Liikuntatieteellinen 2019

Anonyymi

Mitkä fiilikset ensimmäisen vaiheen kirjallisesta kokeesta?
Mielestäni vaikea ja harhaanjohtavia kysymyksiä. Vaikea sanoo millaiset pisteet olisi tulossa. Taisin vastata 37 kysymykseen.

41

5813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hyvä fiilis jäi! Tuntui helpommalle kuin viime vuonna. Yksinkertaisia kysymyksiä, paitsi ensimmäinen kysymys oli outo, koska mielestäni kaikki vastausvaihtoehdot täsmäsi tekstiin.

    • Anonyymi

      Itsekkin mietin ensimmäistä kysymystä että ainakin kolme ekaa vaihtoehtoa olisi tekstiin sopinut. Mitä vastasit siihen?

      • Anonyymi

        Kaikki pitivät paikkansa mutta siinähän kysyttiin mikä kuvasti liikkumisen määrää ja artikkelissa oli liikkumisen määrä -otsikon alla ”nuoret ottivat askeleita enemmän kuin vanhemmat”, joten vastasin tämän.


    • Anonyymi

      Tuntui mustakin hieman helpommalta kuin viime vuonna. Muutamaan jätin vastaamatta ja tuntui tosiaan että ainakin pariin kysymykseen olis ollut useampi oikea vaihtoehto

    • Anonyymi

      Vastasin, että nuoret liikkuivat tunnin enemmän kevyemmin kuin vanhemmat.

    • Anonyymi

      Kuinka moneen kysymykseen vastasitte, ja arvailitteko lainkaan?

      • Anonyymi

        Mä vastasin 44 kysymykseen ja oli pari kohtaa tom ekan kysymyksen lisäks joihin ois mun mielestä käyny kaks eri vaihtoehtoa niin niihin "heitin" vaan paremman kuulosen vaihtoehdon. Muuten en arvaillut


    • Anonyymi

      Mitä veikkaatte pisterajoiks?

      • Anonyymi

        En tiiä, viime vuonna tais olla 60,6 yhteispisteillä. Vois kyllä hieman nousta tuosta


    • Anonyymi

      Turhauttaa, kun tuloksia ei kuulu :( Onko liikunnan yhteiskuntatieteiden tuloksia tullut?

      • Anonyymi

        Ei ole vielä tullut.


    • Anonyymi

      Liikuntapedalle/bilsalle tuli tänään!

      • Anonyymi

        Jes vihdoi


      • Anonyymi

        Millaset pisterajat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millaset pisterajat?

        Naiset koe: 38,5 ja yhteispisteet 60
        Miehet koe: 33,5 ja yhteispisteet 48,6


    • Anonyymi

      Millasilla taustoilla lähette toisen vaiheen liikunnallisiin testeihin? Onko mitä laji/urheilu taustaa?

      • Anonyymi

        Palloilulajeja on tullu harrastettua vuosikausia! Entä sä?


      • Anonyymi

        Palloilulajeja myös harrastanu koko ikäni! Vähän jännittää/hirvittää voimistelu ja rytmiikka osiot, kun niistä ei hirveämmin osaamista löydy..


    • Anonyymi

      Haen yhteiskuntatieteisiin joten mulla ei urheilutestejä vaan haastattelu. Oisko vinkkejä tähän?

    • Anonyymi

      Miten ootte valmistautunu toiseen vaiheeseen? Onko mitään vahvuuksia tai heikkouksia? Mitä luulette onko ainestokoe enkuksi vai suomeksi?

    • Anonyymi

      Mites toinenvaihe sujui? LYTin koe mielestäni helppo, haastattelu vaikeampi kuin viimevuonna, liikuntatesteissä tytöissä oli tosi kova taso mielestäni joten saa nähdä kuinka rajojen käy! Oma fiilis on että olen sisällä liikunnalla tai varasijalla 1😂

      • Anonyymi

        Ihan hyvin! Mietityttää hieman rullahiihdon taso. Mitkä olivat parhaita aikoja ja mihin huonoimmat ajat sijoittui?


      • Anonyymi

        Joo, mustakin kova taso liikkatesteissä. Tuntu et testit meni keskitasoo ja joissakin sit sain vähä parempaa kuin valtaosa ryhmästä mutta saa nähä miten käy!


      • Anonyymi

        Meni kans ihan jees. Opetustuokio ei niin hyvin, mutta toivottavasti nyt ees ne minimipisteet siitä... Jännittävää odotella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvin! Mietityttää hieman rullahiihdon taso. Mitkä olivat parhaita aikoja ja mihin huonoimmat ajat sijoittui?

        Kuulin tyttöjen tason olleen 21-58s ja poikien nopein puolestaan 15s rullahiihdossa. Mitenköhän telinerata sujui ajallisesti? Ja tehtiinkö monessa ryhmässä puolivoltteja? Tai vastaavasti uinnin käsivedot ja sukelluksen iaka? Jänskättää saa kyllä huolella!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin tyttöjen tason olleen 21-58s ja poikien nopein puolestaan 15s rullahiihdossa. Mitenköhän telinerata sujui ajallisesti? Ja tehtiinkö monessa ryhmässä puolivoltteja? Tai vastaavasti uinnin käsivedot ja sukelluksen iaka? Jänskättää saa kyllä huolella!

        Meiän ryhmästä tosi moni teki kärrynpyörää. Entäs muissa ryhmissä? Itse tein puolivoltin joten pieni etulyöntiasema ehkä. Käsivedoissa vaihtelevaa osaamista 18-30 , en osaa sanoa että mikä sitten olisi keskitasoa. Mitenkäs teiän ryhmien palloilut?Meillä palloilu erotteli porukkaa aika reilusti. Odottaminen on piinaavaa!


    • Anonyymi

      Meillä puolivoltin teki suurin osa, ehkä 3 tyttöä teki kärrynpyörän omasta ryhmästäni. Käsivedoissa 15-35 joten keskitasoa ollaan 21-25 tuloksella 😎 hakijoita oli aika paljon joten riippuu aika paljon muistakin! Olin oman ryhmäni puolikkaassa palloilussa, jossa oli hyvää porukkaa, me saatiin "nopeasti" homma tehtyä, kun toisella puolella kesti aika pitkään ja pallot karkaili, en osaa kauheesti siitä sanoa :) itse pelkäsin palloilua mutta se olikin aikas helppo ja olin oman ryhmäni keskitasoa/parhaimmistoa, arvostelusta on hankala sanoa 😁 kirjallinen merkkaa niin paljon loppupeleissä, saa kyllä jänskättää loppuun asti! Joistakin kouluista on tulokset tulleet, ehkä meilläkin jo viikon päästä :)

    • Anonyymi

      Tulokset tulleet

    • Anonyymi

      Sisällä ollaan!

      • Anonyymi

        Samoin! Onnea!


    • Anonyymi

      Millä pisteillä porukka päässy sisälle?

    • Anonyymi

      Eiköhän pisterajat näy kohta, naisissa 91 riitti, kuten vuonna 2017

    • Anonyymi

      Hei!!! Milloin pääsykoe aineisto julkaistaan vuodelle 2020 / pohjautuuko se joihinkin lukion kursseihin? If anyone knowss tai miten on ollu aiemmin?

      • Anonyymi

        Mäki haluisin tietää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäki haluisin tietää!

        En ite ainakaan huomannu et missää lukis mitään mistään ennakkoaineistosta... ainoastaan sanottiin, että osa kysymyksistä voi perustua lukion pakolliseen terveystiedon kurssiin.


    • Anonyymi

      Hei osaatteko sanoa, että millaisia lajeja testeihin voi tulla?

      • Anonyymi

        Hep, muakin kiinnostais.


    • Anonyymi

      Oon ekaa kertaa hakemassa ja oon aika hukassa, että millainen tää ensimmäinen ja varsinkin toisen vaiheen kokeet ovat. Onko ensimmäinen vaihe monivalintaa vai? Ja toisen vaiheen kuntotestit kiinnostaisi myös...Mitä aikaisempina vuosina on ollut?

      • Anonyymi

        Ensimmäinen vaihe on monivalinta ollut joka vuosi. Uinti, palloilulajit, kymppiloikka, aitajuoksua , kuulaa, rytmiikkaa jne. Itellä kolmas kerta kun haen. Varasijoille jääty. Onko joku vielä hakemassa? Kaipaisin vertaistukea. Ärsyttää ettei tänä vuonna tule selkeitä ennakkomateriaaleja..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen vaihe on monivalinta ollut joka vuosi. Uinti, palloilulajit, kymppiloikka, aitajuoksua , kuulaa, rytmiikkaa jne. Itellä kolmas kerta kun haen. Varasijoille jääty. Onko joku vielä hakemassa? Kaipaisin vertaistukea. Ärsyttää ettei tänä vuonna tule selkeitä ennakkomateriaaleja..

        Ajattelin hakea muutaman vuoden tauon jälkeen. 1. vaiheen kirjallinen materiaali ilmeisesti vaihtunut ainakin minun viimeisen haun jälkeen. Onko tietoa minkälainen materiaali esim keväällä 2020 on ollut?


    • Anonyymi

      mitä pääsykokeissa on lajeja? onko liikunnalla viiskybäsiä?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3633
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      165
      2242
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      1959
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1834
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      396
      1268
    6. 80
      1195
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      134
      1071
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1010
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      960
    Aihe