..niin kiinnostaisi kuulla, saiko naiset ennen aikaan ikinä orgasmia seksissä vai oliko se pelkkää velvollisuutta naiselle? Eihän se nykyäänkään aina naiselle hyvää ole tai riippuu miehestä, mutta otettiinkin naisten nautintoa seksissä entisaikaan huomioon mitenkään? Nykyään se on kuitenkin jonkinlainen arvo ja monelle miehelle kun tärkeä asia.
Terv. Utelias kuin mikä
Jos pystyt puhumaan seksistä entisaikaan
37
120
Vastaukset
- Anonyymi
Miten ikäisemme voisi tietää entisajasta? Olimme saavuttaneet sukukypsyyden 60-luvulla, tuon vapaamman seksin tullessa maahamme, joten miksi emme olisi olleet aviovuoteessamme vapautuneita ?
Uskon naisten oppineen nauttimaan aviovuoteestaan muinoin ilman sanojakin, mikäli mies yhtään oli kuulolla naisensa reagoinnista. - Anonyymi
Ei tarvinnut aviovuodetta odottaa, oli jo luotettavaa ehkäisyä . Saattoi nauttia useamman kanssa ja vertailla. Liiton lujittaa se että sopii yhteen myös seksuaalisesti.
- Anonyymi
Vertailu tuli muotiin 60- luvulla. On sen jälkeen pysynyt. Avioerot ovat kuitenkin lisääntyneet. Tulevaisuuden ihmisillä on ehkä jo lähtökohtana, että liitto solmitaan määräajaksi ja että irtosuhteet ovat täysin hyväksyttyjä.
- Anonyymi
Minun seksiasiani eivät ole asioita joista on tarvetta puhua.
Kuinka omasi sujui?- Anonyymi
Tuskinpa niin tunnettu ks taitava. niissä olet, että joku haluaisi täällä niitä käsitellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa niin tunnettu ks taitava. niissä olet, että joku haluaisi täällä niitä käsitellä.
Kenet sinä nyt tunsit?
minulle eivät kirjaimesi merkitse mitään, mutta luulijoitahan ei kukaan voi estää luulemasta.
Kuinka ne sinun seksijuttusi, ovatko kuuluisia ja tunnettuja.
En tunne, mutta en halua tunteakaan moista luulotautista.
Ps. täällä minua ei tunne kukaan, enkä minä ketään! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenet sinä nyt tunsit?
minulle eivät kirjaimesi merkitse mitään, mutta luulijoitahan ei kukaan voi estää luulemasta.
Kuinka ne sinun seksijuttusi, ovatko kuuluisia ja tunnettuja.
En tunne, mutta en halua tunteakaan moista luulotautista.
Ps. täällä minua ei tunne kukaan, enkä minä ketään!Hah-haaaaa, paljastuit lopultakin. Tyyli nääs tunnetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah-haaaaa, paljastuit lopultakin. Tyyli nääs tunnetaan.
Kerro nyt ihmeessä kuka olen, tai sinuthan leimataan suurimmaksi valehtelijaksi kun puhut sellaista mitä et voi todistaa oikeaksi.
Et vain voi todistaa muuta kuin luulosi ja minä voin todistaa olevani sinulle tuiki tuntematon.
Pysy sinä uskossasi, sehän se sinulle antaa tuon uskomattoman voiman jolla yrität osoittaa olevasi ylijumala, kaikkitietävä, mutta et tunne edes tähtiä.
- Anonyymi
Aottajalle :
Ennenvanhaan seksi oli normaalia,
vain aviossa miehen ja naisen välistä yhteistä nautintoa,
ilmanmuuta orgasmi kuului asiaan,
seksiä tehtiin päivittäin oman puolisonkanssa,
nuorena useamman kerran päivässä,
lasiaki syntyi melkein vuodenvälein,
se oli oikeaa elämää,
työtä ja perhe-elämää,
se kaikki on nyt ohi,
lapset perheineen maailmalla, puoliso nukkuu ijäistä untaan,
voin sanoa nyt kuten jeesus aikoinaan, " se on täytetty "
tarkotan elämää ja sen tarkotusta,- Anonyymi
"Ennenvanhaan seksi oli normaalia,
ilmanmuuta orgasmi kuului asiaan"
Hetkinen, siis milloin ennenvanhaan? Milloin ja miltä vuosituhannelta tehtiin nämä Kotimaiset elokuvat, jolloin melkein jokaisella piialla oli isännän lapsi, joita Kartano elätti.
Ainakin minulla oli jo kokemusta sexistä ennen avioliittoa, kuten tulevalla miehellänikin jota yhdessä teimme ennen vihkimistä. Alttarille kuitenkin kuljin isäni saattelemana valkeassa mekossa ja hunnussa ilman mitään omantunnontuskia neitsiydestäni.
Ei meilä ollut mitään kuvitelmia, että molemmat olisimme ns. "neitsyittä", koska vaikka minä olin vasta 20-v, niin mieheni oli jo 28-v, joten turhat hurinat pois.
Aikamme mekin elettiin, milloin milläkin riidan ja tuskan taipaleella, mutta nyt on mieheni kuollut ja minä saan häneltä "kiitos" leskeneläkettä. Rauha hänen sielulleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetkinen, siis milloin ennenvanhaan? Milloin ja miltä vuosituhannelta tehtiin nämä Kotimaiset elokuvat, jolloin melkein jokaisella piialla oli isännän lapsi, joita Kartano elätti.
Ainakin minulla oli jo kokemusta sexistä ennen avioliittoa, kuten tulevalla miehellänikin jota yhdessä teimme ennen vihkimistä. Alttarille kuitenkin kuljin isäni saattelemana valkeassa mekossa ja hunnussa ilman mitään omantunnontuskia neitsiydestäni.
Ei meilä ollut mitään kuvitelmia, että molemmat olisimme ns. "neitsyittä", koska vaikka minä olin vasta 20-v, niin mieheni oli jo 28-v, joten turhat hurinat pois.
Aikamme mekin elettiin, milloin milläkin riidan ja tuskan taipaleella, mutta nyt on mieheni kuollut ja minä saan häneltä "kiitos" leskeneläkettä. Rauha hänen sielulleen.Nyt ei sinun tarvitse hakea ilmaista ruokaa kun miehen eläke juoksee K--------.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikamme mekin elettiin, milloin milläkin riidan ja tuskan taipaleella, mutta nyt on mieheni kuollut ja minä saan häneltä "kiitos" leskeneläkettä. Rauha hänen sielulleen.halooo,,,,
me sodan jälkeen syntyneet nyt yli seitenkymppiset,
kohta kahdeksankymppisiä,
me olimme enenvanhaan nuorisoa,
siis sana enenvanhaan sopii komentiin hyvin,
meikäläisellä oli moraaliki vanhanaikainen,
kasvatuksesta johtuen,
joku muinon työelämässä sanoikin mulle ( oot kuin tynnyrissä kasvatettu ) hups,
olin nuorena sinisilmäinen,
tietämätön kuinka kavalaa elämä voi ollakkaan ,
kuuskytluvulla alkoi rehottamaan vapaa seksi,
se oli minulle erittäin outa, ei onnistunu multa,
silmät aukesi, tippui suomut silmiltä,
karvaasti sai kokea monelaista röyhkeyttä ympäristössä,
se oli suuri järkytys , pettymys,
ku itte olin uskollinen perheen äiti
nyt on nyt ja vanhuus,
elämä takana ,
lopun odotusta,
matkalla sinne jonnekkin, missä rakkaani jo on,
--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
halooo,,,,
me sodan jälkeen syntyneet nyt yli seitenkymppiset,
kohta kahdeksankymppisiä,
me olimme enenvanhaan nuorisoa,
siis sana enenvanhaan sopii komentiin hyvin,
meikäläisellä oli moraaliki vanhanaikainen,
kasvatuksesta johtuen,
joku muinon työelämässä sanoikin mulle ( oot kuin tynnyrissä kasvatettu ) hups,
olin nuorena sinisilmäinen,
tietämätön kuinka kavalaa elämä voi ollakkaan ,
kuuskytluvulla alkoi rehottamaan vapaa seksi,
se oli minulle erittäin outa, ei onnistunu multa,
silmät aukesi, tippui suomut silmiltä,
karvaasti sai kokea monelaista röyhkeyttä ympäristössä,
se oli suuri järkytys , pettymys,
ku itte olin uskollinen perheen äiti
nyt on nyt ja vanhuus,
elämä takana ,
lopun odotusta,
matkalla sinne jonnekkin, missä rakkaani jo on,
---tämäki sopii sanoa,,,,
ennen vanhaan pojat oli poikia ja tytöt oli tyttöjä,
siinä ei ollu koskaan mitään epäselvää
niinkuin nykyisin näyttää olevan paljonki epäselvää
jopa kouluissa opettajilla sekoaa jo päät,,, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikamme mekin elettiin, milloin milläkin riidan ja tuskan taipaleella, mutta nyt on mieheni kuollut ja minä saan häneltä "kiitos" leskeneläkettä. Rauha hänen sielulleen.Heh, pieni kommentti "ennenvanhaan". Olen päälle 60v, lapsenlapsi 10 vuotias poika kysyi minulta jotakin asiaa, "kuinka silloin, mummu, sun lapsuudessa ennenvanhaan .....", niin et kyllä se on ennen vanhaan aikaa, ainakin lapsen suusta :)
- Anonyymi
Ilotyttö on vanhin ammatti jos on jo unohtunut.
- Anonyymi
Oletko menossa aikakoneella kolmanneksi pyöräksi?
- Anonyymi
Kyllä se on aina kuulunut yhteislämään, kun parisuhde ja siten intiimielämä ovat olleet kunnossa.
Nykyäänhän ovat avo-tai aviopuolisoiden väliset suhteet löystyneet, intiimielämä (heidän välillään tosin) voi jopa puuttua, eikö siten ole parisuhdettakaan.
Entisaikana parisuhde oli sentään suhteellisen normaali. Sitä oli myös orgasmi (sen puitteissa).- Anonyymi
Johan tuo AVOpuoliso nimityksenä kertoo. ettei ole sitoutumista. Ollaan kenties ainakin kertaalleen erottu , on petytty rakkauteen eikä enää samalla tavalla ole romanttisuutta eikä kykyä antautua rakkaudelle sen ihanimmissa muodossaan eli rakastelulle, orgasmeille, yhteiselle hurmiolle. Monelle se avokumppani on vain kaveri tai ystävä, ei edes nukuta samassa sängyssä tai asuta samassa huushollissa. Kun toinen sairastuu eikä voi huoltaa itseään, aviopuolisosta tulee omaishoitaja tai ainakin kokovuorokautinen tuki, nuo epämääräiset kaverit pakoilee tilannetta ja toisen auttamista. Kun ei olla edes aviossa, eihän sitä toista tarvitse huoltaa, voi lähteä vaikka uutta etsimään.
- Anonyymi
Joo kyllähän näitä ittensä kehujia riittää jopa seittemänkymppisissä ukoissa mutta tosiasiassa niistä ei oo kun konttaamaan naisen yli, eli se on pisto, kasto ja ravistus....ei siinä nainen nauttimaan kerkee
- Anonyymi
Entisajalla ei seksistä tiedetty mitään. Orgasmi ei ollut kenenkään tiedossa. Eihän sukupuolivalistusta ja -keskustelua voitu käydä, sehän oli synnillistä ja erittäin epäsopivaa. Säädytöntä saastaa. Parasta olisi ollut, jos tyttäret eivät olisi ikinä miehiin tutustuneet.
Eihän tyttärille edes kuukautisista voinut puhua. Kaikki tunteet oli tukahdutettava sopimattomina'
Voi vain kuvitella, kuinka paljon onnettomia avioliittoja solmittiin ja kärsittiin, kun eivät nykyiset rakkausavioliitotkaan tahdo kestää.
Kiinnostaisi kuula omasta seksielämätäsi. Kuinka oli orgasmien laita?- Anonyymi
meikäläinen oli luonnonlapsi,
vaistojen vietämänä,
aikoinaan kun kysyin äidiltä jotain poijista
hän tokasi ykstuumasesti,
" kyllä se luonto tikanpojan puuhun vietää "
siinä oli seksiopetus elämän alkajaiseksi,
no luotto veti tikanpojan puuhun
ja heti ekakerrasta tuli raskaaksi,
sitä myöten on sitten elämä eletty lapsipereheenä,
kunnes kuolema erotti kuten vihkikaavassa luvattiin, siihen päättyi avio. - Anonyymi
Tytön kannattaa opetella orgasmin saanti ensin omin sormin. Sitten voi opettaa hienovaraisesti kumppania, mistä pitää ja mikä johtaa suurimpaan nautintoon. Sama pätee poikiin, reippaasti vaan etsimään oman kehon erogeenisiä kohtia. Ei olisi ollenkaan huono idea mennä jonkun kokeneen ymmärtäväisen naisen oppiin ennen hääyötä. Tosin on hölmöä odottaa hääyöhön asti, kannattaa kokeilla, soveltuuko seksuaalisesti yhteen. Yhdessäkin on kiva opetella , vaikka kumpikin olisi ihan kokematon. Tietoa löytyy kyllä, avoin mieli ja utelias asenne auttaa. Seksileluihin ei kannata turvautua, jos seksi pelaa luonnollisesti. Niitten avulla saa niin rajua käsittelyä, että orgasmi luomuna voi olla vaikeampi saada. Yksi vinkki vielä : etsikää naisen G-piste , peniksellä tähdätään siihen, niin tuleepa ihanat vahvat orgasmit ihan sarjana. Ja voi sen ensin sorminkin hakea. Klitan stimuloinnin tietenkin kaikki jo tuntevat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tytön kannattaa opetella orgasmin saanti ensin omin sormin. Sitten voi opettaa hienovaraisesti kumppania, mistä pitää ja mikä johtaa suurimpaan nautintoon. Sama pätee poikiin, reippaasti vaan etsimään oman kehon erogeenisiä kohtia. Ei olisi ollenkaan huono idea mennä jonkun kokeneen ymmärtäväisen naisen oppiin ennen hääyötä. Tosin on hölmöä odottaa hääyöhön asti, kannattaa kokeilla, soveltuuko seksuaalisesti yhteen. Yhdessäkin on kiva opetella , vaikka kumpikin olisi ihan kokematon. Tietoa löytyy kyllä, avoin mieli ja utelias asenne auttaa. Seksileluihin ei kannata turvautua, jos seksi pelaa luonnollisesti. Niitten avulla saa niin rajua käsittelyä, että orgasmi luomuna voi olla vaikeampi saada. Yksi vinkki vielä : etsikää naisen G-piste , peniksellä tähdätään siihen, niin tuleepa ihanat vahvat orgasmit ihan sarjana. Ja voi sen ensin sorminkin hakea. Klitan stimuloinnin tietenkin kaikki jo tuntevat.
Menehän nyt jo tuonne nuorison palstoille, hereät naurut herättää jo opetusohjelmasi! Tämän ikäluokan ihmiset tietävät jo kaikki ihanat tavat yhdynnöissään!
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmä..
Anonyymi kirjoitti:
Saitko?
- Anonyymi
Onko aloittajalla ollut vaikeuksia antaa orgasmi kumppanilleen, vai mihin pohjautuu tuo innokas utelu ?
Tunnetusti on myös naisia jotka ei koskaan ole kokeneet orgasmia.- Anonyymi
Ne naiset eivät sitten ole olleet miehen kanssa.
- Anonyymi
Joku kokee tuonkin tarpeelliseksi tiedoksi jota pitää onkia. Onko syy oma tietämättömyys vai haluaako naisten kirjoittavan seksikokemuksia nettiseksiksi kysyjälle, että hän sitten lukiessaan kokee orgasmin?Tyyliä ja Lyyliä täällä riittää, nauttikaa!
Saitte hyvän aiheen keskusteluun, naatiskelua kertakaikkiaan. - Anonyymi
Keskeinen ja syvälti ihmiskohtaloihin vaikuttava aihe. Kumma että joku paheksuu sitä.
- Anonyymi
Niin, olihan ne ennen takavuosina hevoskiertopuimakoneen takana tehdyt seksihommat varsin mahtavia, talkooväen paukutellessa varstoillaan.
- Anonyymi
Aloittaja tumputtaa tätä ketjua lukiessaan.
- Anonyymi
Aivan, aloittajahan on luonnollisesti nainen.
- Anonyymi
Ennen oli kyrvät kuin hanhenkauloja, nyt ne ovat kuin pärekattonauloja.
Ei ihme, että syntyvyys laskee. - Anonyymi
Naiminen katsotaan läpi en tiedä minkä
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=7210080 Sexuell relation mellan personal och ensamkommande - anmäldes inte till IVO - Anonyymi
Tämä on ihmis kohtainen kysymys, näin vanhana ovat kaikenlaiset ajatukset tulleet esille siis omani tiedän vaimoni saaneen, koska olin uskollinen hänelle ja sen jälkeen kyllä on monia huutoja kuullut, luulisin parasta olisi miehillä olla monta vaimoa sisällä tai ulkona!
- Anonyymi
Tulee vielä tänne, selvästikin ihan vilpittömästi, tunnustamaan, että on ollut "uskollinen"!
Voi pyhä yksinkertaisuus!
- Anonyymi
Ketjun aloittaja tarkoittaa nyt ilmeisesti 70 -ikäryhmää. noin puoili vuosisataa sitten, toisin sanoen 1890-luvulla syntyneitä naisia 1960-luvulla.
Varmaan asiaa on tuolloin jo tutkittu,, mutta tutkimustuloksia ei tähän hätään löydy.
Tilastotietojen valossa voi kuitenkin jotakin olettaa. Naisten odotettu elinikä oli tuolloin jossakin 75 vuoden paikkeilla, miesten lähes kymmenkunta vuotta vähemmän. Tästä voi päätellä, että 70 -ikäisiä miehiä oli jo melkoisesti vähemmän kuin samanikäisiä naisia. Tästä voi päätellä jotakin vastauksesta aloittajan tarkoittamaan kysymykseen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747