Elisa==suuri pettymys

Anonyymi

Noin viikko sitten päätimme hankkia puhelin- ja nettiliittymät Elisalta. Ostimme ne Jyväskylän Gigantista. Vanha puhelinliittymä oli Telialta ja nettiyhteys DNA-prepaid.
Puhelinliittymän SIM-kortti olisi tullut myöhemmin. Pääsimme kuitenkin kokeilemaan tietokoneen nettiyhteyttä Gigantista hankitulla B315 reitittimellä. Netti toimi hyvin ostopäivän iltana. Mutta seuraavana päivänä se ei enää toiminut! Verkon tilaa näyttävä valo tuli punaiseksi! Vanha DNA:n prepaid sim-kortti toimi normaalisti.
Koska reititin oli uusi, kokeilimme sim-korttia myös tuttavan varmasti toimivassa reititimessä. Sielläkään simkortti ei toiminut.
Ajoimme takaisin Jyväskylään (noin 100 km) perumaan kaupat. Ostopaikassa (Gigantissa) se ei onnistunut. Peruminen piti tehdä Elisan kaupassa.
Koska vanha puhelinlittymä on Telialta, hankimme myös tietokoneen nettiyhteyden sieltä. Heidän lähettämä SIM-kortti toimii normaalisti.
JOHTOPÄÄTÖS: AIVAN VARMASTI EMME TULE HANKKIMAAN MITÄÄN ELISALTA! KERROMME KOKEMUKSISTAMME TUTTAVILLEMME!

8 kommenttia

Vastaukset

• Olisiko ollut liian suuri vaiva ottaa yhteyttä asiakastukeen, niin ongelma olisi ratkennut?

• Onneksi saitte peruttua Elisan. Onnea!

• Huhtikuussa loppui Elisa nyt heinäkuu ja laskut jatkaa tulemista, jollei maksa niin perintätoimisto muistaa.

• > Koska reititin oli uusi, kokeilimme sim-korttia myös tuttavan varmasti toimivassa reititimessä.
    > Sielläkään simkortti ei toiminut.

Muistaakseni niihin laitteisiin pitää laittaa joitakin operaattorikohtaisia asetuksia, jotta toimisi. Eli ei voisi suoraan heittää toisen operaattorin SIM-korttia sisään ja odottaa toimivan. Mutta ehkä kaverillasikin oli sama operaattori.

Kokeilitko myös kaverisi SIM-korttia teidän uudessa reitittimessä? Olisi saanut tarkistettua, oliko vika SIM-kortissa vai reitittimessä.

Olen itse törmännyt yhteen vialliseen SIM-korttiin (minulla Telia ollut aina, aiemmin tunnettu Sonera-nimellä). Puhelimeni ilmoitti välillä, että SIM-korttia ei löydy ja kenttä oli hukassa. Yleensä yksi kännykän boottaus auttoi mutta ei aina sekään. Lopulta kun temppuili monta kertaa viikossa, niin menin myymälään ja sain uuden SIM-kortin tilalle. Se kortti on nyt ollut käytössä kaksi vuotta ja siirsin uuteenkin puhelimeen syksyllä.

• Minua ärsyttää Elisan mainokset niin paljon etten halua tukea niiden esittämistä, kymmeniä kertoja päivässä ja samat varmaan vuoden. Kuinkahan paljon noihinkin menee rahaa ja käyttäjät maksaa. Ne "Elämä on" mainokset oli edes hauskempia, mutta liika mitä tahansa on liikaa.

• Ja uhkaavat nostaa hintaa jos kiellät mainokset.
      Minä sain tarpeekseni noista mainoksista, ”tilaa kirja” ja muuta turhaketta tuputtivat.
      Kun lihoo tarpeeksi suureksi toiminta käy entistä röyhkeämmäksi.
      Vaihdoin operaattoria.

• Totta pahinta elisalla on mainokset. Toki jokin rajoitin on myös netissä, vai ruuhkako hidastaa.

• Minusta Elisan mainokset on ylivoimaisesti parhaita. Ne DNA:n pinkit karvaukot on todella huonoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.