uBlock Origin ja sen turvallisuus Firefoxissa

Anonyymi

Luin tuossa Firefox-sekoilujen yhteydessä juttuja uBlockin turvallisuudesta. Niiden mukaan sivulla:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/ublock-origin/

vasemmassa reunassa kohdassa permissions
luetellaan suurinpiirtein että ublock pääsee sisään ja lukee ja kopioi kaiken omalta koneeltasi? Sitäkö siinä todella tarkoitetaan vai mistä on kyse?

Kun en näin vanhempana taviksena kaikkea nuorison nörttijargonia tajua, niin voisi joku kertoa selvällä suomen kielellä, että mistä siinä on kyse ja pitääkö uBlockia karttaa tosissaan?

15

300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Access your data for all websites
      Read and modify privacy settings
      Access browser tabu
      Store unlimited amount of client-side data
      Access browser activity during navigation

Voit käyttää kaikkia verkkosivustojasi koskevia tietoja.
      Yksityisyysasetusten lukeminen ja muokkaaminen
      Access-selaimen tabu
      Säilytä rajoittamaton määrä asiakaspuolisia tietoja
      Pääset selaimen toimintaan navigoinnin aikana

Yx suomentaja suomensi noin.

• Anonyymi

Minä haluan Yx suomentajan, kuinka edeten?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä haluan Yx suomentajan, kuinka edeten?

Mee lisäosiin ja hae, toi on S3.translator

• Anonyymi

Karta "ublock".
      Asenna "ublock origin" (linkitit oikealle sivulle aloituksessa).
      Kyllä sillä on oikeudet lukea kaikki niin kuin muillakin mainostenestäjillä.
      addons.mozilla.com on luotettava lähde lisäosille. Luotettavampi kuin google chromen addon store mikä tarjoaa chromium pohjaisille selaimille lisäosia.

Jos jokin lisäosa olisi paha/evil niin voisi se kerätä sinun kirjainmerkit, salasanat, tunnnukset, pankkiasiat, kaiken näkisi ja keräisi mitä selaat selaimella.

Jos nyt meni luotto kaikkeen niin voit poistaa lisäosat. Minä luotan mozillaan ja heidän työhön. Imago on panttina.
      Adblock plus on hyvä, minä silti valitsisin ublock origin koska en halua että minun ip (saa sijainnin tietoon) menee tälle taholle. Mieluummin ublock origin mikä ei anna edes ip osoitetta. Voit itse lukea addons.mozilla.com sivulla olevien lisäosien privacy policy jos minun teksti ei sano oikein.

Adblock plus aggregoi dataa ublock origin ei tee mitään. Kumpikaan addon ei käytä lueteltuja oikeuksia väärin.
      Note: “Aggregated usage statistics”, such as analytics data and other data without any connection to a single user, may be retained beyond these periods.

Haluatko tietää jotain muuta ihan mitä tahansa? Jätä kommentti.
      Suomi24 on melko huono paikka mutta ei voida keskustella muuallakaan.

(Android puhelin asenna firefox focus jos pitää puhelimella suomi24 käyttää. Firefox for android jako nappi, käytä sitä avamaan keskustelu mihin meinaat osallistua. Selaa firefox for android sovelluksella täällä. Asenna puhelimen firefox selaimeen lisäosia jotta selaus on nopeampaa erityisesti täällä suomi24 sivulla.)

Käytä adblock plus tai ublock origin ihan vapaasti ei aiheuta huolta kumpikaan.
      Itse mieluummin u o.

Vinkki. Jos jaat netin puhelimesta et tarvitse muita nettiliittymiä kuin yhden sen mikä on puhelimessa. Saat usb johdolla tai wifillä jaettua puhelimesta nettiä.

• Anonyymi

Minulla ei kartaa ublokissa. kuinka edeten?

• Anonyymi

Eikö Tiku Taku itsekkään pitänyt kirjoitustaan paikkaansa pitävänä, kun anonyyminä kirjoitteli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö Tiku Taku itsekkään pitänyt kirjoitustaan paikkaansa pitävänä, kun anonyyminä kirjoitteli.

AchmedAdblogerr ei osata S3.translator kieli suomi oikean.
        Kerto oikesti mikä hyve.
        Tiku teke pajupilli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AchmedAdblogerr ei osata S3.translator kieli suomi oikean.
        Kerto oikesti mikä hyve.
        Tiku teke pajupilli.

Ubuntun tiimi kaipailee suomentajia, sinulla on mahdollisuus saada palkaton työpaikka, tuskin parempaa työtä voi kuvitellakaan.

• Anonyymi

Pöljä, älä ikina kytke USB piuhalla puhelinta windows 10 koneeseen, se Puhelin saastuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pöljä, älä ikina kytke USB piuhalla puhelinta windows 10 koneeseen, se Puhelin saastuu.

Vai ei työ kelpaa luuserille, uudistettu sosiaalihuoltolaki sanoo:

Palveluja annettaessa ja niitä kehitettäessä on kiinnitettävä erityistä huomiota erityistä tukea tarvitsevien henkilöiden tarpeisiin ja toivomuksiin.

Eli voit hyvinkin sanoa että työnteko ei sovellu sinun vartalotyypille, ja näin sinua hyyssätään samoin kuin maahanmuuttajiakin.

• Anonyymi

Tässä tuo uBlock Origin privacy policy em. sivulta:

uBlock Origin does not collect any data of any kind.
      uBlock Origin has no home server.
      uBlock Origin doesn't embed any kind of analytic hooks in its code.
      uBlock Origin doesn't accept donations or any other form of financing.
      The only time uBlock Origin connects to a remote server is to update the filter lists

Käytössä itsellänikin. Tämän hetken paras mainosblokkeri. Pidän sitä luotettavana.

FF:n antamat permission-ilmoitukset, mitä ei ollut aiemmin, liittyy käsittääkseni amerikkalaiseen oikeuskäytäntöön, siinä ilmoitetaan, että lisäosa muuttaa (tässä tapauksessa blokkaa) sivun sisältöä. Sillä ilmoituksella yleinen vastuu lisäosan asennuksesta siirretään käyttäjälle, koska joku (muu) lisäosa saattaisi olla haitallinenkin ja ilman tätä varoitusta siitä voisi sitten seurata mahdollinen oikeusjuttu ja korvausvaatimuksia. Yleinen tapa USA:ssa, missä lakimiehet hakee aggressiivisesti isoja korvauksia yhtiöiltä, jos käyttäjä yhtiön tuotteella aiheuttaa itselleen vahinkoa, kun varoitus puuttuu.

• Anonyymi

Usa on persiistä, onneksi iso kivi osuu usaan 10v päästä

• Anonyymi

Oliskohan täällä oikeita vastauksia vanhemmalle (69v) nörtille joka ei ole itse ajan tasalla.
      Turha tyrkyttää vastaukseksi noita ulkomaan kielisiä slangeja joista ette itsekään mitään ymmärrä.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3230
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1620
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1389
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      158
      1259
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1188
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1019
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      932
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      47
      829
    Aihe