Kevät ADHD

Anonyymi

Aiemmin kun asuin Elementtikasarmeissa, ei tullut kiinnitetyksi huomiota asiaan.
Nyt pääsiäiseltä koko totuus on auennut kun olen muuttanut luonnonläheiseen ympäristöön.

Kun lumet lähtee, nousee porukoille kuume. Pakkomielteinen pyykkien peseminen ja ulkona kuivattaminen, pihojen vimmalla laittaminen kesä kuosiin, haravoiminen, kasvien virittäminen.

Ympäristössä, naapurustoissa käy kuhina kuin mielisairaalan avo-osastolla. Kukaan ei pysy paikallaan.
Yksikin vanha ukko nuoli varmaan viikon pressun alla ollutta venettään. Eilen se häipyi sen kanssa tuntemattomaan.

Itsellä on vähän, kaikki aikanaan, ennen kuolemaa, loput jälkipolville. Mökillä kävin eilen latomassa pilkkeitä pinoon, oli kuljetus säkeissä seisoneet hiemankin aikaa.
Toisen säkin puran ensi viikolla tai kesällä tai ehkä syksyllä. Onhan se keskellä saunapolkua, mutta ohitse voi kiertää.
Tämän päämajan pation laitan, jos viitsin.

23

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kevät ADHD.
      Hyvä kuvaus. Meidän avo-osasto touhusi viime lauantaina. Leikkasin hanhikkiaidan tasaiseksi isoilla saksilla ja tasaista tuli. Eräs hoidokki sanoi, miten pitäisi leikata. Huitasin, että tasaiseksi vaan. Itseasiassa, jos porukka olisi väkivaltaista, niin melkoinen arsenaali on talkoissa: kankea, saksia, pistolapiota.
      Lopultahan talkoosaunassa voi juoda jonkun lauteiden alle. No. Meillä ei talkoosaunaa ole. Liekko jotain traumaattista tapahtunut? En ole älynnyt udella.
      Ei vaan leppoisaa oli. Hieno kelikin. Ja lähiympäristö näyttää siistiltä ja hoidetulta nyt.
      Ehkä karhut heräsivät vihdoin pesistään?

Beng

• Se on kivaa, ripustaa eka kerran pyykkejä narulle ulos tuuleen kuivumaan.
      ja toka kerran... niin hyvältä tuoksuvaa pyykkiä ei tahdo saada millään huuhteluaineellakaan.

Se on varmaan sitä keväisen mahlan virtaamista, niin kasveilla kuin ihmisillä.
      Siihen tarvitaan lämpöä ja valoa, ei sitä tautia esiinny sateella ei tuulen tuiverruksessa.

Jokaisella asialla on oma aikansa, jokaisella on oma tapansa valmistautua keväällä kesään.

• Anonyymi

Juu, peittoa, lakanaa, jopa tyynyjä on ilmestynyt roikkumaan pyykkinaruille. Tungosta ollut viime viikosta alkaen.

• Vuodenajat kiitävät ohi liiankin kanssa kun on tekemistä jokaisille vuodenajoille. Onneksi nyt on ollut kuiva kaunis alkukevät joten kesäpaikan ulko- ja sisätilojen siivoukset on jo tehty. Kukkia en ole ulos vielä laittanut sillä vanha kansa opetti, että ei kesäkukkia ennen 10. 6. Nytkin olisi ollut liian aikaista sillä tulossa on säiden kylmeneminen, jopa räntää ja lunta pohjoiseen.

Tämä kaupunkiasuntoni pihapiiri saa olla sillä kesän aikana tiedossa kantojen poistoa, puiden istutusta ja aitojen rakennusta osakkaiden välisiin pihaosuuksiin. Sen jälkeen voimme suunnitella puutarhan yksityiskohtia.

Iloista Vappua, haravan varressa tai kuoharin kylessä.

• Anonyymi

Kesä on sen verran lyhyt, että heti vaan kun kynnelle kykenee, monet tahtoo pihansa laittaa kesäkuntoon, niin sen jälkeen pihassa voi hyvällä omalla tunnolla lötköttää.

En nyt tiedä tuosta "pakkomielteisestä pyykinpesusta". Mistäs sitä tietää kuinka paljon pyykkejä pestään talvella, kun silloin ei pihalle pestyjä vaatteita tuoda kuivumaan. Kesällä on kiva laittaa pyykkejä ulos.

Mun mielestä on vaan mukavaa katsella, kun ihmiset pihalla touhuavat. Kaikki iloisen oloisia pitkän talven jälkeen. En käyttäisi pihauurastajista nimitystä "mielisairaalan avo-osastolaiset".
      Kukin touhuilee siten, kuin itsestä tuntuu.
      Mullaki on tavallista enemmän pihahommia. 250 litraa multaa ostin toissapäivänä. Arvelen, että pitää ostaa enemmän. Ostin kivikkokasveja ja kaks puuta ja yhen pensaan. Tuola pihalla ne odottavat istuttamista. Kirsikkapuun tahdon myös laittaa ja sitten jotakin vielä muutakin. Plus isoihin ruukkuihin kesäkukkia. Mutta ne vasta kesäkuussa. Vielä tuumiskelen, mitä kesäkukkia ostaisin.

Kauniilla ilmalla on kiva olla ulkona ja pihan kanssa kaveerata.
      Sitten on myös kivaa kutsua ihmisiä pihakaffeille kun pihapaikat on kunnossa.

Veneen laittamisessa on oma viehätyksensä, enkä ihmettele laisinkaan jos pressun alla venettä nuollaan viikon. Täällä Vaasassa on monilla veneet rannoilla venesatamassa rivissä. Kiva ajella rannalle ja katsoa, miten innokkaasti veneitä krapsutellaan. Täällähän noita veneitä riittää.
      Heikunkeikku

• Ei mene ADHD:n puolelle, kun aikaa on hissukseen touhuilla.
      Älytönkännykkäkin meni pimeeksi, ei kukaan häiritse silläkään. Hyvä, kun hajosi, en tykännyt siitä yhtään. Poika tulee tällä viikolla, saa lähteä mun kanssa uutta hankkiin, siihen asti olen ilman.
      Aion ostaa niin yksinkertaisen, kun vaan löydän, kun en ole enää leikki-iässä.
      Vähän keljutti, kun oli aika Ajovarmaan eilen, piti ajokortin uusinta laittaa vireille, niin oli lappu ovessa, että toimisto suljettu toistaiseksi. Aukikin vaan kahtena päivänä viikossa yleensäkään.
      Ei mennyt siltikään adhd:lle.

• Anonyymi

Heikulle vastaisin sinne Vaasan seudulle, että minäkin täällä Etelä-Hämeessä kävin tänään tarkastamassa oman venepaikkani, vaikka ei minulla venettä olekkaan, ...ainakaan viellä. Olen sitä lainannut vävylleni ja hänen ystävileen, mutta nyt eivät tarvitse sitä enää. Taidan jonkun "jollan" ostaa, että pääsen onkimaan tuonne kauemmaksi järvelle.

Espoossa ollessa meillä oli hytillinen moottorivene, mutta ei sillä mitään avomeri purjehduksia tehty, vaan kerran olin itse mukana, kun menimme mattojen ( mäntysuovan)kanssa johonkin pikkusaareen eväiden kanssa rannikon lähelle. Peloitti se pois tulo, koska silloin oli alkanut jo tuulemaan, joten sai olla viimeinen kerta minulle..

Lapsuuskodissani tuolla Saimaanrannalla meillä, siis isälläni, miehelläni ja veljilläni oli jos`jonkinlaista menopeliä, mutta veljelläni oli upein, melkein hinaajan kokoinen hieno alus, kaikkine mukavuuksineen, siis keittiö ja makuupaikat ja joskus olin sielläkin mukana.

Mieluisin muisto kuitenkin on lapsuuteni soutuveneestä jolla oli turvallista mennä ongelle ja verkkoja laskemaan, kuten myös kokemaan.

Myös onneton puutarhakin minulla on nykyisin, sillä se on vain parinmetrin mittainen, mutta ihana sitäkin on seurata, koska ruohosipuli ja rucolat nostavat versojaan, samoin kuin nuo pari pensasmustikkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Heikulle vastaisin sinne Vaasan seudulle, että minäkin täällä Etelä-Hämeessä kävin tänään tarkastamassa oman venepaikkani, vaikka ei minulla venettä olekkaan, ...ainakaan viellä. Olen sitä lainannut vävylleni ja hänen ystävileen, mutta nyt eivät tarvitse sitä enää. Taidan jonkun "jollan" ostaa, että pääsen onkimaan tuonne kauemmaksi järvelle.

Espoossa ollessa meillä oli hytillinen moottorivene, mutta ei sillä mitään avomeri purjehduksia tehty, vaan kerran olin itse mukana, kun menimme mattojen ( mäntysuovan)kanssa johonkin pikkusaareen eväiden kanssa rannikon lähelle. Peloitti se pois tulo, koska silloin oli alkanut jo tuulemaan, joten sai olla viimeinen kerta minulle..

Lapsuuskodissani tuolla Saimaanrannalla meillä, siis isälläni, miehelläni ja veljilläni oli jos`jonkinlaista menopeliä, mutta veljelläni oli upein, melkein hinaajan kokoinen hieno alus, kaikkine mukavuuksineen, siis keittiö ja makuupaikat ja joskus olin sielläkin mukana.

Mieluisin muisto kuitenkin on lapsuuteni soutuveneestä jolla oli turvallista mennä ongelle ja verkkoja laskemaan, kuten myös kokemaan.

Myös onneton puutarhakin minulla on nykyisin, sillä se on vain parinmetrin mittainen, mutta ihana sitäkin on seurata, koska ruohosipuli ja rucolat nostavat versojaan, samoin kuin nuo pari pensasmustikkaa.

Poika osti mulle uuden heitto-ongen joululakjaksi, saa koota sen kun tulee.
        Katiska pitää tänään käydä laittamassa, nopeasti jäät lähti loppuviikolla.
        Kommenttisi toi mieleeni sellaisen tapauksen, kun kerran oli laituri päässyt karkaamaan ja mennyt aika pitkälle.
        Tulin yksin mökille, kun sen huomasin läksin sitä etsimään. Sää oli ihan hyvä. Kun löysin sen, laitoin köydellä kiinni veneen verään.
        Samalla huomasin, että alkaa ukonilma nousta.
        Kuunaan en ole soutanut sellaista vauhtia ja ukonilma senkun läheni. Noh pääsin rantaan ennekuin ukonilma saavutti kotirannan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei kivan kirjoituksen kirjoittaja!

Minä myin viime syksynä mun veneen. Ostaja lähti Kotkasta asti sitä hakemaan, mitä ihmettelin. Luulisi lähempääki löytyvän sopivan. Tahtoi kuitenkin juuri tuollaisen veneen, kuin minulla oli. Ja hyvä venehän se onkin, hyvin sopiva merelle tukevuutensa takia.
        Mulla on soutuvene. Se on nyt saaressa. Paljon silläkin on aikanaan verkkoja viety vesille ja virvelöity tietysti.
        Erimoisia veneitä meillä on ollut. Nopeita ja hitaampia.

Lapsuudessa oli aika iso kajuuttavene, jota hyvissä ajoin pihan perällä isäni ja muutama työmies sitä kraaputti ja maalasi. Veneen kraaputuksen alettua tiesi, että jahaaaaa nysse kesä tulee :)

Pojalla on iso vene. Ei tarvitse peljätä sen kyydissä, vaikka tuulisi kovempaakin.

Ei puutarhan tarvitse iso olla saadakseen siitä nautintoa. Mutta kaks metriä pitkä puutarha on kyllä sen verran pikkuruinen, että tekis mieli kysyä, että parvekkeelleko olet perustanut puutarhan?
        Ei mullakaan mikään suuri pläntti ole takapihalla. Terassi on nyt suuri, kun sellaisesta olin aina haaveillut ja lopuksi sen sain tehtyä. Vähä jäi maata jäljelle, johon voi jotakin istutella. Mutta ei missään tapauksessa nurmikkoa. En tahdo nurmikoita leikata enää.

Heikunkeikku

• Anonyymi
        eppu2 kirjoitti:

Poika osti mulle uuden heitto-ongen joululakjaksi, saa koota sen kun tulee.
        Katiska pitää tänään käydä laittamassa, nopeasti jäät lähti loppuviikolla.
        Kommenttisi toi mieleeni sellaisen tapauksen, kun kerran oli laituri päässyt karkaamaan ja mennyt aika pitkälle.
        Tulin yksin mökille, kun sen huomasin läksin sitä etsimään. Sää oli ihan hyvä. Kun löysin sen, laitoin köydellä kiinni veneen verään.
        Samalla huomasin, että alkaa ukonilma nousta.
        Kuunaan en ole soutanut sellaista vauhtia ja ukonilma senkun läheni. Noh pääsin rantaan ennekuin ukonilma saavutti kotirannan.

Hei eppulainen.
        Huvittava tarina ihmisestä, joka soutaa ku hullu laituri soutuveneen perässä.
        Joku rannalla seisoja on voinut hyvinii aatella, että toi tyyppi on Unohtanut irrottaa veneen laiturista ja nysse soutaa laituri perässä :) Vähä nauratti sun kirjoitusta lukiessa.

Meidän saareen ajautui mennä vuonna (ylikauan aikaa sitten) laituri. Mistä lie ajelehtinut. Ei sitä kukaan tullut hakemaan. Kenties etsi, mutta ei löytänyt.
        Mutta meillä meni aikanaan Ankat. Lähtivät lipettiin ja kylläpä niitä etsittiin. Kaksi kipaletta ankkoja.
        Löydettiin lopuksi aika kaukaa. Tuotiin kotio. Seuraavalla kerralla kun mentiin saareen olivat taas karanneet, vaikka olimme toki esteitä laittaneet. Ei löydetty enää. Hinku ja Vinku menivät sen veeken. Harmitti kovasti.

Heikunkeikku

• Anonyymi kirjoitti:

Hei eppulainen.
        Huvittava tarina ihmisestä, joka soutaa ku hullu laituri soutuveneen perässä.
        Joku rannalla seisoja on voinut hyvinii aatella, että toi tyyppi on Unohtanut irrottaa veneen laiturista ja nysse soutaa laituri perässä :) Vähä nauratti sun kirjoitusta lukiessa.

Meidän saareen ajautui mennä vuonna (ylikauan aikaa sitten) laituri. Mistä lie ajelehtinut. Ei sitä kukaan tullut hakemaan. Kenties etsi, mutta ei löytänyt.
        Mutta meillä meni aikanaan Ankat. Lähtivät lipettiin ja kylläpä niitä etsittiin. Kaksi kipaletta ankkoja.
        Löydettiin lopuksi aika kaukaa. Tuotiin kotio. Seuraavalla kerralla kun mentiin saareen olivat taas karanneet, vaikka olimme toki esteitä laittaneet. Ei löydetty enää. Hinku ja Vinku menivät sen veeken. Harmitti kovasti.

Heikunkeikku

Oli kyllä niin kiire, etten kerennyt katsella, oliko rannoilla katselijoita.
        Olin kyllä varmaan naurettava näky. Naurattaa itseänikin, kun kuvittelen, miltä touhu näytti.
        Harmi, että ankkasi jäivät hävöksiin. Olisiko joku ottanut omakseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Hei kivan kirjoituksen kirjoittaja!

Minä myin viime syksynä mun veneen. Ostaja lähti Kotkasta asti sitä hakemaan, mitä ihmettelin. Luulisi lähempääki löytyvän sopivan. Tahtoi kuitenkin juuri tuollaisen veneen, kuin minulla oli. Ja hyvä venehän se onkin, hyvin sopiva merelle tukevuutensa takia.
        Mulla on soutuvene. Se on nyt saaressa. Paljon silläkin on aikanaan verkkoja viety vesille ja virvelöity tietysti.
        Erimoisia veneitä meillä on ollut. Nopeita ja hitaampia.

Lapsuudessa oli aika iso kajuuttavene, jota hyvissä ajoin pihan perällä isäni ja muutama työmies sitä kraaputti ja maalasi. Veneen kraaputuksen alettua tiesi, että jahaaaaa nysse kesä tulee :)

Pojalla on iso vene. Ei tarvitse peljätä sen kyydissä, vaikka tuulisi kovempaakin.

Ei puutarhan tarvitse iso olla saadakseen siitä nautintoa. Mutta kaks metriä pitkä puutarha on kyllä sen verran pikkuruinen, että tekis mieli kysyä, että parvekkeelleko olet perustanut puutarhan?
        Ei mullakaan mikään suuri pläntti ole takapihalla. Terassi on nyt suuri, kun sellaisesta olin aina haaveillut ja lopuksi sen sain tehtyä. Vähä jäi maata jäljelle, johon voi jotakin istutella. Mutta ei missään tapauksessa nurmikkoa. En tahdo nurmikoita leikata enää.

Heikunkeikku

Heikulle vastaan tästä minun 2 metrin "puutarhastani", joka on kunnatalon rivitalon asunnon ulkopiha, josta sain jo moiteita, että olin vaatinut tämän multapenkareen, koska kukaan ei saisi laittaa yhtään mitään pihalleen, mutta minä halusin tällaisen, jossa voisi edes jotain kasvattaa.

Suurin ongelma minulla onkin nyt, koska meillä on Espoossa suri tontti, jossa on jos´jonkinlaista pensasta ja kasvia, mutta itse en ole ollut siellä pitkään aikaan ja mieheni on nyt kuollut, joten kaikki tuo jäi jotenkin, kuin minun vastuulleni ja minä en halua mennä sinne enää.

Onneksi yksi lapsistani haluaa pitää sen kiinteistön, mutta voi mikä siivous siellä pitäisi tehdä, niin se on ongelma meille. Joku naapuri on halunut ostaa mieheni näitä "tarvekaluja", joita emme itse pysty arvostamaan, joka toiselle onkin aarre, muta mihin hintaan ja viekenöke ne kirppikselle sitten?

epun jutusta tuli mieleeni tuon laituri hinaus, niin meillekkin tuli kerran naapuri laiturin kanssa, koska häneltä oli viety veneet, niinpä hän irroitti laiturinsa ja tuli meile!! Toisaalta tuli myös sellainenkin "irti pääseminen", kun meidän iso vene oli päässyt irti ranasta ja sitä lähdin äitini kanssa hakemaan.

Kaikki meni hyvin ja saimme veneen hinaukseen, mutta tuuli oli kova ja äitini oli ensin soutamassa, kunnes minä urhoollisena sanoin, että nyt minä voin soutaa? Voi, mikä häpeä, minä en jaksanut soutaa äitini voimalla. Äitini voimilla saimme kuitenkin tämän veneen rantaan, joten kaikki hyin.

• Anonyymi

1eero
      Veneen laittoa moneksi viikoksi, viime keväänä näihin aikohin sama tilanne mut satutin oikea käteni niin jäi vene sijoilleen, nyt on käsi terve, kunhan löytyisi tarmoa ja saisin laitettua veneen myynti kuntoon niin sen jälkeen alan maak'ravuksi, 50 vuotta tuli kesäisin vesillä enkä edes hukkunut, lähellä käymisiä ei lasketa.

• Anonyymi

Kyllä minä taidan olla kevät ADHD. Pieni on parveke, mutta se on somistettu kesäkuntoon jo. Istuskeltukin. Varsinainen puutarhani on keittiössä. On puolukkaa ja purkkia täynnään yrttejä ja versoja, kesämökkien taimiakin. Siirtyvät aikanaan parvekkeelle.
      Pyykkejä en ulos raijjaa. Joskus telineessä parvekkeella kuivathan. No kesällä.
      ADHD saattaa olla näkyvämmillään, kun pyöräilen hiekanjyvät ropisten kohti luonnonvoimaa.
      Taitaa se ADHD pesiä minussa talvellakin. Sitä ei vaan muut näe. Sukkapuikot viuhuavat vikkelään. Se on siinä sit.

• Anonyymi

Siinä näitte, niin on ADHD päällä. Purkit muuttui puolukaksi ja kesäkukat kesämökeiksi. Olisinkin vauras jos kesämökin taimia kasvattaisin 😂

• Jo psyykeenkin kannalta hyvä, että pitkän talven nyhjöttämisen jälkeen jotain mielekästä tekemistä.
      Olisin varmaan jo kuollut, jos vieläkin asuisin elementtikasarmeissa.

• Itse asun talvet kerrostalossa, tosin pikkukaupungin laidalla.
        Jo vain 12 päivä muutin tänne maalle, vaikkei ikänä vielä ole tämmöstä tapahtunut, vaikka joka vuosi puolessa välissä huhtikuuta olen maalle muuttanut, että piti naapuri pyytää auraamaan pihatie.
        Jonka hän teki vielä kaks kertaa, kun välillä tuli 25 cm lunta.
        Nyt ovat lumet lähteneet ja jäätkin järvestä.
        Sen kyllä huomaan, että, kun talven on lötkötellyt kerrostalossa, voimia ei ole ollenkaan niin paljon, kun syksyllä. Aina pitää välillä huilata, kun jotain tekee.
        Joutsenpari se tuolla järvellä uiskenteli, istuskelin niitäkin katselemassa.

• Anonyymi

"Entinenmiäs", joka totta törisee.
        Kun talven nyhjöttää ja siinä sivussa kevättä oottelee, niin tottavie onhan se aivan mahtavaa, kun vihdoin kevät esiin astuu. Heti tulee kauheet suunnittelut päähän ja into purskahtaa kroppaan. Mieli ja keho sanoo, että Nyt täs päästään toimimaan.

Heikunkeikku

• Anonyymi

Nojoo

Joskus ehkä yli-intoisena ährännytkin. Tullut tulokseen, ei maapallo valmiiksi tule ja ehtiihän tuota huomennakin, jos ei sada.Sen verran riehaannuin, myrkytin tsadissa RoundUp.lla raparperin ja jotain mitä lie voikukkia. Syksyllä leikkasin sireenin, pitää kai talkoissa roudata oksat lavalle.

Pöndellä ois juu kaikenlaista, saapi nyt näkee. Riippuu vähän siitä, onko hiiret kovin talvenaikaan tuhonneet mökkiä. Suosin RounUppia sielläkin. Harmi, eu kieltämässä glyfosaatin, kaitpa tilalle tulee jokin toinen myrkky. Monesti miettinyt mökkitalkkarin palkkaamista, vois teettää kaikki tympeet hommat. Jääkööt tekemättä.

En nyt tiedä, onko tämä jotain zen-filosofiaa, pyrin enenevässä määrin karsimaan turhaa vouhkaamista, maallisissa asioissa.Pakolliset rempat jne pyrin tekemään, mutta aivan se ja sama kukkapenkeille jne.

=DW=

• Kevät ADHD on nuo kaikki kaksi pyöräiset,
      ne suorastaan pöllähtävät teille ja kaduille, mopot ja moottoripyörät.
      Pörinää riittää...

Ne odottavat myös kevään heräämistä, riittävää lämpöä ja aurinkoa.
      Toivon vain, että pysyvät pystyssä kun lumi valtaa taas maan.

• Anonyymi

"""Toisen säkin puran ensi viikolla tai kesällä tai ehkä syksyllä. Onhan se keskellä saunapolkua, mutta ohitse voi kiertää."""

Tänään kävin peittämässä säkin koska on odotettavissa jopa takatalvea, ainakin votaa taivaalta pari päivää.
      No, tänään kuin adhd:nä putsasin taka pation ja laitoin sen ryhtiin. Työvälineet sivuaitaa vasten ovat rivissä kuin armeijan kapiaiset.

• Anonyymi

Adhe, Suomen johtajia kaikessa että mitä tulee mieleen......

• Anonyymi

Ei Mannerhein.......

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8397
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3259
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2420
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2000
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      1940
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      349
      1638
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1392
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1181
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1075
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      66
      1010
    Aihe