Uusin Tuulilasi-lehti 5/2019 ylistää uutta Corollaa

Anonyymi

Toyota tulee lyömään tänä vuonna myyntimäärissä kaikki muut automerkit totaalisesti ja Corolla nousee vuoden myydyimmäksi automalliksi.

https://www.apu.fi/teemat/toyota

259

709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joku löysi muka pari negatiivista kohtaa täällä ketjussa. Olisi kirjoittanut ne sata kehua, jotka tuosta pöydälläni olevasta lehdestä löytyvät.

      • Anonyymi

        Ei kirjoita Tuulilasi noin tarkistin lehdestä keksit omasta päästä..

        Mutta näin Tuulilasi kirjoittaa


        Scalan tehtävä on nostaa Skoda yhdessä muun malliston kanssa Suomen myydyimmäksi automerkiksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kirjoita Tuulilasi noin tarkistin lehdestä keksit omasta päästä..

        Mutta näin Tuulilasi kirjoittaa


        Scalan tehtävä on nostaa Skoda yhdessä muun malliston kanssa Suomen myydyimmäksi automerkiksi..

        ai kala vai? se ruma, jo uutena vanhanaikaisen näköinen halpis bulkki kovamuovi sisustalla joka on todella pahasti ylihinnoiteltu. alle dacian hinnan pitäisi skoda saada että joku hölmö ostaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kirjoita Tuulilasi noin tarkistin lehdestä keksit omasta päästä..

        Mutta näin Tuulilasi kirjoittaa


        Scalan tehtävä on nostaa Skoda yhdessä muun malliston kanssa Suomen myydyimmäksi automerkiksi..

        Ei se noin kirjoita varsinkin kun kyse Corollasta. Sulla on taas kaikki sekasii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se noin kirjoita varsinkin kun kyse Corollasta. Sulla on taas kaikki sekasii.

        Tämä aloittaja on vähän sekasi ei Tuulilasi ainakaan noin kirjoita mitä aloittaja yrittää uskotella..täyttä tuubaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kirjoita Tuulilasi noin tarkistin lehdestä keksit omasta päästä..

        Mutta näin Tuulilasi kirjoittaa


        Scalan tehtävä on nostaa Skoda yhdessä muun malliston kanssa Suomen myydyimmäksi automerkiksi..

        Ei se näin kirjoita vaan että itselataava täyshybridi Toyota Corolla on nyt maailman suosituin auto.


    • Anonyymi

      Uutta Corollaa ei ole koeajettu Tuulilasi lehdessä. Kyseinen artikkeli 5/19 lehdessä oli auton esittelystä Mallorcalla muutama kuukausi sitten. Siinä kehuttiin Toyota rohkeudesta tehdä uudenlaisia ja hyviä autoja. Samalla kiiteltiin edullisesta hinnasta 22 kEur alkaen.

      Tässä huomattavasti parempi esittely Mallorcalta
      https://www.youtube.com/watch?v=tI9vx7vtNas

      • Anonyymi

        Kyllä oli Tuulilasi 5 -2019 Corolla Hatcbakin testi ei tartte Mallorgan humpuuki testejä katsoa..


      • Anonyymi

        Ei ollut koeajoa, vaan otsikolla "Ajettua". Esisarjan autoilla tehty pieni lenkki 5 kuukautta sitten Mallorcalla. Siinä oli se sun koeajos.


      • Anonyymi

        Käypäs kioslilta hakeen uusi Tuulilasi ja lue Corollan koeajo äläkä sönkkää mitä sattuu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käypäs kioslilta hakeen uusi Tuulilasi ja lue Corollan koeajo äläkä sönkkää mitä sattuu..

        Luettu on ja asia on täsmälleen kuten sanoin. Turha väittää muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luettu on ja asia on täsmälleen kuten sanoin. Turha väittää muuta.

        OK, myönnetään että ei ollut koeajotestistä kyse vaan uutuuden esittelystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OK, myönnetään että ei ollut koeajotestistä kyse vaan uutuuden esittelystä.

        Kun on väärässä niin se kannattaa tunnustaa heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on väärässä niin se kannattaa tunnustaa heti.

        Kiitos huomautuksesta, toista kertaa en valehtele. Skodanikin menee kohta vaihtoon, vaihto ehkä Toyotaan, harmi että väliraha pääsi venähtämään niin suureksi. Oppia ikä kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oli Tuulilasi 5 -2019 Corolla Hatcbakin testi ei tartte Mallorgan humpuuki testejä katsoa..

        Ei, ei ollut testi vaan uuden mallin kokeilu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun on väärässä niin se kannattaa tunnustaa heti.

        Pitää paikkansa


    • Anonyymi

      Onko Tuulilasi muuttunut viimeyön aikaan Apulehdeksi siltä näyttää?

      • Anonyymi

        Huulilasi on Apulehden tuotoksia ja senhän tietää mitä se on !


      • Anonyymi

        Aamulehti kehui kovasti, sanoi Corollan olevan mainio kulkupeli.


    • Anonyymi

      Löytyykö uudesta corollasta Jallu hanskalokerosta?

      • Anonyymi

        Ens viikolla se nähdään !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ens viikolla se nähdään !

        Ei löytynyt Jallua, mutta pienellä liikkuu, noin 3,7 litraa sadalla. Uuden nihkee kone ei ole vielä asettunut !


    • Anonyymi

      Taas ystävämme on kehittänyt raflaavan otsikon aloitukseen joka ei ole ihan sitä mitä todellisuus on.
      Toyota on uskonto joka on sokaisut hänet täysin ja turvaa pohjan jatkuvalle provoilulle ja dissailulle muita merkkiä kohtaan ilman mitään totuutta ja perustetta.

      • Anonyymi

        Herätys .. elämme totuuden jälkeistä aikaa. Suojelemme luontoa ja ajamme Toyotan hybrideillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herätys .. elämme totuuden jälkeistä aikaa. Suojelemme luontoa ja ajamme Toyotan hybrideillä.

        Itselataava hybridi on helpoin ja järkevin tapa suojella luontoa ja pienentää pakokaasupäästöjä.


    • Anonyymi

      Katsoin alkuvuoden rekisteröintitikastot ja näyttää siltä että kovasta romahtanut lähes kaikkien myynti myös tojotan. Ainoat myyntiä kasvattaneet on Kia, Renault ja Jaguar. Jaguar lähes 50 %

      • Anonyymi

        Toyotan mallisto on ollut vajaa koko alkuvuoden. Vasta toukokuussa mallisto on täysilukuisena markkinoilla. Olet tyhmä kuin Ilta Sanomien toimittaja.


      • Anonyymi

        Lahkolainen hiiltyi pahemman kerran. Kuvaa hyvin fanaattisia tojotan lahkolaisia vain heidän totuus on oikea. Helppohan tuollaiselle on tojotan myyjän myydä autoja, riittää kun on tojan merkki pellissä kiinni. Eikä tarvi alennuksiakaan antaa. Automerkki uskollisuus voi olla sairautta pahimmillaan.
        Vähän sellainen asenne monella että Koti, Uskonto, Isänmaa ja Tojota uskonto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolainen hiiltyi pahemman kerran. Kuvaa hyvin fanaattisia tojotan lahkolaisia vain heidän totuus on oikea. Helppohan tuollaiselle on tojotan myyjän myydä autoja, riittää kun on tojan merkki pellissä kiinni. Eikä tarvi alennuksiakaan antaa. Automerkki uskollisuus voi olla sairautta pahimmillaan.
        Vähän sellainen asenne monella että Koti, Uskonto, Isänmaa ja Tojota uskonto

        Kun automerkki on kehityksen kärjessä kute Toyota on ollut viimeiset 20v ja pärjää hyvin myös autourheilussa, kiitos Tommi Mäkisen Toyota Gazoo Razing WRC Teamin, niin mitä sitä merkkiä vaihtamaan. Ei se vaihtamalla parane. Ykkönen on ykkönen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun automerkki on kehityksen kärjessä kute Toyota on ollut viimeiset 20v ja pärjää hyvin myös autourheilussa, kiitos Tommi Mäkisen Toyota Gazoo Razing WRC Teamin, niin mitä sitä merkkiä vaihtamaan. Ei se vaihtamalla parane. Ykkönen on ykkönen.

        Hyndai alkaa dominoimaan mm rallia ei tohjolla pärjää sehän on jo ollut kauan tiedossa , Saksalaiset on hynystä kehitelleet jo voittamattoman.


      • Anonyymi

        Onko Jaguar saanut myytyä jo toisenkin kulkineen kun myynti on kasvanut 50% ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyndai alkaa dominoimaan mm rallia ei tohjolla pärjää sehän on jo ollut kauan tiedossa , Saksalaiset on hynystä kehitelleet jo voittamattoman.

        Toyota on Suomen viattomin auto

        Kun mennään listan toisen päähän, vähävikaisiin autoihin, niin vain yksi automalli läpäisi katsastukset ilman yhtään hylkäystä.
        Toyota mallit ovat pärjänneet katsastuksissa loistavasti. Esimerkiksi seitsemän vuotta vanhojen autojen kympin kärjessä oli peräti kuusi Toyotaa: Auris, Yaris, Avensis, Corolla, Aygo ja Land Cruiser.

        Kymmenen huonointa
        85. FORD MONDEO 7,91% 84 Ohjauslaitteet Iskunvaimennus Renkaat

        86. HYUNDAI i40 8,07% 79

        87. KIA RIO 8,47% 39

        88. VOLKSWAGEN KOMBI 9,24% 169

        89. KIA SORENTO 9,86% 82


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyndai alkaa dominoimaan mm rallia ei tohjolla pärjää sehän on jo ollut kauan tiedossa , Saksalaiset on hynystä kehitelleet jo voittamattoman.

        Hyndait ei enää saa Googlen softaa, se on lopun alkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolainen hiiltyi pahemman kerran. Kuvaa hyvin fanaattisia tojotan lahkolaisia vain heidän totuus on oikea. Helppohan tuollaiselle on tojotan myyjän myydä autoja, riittää kun on tojan merkki pellissä kiinni. Eikä tarvi alennuksiakaan antaa. Automerkki uskollisuus voi olla sairautta pahimmillaan.
        Vähän sellainen asenne monella että Koti, Uskonto, Isänmaa ja Tojota uskonto

        Hyvä tietää, mutta myyjä sanoi ettei Toyotassa ole vikoja jos noudattaa käyttö-ja huolto-ohjeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan mallisto on ollut vajaa koko alkuvuoden. Vasta toukokuussa mallisto on täysilukuisena markkinoilla. Olet tyhmä kuin Ilta Sanomien toimittaja.

        Toimitusaikojen pituus on nyt ongelma Toyotan myynnissä. Hybrid RAV4 toimitusaika 39 viikkoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolainen hiiltyi pahemman kerran. Kuvaa hyvin fanaattisia tojotan lahkolaisia vain heidän totuus on oikea. Helppohan tuollaiselle on tojotan myyjän myydä autoja, riittää kun on tojan merkki pellissä kiinni. Eikä tarvi alennuksiakaan antaa. Automerkki uskollisuus voi olla sairautta pahimmillaan.
        Vähän sellainen asenne monella että Koti, Uskonto, Isänmaa ja Tojota uskonto

        Niin, ja olenhan minäkin melko fanaattinen lahkolainen, nimittäin vanhalestadiolainen. Kirjoittelen niiden keskusteluissa nimimerkillä "Kunhan taas kysyn"
        T:Pentti ite


    • Anonyymi

      Nazileirissä on paniikki päällä. Laakonen luopui VW merkeistä koska niiden kysyntä on romahtanut suomessa. Paras oli viimme kuussa Golf kuudenella sijalla ja muita ei kymmenen joukossa näkynyt.
      Kun samaan aikaan myös muut kuin Touota tuovat tekniikkaa markkinoille johion VW:llä ei ole mitään vastaavaa niin paniikkiin on todella aihetta.
      Sähköautoissa Saksalaisilla ei ole mitään sanomista kun tiedetään että akkujen valmistuksesta on 1% euroopassa ja aasiassa 95% ja loput jenkeillä. Eurooppalaiset ei tule saamaan autoihinsa kunnon akkuja silloin kun sähköautobuumi iskee päälle.
      Korea ja Japani ovat tässä kiistattomia ykkösiä ja lisäksi Kiina joka omistaa suuren osan maailman kobolttivarannoista. Kiina kuitenkin vaihtaa tegnologiaan raaka-ainetta Korealaisten ja Japanilaisten kanssa. Eurooppalaisille ei ole mitään sijaa tässä kisassa. Volvo tulee olemaan ainoa euromerkki joka selviää tästä kiinalaisen omistuspohjansa ansiosta.
      Eurooppalaisille autonvalmistajille on jäänyt pelkästään jarrumiehen rooli tässä muutoksessa.

      • Anonyymi

        Nyt on hypetystä hybrideissä, moni on joutunut jo karvaasti kokemaan ettei ajon aikana lataavalla hybridillä saa oikein mitään rahallista säästöä aikaiseksi.
        Tojota kuten japanilaiset yleensäkin on erittäin hidas uskaltamaan tekemään mitään muutoksia.
        Euroopassa on kaikkein innovatiivisiin ja nopeatahtisin tuotekehitys, lisäksi useat eurooppalaiset valmistajat tekevät jo paljon yhteistyötä. Tojota on Euroopassakin suosittu merkki ainoastaan Suomessa. Ei tule olemaan tulevaisuudessakaan mikään merkittävä tekijä Euroopassa. Suomen merkitys autonvalmistajille on olematon.


      • Anonyymi

        Vai innovaiivisin ja nopeatahtisin. Mihinkä faktoihin tuo perustuu?


      • Anonyymi

        Japanilaisten kanssa on tullut työskenneltyä, ovat ihan käsittämättömän jäykkiä tekemään muutoksia. Kaikki on hankalaa aina pitää kumartaa jotakin vanhempaa henkilöä, joka toppuuttelee päätöksiä.
        Korealaisilla ja japanilaisilla ei ole juurikaan mitään yhteistä tässä suhteessa. Korealaiset tekevät huomattavan paljon yhteistyötä eurooppalaisten kanssa ja on hyvin näkyvissä että Korealaiset ja eurooppalaiset autot selviytyvät hyvin jatkossa. Japanilaiset eivät pysty yhtä nopeasti uudistumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanilaisten kanssa on tullut työskenneltyä, ovat ihan käsittämättömän jäykkiä tekemään muutoksia. Kaikki on hankalaa aina pitää kumartaa jotakin vanhempaa henkilöä, joka toppuuttelee päätöksiä.
        Korealaisilla ja japanilaisilla ei ole juurikaan mitään yhteistä tässä suhteessa. Korealaiset tekevät huomattavan paljon yhteistyötä eurooppalaisten kanssa ja on hyvin näkyvissä että Korealaiset ja eurooppalaiset autot selviytyvät hyvin jatkossa. Japanilaiset eivät pysty yhtä nopeasti uudistumaan.

        Höpö höpö, parempi satsata laatuun kuin määrään. Toyotan Lean Management on tunnettu kaikkialla teollisuudessa.


      • Anonyymi

        Se on vähän kuin meillä tehdään tehtaalla tota sinistä lenkkiä. No helppo tehä tasalaatust ku ei tartte paljon muutoksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, parempi satsata laatuun kuin määrään. Toyotan Lean Management on tunnettu kaikkialla teollisuudessa.

        Miten se Lean-ajattelu näkyy siinä kun avolava-autoista ruostuu runko poikki?
        Pelti ostetaan sieltä mistä halvimmalla saadaan ja laadulla ei mitään väliä?

        https://www.youtube.com/watch?v=gxK3vFNyYxQ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vähän kuin meillä tehdään tehtaalla tota sinistä lenkkiä. No helppo tehä tasalaatust ku ei tartte paljon muutoksiin.

        Älä muuta mitään niinkauan kun se myy hyvin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on hypetystä hybrideissä, moni on joutunut jo karvaasti kokemaan ettei ajon aikana lataavalla hybridillä saa oikein mitään rahallista säästöä aikaiseksi.
        Tojota kuten japanilaiset yleensäkin on erittäin hidas uskaltamaan tekemään mitään muutoksia.
        Euroopassa on kaikkein innovatiivisiin ja nopeatahtisin tuotekehitys, lisäksi useat eurooppalaiset valmistajat tekevät jo paljon yhteistyötä. Tojota on Euroopassakin suosittu merkki ainoastaan Suomessa. Ei tule olemaan tulevaisuudessakaan mikään merkittävä tekijä Euroopassa. Suomen merkitys autonvalmistajille on olematon.

        Suomi on erittäin tärkeä maa Toyotalla. Suomi oli ensimmäinen maa jossa Toyotan nousu alkoi. Toyota muistaa tämän ja kiittää Suomea tuomalla aina uutuudet ensin Suomeen ja sitten vasta muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuta mitään niinkauan kun se myy hyvin !

        Voittavaa joukkoetta ei kannata muuttaa !


      • Anonyymi

        Tuulilasi ennustaa hurjaa myyntiä Toyotalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on hypetystä hybrideissä, moni on joutunut jo karvaasti kokemaan ettei ajon aikana lataavalla hybridillä saa oikein mitään rahallista säästöä aikaiseksi.
        Tojota kuten japanilaiset yleensäkin on erittäin hidas uskaltamaan tekemään mitään muutoksia.
        Euroopassa on kaikkein innovatiivisiin ja nopeatahtisin tuotekehitys, lisäksi useat eurooppalaiset valmistajat tekevät jo paljon yhteistyötä. Tojota on Euroopassakin suosittu merkki ainoastaan Suomessa. Ei tule olemaan tulevaisuudessakaan mikään merkittävä tekijä Euroopassa. Suomen merkitys autonvalmistajille on olematon.

        Hybridi säästää 10 € per 100 km, eihän se paljoa ole mutta tulee tästäkin pari tonnia vuodessa eikä tarvii maksaa käyttömaksuveroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on hypetystä hybrideissä, moni on joutunut jo karvaasti kokemaan ettei ajon aikana lataavalla hybridillä saa oikein mitään rahallista säästöä aikaiseksi.
        Tojota kuten japanilaiset yleensäkin on erittäin hidas uskaltamaan tekemään mitään muutoksia.
        Euroopassa on kaikkein innovatiivisiin ja nopeatahtisin tuotekehitys, lisäksi useat eurooppalaiset valmistajat tekevät jo paljon yhteistyötä. Tojota on Euroopassakin suosittu merkki ainoastaan Suomessa. Ei tule olemaan tulevaisuudessakaan mikään merkittävä tekijä Euroopassa. Suomen merkitys autonvalmistajille on olematon.

        "Euroopassa on kaikkein innovatiivisiin ja nopeatahtisin tuotekehitys, lisäksi useat eurooppalaiset valmistajat tekevät jo paljon yhteistyötä".

        Huijausyhteistyötä ! VW etunenässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Euroopassa on kaikkein innovatiivisiin ja nopeatahtisin tuotekehitys, lisäksi useat eurooppalaiset valmistajat tekevät jo paljon yhteistyötä".

        Huijausyhteistyötä ! VW etunenässä.

        https://www.youtube.com/watch?v=gxK3vFNyYxQ

        Toyota ei tarvitse yhteistyötä. Se osaa tehdä läpiruostuvia turhakkeita aivan omineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on erittäin tärkeä maa Toyotalla. Suomi oli ensimmäinen maa jossa Toyotan nousu alkoi. Toyota muistaa tämän ja kiittää Suomea tuomalla aina uutuudet ensin Suomeen ja sitten vasta muualle.

        Toyota on hyvä auto suomalaiselle. Ja huolto on paras kaikkialla Suomessa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota hybridit planeettavaihteistolla on parasta mitä automaailma on saanut nähdä viimeisten 20 vuoden aikana. Toyota osasi aavistaa että luonnon suojelu on todella tärkeää tulevaisuudessa ja oli siinä 100% oikeassa.

    • Anonyymi

      Tuulilasi lehti kehui uutta Toyota Corollaa, hyvät ajo-ominaisuudet ja erinomainen jousitus. Myös pieni kulutus sai kiitosta.

      • Anonyymi

        Ja hyvä istuinmukavuus !


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tottapuhuen ei tuo testi kovin menestyksekäs ollut. Kovaa rengasmelua, huonoja tiloja ja ohjauksen puutteita moitittiin. Juuri käytön kannalta tärkeimmissä asioissa pahoja puutteita. Kulutus oli ainut hyvä. Että sellaista.

      • Anonyymi

        Trollit trollaa, sehän on heidän roolinsa. Pitää vaan erottaa kuka puhuu totta kuka ei. Linkkiä ko julkaisuun ei tässäkään haluta antaa, kartellaan totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trollit trollaa, sehän on heidän roolinsa. Pitää vaan erottaa kuka puhuu totta kuka ei. Linkkiä ko julkaisuun ei tässäkään haluta antaa, kartellaan totuutta.

        Minä ainakin puhun ja kirjoitan aina totta eli sitä mitä äänet päässäni käskevät kirjoittamaan. Tuotokseni eivät ole siis vastuullani.
        T:Pentti ite


    • Anonyymi

      Samaisessa lehdessä moitittiin uutta mersun sedanmallia ja kehuttiin Toyota Corolla Sport Hybridiä jonka bensiinimoottorissa on markkinoiden paras hyötysuhde.

      • Anonyymi

        Ei kyllä kovin maireita kehuja tohjo saanut. Turha alkaa mersuihin vertaamaan halpaa itäkippoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kyllä kovin maireita kehuja tohjo saanut. Turha alkaa mersuihin vertaamaan halpaa itäkippoa.

        Mersu CLA:sta todettin että mutk ajossa häviää pito yllättävän nopeasti. Takapenkille ei sovi kunnolla edes lapset. Todella ahdas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersu CLA:sta todettin että mutk ajossa häviää pito yllättävän nopeasti. Takapenkille ei sovi kunnolla edes lapset. Todella ahdas.

        Yhtä hyvät siinä on tilat mitä uudessa corolla hatchbackissa.


    • Anonyymi

      Sokea usko kääntää moitteetkin positiiviseksi ja otsikolla voi aina yrittää hämätä, kuten ystävämme aina tekee aloituksillaan.

    • Anonyymi

      Corolla Hachbackista todettiin että hämmästytävät tehot 180 hv ja vääntöä hurjat 190 202 Nm, mutta kulutus vain 4,6 litraa sadalla ja päästöt 106 g/km. Miten tämä on mahdollista ? Mikään muu auto ei pysty vastaavaan, kun lisäksi huomioidaan että yhdellä tankkauksella pääsee yli 1000 km ! Nämä ovat todella kovia lukemia.

      • Anonyymi

        Hetkinen ... siis 180 hv ... onko siis kyseessä joku GTI rassi ? Ja eihän noin hurjaa vääntöä, 400 Nm, kestä mikään peli. Sehän lähtee valoista heti täydellä väännöllä kuin ... olenko sanonut tämän ennenkin ... kuppa Töölöstä !


      • Anonyymi

        "Auto ei kallistele mutkissa juuri ollenkaan vaan antaa kujettajalle mahdollisuuden reippaampaan ajoon niin halutessaan". "Uuden taka-akseliston ansiosta auto tuntuu kääntyvän nopeisiin asfalttimutkiin hyvin hanakasti".

        "Mielenkiintoinen auto ja hauskaa että Toyotakin uskaltaa vähän repäistä", toteaa toimittaja lopuksi.


      • Anonyymi

        Kyseessä oli Corolla Sport Hachback Hybrid, jota tuo asiaa tuntematon toimittaja päästettiin kokeilemaan. Toivottavasti ei ajanut kenenkään päälle.


      • Anonyymi

        Mitäää ... että moottorin hyötysuhde olisi muka 40% ! Sehän olisi maailman ennätys ! Yleensä sarjavalmisteisten autojen moottoreiden hyötysuhde on n. 30%, ainakin kaikkien saksalaisten.

        Onko Toyota taas askeleen edellä, kehityksen kärjessä ?


      • Anonyymi

        On ! Toyota Hybriditekniikka on ollut jo 20 vuotta kehityksen kärjessä. Aloittaessaan Toyota oli yksin, nyt kaikki muutkin autovalmistajat haaveilevat hybrideistä. Ne jotka eivät ajoissa kiinnostuneet ovt nyt mtkalla kohti mustaa aukkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Auto ei kallistele mutkissa juuri ollenkaan vaan antaa kujettajalle mahdollisuuden reippaampaan ajoon niin halutessaan". "Uuden taka-akseliston ansiosta auto tuntuu kääntyvän nopeisiin asfalttimutkiin hyvin hanakasti".

        "Mielenkiintoinen auto ja hauskaa että Toyotakin uskaltaa vähän repäistä", toteaa toimittaja lopuksi.

        Mutta et muistanut mainita että moitittiin huonohkoa ohjausta tojotan perisynti ja kovaa rengasmelua ,mitenkovaa se täällä on kun Mallorgan silellä teillä jo korvia huumaa..ja takapenkin ahtautta..samankokoisessa Scalassa ruhtinaalliset tilat..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hetkinen ... siis 180 hv ... onko siis kyseessä joku GTI rassi ? Ja eihän noin hurjaa vääntöä, 400 Nm, kestä mikään peli. Sehän lähtee valoista heti täydellä väännöllä kuin ... olenko sanonut tämän ennenkin ... kuppa Töölöstä !

        Kyllä GTI rassi hinnaltaan mutta jää viivalle auttamattomasti oikeitten GTI rassien sarjassa että näin..


      • Anonyymi

        Mun diisel pösöllä pääsee myös yli 1000km yhdellä tankkauksella. Tankkiin menee 52 litraa. Verot on nyt 400 vuodessa, ensi vuonna 360. Ei säästä hybridi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun diisel pösöllä pääsee myös yli 1000km yhdellä tankkauksella. Tankkiin menee 52 litraa. Verot on nyt 400 vuodessa, ensi vuonna 360. Ei säästä hybridi mitään.

        Ja päästöt kaupunkiajossa oli 200 g/km ! Pienhiukkaset kaupan päälle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja päästöt kaupunkiajossa oli 200 g/km ! Pienhiukkaset kaupan päälle !

        Juu ei enää dieseleitä ennenkuin pienhiukkaset saadaan kuriin.


      • Anonyymi

        Uusi voimalinja tarjoaa tehoa mukavat 180 hevosvoimaa. Lisäksi sähkömoottorin 109 hevosvoimaa tuovat kivasti lisäpaukkuja kiihdytyksiin, ja vääntömomenttia löytyy sitäkin 202 newtonmetriä. Järjestelmän yhteenlaskettua vääntömomenttia ei vielä ole ilmoitettu, koska autot odottavat tyyppihyväksyntää.

        Paperilla näyttää kovalta, käytännössä:

        Toyota Corolla 2,0 hybrid hatcback
        0-100km/7,9s huiput 180km/h kulutus (l/100km) 4,9-5,3 CO päästö 110-120g/km
        (https://aineisto.toyota.fi/toyota-fi/download/Uusi_Corolla_tekniset_tiedot_110219.pdf)

        Skoda Octavia combi 1,5 tsi
        0-100km/h 8,3s huiput 220km/h kulutus (l/100km) 4,9 CO päästö 114g/km
        (https://www.apu.fi/artikkelit/tuulilasin-koeajossa-skoda-octavia-combi-1-5-tsi)

        Ei vakuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi voimalinja tarjoaa tehoa mukavat 180 hevosvoimaa. Lisäksi sähkömoottorin 109 hevosvoimaa tuovat kivasti lisäpaukkuja kiihdytyksiin, ja vääntömomenttia löytyy sitäkin 202 newtonmetriä. Järjestelmän yhteenlaskettua vääntömomenttia ei vielä ole ilmoitettu, koska autot odottavat tyyppihyväksyntää.

        Paperilla näyttää kovalta, käytännössä:

        Toyota Corolla 2,0 hybrid hatcback
        0-100km/7,9s huiput 180km/h kulutus (l/100km) 4,9-5,3 CO päästö 110-120g/km
        (https://aineisto.toyota.fi/toyota-fi/download/Uusi_Corolla_tekniset_tiedot_110219.pdf)

        Skoda Octavia combi 1,5 tsi
        0-100km/h 8,3s huiput 220km/h kulutus (l/100km) 4,9 CO päästö 114g/km
        (https://www.apu.fi/artikkelit/tuulilasin-koeajossa-skoda-octavia-combi-1-5-tsi)

        Ei vakuuta.

        Totta, TSI ei ole koskaan vakuuttanut varsinkaan DSG vaihteistolla, joka menee yleensä vaihtoon viimeistään kun satatuhatta on ajettu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, TSI ei ole koskaan vakuuttanut varsinkaan DSG vaihteistolla, joka menee yleensä vaihtoon viimeistään kun satatuhatta on ajettu

        Menikö herne tojo-uskovaisen nenään? Naurettava "sportti" hybridi-räpellys, joka hädin tuskin peittoaa pienikoneisen perhe-farmarin kiihtyvyydessä, samoissa päästöissä (vaikka perhe-farkussa vain polttomoottori) huippunopeudessa rökäletappio....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menikö herne tojo-uskovaisen nenään? Naurettava "sportti" hybridi-räpellys, joka hädin tuskin peittoaa pienikoneisen perhe-farmarin kiihtyvyydessä, samoissa päästöissä (vaikka perhe-farkussa vain polttomoottori) huippunopeudessa rökäletappio....

        "Huippunopeudessa rökäle tappio" .... olet pahasti erehtynyt, ei tyhmyys ole hyve !


    • Anonyymi

      Uusi Corilla Hybrid on saanut hyvät arvostelut sekä TM:ssä ettäTuulilasissa. Myös kokeneet autotoimittajat IS:ssä ja IL:ssä ovat kehuneet uutta Corollaa, muusta lehdistöstä puhumattakaan.

      • Anonyymi

        Eipä ole TM etes koeajanut Corillan hybridiä Raw 4 on koeajanut mutta corillaa ei..eipä voi kehua tyhjää..


    • Anonyymi

      Yli voimainen japanilais merkki näyttää auto tekniikassa taivaanmerkit muille valmistajille ja ennenkaikkea uusi upea Corolla on se mitta puu mihin pieniä premium autoja verrataan mutta Toyota pystyy hinnoittelemaan premium Corollan tavallisten autojen hintoihin ja sehän tarkoittaa että muilla massa valmistajilla on kovat paikat kun Toyotan markkina osuus kasvaa huikeisiin mittoihin ja tilaus jonot ovat jo nyt puolen vuoden mittaiset.

    • Anonyymi

      Itselataavaat hybridit häviää markkinoilta muutamassa vuodessa. Ne eivät juurikaan säästä polttoainetta, kuluttaja ei saa vastinetta rahalleen.
      Satunnaiset intoilijat ostavat muuten markkina menee hinnat alkaen mallien ehdoilla.

      • Anonyymi

        Säästää polttoainetta noin 40-50% verrattuna kilpailijoihin ja ennenkaikkea säästää luontoa. Sähköautojenkin latauskustannukset ovat alkaneet nousta hurjaa vauhtia ja kun käytetään hiilivoimalla tehtyä sähköä akkujen lataamiseen niin satutetaan, siis satutetaan ja saastutetaan, luontoa todella raskaasti.

        Itselataava täysautomaattinen hybridi portaattomalla automaatilla on tällä hetkellä paras ratkaisu.


      • Anonyymi

        Millä matematiikalla laskettu 40%-50% säästö?
        Jos hybridi Corolla farmari kuluttaa n. 5 l/100 km ja vastaa toisen merkkinen bensiiniauto 5,4l/100 km. Nämä siis ihan todellisia kulutuksia.
        Ero moderniin bensiinimoottoriin on olemattoman pieni. Se on kuitenkin bensiinimoottori jolla ei enään saa ajaa edes Amsterdamin keskustassa vuonna 2030


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä matematiikalla laskettu 40%-50% säästö?
        Jos hybridi Corolla farmari kuluttaa n. 5 l/100 km ja vastaa toisen merkkinen bensiiniauto 5,4l/100 km. Nämä siis ihan todellisia kulutuksia.
        Ero moderniin bensiinimoottoriin on olemattoman pieni. Se on kuitenkin bensiinimoottori jolla ei enään saa ajaa edes Amsterdamin keskustassa vuonna 2030

        Ensinnäkin Toyota Corolla kuluttaa 3,9 l/100 km kaupunkiajossa ja se toinen verrokki 7 l/100 km niin kyllä siitä säästöä tulee ainakin se 50% !


      • Anonyymi

        Suurin osa ajaa kuitenkin sekalaista ajoa, jossa maantieajossa on suurin osa. Rahallinen hyöty ajon aikana lataavasta hybridistä on suurimmalle osalle autoilijoita merkityksetön.
        Sillä pitää ajaa yli kymmenen vuotta ennen kuin alkaa säästöä syntyä vastaavaan bensiinimalliin, kun huomioi paljon kalliimman hankintahinnan.
        Kukaan ei oikeasti pidä sitä autoa niin kauan että saisi jotakin hyötyä pikkuriikkisen pienemmästä kulutuksesta verrattuna vastaavaan bensiinimalliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin Toyota Corolla kuluttaa 3,9 l/100 km kaupunkiajossa ja se toinen verrokki 7 l/100 km niin kyllä siitä säästöä tulee ainakin se 50% !

        Tuollaisen hybridin ilmeisti ostavat juurikin nämä ihmiset, joilla prosenttilaskut tuolla tasolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ajaa kuitenkin sekalaista ajoa, jossa maantieajossa on suurin osa. Rahallinen hyöty ajon aikana lataavasta hybridistä on suurimmalle osalle autoilijoita merkityksetön.
        Sillä pitää ajaa yli kymmenen vuotta ennen kuin alkaa säästöä syntyä vastaavaan bensiinimalliin, kun huomioi paljon kalliimman hankintahinnan.
        Kukaan ei oikeasti pidä sitä autoa niin kauan että saisi jotakin hyötyä pikkuriikkisen pienemmästä kulutuksesta verrattuna vastaavaan bensiinimalliin.

        Älä unohda päästöjä ! Ja pienhiukkasia. Ja kyllä säästöä tulee polttoainekuluissakin. Lisäksi käyttömaksut ovat pienempiä. Huoltokustannuksista puhumattakaan. Tojo hoitaa huollot esimerkillisesti eikä yritä joka väissä kusettaa asiakasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ajaa kuitenkin sekalaista ajoa, jossa maantieajossa on suurin osa. Rahallinen hyöty ajon aikana lataavasta hybridistä on suurimmalle osalle autoilijoita merkityksetön.
        Sillä pitää ajaa yli kymmenen vuotta ennen kuin alkaa säästöä syntyä vastaavaan bensiinimalliin, kun huomioi paljon kalliimman hankintahinnan.
        Kukaan ei oikeasti pidä sitä autoa niin kauan että saisi jotakin hyötyä pikkuriikkisen pienemmästä kulutuksesta verrattuna vastaavaan bensiinimalliin.

        Ei ole maantieajosta suurin osa vaan tutkimusten mukaan menee niin että keskimäärin 60 % on ns. kaupunkiajoa, 30 % maantieajoa keskinopeus 85 km/h ja loput 10% jotain muuta.


      • Anonyymi

        Onhan se hybridi hyvä valinta, jos ei maksa enempää kuin vastaava bensamalli.
        Nykyisillä hinnoilla se säästää erotuksen 10:ssä vuodessa. Autona ei kuitenkaan tarjoa mitään lisäarvoa vs bensa malli.
        No mutta aina löytyy ihmisiä jonottamaan ipuhelimia, ämpäreitä yms.
        Suurin massa ei ole valmis maksamaan hybrideistä sen enempää kuin bensa-autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole maantieajosta suurin osa vaan tutkimusten mukaan menee niin että keskimäärin 60 % on ns. kaupunkiajoa, 30 % maantieajoa keskinopeus 85 km/h ja loput 10% jotain muuta.

        Kesmäärin ajetaan 18000 km vuodessa.
        Siitä ajetaan maantieajossa 60%, 30% on kapunkiajoa ja loput muuta. Näin päin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole maantieajosta suurin osa vaan tutkimusten mukaan menee niin että keskimäärin 60 % on ns. kaupunkiajoa, 30 % maantieajoa keskinopeus 85 km/h ja loput 10% jotain muuta.

        Juuri näin eli suurin osa ajetaan kaupungeissa !


      • Anonyymi

        Ei ole näin. Suurin osa suomalaisten ajoista on maantieajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole näin. Suurin osa suomalaisten ajoista on maantieajoa.

        Tämä on tutkittua tietoa, suurin osa ajetaan kaupunkialueella. Eihän etelässä ole kuin Helsinkiä, Vantaata ja Espoota koko pääkaupunkiseutu. Siis kaupungeissa ajetaan suurin osa.


      • Anonyymi

        Kongolaiset lapset louhii kobolttia akkuihin epäinhimillisissä oloissa, jotta keskiluokkainen cityhippi saa paremman mielen pikkusen pienemmistä päästölukemista. Sehän se on fiksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on tutkittua tietoa, suurin osa ajetaan kaupunkialueella. Eihän etelässä ole kuin Helsinkiä, Vantaata ja Espoota koko pääkaupunkiseutu. Siis kaupungeissa ajetaan suurin osa.

        Pääkaupunkiseudullakin liikenne tulee pääosin kauempaa. Ei ole kapunkiajoa suurin osa ajoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääkaupunkiseudullakin liikenne tulee pääosin kauempaa. Ei ole kapunkiajoa suurin osa ajoista.

        Suurin osa on kaupunkia, tämä on faktaa, tarkasta vaikka Wikipediasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ajaa kuitenkin sekalaista ajoa, jossa maantieajossa on suurin osa. Rahallinen hyöty ajon aikana lataavasta hybridistä on suurimmalle osalle autoilijoita merkityksetön.
        Sillä pitää ajaa yli kymmenen vuotta ennen kuin alkaa säästöä syntyä vastaavaan bensiinimalliin, kun huomioi paljon kalliimman hankintahinnan.
        Kukaan ei oikeasti pidä sitä autoa niin kauan että saisi jotakin hyötyä pikkuriikkisen pienemmästä kulutuksesta verrattuna vastaavaan bensiinimalliin.

        Minulle hyöty hybridiin siirtymisestä on 3000 € per vuosi. Kahden litran bensaturbolla paloi kaupungissa reilusti yli 10 litraa vaikka auto oli alle 5 v vanha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle hyöty hybridiin siirtymisestä on 3000 € per vuosi. Kahden litran bensaturbolla paloi kaupungissa reilusti yli 10 litraa vaikka auto oli alle 5 v vanha.

        Paljonko ajat vuosittain ja paljonko nykyinen kulutus on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko ajat vuosittain ja paljonko nykyinen kulutus on?

        Laske itse, kun säästö on 3000 € per vuosi. Ja Corolla Hybrid kuluttaa 3,3 sadalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laske itse, kun säästö on 3000 € per vuosi. Ja Corolla Hybrid kuluttaa 3,3 sadalla.

        En pysty laskemaan kun Kajaanin kauppakoulussa ei tuollaista laskentoa opetettu. Olin muutenkin enemän kiinnostunut uskonnosta ja etenkin vanhoillislestadiolaisuudesta. Miun vanha bensaMersu kuluttaa kaupungissa 9-10 litraa ja maantiellä 8.5 litraa satasella. Hybridistä olen haaveillut jo kauan mutta kun on tuo valuuttakramppi.
        T:Pentti ite


    • Anonyymi

      Jep häviää kuten moniventtiilikannet, automattivaihteet, ym... Ovat jo hävinneet kokonaan, eikö?

    • Anonyymi

      Uusi itselataava Corolla Hybrid tarjoaa ajamisen nautintoa. Maailman suosituin auto on uudestisyntynyt niin ulkoasun kuin teknologiankin osalta, ja se tarjoaa yksinkertaisesti kaiken: linjakkaan uuden muotoilun, tyylikkäästi uudistuneen matkustamon, koko joukon edistyksellistä teknologiaa ja ensiluokkaiset turvaominaisuudet. Corolla Sedan on yksinkertaisesti parempi kuin koskaan.

      Ja tämä on tosi, piste.

      • Anonyymi

        Jos haluaa portaattoman automaattivaihteiston niin saksalaiset putoaa heti pelistä. Jäljelle jää vain Nissan ja Toyota. Molemmilla on omat sähköautot mutta kunnon hybridit vain Toyotalla. Lisäksi Tojolla on 20 v osaaminen hybrideistä ja parempi huoltoverkosto Suomessa. Siksi valitsin Toyotan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa portaattoman automaattivaihteiston niin saksalaiset putoaa heti pelistä. Jäljelle jää vain Nissan ja Toyota. Molemmilla on omat sähköautot mutta kunnon hybridit vain Toyotalla. Lisäksi Tojolla on 20 v osaaminen hybrideistä ja parempi huoltoverkosto Suomessa. Siksi valitsin Toyotan.

        Vain Tojosta ja Nissanista löytyy tuollainen jojo-vaihteisto. Syynä siihen on se ettei kukaan halua ajaa sellaisella. Tuollaisten on tarkoitettu moottorikelkkoihin ja mönkijöihin. Autoo sellainen on perverssi peli. Olihan niitä jo aikoinaan DAFissa ja monella muullakin on niitä ollut. Muut ovat kuitenkin menneet eteenpäin kun ei niistä ole oikein kukaan koskaan tykännyt.
        Jojo mikä jojo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa portaattoman automaattivaihteiston niin saksalaiset putoaa heti pelistä. Jäljelle jää vain Nissan ja Toyota. Molemmilla on omat sähköautot mutta kunnon hybridit vain Toyotalla. Lisäksi Tojolla on 20 v osaaminen hybrideistä ja parempi huoltoverkosto Suomessa. Siksi valitsin Toyotan.

        Mazdan ja Subarun muutamat mallit käyttää Toyotan hybriiditekniikkaa ja portaatonta automaattilaatikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazdan ja Subarun muutamat mallit käyttää Toyotan hybriiditekniikkaa ja portaatonta automaattilaatikkoa.

        Samoin Bemari X6 ja mm. Ford Mondeo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Tojosta ja Nissanista löytyy tuollainen jojo-vaihteisto. Syynä siihen on se ettei kukaan halua ajaa sellaisella. Tuollaisten on tarkoitettu moottorikelkkoihin ja mönkijöihin. Autoo sellainen on perverssi peli. Olihan niitä jo aikoinaan DAFissa ja monella muullakin on niitä ollut. Muut ovat kuitenkin menneet eteenpäin kun ei niistä ole oikein kukaan koskaan tykännyt.
        Jojo mikä jojo.

        Kun ei mistään mitään tiedä niin yrittää edes provoilla. Hyvä, yrittää edes. Mutta edelleenkään tyhmyys ei ole hyve.


    • Anonyymi

      Harmillista että täällä on niin paljon noita provoilijoita. Kiinnostas tietää mitä uutta on tullut vastaan uuden Corolla Hybridin koeajoilla. Mitä oikeita ja rehellisiä kokemuksia on saatu ?

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Ikävää tallainen ei älyllinen keskustelu.


      • Anonyymi

        Onko provosointia jos kerrotaan oikeita asioita kulutuksesta ja lapsityövoiman käytöstä akkujen valmistamisessa
        On aina miellyttävämpää sulkea silmät asioilta, jotka eivät miellytä itseä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko provosointia jos kerrotaan oikeita asioita kulutuksesta ja lapsityövoiman käytöstä akkujen valmistamisessa
        On aina miellyttävämpää sulkea silmät asioilta, jotka eivät miellytä itseä.

        Ei kaikki ole samanlaisia lapsityövoiman käyttäjiä kuin kansankulkineen tekijät. Alihankkijat ovat samassa asemassa.


    • Anonyymi

      Kulutuksessa on hyvin monessa tapauksessa päästy Suomen keväässä alle 4 litraa sadalla. Oikein pihistelemällä ja kaikki hybridin edut hyödyntäen jopa 2,5 litraa sadalla ei liene mahdotonta. Silloin ollaan jo lähellä ladattavan Toyota Priuksen kulutusta 1,5 litraa sadalla.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytäpä jotain pohjaa noille luvuillesi. Nyt ne ovat pelkkää nettihöpinää.

        https://ls24.fi/autorauma/koeajo-toyota-corolla-hatchback-2-dot-0-hybrid-premium

        Tuosta voi katsoa aivan itse viimeistä kuvasta mitä Corolla oikeassa maailmassa vie ja Corollan itsensä mittaamana.
        6,9 litraa sataselle.

        Ei pidä paikkaansa. Kuvassa näkyvä kulutus on 400 m täyskaasu kiihdytyksen aikana tapahtunut keskimääräinen kulutus.


    • Anonyymi

      Ihmetyttää miksi Toyota laittoi hatchbackiin noin pienen kopan. Farkussa mitat ovat kasvaneet ja ovat tämän päivän tasolla, mutta hatchbackissa on jostain syystä paljon pienempi akseliväli eli 2640mm.
      Saman luokan paljon vanhemmassa ja kohta uusiutuvassa Octaviassa on pidempi eli 2686mm.
      Ihmeellistä touhua tehdä vajaakokoinen uusi auto kun Tojolla olisi ollut käytössä pidempikin korimalli.

      • Anonyymi

        Eikös Golfissakin ole akseliväli 2,79 m ? Corolla häviää selvästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Golfissakin ole akseliväli 2,79 m ? Corolla häviää selvästi.

        Kannattaa itse mitata Golfin akseliväli, meinaan että niillä on tapana huiata.


      • Anonyymi

        Notta totuus ei unohtuisi niin akselivälit
        VW Golf 2620 mm
        Toyota Corolla Hybrid Hachback 2640 mm

        Että se siittä sitten !


    • Anonyymi

      Toyota Corolla hinnat alk 22 kEur on tämän hetken paras Golf luokan auto. Näin se maailma muttuu. Toyota on nyt selvästi Suomen suosituin automerkki.

      • Anonyymi

        Se corollan perumalli on varustettu markkinoitten aneemisimmalla turbo moottorilla , ja vaikka Golfissa akseliväli muutaman sentin Corillaa lyhyempi silti takajalkatilat ihan eriluokkaa ..eli tojotassa tilankäyttö huono..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se corollan perumalli on varustettu markkinoitten aneemisimmalla turbo moottorilla , ja vaikka Golfissa akseliväli muutaman sentin Corillaa lyhyempi silti takajalkatilat ihan eriluokkaa ..eli tojotassa tilankäyttö huono..

        Golfin 0,9 litran 3-sylinterinen perumalli on naurettavista naurettavin kone jota jotkut hullut ovat jopa ostaneet.

        Nyt ihmiset on tulleet järkiinsä ja ostavat Toyotaa.


      • Anonyymi

        En sanoisi peru malli vaan pikemminkin pieru malli !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golfin 0,9 litran 3-sylinterinen perumalli on naurettavista naurettavin kone jota jotkut hullut ovat jopa ostaneet.

        Nyt ihmiset on tulleet järkiinsä ja ostavat Toyotaa.

        Siinä Golfin 1.0 tsi on samanverran tehoja mitä tojotan 1.2 t moottorissa eipä kannata henkseletä paljon tojotistin paukutella..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä Golfin 1.0 tsi on samanverran tehoja mitä tojotan 1.2 t moottorissa eipä kannata henkseletä paljon tojotistin paukutella..

        Kertakäyttö kone, kestää korkeintaan 60 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golfin 0,9 litran 3-sylinterinen perumalli on naurettavista naurettavin kone jota jotkut hullut ovat jopa ostaneet.

        Nyt ihmiset on tulleet järkiinsä ja ostavat Toyotaa.

        Kyllä. Minä tilasin Yaris y20 juhlamallin .On jo laivattu Zeebrukkessa. Aiempi Yaris 7v. vanha ilman ainuttakaan vikaa. 100tkm. eli juuri sisäänajettu .Vaihdoin koska sain loistavan hyvityksen . Ei enää Golfeja ruostumaan parkkipaikalle 2 kpl. riitti ja vaihdoin Toyota Laatuun!


    • Anonyymi

      Tuulilasi kiittelee Corolla Hybridin poikkeuksellisen pientä polttoainekulutusta sekä huippunsa viritettyä taka-akselistoa ( kopioitu Lexus malleista, kirj. huomautus) jonka ansiosta ajo mutkateilla on erittäin helppoa, hauskaa ja turvallista.

      • Anonyymi

        Eivät olleet etes kulutusta mitanneet luottivat vaan tehdas ilmoituksiin..että voi mennäkin vähällä tai sitten ei..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät olleet etes kulutusta mitanneet luottivat vaan tehdas ilmoituksiin..että voi mennäkin vähällä tai sitten ei..

        Niillä oli matkassa oma kalibroitu kulutusmittari ... että ei ollut turhaa puhetta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mitenkäs niillä tojotan hybrideillä ajetaan tulevaisuudessa kun CO2päästöt pitäs olla alle 95 ja nämä nykyhybridit ei sitä vaatimusta täytä...pitää turvautua lataushybrideihin mikä viisain valinta onkin jos hybridin haluaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs niillä tojotan hybrideillä ajetaan tulevaisuudessa kun CO2päästöt pitäs olla alle 95 ja nämä nykyhybridit ei sitä vaatimusta täytä...pitää turvautua lataushybrideihin mikä viisain valinta onkin jos hybridin haluaa..

        Valmistajan automallien keskimääräiset päästöt pitää olla muutaman vuoden päästä tuo 95 g/km. Tojolla se onnistuu helposti kun pääosa tuotannosta on sähköautoja, ladattavia hybrideitä tai itselataavia täyshybrideitä.


    • Anonyymi

      TM on oikeassa, kohta kaikki ajavat Toyotan kehittämällä hybriditekniikalla.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybriditeknologia on aikansa elänyttä ja vanhanaikaista. Tästä voi lukea että Toyota on kaupitellut tekniikkaansa jo vuosia muille ilman menestystä.

        https://www2.greencarreports.com/news/1107930_toyota-changes-course-offers-to-share-hybrid-technology-with-rivals

        Muilla valmistajilla on parempaa tekniikkaa jo omasta takaa ja suurin ero on ladattavuus. Tojon itsensätyydyttävät ovat surkea viritys.

        Toyota on myynyt hybridin lisenssejään mm. Subarulle, Suzukille, Nissanille, Fordille, GM:lle, BMW:lle, Porschelle, MB:lle, Volvolle, Saabille jne , muutamia mainitakseni. Toyotalla on patentoinut jo 20v erilaisia hybridiratkaisuja myös muita autovalmistajia varten, koska näillä ei ole tarpeeksi omia resursseja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on myynyt hybridin lisenssejään mm. Subarulle, Suzukille, Nissanille, Fordille, GM:lle, BMW:lle, Porschelle, MB:lle, Volvolle, Saabille jne , muutamia mainitakseni. Toyotalla on patentoinut jo 20v erilaisia hybridiratkaisuja myös muita autovalmistajia varten, koska näillä ei ole tarpeeksi omia resursseja.

        Mazda ja Renault unohtui listalta.

        Myös Nokialla on vahva patenttisalkku, josta myyvät ratkaisuja/lisenssejä kilpailijoilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybriditeknologia on aikansa elänyttä ja vanhanaikaista. Tästä voi lukea että Toyota on kaupitellut tekniikkaansa jo vuosia muille ilman menestystä.

        https://www2.greencarreports.com/news/1107930_toyota-changes-course-offers-to-share-hybrid-technology-with-rivals

        Muilla valmistajilla on parempaa tekniikkaa jo omasta takaa ja suurin ero on ladattavuus. Tojon itsensätyydyttävät ovat surkea viritys.

        VW uusi remmivetoinen kevythybridi 48 V jännitteellä on mielenkiintoinen ratkaisu. Siis remmivetoinen. Remmejähän käytettiin ennenvanhaan kun esim. maamoottorit pyörittivät erilaisia työkoneita, pärehöylää jne. Ne remmit oli leveitä, mutta silti eivät tahtoneet kestää kovaa kuormitusta. Ehkä VW onnistuu paremmin.

        Ympäri käydään ja yhteen tullaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW uusi remmivetoinen kevythybridi 48 V jännitteellä on mielenkiintoinen ratkaisu. Siis remmivetoinen. Remmejähän käytettiin ennenvanhaan kun esim. maamoottorit pyörittivät erilaisia työkoneita, pärehöylää jne. Ne remmit oli leveitä, mutta silti eivät tahtoneet kestää kovaa kuormitusta. Ehkä VW onnistuu paremmin.

        Ympäri käydään ja yhteen tullaan.

        Remmivetoinen ... nyt on paksua höttöä. Ei pidä uskoa kaikkea mitä TM kirjoittaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Remmivetoinen ... nyt on paksua höttöä. Ei pidä uskoa kaikkea mitä TM kirjoittaa !

        Laturin tilalle laitetaan sähkömoottori pieni akku. Pelkällä sähköllä ei voi ajaa ja moniurahihna kestää noin 4 vuodenaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mazda ja Renault unohtui listalta.

        Myös Nokialla on vahva patenttisalkku, josta myyvät ratkaisuja/lisenssejä kilpailijoilleen.

        Myös BMW käyttää Toyotan hybriditekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW uusi remmivetoinen kevythybridi 48 V jännitteellä on mielenkiintoinen ratkaisu. Siis remmivetoinen. Remmejähän käytettiin ennenvanhaan kun esim. maamoottorit pyörittivät erilaisia työkoneita, pärehöylää jne. Ne remmit oli leveitä, mutta silti eivät tahtoneet kestää kovaa kuormitusta. Ehkä VW onnistuu paremmin.

        Ympäri käydään ja yhteen tullaan.

        48 V kevythybridi on epätoivoinen tuskan parahdus tilanteessa jossa muut, erityisesti Toyota, ovat karanneet omalla tekniikalla tavoittamattomiin. Todella surkeita esityksiä.


    • Anonyymi

      "Pelkkien sähköautojen Eurooppa on vielä utopiaa. Matkalla sinne päästöt alenevat hybridiautojen avulla. Muutos on nopeaa, ja Suomessakin uusista autoista joka seitsemäs on jo hybridi".

      • Anonyymi

        ................ja kaikista liikenteessä olevista hybrideistä 80 % on Toyotan hybridejä.


      • Anonyymi

        Tojon hybridit ovat mainosmiesten hybridejä. Kulkevat 100% bensan voimalla. Täysin menneisyyden vehkeitä. Tulevaisuus on ladattavissa autoissa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon hybridit ovat mainosmiesten hybridejä. Kulkevat 100% bensan voimalla. Täysin menneisyyden vehkeitä. Tulevaisuus on ladattavissa autoissa.

        Luehna tuo uusimman Tekniikan Maailman juttu sivulta 6 alkaen, että opit jotain hybrideistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luehna tuo uusimman Tekniikan Maailman juttu sivulta 6 alkaen, että opit jotain hybrideistä.

        Älä opeta mestaria ... olen ajanut hybrideillä kohta 10 vuotta joten täällä kyllä löytyy tietoa. Huonosti toimivista 50 km lataushybrideistä sain jo tarpeekseni. Niissä on kaksinkertaiset viat ; sekä polttomoottorin että sähkösysteemin viat. Ja akustot on viiden vuoden jälkeen vaihtokunnossa. Ja talviajo oli yhtä tuskaa. Kun noin 100 kertaa törmännyt rikkinäisiin latauspaikkoihin alkaa into pikkuhiljaa hiipua. Tärkeintä on että systeemi toimii kokonaisuudessaan mukaanlukien latausasemat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojon hybridit ovat mainosmiesten hybridejä. Kulkevat 100% bensan voimalla. Täysin menneisyyden vehkeitä. Tulevaisuus on ladattavissa autoissa.

        Itselataavat hybridit toimivat täysin automaattisesti, ei niitä tarvitse ladata.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ihan kannessa lukee että, " hybrid on välttämätön välivaihe". Siis välivaihe ja sen jälkeen tulee kunnolliset autot ja välivaiheen hybridit menee paaliin.

      • Anonyymi

        Ihanko kannessa lukee ... Mikä ääliö, osaa sentään lukea, mitään omaa osaamista ei löydy pätkääkään.


    • Anonyymi

      Ahdas (HB), meluisa, kuminauhamainen suorituskyky (1.8 hybrid), ohjauksessa edelleen ongelmia, liian kallis kokoisekseen ja laatuisekseen. Miten voi olla paljon myyty? Samalla rahalla saa jo oikeitakin autoja ja kunnon ajettavuudella varustettuja hybridejä.

      • Anonyymi

        Ei saa samalla rahalla parempaa autoa, se on fakta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa samalla rahalla parempaa autoa, se on fakta !

        Ei ainakaan sähköautoa eli hybridiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ainakaan sähköautoa eli hybridiä.

        Eipä ole tojolla ensimmäistäkään sähköautoa markkinoilla. Hybrideistäkin on vain yksi ainoa ladattava. Muut hybridit ovat 100% bensa-autoja. Käykääs vaikka katsomassa Trafin hybridi-tilastosta. Siellä on tasan yksi Tojo.


    • Anonyymi

      Parin kuukauden päästä kuulette toyota corollan tilausmääristä, myy nimittäin todella kovasti.

    • Anonyymi

      Kyllä naapurin-äijä nauraa jos Toyotalla ajan.
      Ostan uuden Lexus IS sitten loppuu naapurin-äijän nauru.

      • Anonyymi

        Et sää mitään osta, persaukinen pelle.


      • Anonyymi

        Anna nauraa, ole ystävällinen, nauru pidentää ikää.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niinpä, BMW 3 ja Toyota Corolla Sedan Hybrid ovat samankokoiset, mutta Corolla kuluttaa 42% vähemmän kuin BMW 3 bensakone . Ottaisin mieluummin Corollan kun se on täysautomaattinen.


    • Anonyymi

      Bemari dieseleuneen on jo ulkona kisasta. Ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Bemarin mittaristo on komea ja toyotan susiruma. Kuin vanha televisio ois laitettu mittariston paikalle corollassa. Ei jatkoon.

      • Anonyymi

        Bemarissa mittariston lukemista ei saa mitään selvää, kuten toimittakin totesi. Toyotassa sensijaan on tyylikäs sininen väri ja varsinkin analogia muodossa mittaristo on todella helppo luettava. Pisteet Toyotalle 3-0.


      • Anonyymi

        Oudon näköistä kun kierroslukumitari kiertyy vastapäivään.

        Jokohan bemari on saanut rungon kestämään uudessa kolmosen hybridissä vai vieläkö vetopaino on nolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oudon näköistä kun kierroslukumitari kiertyy vastapäivään.

        Jokohan bemari on saanut rungon kestämään uudessa kolmosen hybridissä vai vieläkö vetopaino on nolla?

        Onko Bemarilla ollut tällaisia ongelmia, en ole ollut tästä tietoinen, luulin Bemaria parhaaksi saksalaiseksi.


    • Anonyymi

      VW on kuulemma iskenyt taas kultasuoneen. Ensin dieseleiden kanssa jenkeissä jokin aika sitten ja nyt vuorostaan tulevien sähköautojen kanssa täällä EU-alueella. Ekasta kultasuonen tyhjennyksestä pomot sai 7 vuotta linnaa ja karkoituksen jenkeistä.

      • Anonyymi

        Tästä seuraavasta annetaan tuplat, kumma etteivät kerrasta usko !


    • Anonyymi

      Puuppolan pojan kommentti: ”Vetyauto oli Toyotalla ensimmäisenä markkinoilla, mutta japanilaiset odottavat, miten markkina kehittyy. Tiedän, että Toyotan tavoitteena on viedä eteenpäin päästöttömiä autoja. On monta mielipidettä”, Mäkinen sanoo.

      https://www.hs.fi/urheilu/art-2000005942657.html

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyota Corolla on jo Suomen myydyin henkilöauto.

    • Anonyymi

      Corolla on suunniteltu niin naisille kuin miehille.

      Kuten Volvon V60 kymppisen suunnittelussa myös haettu naisia mielyttäviä piirteitä. Auton peräpäässä on naisellisia muotoja. Joku tykkää ja joku ei

      Audin, bmw, mersun mallit enemmän miehien makuun tehtyjä. V70ssä oli tiettyä äijämäisyyttä ja jykevyyttä.

      • Anonyymi

        Audin myynti laskenut jo melkein 50 % ! Miksi? Jokin syy pitää olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audin myynti laskenut jo melkein 50 % ! Miksi? Jokin syy pitää olla.

        Hinta/laatu suhde ei ole enää kohdallaan ja huollot maksaa tolkuttomasti. Audi on vanhanaikainen ja muut ovat ajaneet ohi. Erilaiset skandaalit, DSG-vaihteistot ja TSI koneet eivät myöskään herätä luottamusta.


    • skoda ruostuu, toyota ei ruostu.

    • Anonyymi

      Tuulilasin mielestä Corolla nousee myyntitilaston kärkeen. Hinta ja laatu on kohdallaan.

      • Anonyymi

        Todella kallis laatuunsa ja ominaisuuksiinsa nähden, mutta vaarit ostaa vanhasta muistista tyhmyyttään.


    • Anonyymi

      Volvon V60 ja S60 malleihin ei enää saa dieselmoottoreita. Eikä aika mennyt enää koskaan palaa. Hyvästi dieselit.

      • Anonyymi

        Väärin, V60-malliin saa dieseliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin, V60-malliin saa dieseliä.

        Ei saa, piste.


      • Anonyymi

        Porrasperäiseen S60 malliin ei saa mutta V60 malliin on edelleen useitakin dieseleitä etu ja nelivetoisena.


      • Anonyymi

        Ja Volvon dieselpolitiikka liittyy Toyota Corolla myyntiin miten??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa, piste.

        Just tommonen mua vituttaa, omia luuloja esitellään faktoina. Mielipiteitä voi ja saa olla mutta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Volvon dieselpolitiikka liittyy Toyota Corolla myyntiin miten??

        Liittyy siten että kun Toyota luopui dieseleistä niin 10v myöhemmin myös Volvo teki saman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Volvon dieselpolitiikka liittyy Toyota Corolla myyntiin miten??

        Volvo seuraa viiveellä Toyotan esimerkkiä, lopettaa dieseleiden valmistuksen.


    • Anonyymi

      Ei kai vaan .... Toyotassani ole Huawein laitteita ? Pelkään että ajoreittiäni kotoa kirkolle vakoillaan ja joku softan pätkä lähettää tiedot Kiinaan. En halua että minua kytätään. Onko vaara suurikin ?

    • Anonyymi

      No tuskin on, mutta Kiinan kanssa naimisissa olevan ja huijauksesta muutenkin tunnetuksi tulleesta kansanautosta en olisi varma. Konserni kun muutenkin on tullut tutuksi ja jopa kuuluisaksi vilppi ja kusetusosaamisesta.

      • Anonyymi

        KansanAuton opympiarengasosasto kehittelee uutta vetyautoa yhdessä Hyundain kanssa, vetyautoa joka Tojolla on ollut valmiina jo 5 vuotta.


      • Anonyymi

        Audilla menee huonosti, myynti romahtanut ja laadussa puutteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audilla menee huonosti, myynti romahtanut ja laadussa puutteita.

        En usko. Jos Audi on hyvä auto niin sehän myy kuin häkä. Tappaa kaikki muut. Audi . Hyvää huomenta.


    • Anonyymi

      Erikoisesti Tuulilasi kiitteli hiljaista ja mukavaa ajotuntumaa vaikka alla oli ylileveät ja kovat rata-ajorenkaat. Hybridit ovat hiljaisia.

      • Anonyymi

        Pitää paikkansa, Nokia kitkoilla todella hiljainen auto.


    • Anonyymi

      "Uusin Tuulilasi-lehti 5/2019 ylistää uutta Corollaa"

      Miksi?

      • Anonyymi

        Sanotaanko vaikka että lukijoita mielistelläkseen. Hyvin harvoin lehdet enää totta puhuvat, niillä on aina joku taka-ajatus. Toyotaa ei uskalla enää moittia koska muuten lukijat kaikkoaa.


    • Anonyymi

      Jälleen kerran Huulilasi on oikeassa.

    • Anonyymi

      Siitäkö johtuu konserniautojen "testimenestys" kun lehdet puhuvat harvoin totta, eli valehtelevat " lukijoita mielistelläkseen", sitätäkö tarkoitit?

      • Anonyymi

        Kyllä, paitsi Toyotan kohdalla, koska siitä ei tarvii valehdella. Se on myyntitilaston ykkönen ja se on faktaa.


    • Anonyymi

      Nyt jo 180 tykkäystä: itselataava Toyota Corolla täyshybridi on paras.

    • Anonyymi

      Aikuisten oikeesti, Corolla on kova sana luokassaan.

    • Anonyymi

      Myös TM mielestä Toyota Corolla on markkinoiden ykkönen, eikä vain Suomessa vaan koko Euroopassa. Kysyntä on niin kova että tehdas ei meinaa pystyä toimittamaan kysyntää vastaavasti.

      • Anonyymi

        No sitten pitää turkkilaisten jättää kebabin leipominen pienemmälle ja keskittyä Corollien tekemiseen.


      • Anonyymi

        Eksoottinen Turkki ja Istanbulin yöelämä. Hieno maa, täytyy käydä itse tehtaalla noutamassa auto.


    • Anonyymi

      Kannattaako asentaa lohkolämmitin Corolla Hybridiin ?

      • Anonyymi

        Halloo s-tana, herätkää, vastausta odotellaan ! H-vetti !


      • Anonyymi

        Vituttaa kun täällä joutuu yksin kestutelemaan. Missä ne kaikki kansanauton kusettamat on ?


      • Anonyymi

        Älä ota enempää, sammaltaa jo niin pahasti !


      • Anonyymi

        Halloooo....
        Bemari on paska auto !!
        Volkkari on ihan susi !!
        Mersu oli susi jo syntyessään !!


    • Anonyymi

      BMW on nykyään hyväksytty Toyotan alihankkijaksi tiettyjen komponenttien osalta. Toyota Supra perustuu BMW paranneltuun alustaan ja voimalinjaan ja lopputulos ei ole hullumpi. Korin Toyota suunnitteli itse ja testasi omassa tuulitunnelissaan sekä omalla testiradallaan. BMW osaa tehdä hyviä komponentteja mutta ei enää koko urheiluautoa, jonka sille valmistaa Itävaltalainen autotehdas.

      • Anonyymi

        "BMW osaa tehdä hyviä komponentteja mutta ei enää koko urheiluautoa, jonka sille valmistaa Itävaltalainen autotehdas."
        Höpöhöpö tero! Samalla tavalla Toyotan "osaamattomuuden" takia Supran valmistaa Magna Steyr Itävallan Grazissa!
        Vakavasti puhuen kyse ei ole osaamisen puutteesta vaan missä kannattaa tehdä. BMW Z4:n ja Toyota GR Supran kaltaisia pienien sarjojen autoja tehdään siellä missä se on kannattavinta. Tässä tapauksessa molemmat samassa tehtaassa, koska ovat sisarmalleja. Ei pienille sarjoille kannata omaa tehdasta rakentaa.
        Perusarkkitehtuuri (platform) G29 ja voimalinja on kokonaan BMW:ltä, vaihteisto ZF:ltä ja jarrut Brembolta. Toyota on päässyt vaikuttamaan vain perusrakenteiden ulkopuolisiin osiin.
        Edellinen on faktaa vaikka kuinka kouraisee teron rinnassa!


      • Anonyymi

        "Toyota Supra perustuu BMW paranneltuun alustaan ja voimalinjaan ja lopputulos ei ole hullumpi."
        On nämä tojohihhulit aivan uskomattomia pskanjauhajia. Omasta päästä keksitään mitä uskomattomimpia satuja kieroutuneen egon pönkittämiseksi. Todella keskenkasvuista tai jos aikuisesta on kysymys, sairasta!


      • Anonyymi

        Toyota vaati satoja muutoksia ja laatuparannuksia sekä parempia materiaaleja ennenkuin hyväksyi BMW ehdotukset. Avomalli ei kelvannut Toyotalle ja siksi Tojo suunnitteli koko korin uusiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota vaati satoja muutoksia ja laatuparannuksia sekä parempia materiaaleja ennenkuin hyväksyi BMW ehdotukset. Avomalli ei kelvannut Toyotalle ja siksi Tojo suunnitteli koko korin uusiksi.

        "Toyota vaati satoja muutoksia ja laatuparannuksia sekä parempia materiaaleja ennenkuin hyväksyi BMW ehdotukset. "
        Ei tojohönöltä mielikuvitusta ainakaan puutu!
        Fakta on kuitenkin, että Akio Toyoda käski suunnittelija Tetsuya Tadan mennä BMW:n pääkonttoriin hattu kourassa ja mitä nöyrimmin pyytää aikaisempaan yhteistyöhön vedoten G29-platformia käyttöön uudelleen henkiin herätettävää urheiluautoa varten, kun uuttakaan ei ole aikaa eikä rahaa suunnitella. Sai luvan kunhan ei tee perustekniikkaan muutoksia ja autot valmistetaan Itävallan Grazissa.
        Näin tapahtui ja loppu on historiaa.


      • Anonyymi

        "Kuutoskoneen lisäksi koko perusrakenne on baijerilaista"

        Lause lainattu uuttaa supraa esittelevästä artikkelista, mitä kohtaa em. lauseesta et ymmärrä?


      • Anonyymi

        "Kuutoskoneen lisäksi koko perusrakenne on baijerilaista"

        Lause lainattu uuttaa supraa esittelevästä artikkelista, mitä kohtaa em. lauseesta et ymmärrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuutoskoneen lisäksi koko perusrakenne on baijerilaista"

        Lause lainattu uuttaa supraa esittelevästä artikkelista, mitä kohtaa em. lauseesta et ymmärrä?

        "Toyota suunnitteli koko auton uudestaan käyttäen paranneltuja BMW komponentteja voimalinjasss ja ohjaamon mittaristossa".
        Tätä kohtaa en oikein ymmärtänyt.


    • Anonyymi

      Vanhukset pyörittää autokauppaa toyotalla ja nuoret hakee premiumia ulkomailta samaan rahaan.

    • Anonyymi

      Supra vs Z4 vertailussa kovakattoinen Toyota Supra päihitti mennen tullen rättikatto Bemari Z4:n. Toyota Supra on tällä hetkellä markkinoiden paras urheiluauto.

      • Anonyymi

        Tuota ei kukaan kiistä, sehän on selvä asia, mutta ..... minua huolestuttaa se että vihreitä arvoja ei kunnioiteta. Toivoisin että Toyota Suprasta tehdään mahdollisimman pian itselataava hybridi versio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota ei kukaan kiistä, sehän on selvä asia, mutta ..... minua huolestuttaa se että vihreitä arvoja ei kunnioiteta. Toivoisin että Toyota Suprasta tehdään mahdollisimman pian itselataava hybridi versio.

        Puuttuu lähdetieto Z4:n päihittämisestä. Niin kauan kuin sitä ei ilmoiteta, "päihittäminen" menee teron päiväunien piikkiin.
        Molempien specsit on julkaistu eikä niitten perusteella ainakaan Z4 jää toiseksi.m


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puuttuu lähdetieto Z4:n päihittämisestä. Niin kauan kuin sitä ei ilmoiteta, "päihittäminen" menee teron päiväunien piikkiin.
        Molempien specsit on julkaistu eikä niitten perusteella ainakaan Z4 jää toiseksi.m

        Näkeehän se jo otsallaankin että rättikatto Z4 on menneentalven lumia. Kojetaulukin BMW 3:sta lainattu. Kaikki tietää että Toyota Supra on parannettu painos Z4:stä.


      • Anonyymi

        Toyota Supra on täysverinen perinteinen jokasään urheiluauto, jolla pärjää myös muualla kuin Saksan moottoriteillä.


    • Anonyymi

      Huomenna saadaan toukokuun myyntiluvut. Saas nähdä onko erinomainen Toyota Corolla Hybrid tilaston kärjessä reilulla erolla seuraavaan.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kun bensan hinta taas nousee niin kulusta on syytä pienentää. Tähän auttaa uusi itselataava Toyota Corolla Hybrid joka kuluttaa vain 3.5 litraa sadalla ja tankkausväli on yli 1000 kilometriä. Toyotan hybridi on varma, luotettava ratkaisu ja täysin portaaton automaatti on kestävää laatua.

      • Anonyymi

        Toukokuun myynnin perusteella justiinsa näin.


    • Anonyymi

      Toyotan planeettavaihteisto on teoreettisestikin tarkastellen noin 6-7 kertaa luotettavampi kuin kaksoiskytkinvaihteistot. Myös muut valmistajat alkavat pikkuhiljaa siirtyä automaateissaan planeettavaihteistoon sen luotettavuuden vuoksi. Toyota oli vaan 25 vuotta etuajassa.

      • Anonyymi

        Tuo cvt jossa metallinen hihna ja pyörät on tunteeton "vaihteiden" vaihtoon ei kulu kuten automaattinen manuaali dsg / tronic, dct, mesen " dsg" näissä on venttiilikoneisto ja mekatroniikkaa. Jokainen vaihteiden vaihteleminen kuluttaa ja levyjä kanssa, ennemmän kuin norm manuaali. Niistä tulee ne nykimiset ja häiriöt kunnes pahenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo cvt jossa metallinen hihna ja pyörät on tunteeton "vaihteiden" vaihtoon ei kulu kuten automaattinen manuaali dsg / tronic, dct, mesen " dsg" näissä on venttiilikoneisto ja mekatroniikkaa. Jokainen vaihteiden vaihteleminen kuluttaa ja levyjä kanssa, ennemmän kuin norm manuaali. Niistä tulee ne nykimiset ja häiriöt kunnes pahenee.

        "Tuo cvt jossa metallinen hihna ja pyörät" . Toyota ei käytä hihnaa ja variaattoreita vaan on vielä tätäkin parempi vaihteisto, josta monet käyttää nimitystä ECVT, mutta sekään ei ole oikein.

        Toyotan vaihteensiirto Hybrid Synergy Drive (HSD) on kytkimellä, planeettavaihteistolla sekä sähkömoottoreilla ja taajuusmuuttajilla toteutettu, älykkäästi ohjattu ja säädetty, voimansiirto . Tämä on markkinoiden kestävin ja luotettavin täysin automaattinen ja portaaton voimansiirto.

        https://www.apu.fi/artikkelit/mita-eroja-sahkoisissa-vaihteistoissa


      • Anonyymi

        Teron teoreettinen tarkastelu = hihasta vedettyä mutua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo cvt jossa metallinen hihna ja pyörät" . Toyota ei käytä hihnaa ja variaattoreita vaan on vielä tätäkin parempi vaihteisto, josta monet käyttää nimitystä ECVT, mutta sekään ei ole oikein.

        Toyotan vaihteensiirto Hybrid Synergy Drive (HSD) on kytkimellä, planeettavaihteistolla sekä sähkömoottoreilla ja taajuusmuuttajilla toteutettu, älykkäästi ohjattu ja säädetty, voimansiirto . Tämä on markkinoiden kestävin ja luotettavin täysin automaattinen ja portaaton voimansiirto.

        https://www.apu.fi/artikkelit/mita-eroja-sahkoisissa-vaihteistoissa

        Napakasti ja asiallisesti sanottu, vaikka itse sanonkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo cvt jossa metallinen hihna ja pyörät on tunteeton "vaihteiden" vaihtoon ei kulu kuten automaattinen manuaali dsg / tronic, dct, mesen " dsg" näissä on venttiilikoneisto ja mekatroniikkaa. Jokainen vaihteiden vaihteleminen kuluttaa ja levyjä kanssa, ennemmän kuin norm manuaali. Niistä tulee ne nykimiset ja häiriöt kunnes pahenee.

        Toyota hybrideissä ei eCVT:ssä käytetty metallista hihnaa, ei ainakaan nykymalleissa.


    • Anonyymi

      Minu tulevassa sähköautossa, jota Toyota valmistaa jo Kiinassa, pitää olla samanlainen planeetta vaihteisto kuin nykyisissä Toyotan hybrideissä. Muihin ratkaisuun en luota, enkä usko enää Volkswagen groupin valheita.

      • Anonyymi

        Turha lässyttää VW valehtelusta, ne ovat menneen talven lumia. Uudet sähköautot ovat kohta täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha lässyttää VW valehtelusta, ne ovat menneen talven lumia. Uudet sähköautot ovat kohta täällä.

        Tarkoitatko, että pitäisi alkaa huijariin luottamaan? Miksi pitäisi jos luotettaviakin on kaupan? Ketä kiinnostaa olla koeapina ja automyyjän unelma?


    • Anonyymi

      Brändi tilaston häntäpäässä on Volkswagen nykyään. Huijauksesta ei olisi kannattanut jäädä kiinni. Nyt on sitten maksun aika.

    • Anonyymi

      Toyota Corolla Sedan Hybrid Automatic kilpailee Audi A4 ja BMW 3 kanssa. Ja miksei myös C-sarjan Mersun kanssa. Vain Toyotalla on itselataava sähköhybridi ollut myynnissä jo kymmenen vuotta.

      • Anonyymi

        Pitää paikkansa, sähköhybrideitä on tosin Toyotalla ollut myynnissä jo 25 vuotta sitten, samoin kuin sähköautojakin.


    • Anonyymi

      Toyota Corolla Hybrid valittiin juuri maailman parhaaksi autoksi 2019 .

      • Anonyymi

        No ei tämä mikään yllätys ole, auto kuluttaa vain 3,5 litraa sadalla, ei tarvii latailla, kunhan muistaa tankata 1500 km välein niin se riittää. Helppoo ko heinän teko.


    • Anonyymi

      Tuulilasi on oikeassa, ero kilpailijoihin kasvoi taas kesäkuussa.

      • Anonyymi

        No ei kasvanut. Octavia oli ostetuin automalli Suomessa kesäkuussa.
        Mikä pakottaa sinut valehtelemaan joka päivä ja joka asiassa? Onko sinulla joku sairaus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kasvanut. Octavia oli ostetuin automalli Suomessa kesäkuussa.
        Mikä pakottaa sinut valehtelemaan joka päivä ja joka asiassa? Onko sinulla joku sairaus?

        Ei pidä paikkaansa, valehtelet itse. Toyota on myynyt parhaiten kesäkuussa. Selvä voittaja. Lopeta jo se valehtelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kasvanut. Octavia oli ostetuin automalli Suomessa kesäkuussa.
        Mikä pakottaa sinut valehtelemaan joka päivä ja joka asiassa? Onko sinulla joku sairaus?

        Kaksi automallia ylsi maailmassa viime vuonna yli miljoonan kappaleen myyntiin
        Toyota Corolla oli maailman ostetuin auto viime vuonna.


    • Anonyymi

      Heinäkuun numerossa Tuulilasi kehuu lisää uutta Corollaa vaikka hinta kiipeää jo yli 40 k€. On kuulemma vallankumouksellinen.

    • Anonyymi

      TL oli oikeassa, taas kerran, kun kehui Toyota Coroulla twenty twenty haibridia parhaaksi kautta aikain.

    • Anonyymi

      Toyota Corolla 2020 on kevän ja kesän eniten myyty auto Suomessa ja aivan ylivoimaisesti. Hybridit ovat nyt todella haluttuja.

      • Anonyymi

        TODELISUUDESSA TUULILASI HAUKKU SISÄ MELU SIETÄMÄTÖN EI AUTA TULPAT.VAELTAA URISSA AJETAVUUS UMPISURKEA,KULUTUS 8-9 LITRAA SATASELLA .HINTA JÄRKYTTÄVA 47TUATTA EUROA TUOSTA PUOLTAVASTA KINNERISTÄ HAAAAAAAAAAAAAAAAAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TODELISUUDESSA TUULILASI HAUKKU SISÄ MELU SIETÄMÄTÖN EI AUTA TULPAT.VAELTAA URISSA AJETAVUUS UMPISURKEA,KULUTUS 8-9 LITRAA SATASELLA .HINTA JÄRKYTTÄVA 47TUATTA EUROA TUOSTA PUOLTAVASTA KINNERISTÄ HAAAAAAAAAAAAAAAAAA

        Jos hinta järkyttää niin osta joku halvempi. On niitä muitakin kuin hybridi Toyota. Ei aina kannata ostaa testivoittajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TODELISUUDESSA TUULILASI HAUKKU SISÄ MELU SIETÄMÄTÖN EI AUTA TULPAT.VAELTAA URISSA AJETAVUUS UMPISURKEA,KULUTUS 8-9 LITRAA SATASELLA .HINTA JÄRKYTTÄVA 47TUATTA EUROA TUOSTA PUOLTAVASTA KINNERISTÄ HAAAAAAAAAAAAAAAAAA

        Hinta 27 tuhatta ja kaksi kappaletta 47 tuhatta. Että näin se menee jos minä olen ostamassa.


    • Anonyymi

      Auton hinta 30--35 kEur ja kulutus 3--3,5l/100km ja päästöt alle 101 g/km. Siinä rajat mitä ei saa ylittää uuden auton hankinnassa. Se on tyhmää maksaa liikaa.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Toisaalta kiinnosta tollanen 2600 kg painava Audin sähkökulkine, mutta..... onhan se aika kallis, kun pääasiassa yksin ajelee, niin ei taida tarvita noin painavaa kulkinetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Toisaalta kiinnosta tollanen 2600 kg painava Audin sähkökulkine, mutta..... onhan se aika kallis, kun pääasiassa yksin ajelee, niin ei taida tarvita noin painavaa kulkinetta.

        Jos ihminen painaa 80 kg niin tarvitaanko sen liikuttamiseen 2500 kg painava kulkine.


    • Anonyymi

      No jos minä sitten vastaan edelliseen kysymykseen, niin ei todellakaan tarvita 2,5 tonnia painavia möhköfantteja henkilökuljetukseen kun autoissa usein miten istuu yksi ihminen. Itselataavat ovat tämän hetken paras valinta ennen kuin polttokennoautot tulevat liikenteeseen. Painavat tonnin vähemmän kuin möhkömaasturit.

    • Anonyymi

      Jo lähes 300 Toyotan kehumista tähänkin ketjuun. Mikä muu auto Suomessa kiinnostaa yhtä paljon kuin Toyota ? Vastaan taas itse, Toyota on ylivoimaisesti suosituin automerkki Suomi 24 sivuilla, tuhansia kommentteja päivässä !! Tähän voisi jo autouutiset tarttua, miksi Toyota on niin suosittu koko Euroopassa ?

    • Anonyymi

      Suomessa ja varsinkin pääkaupunkiseudulla Toyota on ykkösmerkki. Muutamien mallien toimitusaika on harmillisen pitkä, mutta kun muilla ei ole kunnon hybrideitä, pakko odotella .

    • Anonyymi

      Toyota Corollan täytyy olla todella hyvä, jos Tuulilasi lehti sitä kehuu. Tässä se tekee niin.

      • Anonyymi

        Jotain uskomatonta on tapahtunut, kun Tuulilasi-lehti kehuu noin Corollaa. Ennen Tuulilasi-lehti oli täynnä vihaa Toyotaa kohtaan.


    • Anonyymi

      Upea auto. Mikäs on ylistäessä.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe