Ihmisillä kummallisia motiiveja

Anonyymi

Sanovat että he eivät syytä minua mistään kuin vain useista viesteistä ja sitten tekevät kaikkensa saadakseen niitä viestejä.

"poiuytrdcvbn"

116

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En olisi sitä arvannut että näinkin hassua seuraa kuormittuneista aivoista ja hermostovauriosta,
      Eikä se auttanu mitään että selitti tilanteen ihmisille. No ei se mitään elämänkokemus tämäkin.
      Mitähän sitten kun en enää jaksa kirjoittaa monia viestejä. Hermosto on siltä osin ollut rauhoittumaan päin. Mulla on nyt muut murheet osin. Tarttis tässä nyt muita asioita hoitaa kuntoon minkä voi. Mutta vanhempani tuntuvat todellakin epäluotettaville minulle.

"poiuytreddfghn"

• Anonyymi

En taida enää puhua vahemmistani. Sen vain sanon, että he karmaisevat selkäpiitäni, mutta kunnioituksena huonokuntoisuudelleen en vaivaa heitä jutuillani. Tai ainakin mahdollisimman vähän, jos on jotain niin vakavaa asiaa että täytyy.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Ei voi muuta kuin pitää etäisyyttä. Eivät jaksakaan puhua mitään. Kumpikin on synkeinä erillisissä kopperoissaan. Ja niin aikovat viettää lopun ikäänsä. Ajatuklsensa kulkee yhtä ja samaa umpirataa. En voi tehdä mitään., Mut asiassa ei toisaalta ole enää paljoa keskusteltavaakaan nähdäkseni.

"poiuytrdfg"

• Anonyymi

Voi vain koittaa pelastautua siltä karmeudelta jos vielä pystyy.

"poiuytfdfgbn"

• Anonyymi

Kukaan ei voinut perhettämme auttaa koska juuri kukaan ei ollut valmis EDES kuulemaan ongelman laatua, Mutta Luoja tietää että tein kaikkeni. Uhrasin asian eteen monta vuotta koko sydämestäni.

"poiuytrdfghjm"

• Anonyymi

minä en yritä enää. vanhempien pitää vain elellä yksinään keskenään. mulle kuvio on aivan liian pelottava, joudun koko aika vaaroihin takiaan. en uskalla enää yrittääkään.-

• Anonyymi

Aivoissaan on kummallista täytettä enkä sille mahda mitään.

• Anonyymi

Minä en näe elämää jonain pelleriitana jossa nimitellä toisiaan, vaan vakavammin. Turhautti todella aputahot jotka puhuu vaan jostain pelleriidoista,

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi

Myönnän siinä mielessä hölöttäneeni, että tässä ei ole päästy todella järkevän keskusatelun alkuun ollenkaan, jota ei nähdäkseni "vastapuolenikaan" edusta,

"poiuytrdvb"

• Anonyymi

Olen itse hölötyksen uhri...siitä suuri hölö...

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Mun mielestä monet auttajakeskustelijat on siinä mielessä vastuuttomia, että ovat valmiita käyttämään toisen ihmisen tajuntaa mihin tarkoituksiin hyvänsä, varsinkin passiivisessa tilassa olevan ihmisen.

"poiuytrfghj"

• Anonyymi

Esim. jossain luurissa heidän ei tarvi edes ottaa huomioon mikä soittajan oman asia oli, vaan he voi alkaa sen avuttoman päätä täyttämään millä tahansa omalla täytteellään. Siinä voi soittaja joutua yllättaen kuin itse terapeutiksi, jonka tajuntaan sitä omaa tunnetilaa syydetään.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

Siinä sitä onkin sitten soittajalla hölöttämistä, jos aikoo kokemuksensa jakaa.

"poiuytrdfghj"

• Anonyymi

M ulle ei sovellu sitten yhtään hölöttämiseen perustuva keskusteluapu vaan mielestäni keskustelussa tulisi olla pyrkimys koko aika kohti älyllisempää ja älyllisempää ja kehittyneempää keskustelua. Mut luurissa mulle sanottiin että heidän siellä keskustelu ei ole progressiivista.
        Mut siis niin, mä en näe oikeesti järkeä keskustelussa joka ei kehity progressiivisesti koko ajan keskustelun edetessä. En oikeen usko että edes terapiat mitä julkisissa tarjotaan olis semmosia oikeesti progressiivisia keskusteluja, joissa olisi jotain järkeä. Ja tieto kehittyy koko aika, en kestä millään jumittaa jossain 10 tai 20 vuotta vanhassa. Käsitykset pitää päivittää päivittäin...

"poiuygfdfgb"

• Anonyymi

Katkera jostain vanhasta ?
        No kun mua ei edes jaksa kiinnostaa mikään vanha muuna kuin semmosena vahamaisena aineksena mistä voi muovata jotain uutta,

"poiuytrdfvbn"

• Anonyymi

Luin jostain että älykkäät ihmiset keskustelee enemmän ideoista kuin tapahtumista. Kannatan .
        Siis just esim. niiden esimerkkien kysyminen äidistäni on semmosta tyhmempää tapahtumakeskustelua, eikä fiksumpaa ideatasolla keskustelua, jollasta mä haluan ja oon aina halunnu. Muut on pakottanut mut noihin tapahtumakeskusteluihin vuosikymmeniä, vaiks mua ei jaksa kiinnostaa aidosti itseäni semmoset.

"poiuytrdfvb"

• Anonyymi

Ja niinku tää psykopsatiajuttukin. Onhan se mun äidillekin mukavampi, jos asia on niin, että mä vain tulin siihen johtopäätökseen vertailemalla elämänkokemuksiani ja kuvauksia psykopatiasta, että niistä löytyy paljon samankaltaisuutta. Mutta miks sitä sen enempää pitäisi vatvoa ?
        No siitä nyt sitten ei kukaan voi tietää lopullista totuuttaa johtuko toi samankaltaisuus psykopatiasta tai esim. jostain muusta tuntemattomasta ilmiöstä. Mut toi asia on niin selvä kuin se selväks koskaan voi tulla kolmessa minuutissa, Miks jotku haluaa jauhaa tommosia ?

• Anonyymi

Mutta että toi mun äidin juttu ei sovi yhteen rakkauskiinnostusteni kanssa. Niin siks tuli ongelmaa.

"poiuytdfgh"

• Anonyymi

Ja jos oliskin psykopaatti, mitä sitte ? Minä en tajua ihmisiä jotka jaksaa vouhkata vaikka siitä että joku on psykopaatti. Sitten ei voukaaminen lopu koskaan.

"poiuygfbn"

• Anonyymi

Mä ihan keskustelinkin tänään kanssaan hieman manipuloinnista kun hän oli katsonut jotain tiedeohjelmaa. Sanoin sitte että ku he ei luurissa ollenkaan ymmärtäny asiaa, niin hän vastas ettei tietenkään siellä semmosta asiaa ymmärretä mitä tiede vasta tutkii ja on uutta-

"poiuytrdfg"

• Anonyymi

Mä aina yliarvioin ihmisiä luulen heidän ymmärtävän kaikki uusimmat tieteet ja kaikki...

"poiuygfdfgbn"

• Anonyymi

Keskustelet sun kanssa netissä? Lopeta. Tee jotain ja lopeta.

• Anonyymi

Haluatko poijun keittiöösi pälättämään? Ai, etkö jaksaisi?
        No, anna hänen olla täällä, niin että hän antaa toisten elää elämäänsä!
        Muuten poiju on toisten kiusana ja rasitteena.
        Hänellä ei ole aivohermoja niin, että ymmärtäisi käsin kirjoitetun paperille
        olevan paras tapa saada perspektiiviä asioihin terapeuttien mukaan.
        Tulin tänne katsomaan, kuinka moni on "kyläilemässä" tällä palstalla.
        Minun kävi aluksi poijua sääliksi, mutta nyt ärsyyntyminen sai yliotteen.
        Hänellä ei ole pienintäkään käsitystä toisiakin huomioivasta kommunikoinnista.
        Itse hän omia haavojaan ja traumojaan repii ja vahvistaa nautiskellen niistä.

• Anonyymi

Minä koen että olen päässyt itse asiaan tänään tuolla rumpaliketjussa todelliseen asiaan.
        Mitä oma itsempi taiteilija minusta tulee ja pälätykseni vähenee, niin ärsyyntymisenne vain kasvaa siitä, niin se menee. Kelpaan jotenkuten vain puolikuolleena.

"poiuytrdfb"

• Anonyymi

Tästä syystä en taiteesta paljoa puhukaan enkä paljastanut että olen pohjimmiltaan tanssitaiteilija koska siitä se viha kasvaa.

"poiuytrdcvb"

• Anonyymi

Tämä on ihan ymmärrettävää.
        Aikoinaan aina kun pääsin tanssisaliin, sen tunsi kuinka se oli ihanan turvallinen, lempeä ei vihamielinen paikka.

"poiuytfdfgbn"

• Anonyymi

Halvaantuneena tanssitaiteilijana tanssivihamielisessä ympäristössä on todella kammottavaa.

"poiuygfghn"

• Anonyymi kirjoitti:

Haluatko poijun keittiöösi pälättämään? Ai, etkö jaksaisi?
        No, anna hänen olla täällä, niin että hän antaa toisten elää elämäänsä!
        Muuten poiju on toisten kiusana ja rasitteena.
        Hänellä ei ole aivohermoja niin, että ymmärtäisi käsin kirjoitetun paperille
        olevan paras tapa saada perspektiiviä asioihin terapeuttien mukaan.
        Tulin tänne katsomaan, kuinka moni on "kyläilemässä" tällä palstalla.
        Minun kävi aluksi poijua sääliksi, mutta nyt ärsyyntyminen sai yliotteen.
        Hänellä ei ole pienintäkään käsitystä toisiakin huomioivasta kommunikoinnista.
        Itse hän omia haavojaan ja traumojaan repii ja vahvistaa nautiskellen niistä.

No minäkin kävin "kyläilemässä", ei voi kuin ihmetellä, näyttää palsta olevan enimmäkseen pelkkää Poiua ja Mikkeä ja satoja viestejä pelkkää soopaa. Siis oikeestiko joku jopa tosissaan penää kuvaa jonkun kuvitteellisen Miken sarvista.

No ei voi ku ihmetellä, kun ei tiedä mitä nää poiu ja mikke jutut edes on. Tahallistako vaiko sairaan pään tuottamaa. Katoin et joku aina välillä komppaa näitä(he itsekö) , ikäänkuin jollein olisi fyysisesti ja psyykkisesti hyväksi yötä päivää hölöttää netissä olemattomia.

Surullistahan se on

• Anonyymi

Nämä ei kuule ole mitään sairaan pään tuotosta, vaan rankkaa todellisuutta.
        Käyttäydyt hyvin sivistymättömästi Yhteenlaskutoimitus

"poijhgfdvbn"

• Anonyymi

Tiedätkö edes mistään muusta mitään kuin sairaista päistä ?
        Vähän tuntuu ettei sulle oo olemassa maailmassa muuta kuin sairasta päätä-

"poiuhgfgh"

• Anonyymi

Ja tiedätkö mitä, se mitä sä näet on yhtälailla riippuvainen oman pääsi tuotoksista kuten muillakin. Enkä ole huomannut pääsi tuotoksissa mitään erityistä hienoa verrattuna muihin,

"poiuytrfgh"

• Anonyymi

Jos kaikki mitä näet ja koet ympärilläsi, tai vaikka ihan vaan täällä netissä, on sinulle lähinnä vain sairaan pään tuotosta, kertonee lähinnä itsestäsi tuo kokemustapa,,,

"poiuhgfvbn"

• Anonyymi

Kyllä mä uskon että me eletään oikeesti maailmassa...ei tämä kaikki ole vain pään tuotosta, ...

"poiuygfghj"

• Anonyymi

Voi olla helppo sanoa sairaan pään tuotokseksi esim. kaikkea mitä ei uskalla ajatella, kuten vaikka psykopaatteja tai hermostovaurioita tai tuskia mitä niistä voi tulla...tai sitä kuinka maailma on täynnä kaikkea tuntematonta mitä emme voi hallita.

"poiuygfghnm"

• Anonyymi kirjoitti:

Nämä ei kuule ole mitään sairaan pään tuotosta, vaan rankkaa todellisuutta.
        Käyttäydyt hyvin sivistymättömästi Yhteenlaskutoimitus

"poijhgfdvbn"

No ainakin olet itse kertonut, että sulla on aivovaurio ja siihen liittyviä oireita/ongelmia, sitä sunrankkaa todellisuutta, niin eikö silloin ole kyse sairaasta päästä.

En ny ymmärrä kun päivästä toiseen puhut aivoistasi ja niiden vaurioista, mut sitkun joku muu sanoo saman asian, käyttää sanoja "sairas pää", niin suutut ja loukaannut.

Oli ny mitä oli niin normaalin ihmisen toimintaa toi ei ole, eikä hyväksi kenellekkään.

• Anonyymi

No ei sillätavoin sairaasta päästä ole kyse kuten asiaa kuvaat. Siis olen vähintään yhtä älykäs kuin sinä. Olen siitä täysin varma.

"poiuygffgh"

• Anonyymi

Toi Mikke juttu voi olla totta tai ei, mutta kuulostaa aika tavalliselle toisen taiteellisten kykyjen kyseenalaistamiselle , joten vastaava ainakin voi olla totta, Eikö siinö ole edes mitään erikoista kuin ehkä vähän tuo jankkaaminen samoja lauseita.

"poiuhgfvbn"

• Anonyymi

Mulla on nyt niin vaikeita juttuja joista mun olis selvittävä jotenkin ja lähitulevaisuudessa suoriuduttava, että mun on nyt nyt tässä tänään pakko lisätä itsevarmuutta,,,,,joten älä ihmettele muutosta asenteessani

"poiuyfdgbn"

• Anonyymi kirjoitti:

No ei sillätavoin sairaasta päästä ole kyse kuten asiaa kuvaat. Siis olen vähintään yhtä älykäs kuin sinä. Olen siitä täysin varma.

"poiuygffgh"

Älystäsi en oo sanonu yhtään mitään.

• Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

No ainakin olet itse kertonut, että sulla on aivovaurio ja siihen liittyviä oireita/ongelmia, sitä sunrankkaa todellisuutta, niin eikö silloin ole kyse sairaasta päästä.

En ny ymmärrä kun päivästä toiseen puhut aivoistasi ja niiden vaurioista, mut sitkun joku muu sanoo saman asian, käyttää sanoja "sairas pää", niin suutut ja loukaannut.

Oli ny mitä oli niin normaalin ihmisen toimintaa toi ei ole, eikä hyväksi kenellekkään.

Kyllä se ihan normaalia vaikka vaatia ettei vammautuneita ihmisiä puhutella tuollatavoin. Se vasta normaalia onkin,

"poijhgfvbn"

• Anonyymi

Mikä sulle niin ihmeen epänormaalia on ?
        No suuri pätkittäinen viestimäärä tavallaan on, mutta olen sen jo järkevästi selittänyt,

"poiuyfdfgh"

• Anonyymi

Mutta sisältöni ei ole mitään epänormaalia, Ihan normaaleja maailman ilmiöitä kertoilen.

"poiuytfdfgh"

• Anonyymi

Sitä paitsi mä voin tarvittaessa olla hyväkin keskustelija kun mut päästetään mukaan riittävän älyä haastavaan keskusteluun. Mulla on jo siitä näytettäkin, Että kyseessä ei ole kuvitelma että noin olisi.

"poiuygfghj".

• Anonyymi

Voi olla että pystyisin sellaisiinkin keskusyeluihin, joissa sinä tipahdat kärryiltä-

"poiugfgh"

• Anonyymi

Ne joilla ei äly riitä tyypillisesti ajattelee että kyseessä on vain hullun puhe, koska itse ei yhtään ymmärrä. Se on ihan tyypillistä.
        Mitä muutakaan avuton ihminen joka ei yhtään ymmärrä voisi ajatella.
        "poiuygfghjm"

• Anonyymi

Anteeksi jos "väittelen" kanssasi vähän enemmän tosissasi, en yleensä kiltteyttäni viitsi tosissaan toisia haastaa..

"poiuygfghj"

• Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi jos "väittelen" kanssasi vähän enemmän tosissasi, en yleensä kiltteyttäni viitsi tosissaan toisia haastaa..

"poiuygfghj"

Nou hätä, kävin tosiaan vaan "kylässä" ja kommentoin jonkun toisen kylässä käyneen kommenttiin.
        Ny meen saunaan, laita säkin tietokone kiinni ja tee jotain muuta

• Anonyymi

Mä syön leipomiani sämpylöitä ja kun syön kirjottelen. En jaksa viihtyä vain syödessä syödäkseni tarpeeksi. Mutta kun samalla kirjottaa tulee syötyä monta sämpylää. :)

"poiuhghj"

• Anonyymi

Nou hätä, kävin tosiaan vaan "kylässä" ja kommentoin jonkun toisen kylässä käyneen kommenttiin.
        Ny meen saunaan, laita säkin tietokone kiinni ja tee jotain muuta

Toivottavasti löylyissä sunkin pää selviää, oliko raskas työviikko?. Aika lapsellista kuuskymppiseltä tulla vielä riitaa oikein haastamaan vai näinkö sitä paremmuuttasi yrität osoittaa. Ei halusit vain näyttää muille miten pystyt häätämään aivan kenet haluat pyhyydelläsi.

• Anonyymi

No sananko suoraan. Kyllä minustakin vaikuttaa aika hassulle kuusikymppinen lähihoitaja joka käy aika-ajoin minua pilkkaamassa,
        Mutta kun laitettaisiin nyt tanssimusiikit ja meidät esittämään tanssiesitys (vaikka mulla on vain 40% tanssikyvyistäni tällä hetkellä) niin sitten nähtäisiin kumpi kampi vaikuttaa skarpimmalle siitä näkökulmasta.
        Anteeksi. En yleensä koskaan ole näin ilkeä ja epäkohtelias. Anteeksi, En ihan tosissani. Tässä vain näyte, että osaan minäkin pilkallista kirjoitusta, mutta en vain harrasta semmosta, koska se tuntuu todella typerälle...ei sielu siedä näin typerää oloa...kuin miltä tuntuu kirjoitella pilkallisia,
        Mutta kyläilin tässä vain tilaisuuden tullen.
        Mutta siis tietyllä tapaa perun tuon sanomani.

"poiuygfbn"

"poiuytrdfg"

• Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti löylyissä sunkin pää selviää, oliko raskas työviikko?. Aika lapsellista kuuskymppiseltä tulla vielä riitaa oikein haastamaan vai näinkö sitä paremmuuttasi yrität osoittaa. Ei halusit vain näyttää muille miten pystyt häätämään aivan kenet haluat pyhyydelläsi.

Ahas muutit tyyliäsi, mistäs ny kenkä alkoi puristaa, siitäkö etten ny kuitenkaan jäänyt pidempään jankaamaan kanssasi. Riitaakaan en sen kummemmin tullut haastamaan, kunhan kommentoin toisen kommenttiin tähän tapaan.

"No minäkin kävin "kyläilemässä", ei voi kuin ihmetellä, näyttää palsta olevan enimmäkseen pelkkää Poiua ja Mikkeä ja satoja viestejä pelkkää soopaa. Siis oikeestiko joku jopa tosissaan penää kuvaa jonkun kuvitteellisen Miken sarvista.

No ei voi ku ihmetellä, kun ei tiedä mitä nää poiu ja mikke jutut edes on. Tahallistako vaiko sairaan pään tuottamaa. Katoin et joku aina välillä komppaa näitä(he itsekö) , ikäänkuin jollein olisi fyysisesti ja psyykkisesti hyväksi yötä päivää hölöttää netissä olemattomia. "

Missä ny käyttämäni ilmaisu "sairas pää" kolahti sen verran, että siittä ny sit sai aihetta yhteenlaskutoimitus sitä ja yhteenlaskutoimitus tätä.

Onhan tääkin juttu tavallaan mielenkiintoista, poiua nimitellään täällä milloin miksikin, mutta siihen ei puutu kukaan, mut jos minä ilmaisen asiaani jotenkin vähemmän fiksuilla sanoilla niin johan syntyy hulabaloo

Joskus ajatellut, et kun poiu keskustelee paljon itsensä kanssa, vastailee itselleen, niin kirjoittaako poiu välillä myös itse itselleen niitä herjaavia viestejä, siinä kuin kehuja ja kannustuksia jatkamisesta.

Tuohon aprikointiini liittyen, täytyy ny kuitenkin tähdentää, et net on vaan mun ajatuksia, ei yhtä kuin totuus. En tiedä kuka millainen ihminen minkäkin nimmarin tai nykyään anonyymin taustalla lymyää.

Mut oli ny kuin oli, niin en näe mitää viisautta saati järkeä tuossa "hölötyksessä" Minun mielestäni se vaan ei ole normaalin ihmisen toimintaa

Katoin tosiaan joku päivä että tota Mikke juttuakin oli käyty samaan sävyyn/samassa määrin jo huumeet palstalla kymmenisen vuotta sitten. Tiedä sitte miks sekin tälle palstallekkin piti tuoda. Liekö sekin sit poiun heiniä

• Anonyymi

Ahas muutit tyyliäsi, mistäs ny kenkä alkoi puristaa, siitäkö etten ny kuitenkaan jäänyt pidempään jankaamaan kanssasi. Riitaakaan en sen kummemmin tullut haastamaan, kunhan kommentoin toisen kommenttiin tähän tapaan.

"No minäkin kävin "kyläilemässä", ei voi kuin ihmetellä, näyttää palsta olevan enimmäkseen pelkkää Poiua ja Mikkeä ja satoja viestejä pelkkää soopaa. Siis oikeestiko joku jopa tosissaan penää kuvaa jonkun kuvitteellisen Miken sarvista.

No ei voi ku ihmetellä, kun ei tiedä mitä nää poiu ja mikke jutut edes on. Tahallistako vaiko sairaan pään tuottamaa. Katoin et joku aina välillä komppaa näitä(he itsekö) , ikäänkuin jollein olisi fyysisesti ja psyykkisesti hyväksi yötä päivää hölöttää netissä olemattomia. "

Missä ny käyttämäni ilmaisu "sairas pää" kolahti sen verran, että siittä ny sit sai aihetta yhteenlaskutoimitus sitä ja yhteenlaskutoimitus tätä.

Onhan tääkin juttu tavallaan mielenkiintoista, poiua nimitellään täällä milloin miksikin, mutta siihen ei puutu kukaan, mut jos minä ilmaisen asiaani jotenkin vähemmän fiksuilla sanoilla niin johan syntyy hulabaloo

Joskus ajatellut, et kun poiu keskustelee paljon itsensä kanssa, vastailee itselleen, niin kirjoittaako poiu välillä myös itse itselleen niitä herjaavia viestejä, siinä kuin kehuja ja kannustuksia jatkamisesta.

Tuohon aprikointiini liittyen, täytyy ny kuitenkin tähdentää, et net on vaan mun ajatuksia, ei yhtä kuin totuus. En tiedä kuka millainen ihminen minkäkin nimmarin tai nykyään anonyymin taustalla lymyää.

Mut oli ny kuin oli, niin en näe mitää viisautta saati järkeä tuossa "hölötyksessä" Minun mielestäni se vaan ei ole normaalin ihmisen toimintaa

Katoin tosiaan joku päivä että tota Mikke juttuakin oli käyty samaan sävyyn/samassa määrin jo huumeet palstalla kymmenisen vuotta sitten. Tiedä sitte miks sekin tälle palstallekkin piti tuoda. Liekö sekin sit poiun heiniä

Tuohon aprikointiisi laittaako poiju itselleen herjaa välillä, niin paljastan nyt:
        minä luin ylimalkaan joitakin poijun juttuja alussa, yritin kääntää häntä rakentavaan,
        annoin muutamia neuvoja asenteen muutoksesta omaksi hyvinvoinnikseen, mutta
        nyt olen kääntynyt "herjaajaksi", sillä omia vanhenpiaan hän kykenee mustamaalaamaan,
        mutta ei itsepäisyydessään käytä niitä vahigoittuneita aivojaan ja hermoratojaan
        osoittamaan pienintäkään kiinnostusta vanhempiensä pettymyksiä kohtaan.
        Ei poijunkaan vanhemmat alusta asti ole olleet narsistisia pykopaatteja,
        kuten hän täällä julistaa vuodesta toiseen. Yrittivät kasvattaa häntä parhaansa mukaan.
        Poijun seura on tehnyt minut kaltaisekseen sydämettömäksi mustamaalaajaksi!
        Kolikolla on kaksi puolta, ja se huonompi puoli kilahti minullakin esiin.

Mitä tulee sinun tapaasi kommentoida, niin nyt ymmärrän sen paremmin.
        Joudut päivän mittaan päättämään seniilien, dementtien, itsepäisten
        ymmärtämättömien puolesta, mitä heidän tulee tehdä ja milloin.
        Ei ole ihme, jos se sama tapa kuin puhuisi hoidokeille, pilkahtaisi esiin täälläkin.
        Mutta se saa karvat pystyyn niiltä, jotka ovat tottuneet päättämään omista asioistaan.
        Mutta se tyyli ei ole tyypillistä sinulle.

Täällä on ihmeellinen tapa halveksia ikää ja elämänkokemusta.
        Monissa maissa vasta eläkkeelle päästyään on kerännyt riittävästi tietoa
        päästäkseen maan hallituksiin valta-asemaan.
        Vaikka olisi monen lapsen perheenäiti, niin muualla kelpaa presidentin kanssa
        mielipiteitään ja näkemyksiään vaihtamaan.
        Täällä 60-vuotiaille pistetään "luu kurkkuun" ja passitetaan tuppisuuna TV:n eteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuohon aprikointiisi laittaako poiju itselleen herjaa välillä, niin paljastan nyt:
        minä luin ylimalkaan joitakin poijun juttuja alussa, yritin kääntää häntä rakentavaan,
        nyt olen kääntynyt "herjaajaksi", sillä omia vanhenpiaan hän kykenee mustamaalaamaan,
        mutta ei itsepäisyydessään käytä niitä vahigoittuneita aivojaan ja hermoratojaan
        osoittamaan pienintäkään kiinnostusta vanhempiensä pettymyksiä kohtaan.
        Ei poijunkaan vanhemmat alusta asti ole olleet narsistisia pykopaatteja,
        kuten hän täällä julistaa vuodesta toiseen. Yrittivät kasvattaa häntä parhaansa mukaan.
        Poijun seura on tehnyt minut kaltaisekseen sydämettömäksi mustamaalaajaksi!
        Kolikolla on kaksi puolta, ja se huonompi puoli kilahti minullakin esiin.

Mitä tulee sinun tapaasi kommentoida, niin nyt ymmärrän sen paremmin.
        Joudut päivän mittaan päättämään seniilien, dementtien, itsepäisten
        ymmärtämättömien puolesta, mitä heidän tulee tehdä ja milloin.
        Ei ole ihme, jos se sama tapa kuin puhuisi hoidokeille, pilkahtaisi esiin täälläkin.
        Mutta se saa karvat pystyyn niiltä, jotka ovat tottuneet päättämään omista asioistaan.
        Mutta se tyyli ei ole tyypillistä sinulle.

Täällä on ihmeellinen tapa halveksia ikää ja elämänkokemusta.
        Monissa maissa vasta eläkkeelle päästyään on kerännyt riittävästi tietoa
        päästäkseen maan hallituksiin valta-asemaan.
        Vaikka olisi monen lapsen perheenäiti, niin muualla kelpaa presidentin kanssa
        mielipiteitään ja näkemyksiään vaihtamaan.
        Täällä 60-vuotiaille pistetään "luu kurkkuun" ja passitetaan tuppisuuna TV:n eteen.

" yritin kääntää häntä rakentavaan,
        nyt olen kääntynyt "herjaajaksi", "

Niinhän siinä tuppaa käymään, minkäkin alkuun yritin ohjata mm. vammaispalveluiden piiriin, kun valitti huonoa liikuntakykyään ettei pääse esim. taidenäyttelyihin yms. Sähkömopoakin yritin ehdottaa, että pääsee kauemmaksi, mutta jotenkin vaikutti siltä että hänen asenteeseensa oli enemmänkin halveksiva niin apua hakevia kuin vammaispalveluiden käyttäjiä kohtaan.

Mutta joo, eihän ketään voi pakottaa mitään apua hakemaan. Jotkut tykkää lillua omassa haisevassa liemessään. Puhutaan itsemääräämisoikeudesta.

Vielä tulee mieleen tuosta ohjaavasta tyylistä, niin kyllä se lienee mulla tavallaan verissä. Nuorena haaveiln opettajan urasta, mutta kotioloista johtuen ei sellaiseen ollut mahdollisuutta. Töihin piti mennä että sai itsensä elätetttyä.

Nuorena äitinä kävin mannhermeimin lastensuojeliiton ohjaavan kasvatuksen kurssin, kun koin tarvetta saada selville, että millaista kasvatus se voisi olla ns. normiperheissä. Samaa konseptia/ohjaavasta kasvatusta käytetään nykyäänkin mm. päivähoidossa.

No en minä mikään täydellinen äiti ole ollut, mutta kyllä jotain evästä kuitenkin kurssista jäi, että olen ollut vanhempana enempi ohjaava kuin määrääjä, eteenpäin kannustava kuin lannistava.

Hieman samaa konseptia tulee käytettyä työelämässäkin. Ohjaan, kehun, kiitän ja kannustan hyvin pikkiriikkisestäkin asiasta , että asukkaalle tulisi tunne että hän kaikesta huolimatta osaa jotain tehdä oikeinkin. Toki on tilanteita missä mikään puhe ei mene perille, asukas on hädissään, taistelee vastaan, kun ei ymmärrä miksi tehdään niinkuin tehdään, esim. hygieniasta huolehtiminen.

No tämmösillä palstoilla ny saa tottua kaikenlaiseen, kuten jo aiemminkin oli puhetta niin tyylini ärsyttää. Toisaalta liittyy se liiallinen ärsytys narsismiinkin, hehän eivät ny tunnusta olevansa minkäänlaisen avun tarpeessa, sellainen vihjauskin on kolaus heidän kaikkivoipaisuuttaan kohtaan. Niin jos joku sellaista ehdottaa, että voisit hakea jotain apua, niin saa kyllä kuulla kunniansa/ansaitsee jatkuvaa häirintää, kehtaakin vihjata että hänen tavassaan toimia olisi jotain korjattavaa.

• Anonyymi

Onpa outoa että tanssiminen muka aiheuttaisi vihareaktioita. En itse tosi tunne taiteenlajia niin että osaisin sanoa mistään suorituksesta juuta tai jaata. Minua ei myöskään ärsytä poiun kirjoitukset, mutta en myöskään haluaisi rohkaista kirjoitteluun, mikäli siitä on nykyisin poiulle enemmän haittaa kuin hyötyä. Sen varmaan poiu tunnistaa paremmin itse. Täältä katseltuna en näkisi poiun valloittaneen mitään muita ketjuja vaan on ihan asiallisesti osallistunut aloittajan aiheisiin.

• Anonyymi

Rumpaliketjuun menin. Olen viihtyny siellä parhaiten. :)

Mutta joo kyllä tanssi on vähän "vainottu" taiteenlaji. Ei aina ja kaikille, mutta kyllä se osalle tanssitaiteiljoista on, Ehkä huonoiten ymmärretty taiteenlaji yleisesti ottaen saattaisi olla.
        Ihmisillä on kaikkia luuloja tanssijoista, esim. että heillä olisi heikko moraali tai muuta omituista, Kärsin nuorena oikein vakavasti niistä oudoista käsityksistä tanssitaiteesta,
        Oli ikuinen kriisi mulla tanssitaiteen kanssa silloinkin kun pystyin tanssimaan. On myös ihmisiä jotka kadehtii tanssitaitoa, ym. Nuorena kun en ollut vielä näin kovia kokenut, niin se oli rankkaa käsitellä niitä suhtautumisia tanssitaiteeseen, Keskustelinkin aiheesta yhden tunnetumman tanssitaiteilijan kanssa että tiedän ettei kokemus ollut vain minun, Aihe vaatisi kokonaisuudessan toiset 1000 viestiä :)

"poiuytfghj"

• Anonyymi

En osaa sanoa onko töstä kirjoittelusta haittaa vai hyötyä, luultavasti molempia tasaisesti. Samalla kun tulee joitain haittoja tulee joitain hyötyjä.

"pouytfgh)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rumpaliketjuun menin. Olen viihtyny siellä parhaiten. :)

Mutta joo kyllä tanssi on vähän "vainottu" taiteenlaji. Ei aina ja kaikille, mutta kyllä se osalle tanssitaiteiljoista on, Ehkä huonoiten ymmärretty taiteenlaji yleisesti ottaen saattaisi olla.
        Ihmisillä on kaikkia luuloja tanssijoista, esim. että heillä olisi heikko moraali tai muuta omituista, Kärsin nuorena oikein vakavasti niistä oudoista käsityksistä tanssitaiteesta,
        Oli ikuinen kriisi mulla tanssitaiteen kanssa silloinkin kun pystyin tanssimaan. On myös ihmisiä jotka kadehtii tanssitaitoa, ym. Nuorena kun en ollut vielä näin kovia kokenut, niin se oli rankkaa käsitellä niitä suhtautumisia tanssitaiteeseen, Keskustelinkin aiheesta yhden tunnetumman tanssitaiteilijan kanssa että tiedän ettei kokemus ollut vain minun, Aihe vaatisi kokonaisuudessan toiset 1000 viestiä :)

"poiuytfghj"

Minulle taas tulee mieleen että heillä on aika kovaa ja leipä tiukassa. Silloin täytyy kokea todellista intohimoa alaansa.

• Anonyymi

No kyllä varmasti niinkin. Joo semmonen virheluulo ihmisillä usein on että tanssitaiteilijuus olisi vain hupijuttu, Kateus että elämä pelkkää hupia mikä ei ole totta.

"poiuytghj"

• Anonyymi

Tosin minö en ihan edes tiedä millainen tanssitaidemaailma nykyään on .
        Itse olen aika vanhanaikaisia taidetanssijoita jossain mielessä vaikka minulla on nyt tanssiinkin ihan oma idea jos pystyisin tanssimaan...tai siis tanssisin kuvataiteeni idealla. .

"poiuytfn"

• Anonyymi

Jos joku vammautuu tai muuta hänelle tapahtuu, minun sääliini ei vaikuta se kuka hän on. Ihminen on ihminen. En valitse säälittäviäni mieltymysteni mukaan.

"poiuytfvbn"

• Anonyymi

Esimerkiksi minun psykopaattini karmaisee selkäpiitäni, meinaa tuhota minut, mutta säälin päänsärystään ja toivon sydämestäni että se menisi ohi. Jos ihmisen päätä särkee, se riittää minulle myötätuntoon, minun ei tarvitse tietää kuka hän on persoonallisuudeltaan.

"poiuytfdvbn"

• Anonyymi

Mylskin myötätunnottomien käsissä on pelottavaa olla autettavana.

"poiuygfbn"

• Anonyymi

Mut jos paranisin, voisin opettaa teidätkin tanssimaan. Oon opettanut 3-70 vuotiaita.

"poiuygffgh"

• Anonyymi

Tanssilla ei ole ikärajaa. Voin mä alottaa vaikka 65-vuotiaana uudestaan...jos sikseen...

• Anonyymi

Mä en näihin keskusteluihin ylipäätään lähtenyt vapaaehtoisesti. En mä voinut sille mitään että yhtäkkiä tapahtui jotain mikä vaurioitti puolet hermostoani ja pelkäsin miten hallitsen kehon jossa en edes hallitse jäseniäni ja siksi soitin luuriin varmistaakseni että jotenkin hallitsen tilanteen, ja siitä se hölötys alkoi, sekä siitä että jotkut halusivat luulla elämäntarinaani jota en ollut ollut innokas aiemmin kertomaan.

"poiuytfdvb"

• Anonyymi

Hölötys ei ole oikeasti mun alkuperäinen luonteenpiirre edes. Mä olin jo kolme vuotiaana hiljaisen vakavan pohdiskelijan näköinenkin, Hölötys johtuu sosiaalisesta riepotuksesta, eikö ole pysyvä luonteenpiirre, Mutta jatkuva pohdiskelu on pysyvä luonteenpiirre.,

"poiuhgfvbn"

• Anonyymi

Sekin on vain valheellisen mielikuvan lietsontaa lietsoa mielikuvaa minusta hölöttäjänä. Minä nimenomaan pidän hyvin vakavasta keskustelusta, Se on totuus, Mutta minun on vaikea saada niin vakavaa keskustelua missään. Mutta se on aidoin minä joka keskustelee vakavasti, Ei hölötä. Mutta siitä kanssani on kieltäydytty, joten olen joutunut hölöttämään.

• Anonyymi

Järkevintä olis ollut olla suurinpiirtein hiljaa ja alkaa vain kuntouttaa hermostovauriota mutta se ei ollut sosiaalisesti mahdollista, Koska kaikki ihmiset ympärilläni halusivat puhua muusta kuin tästä hermostovauriota. Mun oli PAKKO hölöttää ja voittaa aika että hermostovaurio lievenee sen verran että edes pystyn kommunikoimaan normaalimmin.

"poiuytrdfgh"

• Anonyymi

Terveys on edelleen huono, mutta nyt kykenen kommunkoimaan ihmisten kanssa fyysisessä ympäristössä mihin en kunnolla kyennyt 8 vuoteen. Eilenkin vieras vanhempi fiksun oloinen rouva bussipysäkillä alkoi jutella minulle kun kävelin ohi. Olen paljon sosiaalisempi kuin aiemmin kun vieraatkin ihmiset puhuu minulle . Se on mukavaa.

"poiuytfdfghn"

• Anonyymi

Ihmettelen vähän mistä johtuu kun vanhemmat rouvat ja papat on alanneet tykkäämään minusta noin, että ohikulkiessani puhuvat minulle,

"poiuytfg"

• Anonyymi

Että jos mun aivojen kyky normaaliin sosiaalisuuteen alkaa vähän palailla, niin voinkin sitten lopetella tätä hölötystä- Totuus on, että hölötin tuon aivovauriotilanteen johdosta, Koska hölöttämään pystyin. Kun se vaurio tuli intuitio ja luonto sanoi minulle: "Jatka tekemään kaikkea mihin vielä pystyt, vaikutti sitten ihmisille mille vaikutti, koska muuten halvaudut kokonaan !"

• Anonyymi

Koska siis noi toiminnot johon vielä pystyin oli hyvin rajoittuneet., Niin toki sitten ne mitä jäi jäljelle tuli liiallisen oloisiksi, Olen täysin tietoinen tuosta, mutta koska myös tiesin mistä se johtuu, en lotkauttanutr korvaa kommentoinnille asiasta, koska ei he ymmärrä mistä se johtuu.

"poiuytrddcvb"

• Anonyymi

Jos suuri osa muuta mun hermoston toimintaa ei ollenkaan toimi, ei jääny oikeen muuta vaihtoehtoa. Ja nyt sitten myöhemmin joutuu selvittään näitä tuosta tilanteesta muodostuneita soppia. ..ja sen takia hööttämään lisää.

"poiuytfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos suuri osa muuta mun hermoston toimintaa ei ollenkaan toimi, ei jääny oikeen muuta vaihtoehtoa. Ja nyt sitten myöhemmin joutuu selvittään näitä tuosta tilanteesta muodostuneita soppia. ..ja sen takia hööttämään lisää.

"poiuytfgh"

Tuskin tällä palstalla kukaan on ollut osallisena mihinkään soppiin. Minulle ei ole oikein tullut selväksi että mitä ne solmut ja sopat oikein on. Niitä kannattaakin selvitellä niihin osallisten kanssa. Tietysti saat kirjoitella tännekin, jos se tuntuu selventävän ajatteluasi.

• Anonyymi

Koska siis tämä 8 vuotta oli todella vaikea tehdä mitään konreettista. ..siis edes vaikka etsiä jokin vaate kaapista oli aivan mielettömän vaikeaa. ..lähes mahdotonta.

• Anonyymi

Vaati tosi tuskallista harjoittelua kaksi vuotta tuo että nyt osaan suht sujuvasti käydä lähikaupassa. Mutta alkuun se oli aivan älyttömän vaikeeta,....mun piti koko matka keskittyä täysillä ja hokea itselle: "Keskity...osta siis papuja....käänny ...katso papuhyllyä...ota papupurkkeja...papupurkkeja...keskity...papupurkkeja ..." Enkä hahmottanu missä olen kuin ajoittain.

"poiuytfdfgbn"

• Anonyymi

Mutta ei tommosta voi kuvata ihmisille kun sen on päällä...se vaikuttaa heille niin oudolle kun ei he tiedä mimmosta on aivovauriossa, Se on hurjaa ! Mulla tuntu hermostossa semmonen mieletön "Pärräys" 7 vuotta tauotta. ..semmonen niinku tärinä...en osaa selittää sanoin.

"poiuygfd"

• Anonyymi

Siis se on hyvin voimakas fyysinen tunne...ei mitään pientä vaan jotain mihin pitää täysillä keskittyä että pystyy ylipäätään istumaan tuolilla edes.

"poiuhgfbn"

• Anonyymi

Mut se on niin hirveetä, ettei siitä pysty puhumaan kun se on päällä koska sitte tuntuu että hallinta menee jos siitä puhuu.

"poiuhyfgbn"

• Anonyymi

Joudut vaan miettiin miten selvitö sekunnista toiseen.

"poiuytrfdfg"

• Anonyymi

Ja se on niin hurjaa ettet sä voi kertoa ihmisille, koska se menee yli sen mitä he pystyy sulattaan, niin voit vaan odottaa että se menee ohi,

"poiuyfdfgh"

• Anonyymi

Mö en tiedä maailmassa mitään lähimainkaan niin tuskallista ku hermostovaurio. SE memee kaiken sen yli mitä on koskaan voinut edes kuvitella., ..täysin sen kaiken ulkopuolelle,.

"poiuytfghn"

• Anonyymi

Se on silmitöntä kidutusta,..niin silmitöntä ettet mitään sellaista olis ikimaailmassa voinut kuvitellakaan,

"poiuytfdvbn"

• Anonyymi

Sit voisit saada vähän aavistusta siitä miltä tuntuis istua helvetin tulikivillä 5 vuotta,

"poiuytfghj"

• Anonyymi

Kun hernos jäseniesi ytimissä palaa 1000 asteisina,. Rukoilkaamme vaan Jumalaa ettei kelleen muulle käy tuota,

"poiuytfdvbn"

• Anonyymi

Se on niin hirveetä että siitä on sitten turha puhua kenellekään ihmiselle koska heidän käsittelemänsä asiat on ihan toista luokkaa. Varmistuu ainakin se että sitten juttelee vain Jumalalle, Ihmisille hölöttää toivomaansa hölötystä-

"poiuytfdfgbn"

• Anonyymi

turha on semmosessa kunnossa soittaa minnekään ihmisille, heitä vaan ärsyttää jos kerjää myötätuntoa,

"poiuytfdfgh"

• Anonyymi

He vain haluaa sun miettivän mihin sä voisit olla syyllinen,. Jos ei löydy mitään todellista niin kuvittelevan jotain pahaa itsestäsi.

"poiuytfbn"

• Anonyymi

No ei tuosta sen enempää.
        Lähden tästä selvitteleen tämänpäivän kärsimyksiä. Kerron vasta myöhemmässä vaiheessa kuten olen oppinut että on viisainta

"poiuytfgh"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He vain haluaa sun miettivän mihin sä voisit olla syyllinen,. Jos ei löydy mitään todellista niin kuvittelevan jotain pahaa itsestäsi.

"poiuytfbn"

Onhan se nyt lannistavaa että muutoinkin heikolla olevaa pidetään syyllisenä etukäteen. Eiköhän lakikin kiellä sellaisen menettelyn jos ei joillain sitten jostain syystä moraali ja oikeudenmukaisuus siinä kohtaa toimi kompassina.

• Anonyymi

Joo siis tämä on kummallisinta koko tapauksessa on että minusta on tullut uhrin asemassa "etukäteissyyllinen" nimenomaan. Oletan että se on se joku narsistien käänteistemppu. tosi outo ilmiö en olisi ikinä uskonut että sellainen voisi tapahtua oikeasti, mutta on tapahtunut,
        Oikeesti on niinkuin pitkään ajateltu minua syylliseksi ilman että kukaan on osoittanut mitään että minkä tyyppiseen asiaan edes.

"poiuytfdfghn"

• Anonyymi

Ja minua on kauheesti pelottanut että jos vuosikausia minun kuvittelu syylliseksi ilman todellisuuspohjaa jotenkin pitkän päälle manipuloisi aivoni jotenkin syylliseksi...että miten mä pystyn oleen ettei se vaikuta minuun jos jatkuu kymmenenkin tai kaksikymmentä vuotta...siis mun aivoihin. Mullehan tuli jotain kummallisia aivan epätodellisia syyllisyyspelkoja jo ja kaikki sitten muka niin ihmetteli mistä semmosia voi tulla, mutta onko se nyt niin ihmeellistä jos vuosikymmenet etukäteissyyllistetään ilman pienintäkään esimerkkiä millaiseen asiaan olisi syyllistynyt, niin aivot alkaa kehittää lopulta siihen tyhjään kohtaan jotain syyllisyyskuvitelmia edes selitykseksi. Ja sitten vanhemmat pilkkaa minua olemattomien kuvittelusta, valheellisen pahan kuvittelusta itsestäni , että miksi kuvittelen itseni syylliseksi, kun en ole syyllinen mihinkään, siis se on se mun "hullluus" , mutta mitä muutakaan voisi olla kun sosiaalisesti olen syyllistetty ilman selitystä.

"poiuytfvbn"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja minua on kauheesti pelottanut että jos vuosikausia minun kuvittelu syylliseksi ilman todellisuuspohjaa jotenkin pitkän päälle manipuloisi aivoni jotenkin syylliseksi...että miten mä pystyn oleen ettei se vaikuta minuun jos jatkuu kymmenenkin tai kaksikymmentä vuotta...siis mun aivoihin. Mullehan tuli jotain kummallisia aivan epätodellisia syyllisyyspelkoja jo ja kaikki sitten muka niin ihmetteli mistä semmosia voi tulla, mutta onko se nyt niin ihmeellistä jos vuosikymmenet etukäteissyyllistetään ilman pienintäkään esimerkkiä millaiseen asiaan olisi syyllistynyt, niin aivot alkaa kehittää lopulta siihen tyhjään kohtaan jotain syyllisyyskuvitelmia edes selitykseksi. Ja sitten vanhemmat pilkkaa minua olemattomien kuvittelusta, valheellisen pahan kuvittelusta itsestäni , että miksi kuvittelen itseni syylliseksi, kun en ole syyllinen mihinkään, siis se on se mun "hullluus" , mutta mitä muutakaan voisi olla kun sosiaalisesti olen syyllistetty ilman selitystä.

"poiuytfvbn"

Juu kuulostaa tutulta omallakin kohdalla. Tosin olen sittemmin joitain etukäteissyyllistyksiä toteuttanut niin on jopa helpottanut kummallisesti oloa. On kerrankin sitä mikä tila annetaan, itseaan toteuttava kirous...

• Anonyymi

Joo siis mullakin on ehkä joskus semmosta kummaa tarvetta valheellisesti uskotella ihmisille, että heidän ennakkoluulonsa minusta olisivat totta. Yhtä sellaista olen tehnyt palstallakin,. Koska siis oikeastihan en ole mikään palstojen sotkija, ainakaan motiiviltani ja se on 100% varmaa ja tiedän sen 100% varmasti, Mutta kun noilla joillain on halu minut sellaiseksi esittää, niin mun tekee mieli sitten kirjoittaa kauheesti "provosoimanaan", vaikka olen täysin tietoinen provosoinnistaan, enkä mikä hölmö etten huomaisi ja tasan tarkkaan tiedostaisi koko kuvion. Mulla on joku ihme tarve vähän niinkuin uskotella lukijoille, että olisin joku hölmö, koska heilla on sellaisia ennakkoluuloja, koska semmonen muistuttaa etukäteissyytöstä.

• Anonyymi

Minua kai luullaan semmosilla tavoilla hölmöksi millä tavoin en hölmö ollenkaan ole, Mutta ne luulot tuntuu siinä mielessä uskomattomille, koska henkilön pitäisi olla aivan mielettömän hölmö ollakseen sellainen mitä he luulee, Ja mikä vielä oudompaa, jopa oppineet ihmiset voi luulla sellaisia,

"poiuytfghj"

• Anonyymi

Monet ovatkin kompastuneet siihen.

• Anonyymi

Mutta olen tässä miettinyt että vanhempieni käytöksen yksi syy ihan voisi olla tyhmyyskin joiltain osin,
      Koska siis jossain määriteltiin tyhmyydeksi sellainen että aiheuttaa toiselle haittaa oikeesti itsekään hyötymättä siitä. Ja totahan vanhempani on tehneet.
      "poiuytfgh"

• Anonyymi

Minun vanhempani tai erityisesti heidän kumppaninsa on hyötyneet minun kiusaamisestani. Ehkä he on älykkäitä. Ainakin pitkälle ovat vieneet ja johdonmukaisesti asiani tähän pisteeseen. En sitten tiedä älykkyydestä. Ainakin kulttuuri on heidän puolellaan.

• Anonyymi

Joo kyllä sosiaalisesti on oltu "heidän puolellaan" täälläkin, mutta ei he ole siitä mitään lopulta hyötyneet koska he ovat väärässä. Surkeaa siitä vaan on kaikille tullut kun väärässäoloa on tuettu joukolla.

"poiuytfdfghn"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo kyllä sosiaalisesti on oltu "heidän puolellaan" täälläkin, mutta ei he ole siitä mitään lopulta hyötyneet koska he ovat väärässä. Surkeaa siitä vaan on kaikille tullut kun väärässäoloa on tuettu joukolla.

"poiuytfdfghn"

Minä en usko näiden päätekijöiden kärsivän juurikaan. Vanhempani ehkä ja jokunen muu verisukulaiseni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en usko näiden päätekijöiden kärsivän juurikaan. Vanhempani ehkä ja jokunen muu verisukulaiseni.

Kaikkiaan on nyt myöhäistä ruikuttaa. Katuvat tai eivät, hyötyivät tai olivat hyötymättä.

• Anonyymi

Kuitenkin olen tullut siihen ajatukseen jotenkin, että narsismi on myös tyhmyyttä, ei se loppuenlopuksi ole mitään kovin älykästä, vaikka monet ihmiset menee narsistien lankaan. He menee siksi siihen lankaan että se on riittävän tyhmää, ei siksi että se olisi niin älykästä-

"poiuytfghn"

• Anonyymi

Narsistien juttuja on helppo kuunnella käyttämättä omia aivojaan. Niinkuin joku TV:n saippuasarja.

"poiuhgfdfbn"

• Anonyymi

Lentävien apinoiden osalta narsistit vetoaa heidän omiin luonteenheikkouksiinsa. Narsisti pönkittää heidän egoaan, on kivan rentoa juoruilla, nauraa jollein tuntemattomalle ihmiselle josta ei tiedä mitään..toisin sanoen kaikkea tyhmää. Narsistin kanssa voi mukavasti rennosti tehdä kaikkea tyhmää. Just niinku mun äiti sanoo kaikille : "Oo vaan ku Ellun kana". Ja sitten heille tulee hyvä mieli. Olin itsekin joskus aikoinaan Ellun kana tajunnantilassa. Mutta tein äidilleni sitten selväksi että minö en ole Ellun kana. Ja hän lupasi ettei MINULLE puhu enää Ellun kanasta. Mutta siis jopa korkeakoulutettu isäni uskoo tuohon Ellun kana juttuun. Kerran hän jopa sanoi minulle olevansa Ellun kana. Tämä on aivan uskomatonta.

"poiuytfn"

• Anonyymi

Tuskin kukkaan järkevä olettaisi edes etiikan professorin käyttäytyvän niin mallikkaasti kuin mitä etukäteissyytetyn tulee käyttäytyä osoittautuakseen kelvoksi. Tai voihan ne professorit tunnistaa ja eritellä etiikan kysymyksiä, mutta ei heidänkään oleteta olevan mitään jeesusenkeleitä elämässään.

• Anonyymi

Tämä meni niin nappiin kuin olla ja voi. Kuinka joku sen noin sanoittikaan, Ihmettelen vähän jopa.

"poiuytfdfgh"

• Anonyymi

Sinun aivokapasiteettisi ja hermoratasi toimivat mainiosti mustamaalaamaan vanhempiasi ja rypemään itsesäälissä marttyyrimaisesti. Samoin kapasiteettisi riittäisi osoittamaan ymmärtämystä vanhempiasi kohtaan. Miten paljon olet kiinnostunut heidän kokemistaan pettymyksistä ja vastoinkäymisistä? Vanhemmat saavat uhrata koko elämänsä lapsiensa hyvinvointiin ja edistykseen elämässä.
      Sen kokemuksen, tiedon ja ymmärtämyksen mukaan, mitä heillä sattuu olemaan.
      Sinä olet aikuinen, kypsä ihminen, keski-ikää ylittämässä ja puhut kuin ummaikäinen lapsi!
      Minun käy sääliksi vanhempiasi ja mahdollisia sisaruksiasi.

• Anonyymi

Tässä omkin se yleisin puheenvuoro henkilöiltä jotka ei tiedä narsistisista vanhemmista mitään. Pelkkää loukkaamista... ehkä heillä on itsellä kiittämättömiä ja hemmoteltuja lapsia ja he kokevat katumusta, uhrautumista tms. lapsien hankinnan johdosta. Hakevat epävarmuuttaan lapsilta hyväksyntää sitä saamatta... kaikkea sellaista mitä ei voisi kuvitellakaan itsekkäiden vanhempien pahoinpitelevissä ja hylkivissä narsistiperheissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä omkin se yleisin puheenvuoro henkilöiltä jotka ei tiedä narsistisista vanhemmista mitään. Pelkkää loukkaamista... ehkä heillä on itsellä kiittämättömiä ja hemmoteltuja lapsia ja he kokevat katumusta, uhrautumista tms. lapsien hankinnan johdosta. Hakevat epävarmuuttaan lapsilta hyväksyntää sitä saamatta... kaikkea sellaista mitä ei voisi kuvitellakaan itsekkäiden vanhempien pahoinpitelevissä ja hylkivissä narsistiperheissä.

Tekisi mieli näille henkilöille antaa takaisin samalla ymmärryksen mitalla kohdatessaan epäoikeudenmukaisuutta, pahoinpitelyä, manipulointia ja hyväksikäyttöä.

• Anonyymi

Sinä, poiju, etsit täältä sitä huomiota ja kiitosta omaan epävarmuuteesi,
        kuten väität vanhempien etsivän lapsiltaan.
        Niin, onhan se ymmärrettävää, että kun isä on tehnyt pitkän työpäivän ja
        äiti työpäivän lisäksi valmistanut aterian ja lasten masu on täynnä,
        niin onhan se kohtuutonta, että lapset kiittäisivät aterian päätyttyä!
        Kiitos ruoasta! sitä ei kuule nykyajan lapsilta.
        "Kiitos ruoan kasvattajalle,
        kiitos ruoan maksajalle,
        kiitos ruoan valmistajalle!" :-)

• Anonyymi

ei vanhempien ruuasta tarvitse kiittää. eivät olisi tehneet meitä tänne jos vielä muka kiitosta kaipaavat. ja vitut. ruoka kuuluu niiden velvollisuuteen. lakiki sanoo että vanhempien ruokittava lapset. en minäkään mene liikennevaloille kiittelemään, että kiitos kun en kävellyt päin punaisia. en vitut mene

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei vanhempien ruuasta tarvitse kiittää. eivät olisi tehneet meitä tänne jos vielä muka kiitosta kaipaavat. ja vitut. ruoka kuuluu niiden velvollisuuteen. lakiki sanoo että vanhempien ruokittava lapset. en minäkään mene liikennevaloille kiittelemään, että kiitos kun en kävellyt päin punaisia. en vitut mene

Voi sinua ressukkaa! Kukaan ei puhu tuolla tavalla ilman syytä.
        Toivottavasti saat jonkun pesemään ja parantamaan haavasi.
        Ne tuntuvat todella pahoilta.
        Otan osaa katkeruuteesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Keneltäköhän olet mahtanut oppia, ettei punaisia valoja päin pidä kävellä?

• Anonyymi

Minä olen ainakin maksanut mittavasti elämässäni vanhempieni valinnoista ja elämäntyyleistä. Tuskin olen ainoa laatuani, enkä olekaan.

• Anonyymi

Rukoillaan, että moni toimittaja kuolee kivuliaasti kituen pitkään ja hartaasti.

• Anonyymi

Jokainen provosoiva toimittaja ansaitsee pahinta mahdollista kohtelua.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      175
      7444
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      34
      4561
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      123
      2650
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      72
      2149
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      89
      1563
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      212
      1505
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1131
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      16
      1057
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      1019
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      977
    Aihe