Viikatemies

Nythän kohta heinä ja kaikki vihreä jo kasvaa. Silloin otan esiin viikatteen ja siistin pellolla olevan jättimäisen halkopinoni ympäristön.

Äkkinäinen voisi kuvitella, että tämä on jotain kuvakieltä, mutta täyttä totta se on.

Mutta jos sen pukisi kuvakieleksi, niin sillekin löytyisi vastine. Olkaapa hyvät:

Otan siis viikatteen (kirjoitusvälineen) ja katkon heinää ja pajukkoa (susimärisijää ja metsästäjäapinaa) mahtavan halkopinon (Susinalyysi-eepos) ympäriltä. Tämä puhdistus täytyy tehdä, jotta rikkaruoho (hysteerinen petopelko) ei pääse häiritsemään saunan lämmitystäni (yhteiskunnan eloa).

Elikkä viikatteella niitän rikkaruohoa kun kyykytän apinaa.

14

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huh huh.....terävä on viikate.

• Onhan se yhtä terävä kuin älyni. Kiitti älykommentista!

• Anonyymi

Asun täällä Kainuussa ja olen kolmen tyttären äiti. Olenko siis joku petomärisijä, jos olen huolissani lasteni turvallisuudesta? Mieheni tietää susien vaanivan lähistöllä. Ihan loukkaa kun minua rikkaruohoksi kutsutaan. Enempi koen olevani päivänkakkara aurinkoinen, kun niin lastani suojelen.

• Ole sitten vaikka porkkana ja työnnä se petopelkuriuunosi ananakseen. Kaikenlaista torveloa sitä voi olla tässä maailmassa.

• Tarkoitin tietysti että itse porkkanana tunkeudut ananakseen. Siitä metsästäjäpoijut tykkäävät. Vielä enemmän tykkäävät kun sorsastajapojut tunkeutuu. Sinä voit sillä välin vaikka keitellä kahvia....he he

• Joo. Homma on viimeistään huomenna ohi. Saavatpahan halot rauhassa kuivua.

• Anonyymi

Onnittelut ja jaksuvoimia sulle, kun et toteuttanut - huomenna ohi-.
        Jostain kriisikeskuksesta suosittelen hakemaan apua, toivottavasti voimasi siihen riittävät.

• Joo. Ei meitä nykypäivänä hirveästi ole, jotka pitävät viikatteensa terävänä. Isoisäni oli Mestari. Tuolta olen saanut oppia tähän elämään. Hän jo naureskeli susihysteerikolle. Piti noita ihan pöljinä. Hukkakaurana yhteiskuntaa ajatellen.

• Anonyymi

Onkohan sinulla kaikki ihan kohdallaan ajukopassa ?

• Heh heh...ootkohan pallinaama ikinä viikatetta edes nähnyt. Tuommonon ruipelo ei edes ruohonleikkuria jaksa työntää. Pitää olla itsestään vetävä. On niin lihaksiltaan ja aivoiltaan surkastunut, kun sudet niin pelottaa, että pitää neljän seinän sisällä pysytellä ja viinaa kitata pelkoonsa. Märyä kyllä piisaa. Hyi kun säälittävä pullapoju.

• Anonyymi

No niin näyttää märyä piisaavan susiraiskaajapojulla. Älyä ei sitten niinkään.

• Anonyymi

Puheen johtaja pojulla on kuihdahtanut jollei vallan lakastunut tuo vihreily,
      vihreyden peruspilarihan on antaa 'kaikkien kukkien kukkia',
      tyhj(m)yyttä on niitä niitellä.
      Muistaa myös toisen maailmanvirran, eli kaikki vihreä muuttuu ajan syleilyssä ruskeaksi, monasti nopeastikin, joskus hitaammin.

• Anonyymi

Mä kunnostan nuoria metsiä 245RX Husoklyyti raivurilla.
      Vihreyttä kerrakseen!
      Ennen vanhaan tien varretkin niiteltiin vesakkoviikattein.

• Anonyymi

165 husolyytikollakin on sahailtu, sillähän kaataa ensiharvennuksetkin vaikka on raskas bensajuoppo.
        Paras kuitenkin oli 144r. Ei niin muovilelun oloinen, kuin 245.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe