antaa? eli luetelkaa kaikkia ruokia/ruoka-aineita mitä ei missään nimes saa antaa? esim just suklaat ymymym... tiedän tyypin joka syöttää koiralle kaikkia ketsupista ja sinapista appelsiiniin ja pistää vähä miettimään...
mitä koiralle EI
20
5277
Vastaukset
- roosa
Suklaa (runsaina annoksiana)runsa suolamäärä ja ksylitoli ovat vaarallisia. Sipuli runsaina annoksina sekin, aiheuttaa anemiaa. Avogadoa ei suositella. Kovin mausteisista ruoista koirat eivät pidä.
- roosa
On koiria, jotka syövät kaikkia luita ongelmitta. Itsekään en anna sian ja linnun luita. Parffarit antavat kanansiipiä, raakana. Luut pitäisi antaa aina raakana.
Avokadosta; Sitäkin mm. Ulla Kivimäki suosittelee kirjassaan Koiran luonnonmukainen ruokinta. Olen jostain lukenut, ettei sovi koirille, mutta miten lienee.
Kananmunan valkuaista pitäisi syöttää raakana tuhottomat määrät, että se aiheuttaisi olennaista haittaa. Monethan antavat koirilleen raaán kokonaisen munan kuppiin ja koirat syövät sen kurineen päivineen. Itse kyllä jauhan kuoret ja annan kalkin lähteekis kotiruokaa täydentämään.Kypsennettynä valkuainen kyllä sopii. - tuo
roosa kirjoitti:
On koiria, jotka syövät kaikkia luita ongelmitta. Itsekään en anna sian ja linnun luita. Parffarit antavat kanansiipiä, raakana. Luut pitäisi antaa aina raakana.
Avokadosta; Sitäkin mm. Ulla Kivimäki suosittelee kirjassaan Koiran luonnonmukainen ruokinta. Olen jostain lukenut, ettei sovi koirille, mutta miten lienee.
Kananmunan valkuaista pitäisi syöttää raakana tuhottomat määrät, että se aiheuttaisi olennaista haittaa. Monethan antavat koirilleen raaán kokonaisen munan kuppiin ja koirat syövät sen kurineen päivineen. Itse kyllä jauhan kuoret ja annan kalkin lähteekis kotiruokaa täydentämään.Kypsennettynä valkuainen kyllä sopii.'tieto' että raakaa kananmunavalkuaista pitäisi antaa koiralle tuhottomat määrät, että siitä olisi olennaista haittaa?
Ihmettelen, miksi kaikki koira- (samoin kuin kissa-) kirjatkin muistuttavat tästä raa'an kananmunan valkuaisen haitasta, jos se ei olekaan haitallista.... - FAU
tuo kirjoitti:
'tieto' että raakaa kananmunavalkuaista pitäisi antaa koiralle tuhottomat määrät, että siitä olisi olennaista haittaa?
Ihmettelen, miksi kaikki koira- (samoin kuin kissa-) kirjatkin muistuttavat tästä raa'an kananmunan valkuaisen haitasta, jos se ei olekaan haitallista....Se perustuu siihen, että raaka munanvalkuainen sisältää avidinia, joka tuhoaa B1 vitamiinia, mutta käytännössä kukaan tuskin syöttää koiralleen kilokaupalla raakoja munia päivittäin, mikä tarvittaisiin ennen kun puutosoireita syntyisi.
- on opetettu
että ei sian- ja kananluita, ei raakaa kananmunanvalkuaista (keltuaista kylläkin).
- ei kai
hedelmistä yms ole haittaa, meillä ainakin saavat sitä mistä tykkäävät, ja jos ne nyt joskus nuolee lautasen missä on sinappia niin ei siitä ole mitään haittaa koiralle.
Mutta noi luut pitää olla mieluiten nautaeläimen luita.
Tumma suklaa nimenomaan voi olla koiralle kohtalokasta.
Maito ei myöskään oikein ole koiran ruokaa, piimä ja viili sopii. - Milli
Miksi ei kananmunan valkuaista????
- jami
Milli kirjoitti:
siinä on jotain ainetta, joka ei koiralle sovi, en nyt muista sen nimeä, mutta valkuaista ei koiralle. Meillä koira tosin ei kananmunasta valkuaista tahdokaan syödä.
- joppe
jami kirjoitti:
siinä on jotain ainetta, joka ei koiralle sovi, en nyt muista sen nimeä, mutta valkuaista ei koiralle. Meillä koira tosin ei kananmunasta valkuaista tahdokaan syödä.
Täällä kerrotaan BARF-ruokavaliosta, ja sivulla myöskin lukee että linnun luita ei saa antaa koiralle kypsennettyinä, mutta RAAKANA ne ovat erinomaista ravintoa koirille.
Kannatta tutustua!
http://www.aarresaaren.net/ruokinta.html - joppe
joppe kirjoitti:
Täällä kerrotaan BARF-ruokavaliosta, ja sivulla myöskin lukee että linnun luita ei saa antaa koiralle kypsennettyinä, mutta RAAKANA ne ovat erinomaista ravintoa koirille.
Kannatta tutustua!
http://www.aarresaaren.net/ruokinta.htmlKyllä myös kananmunan valkuaista saa antaa koiralle, mutta erityisesti keltuainen on tärkeä. Myös KANANMUNAN KUORET voi antaa koiralle!
http://www.hauva.com/ruokinta.shtml - Tyhjäntoimittaja
Milli kirjoitti:
sisältää avidiinia, joka tuhoaa koiralle tärkeää biotiinia.
Peruna on yksi ruoka-aine, joka monille koirille ei sovi, meillä ainakin oksentavat sen, jos on palasina annettu. - Tyhjäntoimittaja
Tyhjäntoimittaja kirjoitti:
sisältää avidiinia, joka tuhoaa koiralle tärkeää biotiinia.
Peruna on yksi ruoka-aine, joka monille koirille ei sovi, meillä ainakin oksentavat sen, jos on palasina annettu.Biotiini on siis H-vitamiini, jonka puute aiheuttaa iho-ongelmia, karvanlähtöä ja ripulia.
- tanja
joppe kirjoitti:
Kannatta tutustua!
http://www.aarresaaren.net/ruokinta.htmlJa mä kun olen aina luullut ettei linnun luita saa antaa kun tukkii suolet ja voi myös terävyytensä takia vahingoittaa suolen seinämää...?? Kyllä aina olen isompia luita antanut, mutta ...(ihan pihalla)
- kananmunasta!!!
Biotiini on siis H-vitamiini, jonka puute aiheuttaa iho-ongelmia, karvanlähtöä ja ripulia.
Siis kananmunasta keltuainen tulisi antaa raakana, EI valkuaista. Keltuainen
sisältää biotiinia ja valkuainen taas sisältää avidiinia, joka estää
biotiinia imeytymästä. - antaa!!!
ei kai kirjoitti:
hedelmistä yms ole haittaa, meillä ainakin saavat sitä mistä tykkäävät, ja jos ne nyt joskus nuolee lautasen missä on sinappia niin ei siitä ole mitään haittaa koiralle.
Mutta noi luut pitää olla mieluiten nautaeläimen luita.
Tumma suklaa nimenomaan voi olla koiralle kohtalokasta.
Maito ei myöskään oikein ole koiran ruokaa, piimä ja viili sopii.Yli 8-viikkoisen koiran vatsa ei kestä maitoa! [piimät, raejuustot ja muut mieluiten hylana!]
-Peruna ei sula koiran suolistossa hyvin
-rusinat myrkyllisiä, viinirypäleet, avokado, tomattia ja munakoisoa tuli myös välttää, niinkuin sipulia ja mausteita!
-suuret määrät viljaa ylikuormittavat koiran haimaa
-kaikki suklaat ovat myrkyllisiä, riippuen tietenkin koiran koosta, painosta, suklaan määrästä, mutta myrkyllisyyden lisäksi suklaa on pahasta koiran silmille!
-Luut siksi raakana, koska keitettynä/paistettuna, ne säröilevät ja ovat hengenvaarallisia!
jne... - Tyhjäntoimittaja
kananmunasta!!! kirjoitti:
Siis kananmunasta keltuainen tulisi antaa raakana, EI valkuaista. Keltuainen
sisältää biotiinia ja valkuainen taas sisältää avidiinia, joka estää
biotiinia imeytymästä.Tarkoitinkin nimenomaan valkuaista, kun siitä valkuaisestahan tässä pääasiassa kysyttiin. Hyvä kun korjasit.
Keltuaisia annan itsekin raakana 1/viikko/piski. - Jukka
tanja kirjoitti:
Ja mä kun olen aina luullut ettei linnun luita saa antaa kun tukkii suolet ja voi myös terävyytensä takia vahingoittaa suolen seinämää...?? Kyllä aina olen isompia luita antanut, mutta ...(ihan pihalla)
Olet aivan oikeassa, että linnun luita ei saa syöttää, mutta se koskee vaan luita jotka ovat kypsennetty. Kypsennettäessä ne muuttuu koviksi ja teräviksi. Koirille mitä parhaimpia luita pehmeytensä ja sulavuutensa vuoksi ovat esim. broilerin siivet. Niitä meillä syödään moneen kertaan viikossa.
- hyvät ihmiset
Tarkoitinkin nimenomaan valkuaista, kun siitä valkuaisestahan tässä pääasiassa kysyttiin. Hyvä kun korjasit.
Keltuaisia annan itsekin raakana 1/viikko/piski.sekä keltuaisen että valuaisen voi antaa raakana esim kerran viikossa. valkuaista saisi syöttää kilo kaupalla ,että sillä olisi haitallista vaikutusta. järki käteen nyt!!
- suvi
jos koskaan kukaan on käynyt esim. meksikossa, menee sanonta "koirat ei pidä mausteista ruoasta" poskelleen..
Paikalliset syövät itse todella tulista ruokaa ja niinpä näyttävät koiratkin syövän (omien raksujen lisäksi) ja hyvin maistuu..
Kai niitä on eroja esim. suomalaisessa ja meksikolaisessa koirassa :)- sopii
Itse asiassa luonto on niin järkevä, että keltuaisessa on avidiinia kumoavaa kemikaalia. Eli valkuaista voipi antaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216605Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562275- 1471857
- 841245
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971032- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.82927Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 32830
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon147757