Miten siivoon kympin?

Anonyymi

Defender ilmoittaa haitakeesta, se ei poistu vaan ilmoitus tulee, aina kun koneen käynistää niin vartuinpäästä hypää ilmoitus silmille.
Mistä apu?

35

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuollaisia vaikeampia haitakkeita voi yrittää siivota Kaspersky Rescue Disk, Avira Rescue System tai Bitdefender Rescuella. Lataat jonkun noista ohjelmista, ja teet buuttaavan USB-tikun esim. Rufuksella. Parhaan lopputuloksen saa silloin, kun ajaa koneen läpi kahdella eri softalla.

      • Anonyymi

        Kaspersky Rescue Disk Avira Rescue System Bitdefender Rescue

        Huh huu, olipa se pitkä nimi, annetaan oll, taidankin pitää sen haitakkeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaspersky Rescue Disk Avira Rescue System Bitdefender Rescue

        Huh huu, olipa se pitkä nimi, annetaan oll, taidankin pitää sen haitakkeen.

        Yritätkö olla muka hauska tai kielipoliisi? Nimet ovat eroteltu pilkulla ja tai -sanalla. Jos et osaa tulkita tekstiä, niin saat pitääkkiin haitakkeen.


      • Anonyymi
        jalaa1x kirjoitti:

        Yritätkö olla muka hauska tai kielipoliisi? Nimet ovat eroteltu pilkulla ja tai -sanalla. Jos et osaa tulkita tekstiä, niin saat pitääkkiin haitakkeen.

        Kymmenen vuotta
        Kiirettä pitää kun tasan 10v päästä pe 13.5 2029 Apophis-asteroidi osuu Californiaan


    • Anonyymi

      Ubuntulla ei olisi tuollaista ongelmaa.

      • Anonyymi

        Ubuntussa on muita ongelmia jo ihan tarpeeksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntussa on muita ongelmia jo ihan tarpeeksi

        Ubuntussa ole mittään ongelmai, toisin on W10 joka on yhtä ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntussa ole mittään ongelmai, toisin on W10 joka on yhtä ongelmaa.

        ubuntussa on valtavat ajuriongelmat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ubuntussa on valtavat ajuriongelmat

        Ubuntussa ei ole mitään ongelmia!


      • Anonyymi

        Windows 10 on ihan kamala ajuriongelma, ei ubuntussa.


    • Anonyymi

      Pitäisi tietää mikä haitake kyseessä.

      • Anonyymi

        Siellä on joku muukin haitake, kuin tuo. joku jota Defender ei tunnista ja se tuo tuon takasin.
        Defender ei riitä turvaamaan windowsia.


      • Anonyymi

        Olisit nyt trolli katsonut sieltä netistä paremman haitakkeen?
        Defender pystyy poistamaan kyseisen haitakkeen.


      • Anonyymi

        Pitäisi ostaa uusi kone, mutta uudessa olisi windows 10 ja kaikki tuntuu vaan haukkuvan sitä. pitääkö vanhalla sinnitellä vaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi ostaa uusi kone, mutta uudessa olisi windows 10 ja kaikki tuntuu vaan haukkuvan sitä. pitääkö vanhalla sinnitellä vaan ?

        kas kummaa päivystävä hihhuli heränny jo toka ketju mihkä tuo sama teksti pierastu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi ostaa uusi kone, mutta uudessa olisi windows 10 ja kaikki tuntuu vaan haukkuvan sitä. pitääkö vanhalla sinnitellä vaan ?

        Osta Chromebookki! se on hyvä ja toimiva.


    • Anonyymi

      Eikö kukaan osaa auttaa ?

      • Anonyymi

        Vastaahan yllä olevaan kysymykseen haitakkeen nimestä, niin päästään alkuun.

        Yllä olevan trollin voi sivuttaa.


      • Anonyymi

        Poistin jo tuon windowsin. Halusin haittiksesta eroon.


    • Anonyymi

      HiresBoot ja dban ajo, jonka jäkeen asentaa uudestaan

      • Anonyymi

        Tossa nyt ei ole mitään järkeä. Pelkkä asennuksen yhteydessä tehtävä formatointi riittää. Ylikirjoitukselle on tarvetta lähinnä silloin, jos myy käytetyn levyn jollekkin toiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tossa nyt ei ole mitään järkeä. Pelkkä asennuksen yhteydessä tehtävä formatointi riittää. Ylikirjoitukselle on tarvetta lähinnä silloin, jos myy käytetyn levyn jollekkin toiselle.

        Levyn ylikirjoitukseessa on todellakin järkeä, jos haluaa käyttää windowsia.
        Haitakkeet ei lähde vaan asennuksen formatoinnilla.
        Kannataa tehdä kunnolla kun tekee. Mutta Windowsin käyttö nyt on tämmöistä. asentelua ja säätämistä. Onneksi siihenkin on vaihtoehtoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Levyn ylikirjoitukseessa on todellakin järkeä, jos haluaa käyttää windowsia.
        Haitakkeet ei lähde vaan asennuksen formatoinnilla.
        Kannataa tehdä kunnolla kun tekee. Mutta Windowsin käyttö nyt on tämmöistä. asentelua ja säätämistä. Onneksi siihenkin on vaihtoehtoja.

        Siinä nyt vaan ei ole järkeä, ja varsinkaan jos koneessa on SSD, niin vielä vähemmän. Toistuvilla ylikirjoituksilla ainoastaan lyhentää levyn käyttöikää. En tiedä, mistä ihmeestä tuollainen harhaluulo on jäänyt elämään. Taitaa olla näitä netin urbaaneja legendoja. Tiedostojärjestelmän poistaminen formatoinnilla, ja uusi asennus päälle kirjoitta levyn ihan riittävän laajalta uusiksi. Töissä on ollut parhaimmillaan 50 kpl koneita kerralla asentumassa, ja ei todellakaan asennettu käsin. Image ja ohjelmistot valutettiin koneisiin SCCM:n kautta. Samalla softalla asennettiin koneet uusiksikin, mikäli tuli tarvetta. Eikä levyjä alettu ylikirjoittaa, vaikka koneen olisi joku haittaohjelma onnistunut saastuttamaan. Ainoastaan, kun koneiden leasingsopimus loppui silloin koneiden levyt ylikirjoitettiin 3 kertaa Blancco -nimisellä ohjelmalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä nyt vaan ei ole järkeä, ja varsinkaan jos koneessa on SSD, niin vielä vähemmän. Toistuvilla ylikirjoituksilla ainoastaan lyhentää levyn käyttöikää. En tiedä, mistä ihmeestä tuollainen harhaluulo on jäänyt elämään. Taitaa olla näitä netin urbaaneja legendoja. Tiedostojärjestelmän poistaminen formatoinnilla, ja uusi asennus päälle kirjoitta levyn ihan riittävän laajalta uusiksi. Töissä on ollut parhaimmillaan 50 kpl koneita kerralla asentumassa, ja ei todellakaan asennettu käsin. Image ja ohjelmistot valutettiin koneisiin SCCM:n kautta. Samalla softalla asennettiin koneet uusiksikin, mikäli tuli tarvetta. Eikä levyjä alettu ylikirjoittaa, vaikka koneen olisi joku haittaohjelma onnistunut saastuttamaan. Ainoastaan, kun koneiden leasingsopimus loppui silloin koneiden levyt ylikirjoitettiin 3 kertaa Blancco -nimisellä ohjelmalla.

        Todellakin on järkeä.


      • Anonyymi

        Eipä näy olevan kirjoitusvammaisella windows-vajakilla muuta elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin on järkeä.

        Juu ei ole. Aiempi kirjoittaja on oikeassa. SSD levyä ei tarvitse eikä pidäkkään ylikirjoittaa millään. SSD levyt pirstovat levylle tallennetun tiedon tasaisesti pitkin levyä riippuen siitä kuinka monta kirjoitusta tai lukua on tapahtunut missäkin levyn blockissa. Näiden ylikirjoitus on varmin tapa tappaa SSD :n blockit ennenaikaisesti.

        Kaikki viimeisen parin vuoden sisään myydyt SSD levyt kryptaavat datat oletuksena, joten sieltä kun pyyhitään partitiotable kettuun niin levy on käytännössä datojen osalta tyhjä eikä sieltä saa mitään kaiveltua.


    • Anonyymi

      " vartuinpäästä hypää"

      Tuo teksti kertoo kaiken tyypistä. Tämä aloittaja on jo liian tuttu?

      • Anonyymi

        Trolliksi on nyt heti ymmärsin. Defender ilmoitti haitakkeesta mutta ei poistanut sitä? Miksi Defender sitten pystyi siitä ilmoittamaan, oliko haitake ylipäätäänkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolliksi on nyt heti ymmärsin. Defender ilmoitti haitakkeesta mutta ei poistanut sitä? Miksi Defender sitten pystyi siitä ilmoittamaan, oliko haitake ylipäätäänkään?

        Defenter ei riitä kuin saastuttamiseen.


    • Anonyymi

      minulla defender löysi ubuntu nimisen haitakkeen, oli kiinalaiset kätkeny sen biossiin. minä se enenää lenovon koneisiin sotkeudu

    • Anonyymi

      Aloittaja: Opettele ensin kirjoittamaan, ja sen jälkeen käyttämään Winkuraa.
      Linuxia en suosittele kirjoitustaidottomalle.

      • Anonyymi

        Joillakin olisi näköjään opeteltava ymmärrystään.


    • Anonyymi

      Mene F-secure ja online tarkistus, se on ilmais työkalu ja aja sitten router checker ja ratkista reitittimesi.

    • Anonyymi

      Jos tämä aloittajan tarina on alkuunkaan tosi, taitaa haitake piilotella windowsin varmuuskopiolla. sieltä se havaitaan mutta sieltä sitä ei virustorjunta pääse poistamaan. Haittaakaan haitakkeesta ei sillä ole, ellei windowsta lähde palauttamaan kyseisestä varmuuskopiosta.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1195
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      757
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      709
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      685
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      31
      565
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      113
      502
    Aihe