Muutin 30.4 vuokra-asunnosta pois. Soittelin vuokranantajalle juuri takuuvuokran maksusta. Ei aikonut maksaa koko takuuvuokraa kun asunto oli kuulemma siinä kunnossa, että siellä oli käynyt hänen vaimonsa siivoamassa. Sanoin, että haluan jotain näyttöä siivouksesta ja siivoojan numeron. Kohta vaimo muuttuikin kaveriksi. Ei sanonut paljonko aikoo ottaa vakuudesta kun kyselin. Kyselin siivoojan numeroa viestilläkin, muttei ole laittanut. Mitään lomaketta ei täytetty kun muutin asuntoon ja asunnosta pois. Kuvasin asunnon sisään muuttaessa ja poistuessa. Asunnossa olisi saanut asua 2.5 asti mutta vuorkanantaja hätyytteli jo pois 30.4 ja lupasin lähteä. Muistan kun muutin 1,5v sitten asuntoon vuokranantaja sanoi, että tavaroita voi viedä jo aikasemmin mitä muuttopäivä olisi ollut eli onko edelinenkin vuokralainen saanut samaa kohtelua, ehkä? Miten tämän asian kanssa kannattaisi nyt toimia? Riitautanko asian ?
Vuokranantaja ei maksa koko takuuvuokraa.
4
59
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä tapa, olisi ollut sopia loppusiivouksen tasosta. Mutta, hyvä tapa on myös kertoa, minkä vuoksi koko takuuvuokraa ei makseta takaisin- ja sehän on tässä tehty. Jos oikeasti olet loppusiivouksen tehnyt huolella, ja okumentit löytyvät, mieti kannattaako asia riitauttaa. Hävitessäsi jutun sinulla on vastapuolenkin oikeudenkäyntikulut maksettavina.
Unohtuiko hellantakunen/uunin puhistus, kylppärin seinien kalkinpoisto... - Anonyymi
Uuni oli puhdas ja siitäkin on selvää videokuvaa. Kalkkia suihkukopin seinämissä/saunan ovessa oli ennen puhdistusta. Puhdistin siis ne ja niistäkin videokuvaa joista näkyy ainakin omasta mielestä että ovat puhtaat ja kirkkaat. Lupasi maksaa osan vakuudesta 2 viikon aikana. Odottelen mitä sieltä tulee ja jatkan asiaa jos siivoukulut ovat kohtuuttomat. Siivouksesta olisi pitänyt ilmoittaa minulle ennen kuin sinne joku menee. Eikä siivooja voi olla puolisa niinkuin tässä oli.
- Anonyymi
Soitin myös kuluttajaneuvontaan ja sanoivat että aika selvältä asialta vaikuttaa mm se että siivouksesta pitää olla todistukset ja siitä olisi pitänyt ilmoittaa minulle. Hyväksyn jos vakuudesta otetaan esim 50e mutten satasia.
- Anonyymi
Kyllä minä aina olen loppusiivouksen hyväksynnän ottanut vuokranantajalta eli se tullut katsomaan ja nimi papruun jotta kaikki asunto ja siivous kunnossa. Jälkikäteen on yrittänyt muutama kyllä inistä mutta kun itse allekiorjoittanut jotta kaikki kunnossa niin ei voi mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21615Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1051560- 141403
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2211048- 124871
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2826Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29807Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks43776- 9770