Olitko nuorena teini vai matsulainen jolla rasvaletti/tuuperattu pööki

Anonyymi

Olin nuorena teini ja tykkäsin söpöistä teinipojista. Sen sijaan ei kiinnostanut rasvalettiset letukalla suhailevat "rokut" lainkaan. He ajeluttivat niitä tupeerattuja "myssymissejä".
Kumpaan kategoriaan itse kuuluit?

59

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ööööööööö. Vierasta kieltä. En ymmärrä kysymystä.
      Olen aina tykännyt letukoista, tietenkin.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chevroletia kutsuttiin letukaksi ja sana tullee tuosta nimen loppuosasta.

        Miehenä tulee mieleen toinenkin letukka, jolla oli eri merkitys. Oli tuommoinen tietyissä asioissa huoleton ja huolimaton naispuolinen.
        Kumpaa tarkoitit?

        Letukka. Yksi universumin kauneimmista
        https://commons.wikimedia.org/wiki/File:1964_Corvette_Sting_Ray_rear.jpg

        Voi hyvä Jumala. BelAirit 1951 (paksupeltinen sämpylä), -57, -58 (siivekkäät ystävämme) olivat kauniita. 1960-luvulla siirryttiin laatikkomalleihin, jotka eivät niin aistikkaita. Mikä toi liitteessä oli? Huh huh.
        Kirjoituksesta ymmärsin vain autoa tarkoittavan sanan, muu osa viestistä jäi epäselväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Chevroletia kutsuttiin letukaksi ja sana tullee tuosta nimen loppuosasta.

        Miehenä tulee mieleen toinenkin letukka, jolla oli eri merkitys. Oli tuommoinen tietyissä asioissa huoleton ja huolimaton naispuolinen.
        Kumpaa tarkoitit?

        Letukka. Yksi universumin kauneimmista
        https://commons.wikimedia.org/wiki/File:1964_Corvette_Sting_Ray_rear.jpg

        Tarkoitin just niitä amerikanrautoja joita myös huora-ambulansseiksi kutsuttiin:))


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin just niitä amerikanrautoja joita myös huora-ambulansseiksi kutsuttiin:))

        Silloin piti olla look. Tservo Letti.


    • Anonyymi

      Vaikea näin miehenä vastata.
      Ja huono sanasto. Teini ei ole tyyli vaan ikäluokka. Kaikki ovat nuorena teinejä, teini-ikäisiä.

    • Anonyymi

      Joops. Nyt taitaa olla jonkun pienen paikkakunnan vääristynyttä murretta tai väärinkäsitystä termistöstä.

    • Anonyymi

      Eiks ketään ollu murkkis, niin ku fin naama ja silleen?
      Eiks ketään ollu piitles ja rollari ja tolleen?
      Eiks niinku tänny ja noi uponnu kehenkään?
      Ooks te ollu ees nuorii vai jotai pottu penskoi?

      • Anonyymi

        Jos tuo murkkis tarkoittaa sinun termistänsä samaa kuin yleisesti, niin jokainen meistä on ollut murrosikäinen.

        Yritätköhän siinä olla nyt jotain muuta kuin olet?


      • Anonyymi

        ... termistössä..


    • Anonyymi

      Hippi ja poliittisesti aktiivinen! Oli Tšekkoslovakian, Vietnamin mielenosoitukset, Tsaarimielenosoitukset ym. Oli meno ensimmäiseen Ruisrokkiin ja Tanskaan Roskildeen. Oli pilven poltto ym. ja musiikkina proge; Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jethro Tull jne.
      Se oli reipasta aikaa!

      • Anonyymi

        Muut tunnistin omista ympyröistä 60- ja 70-luvulta ( paitsi pilven ), mutta "Tsaarimielenosoitukset" on täysin tuntematon.
        Nyt venäjällä tsaari ja tsaarinaika kovassa kurssissa, mutta en muista tuolta ajalta.


      • Anonyymi

        Siitäs sen saa, kun monta asiaa tekee samaan aikaan😂 Persian shaahistahan oli tietysti kyse! Tais tsaarijutut olla siihen aikaan kielletty puheenaihe noin yleensäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitäs sen saa, kun monta asiaa tekee samaan aikaan😂 Persian shaahistahan oli tietysti kyse! Tais tsaarijutut olla siihen aikaan kielletty puheenaihe noin yleensäkin.

        Jep. Kohde tunnistettu ja lukittu.

        Anonyymi 30.4.2019 7:54


    • Anonyymi

      Olin teini ja murrosikäinen. Aika pitkälle oman tien kulkija jo silloin, mutta olin toki mukana aikakauteni valtavirrassa, tosin ilman pilveilyjä ja mielenosituksissa taisin käydä vain kerran. Entiset koulutoverini muistivat että olin kiinnostunut ajankohtaisista asioista ja seurasin maailmanmenoa.ja että minulla oli laajat yleistiedot. Olin kai lähinnä jonkinlainen hippi Lite. Tupeeraukset ja flower power olivat eri aikaa ja taisin keritä mukaan molempiin. Muutin pois Suomesta tammikuun alussa, 1970. Pysyvästi. Seuraavan kerran kun laitoin jalkani Suomen kamaralle oli kesäkuussa, 1987. Koko pohjoismainen nuorisokulttuuri on sen takia minulle täysin vierasta.
      Yksi juttu joka tuli mieleen eilen oli nuo aikuisuuden riitit siihen aikaan:
      opiskelimme poikaystäväni kanssa Turussa ja päätimme viettää "aikuisten" illan, varasimme pöydän vähän hienommassa ravintelissa (en muista enää nimeä. laitoimme ykköset päälle, minulla oli muistaakseni mustavalkoinen OP-läninki ja valkoiset avokkaat, tukka nutturalla ja korvikset ja me syötiin ja otettiin alkoholijuomia, joita ei siihen aikaan edes tarjoiltu ilman ruokaa. Oltiin aikuisia ja seurusteltiin aikuisten tapaan. Joo, ei se ollut meidän kuppi pontikkaa. Seuraavan kerran mentiinkin sitten kukkafarkuissa ja tukka sekaisin paikalliseen olutkapakkaan….
      Vappumuisteloissa,
      Paloma.se

    • Teininä olin ainakin innokas teiniliittolainen, koulun eteisessä pidettiin putiikkia, oltiin niin politiikkaa, niin politiikkaa.
      Toisaalta elämän täytti silloin urheilu, pelasin koripalloa, kisattiin lähikunnissa ja lisäksi kävin ahkerasti maastojuoksukisoissa ja suunnistin, kaikessa sitä pitikin olla mukana.
      En pahemmin letukoita katsellu enkä tukkaani tupeerannut, pitkä poninhäntä vain heilahti.
      Kun sitten siirryin Helsinkiin, oli aikamoista kuohuntaa ainakin siinä laitoksessa missä olin ja täysillä mukana niissä menoissa, opiskelu oli joskus sivukuvio, milloin mielenosoiteuksella erotettiin rehtoria yms
      Mukavii muistoja.

    • Olin nuorena työssä käyvä ja kuuluin työssäkäyvien moottoripyöräporukkaan. Opiskeluaikani oli aikuisiällä.

      • Niin, kävin kylläkin oppikoulun, mutta se nimi muutettiin peruskouluksi viimeisellä luokalla. Nuoruuteni ja nuoren aikuisuuden vietin perheellisenä ulkomailla töitä tehden. Sen jälkeen paluu Suomeen ja aikuisena ammattikoulu ja opistotaso suomeksi, ammattikorkeakoulu ja opintoja yliopistossa ruotsinkielellä, Ja moottoripyörät kuuluvat edelleen elämääni.


      • miljoona kirjoitti:

        Niin, kävin kylläkin oppikoulun, mutta se nimi muutettiin peruskouluksi viimeisellä luokalla. Nuoruuteni ja nuoren aikuisuuden vietin perheellisenä ulkomailla töitä tehden. Sen jälkeen paluu Suomeen ja aikuisena ammattikoulu ja opistotaso suomeksi, ammattikorkeakoulu ja opintoja yliopistossa ruotsinkielellä, Ja moottoripyörät kuuluvat edelleen elämääni.

        Toivottavasti niiden ohessa myös nahkapuvut ja -asut...😉?
        T. LeatherLoverHki


      • Anonyymi
        M52Hki kirjoitti:

        Toivottavasti niiden ohessa myös nahkapuvut ja -asut...😉?
        T. LeatherLoverHki

        Ei ole vaan ’miljoona’ mitään kommentoinut...😕


    • Mikä on matsulainen, entä roku?
      Olin ujo maalaistyttö. Ensimmäinen poikaystäväni ajeli veljensä Chevrolet BelAir-60. Ei ollut letissä rasvaa. Oli rekkakuski.
      Tuon myssymissin olen kuullut, mikä lie sekin. Ei ollut myssyä mulla.
      Ensimmäinen mieheni ajeli Chevrolet BelAir-59. Ei ollut rasvaa hälläkään letissä.
      Itse myin syksyllä oman Chevrolet Vanini.
      En tainnut oikein sopia noihin kategorioihisi.

      • Anonyymi

        Ei vania kannata myydä : (


      • Anonyymi

        Olihan silloin surina sussut ja kaikki muut kehu nimet.


    • Anonyymi

      Minä ajattelin juuri kysyä noita samoja asioita.
      Mikä on "matsulainen", mikä "pööki", mikä "roku" ? Missäpäin Suomea on tällaista murresanastoa? Ensimmäinen appiukkoni ajeli Chevrolet BelAirilla v-54. Se oli jo melkein kalju silloin. Me sanottiin sitä autoa papaijaksi ja kuljettiin risttin rastiin maaseutua ja se nousi jopa vuorten rinteitä ihan mukavasti.
      Med vänlig hälsning
      Paloma.se

      • Anonyymi

        Meillä Chevroleteja kutsuttiin Leenoiksi.


      • Anonyymi

        Laitoin jo tuonne alemmaksi että oli tullut painovirhe ja tarkotin sillä "matsulaisella" amatsulaista eli ammattikoululaista. Pööki on tupeeerattu iso kampaus ja roku on rakkari eli raggari vai miksi niitä huora-ambulansseilla ajelevia rasvalettityyppejä kutsuttiinkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin jo tuonne alemmaksi että oli tullut painovirhe ja tarkotin sillä "matsulaisella" amatsulaista eli ammattikoululaista. Pööki on tupeeerattu iso kampaus ja roku on rakkari eli raggari vai miksi niitä huora-ambulansseilla ajelevia rasvalettityyppejä kutsuttiinkin.

        Amatsulainenkin on ihan vieras sana, kuin myös pööki.
        Ei maalaiskylässä mitään rakkareita ollut.
        Tuollaista huora-ambulanssi-sanaakaan en ole koskaan kuullut.
        Noh, minä asuinkin lapsena korvessa, kunnes lennähdin maailmalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laitoin jo tuonne alemmaksi että oli tullut painovirhe ja tarkotin sillä "matsulaisella" amatsulaista eli ammattikoululaista. Pööki on tupeeerattu iso kampaus ja roku on rakkari eli raggari vai miksi niitä huora-ambulansseilla ajelevia rasvalettityyppejä kutsuttiinkin.

        missäs böndellä oot asunu kun tommonen sanasto on? ihan vieraita sanoja, no toi vika vois olla sama ku huorahaavi


    • Anonyymi

      Nuo letukat etenkin Bel-Airit olivat tosi makeita amerikan rautoja "lotjia" . Härän silmä pyöri bensatankissa, kun sellaisella kruisaili.

      • Hienompia autoja mitä ikinä on tehty.
        Aika hieno on myös tuo pojan avoauto Crysler, on vielä talviteloilla.


    • Anonyymi

      Kotikaupungissamme oli monta oppikoulua, ja myös iso ammattikoulu. Myös jatko-opikelulle erilaisia oppilaitoksia.

      Itse olin Tyttölyseossa (yksityinen koulu) ja luokkani oli valinnut minut edustajakseen Teinikuntaan, toimin siellä aktiivisesti. Poikalyseon poikien kanssa meillä oli yhteisiä harrastuksia, mm. näytelmäkerho, jossa olin mukana. Lauloin myös teinikuorossa.

      Ammattikoulua käyvät ja oppikouluissa opiskelevat liikkuivat ihan eri porukoissa,

    • Anonyymi

      Tarkemmin muistellen, minulle ei osunut teini-murkku-nuoruus ikää. Ei hömpötyksiä, ei hämpetyksiä. Elämä saneli niin, että jo 14 vuotiaana oli lähdettävä tienaamaan. Ei olisi auttanut kerjuut markkinoilla ja joutenolo.

    • Anonyymi

      Toi "matsulainen" pitäis olla "amatsulainen" eli kävivät ammattikoulua. Teinit kävivät oppikoulua.

      • Anonyymi

        koskaan ennen kuullut moista amatulaistakaan, meilläpäin niitä on aina kutsuttu amislaisiksi


      • Anonyymi

        Ensin oli kansis sit siitä joko oppari tai amis. Toisista tuli stuiduja ja toisista duunareita. Kukin kykyjensä tai halujensa mukaan. Mut, mitä välii? Pääasiahan oli, et oli kliffaa tai haadii ja jostain tuli fyrkkaakin. Hauskaa Vappua kaikille tasapuolisesti😂🎉🎈🍾


    • Helluntailaisesta kodista suoraan naimisiin ja syntyi lapsi, toinen kun täytin kasikymentä. Siihen loppui lapsenteko.
      En tiennyt aloittajan mainitsemista asioista mitään.
      Olen kyllä elänyt elämääni sitten kun lapset pääsivät omilleen. Muutin toiselle paikkakunnalle synnyinseudulle. Kouluttauduin ja töitäkin oli niin että voi valita.
      Asuimme miehen kanssa erillään kun hän sairastui. Muutin takaisin siitäkin syystä että ensimmäinen lapsenlapsi oli syntynyt.
      Lupasin hoitaa miestä vähän aikaa, siinä meni pitkälti toistakymmentä vuotta, aluksi työn ohella ja myöhemmin kokpäiväisenä omaishoitajana.
      Nyt olen leski ja nautin elämästäni, koskaan ei ole liian myöhäistä.

    • Anonyymi

      Olin teini. Muistan teinikasteen ja pikkurääkkäykset. Muistan teiniliiton ja vaalit.
      Äänestin kivan näköistä poikaa, johon olin umpi-ihastunut.
      Rasvaletit olivat jotenkin vieras juttu. Lukiossa poikien hiukset kasvoivat, jopa joillain partakin.
      Riparilla oli jako nynnyihin ja koviksiin. Meidät armahdettiin ystäväni kanssa välimaastoon. Ettei shit ihan nynnyjä.
      Kolme marssia olen suorittanut kolmella eri paikkakunnalla.
      Olihan se vaikuttavaa tuolloin: me nuoriso ja vanhempiemme ikäryhmä.
      Omat hiukseni olivat lyhyet (Twiggy), siis mulla ei ole koskaan ollut lakkapalloa.
      Oli tyylivirhe liftata porukalla varvassandaaleissa, pätkityissä sammareissa ja atleettipaidassa saunapestynä lavalle. Eri genre. Hihhih.

      Beng
      Nyt kansainvälinen juuttuu kurkkuun, mutta muistuttaa vanhemmista ja vielä enemmän heidän vanhemmistaan.

      • Anonyymi

        Meidän koiran kurkkuun ei juuttunut....
        Joka aamu klo 6 hän ulisi sen, kun se soitettiin radiosta. Ei varmaan tykännyt. Eikä kukaan muukaan talossa. Ihmeaika!


    • Anonyymi

      minulla oli pitkä tumma kihara tukka, en kyllä muista miksi, jokus jouduin kisatuksikin siitä, sitäkään en tajunnut miksi.
      Velipoika oli vielä tummempi, ja meitä luultiin mustalaisiksi tanssipaikoilla, usein sai olla nyrkit savessa
      sen takia. Siksi vähän ymmärrän jos ihonvärin takia syrjitään
      hnrjj

    • Anonyymi

      Meitsillä oli nuorena paljon pitkää kiharaa huista päässä, mutta ei tupeerattuna. Joku kaveri oli sitä mieltä, että piiloon on turha yrittää, koska vaikka muuta ei näy, niin huikset näkyvät silti. Kun sain lapsia, en jaksanut enää kiharoihin panostaa, vaan huikset olivat milloin suorat, milloin risukiharaiset, joka malli onkin paras tähän päähän. Nm. Sikin sokin sekaisin

      • Anonyymi

        Mulla oli teininä luonnonkiharat hiukset ja silloin 60-luvun puolivälissä oli muotia pitkät suorat hiukset. Muistan kun nukuin hiusverkkohuivi kiedottuna ensin leuan alta ja sitten niskan takaa kiinni ja hiukset tiukasti siellä alla ettei vaan menisi kiharaan, ja silitin ihan haalealla silitysraudalla hiuksiani ennen viihteelle menoa! Myöhemmin olin tosi tyytyväinen ja ylpeä kiharoista punertavanruskeista hiuksistani jotka ulottuivat olkapäille.
        Olivat juuri sopivasti suurikiharaiset eikä niitä tarvinnut laittaa. Ei muuta kuin wash and go-kampaus.


      • Anonyymi

        Yeap, juuri sellaisten pitää hiusten olla; pese ja pidä eikä muuta kampaa juuri tarvita kuin se, tai ne viisipiikkiset, jotka kulkevat aina mukana. - Nm. Risukiharainen


    • Erään koulutoverini, joka oli myös ystäväni, veljet harrastivat autoja. Oli aika makeeta, kun ystävättäreni sai ajokortin, ja ajoimme korttelirallia isolla Chevroletlilla, pelkkiä gimmoja kyydissä!
      Voi sitä kateellisten harmistusta, olemme siitä lähtien olleet oman tiemme kulkijoita, luoneet omat polkumme, laulaneet omat laulumme. Eläköön vapaus!

      Me Tipalan friidut, teimme kaiken, mitä tahdoimme!

    • Minä en ole ikinä tykännyt mistään söpöstä. Beatleseista toki tykkäsin. Itselleni tahdoin ihan oikean miehen! Ja sain. Minut valittiin aina, ja joka paikkaan edustamaan sen aikaista yhteisöäni. Olin kuulemma "johtaja-ainesta".

      Sitä saa, mitä tilaa.

      • Anonyymi

        Ennen kameli menee neulansilmän lävitse...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen kameli menee neulansilmän lävitse...

        kuin neula menee kamelinsilmän lävitse...


    • Anonyymi

      Tuota, noi tupeeratut ja rasvaletit olivat mun nuoruudessa jo perin vanhanaikaisia. Mun nuoruudessa oltiin suoratukkaisia hipahtavia ja toki myös poliittisesti aktiivisia vähän niinkuin suurten ikäluokkien vanavedessä. Eiköhön noi tupeeruttuna keikaroineet ole tuolla 70 palstalla enimmäkseen. Mulle toi tupeeraus on tuttu lähinnä tätien ja perheenäitien kampauksena. Eihän mee silloiset nuoret semmosta.

      • Eihän nyt sentään.

        -49 -59 syntyneet ovat hyvinkin olleet 60-luvulla nuoria. No osa teistä tietty vielä lapsiakin niinkuin sinä, mutta suuri osa jo teini-ikäisiä silloin.

        Kun katselin omia vanhoja luokkakuviani 60-luvulta, niin kyllä sinne mahtui monenlaista kampausta ja vaatetusta samoihinkin kuviin.


    • Anonyymi

      Kullanvaalea pitkä liinatukka hulmuten tanssittiin lavalla mm. Joukon ja Kostin, Fredin ja Dänin iskelmien tahdissa. Oli ylpeyden aihe kun joskus haettiin ensimmäisenä lavalle. Naapurin teini oli samannäköinen ja samanlaisissa vaatteissa, kun itse tehtiin. Pojat sekoittivat meidät. Pääasiassa pojilla oli siistit tukat. Heidän autonsa olivat punavalkoinen Anglia, Mini tai kuplavolkkari, joilla kaikki ikkunat auki ajettiin kesän kuumuudessa.

    • Anonyymi

      Olin teinipoppari. Kuuntelin siis popmusiikkia ja pukeuduin nätisti ja kait muodinmukaisesti- Hiuksissa oli minivogue ja meikkasin. Tykkäsin jo silloin fiksuista pojista. Ja nykyään fiksuista miehistä.

      Tyyli muuttui totaalisesti vuosikymmenten varrella, onneksi! Nykyisin enemmän boheemi ja tykkään älyköistä!

      • Anonyymi

        Vaan voi,mihin ovat kadonneet kaikki ihanat,näyttävät,nahka-asuja käyttävät naiset H:gistä...🙁? Kelpaisi,vaikka vaan kahviseuraksi😉,no,toki muutakin,nahkat päällä...😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan voi,mihin ovat kadonneet kaikki ihanat,näyttävät,nahka-asuja käyttävät naiset H:gistä...🙁? Kelpaisi,vaikka vaan kahviseuraksi😉,no,toki muutakin,nahkat päällä...😁

        Vai eikö mammat enää muista,kuinka ihanalta nahkan kosketus tuntuu,
        miten kiihottavasti se narisee ja kuinka syntisen upea tuoksu siinä on...😯?
        Nyt nahat kaapista,pukemaan päälle ne,ja verestämn muistoja....😉
        T: [email protected]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai eikö mammat enää muista,kuinka ihanalta nahkan kosketus tuntuu,
        miten kiihottavasti se narisee ja kuinka syntisen upea tuoksu siinä on...😯?
        Nyt nahat kaapista,pukemaan päälle ne,ja verestämn muistoja....😉
        T: [email protected]

        Ostaisit nahkaisen nojatuolin: narisee ja olet kuin syleilyssä.

        🐾🐜


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostaisit nahkaisen nojatuolin: narisee ja olet kuin syleilyssä.

        🐾🐜

        Ei se korvaa nahkaan pukeutuneen mamman muotojen hyväilyä
        ja puristelua...😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostaisit nahkaisen nojatuolin: narisee ja olet kuin syleilyssä.

        🐾🐜

        Ei se korvaa nahkaan pukeutuneen mamman muotojen hyväilyä
        ja puristelua...😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostaisit nahkaisen nojatuolin: narisee ja olet kuin syleilyssä.

        🐾🐜

        Ei se korvaa nahkaan pukeutuneen mamman muotojen hyväilyä
        ja puristelua...😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostaisit nahkaisen nojatuolin: narisee ja olet kuin syleilyssä.

        🐾🐜

        Ei se korvaa nahkaan pukeutuneen mamman muotojen hyväilyä
        ja puristelua...😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se korvaa nahkaan pukeutuneen mamman muotojen hyväilyä
        ja puristelua...😉

        puristele pallejasi ja haaveile hameesta
        et taida käydä täysillä nahkoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        puristele pallejasi ja haaveile hameesta
        et taida käydä täysillä nahkoilla

        Näin olen tehnyt tähänkin asti,mutta edelleen haaveilen mammasta nahkahameessa😉


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe