Olen opiskellut datanomiksi yläasteen jälkeen, joka ei kiinnostanut silloin yhtään ja suoritin sen pakosta loppuun. Olisin päässyt lukioon mutta halusin mennä mistä aita on matalin ja kadun tuota päätöstä todella paljon tällä hetkellä. Kävin töissä eri aloilla jonkin aikaa mutta päätin hakea kouluun ja pääsin liiketalouden tradenomiksi, jossa otin paikan vastaan. Sain siirrettyä aloitusta myöhemmäksi terveydellisen ongelman takia, mutta ymmärsin nopeasti että en todellakaan halua jatkaa tätä alaa, koulu alkaisi nyt syksyllä. Minulla ei ole oikein muita vaihtoehtoja kuin mennä tähän kouluun, muut vaihtoehdot olisi esim. mennä aikuislukioon nyt ja käydä haluamani alan kursseja, sitten hakea ensi yhteishaussa jonnekkin ja yrittää päästä johonkin yliopistoon, mutta tyrin tuossa juuri ensikertalaiskiintiönikin, ja yhteishaku muuttuu ensi vuonna siten että suurin osa otetaan vain ylioppilastodistuksen mukaan kouluun ilman pääsykokeita, joten mahdollisuuteni päästä kouluihin on varmaankin todella pieni. En tiedä edes mihin haluaisin oikeasti opiskelemaan mutta olen kuullut että tradenomi on aika turhanpäiväinen koulutus ja työskentely jossain toimistossa sihteerinä kuulostaa todella puuduttavalta. En tiedä mitä oikeasti haluaisin opiskelemaan mutta ihmisen anatomia, psykologia, farmasia ja biologia kuulostavat mielenkiintoisilta. Tekniikan alat kuulostavat myös mielenkiintoisilta. Olen ollut hyvä koulussa tietojenkäsittelyssä, ja se on ihan kivaa, myös mutta työskentely tietokoneen edessä loppuelämä kuulostaa myös ahdistavalta. Mitä tässä on mahdollista enään tehdä, pitäisikö hyväksyä kohtalo ja tyytyä tradenomikoulutukseen, ikää alkaa olla jo sen verran että pitäisi päästä seuraavaan kouluun kohta.
23-vuotias ja en tiedä mitä opiskella
1
105
Vastaukset
- Anonyymi
"työskentely tietokoneen edessä loppuelämä kuulostaa myös ahdistavalta" tätä suuressa osassa nykyajan työelämä on, ellet ole ns. "duunarihommissa" tai sote-alalla. Mene ihmeessä tekniikka-alalle jos kiinnostaa, suuntautumisvaihtoehtoja on paljon eikä kaikki todellakaan liity tietojenkäsittelyyn! jos haluat nimenomaan yliopistoon, sun pitää tosiaan oottaa vuosi, mutta jos tekniikan ala yleisesti kiinnostaa, niin syksyn AMK-haussa on monesti jopa helpompi päästä sisään. äläkä murehdi liikoja, ensikertalaiskiintiön todellinen vaikutus on todella pieni, eikä sulla ole kiire yhtään mihinkään, olet nimenomaan VASTA 23.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1001525Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva216997- 124859
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42761- 7734
- 65721