Missä originaalikuntoiset Softailit?

Anonyymi

Olen yrittänyt jo pidempään etsiä käytettyä Softailia (FXSTB/TXSTBI), mutta aika murheellinen on ko. mallien tarjonta nettimotossakin, ellei sitten lähe uutta voi ostaa. Nimittäin tarjolla olevissa pyörissä on alkuperäiset osat hukattu, lokarit leikelty/poistettu yms. ja näillä enemmän tai vähemmän omintakeista designia edustavilla muutoksilla yritetään jopa hintaa nostaa. Todellisuudessa tuollaisten pyörien palauttaminen edes jotenkin järkevän ja alkuperäisen näköiseksi tulee maksamaan lähes toisen mokoman rahaa pyörän hankintahinnan lisäksi.

47

<50

Vastaukset

  • Mikä vuosimalli sulle kävis, entä hintaluokka?

    • Ei niitä ole leikelty, ne tippuu tärinästä ensimmäisen tuhannen kilometrin aikana. Suosittelen jotain laatumerkkiä, esim honda tai kawasaki. Ostat jonkun -90 luvun hondan ja ajat puolet pidempään ilman ongelmia kuin uudella harrikalla.. tämä on totuus.


  • Joku 12000-13000 euroa olisi hintaraja, vuosimalli ei niin tärkeä, mutta alkuperäisyys olisi. Tiedän, että tuolla summalla saisi paremminkin vaikkapa FXST Std:n tai muun variantin, mutta toistaiseksi focus on tuossa FXSTB:ssä.

    Muun merkkiset pyörät ei voisi vähemmän kiinnostaa eli niihin liittyvät kommentit ohitan.

  • Sama vaiva koskee muitakin esim. Dynan malleja - ehkä vähemmän rakenneltuja, mutta kuitenkin samallalailla aivan poskettomat pyyntihinnat, kun ottaa huomioon ajopelin iän ja kilometrit.

  • Onhan HD:t käytettynä poskettoman kalliita ja itseasiassa se kannattaisikin ostaa uutena, jos vain voi. Noiden käytettyjen Harlikoiden hintatasosta saa hyvän käsityksen, kun vertaa minkälaisen muun pyörän sillä vastaavalla rahalla saa, ainakin omalla kohdallani tämä avasi silmät todellisuuteen. Kun miettii mitä noissa kohtuullisen hintaisissa HD-pyörissä on enää Milwaukeen tyyliä ja osia jäljellä, niin ei noissa pyyntihinnoissa ole enää mitään järkeä.

  • Mä voisin maksaa 2-3 tuhatta sportterista ja dyna vosi olla 4-5 tonnia.
    Käytettyistä ei kantsi maksaa enempää.
    Usein ne on harrastekorjattu aivan pilalle.
    On vähä kuin omsitajansa, suttuisia.

    • 2-3 tonnilla saisit korkeintaan jonkun ikivanhan rautapään joka on vielä viron puolella.Tuot sen sitte itse maahan ja maksat verot katsastukset jne siihen päälle etkä tiedä mistä se on varastettu jne.

      Jonkun 2000 luvun sportsterin jolla on likemmäs 100.000 ajettu ja kone tietenkin pieni eli 883 voit saada tuolla hinnalla.Tai kolaroidun runko vinossa olevan 1200 kuutioisen vanhan rotiskon.

      Dyna ei irtoa 4-5 tonnilla todellakaan.Aina voi tottakai unelmoida mutta kannattaisi hiukan olla realistisenpi.Minäkin "voisin maksaa" lamborghinista 100 Eur, jos myyjä myy :D


    • Anonyymi kirjoitti:

      2-3 tonnilla saisit korkeintaan jonkun ikivanhan rautapään joka on vielä viron puolella.Tuot sen sitte itse maahan ja maksat verot katsastukset jne siihen päälle etkä tiedä mistä se on varastettu jne.

      Jonkun 2000 luvun sportsterin jolla on likemmäs 100.000 ajettu ja kone tietenkin pieni eli 883 voit saada tuolla hinnalla.Tai kolaroidun runko vinossa olevan 1200 kuutioisen vanhan rotiskon.

      Dyna ei irtoa 4-5 tonnilla todellakaan.Aina voi tottakai unelmoida mutta kannattaisi hiukan olla realistisenpi.Minäkin "voisin maksaa" lamborghinista 100 Eur, jos myyjä myy :D

      2000-luvun sportsterilla 100 000 km...?

      eehheheheheheh!!!

      Eihän kukaan ehdi ajamaan hdllä 20-vuodessa 100 000 kilometriä! Puolet kesistä kuluu pajalla ja toinen puoli tien varressa hinuria odotellessa...


    • Anonyymi kirjoitti:

      2-3 tonnilla saisit korkeintaan jonkun ikivanhan rautapään joka on vielä viron puolella.Tuot sen sitte itse maahan ja maksat verot katsastukset jne siihen päälle etkä tiedä mistä se on varastettu jne.

      Jonkun 2000 luvun sportsterin jolla on likemmäs 100.000 ajettu ja kone tietenkin pieni eli 883 voit saada tuolla hinnalla.Tai kolaroidun runko vinossa olevan 1200 kuutioisen vanhan rotiskon.

      Dyna ei irtoa 4-5 tonnilla todellakaan.Aina voi tottakai unelmoida mutta kannattaisi hiukan olla realistisenpi.Minäkin "voisin maksaa" lamborghinista 100 Eur, jos myyjä myy :D

      Rautapää ei ole halvin HD, alkaa olemaan oma harrastaja kunta tällä!, 90-luvun sportti on se halvin ja 883 vielä


  • H-D on fiilispyörä ja fiilis maksaa.

    • Laatu maksaa.


  • Ei noihin vanhoihin kannata sekaantua ja hinta tuplaantuu kun olet korjannut pyörän timmiin kuntoon. Dynaa nyt ei osta kun joku pikkupoika jolle hd-nimi kehuskelun kohde, rumiahan nuo on pääosin kun mitkä.

  • Tyylikkäimpiä ja ainoita vaihtoehtoja mielestäni: Sportster, Dyna tai Softail ja noista kahdesta viimeisestä ne mallit, joissa ei ole niitä raskaita peltejä (massiivisia lokasuojia yms.) ympärillä. Raskaat matkamallit ihme rohjoja paksuine eturenkaineen. Sportsterit vain valitettavasti hieman pieniä jos edes joskus aikoisi kahdestaan ajaa.

    Mutta onhan se myönnettävä, että teknisesti nämä ilmajäähdytteiset HD:t ovat muihin merkkeihin verrattuna teknisesti aikas vanhanaikaisia ja maksat nimenomaan merkistä ja fiiliksestä.

    PS. Itselläni eka HD jo vuonna 1980, 1976-mallinen...

  • Samaan ilmiöön itsekkin törmännyt, kun nimenomaan haluaisi originaalin HD:n tehtaalla suunnitellun Harleyn, eikä mitään kotimaisia autotalli muotoilun kukkasia, joissa tekninen toimivuuskin on vähän niin ja näin.

  • Alkuperäiset osa hukattu tai sahailtu piloille ja pyyntihinta mukamas näiden muutosten jälkeen jopa korkeampi kuin mitä se vakiona olisi. Näiden "kukkasten" tekijöiden luulisi pitävän aarteensa ikuisesti itsellään eikä kaupittelevan niitä muille.

    • Monelle rakentelu on pisnes, monille ihan hyväkin sellainen.


    • Jutustelija1 kirjoitti:

      Monelle rakentelu on pisnes, monille ihan hyväkin sellainen.

      Ei kovin moni kuttaperkaa viitti rakennella, tosin löytyy helmiä.
      Harrikka "kataloogien" ja niiden sisältämien "tilpehöörien" parissa työskentelee enemmän ihmisiä maailmalla, kuin suomessa on palkansaajia.
      Harrikoita on rekisterissä suomessa eniten kaikista moottoripyörämerkeistä.

      Suomessa maailman eniten Harrikkakateellisia ihmisiä.

      Robottikäveleviä perseellään kärpäsen näköisiään pyllistäen ajavia on eniten suomessa maaseudulla.

      5555555


  • Hd on fiilis pyörä,tuo fiilis koostuu siitä pelosta ja jännityksestä koska jättää tien päälle ja hajooko kesken tori cruisailun vai johonkin korpeen , kuinka kallis remontti tällä kertaa , tosiaan vain tyhmä tuommosta ostaa tänäpäivänä. Hinta/laatusuhde aivan katastrofi mutta hyvin brändi puree heikkouskoisiin.

    • Sulla ei sitten ollut varaa ostaa Harley-Davidsonia - jotenkin paistaa tämä asia läpi tuosta kommentistasi.


  • Kun ostat hd saat varautua unohtamaan oikeat ja tehokkaat moottoripyörät, myös hevosvoimista puhuminen on kiellettyä, ainoastaan puhutaan kuutiotuumista ja ss pyttyistä ym joutavuuksista. Myöskään usan ja japanin välistä sotaa ei ole unohdettu, vaikka ainoat toimivat osat harrikassa tehdään japanissa, nykyään kiinassa.

    • Kuinka voisin unohtaa, kun vain Harley-Davidson on moottoripyörä, muut ovat vain halpoja korvikkeita, joita mahtuu 13 tusinaan.


  • Mulla on -91 mallinen Heritage Softail ollut 21v ja täysin alkuperäinen,ei siinä koskaan ole vikoja ollut eikä välille jättänyt vaikka nyt jo 247563 km ajettu.Ensimmäiset vuodet oli jenkeissä paraatipyöränä t.ms.

    • Ja uskot myös joulupukkiin? 40tkm ruostuu jo mutteritkin tunnistamattomaksi hd ssa.


  • No, kohta on Juhannus ja sen jälkeen pyöräkauppa pysähtyy kuin seinään. Saavat sitten taas alkaa etsimään ylihintaisille itsemuotoilluille HD:ille talvisäilytyspaikkaa.

  • Mitä kummallisempi viritelmä, niin sitä kovempi hinta, nettimoton lukeminen alkaa käydeä hyvästi viihteestä. Miettiiköhän nuo myyntiinlaittajat lainkaan sitä miten ostajat arvostavat heidän tekemiään muutoksia, Todennäköisesti kuvittelevat arvon nousseen, vaikka todellisuudessa se on romahtanut, koska en ole itse ainakaan kuullut vielä kenenkään etsivän rakennettua pyörää, vaan kaikilla on hakusessa mahdollisimman originaali versio.

    • Rakennelluista ainakin pyydetään sievoisia summia, mutta saahan taiteesta pyytää ja jos kauppa käy niin homma toimii.

      Toisin kuin viritetyistä jotka toki ovat parempia kuin vakiot niin rakennelluista saattaa joku jopa maksaa.


    • Jutustelija1 kirjoitti:

      Rakennelluista ainakin pyydetään sievoisia summia, mutta saahan taiteesta pyytää ja jos kauppa käy niin homma toimii.

      Toisin kuin viritetyistä jotka toki ovat parempia kuin vakiot niin rakennelluista saattaa joku jopa maksaa.

      Taitaa olla just niin, kuten muussakin nykytaiteessa, sitä ei ymmärrä kuin tekijänsä. Ja viritetyt on juurikin toinen ryhmä, jota kannattaa välttää tai ainakin varautua remontoimaan kone, joka muutoin olisi kestänyt vakiona maailman tappiin.


    • Jutustelija1 kirjoitti:

      Rakennelluista ainakin pyydetään sievoisia summia, mutta saahan taiteesta pyytää ja jos kauppa käy niin homma toimii.

      Toisin kuin viritetyistä jotka toki ovat parempia kuin vakiot niin rakennelluista saattaa joku jopa maksaa.

      Nämä ns. viritetyt joissa on huijausboxi asennettu ecu:n rinnalle ei tee kovin hyvää koneelle pitkässä juoksussa. Ehdottomasti kannattaa ostaa vakiokuntoinen ja laillinen pyörä.


  • Vastauksena alkuperäiseen kysymykseen: Virossa, saksassa ja ruotsissa lähimmät.

  • No, nyt selvisi eihän nuo oikeasti taida olla edes myynnissäkään. Kun kysyy koska voisi tulla katsomaan/ostamaan, niin alkaa kootut selitykset; ei ole ilmaa renkaissa, ei ole käynnistetty sitten viime kesän, ei rekisterissä=ei voi koeajaa... ihan feikki-ilmoituksia ainakin osa noista ja älyttömillä hintapyynnöillä vielä.

  • Aikas monessa ilmoituksessa mainitaan, että just menneenä talvena tehty nämä "hienot" ulkonäkö yms. muutokset ja nyt sitten on pyörä myynnissä. Taitaa olla niin, että nyt on itsekin havahduttu siihen, että persiilleen meni ja pyörä pikaisesti myyntiin, mutta kukapa sen huolisi, ei kukaan.

    • Kun on koko talvi aikaa, niin siinä ehtii saada isommankin vahingon aikaiseksi...


  • Käsittämättömiä muutenkin nuo pyyntihinnat parikymmentä vuotta vanhasta pyydetään puolta uuden hinnasta. Tai saahan sitä pyytää mutta ei niitä kukaan maksa.

    Tähän kun lisää hukattujen alkuperäisosien kustannukset, niin ollaankin kohta uuden pyörän hinnoissa. Alkuperäisosat kun on niitä jotka maksaa, taas tarvikeosia joilla alkuperäiset on näissä korvattu saa murto-osalla tästä mm. tuolta kaukoidästä.

  • harrikkaa ei kannata ostaa kuin uutena, jos meinaa ajella perille asti joka kerta. Kun takuu on mennyt niin en menisi ostamaan, korjaus älytön kallista ja sitä riittää..

    • Itsehän ne pyörät korjataan se on sitä harrastamista. Aika uusavuttomia "motoristeja" jos kaikki korjaukset pitää teetättää isolla rahalla merkkiliikkeellä ja älkää nyt hyvänen aika alkako puhumaan mistään määräaikaishuolloista jotta takuu säilyy. Tosi "live to ride..." meininkiä on kyllä silloin haettu aika kaukaa - suosittelen kyllä silloin jotakin pientä uutta hyvin yleistä, mielellään metallinhohtoharmaata skodaa tms. sillä voi ajaa auringonlaskuun tai ainakin niin kauas kuin takuuaikana pääsee...


  • Taisipa pyörä jäädä softis ostamatta, kun ei ole tähän mennessä kesää sopivaa löytynyt. Säätiedotus lupailee kylmää ja sateista koko heinäkuulle. Elokuulla ehkä paranee, mutta sen varaan ei auta enää laskea. Täytyisi tulla tosi hyvä tarjous, että viitsisi enää syksyä vasten ostaa talveksi seisomaan/varastoitavaksi. Lyhyeksi jäi tämä Suomen suvi ja hellejaksot.

  • kannattaa tehdä rohkeita tarjouksia hd puolella, ite ostin dynan 3900€, pyynti oli 8900. Niissä on paljon ylihintaa ja tarjontaa riittää. Tämäkin kyllä oli räpelletty monesta pyörästä kasaan.

    • Nähtävästi noissa pyynnöissä on juurikin puolet liikaa hintaa.

      Sinällään jos jo pyyntihinta olisi lähempänä todellisuutta, niin voisi kauppakin käydä ihan eri tavalla.


  • Henk.koht. en käsitä miksi näissä rakenteluissa käytetään just noita parhaimman näköisiä eli Night-traineja kun noita omia luomuksia voisi tehdä huonommankin näköisistä pyöristä. Alkuperäiseksi palautuksen kustannukset pitää tietysti sitten vähentää pyyntihinnasta suoraan, valitettavan usein on kuitenkin käytetty noissa rakanteluissa kulmahiomakonetta lokareissa tai muuta vastaavaa, joten eipä niistä paljoa pysty enää tarjoamaan.

    • Nuo mustat on juurikin parhaita.

      Jos rakenneltua ei itse arvosta niin kannattaa ojentaa soihtu seuraavalle joka saattaa sen tehdä ja etsiä originaali. Myyjä kuitenkin haluaisi palkkaakin työstään ja jos sitä ei itse arvosta niin homma ei ehkä natsaa.


  • Jep, originaalia etsitään täälläkin ja kun etsintä on jo mennyt näin pitkälle kesää, niin nyt ei enää kompromissit tule kysymykseen; FXSTBI, 2007 minimi, musta, ei mitään räpellyksiä (tai pääkallonkuvia koska en kuulu Mustanaamio kerhoon).

  • Noiden käytettyjen myyjien hintapyynnöillä ei näytä olevan mitään rajaa 20 (tai jopa 30) vuotta vanhoista pyydetään lähes uuden hintoja. Osista puuttuu "puolet" ja kokonaisuus on viimeistelty mattamustalla maalilla (ja tietysti myös kromiosat, joissa maali ei pysykkään kiinni).

    Nykyisin uuden Softailin saa jo noin 23 tuhannella eurolla. Ja se on ajamaton ja siinä on takuu.

    Näitä hintoja kun vertailee, niin HD:tä ei tosiaankaan kannata ostaa muuta kuin uutena.

    • Ei ehkä kannata ostaa sitäkään, heti joutuu putket ja viriboxin laittamaan että ilkeee kylille lähteä.


  • Joo ja jopa 10 vuotta vanhoissa on ruosteessa pinnavanteet ja useimmat pultinpäät, lemmarit sun muut ja tietysti rikkinäiset jälkiasennus ledivilkut ja korkeamman tangon vaihdossa pätkityt/jatketut viallset sähköjohdot.

    Ei vastinetta pyyntihinnoille, samalla rahalla saa uuden japsipyörän.

  • Onneksi meni pyöräkuume ohi, ehkä sitten ensi keväänä katsellaan taas pyöräratarjontaa uudella innolla.

    Hyvää alkavaa syksyä/talvea kaikille!

    • Hyvää syksyä myös sinulle.


  • näyttäs tosiaan olevan liikkeet vanhoja paskoja pullollaan joihin ei kannata sekaantua , maltti on valttia.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.