisesti. Auto ei enää puske suoraan vaan jopa vetää kurviin päin.

      Saa nähdä kannattaako uhrata aikaa. Laji on jo kuolonkorinoissaan. Vanha kunnon C-luokka, 125cc ja luistimoottorit, siinä oast olisivat parhaimmillaan.

    • Anonyymi

      mitkä ihmeen nelitahtimoottorit??? mitkä ihmeen japanilaiset moottorit??? elätkö kuussa?????

    • Anonyymi

      Pori teki tämän ihan itse. 20 vuotta rahastusta. Kiitos ja viimeinen sammuttaa valot.

    • Anonyymi

      mihinkähän porin kerho on menneinä vuosina saadut rahat laittanut?? ne pari mökkiä varikolla ei paljon maksa...asvaltti on ties kuinka vanhaa, ja olisi pitänyt jo uusia...martinmutkan rakennelmat hirveitä rytökasoja...on mahtaneet olla melkoiset peijaiset aina kisojen jälkeen ydinporukalle...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

      Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      295
      2336
    2. Olen niin kesken

      Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      16
      1740
    3. Tietääkö joku ylläpidosta?

      Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      218
      1380
    4. Minkä ikäinen

      Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      87
      1284
    5. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

      Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      61
      1208
    6. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

      Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      185
      1165
    7. Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva

      joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v
      Ikävä
      60
      983
    8. TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."

      Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p
      Tanssii tähtien kanssa
      19
      972
    9. Martina ei mennyt naimisiin

      IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      967
    10. Kaninkolojen vaikutus?

      Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      160
      892
    Aihe