Alle tunnissa Helsinkiin, Moottoritielle 140 km/h

Anonyymi

Tampere tekee aktiivisesti töitä saadakseen tamperelaisille tunnin junayhteyden Helsinkiin. Ratahankeen maksaisi valtio, eli todellisuudessa veronmaksajat, eli myös sinä ja minä. Tunnin ratahanke kustantaa 7,5 miljardia, eikä juna ehdi pysähtymään Hämeenlinnassa.

Hämeenlinnan tulisi myös pitää puoliaan. Hämeenlinna voisi alkaa äänekkääsi vaatimaan Hml - Hki välisen moottoritien nopeuden nostamista 140 km/h:ssa.

Tällöin hämeenlinnalaisten ulottuvilla olisi myös tunnin liikenneyhteys Helsinkiin. Torilta - torille 55min.

Tampere surkean sijaintinsa vuoksi ei pysty ikinä tarjoamaan asukkaillensa samaa.

Maaginen tunnin moottoritieyhteys Hämeenlinnasta on toteutettavissa nopeasti, eikä se myöskään maksaisi 7,5 miljardia vaan ainoastaan pelkän päätöksen

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hämeenlinnassa moottoritie menee poikkeuksellisesti ydinkeskustan läpi, josta syntyy melu- ja ilmanlaatuhaittoja koko kantakaupungin alueelle. Näiden asioiden vaikutuksia ja vaaroja on alettu tunnistamaan entistä enemmän.

      Nopeudesta riippuvainen ilmanvastus on vastuksista suurin ja siten pääsyyllinen päästöihin ja meluun.

      Hämeenlinnan pitääkin ryhtyä välittömiin toimiin moottoritien nopeuden alentamiseksi 80:een tällä moottoritien lähellä tiheään asutulla osuudella. Käytännössä Tiiriö - Miemala. Ydinkeskustan kohdalle jopa 60kmh?

      Vastaavat alennetut nopeudet on jo käytössä moottoritien päissä, tampereen ja helsingin pään tiheään asutuilla osuuksilla.

      Nyt moottoritien melu kuuluu käytännössä Hämeenlinnassa joka paikkaan. Tämä melusaaste katoaa, jos ydinkeskustan ohi ajettaisiin jatkossa vain 60kmh. Samalla autojen tehontarve ja päästötputoaa kolmannekseen nykyisestä ja päästöt .

      Moottoritien nopeuden pudottaminen Hml kohdalla toki hidastaa Tampereelta tulevia, mutta mitä me siitä. Puuhailkoot sitä Hml:n ohi ajavaa tunnin junaa.

      • Yllättävän järkevää pohdiskelua sekä aloituksessa että vastakommentissa.


    • Anonyymi

      Tosin taitaa olla vasen ja oikea aivopuolisko sen verran kaukana yhteisymmärryksestä, ettei taida tulla mitään mistään.

    • Anonyymi

      Suuri virhe tehtiin silloin, kun moottoritie päätettiin rakentaa ydinkeskustan läpi. Olisi todella kiinnostavaa näin monien vuosien jälkeen tietää ne henkilöt, jotka tämän saivat aikaan. Miksi näin? Olihan ymmärtääkseni tarjolla järkevämpiäkin vaihtoehtoja. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutta olisi toivottavaa, että tästäkin virheestä saisi jotakin oppia tulevia päätöksiä tehtäessä.

      • Anonyymi

        Ei ihan nopeasti tule mieleen Suomesta toista kaupunkia jonka ydinkeskustan halkaisee täysiverinen moottoritie. Onko edes?


    • Anonyymi

      Helsingin Assa-Hämeenlinna tänään 60 min. sadekeli ei tosin koko matkaa.

      • Anonyymi

        Helposti, tosin Marskilla joutuu vetään taxikaistaa.


      • Anonyymi

        Tulitko vanhaa tietä.vai miksi noin hidas?

        Itse ajelin tänään hki kauppatorilta poltsarin saleen 36 minutissa. rauhallisesti rajoitusten mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulitko vanhaa tietä.vai miksi noin hidas?

        Itse ajelin tänään hki kauppatorilta poltsarin saleen 36 minutissa. rauhallisesti rajoitusten mukaan.

        Joidenkuiden omat rajoitukset ovat 150 h motarilla.


    • Anonyymi

      Tunnissa Hesaan Tampereelta ,kun poistetaan nopeusrajoitukset kokonaan .

    • Anonyymi

      Kun lukee näitä mielipiteitä, jossa päälimmäisenä ajatuksena tuntuu olevan, kuinka mahdollisimman nopeasti pääsee paikasta toiseen, eikä ajatella yhtään turvallisuustekijöitä. Tuntuu vähän ajattelemattomalta ja käsittämättömältä tämä ainainen kiire. Eikö tarkoituksena ole päästä ehjänä perille. Mihinkä sitä on kiire tässä valmiissa maailmassa?????

      • Anonyymi

        Kommentit lienee vitsejä. Älä ole tiukkapipo.

        Aloittajan ehdottama 140kmh ei kyllä juurikaan heikennä liikenneturvallisuutta. Moottoritiellä oli nykyinen 120kmh rajoitus jo valmistumisajankohtanaan 90-luvun alussa. Tekniikan kehittymisen myötä myös autojen turvarakenteet ja varusteet on mennyt melkoisesti eteenpäin noista ajoista.

        Ja jos moottoritien nopeusrajoitus olisi suoraan verrannollinen liikenneturvallisuuteen, olisi mm. Saksalaiset kuolleet jo ajat sitten sukupuuttoon ja olisimme säästyneet toisen maailmansodan kauheuksilta.


      • Anonyymi

        Kyllä kommentit on vitsejä. Huonoja. Avaaja surkea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentit lienee vitsejä. Älä ole tiukkapipo.

        Aloittajan ehdottama 140kmh ei kyllä juurikaan heikennä liikenneturvallisuutta. Moottoritiellä oli nykyinen 120kmh rajoitus jo valmistumisajankohtanaan 90-luvun alussa. Tekniikan kehittymisen myötä myös autojen turvarakenteet ja varusteet on mennyt melkoisesti eteenpäin noista ajoista.

        Ja jos moottoritien nopeusrajoitus olisi suoraan verrannollinen liikenneturvallisuuteen, olisi mm. Saksalaiset kuolleet jo ajat sitten sukupuuttoon ja olisimme säästyneet toisen maailmansodan kauheuksilta.

        Ajelin motarilla Hesaanpäin viikonloppuna 120 km/h. Suurin osa muista menijöistä ajoi kevyesti ohi. Joten kyllä siellä ajetaan jo nykyään 140 km/h.
        Muutaman kerran olen siellä öiseen aikaa ratsiaan tai nopeustarkkailuun törmännyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentit lienee vitsejä. Älä ole tiukkapipo.

        Aloittajan ehdottama 140kmh ei kyllä juurikaan heikennä liikenneturvallisuutta. Moottoritiellä oli nykyinen 120kmh rajoitus jo valmistumisajankohtanaan 90-luvun alussa. Tekniikan kehittymisen myötä myös autojen turvarakenteet ja varusteet on mennyt melkoisesti eteenpäin noista ajoista.

        Ja jos moottoritien nopeusrajoitus olisi suoraan verrannollinen liikenneturvallisuuteen, olisi mm. Saksalaiset kuolleet jo ajat sitten sukupuuttoon ja olisimme säästyneet toisen maailmansodan kauheuksilta.

        jos nopeusrajoitus nousee 140km/h niin osa porukasta ajaa 160km/h, koska aina pitää ajaa ylinopeutta. Siihen kun lisätään raskasliikenne mikä ajaa 80km/h sekä muut ihmiset jotka eivät halua kaahata, alkavat riskit nousta huomattavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajelin motarilla Hesaanpäin viikonloppuna 120 km/h. Suurin osa muista menijöistä ajoi kevyesti ohi. Joten kyllä siellä ajetaan jo nykyään 140 km/h.
        Muutaman kerran olen siellä öiseen aikaa ratsiaan tai nopeustarkkailuun törmännyt.

        Moottori-tie muutettava pikanopeusjunille!!


    • Anonyymi

      Hesassa menee se tunti jo Ruskeasuolta Torille...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      52
      2551
    2. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      24
      2076
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      54
      1918
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      132
      1716
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      132
      1424
    6. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      131
      1358
    7. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1184
    8. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      454
      1143
    9. Olet tosi lapsellinen...

      Ja kiva harrastus tämä palstailu sulla. Lisää uskottavuutta ja luotettavuutta paljon. 🙄 Eipä sillä onneksi enää ole väl
      Ikävä
      44
      995
    10. Outoa toimintaa kaikkinensa

      Jotenkin sairashan se sinäkin olet.
      Ikävä
      29
      979
    Aihe