Olen myymässä vaarini peruja olevia vanhoja 2 kpl sotilas pistooleja. Millaiset osat minulle pitää jäädä ostajan ostoluvasta?
Myymässä perintö asetta
7
120
Vastaukset
- Anonyymi
Sinulle jää myyjän kappale.
- Anonyymi
Millaiset osaatko? Ehkä piippu ja lipas!
- Anonyymi
Itse olen ottanut pelkän piipun
- Anonyymi
Voi pojat opetelkaa luetunymmätäminen. Kysymyshan oli:
"Millaiset osat minulle pitää jäädä ostajan ostoluvasta?"
Eli kysyttiin ostoluvan osista eikä sotilaspistoolin. Hauska voi olla, mutta ei ääliö. Ensimmäisessä vastauksessa oli sitä tavoittelemaanne huumoria, sillä on itsestään selvää, että myyjälle jää myyjän kappale. Mikä muukaan kappale hänelle voisi jäädä.
Tuosta myyjän kappaleesta kannattaa muuten ottaa kopio ja toimittaa se varmuuden vuoksi viranomaiselle. Jos ostaja ei jostain syystä rekisteröi asetta omiin nimiinsä, niin ei poliisi sitä juuri pysty valvomaan. Ainoa todistus aseen luovutuksesta on tällöin se "myyjän kappale".
- Anonyymi
https://www.poliisi.fi/luvat/ampuma-aseluvat/kuolinpesien_aseet
Jos et tiedä tarkkaan miten toimia, niin kysy poliisilta neuvoa, ettet tule rikkoneeksi lakia tietämättäsi.- Anonyymi
Koska olet yrittänyt soittaa poliisille? Ei ole ihan yksinkertainen juttu päästä läpi.
- Anonyymi
Onko sulla luvat niihin, jos ei niin älä tee mitään papereita. Valtesmanni voi tulla hakemaan ne valtiolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta
Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark2437497Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää1393921Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas1172198Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy261527- 461480
- 331382
Minneapolisin tapauksesta hyvä video
Runoilijan auto oli poikittain tiellä ja kun poliisit lähestyivät sitä, runotyttö painoi reippaadti kaasua. Auto syöksäh3411200Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1411012Milloin palaat
Odotan niin kauan kun vaan jaksan toivoa. Tiedät että sua jäi joku ikävöimään. ❤️23948Tiesitkö? Uusi Bachelor on raivannut tietään määrätietoisesti somessa, myös Böckermanin ex-rakas!
Arttu Kilpeläinen tuli julkisuuteen Pernilla Böckermanin rakkaana. Pariskunta päätyi eroon v. 2024. Ex-poliisi Kilpelä7917