Kandee miettiä, oletko liian vahha.
Vai elitkö elämäsi ohi.
Tavallaan liittyy loispummieläkeläisiä koskevaan aiempaan aloitukseen koskien kutriheluanaa. Mutta kun kerran oli ulkonäöstä kyse, miten ulkonäkö mielestään kellään vaikuttaa asiaan. Kas, tässä hieno kavalkaasi immeisistä, jotka teki isot tekonsa nuoremmalla iällä, ja sen päälle ulkonäk vaan vanheni.
Eikä toisaalta yhtään mitään uutta, merkittäväväpää sen jälkeen ole oikein näkynyt. Mutta kandee kattoa koko raina, aika hubaa, etenkin mietittvää: ELIT KAI ELOSI AJAT SITEN.
https://www.youtube.com/watch?v=PCz9TOZ5Pd4
=DW=
Kannattais ehkä kuolla nuorena.
38
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Voi jestas! Niinhän se menee! Eilen nuori, komea täynnä vaihtoehtoja. Tänään vanha, hapan, hygenian pettämä kaavoihin kangistunut. Sen joko hyväksyy tai sitten ei. Minä en hyväksy. Tarvitsisin jonkun vanhuuteensopeutumiskurssin. Varsinkin, jos tässä täytyy vielä liian pitkäänkin sinnitellä.
- Anonyymi
Tämä palsta on selkeästi kova oikeistolainen ja toisia väheksyvä. Tällainen keskustelupalsta ei kiinnosta monia.
- Anonyymi
Ketä toista siinä väheksyy, jos ei omaa vanhuuttaan hyväksy?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä toista siinä väheksyy, jos ei omaa vanhuuttaan hyväksy?
Minä hyväksyn täysin vanhenemiseni.
Katsokaa toissapäiväinen Pohjoisen uutiset. Siellä on iäkkäiden ukkojen balettiryhmä joka käy esiintymässä eri paikoissa. Semmoinen huumori on minusta peukutettavaa.
Ihania artisteja. Tuo vanhuuteensopeutumiskurssi olisi varmasti hyödyllinen niille jotka sitä tarvitsevat. Mutta nuo artistit eivät sitä tainneet tarvita, kun rohkeasti ovat uskaltaneet tulla omana itsenään uudelleen kuvattavaksi. Ja vanhenemiseen suhtaudun itsekin hyvin myönteisesti. Minulla on ollut elämäni kanssa vastoinkäymisiä lapsena. Mutta ne vastoinkäymiset opettivat minua asennoitumaan positiivisesti. Osaan arvostaa elettyä elämääni ja myönteisellä mielellä odotan myöskin tulevaa vanhuuttani. Hoidan terveyttä ja ulkonäköä niiden resurssien mukaan mitä on käytettävissä ja useinmmiten en edes muista ikääni tai mitään muitakaan rajoitteta ollenkaan. Mielikuvitus ja eläytymiskyky on yksi voimavara ja niitä luovat ihmiset osaavat käyttää vielä ikäihmisinäkin. Monet ihmiset säveltää suurteoksia ja maalaa kuuluisia tauluja vielä myöhemmällä iälläänkin. Kaikki on vielä mahdollista, niin kauan kun vielä henki kulkee.
- Anonyymi
Kiitos DW linkistä!
Pikkuisen silmänurkka taisi kostua lopussa. Onneksi musa elää vaikka stara kuolee nuorena, hyvä stara. Aika vähän oli naisia. No, eihän niitä ole ollut. Bonnie Tyleriä kaipasin.
Hassua muuten, että aikuisiälläkin vielä pään muoto muuttuu. Ainakin leukaperät joillakin.
Elämä on rokkenrollia ja rokkenrolli elämää. Siinä on se lanka joka pitää sisäisesti nuorena. - Anonyymi
Kirjoitusvirheistä päätellen aloitus kirjoitettu ryypätyn yön päätteeksi. Kannattaisi laittaa kiinni joko korkki tai tietsikka.
- Anonyymi
Olen eri mieltä aloittajan kanssa.
Nuoruus meni ruuhkavuosissa ja lasten hoidossa.
Nyt loispummina nautin häpeämättömästi elämästäni.
En ole parikymppisen näköinen enää, ei tarvitsekaan. Itse olen tyytyväinen ulkomuotooni, on sitä kehuneet muutkin. Vaikka ei ulkomuoto olekaan minulle elämän ja kuoleman kysymys. Pitää elää täysillä, kuin tätä jatkuisi ikuisesti, niin nuoremmatkin tekee.
Mitä sitten jos kuolee, kaikki kuolee, ennemmin tai myöhemmin.
Nuo rokki-ihmiset ovat vanhentuneet aika luonnollisesti, juuri kukaan ei ole turvautunut epätoivoa tihkuviin toimenpiteisiin. - Anonyymi
- vetää vaan vagisaania ja se luistaa edelleen. Ja voi sitä tilkitä jollaien villasukalla, jos on väljentyny.
Ukot voi kusta pitkin lahkeita kun kaari on heikko. Mutta ne nielee seisotus pilleriä ,niin jöpöttää sitten.
Ulkomuoto on kuin raadolla, mutta kannattaa vetää varvit jos vaan jaksaa.
Kesällä pitää käyttää kärpäsmyrkkyä kun alkaa body vetää jo kärpäsii.
Ja moni tuoksuukin aidoille kalliille wc raikastimille. - Anonyymi
Vanha ihminen ON RUMA,,,,
ittekkää en enään tunne itteäni kun peilistä katson,
olin ennen niin raikas, kaunis kuin tuulenhenkäys, kuin unelma,
nyt niin RUMA ei uskois samaksi ihmiseksi,
nyt kun tuijotan itteäni peilistä
näen kaikki sukulaiseni omasta naamasta,
ne kaikki elää minun kehossa,
minun omassa naamassa,
ei uskois,
mutta se on totta,
ne kaikki jotka näin elämäniaikana vanhana, joitten kanssa elin elämääni,
--
kun katson peiliin,
peilissä mua tuijottaa jokupäivä äitini,
joku toinen päivä isäni
joskus omat veljeni,
joskus muita lähisukulaisia eripäivinä,
eri aikoina,
joskus tuumaan itsekseni ,,
" jaaaaaa sinäkö sieltä tänään mua tuijotat hymm,
" no,,, kiva,,, tänään taas sinä,,, veljeni paikalla, moikka "
--
uskoisin kun oikein tarkasti tuijotan itteäni ,
sieltä tuijottaa mua joskus jopa kuolleet isovanhempani,
joita koskaan en elossa ole nähnykkää,
peilistä näen aina kaikki koko r a k k a a n sukuni ,
kaikki tärkeimmät läheisimmät ihmiset,
jotka merkitsi elämässäni paljon,
ihan kaikkea,
kaikki rakkaimmat läheisimmät kuolleet ihmiset ovat aina paikalla ,
kun menen peilineteen,
kun tuijotan itseäni peilistä,
--
ja LOPUKSI TIEDOKSI:
olen vanha
olen erittäin RUMA ,
ryppyjä naamassa, rakastan jokaista ryppyäni,
se entinen kaunotar on kadonnu jonnekkin,
se hyvin hauras kaunis hento nuori ihminen, on kadonnu,
kuka tietää minne,
jos joku tietää
tule kertomaan se,
yritän itsenäni vielä tavotella, kaivella esiin ryppyjen alta, ei taida onnistua,
----
kivat teille,
nyt tieni käy ryppyjen ja ruumuuden kera kohti kuolemaa ,
VANHA IHMINEN ON RUMA !- Anonyymi
Niin on, vaikka kuinka mitä muuta vääntäis tai kauneusleikkauksetkin epäonnistuneet! Muistan aina, kun katselin mummoni pökkelöjalkoja ja kaameita lämpimiä sukkia, jotka menivät nilkoista makkaralle. Kävelyltään hän muistutti pulua ja nyt sisareni kävelee samallalailla. Ei omatkaan nilkat nyt niin sirot enää ole.
Toinen mummo oli niin ryppyinen, niin mietin, miten pesi naamansa. Oli niin laiha. Pökkelöjalkamummoni oli taas lihavuuteen taipuvainen, eikä ryppyinen vaan naamastaan pyöreä.
Omasta naamastani "löydän" edelleenkin nuoruutta😳😉
Mielestäni nämä videon vanhentuneet herrat ovat seksikkäitä. Nuoret ovat tietty kauniita, etenkin miehet komistuvat iän myötä.
- Anonyymi
Heitä petze pihalle ja ota viriili ukko.
- Anonyymi
--ihmisten elämä on paljon muutakin kuin pelkkää seksimiä. - jotenkin tuli mieleen entisaikain siirtomaaherrojen toimet tästäkin vuodatuksesta kun ottivat alkupereräisknsojen maa-alueet ja sen jälkehe roudasivat alkuasukkaita Euroopan alueelle - ja panivat lapsiakn apinoiden kanssa samaan häkkiin kansalaisten mollattavaksi ylemmyyden tunnossaan.
- Anonyymi
-mun tiesikkaan kuuluvan reititinlaitteen akku räjähti - sisareni lapsineen sai koneeni toimimaaan taas nettitikun avulla - ohjelmoitu uudestaan. Mikä lie toi kuuluisa Huawei verkko- yhteisö mistä koneen virustorjunta lähettää toistuvia viestejä tietoturvaongelmien vuoksi?
- Anonyymi
Olen kohta seitsemänkymmentä. Kukkuu. Tunnen vielä itseni nuoreksi. Ei ole sairauksia, ei kolotuksia. En tahtoisi vielä kuolla. Tosin ulkonäköni on muuttunut vaikka olen yrittänyt käyttää kaiken maailman keinoja sen parantamiseksi. Kalliiksi tulee. Mietin missä vaiheessa luovutan. Yhä meikkaan ja kuntoilen. Armollista olisi päättää päivänsä nukkuessa. Mieheni kuoli pari vuotta sitten pitkäaikaiseen sairauteen kovasti kärsien. Sellaista en haluaisi. Mieheni oli 68-vuotias. Silloin tuntui että olen liian vanha enää solmimaan uutta suhdetta. Toisin kävi. Mutta epävarmuus suhteen kestävyydestä juuri ikäni takia on oleellinen.
- Anonyymi
Niin, ihmisten (ja muidenkin elollisten) ulkonäkö muuttuu kun ikää tulee, kaikkihan sen tietävät, mitä sitten?
Ehkä seuraavasta minun pitäisi ymmärtää mitä ajat takaa, mutta kun en vain ymmärrä, en löydä avainta, en punaista lankaa tästä:
"Tavallaan liittyy loispummieläkeläisiä koskevaan aiempaan aloitukseen koskien kutriheluanaa. Mutta kun kerran oli ulkonäöstä kyse, miten ulkonäkö mielestään kellään vaikuttaa asiaan. Kas, tässä hieno kavalkaasi immeisistä, jotka teki isot tekonsa nuoremmalla iällä, ja sen päälle ulkonäk vaan vanheni".
Voisitko kertoa mikä on tässä pointtisi, mistä haluat keskustella? Otin jo framille laatikon jossa on valokuvia(ni) useammalta vuosikymmeneltä.
Bessie - Anonyymi
Ruskaretkelle pohjoiseen vain! Menen yksin ellei vuoskymmenten avokumppani lähde. Ei ole iltamenot tärkeinä vaikka taitaa niitä yöpymispaikoissa joissain olla. Katselen nähtävyyksiä ja kuljeskelen, syön muiden laittaamaa . Uudet näköalat piristävät.
En yhtään innostu enää etelään vaikka halvemmalla pääsisi. Nuorena matkailin mutten varsinaisissa turistipaikoissa, ainakaan kovimmissa. Kandee tietysti miettiä,
miettisin tietysti, ettei iällä ole merkitystä ja rypyillä ja rutuilla vielä vähemmän oman elinkaaren kokonaisuutta ajatellen.
Luulenpa, että useimmat tälläkin palstalla pyörijöistä ovat olleet uransa huipulla aika päiviä sitten aivan kuten nuo ansiokkaalla videolla vilahtaneet rokkaritkin.
Sen jälkeen jatkettu jos ei muuten niin yleisön pyynnöstä, kuka eläkettä odotellen kuka jatkaa intohimosta itse tekemiseen.
Joillakin on onnea ja intohimoinen tekeminen on yhtä kuin elämä ja se jatkuu kuolemaan asti.
Silmistä näkee hyvin sen intohimon palon, noilla rokkareillakin ääntä ja muuta tulee vanhoilla päivilläkin, mutta silmät saattavat kertoa jo elämän väsymyksestä.
Onneksi jokaisella on oma määrä elinpäiviä ja jos joutuisi valitsemaan poistuuko kuvioista nuorena vai vanhana, kait se on ihmisen perusolemus uteliaisuus katsoa miten elämä kuljettaa.
Elossa elämiseen kuuluu muutakin kuin tekeminen ja aikaan saannokset,
intohimonsa voi antaa
monimuotoiseen elämän tutkiskeluun, harrastamiseen ja joutenoloonkaan ei ole koskaan liian vanha."maissii"
Liekö oli 80-luvun alussa, kun koin huippu-hurmion ensi-kertaa urallani.
Olin kirjoittanut tieto-kone-ohjelman, joka haki kaverini tekemästä tieto-kannasta luvun ja luvun edeltäjän sekä laski lukujen erotuksen.
Poikkesin perintää hoitavan neitosen luona ja sanoin, käynnistä tämmöinen asiakas-numerolla.
Ja niin ruudulle ilmestyivät nuo neljä numeroa.
Hänhän maksoi laskunsa!
Hihkaisi tyttönen.
Sitten joku kopioi koodini isoon pankkiin...ja...
Syntyi Otto-auto-maatti(kin).
H.hunksz kirjoitti:
"maissii"
Liekö oli 80-luvun alussa, kun koin huippu-hurmion ensi-kertaa urallani.
Olin kirjoittanut tieto-kone-ohjelman, joka haki kaverini tekemästä tieto-kannasta luvun ja luvun edeltäjän sekä laski lukujen erotuksen.
Poikkesin perintää hoitavan neitosen luona ja sanoin, käynnistä tämmöinen asiakas-numerolla.
Ja niin ruudulle ilmestyivät nuo neljä numeroa.
Hänhän maksoi laskunsa!
Hihkaisi tyttönen.
Sitten joku kopioi koodini isoon pankkiin...ja...
Syntyi Otto-auto-maatti(kin).
H.Vautsi, kiva kuulla, nytpä aina kun Oton luona käyn ajattelen, arvaas ketä...
Noissa isoissa aparaateissa on myös pano-ominaisuus, talletukseksi tuota nimittävät,
en ole sitä uskaltanut käyttää, jos menee setelit harakoille.
Siinäkin kuviossa lienee oivalluksesi mukana.maissii kirjoitti:
Vautsi, kiva kuulla, nytpä aina kun Oton luona käyn ajattelen, arvaas ketä...
Noissa isoissa aparaateissa on myös pano-ominaisuus, talletukseksi tuota nimittävät,
en ole sitä uskaltanut käyttää, jos menee setelit harakoille.
Siinäkin kuviossa lienee oivalluksesi mukana."maissii"
Kyllä minä siihen aikaan panin sisään paljon.
Sormeni kulkivat näppäimistöllä kuin monenkin unelma.
Kaiken-lainen tekniikka toimi täsmälleen, kuten minä käskin.
Käänny tuonne, ei, käänny enemmän.
Seuraa sormeani, yritä vähän jarruttaa...
Jne.
Hyvinkin sähköinen usein tunsin olevani.
H.- Anonyymi
"""Pankkiautomaatit, jotka olivat on line -yhteydessä pankkijärjestelmään, tulivat Suomeen 1970- ja 1980-lukujen taitteessa. Automaateista tuli nopeasti suosittuja. Ensimmäisen vuosikymmenen aikana pankkiautomaateista sai käteistä rahaa ja saldotietoja.[6]"""
"""Ottopiste-automaatit avattiin vuonna 1994.[7]"""
Tuskin nuo Hunksin koodeilla käynnistettiin.
- Anonyymi
Noissa tapauksissa 27 olisi sopiva ikä kuolla mutta nyt myöhistä.
- Anonyymi
Joop
Olet ytimellä. Mua alkanut jotenkin väsyttään, kun ihmiset jauhaa jostain kutrihelunan otsapatista. Tosiasia on, liki kaikki taiteilijat tekee suurimmat duuninsa varsin nuorina. Loput ajat net jollain lailla vaan patsastelee niitten menneiden urotekojen loisteessa.
On olemassa tapauksia, jotka tekeepi uutta ja freesiä kamaa vielä just ennen krematoriota, mutta ne on harvassa. Kuin kutrikin, tossa videolla näkyvät vähän suuremmat musanimet lähinnä myy itseään, vanhalla maineellaan.
Mä lähestyn asiaa musadiggarin näkökulmasta. Monesti menee, hittipiisit tehdään nuorena, yleisö hankitaan nuorena, ja loppuelämä usein meneekin samaa jauhaen. Jopa ulkonäkä myöten. Samat piisit, sama ulkonäkö, ainoa missio tehdä fyrkkaa. Jukepokseja liki kaikki. Tai oikeestaan, jonkinlaisia eläviä videotallenteita.
Ikuisen nuoruuden tavoittelun tarkoitus ei voi olla muuttua hologrammiksi. Ja noin muutenkin, mikä lie elämän tarkoitus, olla huuhaa nettipalstalla otsassa olevan rasvapatin ansiosta huuhaa nettipalstan keskustelun aiheena, viiskyt vuotta sen jälkeen, kun sattumalta saanut laulettavaakseen jonkin cover-piisin?
No, käyhän se niinkin.
https://www.youtube.com/watch?v=yLhP_DWdUC0
=DW=
- Anonyymi
Nojoo.
Onhan se tietysti jos on sellaisella alalla, jossa ulkonäkö myy ja on tärkeää, kuin esim noilla vanhoilla rock-staroilla. Jotkut oli ihan siistin näkösiä papparaisia, esim Bon Jovi sen kanssa voisin mennä vaikka ravinteliin syömään niin ettei tarvis seuralaisen ulkonäköä hävetä.
Taas me muut, jotka olemme elättäneet itsemme aivan muilla konsteilla ei tuo ulkonäön muuttuminen iän mukana ole mitenkään traumaattista.
Paloma.se (joka on kuin vuosikertaviinit: vuosi vuodelta vain paranee, sekä ulkoisesti että sisäisesti.) - Anonyymi
Kyllä kun katsoo noita kuolinkonsertteja 55 - 70 ikäluokissa niin karmeaa kapisee selkäpiissä.
Tulee mieleen eittämättä, että olisi kannattanut lopettaa silloin kun oli nuori ja huipulla.
Nyt se on enää kalman ehtoolla taistelua niin äänenkäytön kuin muunkin suhteen.
(Katsoin tubesta muutakin kuin avaajan linkin). - Anonyymi
Kuten joku kirjoitti, että myöhästytty on.
Rypistytään ja ryppyillään.
Joistain on tullut legendoja esim. Jim Morrison ja narkkinuoriso hyppii haudalla vanhalla hautuumaalla Pariisissa.
Ehkä kääntäen: kyllä uteliaana täytyy kaikki ne kortit, mitkä on annettu, katsoa.
Beng - Anonyymi
Eiköhän nöyrästi mennä peilin eteen ja hoksata, viimeinkin, että ei mekään enää ihan tuoreita olla! Vaan se pointti aloituksessa: koska vanhenemme, myös nuoruuden idolimme vanhenevat! Sehän helkkari vieköön on ihan normaalia. Ja jos juuri me, se kuulija- ja katsojakunta, edelleen muistelemme nuoruuttamme mukaan lukien idoleita joita silloin ihailimme, niin onko se niin väärin että fanitamme heitä edelleen? JUURI siksi he useimmiten ns. tuleva uudelleen esiin, tekevät konserttikiertueen tai kuka mitäkin wanhojen faniensa toiveiden mukaan. Harvemmalla suurella idolilla rahavaikeuksia on.
Eikä Katrilla mitään pattia ole. Hänen kasvoluustonsa nyt vain sattuu olemaan tuollainen, ja vanhemmiten vähemmän edulliset muodot tietysti korostuvat - kuten meillä muillakin (unohtuiko?). Laulu- ja laulujen tulkintataito sekä ylenmääräinen kauneus harvoin osuvat samaan päähän ja kroppaan. Minkäs teet.
Tuosta DW:n linkistä vain David Bowien myöhemmän iän kuvat oli otettu positiivisella otteella. Ehkä hän oikeasti osasi vanheta viisasti, jopa kauniisti. Mutta pakko tunnustaa, ihan loppuun asti en viitsinyt edes katsoa... sorry.
Yhä edelleen olen sitä mieltä, että vanha mummo lempeine katseineen ja ryppyineen on kauniimpi kuin kukaan muu! Ja pappakin, toki :). Juuri he ovat myös lastenlasten ja lastenlastenlasten kannalta korvaamattomia. Kamalaa jos heitä ei olisi, kaikki kuopattu ennen aikojaan koska olivat niin rumia eivätkä enää osanneet laulaa eikä paljon muutakaan... Karmea sivu ihmishistoriaa olisi se.
-staka-Kirjoitit tosi viisaasti. Nyt on pakko kertoa sinulle. Mies katsoi kanssani napakymppiä. Nuoret naiset olivat laittaneet itsensä viimeisen päälle näteiksi. Oli tatuointeja ja niittejä ja hiukset hienosti laitettu kampauksilla. Ja olivat varmaan laittaneet kaikkein parasta päällensä. Mieheni alkoi yhtäkkiä suureen ääneen hokemaan, miten rumia nuo naiset ovat. Ja kyllä minulla oli hauskaa. Minä hihittelin ja sain viimein hihitykseltä sanottua.: " No, nyt alkaa kyllä ihan kuulostaa siltä, että jopa tämänkin muorin naama taitaa alkaa näyttää pikkuhiljaa ihan jopa nätiltä..."hih hih...
Minä en kyllä nähnyt tuossa mitään hubaa. Kaikkihan me vanhenemme. Jokainen ikäluokka vuorollaan.
Eikä kukaan ole liian vanha. Jokainen on sen ikäinen, kun on.
Jokainen lähtee tämän pallon päältä, kun aika on, sitten kun ikä loppuu.
Ikäkriisit kertoo yleensä pelosta tai alemmuuskompleksista. Riittämättömyyden tunteesta.- Anonyymi
Käsittämätön aloitus. Jokaisen, myös aloittajan, kannattaa punnita ja määrittää vain oma elämänsä, tekonsa ja toimensa. Muitten arvioiminen ei kuulu kaiken maailman ulkopuolisille, joilla ei ole mitään tietoa - mistään. - Nm. Kehity
- Anonyymi
Mnah
Mitä miettii kirjoittaja, joka tekee aloituksen iskelmälaulajan otsapatista? Kun aika kehnosti menee, kun tuotannosta ei sanaakaan. Tosiasiahan on, ei kutrihelunalla oikein ole omaa tuotantoa, mitä esittäis. Videolla pändejä, jotka kiertävät rahakeikkoja, mutta onpahan sentään omaa materriaalia.
Edelleen mieltä, useimiten isot teot tehdään enenpi uran alku-, kuin loppupuolella. Musasta kyseenollen , piisit. Olen kyllä kirjoittanut asiasta täälläkin, ei jaksa toistaa.
Tossa hokasin Whitesnake tulossa keikalle suomeen, promotoi uutta levyä. Coverdale seitenkymppinen. Se tekee rahakeikkaa, hittikataloogia on, se vaan kuuluu kuvioon, pitää olla uuttakin materiaalia. Materriaalin tasosta voi olla montaa mieltä, samaa kamaa, kuin vuosikymmenet, tsekkasin netistä. Jotenkin kuitenkin arvostettavaa, että jaksaa tehdä uutta. Kutrilla jäi aikanaan piisit tekemättä, eikä uutta oletettavasti ole tulossakaan.
Mua vaan alkoi jotenkin naurattaan toi otsapatti. Aika heikosti, jos esiintyvästä taiteilijasta ei ole oikein muuta puheenaihetta.
=DW= - Anonyymi
Meinaatko tosissasi, että se on jotenkin "esiintyvästä taiteilijasta" kiinni, hänen syynsä, mitä tavalliset tollot hänestä ovat mieltä ja vielä niinkin ylitolloja, että ilmoittavat sen julkisesti ääneen. - Nm. Elämä on tässä ja nyt, ei eilen eikä huomena
- Anonyymi
--mun nuoruudessa laulettiin laulua Puffista - lentävästä lohikäärmeestä - kirjaston lastenosasto tarjosi tåydentävää tietoa ihmis- eläin- kuin kasvikunnan menneisyydestå - niin pikkupojille kuinmummuikäisille -dinosaurusten ja mammutttien aikaan varmaankin saniaistenkin piti olla lähinnä puumaisia kasveja - ettäravintoa riitti jättikokoisille eläimille - ennen maapallon jääkausia.
Wittendaalien wittu tätä nykymaailman turhanpäiväistä ulkonäkökeskeisyyttä. No, oli kai sitä meikäläinenkin joskus nuori ja komea, jälkimmäistä ainakin jonkun mielestä. Enää olen vain nuori. Mutta vastahan se elämä alkaa, kun "pakkotyö" loppuu, jää aikaa vähän muuhunkin, kuin pakolliseen suorittamiseen. Se hirveän näköinen lärvikään ei täällä periferiassa ole este tehdä niitä itselleen isoimpia tekoja vasta näin vanhemmalla iällä.
https://www.youtube.com/watch?v=XAeqBJ7WGa4- Anonyymi
Sekä että. Olen liian vahha, ja elämä meni ohi. Vaimo kuoli syöpään ajat sitten.
Naisystävän löysin, nyt hän on hoitokodissa herra A:n seurana. Hyvin menee, rouvat nauraa. - Anonyymi
-aina joittenkin ju yhtählapyhien aikaan esiintyy maailmassa hyvin voimakasta tunteiden lietsontaa - itketellään epäonnisia äitejä , solvataan hygieniassaan epäonnisia - haukutaan lapsia ja vanhoja ihmisiä - solvataan erilaisia sairaita ja vammaisia tms. Olen päättänyt että kun työvuosina enimmät åiteenpåiväät olin aina töissä - tään vuoden päättäny vetää viltin korviin ja nukkua univelkoja pois . ja aivan oikein - useimmat vauvatkin ovat syntyyessään tosi ryppyisiä raivatessaan ahtaan synnytyskanavan läpi tietä lähinnä hyvin kurjaan maailmaan - kummasti alkavan kasvun myötä silti heilläkin ylimääräiset rypyt katoavat kuin muillakin . Onnea ja iloa kaikille vanhoille ja uusillekin äideille !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578427Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123279Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262450Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142000Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht801950Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3501648Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411392FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01181Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101075Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu661010