Hyvä apu parisuhde/eroajatuksiin

Anonyymi

Nyt on pakko mainostaa kaikille eroajatusten parissa kuin myös parisuhdetta paremmaksi haluaville tänä vuonna ilmestynyttä kirjaa: rakkauden resoluutio, Kati Niemi tekijänä. Kirja hienosti haastaa ihmisten ajatukset miksei voisi erota. Miksi ympäristön mielipiteet, hyväksymättömyys, ulkoiset tekijät ym. tuo monille esteitä eroprosessiin ja neuvotaan miten päästä näistä peloista irti ja uskaltaa tarvittaessa erota. Kirja tuo myös paljon psykologista tutkimustietoa mm.siitä että mitään varsinaisia ikäkriisejä ei ole ja haastaa ihmisten ajattelua ja vähättelyä mm.ajatuksille, että onko minulla riittävän hyvät syyt erota, onko tämä vain jotain harhaa ja että oikeasti asiat olisikin hyvin. Ihminen pyrkii siis keksimään syitä miksi ei erota, vaikka oikeasti ero olisi hyväksi.
Kirja sisältää lukuisia parisuhdetta ja eroa miettimisen ihmisten ajatuksia omasta tilanteestaan. Erittäin hyvänä puolena kirjassa on runsas määrä tehtäviä, jotka haastaa omaa ajattelua ja asenteita. Suosittelen kirjaa lämpimästi kaikille. Itellä vielä kesken sillä paljon asiaa.

19

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hodioppia. Ero ei mielestäni koskaan ole hyväksi ellei joudu olemaan väkivaltaisessa suhteessa😝

• Anonyymi

Perustele väitteesi. Suosittelisin myös lukemaan kirjan, sillä se haastaa myös tuon näkemyksen minkä esitit. Loputtomia hampaat irvessä uhrauksia suhteen pelastamiseksi ei kannata tehdä.
        T. Alottaja

• Anonyymi

Voithan sä aloittaja erota, mutta miksi neuvot tässä asiassa muita. Kyse on yksityisistä asioista.

• Anonyymi

Kirja antaa neuvoja eroaville ihan yhtä hyvin se antaa kuvan kuinka paljon parisuhteen paremmaksi saattaminen vastii kummaltakin osapuolelta työtä ja nimenomaan kirja pyrkii aukaisemaan sitä haluaako sitä työtä tehdä ja onko vaivannäkö kannattavaa. Kirja neuvoo myös, että jokaisen hyvässäkin parisuhteessa olevan olisi hyvä joskus kohdata eroajatukset, vahva liitto kestää ne kyllä ja jopa vahvistuu. Kirjassa nimenomaan korostetaan, että jokainen ero on yksilöllinen eikä valmista konseptia ole. Siellä on paljon eri ihmisten kokemuksia myöskin, joita voi miettiä. Mun mielestä esimerkiksi yksi ihminen hyvin kuvasi kuinka hän aiemmin päättyneissä suhteissaan helposti etsi uuden ihadtuksen tai jätti jonkun takaportin auki, kunnes vasta uudessa suhteessaan on niin rakastunut ja rakastaa ettei tarvitse sellaista. Paljon muutakin mietittävää siellä on.

• Ei muuten pidä paikkansa. Väkivalta ei todellakaan ole ainoa mahdollinen parisuhdeongelma

• Anonyymi

Nykypäivänä erotaan aivan liian pienillä syillä. Pienintäkään vastoinkäymisiä ei jakseta kestää. Kosto elää ja eropaperit vireille. Varsinkaan kun on pieniä lapsia ei kannata heti eroamaan ruveta. Keskustelulla selviää pitkälle.

• Anonyymi

Ei sen tarvitse lukea kun sulta näkyy noita neuvoja löytyvän puhelimesta. Mikä oikein kuvittelet olevasi? Toki me erottiin sinun takia. Ei ainakaan sitä kertonut sulle. Siltä ajalta ei näy viestejä tai edes puheluja. Kadun kun otin takaisin. Jäi katsos kiinni uudestaan eikö sitäkään kertonut? Juu oikein hyvää vappua sulle kakkonen juhli yksin kuten tähänkin saakka. Päätin eron antaa vasta kun otat sitä yhteyttä minuun kuten pyysin. Ei siis kertonut sitäkään. Sun ei tarvitse maksaa sitä lainaa takaisin usko jo. Turhaan leikit sen kanssa enään. Teistä tietää muutkin kuin minä.

• Anonyymi

Sulle kyllä tekis oikein hyvää lukea tuo kirja. Se tähtää nimenomaan hyvään eroon ja sä vaikutat aika katkeralta.
        Oikeesti kuule pällityyppi miksi tulet tota jargonias suoltaan ihan joka helvetin ketjuun!! Tuskin se sun kultamurus, jonka luulet täällä olevan niin on täällä. Ei helkkari, jos pettää haluaa niin miks hemmetissä täällä palstalla olis.
        T. Alottaja

• Anonyymi kirjoitti:

Sulle kyllä tekis oikein hyvää lukea tuo kirja. Se tähtää nimenomaan hyvään eroon ja sä vaikutat aika katkeralta.
        Oikeesti kuule pällityyppi miksi tulet tota jargonias suoltaan ihan joka helvetin ketjuun!! Tuskin se sun kultamurus, jonka luulet täällä olevan niin on täällä. Ei helkkari, jos pettää haluaa niin miks hemmetissä täällä palstalla olis.
        T. Alottaja

Paljojen kirjojen kirjoittamisella ei ole loppua.

• Kyllähän noita asioita on joskus miettinyt niin, että tuntuu että pää hajoaa. Esimerkiksi sitä, mikä parisuhteessa on tärkeintä ja mitä siitä voi puuttua, että kuitenkin voisi tuntea olevansa toimivassa, hyvässä parisuhteessa.

Henkilökohtaisesti en kuitenkaan usko, että mikään opas voisi valaista omaa tilannettani tai antaa sellaisia vinkkejä tai näkökulmia, joita en jo ennestään tietäisi.

Parisuhde, jossa toinen tai molemmat miettivät ajoittain eroa, on aika tasapainottomassa tilassa ja ulkopuolisille vaikutteille altis. Siihen ei auta yhtään mikään. Ehkä on järkevintä heittääa asia kohtalon huomaan. Jos muutos on tullakseen, se tulee. Tavalla tai toisella. Joko selkeänä irtautumisena nykyisestä suhteesta tai suhteen radikaalilla yhtäkkisellä paranemisella.

• Anonyymi

Mitään yhtäkkisiä paranemisia tai heikkenemisiä ihmisille harvoin tulee. Esimerkiksi terapia, muukin kuin parisuhdeterapia toimii monesti pitkällä aikavälillä ja huomaamattomastikin. Monet asiat elämässä vastii kärsivällisyyttä ja sitä mielellään erokin. Mulle ainakin tärkeetä on tunne, että ei ole toiminut hätiköiden ja kyllähän tätä jo tosi pitkään oon miettinyt.
        Tässä oppaassa mä uskon sen kokonaisuuteen. Sen tehtäviin, jotka oikeesti haastaa ajattemaan ja haastamaan itseäni ja ehkä siitä tosiaan saa sen viimeisen silauksen asioille. Meillä on monia uskomuksia ja pelkoja, jotka estää toimimasta. Opuksen kahlaamiseen menee kyllä aikaa, on melko tymäkkää tavaraa. Toki hyvä terapeuttikin saa paljon aikaan, itellä esim. kun oon melko vaativa itseäni kohtaan terapeutti aiemmin laittoi miettimään, että enhän muitakaan ihmisiä pidä luusereina jotka tiettyyn asiaan ei pysty. Asian vierestä tuo nyt.Mutta joo, ajan myötä selkiää. Sitäpaitsi kyllähän se lasten kannalta on parempi, jos välit olis eronkin jälkeen hyvät.
        T. Alottaja

• Pitkään olen itsekin miettinyt, pitkästi toistakymmentä vuotta. Terapeutille emme ole menneet yhdessä. Olen yksin käynyt, mutta siitä ei kyllä ole yhtikäs mitään apua. Oman pään sisällä ne ongelmat on käsiteltävä ja ratkaisut löydettävä. Se toinen ihminen siinä vieressään ajattelee omalla päällään ja toimii omien moraalirajojensa mukaisesti.

En olisi ikinä uskonut, että tämän sanon, mutta sanon kumminkin: onneksi meillä ei niitä yhteisiä lapsia ole

• Anonyymi

Kuulostaa kurjalta RouvaNieminen, että olet noin kauan eroa miettinyt. Mikä sinua on estänyt eroamasta, jos ei lapsiakaan ole? Hienoa, että olet edes yksin käynyt terapiassa, mun mielestä siinä rinnalla pariterapiakin on tärkeää sillä siinä voi avata kumpaisenkin näkemyksiä tilanteesta. Tottakai itsessään ajatukset on käytävä läpi ja se riittää, että toinen ei halua jatkaa. Sen sijaan mun mielestä kyse ei niinkään erossa ole moraalirajoista, en kyllä ole varma mitä tarkoitat tuolla. Tarkoitatko, että jollain on niin vahva käsitys avioliiton kestävyydestä: kunnes kuolema meidät erottaa, eli ei voi erota, tuli mitä tuli.
        Voimia sinulle ja onnea liitollesi tai liitottomuudellesi, ihan mihin nyt päädytkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa kurjalta RouvaNieminen, että olet noin kauan eroa miettinyt. Mikä sinua on estänyt eroamasta, jos ei lapsiakaan ole? Hienoa, että olet edes yksin käynyt terapiassa, mun mielestä siinä rinnalla pariterapiakin on tärkeää sillä siinä voi avata kumpaisenkin näkemyksiä tilanteesta. Tottakai itsessään ajatukset on käytävä läpi ja se riittää, että toinen ei halua jatkaa. Sen sijaan mun mielestä kyse ei niinkään erossa ole moraalirajoista, en kyllä ole varma mitä tarkoitat tuolla. Tarkoitatko, että jollain on niin vahva käsitys avioliiton kestävyydestä: kunnes kuolema meidät erottaa, eli ei voi erota, tuli mitä tuli.
        Voimia sinulle ja onnea liitollesi tai liitottomuudellesi, ihan mihin nyt päädytkin.

Kaipa se sitten on liian vaikea myöntää epäonnistuneensa ihmissuhteessa taas. Moraalirajoja mietin lähinnä siltä kannalta, olisiko minusta pettämään, kun tämä suhteemme ei tosiaankaan ihan joka suhteessa toimi. Mietin myös paljon sitä, riittääkö tässä iässä ystävyys parisuhteen pohjaksi, kun toinen on kuitenkin pettänyt eikä minkäänlaista fyysistä läheisyyttä ole ollut yli vuosikymmeneen. Ehkä olen jo luovuttanut ja päättänyt, että jään tähän elämään tasaisen turvallista, mutta hiukkasen surumielistä arkea. Erityisen pahalta tuntuu keväisin. Seksin kerjäämisen puolisoltani lopetin jo toistakymmentä vuotta sitten.

Miettinyt olen tosiaankin niin paljon, että ajatukset ovat menneet jo umpisolmuun.

• Anonyymi

Surullisen kuuloista RouvaNieminen. En tiedä ikääsi, mutta pelkkä ystävyys suhteen pohjaksi voi olla huono juttu ja voittehan olla tarvittaessa ystäviä ex:n kanssa eronkin jälkeen, jos tarvetta siihen on tai mahdollista. Mun mielestä seksuaalisuus on kyllä tärkeä juttu myös naisille, itse asiassa siitäkin oli juttu, että vanhemmillakaan naisilla haluttomuuden syy ei olekaan hormoneissa tai siis todella harvoin on. Syyt löytyy kyllä suhteesta ja seksistä mualta. Tuo vaan tsempiksi, jos nyt satut olemaan vanhempi. Väkisten tuota eroratkasua ei kantsikaan tehdä vaan silleen vapaasti ajatellen. En mä sillon terapiaa tai noiden opusten lukemista, tehtävien tekemistä pidä huonona vaihtoehtona. Ehkä sun olis hyvä erota tai sit vaikka hankkia rakastaja. Monethan eronneet tai puolison menettäneet ei nykypäivänä enää halua solmia uutta suhdetta tai liittoa eli varmasti nuo voi olla hyvinkin halukkaita alottamaan vaikka seksisuhteen kanssasi. Toisaalta tunteesi voi siinäkin syttyä ja saatat haluta erota ja muodostaa uuden suhteen tuohon ihmiseen. Monta eri ratkasuvaihtoahan sullakin on rouvanieminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Surullisen kuuloista RouvaNieminen. En tiedä ikääsi, mutta pelkkä ystävyys suhteen pohjaksi voi olla huono juttu ja voittehan olla tarvittaessa ystäviä ex:n kanssa eronkin jälkeen, jos tarvetta siihen on tai mahdollista. Mun mielestä seksuaalisuus on kyllä tärkeä juttu myös naisille, itse asiassa siitäkin oli juttu, että vanhemmillakaan naisilla haluttomuuden syy ei olekaan hormoneissa tai siis todella harvoin on. Syyt löytyy kyllä suhteesta ja seksistä mualta. Tuo vaan tsempiksi, jos nyt satut olemaan vanhempi. Väkisten tuota eroratkasua ei kantsikaan tehdä vaan silleen vapaasti ajatellen. En mä sillon terapiaa tai noiden opusten lukemista, tehtävien tekemistä pidä huonona vaihtoehtona. Ehkä sun olis hyvä erota tai sit vaikka hankkia rakastaja. Monethan eronneet tai puolison menettäneet ei nykypäivänä enää halua solmia uutta suhdetta tai liittoa eli varmasti nuo voi olla hyvinkin halukkaita alottamaan vaikka seksisuhteen kanssasi. Toisaalta tunteesi voi siinäkin syttyä ja saatat haluta erota ja muodostaa uuden suhteen tuohon ihmiseen. Monta eri ratkasuvaihtoahan sullakin on rouvanieminen.

Omat seksihaluni eivät ole mihinkään vähentyneet ja niin vanha en tosiaankaan ole, että vaihdevuodet vielä olisivat. Ongelma on siinä, että seksi ilman tunteita ei kiinnosta . Rakastajaa ei niin vain hankita. Kokeilin pari kertaa laittaa ilmoituksen, mutta vastaukset olivat niin törkeitä, tyhmiä, mauttomia ja naurettavia, että ei kyllä kiinnostanut pätkääkään. Baareissa en käy, joten en oikein keksi, mitä kautta sen kiihkeän rakastajan hommaisin. Kuka tahansa ei käy, miehen täytyy sytyttää.

• Anonyymi

Kyllä sun ukkosi osaa sua kusettaa. Missään tekemisissä olla. Ei edes tunneta. Mitään puheluja ja viestejä ole. Vai esiintyykö myös sinuna?🤔

• Anonyymi

Aloittaja on kekseliäs mies kaikessa kirjoitelmissa. Itse on tollasia jaksaisi edes aloittaa väsäämään ja menisi monta tuntia aikaa😁

• Anonyymi

Ei se ole voinut kertoa mitään kun ei tunneta. Mihin lie rahat käyttänyt jos jostakin veloista puhuu. En sinua voi tietenkään syyllistää. Mutta jos oma mieheni jäisi tällaisista kiinni en koskaan enää luottaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      87
      3685
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3290
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3122
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2760
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      50
      2302
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      66
      1859
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1819
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      36
      1789
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1719
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1688
    Aihe